Ajatuksista asiaan 01/10

  • Viestiketjun aloittaja Angsteri..
  • Ensimmäinen viesti
Rosis
Ihanaa kuulla Neiliksesta! Sua on ollut ikava! Eka vuosi on tosiaankin rankka, kaikessa ihanuudessaan rankka. Eika voi sanoa etta sulla on tuplasti yhta rankkaa kuin meilla muilla, vaan varmasti triplasti, koska univaje ei ole kiva kaveri. Ilman unta ei mistaan tuu mitaan. Kiitos etta jaoit vapaahetken meidan kanssa. Olis tosi kiva jos jatkossa ehtisit useamminkin. Ymmarran mita tarkoitat, ettei ystavyys voi olla niin yksisuuntaista mista puhuit, mutta me kylla ymmarretaan. Marmata sielusi kyllyydesta meille, me jaksetaan kuunnella. Ymmarran senkin etta on kivampi laittaa positiiviset jutut blogiin, eika niita sitten jaksa eika ehdi tanne toistaa. Hienoa muuten etta pidate blogia. Mutta tule ihmeessa valittamaan tanne useamminkin, vaikket ehtisi lukea meidan muiden juttuja.

Oho, ma jo innostuin etta Antero tarkoitti etta ODOTTAA jo toista vauvaa, mut ei sentaan. Jannataan tuleeko ne menkat. Mulla pitas olla ovis nyt viikonlopuuna, mutta napaa pistelee edelleen omituisesti ja vuoto jatkunut nain pitkalle. Ellei taa outoilu lopu, niin kayn ultrassa kun tullaan kotiin. Vauvan yritys on kova. Mut ei se oo helppoa. Mietin jo pitasko seuraavissa menkoissa vetasta sellanen pinkki pilleri joita jaljella viela. Eli Clomi. Kukakohan meista paasee ekana toiselle kierrokselle?

Neilis, Miuska, Sade+muut. Rehellisesti, mua arsyttaa se kun jotkut ilkeat sivulliset on tosi ilkeita. Mullahan on se henkilokohtainen tupakkaneurootikko, terveysfanaatikkolapseton joka toivoo mulle keuohkosyopaa ja keskenmenoja. Mutta ma aion jatkossa olla valittamatta (siis A:t kahdella pisteella! Eli vAlitan kylla mutta en válità, comprende?) Kuten Miuska ja joku muukin sanoi, ei halua purkaa tanne oikeita tuntojaan kun tulee heti kakkaa niskaan. Mutta yritetaan olla rehellisia ja valittaa kun silta tuntuu. Sita varten taa palsta meille on. Haluan etta tanne voi kirjottaa just sita milta tuntuu. Annetaan ilkeitten ilkeilla. Julkinen palstahan taa on. Mutta ei meidan tarvitse loukkaantua, annetaan olla kommentoimatta.

No nih. Internetaika ja sangria loppumassa. Meitsi menee uimaan. Puppe on uinut ja polskuttanut koko paivan uima-altaalla, sitten sai elamansa ekan jatskin ja soi sita niin autuaasti etta nukahti se suuhun. Mies vei Puppen paikkareille huoneeseen ja ma jain tahan allasbaariin. Suosittelen kaikille, ehdottomasti. Ihan mieletonta kun paasee ovesta suoraan touhuamaan ilman pukemisia. Antero oli oikeessa. Ja lentokin meni tosi hyvin.Omat rattaat oli tosi katevat ottaa mukaan. Niihin nukutetaan Puppe iltaisin ja paastaan kahdestaan syomaan. Siis tietty nukkuva Puppe mukana. Seuraavalle matkalle otetaan mun aiti mukaan, itse han sita ehdotti. Sitten saa vahan enemman kahden keskista aikaa. Vaikka hyvin taa menee nainkin.

Eilen oltiin elainpuistossa, muuten mukavaa mutta merileijonashowta ei voitu katsoa kun Puppe sai jarkyttavan raivarin kun ei itse paassyt uimaan. Naa raivarit on naurettavan (toistaiseksi naurattaa) suuria. Selka kaarelle ja korvia piinaava huuto kun ei saa esim. hypata syvaan altaaseen tai menna pussaamaan kulkukissaa. Ai niin. Mitakohan kertoo Puppesta etta ekana iltana leikkipuistossa meni valittomasti antamaan 3v(!!) italialaiselle pojalle suukon suulle. Mies sanoi etta aitiinsa tullut...

