Ajatuksista asiaan 01/10

  • Viestiketjun aloittaja Angsteri..
  • Ensimmäinen viesti
Angsteri..
Ajatuksista asiaan 01/10

Baltsu 8.6.2008 rv 40+2, poika 3340g 48cm
Angsteri 14.6. rv 39+6, tyttö 3900g 50 cm
Mi-iu 13.7 rv40+5 tyttö 4015g 52cm
Amilda 5.10. rv 37+5, tyttö 3280g 49,5 cm
Saana 7.10. poika
Rosa 9.10. rv 39+5 tyttö 2880g 49 cm
Jellybean 10.10. rv 39+1 tyttö 3485g 49cm, 15.8.2007 rv 31+0 tyttö 1805g 42cm
Sade81 12.11 rv 38+5 tyttö 3040g 48cm
Brogan ja Poju 12/08
Neilikka, tyttö ja poika 02/09, rv 33
Pimmu 20.8 rv 38+3, poika 2980g 49cm

Uusi ketju korkattu! Kirjoittelen myöhemmin lisää.
 
Jellybean
Minnillä on muuten vaikeat ajat menossa.. Kovasti rukoksia heille, että kaikki olisi kunnossa.

Piti kaupungissa käydä tänään, niin kävin luontaistuotekaupasta ostamassa sininen uni, tai jotain sinne päin, nimistä nukahtamisapua. Lääkärin määräämät alkavat loppua, vaikka kovin säästeliäästi olen niitä käyttänyt. Lisäksi ostin hieromalaitteen. Nyt likaisen mielikuvituksen omistavat saavat pettyä, koska se todellakin on vain hartioiden jne hierontaan tarkoitettu. Tietokoneella töissä kyköttäminen on myrkkyä mun hartioille. Lisäksi shoppailin paljon muutakin kivaa. :) Heti parempi mieli.

Puppeliini kuulostaa melko samanlaiselta, kuin Eetikin. Eetiä ei saa millään kävelemään sinne, minne MINÄ haluaisin sen menevän. Kutsuminen/huutaminen/karjuminen ei tuota minkäänlaista tulosta. Jos hellästi yritän tökkiä oikeaan suuntaan, niin seurauksena on raivari ja maahan heittäytyminen. Kaupassahan voi laittaa kärryihin, mutta kun pitäisi autolle päästä ostoskassien ja tyttöjen kanssa, niin voi tsiisus. Irkku kyllä kävelee nätisti autolle mun vierellä, mutta Eeti ei todellakaan. Lopulta se pitää kerätä parkkikselta ja kantaa kainalossa kuin joulukinkku autolle. Sätkivä ja kirkuva joulukinkku. Mut hämärä muistikuva on, että Irkkukin olisi joskus ollut ihan samanlainen.. Eli jospa tämä menee ohi! Eeti ei myöskään tottele ollenkaan kieltoja. Katsoa tillottaa silmiin ja samalla kädet tekee jotain kielletyksi tiedettyä. Ihan siis uhmaa vaan. Onhan noita uhmanpuuskia Irkullakin, mutta kyllä suurimmaksi osaksi tottelee kun kielletään. Eeti ei tottele KOSKAAN, eikä IKINÄ! Sen tiedän kyllä, että taaperon mielestä kiellot ei päde jos "kiellon laatija" ei ole näköpiirissä, mutta Eetin kohdalla ei ole kyse siitäkään. Tekee kiellettyä asiaa ihan tietoisesti. Puhumattakaan siitä, että jos päästää sen silmien alta, niin se haukkana ampuu tekemään jotain jäynää. Eetin bravuuri on kahvikuppien kaataminen. Olen jo lukemattomat kerrat unohtanut kahvikupin johonkin Eetin ulottuville ja saanut sitten siivota kahvit sohvilta, matoilta ja kirjahyllystä. Oma tyhmyys toki, mutta Eetiä taitaa kiehtoa se härdelli joka seuraa kahvin kaatelusta sohville yms. :)
 
Jellybean
Olikin Minni päivitellyt kuulumisia. Voi helpotus. Ehkä elämässä on sittenkin pieni hitunen oikeudenmukaisuutta. Jos toivomisella, rukoilemisella ja tahtomisella saisi jollekin lapsen, niin heillä lapsi olisi ollut jo aika päiviä sitten.
 
mi-iuska
Meillä pikkis oli pienempänä semmonen ettei totellut yhtään mitään ja mietin josko se tajuaa jotain muuta kieltä paremmin ku suomea.. ihan sama mistä oli kyse niin ei totellut, mutta nyt jo parempaan päin.. saattaa totella tosta noin tai sitten ei, jos ei huvita niin huutaa ja potkii lattialla kun mikäkin.. eikä tiedä sitten huudon seasta mitä haluaa ja mitä ei.. syliin haluaa kovasti ja sit toisaalta ei missään nimessä syliin.. reppana!

