Ajatuksista odotukseen 10

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sade81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Brogis: en ote stressiä ;) Mukava tietää olevansa tervetullut kun hetki lyö.

Onnittelut Amildalle hyvästä np-ultrasta! Pieni gallup: joko olette kertoneet lähipiirille ja jos niin miten?

Lintsasin kumminkin töistä vielä tänään...

Amildalle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!
(Voi "#¤. Mä olen unohtanut varata sen ajan.)

No mut ethän sä Lumis lintsaa, sähän vaan pyrit olemaan tartuttamatta muita ;)

Sade, maistuisko sulle joku tosi rouhea näkkäri? (Tulee muuten tosi pehmeästi takaisinkin, jos se ei sovi ;) )

Ja Lumiksen galluppiin. Joo, ollaan kerrottu, ei oltaisi pystytty pitämään salassa. Siis lähinnä vanhemmilta ja sisaruksilta.

Huah. Mun ja idon suhde käy sen verran kuumana, että mitä h"#¤tin järkeä mun on istua töissä?!? Mutta toisaalta, kun en tiedä milloin olo edes helpottaa, niin en viitsisi ottaa paria päivää vapaaksi ns turhaan. No, turhaa märinää. Hih, mies oli aivan ihana eilen illalla. Silitteli ja suukotteli mun mahaa ja pyysi pikkuista pikkuisen hellittämään tuon ruoasta ronkeloinnin kanssa, että mulla olis vähän helpompaa :) <3 Heh, ainoa juttu mikä ei toistaiseksi ole tullut ylös on se tonnikalapasta. Tätä jos jatkuu pitkäänkin, niin en varmaan tämän jälkeen vähään aikaan koske kyseiseen ruokaan... ;)
Joo, lopetan taas omanapaisen märinän. Jotain piti kirjoittaa edelliseltä sivulta, mutta mikä muistikapasiteetti...

Onnea Amildalle! Yksi merkittävä rajapyykki taas takana. :)

Onko kenelläkään muilla ollut suonenvetoja? Inhoja ovat öiseen aikaan, mutta onneksi muita kremppoja ei ole pahemmin tullut. Vielä. Vatsa on toiminut koko raskauden ajan hyvin, minäkin luotan maitohappobakteereihin. Gefilus-maxilla aloittelen aamut.

Angsteri, oletteko jo päättäneet millaisen repun hankitte? Entäpä olisiko jollain sitteristä vinkkejä?

Nyt typeriä julkkisjuoruja. Kummastuttiko ketään muuta Sievisen tyttövauvan syntymä: kuukautta aiemmin ja keisarinleikkausella. Ettei vain olisi otettu Hollywoodista mallia, vai onko tuo Suomessa edes mahdollista?!

Orella enää 2 piikkiä, eikös vain?! :D

Ballerina rv 31+5

Hyi minua, kun noin rumasti ajattelin tuosta Sievisen synnytyksestä. :( Tämän päivän Iltalehdessä olikin kirjoitusta vaaratilanteesta, eilen tein hätiköidyt päätelmäni. Fiksu elämä mulla kun tuollaisia ehdin miettimään! :D Poistun takavasemmalle haukkaamaan happea...

Omituista kun miehelle tulee mun nikistä mieleen jotain pervoa. Kuulemma vaaleanpunainen dildo. Jokainen karkin suurkuluttajahan kuitenkin tietää mitä jellybeanit on, eikä siis taatusti mitään kinkyä.

Tänne ei kuulu MITÄÄN. Lunta sataa ja odotus etenee. Asuntoa etsitään ja Irkku kasvaa. Tilasin itselleni pitkävartiset Crocsit, sellaiset fuksianpunaiset. Kelpaa niillä sitten rapakoissa tarpoa. Ääh, ei mulla ole edes oikeasti mitään asiaa..

Kiva, kun Amildan np-ultra meni hyvin!

Hih, mulla on tullu sama mieleen JB:n nikistä :) Mutta älä nyt loukkaannu! Kyllä ymmärrän mitä oikeesti tarkoitetaan. Hassua kuinka sitä muutenkin luo päähänsä mielikuvat ihmisistä nimimerkkien perusteella! Ulkonäköä ja hiustenväriä myöten. Ja mulla nuo arvaukset on aina menneet metsään :) Varsinainen ihmistuntija..

Ei mullakaan mitään asiaa ole, kunhan kikkailen täällä. Kiva, kun Amildalla oli onnistunut ultrakäynti.

