Ajatuksista asiaan 4/2010

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Brogan*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aargh! Himpuran aurinko. Nyt mun tekisikin mieli vetäistä pinkit pöksyt jalkaan ja pupunkorvat päähän, heittää se skumppa laukkuun ja painua ulos karkeloimaan. No, ehkä ensi viikonloppuna sitten. Huoh, kasvankohan ikinä "aikuiseksi'?

Upilaisen positiivisuus tarttuu tännekin! Pesin ikkunatkin, vaude minä. Puppen oireilu näyttää loppuneen, se imusolmuke on vähän pienentynyt eikä näytä menoa enää haittaavan.

Kyllä keväinen aurinko tekee ihmeitä. En ajatellut koko raskausaikana käyttää kynsilakkaa, mutta nyt toukokuun kunniaksi tein kunnon manikyyrin. Lumipestyt pillifarkut ja pinkit kynnet, olo on kuin yläasteella.

Mulla oli raskaana oleva ystävä kyläilemässä (liian) monta päivää. Se vie voimat, vaikka mukavaa onkin. Kaipaan yksinoloa ja tartten sitä. Tuntuu että Puppekaan ei saa kaikkea huomiota mitä ansaitsee, kun joku on koko ajan läsnä. Olen purrut huuleen, etten vaikuttaisi liian negatiiviselta, ja yritän itse muistella miten optimistisesti sitä kaikkeen raskaana suhtautui. Esim. kun Puppe kiipeää kirjahyllyssä yhdeksättä kertaa ja mä karjasen, että heti alas sieltä, niin tämä ystävä miettii ääneen, että hän on lukenut että pienillekin lapsille pitää kertoa miksi jotain ei saa tehdä. No ehkä ekat 3 kertaa, mutta.... Ja kun ehdotti että lähdetään just Pupsun päikkäriaikaan kaupungille, sanoin etten voi kun lapsen täytyy päästä omaan sänkyyn, niin ystävä miettii että hän kyllä ottaa vauvan kaikkialle mukaan eikä anna vauvan määrätä mitä saa tehdä milloin. Ja kun Puppe heitti mua mielenosoituksellisesti lusikalla, niin pienenkin lapsen kanssa kannattaa kuulemma opetella pöytätavat. Juuuuuhhh. Jutellaan sitten vuoden päästä. Muistan itse olleeni ihan samanlainen, joten tuohon on turha sanoa mitään, ja ärsyttävääkin se olis. Ei se vaan mene jakeluun ennen kuin sen itse kokee. Kyllä Siperia opettaa. Mua hymyilyttää nyt jo.

Miehellä ois ollut koko vappu vapaana, mutta pyysin siirtämään työvuorot. Eli nyt se on yötä päivää töissä maanantaihin saakka. Tässä on taka-ajatus; mä en ikinä ole nauttinut vappuhulinasta, ja nyt pystyin sanomaan kaikille, ettei me tulla mihinkään kun mies on töissä. Eli nautitaan Puppen kanssa kotona, meillekin on tulossa vain pari ystävää illaksi käymään. Grillin sentään raahasin pihalle, että saadaan avata grillikausi.

Ehdottomasti nähdään!!! Mulle käy missä vaan. Milloinkas tää passais? Oisko joku kesäkuun weekend hyvä?

Vauvanteosta tuli mieleen. Saana, jos sustakin on hassu ajatus kasvattaa sisällä peeenistä, niin kun sitä alkaa miettimään, ei se tuplavaginakaan ihan helpolla jakeluun mene.

Vielä tää ja sit meen keittää kaffet. Brogis, sä olet niin hyvä ennustaja, että kumpaa sä siis meille veikkaat? Haluan tietää, mikä oli intuitio?

Mä tiedän että olen piilottanut tänne jonnekin Bounty-patukan, enkä löydä sitä mistään. Epäilen, että mies on löytänyt sen, mutten kehtaa soittaa ja kysyäkään, kun sit jään kiinni että jemmailen jotain pötkäjä tänne. Kun mähän en todellakaan ole mikään karkinsyöjä.