meinaatteko kattoa tota martinan ja eskon vauva-ohjelmaa?! mä en vielä tiedä, jos ei parempaa tv:stä tule niin luultavasti katson, mutta jää siis nähtäväksi..

mä kävin tänään kaupungilla aleissa kaverin kanssa, lapset jäi isien kanssa. löytyi ens talveks haalari ja kaksosanen toppapuku pikkikselle.. sit jopa löysin itelle pari paitaa, mikä on nykyään harvinaista.. :) sukkahousut ostin kans naperolle ja se niitä innoissaan esitteli iskälle:D oli kyllä kivaa! mites muut, ootteko löytäny aleista mitään?!

kerro sit jb miten ne pillerit toimii, tai siis että huomasitko vaikutusta unen saamisessa tai sen laadussa.. enkä meinaa unen laadulla mitään kaksimielisiä unikuvia ;)
mulla tuntuu vaan valuvan nukkumaan käyminen pidemmälle ja pidemmälle yöhön.. sit aamulla ihmettelee miksei jaksais nousta ylös.. viime yönä tais mennä kahteen tai vähän yli..
en jaksanut aamulla edes soittaa lääkäriin, joten huomenna sitten..pakko jaksaa.

JB juoko Eeti kahvia?! jos se saa siitä kiksejä ja sen takia hoksaa aina kupin siellä kupin täällä ;) meillä pikkis kerran kanto pitkin käytäviä lähes täyttä kahvikuppia, ja läikyttikin sitten käytävälle ja joi siitä! siis mukista.. olis juonu lisääkin, koska senhän täytyy olla hyvää jos äiti/isi sitä juo.. :) nykyään vartioidaan ehkä hitusen paremmin mukit ettei lentele mihin sattuun..

huomenna pitäis mennä kauppaan, jääkaappi huutaa tyhjyyttään..

mut nyt lukemaan minnin kuulumiset, en jaksa enää odottaa..
 
Jellybean
Mun nähdäkseni ei ole vielä maistellut kahvia. ;) Ainoastaan huitaisee kupin nurin hyllyyn. Tai sitten ottaa kahvikupin nätisti ja kun tulen paikalle, niin mua silmiin katsoen ja samalla vinosti hymyillen kaataa kahvit sohvalle. Olen esim käymässä vessassa ja unohtanut kahvikupin kaapin reunalle. Eeti on sillä aikaa ottanut kupin ja odottaa sohvan vieressä kuppi kädessä. Kun nään että mitä se tekee, niin juoksen tietenkin huudon kanssa paikalle tai sitten järkyttyneenä jähmetyn paikalleni ja Eeti joko nakkaa kupin (jos tulen juosten) tai sitten kaataa sen kuin hidastettuna (jos en tule juosten). Mutta joka tapauksessa näyttää siltä, että se saa kiksit nimenomaan siitä mun reaktiosta. Mikä tahansa muukin kuppi käy, mutta yleisimmin mulla on kahvikuppi mukana, kun taas muut juomat juon ruokapöydän ääressä. Kahvikupin myös unohtelen minne sattuu, enkä muista ettei todellakaan kannattaisi jättää Eetin ulottuville. Tyhjät mukit myös saa kyytiä Eetiltä, jos sellainen on johonkin jäänyt. Se käy kurkkimassa, että jos niihin on jäänyt jotain. Se on myös raivostuttavaa, että jos Eeti on ottanut kännykän tai kaukosäätimen ja kun kiellän koskemasta niin nakkaa ihan tahallaan pois kuin tennispallon. Tähän saakka on kännykkä kestänyt, mutta kaukosäätimet on jo alkaneet ikävästi "helisemään", niinkuin jotain olisi sisällä irrallaan. Siis ihan oma moka se on, kun jää lapsen ulottuville. Yleensä muistan laittaa jonnekin talteen, mutta joskus jää laittamatta ja sitten ne jo lentääkin.
 
mi-iuska
voi ei, uskomaton Eeti.. voin nähdä ton ku mainospätkänä kuinka toinen tillittää ja kaataa kahveja pitkin ja toinen paniikissa että eikai taas.. no ei auta ku toivoa ettei kauaa tommonen kaateluvillitys kestäisi.. huh! meillä napero on vaan juomassa kaiken mitä vaan mistä vaan, ei onneks hirveästi enää heittele muuta ku raivospäissään lentää kaikki.
mut nyt tv, ja yöt.
 
Erica.
Heippa kaikille pitkästä aikaa ja oikein ihanaa uutta vuotta 2010!!

Ehkäpä mä uskaltaudun varovaisesti kertomaan, että kyllä sitä vihdoinkin taas raskaana ollaan yli kahden vuoden tahkoamisen ja lukuisten pettymysten jälkeen :) Toinen mahdollisuus on annettu päästä joskus äidiksi. Mutta en uskalla vielä tästä sen enempää innostua.