Joo, oikeasti on mielikuvat kaikista. Hassua jos ette sitten olekaan sellaisia. Tai siis ette tietenkään olekaan, mut jännästi sitä kuitenkin luulee tietävänsä miltä ihmiset näyttää.

Mies katsoo jääkiekkoa ja syöttää Irkkua niin mulla on tätä omaa aikaa. Käytän sen sitten erittäin hyödyllisellä tavalla, eli roikkumalla netissä. Mahakin pullottaa, mut se taitaa johtua limpparista. Nykyään limppari tai vichy turvottaa tosi pahasti.

12+6

Meillä oli ajatuksista yritykseen ketjussa aikoinaan sellainen "analyysi", että jokainen kertoi miltä ajatteli toisen näyttävän kirjoitustyylin ja nimimerkin perusteella. Oli ihan hauska kuulla muiden mielipiteitä ja mielikuvia eli Brogan ja JB, jos teillä joskus riittää energiaa, niin antakaapa analyysienne kuulua :).

Ballerina, me hankitaan varmaan se baby björnin reppu. En ole vielä oikein perehtynyt niihin, mutta mun ystävillä on bb:n reppuja ja ovat olleet tyytyväisiä. Sitteriä meilläkään ei ole vielä. Mun sisko on luvannut, että saadaan heidän vanha, mutta katsotaan nyt. Se vauvakeinuhan me jo ostettiin. Auttaa sitten mahdollisen koliikin sattuessa.
Ja täten ilmoittaudun myös suonenvetoisten joukkoon! Suosittelivat neuvolassa, että alan syömään magnesiumia. Tänään sitten otin jo yhden tabletin. Noi yösuonenvedot on tuttuja.

Juu, tosi kurja se Sievisten juttu, mutta onneksi kaikki meni heillä hyvin.Oli varmaan kauheaa herätä yöllä vuotoon... :(

Niin ja nyt 30+3

mitä järkeä on, kun sanotaan että rv7 on tosi tärkeä kehityksen kannalta, ja kun on paha olo niin eipä sitä voi kauheasti huolehtia että söisi hyvin. Se tosin tulee huolehdittua että ei syö mitään haitallista...mutta silti. Onneksi nyt ei ole niin paha tilanne kuin Saanalla :/ kovasti Saana voimia! mulle teki kyllä tosi hyvää olla nää 2 päivää saikulla ja vaan nukkua. Suosittelen kun toi ido-suhde on varmaan aika voimia vievää :(

täytyy kokeilla viikonloppuna tehdä taas jotain kunnon ruokaa, jos saisi alas. jauhelihaankin alkaa pikkuhiljaa kyllästyä, pastaan jo kyllästyin :(

huomenna kerrotaan appivanhemmille, saa nähdä mitä sanovat...

mutta kuten huomaatte niin eipä mullakaan mitään sen kummempaa ole joten huomiseen!
rv7+5

Kiva Amilda että ultra meni hyvin! Taas yksi etappi takana. Mulla alkoi vasta juuri tuon ultran jälkeen tuntumaan siltä että olen raskaana. Tai ei edes tuntumaan, vaan aloin vasta sitten uskomaan tähän juttuun. Tai siis että tämä kestää. Taisin siihen asti puhua "jos meille tulee vauva" ja ultran jälkeen se huomaamatta muuttui "kuniksi".

Sadelle tsemppiä kertomiseen! Varmaan jännää, kun muistan ne anopin aika ilkeätkin ennustukset, jotka sä nyt kumoat

Samat fiilikset kuin Jellybeanilla. Eipä midistä.