Tuplavagina... Tähän ei voi sanoa mitään enempää X)

Pöh, meidän brunsseilut peruuntui. Ystäväperhe on kipeänä.

Mä V-I-H-A-A-N mun töitä. Tai itse työ on ihan ok, mutta ihmiset... Pahempaa kuin saippuasarjoissa. Jatkuvaa selkäänpuukotusta, toisten haukkumista, tärkeiden asioiden salaamista........ Anteeksi avautuminen, on ollut vaan harvinaisen v-mäinen viikko.

Haukaa vappua!

Meillä on yksi kesäkuun viikonloppu kiinni, samoin yksi elokuun viikonloppu. Mutta muu kesä on auki. Laittelen tuon kesäkuun viikonlopun päivämäärät jossain vaiheessa...

Hihhei!

Vapun hyvänä työnä pyysin kaverin tytön jäämään yökylään. Saan siitä mukavat kicksit kun tietää auttavansa hyvää tyyppiä, joka kenties saa tätä myöten heräillä rauhassa aamulla miehensä kainalossa. Mulla vääntyy täällä puurot samantien kahdellekin kakaralle.On ollut hauska taas seurailla heidän leikkejä joiden teemoja on muun muassa olleet:

"Siivoavat miehet"
Sammakko, jonka nimi on Rusakko ja hänen ystävänsä Nalle nimeltään Ville.

Heidän on myös täytynyt kokeilla miltä tuntuu nukkua ihan lähekkäin nenät vastaikkain, kun viime kerrasta on kuulemma niin pitkä aika.. Tämän seurauksena he vakuuttelivat toisillensa, että kyllä se hyvin menee,kun laitetaan vaan silmät kiinni ja ollaan ihan hiljaa. ;) Voi mun isoja pieniä.

Rous, mulla on (vielä) ehkäisin käytössä. Lehtien irtoillessa puista ajattelin päivittää tilanteen. Tänään tosin taas mietin mielessäni, että miten mä voin edes sellaista harkita, kun tunnun olevan niin tän kevään vietävissä. Soitin miehellekin töihin synnin päästön saadakseni. Kyselin, että onko sen mielestä ihan väärin, että mun veri vetäisi vielä baanalle (ei tarkoita ainoastaan baareja!) niinkin usein ja, että mun ystävät on mulle niin tärkeitä, että haluan viettää myös heidän kanssaan verrattain paljon aikaa. Mies sanoi ymmärtävänsä ja toivotti hyvää iltaa, lasten kanssa. ;) Heh, äidillekin muuten valitin, että tätä luonteenpiirrettä musta tuskin sais kitkettyä, vaikka mulla olisi kymmenen lasta. Äiti sanoi, että olen aina ollut samanlainen, meneväistä sorttia. Tee sitten tässä eettistä pohdintaa siitä, että mikä on oikein ja ketäkin kohtaan.

No, nyt tuolla "Rymy-Eetu ja Rymy-Elli odottavat iltasatutätiä.

mites vappu meni? ilmeisesti vielä toipuessa kun täällä ollut niin hiljaista..

nöpö tuossa niistää kaikkia pehmolelujaan kun ollaan sitä taas niin paljon jouduttu niistämään kun nuha vieläkin vaivaa. Yöt onneksi nukkuu. On muutenkin ihan mahdotn matkija, ei voi enä mitään tehdä kun heti matkii.

Rosis, kuulostaa myös tutulta nuo kaverisi kommentit..itse ajatteli ihan samoin mutta siperia tosiaankin opettaa. saa nähdä miten toimii sitten kakkosen kanssa kun ei voi enää elää vaan sen vauvan ehdoilla.

Saatiin hiekkalaatikko kuntoon ja muutenkin pihaa aika paljon jo eteenpiän, kiva kun on puuhasteltavaa vaikka Nöpö ei jaksakaan kauaa olla paikoillaan ulkona vielä, sisällä leikkii jo paljon itsekseen.

Mahdollisesti pikainen viesti töistä...jos kirjoitus jää kesken se johtuu siitä, että joku tulee ja häly on päällä. Toivottavasti ehdin rustaamaan jotain. Meidän kotikone ei nimittäin toimi ja uutta odotellaan. Pieniä vieroitusoireita...

