Ajatuksista asiaan 4/2010

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Brogan*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
rous, oon joo menossa tutkimuksiin, jahka se kutsu tulis.. ens kuussa pitäis tulla. tiedä sitten kuinka kesälomat jne sotkee kaikki..
olis ollu parempi ku menkat olis ollu pois nyt alkuun jonkun pari kuukautta, mut ei.. eilen alkoi ja niin alko myös lääkkeiden syönti ku sen verran tujut menkat.. ahdistus ja pettymys taitaa kuvastaa parhaiten, ei edes vituta.. oon niin väsyny tähän.. ku ei se näytä tekemällä onnistuvan niin koitetaan nyt sitten olla tekemättä. sattuu henkisesti niin perkeleesti kaikki tää!

Joko Pupen olo on parantunut? Eetille laitettiin mpr viime viikolla, mutta ei onneksi tullut mitään. Pupen olo kuulostaa todella keljulta, toivottavasti pian paranee.

Kakkanäytteet pitää tytöiltä kiikuttaa labraan jossain sopivassa välissä. Mä en ole edes neuvolasta kysellyt, että kuuluuko asia niille, vaan soitan sinne aina kun on jotain asiaa. :) Aina ne on osanneet sanoa, että mitä pitää tehdä.

Mua ei edes täit vaivaisi niin paljon, kuin tuo mato-ongelma. Kertakaikkisen yök. Meillä täällä asunnossa on toukkia, hiiriä ja muurahaisia, joista ne toukat on mulle kaikkein pahin kauhistus. Eilen illallakin menin vaatehuoneeseen, sytytin valot ja tukka pystyssä katselin kun puolenkymmentä toukkaa syhkyttää karkuun valoa.. Puistattaa.

Aa, sokeritoukkia, namiskuukkeli. Ajatelkaa, elämme 2010-lukua, ihminen on käynyt kuussa jo aikapäivää sitten, keksitään kaiken maaliman jumbojettiä ja mikrotähystysleikkausvälinettä ja ties sun vaikka mitä ja silti ollaan voimattomia yksien saakelin toukkien edessä. Minua itseäni henk.koht ällöttää sokeritoukat myös ja ne ovat sellaisia nilviäisiä ettei niistä pääse eroon millään ilveellä. Tuntuu että ne seuraavat aina jonkun laatikon mukana uuteen asuntoon. Että varohan vain JB ettet vie niitä uuteen kotiinne!

Mulla on taas sellainen pikku tärinä päällä monesta asiasta, tapahtuu liikaa asioita joissa minun pitäisi olla skarppina. Siis töitä tarkoitan. Ei pysty. Haluan mennä kotiin leikkimään duploilla.

Brogan, arvasit oikein pahimman painajaiseni. Että ne toukat muuttavat mukana.. Mitenkähän ne saisi tapettua? Jos käyttäisi saunassa jokaisen muuttolaatikon? :)

Myö lähetään kaveriporukalla kylpylään vapuksi. Aktiiviloma varattiin, eli tiedossa on kylpylää, kuntosalia, keilausta, sulkapalloa, tennistä ja vaikka mitä muuta.. Pitänee alkaa kaivella biksuja ja sisäpelikenkiä kaapista.

Niinpä, helpointa olisi muuttaa talvella ja antaa kaikkien kamojen seistä sellainen alkuun kolme viikkoa -25 asteen pakkasessa ;) Mä olen niiin neuroottinen noiden kanssa! Mutta ainakin pölynimuri levittää niitä kuulemma (tämä on nyt jostain epävirallisesta lähteestä). Netistä kun googlaa niin löytää jos jonkinlaista tarinaa ja kohta on joku sanomassa, että ne onkin turkiskuoriaisia ja ties vaikka mitä. Mutta kyllä sokeritoukan tunnistaa. Ne liiskaantuukin tosi helposti. Ja voivat elää 8 vuotiaaksi. Ja että ei sais välittää ja kuuluvat elämään. Hyi hel..