Lähes vuosi jonotettiin julkiselle ja ensimmäinen IVF tuoresiirto toi plussan. Tässä välissä teimme yksityisellä yhden inssin ja pari ovulaation induktioita.
Mitä tahansa voi vielä tapahtua ja pelko onkin tosi voimakas. Henkisesti tässä mennään päivä kerrallaan.

Mä olen ihan pihalla teidän kuulumisista kun en ole herran aikaan enää täällä elleissä käynyt. Rosikselle isot halit, luin edellisen viestiketjun lopun ja huomasin, että olit plussannt varhain mutta vuoto alkoi kuitenkin :( Oon pahoillani. *halaa*

Erica 6+0 :)
 
Jellybean
Upeita uutisia Erica! Onnenrutistus! Onnittelut sinulle ja miehellesi! Kun joku pitkään yrittänyt ja toivonut pettymyksien kautta viimein plussaa, se on jotain todella erityistä. Onnea vielä kerran!
 
sadee
ihan mahtavaa Ericaa =)!! hurjasti rukouksia ja plussasukkia!

Viime yö meni hyvin, alkuyöt tuntuvat olevan Nöpölle vaikeampia, heräilee enemmän mutta 2 eteenpäin yuleensä rauhallisemmin ja viime yönä nukahti/rauhoiuttui ilman tissiä/tuttia ja nukkui 3h ja olisikin halunnut puoli 6 ylös mutta nukutin vielä ja herättiin vasta puol 9!! hirveetä vauhtia sitten aamupala suuhun ja vanhemmille. nyt olen niin pirteä että ei nukuta ainakaan vielä. Soitin piiiitkästä aikaa rauhassa pianoa ja luin ja nyt päätin tulla rauhassa nettiin.

Nöpöllä alkaneet oma tahto-kohtaukset, tosin eivät vielä noin pahoina mutta selvinä kuitenkin. Saa nähdä miten jatkuu, pelkään että on perinyt minulta tahtonsa joten tiedossa on varmaan suht voimakastahtoiset ajat ;)

Ihana tuo Pupen käsilaukkuvillitys =)

Bro ja Saana, mites jakselette?
 
Jellybean
Upeaa, että Nöpöliinin yöt ovat parantuneet! Itse voin todeta, että se luontaistuotekaupan valmiste oli yhtä tyhjän kanssa. En saanut unta kuin jossain kahden maissa ja heräilin yhtenään. Ajattelin lähteä shoppailemaan taas. Ainakin 4 vaahtosammutinta pitää hakea, niin samalla voisin vähän pyörähtää kaupungilla.. Ai niin, jotain tosi kivaakin on tiedossa, kun lähdetään miehen kanssa kylpylään likoamaan viikonlopuksi. Luultavasti helmikuulla. Lastenvahdista ei vielä ole tietoa, mutta eiköhän me joku saada. Vietähän Sade hauska "oma päivä"!

Joo sohvanpäälliset on menneet pesuun jo useaan kertaan. Onneksi kestävät pesua ja ovat helpot irrottaa ja laittaa takaisin. Olkkarin vaalea matto sen sijaan on aivan kahvitahroissa. Juu-uh, mielenhäiriö se oli, kun laitoin vaalean maton. Sitä en edes pääse pesemään minnekään ja ilman mattoakaan ei oikein voi olla, kun alla on karmeassa kunnossa oleva muovimattolattia.

Nyt, nyt, NYT minä käyn viemässä ilmoituksen, että halutaan ostaa talo. Miehellä on 99% varmuudella täksi vuodeksi töitä, sen jälkeisestä ajasta ei mitään tietoa. Mut tämän työn lisäksi se on saanut 3 muutakin työtarjousta, että tilanne on ihan lupaava. Hieman arveluttaa tämä meidän parisuhteen tilanne, kun ei ole ihan ideaali sauma ruveta talolainaa ottamaan. Mut oikeasti, tila on loppunut kesken jo ajat sitten tässä nykyisessä asunnossa ja ainakin mulle se tuo lisästressiä kun joka paikka on pullollaan roinaa jolle ei ole paikkaa. Jos ukko lähtee, niin lähteköön. Kyllä me pärjätään tyttöjen kesken aivan mainiosti. Tuntuu kyllä, että tämä suhde roikkuu jo hiuskarvan varassa ja itse olen jo valmis päästämään irti. Tällä hetkellä nämä on fiilikset, mutta tilanne voi olla toinen jo heti huomenna... Puuuuh. Kuluttavaa.
 