Kiitos onnitteluista! Tuntuihan se aluksi erikoiselta, että bibbeli kasvaa sisällä, varsinkin kun oli tyttöä odottanut. Rakenneultra on ensi viikolla, joten sitten vasta uskallan sanoa 100%, että poika sieltä on tulossa, jos näin edelleen on. Varma on varma. Tosin, sanoihan tää 4d-lekuri jo, että hän on 95% varma ja koskaan ei voi olla satavarma. Rous, mä veikkaan teille tyttöä. Älä kysy miksi, on vain sellainen olo. Luultavasti olen väärässä, niinkuin aika näissä asioissa ;). Bro, viisaampi veikatkoon!

Voi vee Rosamundan ystävää. Mä en voi käsittää. Käsitän, jos joku ajattelee noin, mutta että avata vielä suunsa...se on suurta tyhmyyttä. Oikeasti. Olisit ajanut ulos sen ;)!

Saanalle sympatiat työkavereista! Toivottavasti raskaudut pian, niin pääset niistä eroon!! Koska sua saa jännätä seuraavan kerran?

Vappu meni rauhallisissa tunnelmissa. Vapun päivänä oltiin ilman Nukia tuttavaperheellä, mutta ei sen kummempaa. Torilla käytiin ostaan Nukille ilmapallo. Ostan joka vuosi ihan vaan sen kunniaksi, etten itse saanut elämssäni kuin pari vappupalloa, koska mun vanhemmat oli niin pihejä. Hohkaako mun kirjoituksesta katkeruus..;)

Mitä Amildalle kuuluu?

Näkeminen olisi hienoa! Saden talokin olisi kiva nähdä!

Voe hyvvee päevee. Nyt on kristallipallo huurussa, yhteys pätkii, hmm. Taisin ensin ajatella, että Tottakai Rousalle tulee poika. Sitten ajatus nyrjähti, että tyttö sieltä tulee. Ja jos poikaa veikkaan niin Murphyn lakia noudattaen teille tuleekin tyttö. Mutta mutta.. öö.. menköön alkuperäisellä intuitiolla sitten pojaksi ;) Emminä tiiä! Tuli suorituspaineita.

Treffeistä.. Olen edelleenkin yhtä kaukana kuin viime kerrallakin. Mutta laittakaa päivämäärä ja paikkaehdotusta niin katsotaan pääsiskö mukaan. Mielelläni kyllä tulisin, ei sillä. Varmaan oisi erilaiset treffit siinä mielssä, kun meidän taaperot on jo niin isoja. Kerro Sade mailissa että miten teille pääsee. Siis jos teillä on ajatus tavata.

Saanan työt kuulostavat kyllä siltä, että ei muuta kun pökköä pesään ja äippälomalle.

Oma työ tuntuu mielekkäältä, kunhan tätä työmäärää saisi hieman vähemmäksi. Toiveajattelua.

Onneksi mun ei tarvitse odotella niin pitkään, että tulisi toinen vauva. 4kk enää tätä. :) Ihan hullua, oikeasti odotan, että tämä loppuu. On kyllä sellainen hytinä, että ihan turhaa jännäillä ennen tämän loppumista. Stressi on niin hirveä.

Brou, jos Sadella tavataan, niin mukaan vaan! Teiltä on vain noin 100km enemmän matkaa kuin meiltä, noin karkeasti ;)

Angsteri, täällä ilmoittautuu toinen katkera. Eemeli sai tänä vuonna kaksi vappupalloa. Ja ihan sen takia, etten saanut ikinä sellaista. Ja tulevaisuudessa Eemeli saa purkkaa niistä kauppojen automaateista.

Plääh. Töitä. Karmea päänsärky.

Ruususen päivää, mussukat!

Antero, tuohon on tosi varmaa jos lääkäri uskaltaa sanoa että 95% varmuudella.

Voi Brogis, ei tuosta sun ennusteesta ottanut Erkkikään selvää. Täytyy odotella rakenneultraan... Hirveästi haluaisin tietää kumpi siellä on. Siitä on kiva olo että liikkeet tuntuu jo päivittäin.