Amildan Suuri Paiva lahenee. Mielessa olette. Meinasin kysya fiiliksia, mutta eikohan se ole yhta jannitysta ja pelon ja toiveen sekaista odotusta. Toivottavasti voitte kaikki hyvin. Ma sanoin, etta tasta tulee hyva vuosi.

No, ehka nyt sitteski viela yks lasi sangriaa ja tupakka. Ihan sita mun kiusaajaa muistellen.

Pus, ootte ihania.
 
Minni_'
Kiva kuulla Neiliksestä pitkästä aikaa. Kävin silloin blogissasi kun pikkuiset olivat ihan pieniä, mutta täytyy tunnustaa että sen jälkeen ja oman pahan olon kasvaessa ei ole tullut seurattua. Mutta nyt kävin taas kurkkaamassa, voi kun söpöjä veitikkoja ovat :(

Oon ottanut pikkuisen etäisyyttä vauva- ja odotuspalstoihin sekä niihin ihmisiin jotka ovat raskautuneet meidän hoitojen aikana, kun raskausjutuista ja vauva-arjen jutuista on vaan tullut niin paha olo. Mä huomaan edelleen ajattelevani aika samalla tavalla, vaikka kai se on aika normaalia ettei ajatusmaailma yhtäkkiä muutu kun tässä paskassa on näin pitkään tarvottu, ja tämä raskaus on vielä ihan alussa ja kaikki on niin epävarmaa. Ostin odotuslehdenkin, mutta ahdistuin synnytysvinkeistä ja vaunuvertailuista -ne on vielä toistaiseksi kaukana mun ajatusmaailmasta ja muistuttaa siitä helvetistä mitä viimeiset pari vuotta on ollut. Mutta ehkäpä tämä ajatusmaailma tästä pikkuhiljaa rupeaa muuttumaan, kunhan päästään vähän pidemmälle ja koko homma tuntuu todemmalta.

Ericalla on muuten myös kaikki hyvin, mutta saa tulla kertomaan ultrakuulumisensa itse. Mutta ihan hauskaa että näyttää siltä että meillä on vaan pari päivää eroa lasketussa ajassa. Jos nyt sinne päästään...
 
mi-iuska
Ihana tosiaan kuulla neiliksestä, pitkästä aikaa! elämä on varmasti ollut puuhaa täynnä kahden pienoisen kanssa :)

Ja Rous on ihanasti lämpöisessä, ihanan kuulosta siellä! mahtavaa!
mä haaveilen kans kovasti jostain matkasta edes, mutta tuntuu ettei oikein ole varaa lähteä kun tässä talossa on vielä niin paljon tekemistä ja rahareikiä löytyy.. mutta ehkä joskus. haaveilen myös että mentäisiin edes kylpylään niin pääsis eri maisemiin ja pikkiskin rakastais :) se ehkä myös toteutetaan.
hyvin kirjoitit tosta rehellisistä tunteista.. ja mä tosiaan en usko että pystyn olla kertomatta niitä.. siis että jatkossa tulee varmaan samaa valitusta jne kaikesta.. Nyt mietin lähinnä sitä että missä menee "raja" tai joku mistä tietää millon kannattaa lähtä käymään gynen juttusilla että miten tästä eteenpäin.. vai odotanko vaan edelleen.. tosin viime km:stä ei oo ku 2-3kk (tai jotain semmosta) ettei edes kovin pitkä aika, että odotetaanko tässä nyt esim se puolvuotta vikasta km:stä vai miten.. tosin en tiedä onko "apujakaan" noihin tm:raskauksiin tai lähinnä ehkäsemisiin koska ilmeisesti kuitenkin joskus ovuloin.. ja huonoa säkäähän se vissiin on ollut..mutta onko vika mun muniksissa ja miehen tavarassa.. ja sitäkään kun ei välttämättä koskaan saa selville.. äh! eli ehkä mä siis odottelen kun näiden tyhmien kysymysten kanssa menisin vielä lääkärin pakeille kun vikasta on noin vähän aikaa.