Jellybean
Vielä muutaman rivin verran analysoin meidän suhdetta. Eli silloin monta monta monta vuotta sitten just tämä mies oli mulle se oikea. Huoletonta ja hauskaa seuraa. Nyt kun vuodet on kuluneet, niin mies ei ole muuttunut tippaakaan ja minä olen ehkä liikaakin. En enää etsi ryyppäys- ja rellestysseuraa, vaan yhteistä tasaista arkea perheen kesken. Tuosta äijästä on ihan turha toivoa vastuunkantajaa, tai edes vastuullista aikuista. Keskenkasvuinen poikonen, josta mietin että hyväksynkö tilanteen vai nostanko kytkintä. Ehkä se on viime aikoina ruvennut hieman aikuistumaan, mutta vielä olisi paljon kirittävää. Nyt sitä luotettavaa, rehellistä ja vähän "nyhvöä" miestä osaisi arvostaa. Toista oli silloin 10 vuotta sitten, kun ne kunnolliset miehet oli aivan liian tylsiä ja piti saada se paha poika. Pahasta pojasta ei nyt saa väännettyä sitä luotettavaa ja rehellistä millään ilveellä.
 
Minni___
Tervehdys, tulen minäkin tälle puolelle moikkaamaan :) Aika moni teistä onkin käynyt vieralemassa blogissani -kiitos kamalasti tuesta :)

En ole lukenut tätä ketjua kovin usein, mutta olen pahoillani jos Rosalla on ollut keskenmeno, tosi kurjaa :( Jellybeanille kanssa kamalasti voimia tuohon parisuhdeasiaan, kurja lukea että sulla on vaikeeta. Facebookista olen tietty nähnyt jonkun verran joidenkin teistä kuulumisia :)

Eilen oli siis aika paniikki päällä kun rupesin vuotamaan, ja hätäpäänä menin yksityiselle ultrattavaksi. Kaikki oli onneksi hyvin, pieni klöntti siellä näkyi ja pienenpieni sydän siellä sykki myös. Mua pelottaa vielä aika paljon kun meillä on näitä vastoinkäymisiä ollut viime vuosien varrella, mutta näin pitkälle ei olla päästy vielä ennen:)

Hyvät uudenvuodentoivotukset täältä "etelästä" :)

t. Minni 6+3
 
Saana...
Erica ja Minni, iiiiihanaa nähdä teitä täällä! :D <3
Isot onnittelut teille molemmille! Teitä on ollut ikävä :D

Rousalle iso hali. Aiotko käydä lääkärissä noiden takia?

JB:lle halitus.

Pikaisesti vielä omaa napaa, kiire töissä (ja suklaata kuluu...).
Kävin lääkäsissä. Astmahan se. Ei muuta kuin lääkettä kehiin. Ikävä Kollia. Ei siis ole kissojen taivaassa, vaan anoppilassa, mutta pelkään etten saa muruani enää ikinä kotiin. Vituttaa.
 
Amilda
Voi miten ihanaa!!! Tuhannet onnittelut Ericalle ja Minnille!!! Nyt todellakin toivotaan, että tämä olisi se teidän kertanne ja saisitte molemmat vihdoin omat nyytit syliinne! Tuhannesti onnea matkaan...

Voi kurja Saana! Halitukset sinnenii...

Taitaa tuo lapsukaisten omapäisyys olla tämän iän haasteita. Meillä on myös alettu kokeilla vähän äipän hermoja. Ja annas jos sanot "ei" yhtään tiukempaan sävyyn, niin johan alkaa itku... Kunnon herkkis meillä!
Hurjia kiukkukohtauksia Eetillä ja Puppella - toivottavasti niiltä säästyttäis.

Kurja tilanne Jelliksen parisuhteessa :( Koitahan löytää oikea ratkaisu...

Missäs Brou????
 
Baltsu*
Uuden vuoden toivotukset tällekin puolelle! Voisiko vuosi upeammin alkaa?! ONNEA Minni ja Erica!!!

JB, onpa kurjaa, että parisuhde takkuilee. Vastuunkanto on perheessä yksi olennaisimmista asiosta ja sinä taidat teidän perheessänne kantaa suurimman taakan. Toivottavasti muutos parempaan tapahtuu, ellei, niin varmaasti pärjäät. Sinä jos kuka. :)

Rosikselle pahoittelut.

Sadelle vielä vastailen noista imetyshommeleista. Kyselit muistaakseni huusiko Vinkku kauheasti. Eipä juuri, koska en ollut saatavilla. Minun läsnäollessani huuto oli taattu, mutta kun maitoa ei ollut lähimaillakaan homma sujui helpoimmin. Joten suosittelen luksusviikonloppua kylpylässä, jos homma takkuilee. Näin taisi toimia R. Meriläinen. :D

Meillä taitaa asustella nössö miehenalku. Touhua ja vauhtia riittää kyllä, mutta kiellot uskoo aika hyvin. Mielenosoitushuutokin kestää alle minuutin. Eli joku saa Vinkusta kuuliaisen aviomiehen. ;)

Missä on tosiaan ystävämme Brogan?
 