Lanseerasin vatsani naapureille ja ystäville vappuna. Ihanaa kun on saanut tämän pidettyä itsellä näin kauan. Nyt sitten on taas muiden omaisuutta ja altis kaikille arvosteluille, vaikken niitä tässä raskaudessa ota kuin huumorilla. Siitä pidän huolen, ettei kukaan silittele mahaani ilman lupaa. On se ihme, että kun on raskaana, niin muut olettavat että saavat sanoa ja koskea miten vaan. Sama laskettu aika kuin Puppella on todella hassu sattuma, mutta mitä mun oletetaan siihen sanovan, kun vieraat ihmiset toteaa että meillä on ajoitus toiminut tai että hieno täsmäisku. Olettaako ne että alan puhumaan miten me pantiin kyllä muutenkin tai että säästeltiin lastit juuri tuota päivää ajatellen? En tajua, kun ei ole yleensä tapana puhua vieraille meidän isukin spermasta.

Sade, mitkä viikonloput teille kesäkuusta sopis? Ois kiva lyödä lukkoon päivämäärä.

Ullan pienet yökyläilijät kuulosti ihanilta, teit hienon homman kun annoit äidille omaa aikaa.

Puppekin sai 2 vappupalloa, tosin sellaset keppien päässä olevat pienet pallot. Joo ja ehdottomasti saa heti sen lemmikin minkä haluaa kunhan oppii pyytämään. Mulla ei siis ollut lemmikkejä lapsena eikä meille edes saanut tulla eläimiä kylään.

Puppe on opettanut mulle selkeän päivärytmin, ja nykyään päivät menee kivasti kun noudatetaan sitä. Yöt on myös helpottaneet ja Puppe nukkuu huutamatta 23-07. Ihanaa! Menee siis nukkumaan kasilta (tai 19:30, muta jodlailee puoli tuntia yksinään) , juo vielä maitoa klo 23 (juu tiedän se pitäisi jättää pois), sitten menen itse nukkumaan ja saan nukkua putkeen aamuun asti.

Saana, eikö tuolle sun työtilanteelle voi tehdä mitään? Sä olet muutenkin niin kiltti, niin ei ole kiva kun olet ihan stressipörinöissä ja selvästi energiat valuu hukkaan.

Huomenna 18+0

Hei Brou, mä olen sangen pettynyt ellet saa kristallipalloa kiillotettua! Sä olet meidän meedio! Koska mä voitan lotossa?
Mitä Pojulle kuuluu? Puhuuko jo miästenkieltä? Meillä oli herkkuhetkiä, kun yhtenä aamuna vaihdoin Nukille vaippaa sohvalla ja sen selän alle oli jäänyt kaksi kirjaa. Neiti tokaisi yrmeä ilme kasvoillaan: "ai saatana" ja otti kirjat pois. Oikeasti, mistä noi mukulat poimii noi?!?

Mitä Pikku-Miiu on on touhunnut? Puhuuko jo paljon? Miten Miiu sulla on mennyt nyt töissä?

Hyvä Saana! Enää neljä kuukautta! Pidä sitten ihmeessä kunnon loma!

Voiko Nöpöliini jo paremmin?

Me ei olla vieläkään löydetty hyvää ja mukavan hintaista autoa. Kohta menee hermot.

Ai niin, Rous kyseli nimistä jossain aikaisemmassa viestissä. Etu- ja toinennimi on jo päätetty, ei tosin kiveen hakattu, mutta kuitenkin. Miten teillä? Voin laittaa noi nimet mailissa jossain vaiheessa. Etunimi on ihan vaan tuulesta temmattu, toinen nimi tulee miehen suvusta ja kolmasnimi täytyisi vielä etsiä mun suvusta.

Nyt kahville ja wiiiiinerille.

Ihana Nuudeli!