Saana, ei mulla ainakaan oo muuttunu kipeiks.. ärsyttäviks ja vähäsen aroiks jos on tietty aika kuukaudesta tms. josko se olis nyt sitä aikaa ;)

Sadelle onnittelut miehen nukuttamisesta ! (siis että mies nukutti nöpön! ) :D Meillä nykyään pikkis riehuu miehen nukuttamisen aikana niin että tuntuu että menee tuplaten kauemmin ja toinen hyppii sängystä pois jne kun mitä mä nukutan.. ja aikasemmin sentään mies nukuttanut sitä paljon enemmän mitä mä.. nyt tuntuu olevan joku outo pelleilyvaihe.. vaikka aikaemmin nukahti satujen jälkeen itsekseen niin nyt kurkitaan sitten oven raosta jne. ;D
mites muuten nöpön pissailut, tekeekö edelleen pönttöön tms?! herääkö joka yö pissahätään vai muutenkin?! :)
meillä pikkis on kerran pv:ssä ilman vaippoja.. joskus tulee vahinko mut yleensä käytetään vajaa kahen tunnin välein pissalla niin tekee sitten pissat. saa nähdä missä vaiheessa tulee stoppi ja vessaan ei päästä ollenkaan. mutta nyt menee vaippoja niin vähän että oon tyytyväinen:)

nyt tuli miäs töistä.. tai harrastuksista.. napero kattoo lastenohjelmia. :D

mahtava muuten toi puppen merileijonashow juttu :D on se kumma kun pieni lapsi ei saa kaikkea tehdä just heti kun haluaa :D ja niin tuttua.. hermot kiristyy ja sitten ne menikin jo.. lapselta siis :)
 
Anna
Tulin kurkkimaan ketjuanne, kun Minni vinkkasi, että Neilis on poikkeillut! :) Joku oli kaipaillut minunkin kuulumisiani jossain vaiheessa, meillä odotellaan kesävauvaa, joten kaikki on paremmin kuin hyvin juuri nyt! Lapsettomuus on muuttanut ihmisenä kuitenkin todella paljon ja ollut erittäin kova koulu, yhä koen olevani enemmän lapseton kuin äiti, joksi minua neuvolassa kutsutaan. Kaikkien pettymysten jälkeen kanssani matkaa yhä ennemmin pelko ja epävarmuus kuin onni ja ilo, mutta päivä kerrallaan kuljemme ja katsomme, onko nyt todella meidän vuoro.

Kaikille tutuille oikein hyvää talven jatkoa ja kevään odotusta! :)
 
Broogis
Juman Gegga! Onnea Anna! Täähän on ihan mieletöntä. Mites Erica? Tule nyt kertomaan ne ultrakuulumisesi.. Minnikin on vahvasti paksuna ja nauttii pahoinvoinnista :D

Mä en ole ehtinyt oikein kirjoittamaan. Paiskin töitä kuin, hmm.. tonttu joulun alla? Ei.. En nyt tavoita sopivaa vertausta. Töitä kuitenkin on paljon.

Sitten tänne kertyy niin paljon asioita ettei ehdi kaikkea kommentoimaan joten jättää suosiolla myöhemmäksi eikä enää sitten muista. Eikä ehdi.
 
sadee
siis ei ole totta!! upeeta ja mahtavaa Anna =)!!! ihana vauvabuumi ja mulla ainakin niin kova vauvakuume että pliiis kertoiltkaa tunteistanne kunhan jaksatte ja muuttuu todellisemmaksi olo.

Rosis, mä veikkaan turvautuvani myös jälleen siihen pieneen pilleriin, tosin jouduin heittämään sen purkin josta olisin pari syönyt pois kun oli mennyt vanhaksi :( toisaalta jos maksoi sen 50e ja tuloksena Nöpö niin en valita.

Meillä periaatteessa kotipäivinä pärjättisiin ilman vaippaa, yleensä menee ehkä 1 päivässä. Öisin heräilee hätään mutta tekee onneksi vaippaan. viime yönä tosin oli täysin kuivalla vaipalla koko yön ja aamulla tulikin sitten oikein jättipisu =) en tiedä onko hyvä vai huono kun tunnistaa hätänsä, siis kun ei vielä rauhoitu ilman tissiä niin..

mutta nyt takaisin kouluhommien pariin.
 