Rosis
Tuli niin hyvä mieli kun aamulla kävin lukemassa Erican uutiset! Ihan mahtavaa! Arvasinkin että kyse oli meidän Ericasta, kun sieltä Minnin blogikommenteista luin. Minnillä oli liian jännät paikat eilen, jännitin mukana ja multakin tuli onnen kyyneleet kun luin ultrakuulumiset. Aivan mahtava tilanne nyt. Kun Lumiksella vielä onnistuisi... Tietääkö joku mitä Annalle kuuluu? Ajatuksissa hänkin on usein. Mutta erityisesti elän mukana Erican ja Minnin jännäyksessä, kun ollaan livenä nähty ja juteltu.

Ja kiitos vaan osanotoista, mutta ei voi edes puhua keskenmenosta saati mistään menetyksestä, eikä verrata siihen jos sydän olisi lyönyt. Eikä muutenkaan voi verrata mihinkään, mä olen jo äiti ja erittäin kiitollinen tilanteeseeni. Näitä on useilla naisilla tietämättään, en minäkään olis tiennyt ellen olis testannut liian aikasin oireiden takia. Eli ei täällä suru puserossa olla.

Mutta ihanilla uutisilla tosiaan lähti tämä vuosi käyntiin! Nyt vaan Minnille ja Ericalle kaikki mahdollinen tuki näihin alkuviikkoihin. Siitä se huolehtiminen sitten alkaa, kuten joku siellä blogissa osuvasti totesi.

Pus!
 
Brogan*
Hengissä ollaan.

Ketjussa tapahtuu taas ihan valtavia asioita. Onnea Minnille ja Ericalle mielettömästi. Voi kun vetäisitte perässänne samanlaisen suman kun aikanaan kun meistä niin moni plussasi kertarytinällä. Elätte tosi jänniä aikoja, täälläkin ollaan hengessä mukana ja jännätään teidän kanssa. Toivottavasti kaikki menee hienosti :)

Amilda, Saana, mielessä olette. Koetan ehtiä mailin puolelle.

Miiu, saat täältä sympatiat ja puolustuspuheen. Musta on jotenkin väärin, että Miiua dissataan sen vuoksi, että hän kokee raskaana sen ettei pikkukakkonen tule noin vain tuosta. Meidän ketjussa on kuljettu ja kuljetaan edelleen raskaimman kautta sitä ensimmäistä lasta. En voi kuvitella miltä lapsettomuus tuntuu, en vaikka Pojua tehtiin melkein vuosi. (Joo tiedän, toiset joutuu käymään hoidoissa 5 vuotta. Kunnes ehkä lopettavat.) Olen ymmärtänyt, että lapsettomuus on täyttä helvettiä, valtaa pään ja ajatukset kaikelta muulta. Katkeroittaa, pistää vihaamaan itseä koska tuntee toisten vauvauutisista surua omasta puolestaan. Luo pelkoja, epätoivoa, masentaa, tekisi mieli huutaa ympäröivälle maailmalle kaikkea epäsopivaa ja toivottaa välillä vaaleanpunaista onneaan hehkuttavat vanhemmat jonnekin hyvin kauas. Samoin kuin ne vanhemmat, jotka eivät tajua olla onnellisia siitä yhdestä, kahdesta tai kolmesta lapsesta. Mutta ei se sulje pois sitä tuskaa, minkä voi kokea jos se toinen lapsi ei tulekaan. Ei näitä asioita pitäisi edes verrata. Jokainen kurkistaa näihin asioihin siitä oman elämänsä ikkunasta. Kyllä se voi olla ihan täyttä tuskaa ajatella ettei enää koskaan saa kokea niitä pieniä potkuja vatsassaan tai koskea vastasyntyneen pienen lapsensa ryppyisiä sormia. Sellaista luopumisen tuskaa ja pelkoa, jos toiveissa on isompi perhe. Eikä se vähennä sitä valtavaa rakkautta sitä jo olemassa olevaa lasta kohtaan.

Ja nyt tuo minun pieni palleroiseni kaipaa sitä huomiota.. Palajan.
 
Jellybean
Nyt Eeti on keksinyt uuden ilon aiheen. Läppärin. Heti kun selkäni käännän, on Eeti koneen kimpussa. Läppäri on yleensä olkkarissa lipaston päällä, mutta pienet nakkisormet yltää sinnekin. Kattoon kai sen koneen saa ripustaa.

Saanalle pahoittelut astmasta. Kurjaa. Amildalle jaksuja, elätte jännittäviä ja pelottavia aikoja.