Angstis, laita pliiis teidän nimiehdotukset maililla! Kiinnostaaa kovasti. Me ollaan aika hakusessa nimien kanssa, vaihtoehdot on selvillä mutta niitä on liian paljon, mä laitan ne postilla myös. Puppen nimi oli ihan selkeä jo ennen puolta väliä raskautta, siksi mä mietin näitä kauheasti. Siis meillä oli pojalle ja tytölle ihan selvät nimet, joita ei muuteltu. Miehen mielestä sitä Puppen aikasta poikanimeä ei voida tässä raskaudessa käyttää, koska se meni jo (?).

Sä voit viettää nimpparia Anteron tai Annelin päivänä, ihan fiiliksen mukaan kummalta milloinkin tuntuu!

No nyt on laitettu sähköpostia ja nimitietoja!

Hei, voinko mä valita, että mun nimipäivä on sekä Anteron, että Annelin päivänä?!
Häh, Puppehan on tyttö, joten toki pojan nimen voi käyttää! Miehet osaa olla joskus outoja ;)! Koska sulla onkaan se rakenneultra?

Ihanaa Ruususkan päivää myös täältä!

Täällä kaikki jees! Ilma vaan vähän kiristää... Eilinen kun oli niin upea päivä ja nyt on sit järkyn kylmä ja sataa vettä kun estrein peestä. Täytyy kehitellä sisäleikkejä tai pelejä päivän piristykseksi.

Vappu meni mukavasti Helsingissä Lastenklinikalla. Ja siellä siis Ennillä kaikki hyvin :) Saatiin lupa liikkua ja kyläillä vapaammin. Ai että, mikä ihana vapaus!!! On alkanut kyllä jo hieman seinät kaatuun päälle, tuleen lähikadut tutuiks tallailusta ja seuraelämä unohtuun, kun ollaan vaan Ennin kanssa oltu eristyksissä muusta maailmasta.
Käytiin me ukkelin kanssa vappuaattona myös Helsingin ytimessä kattomassa vappuhulinoita, mut kyllä sitä vaan on niin liian vanha (ts. liian selvinpäin) siihen menoon. Kauheeta huutoa ja öykkäröintiä joka puolella :) Olin jo yhen sidun jälkeen valmis lähtemään nukkumaan. Ja siis olen ennen aina ollut se, kuka jaksaa viimeseen asti - baarin jälkeen jatkoille ja aamuun asti. Et niin ne ajat muuttuu.

Meillä kävi eilen kylässä aivan yltiösuloinen 1,5 viikkoinen tyttövauva. Voi herran jestas, miten pieniä ne onkaan :O Ihan vallan on unohtanut sen vaiheen, kuinka pieniä ne voi ollakkaan. Ja ennen kaikkea kuinka kevyitä. Eihän sitä edes tuntenut, että pitäisi sitä sylissä, kun oli niin höyhenen kevyt (ja siis painoi nyt 3,7 kg).

Kiva nimi Napulle tulossa :)

Ihana kuulla Enniliinin hyvistä kuulumisista!! Mulla on kanssa sama nykyään: juhliminen on out ja kotona on hyvä olla ja mua on vielä kaiken lisäksi puraissut puutarhakärpänen ja kaikki puutarha hommat kiinnostaa. Jokin on vinksahtanut mun päässä tai sitten se on vain niin, että alkaa kohta lähestymään keski-ikää ja kaikki seesteinen alkaa kiinnostamaan. Jopa ET-lehti...Kodin Kuvalehtihän mulle tuleekin..

No oho. Tehän lohkesitte puhumaan. Rosa, teille tulee poika. Kahvinporot ja tennarin asento kertoivat minulle juuri.

Hah tuota Nukia :) En tiedä mistä ihmeestä ne kirosanat tulee lasten päihin. Yks aamu ne vaan herää ja tadaa - pää on täynnä kirosanoja. Perin merkillistä.