Ne on karseita ja niitä on JOKA PAIKASSA meillä. Minkä tahansa kupin kun ottaa astiakaapista, niin pohjalla on toukkia. Samoin jos pöydälle jää yöksi joku kippo tai kuppi, niin siellä luikertelee toukkia pohjalla. Koiravieraan jäljiltä oli jäänyt vesikuppi lattialle, niin aamulla siellä oli 7 (!!!) toukkaa! Vaatekaapissa, hoitopöydällä, sohvalla, kameralaukussa, hoitokassissa, vessapaperirullassa paperin välissä ja sängystänikin olen niitä löytänyt. Kerran cokista hörppäsin isosta lasista ja juuri ennen suuhun menoa ehdin ihmetellä, että mitä siellä jääpalojen välissä räpistelee. No toukkahan siellä. Ihan sokeritoukkia nämä on, eikä mitään pirskaleen turkiskuoriaisia. Niiden toukkien takia lasten pullot ja mukit säilytetään suljetuissa mikrosterilaattoreissa pöydällä. Eetiä ne ei paljoa hetkauta, se jahtaa niitä ja muurahaisia pitkin olohuonetta aamuisin. Itseäni ne ällöttää ja puistattaa. Jospa ne ei pääse perässä uuteen kotiin.

Ja en muuten käsitä, että kuinka toukat pääsee esim. keittiövaa'an kuppiin, mutta eivät sieltä pois? Luikertaakohan niitä öisin katossa, josta ne tippuu noihin pöydällä oleviin astioihin? Samalla logiikalla niitä voi tippua makuuhuoneen katosta vaikka mun suuhun!!

Ne onkin aika ovelia pikku paskiaisia. Ne kiipeilee taitavasti seinillä ja kaapistoissa, mutta eivät pääse liukkaalta pinnalta, varsinkaan kupista tms. pois. Sitä en tiedä kuinka ne päätyvät niihin kippoihin tai kuppeihin. Laskuvarjolla? Tällä hetkellä meillä ei kai niitä ole, mutta opiskelija-asunnossa ne meinasivat tehdä mut hulluksi! Mitä vanhempi talo, sitä todennäköisemmin luuraa myös sokeritoukkia, mutta voi niitä olla ihan uudessakin. Ja toisinaan voi olla merkki kosteusvauriosta ja homeesta, mutta ei aina.

Kaikki kosteat tai märät pläntit niitä kiehtoo. Eli ei muuta kun tuuletus päälle ja lämmöt täysille, mahdollisimman kuiva ilma. Kloriittia suihkutella lattialistoihin, Baygon auttaa myös muttei passaa päästää lapsia konttaamaan sitten. Listojen alla ne pitää bakkanaaleja, samoin kaapistojen pohjien alla. Imuri muka levittää niitä, lattioiden märkää pesua pitäis välttää.

Kiehuvan veden kaataminen viemäreihin muka voisi auttaa, en tiedä. Tuskin pitkään. Toiset sanoo ettei ne pääse vesilukkojen läpi, toiset taas sanoo että pääsee. Ilmastointikanavissa kuulema voivat matkustella huoneistosta toiseen. Tykkäävät syödä tärkkelyspitoisia asioita. Laita yöksi perunanpaloja kuppeihin ja saat aamulla keräillä kunnon coctailin toukkia.

Tuntuu, että teet mitä vain niin sokeritoukat voittaa aina eräpallon. Sitten kun tulee se ydinsota niin viimeisellä kivellä istuu torakka ja sokeritoukka vierekkäin.

Justiin äsken imuroin ja täällä on muutenkin taas hirveä toukkainvaasio meneillään, niin nyt sitten pöllyytin ne niihinkin asunnon kolkkiin jossa niitä ei vielä ollut. Hienoa. Mulle on aina terotettu, että kiehuvaa vettä ei saa kaataa putkistoon kun jotain pahaa (jota en muista) tapahtuu putkille. Lähinnä Pölkky on sitä mulle sanonut, että aina kun kaataa keittovesiä lavuaariin, niin pitää laittaa kylmä vesi valumaan ettei kiehuva vesi mene putkistoon.