Minä pärjään aina. Ja teen kaikkeni, että lapset pärjäävät myös, tapahtui mitä tapahtui. Vaikka puhunkin luovuttamisesta ja erosta, niin oikeasti en siihen ryhdy ennen kuin ihan kaikki keinot on käytetty ja mitään ei ole tehtävissä. Alamäkeä mennään tällä hetkellä ja kovaa ja jossain vaiheessa pakotan miehen jonnekin terapiaan tai parisuhdeleirille tai jonnekin. Näin tämä ei voi jatkua, mutta jotain TÄYTYY vielä olla tehtävissä. Olen luonteeltani kontrolloiva ja tahdon päättää kaikesta, mutta en tiedä onko se syy vai seuraus. Siis että olenko jyrännyt miehenkin tilan ja sitä kautta tullut vastuunkantajaksi, vai onko mies jättänyt ne tekemättä jolloin mun on pitänyt ottaa se rooli. Luonteeltani olen liian samanlainen kuin isäni. Sille ne piirteet ovat tuoneet menestystä busineksessä, mutta isän kanssa ei kukaan pysty elämään. Hatunnosto äidilleni, joka yritti. Eli meidän ongelmat on kyllä osaksi ihan omaa syytäni. Olen vallanhimoinen ja kontrolloiva, ja sillä kaikkien lankojen käsissä pitämisellä tavallaan sallin miehen olla se vastuuton hunsvotti. Jyrään sen täysin, enkä vaadi siltä osallistumista, koska sen tekemänä se ei kelpaisi kumminkaan... Perkules, pähkäilen aivoni solmulle. Jätän ihmissuhdepohdinnat dr. philille.

Hyppään koko ajan minnin blogissa katsomassa, että josko olisi uusia kuulumisia. :)

Nyt mullakin alkoi tehdä älyttömästi mieli suklaata, kun Saana sen mainitsi.
 
mi-iuska
kiitos brogis.. tuntuu olevan kiellettyjä ajatuksia nää mun ajatukset.. en olis koskaan uskonut että tulee olemaan näin vaikea odottaa... ja luulis että olisin jotain tajunnu siitä kun pikkistä tehtiin se vähän vajaa vuosi, mutta ei.. ja olenhan mä onnellinen että sain "terveen" tyttölapsen (vaikka siis on se pieni sydänvika) mutta se on täydellinen noin miten se nyt on!
en vaan oikein osaa kohdata niitä uteluita ja kyselyjä että millon se toinen sitten jne.. en osaa niihin vastata kun en tosiaan tiedä monta vuotta tässä menee.. siihen luotan että joskus se tulee, mutta aika tuntuu juoksevan.. mutta se siitä..

Minnin kuulumisia täälläkin jännitin ja onneksi kaikki oli hyvin <3 varmasti raskaus tuntuu maailman pisimmältä ajalta, joten jaksamisia siihen odotteluun!

Amildan vuoteen kanssa paljon <3 mielessä olette todella!!

nyt täytyy lähteä saunaan..palailen!
 
mi-iuska
Jblle piti "pahotella" tilannetta miehen kanssa.. en tiedä onko toi oikea sana, mut ymmärrät varmaan.. Oot sen verran sisukas mimmi että pärjäät kyllä missä tilanteessa vaan, toivottavasti pölkyn kanssa asiat rupee kuitenkin asioihin tulemaan muutosta ja hommat luistamaan.

väsyttää älyttömästi, tosin oma vika kun ei osaa mennä ajoissa nukkumaan (töiden jälkn piakkoin sitten illalla/yöllä).. saunakin tais piristää vielä siinä puolenyön aikaan.

mulla piti olla muutakin asiaa mutta ehdin jo unohtamaan.. ei oikein järki luista vielä tähän aikaan.

hauskaa pyhäpäivää kaikille!!
 
Jellybean
Asiat kyllä selviää. Tällä viikolla ei ole ehditty näkemäänkään, kuin puoli tuntia per vuorokausi kun se tekee yöt töitä ja mä päivät. Eli ole ehditty edes riitelemään!

Siis ihan syvältä nämä pakkaset, kun ei viiti lähteä ulkoilemaan. Olen ihan kamala äiti, mut kun mua palelee ulkona niin pirusti niin ei tänään mennä ulos. Mun ulkoilupuku on mennyt niin lurttanaksi, ettei enää lämmitä ja uusi on kyllä tilauksessa mut tulee vasta tammikuun lopulla. Alle -15 pakkasilla pärjään vielä, mut nyt on -20 niin meikä jäätyy ulkona! Lähdetään kyllä iltapäivällä jonnekin kyläilemään ja samalla sit ulkoillaan, mut tämä aamun ulkoilu jää väliin.

Eihän kukaan ulkopuolinen voi Miiu sulle sanoa, että miten sun pitää tuntea ja mitkä tunteet on sallittuja ja mitkä ei. Jos sulla on vaikeaa kun ei toista lasta kuulu, niin siihen sulla on oikeus. Toivottavasti pian onnistuu ja pikku-Miiusta tulee isosisko.