Erica.
Hellurei! :)

Juuh, vähän on ehkä huono omatunto kun en ole tällä sitten sen plussauutisen jälkeen käynnyt. Jotenkin, tämä kaikki tuntuu vielä niin epätodelliselta ja huomaan ajattelevani, että jos nyt kovasti hehkuttelen, onni otetaan minulta pois :/

Mutta mutta, eilen siis oli eka varhaisultra viikolla 7+2 ja pikkuinen voi oikein hyvin. Sydän löi kovasti ja koko vastasi viikkoja 7+1, 10,4 mm <3
Joten yksi tärkeä välietappi saavutettu ja nyt on vielä aika isoa jännäystä reilu kuukauden. Jos np-ultrassa kaikki on hyvin, voi sitä varmaan vähän rentoutua. Ehkä. ;)

Ajattelimme kuitenkin käydä ns. väliultrassa (mielenrauhaultra) ennen sitä np:a. Eli varmaan viikolla 9. Parempi niin kuin hillittömästi stressata. Ens viikolla on sitten eka neuvolakäynti :)

Pahaa oloa pukkaa taas huolella. Tuntuu etten saa mitään aikaiseksi kun ei huvita ja jaksa kehnon olon takia, jota on taas 24/7. En ole oksunnut vaan olo on sellainen merisairas-tyyppinen vellova tunne, ja se närästys (!). Mutta en valita, kaikki kestetään tämän pienen aarteen takia :)

Kiva kuulla Neiliksestä! Myös tämä tunnustaa, etten ole käynyt blogissasi alkukäynnin jälkeen ollenkaan. Jotenkin se ei tuntunut hyvältä kun oma tilanne oli mitä oli. Kovasti jaksuja sinne pienten kanssa. On varmasti super rankkaa kaksosten kanssa kun kaikki sanoo että jo yhdenkin kanssa se on haastavaa :)

Rosalle ihanaa lomaa :) Tää haluais kans etelän lämpöön..

Ja Angsitkselle hirmusti peukkuja että saitte oviksen hyödynnettyä :D

Kivaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille :)
 
Erica.
Heh, pakko vielä kertoa eilinen kokemus kun odotettiin pääsyä lääkärin huoneeseen.
Odotustilassa oli jonkun verran väkeä ja siellä oli sellainen porukka joka oli hmm...aika äänekäs. Kielenkäyttö oli aika roisia ja jotenkin huomasin ajattelevani kuinka se porukka ei oikein sopinut siihen tilanteeseen ja paikkaan. Mietin minkä takia he ovat siellä. Nooh, lääkäri sitten kutsui naisen sisään ja mukaan lähti toinen nainen. Oisko ollut ystävä, sisko tai sitten ihan naisen puoliso? Mene ja tiedä. Mutta tovin kuluttua nämä naiset sitten tulivat takaisin siihen odotustilaan ja toinen naistista sanoi kovaan ja sellaiseen "äijämäiseen" ääneen, että siellä se sydän löi. Johon toinen naisista sanoi kovaan: PERKELE ja hymyili. Ja sitten mies joka oli jäänyt odotustilaan nousi ja kolmikko lähti pois.

Me oltiin miehen kanssa ihan että WTF? Ja nauratti hillittömästi. Kuka nyt tolla tavalla reagoi jos näkee oman vauvansa sydämen sykkeen ekan kerran? Tapansa kullakin hehkuttaa mutta jotenkin se ei vain ollut "kaunista" Jos ymmärätte mitä tarkoitan.. ;)

Nih perkele ;)

(sori kielenkäyttö, heh)
 
Saana...
Onnea Anna! Aivan mahtavaa! Olet ollut kovasti mielessä. Olis tosi ihanaa, jos välillä kävisit päivittämässä kuulumisianne :)

Ja Ericalla ja Minnillä kaikki hyvin :) Ihanaa :D

Pitää mennä taas.
 
Neilikka..
Anna!!! Mikä uutinen! Mulla oli juuri eilisen täällä vierailun jälkeen mielessä, että suhun on nyt ehdottomasti saatava yhteyttä, ja kysyttävä mitkä fiilikset, ja miten sulla menee sen meidän yhteisen harrastuksen kanssa. Mutta tällainen uutinen. Ei voisi olla hienompaa!!! Onnea rakas!