Kivat toukat vapauttaa mut siivoamisesta, jos ei saa imuroida eikä luututa lattioita. :) Ne varmaan onnellisina yöllä käy penkomassa tuota meidän bioroskista, kun siellä on eiliseltä ruuanlaitolta jääneet perunankuoret.

Työt ikävällä tavalla häiritsevät palstailua.

Jäärä myös valittaa minulle tuosta kuuman veden putkistoon kaatamisesta, kuulemma muoviputket voi sulaa. Tai jotkut tiivisteet. Ihana JB tuo sun lause, "Kuumaa vettä ei saa kaataa putkistoon tai jotain pahaa tapahtuu" :D En tiiä, mua huvitti, vaikka siis tajusin pointin. Tuli vaan kaikki taikauskojutut ensin mieleen. Vaikka ethän sää sitä tarkottanut. Ei ulosanti taas aukea ei.

Joo, en tarkoittanut että paha henki tulee ja puraisee kankusta, tai muuta taikauskoista. :) En vaan muistanut, että mikä siellä menisi hajalle, enkä ruvennut arvailemaan. Jos olisin sanonut, että putket sulaa, niin joku pilkunviilaaja olisi kuitenkin tullut oikomaan. Jos nyt kaadan kiehuvat vedet viemäriin ja sitten korvat luimussa istun sohvalla, kun Pölkky tulee töistä ja kysyy että miksi putket on paskana. :) Pölkky on niin kova, että se noukkii aamuyöllä töihin lähtiessään paljain käsin toukat ja murkut lattioilta, rusentaa ne ja nakkaa vessanpönttöön.

Meidän neuvolan täti on ennenkin puhunut omia mielipiteitään muka täysinä faktoina. Seuraavaksi kun neuvoa tarvitsen, taidan soittaa oikealle lääkärille.

Namskis mitä toukkajuttuja! Meillä ei onneksi ole ollut, johtuneeko siitä että en harrasta leipomista joten mitään jauhoja ei kaapissa vanhene. Oonko ihan väärässä että ne toukat tarttee(tai saa alkunsa) jostain jauhoista?? Tuskin se niin yksinkertasta on, jostain vaan muistan tuollaisen.

Lapamadosta tuli mieleen. Ystävä vietti yhden talven Etelä-Amerikassa ja tuli tosi hottiksena takaisin, oli ruskettunut ja laihtunut. No, laihtuminen vaan jatkui, vietettiin koko kesä yhdessä, ja näin miten hän söi ja söi ja söi, ja valitti että mitä ihmettä hänen ruuansulatukselleen oli tapahtunut. Lopulta iho, kynnet ja hiuksetkin alkoi olla huonossa kunnossa, laihtuminen oli tosi rajua. Meni lopulta lääkärille ja mikäs muu Ameriikan tuliainen sieltä löytyi kun oikea loinen, tullut jostain juomevedestä tai ruokaan käytetystä vedestä. En muista tarkkaa nimeä, mutta me nimettiin Rituksi. Ystävä oli tosi järkyttynyt, syystäkin. Loinen oli jossain suolessa ennen kohtaa missä suurin osa ruuasta imeytyy, ja söi siis kaikki kaverini ruuat. Ultrassa laskivat että painoi yli puoli kiloa. Ihan järkkyä. Ainoa keino oli antibiooteilla tappaa se kunnes irrottaa otteensa ja sitten paskoa se ulos, eli mun kaveri joutui elämään sen kanssa muutaman viikon. Ystävälle se oli tosi ällöä, eikä se suostunut kertomaan miten helposti se lopulta tuli ulos.

Amildan kanssa samaa mieltä, että ei ne yöitkut läheskään aina mistään kivusta johdu. Puppekin herää hurjaan itkuun joskus kun näkee välillä pahoja unia tai sitten muuten vaatii läheisyyttä, vaikka nukkuisi monta yötä hyvin ensin.

Viime yönäkin Puppe heräs neljältä kovaan itkuun eikä enää nukkunut, joten nyt päikkäreille molemmat.

JB, ihana vappu teillä tiedossa! Lähteekö pikkuämmät siis mukaan vai menettekö aikuisten kesken?

Saanalle halaus!