Aamun vitsi. Irkku löysi pehmohirven ja selitti, että se on lehmä jolla on piparit päässä! Tyhmä juttu,mut sainpahan kunnon naurut.

Kuinka Saden päivä sujui? Mä en edes jaksanut shoppailla, vaan kävin vaan yksikseni syömässä ja tulin pois. Vanhus!
 
mi-iuska
lehmä jolla on piparit päässä- aivan mahtavat naurut sain täällä!! :D
ihana Irkku!!

mä oon kans huono äiti, mäkään en tarkene pihalla.. ja nyt kyse ei ole edes yhdestä päivästä.. :/ tosin kerran päivässä mennään ulos ja ollaan sit se tunti-kaks, mutta aamusin saattaa olla että luistan siitä (ja hyvällä säkällä mies viihtyy naperon kanssa ulkona ja mä käyn vaan puolituntua tms). normiarkena meillä yleensä on sitten joko kaveritapaamisia tai kerhoa tai semmosta tai sitten ihan sisäleikkipäivä.. ja vaikka vielä just tarkenisin niin tylsää on, pulkkamäki tai hiihto nyt on niitä leikkejä mitä leikitään.. mitä muuta ulkona voi tehdä jos ei oo seuraa? tai sitten vaan kävellään, tehdään lumiukkoja jne. mutta rajallinen on tää mun mielikuvitus.. :D
päiväkodeissa oli "helppoa" kun lapset leikki keskenään ja pienimmillekin saattoi riittää pulkkailut ja kävely sekä toisten leikkien katseleminen.. mutta ton yhden apinanpoikasen kanssa pitäis jotain kivaa keksiä kyllä :)

saas nähdä jääkö luistimien osto ens talveen, luulen että hiihtäminen riittäisi kyllä tälle talvelle.. jää ja ladut löytyvät vierestä niin sinänsä ei tarvi lähteä kauas kokeilemaan..
 
Minni_
Heippa, ehdin eilen illalla lueskella vähän tuota vanhaakin ketjua, kun mies oli koko illan poissa.

Tuohon sekundääriseen lapsettomuuteen en osaa itse ottaa paljon kantaa kun en tiedä millaista se on -mä veikkaan että ekaa kun yrittää niin ongelmat on aika eri. Enemmänkin pelottaa ja ahdistaa että tulenko mä ikinä "oikeasti" raskaaksi, saankohan mä ikinä olla äiti jne. Mutta vaikka se on sanottu, niin oon sitä mieltä että omat ongelmathan ne aina on elämässä suurimmat, eikä se lohduta pätkääkään että jollain on asiat huonommin. Mua ei oo lohduttanut yhtään viime vuosien aikana että joku on kokenut miljoona hoitoa ja keskenmenoa, tai että jollain on syöpä. Mulla on ollut vaan ihan hirveetä. Suru on subjektiivista eikä sitä voi vertailla.

Samalla olen myös ymmärtänyt että juuri tuota sekundääristä lapsettomuutta ei usein ymmärretä. Sana "lapsettomuus" käsitetään usein kirjaimellisesti niin että kärsitään siitä että ei ole lasta. Sekundäärisesti lapsettomille ei taida olla samanlaisia tukiryhmiä eikä aiheesta oo niin paljon kirjoitettukaan, he ovat tavallaan väliinputoajaryhmä. Primäärisesti lapsettomat ajattelevat usein että toista tai kolmatta toivovat eivät ole "oikeasti" lapsettomia, ja sitä pidetään ehkä luksusongelmana. Ja ne joilla ei ole lapsettomuudesta mitään kokemusta ei varsinkaan voi käsittää koko asiaa. Miten joku muka voisi olla lapseton jos sillä on lapsi?

Itse olen seurannut Haaveäidin blogia ihan mielenkiinnosta ja ymmärtääkseni sekundääristä lapsettomuutta paremmin, ja blogin pitäjä on ikivanha tuttu ikivanhasta Ajatuksissa-ketjusta, meidän oma Katriina. Voi olla että Mi-iu voisi lukea tuontyyppistä materiaalia. MUTTA, varoitan ennen kun rupeat lukemaan. Jos sulla ei ole kovin paha mieli (et koe kärsiväsi lapsettomuudesta), niin ei ehkä kannata lukea niin paljon meidän primäärisesti tai sekundäärisesti lapsettomien blogeja, niissä on usein aika synkkiä ajatuksia, ja monet meistä painii kurjien tunteiden kuten kateuden kanssa. Mutta jos tunnet että niitä tunteita on jo, niin varmasti tekee hyvää lukea miten joku on pukenut omat tunteet paperille. Saattaa selkiyttää omia ajatuksiakin, ja tulla sellainen olo että tämä onkin ihan normaalia ja lapsettomuudesta johtuvaa, en ole paha ihminen.