Mä toivon, että te odottajat jaatte raskauttanne täällä tai odotuspuolella, mutta niin, että päästäisiin kuitenkin seuraamaan. Mä muistan kun JB sano mulle, että Eetin odotus oli "korjaava kokemus" Irkun keskosuuteen, ja mä tarvisin kans sellaisen. Ei ole itselle vielä ajankohtaista, ja mä jotenkin uskon, että saisin balsamia haavoihini, kun saisin seurata teidän odotusta ja loppujännityksiä. Erican mielenrauhoitusultra kuulostaa hyvältä, halpa hinta mielenrauhasta. Mä oon kans päättänyt, että jos vielä joskus saan odottaa, käyn tasan tarkkaan yksityisellä niin monessa ultrassa kuin tarvetta tuntuu olevan (vaikka luultavasti mua seurattais kyllä ihan julkisellakin). Ja kuulkaa, Anna, Erica ja Minni, mä ymmärrän täysin, jos ette ole seuranneet meidän blogia, tajuan tilanteen. Ymmärtäisin myös, jos olisitte tulostaneet sieltä kuvia ja polttaneet ja repineet niitä ja heittäneet tikkaa :) Lapsettomuus on rankkaa, hoidot on rankkoja, ja pitkät hoidot, joita mä en edes ole kokenut, ovat jotain uskomattoman suurta vahvuutta vaativaa.

Sitten: Kiitos kaikille, kun olitte niin ilahtuneita tulostani! Angstis, se sun tukistus tuntui vain päähieronnalta ;-) Kyllä mä nyt ehkä pyrin taas olemaan vähän enemmän kärryillä. En yritäkään väittää, että suurin syy olisi aikapula, ennemminkin tosiaan se, että ei ole ollut henkisiä resursseja.

Tulkitsin Rosan kirjoituksesta, että jotkut ulkopuoliset on kirjoittaneet musta jotain shittiä. Uteliaisuus on melkoinen, mutta tiedän, että en pysty ottamaan huumorilla, joten en taida kaivaa vanhoja ketjuja esiin.

Mä voin yrittää kirjoittaa tässä joskus lyhyen tiiivistelmän meidän vuodesta ja päällimmäisistä ajatuksista, mutta en ihan nyt. Sen sijaan jotain ajankohtaista kysyttävää: Tulkitsin, että täällä on pitkään imettäneitä (Sade, Saana?) Kuinka vähillä päivittäisillä imetyksillä maidontulo jatkuu, ja riittääkö sitä maitoa tosiaan aina vaan? Itsellä tämä mielessä, kun imetän neitiä nykyään 3 kertaa päivässä (Tauno-ahmatti ei ole juoman perään, joten olen luovuttanut). Ei ole mitenkään aikomuksissa lopetella ihan vielä, mutta ihmetyttää vaan, että tuleeko sitä maitoa tosiaan, kun rinnat ei tunnu enää sellaisilta maitotankeilta kuin alkuaikoina, eikä maitoa suihkua itsestään joka paikkaan, ja muutenkin ihan lötsähtäneet ;-)

Amilda, mä käsitin, että nyt on jännät hetket käsillä. Peukkuja ja jaksamista!
 
Saana...
Neilikselle pikana maitoilusta.
Eemeli tosiaan imi aika pitkään, reilu 10kk ikäisenä jätti yks kaks päiväimut pois. Yöimemiset jatkui aika pitkään vielä. (Öh, milloin tuo oikein lopetti imemisen?!?) Sen verran aikaa näköjään jo tuosta on etten enää muista. Vieläkin jos rintaa puristaa, sieltä tulee tippoja. Vaikka Eemeli on juonut koko ajan enemmän korviketta kuin rintamaitoa, niin silti tuo tuotanto pysyi yllä. Loppuajasta Eemeli saattoi imeä vaan kerran yössä, mutta se riitti silti. Vaikka koko maitoura onkin ollut tosi takkuista. Se on kyllä aika jännä, että vaikka rinnat tuntuvat jo täysin maidottomilta niin silti sieltä sitä tulee, ainakin vähän.