Paitsi vähän hermo meni. Vali vali vali. Taas. Hypätkää yli vaan: Pitkä työpäivä, mies kipeänä flunssan kourissa kotona. Mä jyskyttävällä päänsäryllä ja tyhjällä vatsalla kauppaan ylitöiden jälkeen ostamaan ruokaa. Kun pääsen viimein tiskille maksaakseni, ei kortit toimi. Ei pankkikortti ei mikään. Edes käteistä ei saanut nostettua. Sampo siis. Kassatäti käski mun viedä tavarat takas. Idiootin hommaa kävellä kärryn kanssa ja tyhjentää sitä, melkein itku tuli kun oli pakko luopua keräämistäni herkuista. Okei, hermot kireenä. Aamulla laitoin tiskikoneen päälle ja pyysin aamulla lähtiessäni (plus päivällä lähetin tekstarin ja sähköpostia) että voisiko mies laittaa tiskikoneen hanan kiinni ja tyhjentää koneen. Tulen kotiin ja eka mitä näen on se hana joka on AUKI. Enpä laskenut kymmeneen. Mies häipyä välittömästi katsomaan jäkistä jonnekin baariin, koki ihmeparantumisen, siihen tahtiin häipyi. Musta on tulossa just se lähiövalas joka ei ymmärrä miestä ja voivoi kun miehellä on rankkaa. Ja se ei edes haittaa mua yhtään. Ellei se tajua mua, niin ihan hyvä että häipyy jonnekin missä viihtyy paremmin. Ei ole todellakaan pakko viettää aikaa mun kanssa. Ah! Olen myös marttyyri:) Sopii hienosti uuteen minäkuvaani.

Huomenna on uusi päivä. Good night darlings!

Äkkiä kommentoin. Mäpä laitan sitten viiltävää analyysia jossain vaiheessa, varautukaa huumorilla :) Tänään vaan on vähän kiireempi päivä niin saas nähdä ehdinkö. Ja etoo jo valmiiksi.. Kiva.

Ballerina, eilen 2, TÄNÄÄN 1:)

Ja Rosa, mä olisin kyllä alkanu pillittään jo kaupassa... Ja mies olis kotona saanu todellakin kaiken paskan niskaansa, varsinkin jos ei olis tehny sitä päivän aikana mitä oon pyytänyt. Onneks meillä oo rahat sampopankissa...

Mulla on kyllä ollu välillä niin järkyttäviä omantunnontuskia omasta käyttäytymisestäni, että en pysty käsittämään. Ja ei kai mikään ihme, kun ei tätä omaa käytöstä ajoittain todellakaan pysty ymmärtämään, tuntuu, että kohtelen kaikkia niin tosi huonosti. Mutta onneks mies on niin ihana, että se ainakin sanoo ymmärtävänsä mua ja mun oikkuja ja on sitten olkapäänä ja lohduttamassa kun sitä tarvin. En kyllä millään selviäis tästä ajasta ilman sitä.

En tiedä miks, mutta oon ollu tämän viikon tosi, tosi väsynyt, ajoittain munsta tuntuu, että oon todellakin ansainnut tulevan mammaloman. Tuntuu mahtavalta, että voin alkuloman ihan hyvällä omalla tunnolla vain lorvailla ja keskittyä vain itteeni ja palkka juoksee normaalisti:) Ehkä olis hyväkin nyt vaan ajatella omaa napaa, tehä kaikkia kivaa ja mielekästä, koska sitten kun tämä nappula päättää tulla mahasta pois, niin sitten paljoa ehi itteään ajattelelmaan hetkeen...

Mutta nyt aamun kohokohta: aamupala:)

Ore 34+3

Huh, onpa Rosaa kolhittu eilen! Ihailtavaa kärsivällisyyttä kaupassa. Mä en olis kyllä tikkua ristiin niitten kaupan tavaroiden kanssa tehnyt, jos en niitä ostettua olis saanut. Olis varmaan ihan tasan tarkkaan jäänyt siihen kassalle!!!
Mua kans v*tuttaa tuossa miehessä tollasen pikkujutut, mitä toinen ei voi huomioida, vaikka on pyytänyt. Jos sanoo jostain hanasta ja se on vielä monen tunninkin päästä samassa janassa, vaikka toinen on ollut tuntitolkulla siinä vieressä, niin kyllä mulla ainakin kilhtaa kanssa. Varsinkin jos toinen on sanonut, et "joo, mä voin laittaa sen". Huh! kun rupes oikein kiukuttaan Rosan puolesta pelkästä ajatuksesta ;)

Mulla edelleen flussa jatkuu. Oon yrittänyt vetää Panadol Hottia naamaan, mut ei tunnu nenän ja silmien valumiset loppua. Huomenna pitäis taas vaíhteeks lähteä mökkeileen kaveriporukalla. Tällä kertaa suuntana olis Tammisaari ja täälä kertaa onneksi tulossa myös 2 muuta raskaana olevaa naista... Saa nyt nähdä vaan, miten tän räkätaudin kanssa jakselen.