Voihan kiirus.. palaan.

angstis, meillä taitaa olla samantyylinen nimimaku.. mä oon vannoutunu hankkimaan joskus semmosen tytön jonka nimi oli teilläki mielessä.. mutta koska niitä ei hankkimalla tuu niin taitaa se nimi jäädä käyttämättä meijän perheessä.. mies ei siitä nimestä niin innostu mutta mä oon haaveillu siitä jo pitkään. no, mutta se siitä..

pikkis on ihastellut lehmiä ja käynyt hoidossa. on se vaan ykskaks ihan isoin jo. tänään katoin sitä että kyllä, se on kohta 2v ja tietää ja tekee vaikka mitä. ja aina kun ajattelen kuinka vanha se jo on, niin tulee haikeus kuinka ikäeroks lopulta kasvaa ehkä se n. kymmenen vuotta.. ja että pitäis mukamas olla parhaimmassa tapauksessa puolivuotias vauva, vaan eipä näy eikä kuulu. kaivertaa mieltä, vaikka mielestäni oon pystyny suht hyvin työstämään näitä asioita.. ei vaan ota helpottaakseen. huh, anteeks!
ei sen puoleen tässä sai jo pelätä siskonkin lasten puolesta kunnolla yhtenä viikkona. pahasti syd.vikanen rikko jänteensä ja nyt jännätään millon se operoidaan vai tarviiko, ja toisella turpos kurkku niin että oli vaikea hengittää, ja ei ollu edes allergiakohtaus.. sitten siltä imettiin mätää kitarisasta missä ei ollutkaan mätää jne. raukka pyörty monet kerrat ja joutu sit olla osastol monta päivää ku ei tiedetty mikä oli..on siis ihan isoja lapsia jo, ettei mitään pikkulapsia, mutta mulle maailman tärkeimpiä myös <3
no, se niistäkin.. mun piti pysyä kauempana täältä etten valita aina vaan samoja juttuja ja pilaa muiden hyvää mieltä.
omasta naperosta vielä se että saa putket kesällä korviin. ikuiset korvatulehdukset helpottavat:)

angstis, minkä kokosia vaatteita nuki käyttää nyt? entäs muut taaperot? meillä pääsääntösesti 92, mutta tunikat ja paidat jne saattaa olla 98-104cm.

Amilda, hienoja uutisia Ennillä! hyvä niin!

niin ja töissä on menny ihan hyvin.. ihan hyvä paikka tuntuu olevan, vaikkakin vaihtaisin sen samantein jos olis ollu mahdollisuus jäädä kotiin kunnon syystä.. mutta senhän te jo tiesittekin! parempi näin niin kykenen ehkä säilyttämään mielenterveyteni.

no nyt täytyy lähtä saunaan. hyvää illanjatkoa naiset!

Heilutukset ja tsempit Mi-iulle!

Minä olen vallan olen jäänyt pysyväksi tunkeilijaksi tähän ketjuun. Tykkään lukea juttujanne, jostain syystä, vaikka oma lapseni on jo isompi, eikä mulla ole teidän kanssa yhteistä odotushistoriaa tms. :) Nyt sitten olen näköjään alkanut myös kirjoittelemaankin runsahammin. Olen ajatellut, että josko joku sattuisi sitten vaikka samaan aikaan ihmistainta odottelemaan, kun itsellä ajankohtaista, niin voisi tutustua vaikka paremmin.

Taimista puheenollen, pieniä puutarhaunelmia täälläkin on; ruukuissa kasvamassa rucolaa, ruohosipulia, basilikaa ja tomaatteja. Ne on mun vauvoja, joiden puolesta pelkään ehkä enemmän, kun itseni. (Olen ihan käsi näissä hommissa!) Pihaa ei ole, mutta lämmin eteläparveke riittäköön. Mitäs Angsterin puutarhasta löytyy? (Siis sieltä pihalta..)

Nyt uinumaan.

Huomenta Munkkipossuseni!!

Miiulle halaus, mä toivon, että pysyt täällä. Ei sun jutut häiritse laisinkaan, senhän varmaan sisimmässäsi tiesitkin. Totta kai me ymmärretään tilanteesi ja niiden posijuttujen lisäksi halutaan elää kanssasi ne epämiellyttävät negajututkin. Ei elämä ole yhtä ruusuilla tanssimista. On ihana kuulla small Miiunkin kuulumisia!
Nuki käyttää nyt 86 ja 92 vaatteita. 86 housut on hieman lyhyet, mutta muuten vielä sopivat. Mites Vinkkuliini?
Hyvä nimimaku sulla Miiu! :) Ja meillä on sama juttu eli mies ei ole lämmennyt tuolle tytön nimelle, mutta mä olisin päättänyt sen, koska mies päätti Nukin nimen. Samoin mies ei oikein pidä siitä pojan nimestäkään, mutta mä jyrään sen, koska olen jyrä. Jep, päätä särkee näin aamusta ja olen töissä. Ei vaan, kyllä mies on jo hyväksynyt Napun tulevan etunimen, mutta meni sillä hetki aikaa totutellessa.