Hmm, mä todella tarvitsisin korjaavan kokemuksen.
 
sadee
tännekin olisi tervetullut yksi korjaava synnytyskokemus.

neilis, imetän siis edelleen (nöpöliini 14kk), mutta päiväimetykset jätin pois kun Nöpö oli melkein vuoden, silloinkin imetin vain kerran päivässä ja aamulla. Mutta nyt siis imee öisin ja vaikka rinnat tuntuu usein ihan tyhjiltä pusseilta niin kyllä se vaan sieltä saa kun aikansa jaksaa imeä niin ihan hyvin. siis tunnen itse aina jossain vaiheessa kuinka maitoa alkaa tulla. joten vaikka siis on aina se n. 14h tauko imetyksessä niin kyllä silti öisin sieltä tulee. eli jatka vaan rauhassa, tuskin tarvitsee sen takia lopettaa että maito loppuisi.
 
pimmu.
Kiva kuulla Neilikasta. Mä kävin hirveesti sun blogia lukemassa, mutta Hugon synnyttyä oon käynyt vain pari kertaa. Ihanat pikkuset sulla.

Meillä oli keskiviikkona lääkäri ja TAAS jäi vaan pashan maku suuhun. Tämä lääkäri oli sitä mieltä, että korvikkeen aloitus oli täysi virhe, sitä ei olisi pitänyt aloittaa koska Hugo on ruumiinrakenteeltaan hoikka ja blaa blaa blaa. Ja katsoi mua kuin maailman huonointa äitiä kun sanoin, et oon antanut maistaa jo bataattia ja porkkanaa. "Suositusten mukaan ne aloitetaan vasta 6kk.." jooh. Ja mä olen myös siinä asiassa ihan täysi idiootti kun en ole antanut yhtä v a p a a e h t o i s t a rokotetta Hugolle. Se on kuulemma paaaljooon tärkeämpi kuin rota joka me annettiin. Mihin sitä pitäisi mennä, ettei aina pahottais mieltään? Huoh. Mulle on pääasia, että Hugo voi hyvin ja yritän todella parhaani, että mun lapsi on onnellinen ja kasvaa niinkuin pitää. Innolla odotan ens kertaa..

Hyviäkin juttuja on. Huugis on oppinut jo pönkemään matolla eteenpäin. Ja kiljuminen on nyt pop :) ja on muutenkin kaikin puolinen hirmu iloinen poikuli.

Rosalle ihanaa lomaa!! Ei täällä vaan oo "etelän kelit". Mutta ens viikolla mekin päästään aurinkoon.

Angstikselle peukkuja!

Nyt mun niin iloinen Hugo venkoilee siihen malliin, et tarvii mennä vaihtaa vaippa ja hengailemaan sen kanssa.
 
Amilda
Ihanaa mitä uutisia täällä! Hurjasti onnea myös Ericalle ja Annalle!!! Aivan mahtavaa! Vihdoinkin. Olette niin sen ansainnut!! Vielä kun Lumis pääsis mukaan, niin kaikki olis paremmin kuin hyvin..
Ja nyt kun näköjään olette Minnin kanssa pistäneet hyvän plussausryppään käyntiin (vähän kuin silloin meijänkin raskauksien aikaan), niin ottakaa nyt ainakin Angstis mukaan. Niin ja miiuska. Hirmusti onnea teille piinapäiviin. Mulla on sellanen kutina, ettei nää plussat viä tähän loppuneet.

Vilkutukset Neilikselle! Kiva kuulla susta. Ja teistä. Ja juu, meillä se iso leikkaus on vajaan kahden viikon päästä. Onnen, ilon, pelon, ahdistuksen ja kaikipuolin todella sekopäisen olon kanssa täällä sitä kovasti odotetaan ja jännäillään.

Kateellisena vihreenä luen täällä Rossisksen kuulumisia... Ihanaa lomaa teille!!! Josko mekin jo ensi vuonna.

Nyt tappelemaan neidin nukkumisen kanssa. Nukahti jo ennen ysiä, mut heräs vielä kikkaloimaan ja nyt ei sit nukahda millään. Murrr!!!
 
angsteri..
Paljon paljon onnitteluja myös Annalle!! Mahtava plussajuna teillä ja Annalla ei ole enää edes kovin pitkää aikaa odotettavana!! Sä plussasit jo syys/lokakuussa? Ja ihanaa Erica, että kaikki oli hyvin!! Perkele ;)!! Sulla on mun luonto...sanoisin vanhana ultrakävijänä. Mielummin maksan, että saan tietää, että kaikki on sikiöllä hyvin. Niin, ja niitä sydänääniä voi neuvolassa käydä kuuntelemassa useammin kuin vain virallisella n.käynnillä. Mä kävin kerran viikossa ja kyllä se mieltä rauhoitti.