Kirjoittelen myös yhdellä palstalla kotimaassani, ja oma vaikutelmani on että ne jotka ovat saaneet ensimmäisen lapsen vaikeimman kautta eivät ole niin rikki sen toisen yrittämisen aikana. Joku kirjoitti että onhan tämä hirveetä, mutta ei niin kamalaa kuin ekalla kerralla kun ei tiedä tuleeko ikinä äidiksi. Kun taas pariskunnat joilla ensimmäinen on tullut helposti kokee lapsettomuuden ensimmäistä kertaa toisen tai kolmannen lapsen toiveiden myötä, ja silloin tämä kolahtaa siinä vaiheessa. Ja tilannetta vahvistaa varmasti se kun kukaan ei ymmärrä tätä ongelmaa.

En itse tiedä vielä onko meillä rahkeita toisen yrittämiseen. Luomusti se ei varmasti tule, mutta voi olla että joskus päästään sinne asti. Mä odotin ensin yli vuoden (vai oliko se kaksi?) että mies olisi valmis yrittämään raskautta, ja pillerit jäi kolme vuotta sitten. Epäonnistuneiden hoitojen ja varsinkin viime kevään tuulimunaraskauspainajaisen (ei tullut ulos kahdella lääkkeellisellä tyhjennyksellä, vasta kolmas yritys, kaavinta poisti tuulimunan) jälkeen en uskalla uskoa edes niin pitkälle että me saataisiin yksi elävä vauva kotiin. En edes uskalla haaveilla pidemmälle, kunhan tämä raskaus menisi kunnialla loppuun. Mä oon pysytellyt pitkään poissa tältä palstalta kun sydämeen on pistänyt lukea odotuksesta ja vauva-arjesta, toivottavasti mun ajatusmaailma pikkuhiljaa muuttuisi, kun kuitenkin aikoinaan kirjoiteltiin niin tiiviisti. Mä olen -ja nyt kärjistän todella paljon -viime vuosien aikana ollut tosi huono tuki niille ystävilleni jotka ovat tulleet raskaaksi. Aina jos joku on valittanut pahoinvoinnista, valvomisesta tai synnytyksen jälkeisestä kuolleesta seksielämästä, niin olen vaan ajatellut mielessäni että sulla on edes se hemmetin vauva. Olisin halunnut ravistella valittavia ystäviäni ja sanonut että ole nyt kiitollinen siitä mitä sulla on! Mä olen vaan tuijottanut omaa napaani ja ongelmiani, kun siinä on ollut niin paljon käsiteltävää yhdelle Minnille.

No, tarkoituksena ei ollut avautua omasta sieluntilasta vaan kommentoida tuota sekundääristä lapsettomuutta, kun täällä oli aika napakkaakin tekstiä sivullisilta.

Halitukset sinne pohojoseen, ihanaiset :)
t. Minni rv 6+4 (jonka aika matelee....)
 
mi-iuska
Ihana Minnihän se siellä <3

täytyy ajan kanssa keskittyä lukemaan jos siltä tuntuu niin sitä tekstiä sieltä..
en koe itseäni lapsettomaksi millään tavalla, enkä olekaan kun on jo se yksi lapsi.. mutta luulen että osa tunteista on jotain katkeruuden jne välistä.. pelkoa löytyy ja vaikka mitä.. vaikka tilanteeni ei ole mistään kotoisin ja turhaan valitan.. tunteet vaan ei sitä mieltä ole, enkä niille mitään voi. ja sisintäni riipii sekin kun joku tuttu on raskaana (niitä uutisia odotellessa ja varmasti pian sateleekin), lapsettomuudesta en tiedä mitään koska sitä pelkoa ei ole etteikö joskus pääsisi kokemaan mitä äitiys on jne.. tunnenkin itseni ihan katalaksi kun "turhasta" valitan kun niitä suurempia ongelmiakin on.. on ollut omassa elämässäkin! siskon tytön sydänleikkaukset ja kaikki kun olin sen puolesta valmis luopumaan omasta syntymättömästä vauvasta jos se rakas tyttö vaan olis kunnossa jne.. mutta niinhän se kai on että ne omat ongelmat tuntuu pahimmilta eikä se lohduta vaikka kellä olis ja mitä..
ja löysään taas narua stressin kanssa tästä "eikövieläkään" odottelusta, yritän jälleen kertaa painaa villasella ja keskittyä kaikkeen muuhun.. ja usein pystynkin.. mutta uusi vuosi alkakoon nyt ajattelulla mitäs kivaa me tytöt tänään keksitään :)

mutta nyt tulee kavereita käymään.. !! :)
 

Yhteistyössä