Tuo Rosan kaverin tapaus on kuin pahimmasta painajaisestani. Oikeasti ihan kauheaa. Mä nykyään joka kerta kun käyn vessassa, hikoilen siinä pelossa että takapuolesta tulee jotain ylimääräistä.

Ystäväiseni, on pakko kertoa tämä juttu. Mulla kun on siis alamaha sellainen arpinen löllö nykyään, niin ajattelin että bikineitä parempi vaihtoehto olisi monokini, jossa kaistale peittäisi sen kohdan. VÄÄRIN! Mulla on nyt ihana Ed Hardy monokini, joka näyttää melko karsealta kun kaistaleen molemmin puolin tursuu se arpinen löllö.. Heko heko! Ja mähän muuten vedän sen päälleni! Mennään ihan aikuisporukalla, tytöt on eka yön mun äidin luona ja toiseksi yöksi siskoni tulee tänne meille tyttöjen kanssa. Hyvissä käsissä siis.

yök mitä toukkajuttuja =(

JB, kuulostaa ihanalta tuo kylpyläreissu, nauti!!

Rosis, mun kaverilla on myös käynyt noin, että oli reissussa ja vaan laihtui ja selvisi että on jokin loinen/mato tms. en halunnut sitä hetkeen meille kylään kun ajattelin että tartuttaa meidät kaikki.

kyllä noi öiset itkut Nöpöllä johtuivat hampaista ja flunssasta. Tänään oli korvatulehduksen jälkitarkastus ja korvat nyt ok mutta flunssa päällä. nenä valuu ja kurkku kuulemma tosi punainen. Annoin päikkäreille lääkettä ja nukkui 2,5h, täytyy yöksikin antaa. Ja kuulemma ikenet alhaalla tosi punaiset ja turvonneet eli hampaitakin luvassa ja useita. Mutta se vappusuunnitelmista, ei nyt voida kutsua ketään kun nöpö kuitenkin vielä flunssassa enkä halua tartuttaa ketään, tai edes sitä riskiä. Olisi tuo kurkkukipu pitänyt tajuta kun on haronut kurkkuaan niin paljon viime päivinä mutta ei tullut mieleenkään :/

mieskin ehti reissultaan kotiin, mikä on hyvä koska musta tuntuu että olen tulossa itsekin kipeäksi :(

Tervehdys taas suomenmaalta! Täällä ollaan ja koitan päästä tänne nyt useammin. Tosin tietokoneen näyttö menee pimeäksi vähän väliä, joten voi olla, että joudun olemaan ilman konetta jonkin aikaa…

Jaa täällä ollut vaikka minkälaista elävää…mä vihaan kaikkia pieniä ötököitä. Viime kesänä meillä oli alakerrassa matoja. Jes…nyt ei ole onneksi näkynyt mitään…

Bro olen sulle jäden velkaa. Meillä oli eilen ultra ja pojalta kuulemma näyttää kiveksineen ja pippeleineen :). Kaikki oli hyvin ja Napu laittoi suloisesti peukun suuhunsa. Söpö pieni mies. Kuulemma 95% varmaa, että poika on.

Pakko lopettaa. Näyttö reistailee. Saankohan tän vielä teille…

Hai Faiv Annsteri! :) Kivaa, että miesvahvuus kasvaa. Mä voisin avata meediopuhelimen; mulla tais mennä nappiin sen meidän ekavauvakierroksenkin kaikki arvaukset. Tai ainakin hyvällä prosentilla. Todella pelottavaa.

Nöpölle pikaista paranemista. Tämä on se kevät, kun meilläkin ollaan koko ajan sairaana. Siis ihan koko ajan, flunssasta toiseen boing boing..

Brou, onhan lotto vetämässä?

Että naurattaa tuo Rosiksen miete sisällä kasvavasta peeeniksestä XD

Huh noita ötökkäjuttuja...

Ikävä Eemeliä. Miksi työpäivien pitää olla niin pitkiä?

Tervetuloa takas suomeen A! Ja onnittelut pikkumiehestä :) Ihanaa!