Joo Bro, kyllä ne kirosanat taitaa isiltä ja äidiltä periytyä...

Ulla, mulla on ihan vaan kukkia ja ikivihreitä istutettuna. Se kasvimaa koitetaan kuopata tänä kesänä ja laittaa tilalle nurmikkoa ja ehkä, siis ehkä huvimaja tai vastaava. Musta ei yksinkertaisesti ole hoitamaan isoa kasvimaata. Meillä on siis sellainen aika iso vanhanliiton kasvimaa, joka pahaenteisesti on kasvanut heinää viimeiset parivuotta. Hei joo, onhan mulla pieni mansikkamaa, jonka aion säilyttää ja tietty marjapuskia, mutta noi kasvikset saa häipyä.

Miiulle halaus. Halutaan kuulumiset jatkossakin tietää. Oli ne sitten hyviä tai huonoja.

Meillä oli ihana pikku loma. Hauskaa oli, mutta oli ihana tulla kotiinkin tyttöjen luo.

Vai että boju on angsterilaan tulossa.. Onnea! Ja Nuki on aivan mahtava! Siis eihän se nättiä ole, kun lapsi kiroilee, mutta hellanduudelis kun nauroin pissat housussa. Nätti nimi olisi tyttelille ollut tulossa. Tuo teidän nimi, sekä Irene ja Lilja oli ehdokkaita meidän Iikulle. Tuo teidän tyttelin nimi hylättiin meidän Irkulta, koska samanniminen koira on kummiperheessä.. Ja se koira on niin veemäinen, niin ei haluttu meidän lapsesta sille kaimaa. :) Jos Irkku olisi ollut poika, niin nimi olisi ollut Arttu Sakari Severus. Sama poikanimi oli Eetillekin ehdolla. Kaikki ovat vanhoja, suvussa pitkään kulkeneita nimiä. Nyt en varmaan enää Arttua ainakaan laittaisi, kun tuntuu että joka toinen pikkupoika on nimeltään Arttu. Kuvitelkaas, mun poikanimeni oli Teppo! Eli jos olisin ollut poika, niin olisin saanut nimekseni Teppo! Siskoni olisivat olleet Antti ja Teemu..

Meidän Irkku nyt ei ole samaa ikäluokkaa ihan kuin Nuki ja mini-Miiu, mutta vastaan kuitenkin tuohon vaatekokogalluppiin. Leveydeltä on 86/92-senttiset sopivia, mutta pituudelta 98/104. Eli Irkulle on hauskaa yrittää etsiä sopivia vaatteita. Eeti puolestaan on helpompi vaatettaa. Koko on passelisti 86.

Täällä pakkaillaan.. Just tänään tyhjensin vaatehuonetta, että saan sen survottua täyteen täysiä muuttolaatikoita.. Huhhei, kolmen kuukauden päästä viimeistään ollaankin jo uudessa kodissa. Eli piiiiitkä aika vielä. Talon kalustamista en ole vielä miettinyt.. Pitäisi varmaan alkaa miettiä. 76 neliön asunnosta 216 neliön taloon, niin saattaa hiukan kaikua kun ei meidän kalusteet riitä. Noh, voihan niitä hommailla pikkuhiljaa. Yritetään nyt ensin päästä edes muuttamaan. Muille asunnonvaihtoa suunnitteleville ketjulaisille myös lykkyä!

216? Nyt tippui leuka lattiaan. Valtavasti tilaa ja tämä siis ihan vain ja täysin positiivisessa mielessä. Vau. Laita nyt siitä joku linkki tai pohjakuva tai jotain niin saa ihastella.

Yhteistyössä