Älä sade stressaa niiden syömisien kanssa. Syöt just sitä mitä saat alas. Ei se ruoan rasvasuus tai epäterveellisyys nyt niin paljoa siihen sikiön kehitykseen vaikuta. Kyllä ne on ihan muut jutut, mitkä siihen vaikuttaa. Kunhan muistat vältellä niitä ei sopivia ruokia vain. Mulle tais tossa vaiheessa maistua lähes kaikki epäterveellinen roskaruoka ja karkki (+ vitamiinilisät & kalaölykapslit) ja ihan hyvin kaikki on mennyt. Pääasia et jotain syö...

Täällä särkee päätä ja on ihan ruma ja "römpsöinen" olo... Oon siivonnut jo kaksi päivää kaappeja ja tuntuu etten saa mitään aikaiseksi. Lisäksi olen koittanut järjestellä kirpparille meneviä kamoja ja kun olen saanut laput laitettua, niin alkaa vitutus siitä etten pysty/saa kantaa niitä pois lattioilta autotalliin vaan joudun odottamaan töistä kireänä ja väsyneenä palaavaa miestä, jonka ensimmäinen ajatus ei ole lähteä raahaamaan mun järkkäämiä tavaroita autotalliin. Ja tänään tulee vieraita ja meillä on patjat olohuoneessa (remontin takia) ja paperinkeräyslaatikot viemättä. Ja mä en niitä pysty raahaamaan, yhyy... ärsyttävä olo. Taidan ottaa itsenäni nyt niskasta kiinni ja lyödä make upit naamaan ja vaihtaa tää yöpuku (lukekaa päällä oloasu, jota koristaa ihanasti paidan alta hapsottava yöpaita- veeeeeri nais...) ja , niin kai se olo siitä...

Eli ei täällä sen paremmin mene kuin Aurajoen suunnallakaan. Mä muistan kanssa, että olin ihan älyttömän kiukkuinen jotain viikolle 15 asti. Muistatteko mun jouluaaton kiukkukohtauksen......? Kyllä se siitä helpottaa. Tosin Oren ja Amildan tavoin mulla olisi jo kaupassa tullut itku ja tavarat jääneet kassalle. Aika hassua, että käski sun viedä tavarat takaisin. Huonoa asiakaspalvelua mun mielestä...

Nyt mun täytyy mennä ryhdistäytymään!

Voi elämä mitä asiakaspalvelua Rosa saanut osakseen! Joo, mun silmät olisivat kyllä tulvineet... Oikeasti, kaupan sisäänkäynnissä olisi pitänyt olla kissankokoisilla kirjaimilla ilmoitus siitä, etteivät kortit toimi. Ja kassalla vielä uudestaan. Huh, oikeastaan en tiedä olisinko itkenyt vai räjähtänyt vai molempia.
Kaikenkaikkiaan kyllä ihmeellistä tuo Sampon sähläys.

Juu, älä Sade stressaa. Luin eilen yhtä neuvolan opasta, niin siinä sanottiin suunnilleen vaan, että jos on paha olo, niin voi syödä ihan mitä tahansa mikä kestää sisällä. Paitsi tietysti listeriajuttuja ja maksaa pitäisi vältellä. Meillä ei muuten neuvolasta saatu mitään listaa. Ainoat ei suositellut jutut oli nuo listeriajutut ja maksa.

Huuh, muistuttakaa mua, että tilaan tänään sen nt-ajan. Miten ihmeessä olen voinut unohtaa sen?!? Pitäisi kai yrittää nieleskellä niitä kalaöljykapseleita...

10+5

ihan pikaisesti taas, siis virallisesti olen töissä mutta tämä tietokoneen tuijotus aiheuttaa tosi nopeasti huonon olon, aamulla herätessä tosi hyvä olo ja puoli tuntia koneella ja melkein oksensin. joten teen nyt aina ylitehokkaasti puoli tuntia hommia ja sitten puoli tuntia lepoa.