Mä oon ihan fiiliksissä tästä keväästä! On ollut ihanaa, kun vihdoin saadaan olla kotona ja tehdä ihan normaaleja juttuja. Käydä puistossa yms. ilman että meitä katotaan kieroon (ollaan siis saatu nenämahaletkukin jo poistettua)
Vappu vietellää sit Helsingissä, kun neidillä on 3 pvän kontrolli sairaalalla, mut toivotaan, et kaikki siellä hyvin ja päästään takaisin normaaliin elämään. Taidanpa vallan käydä katsastaan pääkaupunkiseudun vappuhulinat, kun ollaan yötkin siellä kaverin kämpillä ;)

Ihanaa aurinkoista päivää kaikille! Törmäiltäiskö keväällä/kesällä jossain? Kuka lähtee? Meilläkään kun ei ole kerrankaan muuta kun aikaa :) Hassua!

Angstikselle onnittelut pienestä peniksestä :) miltä tuntuu ajatus että poika on tulossa?

Amilda, mä tuun ainakin! olis niin ihana taas nähdä ja ihastella millaisia persoonia meidän vauvoista on tullut. Onko ideoita missä ja milloin? meille olette edelleen kaikki tervetulleita milloin vaan. Ensi viikolla pitäisi tulla leikkimökkikin pihalle, hiekkalaatikko saatiin eilen kasattua.

Vein Nöpön taas vanhemmilleni hoitoon kun halusivat ja yritän nyt parannella flunssaani. KOuluhommiakin pitäisi tehdä mutta nyt aion ensin tervehtyä.

Saanalle jaksuhaleja!! oot edelleen mun hero!!

Olis kyllä mukavaa nähdä pitkästä aikaa :)
Treffataanko porukalla Sadella? Olen kyllä halukas järjestämään treffit meilläkin, jos porukalta löytyy matkustusintoa. :)

Voi että, Nöpö saa leikkimökin... :)

Eemelistä on muuten hiekkalaatikkoleikit yltiöhauskoja. Se on niin kivaa mättää ämpäri täyteen hiekkaa ja kipata se sitten omaan niskaan...

Ei jaksa, ei vaan kertakaikkiaan jaksa töitä. Plääh. Kaipa tämä tästä, taas.

Hauskaa vappua ketjulaisille!

Meillä sitä vietetään..kuinkas muutenkaan kuin lapsen kanssa kaksin. Siis miehen ollessa töissä. Kutsuttiin lapsikavereita tosin kylään, joten ihan iloinen päivä tiedossa. Pöydät notkumaan kaupan nakeista (ei edelleenkään Vatajan), munkeista ja simasta ja aikuisille venäläistä shampanjaa niin kyllähän meillä tunnelma on katossa. ;)

Ei ilman puolesta huvita lähteä Mantailemaan Espalle ja taitaa tänä vuonna muutenkin vappupiknikit ja brunssit jäädä väliin. Fiiliksen mukaan. Jelly sentään pääsee irrottelemaan oikein kunnolla, ihanaa!

Äsken vein pojan päivikseen, tehdäkseni rauhassa koulutehtäviä (yäk!) ja pikasiivouksen (iso yäk!) ennen vieraita. Oli niin polleeta poikaa naamareineen, arpitatskoineen ja vappuviuhkoineen.

Aikamoista suossa rämpimistä ja taistelua tämä kevät, tuntuu ettei hommat lopu koskaan. Oi teitä onnekkaita kotona olijoita! (Ihan kuin en muistaisi ettei sekään aina herkkua ollut..) Melkein odotan, että kesätyöt alkaa..niin ei tarttis vääntää enää koulutehtäviä. Meillä on kuitenkin kaikkea pikkukivaa tiedossa, niitä ajattelen, kun motivaatio meinaa loppua.

Nyt kouluhommien ja imurin kimppuun.

P.S Olenko ihan outo, kun sokeritoukat ei oo koskaan iljettänyt? (Meillä niitä ei tosin ole montaa näkynyt.) En ole tosin koskaan tajunnut, että nimensä mukaisesti ne voipi syödä meidän pottuja ja kuivakaapin sisältöä..

Yhteistyössä