Rosa, ihan hirveä ilta sulla :( mäki nolisin jättänyt kaikki siihen kärryyn ja häipynyt, mutta ihan uskomatonta alkaa olla toi Sammon touhu. onneksi meilläkin on rahat muualla. Ja miehistä...siis täältä ainakin löytyy sulle ymmärrystä! kai miehillä on joku erilainen ajattelutyyli, siis meillä toi on usein arkipäivää, jos miehellä vapaapäivä ja on kotona ja pitäisi hoitaa kotitöitä niin yleensä kun tulen töistä pelaa pleikkaa ja työt tekemättä. Se kai on suurin ero kun mä olen oppinut että ensin työ ja sitten huvi, ja mies taas ensin huvi ja sitten työt. (tai siis tuo pätee kotitöihin miehellä). mutta onneksi se nyt koko ajan oppii lisää ja huomasi nyt hyvin miten paljon teen koko ajan pientä siivousta kotona, siis nyt kun olin niin huono-oloinen että vaan makasin niin tiskipöytä oli ihan kuvottavan kammottavan näköinen. Tiskikoneen kyllä aina käytin mutta en jaksanut enää purkaa sitä ja tällä syömistahdilla tiskiä kerääntyy ihan kiitettävästi. (hups, tulipas taas omaa napaa paljon..)

kiitos tsemppauksista ruoan suhteen. Tällä hetkellä hitti on ranskalaiset ja mureke =) ja ostin jotain kai vähän terveellisempiä ranskalaisia ja mureke nyt ainakin on terveellistä.

jännittää ilta ja kertominen, en tiedä miksi mutta nyt en jotenkin haluaisikaan kertoa. Tai siis haluaisin kertoa vasta kun rv12 ohitettu, mutta tietty nyt miehen vanhemmille pitää kertoa aiemmin. Ehkä johtuu osaksi siitä kun tulevat meille syömään ja mun olo tällainen niin en jaksaisi syödä mitään ja vielä vähemmän nyt puhua mitään..mutta onneksi mies on ymmärtäväinen ja lupasi että saan syödä just sitä mitä haluan ja jos huono olo niin voin mennä nukkumaan :)

Broganin analyysejä odotellessa..
7+6

Kuinkas te muut flunssailijat, paljonko ootte uskaltanut tuota Panadolia vetää? Oon tänään aamulla juonut yhen Panadol hotin (500 mg) ja tuossa puolen päivän aikaan ottanut yhen 500 mg tabun, mut tuntuu, ettei auta mikään. Pää ja poskiontelot on niin kipeet ja olo kun jyrän alle jääneellä, ettei mitään rajaa... Oon nyt vetänyt tässä 4 päivänä tuon 2 x 500 mg, mut ei auta sit niin yhtään mitään!!!! Mikä avuksi? Niin, no tietty vois lähtee töistä kotiin huilaan, mut kun ei KERKEE!!!! Jollain pitäis nyt jaksaa raataa...

Amilda, nyt lähdet kotiin. tämä on käsky! muista että vauvan terveys ennenkaikkea, töissä pärjäävät kyllä ilman sinuakin. Jos et lepää niin flunssa voi pitkittyä ja muuttua vielä pahemmaksi.

Amilda, kuoleeko joku, jos sun työt vähän viivästyvät? Jos ei niin kotiin ja mars viltin alle. Ajattele vauvaa.

Höh, yritin varata aikaa siihen ultraan, niin ensin ilmoitti varattua ja sitten numeroon ei saa yhteyttä. Höh. Kohta uudestaan yrittämään...

Pari päivää sitten oli karsea päänsärky, johon vedin yhteensä neljä panadolia. Ei se onneksi migreeniä ollut, mutta inhottavaa kuitenkin. Ihan vaan varoitukseksi kerron, et itelläni oli vuosi sitten tammikuussa flunssa jota en muka joutanut potemaan ja se vaan pitkittyi ja lopulta olinkin melko huonossa kunnossa. Sitten oli pakko jäädä sänkyyn makaamaan kun muuhun en kyennyt. Että ota Amilda ihmeessä vähän saikkua, se on parhaaksi sekä sinulle että työnantajalle kun paranet nopeammin.

Tänään jo 13+0!

Pikainen vastaus Amildalle. Neuvolalääkäri sanoi, että Panadolia voi ottaa 2X500 mg kerralla, kolmesti päivässä. Eli aina kaksi tablettia kerralla ja kolmesti päivässä, niin ei ole kuulemma vauvalle minkäänlaista haittaa. Ja nimenomaan kaksi kerralla kehoittivat ottamaan, koska muuten se ei auta. Mä kyselin asiasta, kun kärsin pahoista migreeneistä joulukuussa.

Siis voi... Sen kerran kun mä muistan soittaa, niin ei saada yhteyttä. Miten lankapuhelimeen ei muka saada yhteyttä?!?

Tuota, onko kellään muulla ollut nenässä vauvan ja maidon hajua? Siis ilman syytä? Mut toimitetaan varmaan kohta valkotakkisille...

Yhteistyössä