Neilis, eikun mun mielestä Rosa tarkoitti sitä hänelle ja mm.Miiulle osoitettua pjaskaa. Rous, suomentamaan? :) Eikäkö, sä kuitenkin uit nyt parhaillaan turkoosissa vedessä tai istut rannalla kuuntelemassa aaltojen liplatusta ja aamun ääniä....Nauttikaa!!

Voi Pimmu, miten noin voidaan puhua äidille?! Outoa. Toivottavasti sulla oli voimia sanoa hänelle vastaan. Ei korvikkeen antamisessa ole mitään pahaa. Itse olen toisen kohdalla jo päättänyt, että tulen antamaan jonkinverran korviketta sekoitettuna iltamaitoon. Jos näin vaan pystyn parantamaan iltaunia. Ja Suomessa kiinteät voi aloittaa jo 4kk iässä ja velliä vielä aikaisemmin.

Amildalla lähestyy tärkeä päivä!! Rukouksissa olette!

Muuten, tein tänään juhlien takia testin ja haalea plussa se oli. 4pv ennen oletettujen menkkojen alkua, joten ei vielä edes mitään onnitteluja, kiitos. Tää saattaa mennä vielä tiistaina pois. Saa mies raahautua kohta apteekkiin ostamaan kunnon digitaalisen raskaustestin. Nyt vaan mietin, että pitäisikö mun alkaa nyt jo pistämään sitä hepariinia vai pitäisikö odottaa tiistaille. Se siis ohentaa mun verta. Nukista pistin heti jokaisen ovulaation jälkeen, aina menkkoihin saakka.
 
sadee
Angstis, johan säkin nyt uutisia lykkäsit. mutta en onnittele vielä kun kielsit..peukuttelen vaan!!! ja kaiholla haluaisin itsekin mukaan teidän junaan..ihan mielettömän hienoa anyway.

Nöpö heräs taas kuudelta kun oli ollut pissimättä melkein koko yön niin siis heräsi hätäänsä. yritettiin nukuttaa uudelleen mutta ei nukahtanut. nukkui nyt sitten vaan tunnin päikkärit (yleensä nukkuu tuon verran mutta kun heräsi niin aikasin niin olisi saanut nukkua pitempään..kun joku ääliö siis revitteli autolla ja tämä säikähti ääntä. mies lähtee tänään poikien iltaan joten saan hoitaa illan yksin. ja itseasiassa päivänkin kun mies meni auttamaan töihin.

Nöpö sanoi tnään ekaa kertaa selkeästi äiti ja pihalla matki variksia =) ja nyt on innostunut tosissaan kävelystä, ihanaa. ja niin iso neiti jo.

Pimmu, onpa tosi tylsää että se yx täti silloin ohjeisti väärin sen korvikkeen kanssa. Mä oon yrittänyt ajatella että jos Nöpö on tyytyväisen oloinen niin kaikki on hyvin mutta kyllä ärsyttää jos aina vaan pahoittaa mielensä lääkärillä. Ootko nyt ajatellut vähentää korviketta tms?
 
angsteri..
Joo, miehen tuoma digitaalinenkin testi tuotti tekstin "gravid, raskaana"- ihanan selkeitä noi digitestit. Ei paljon tarvi vertailla ;). No, toivottavasti pieni pysyy matkassa...tiistaina ensimmäinen virallinen pylväs.

Mukavaa iltaa neitoset!
 
pimmu.
Angstis!!! Huisia!!! Ja peukkuja.

Sade, mä jatkan nyt osittaisimetyksellä niinkuin viimesen kuukauden. Eli n. joka toinen kerta rintaa ja joka toinen korviketta. Ilatsin aina ennen nukkumaan menoa imetän ja yöllä tietysti. Oma maidontulo on vähentynyt hirveästi, mutta kyllä se aina nälän vie.

Mä en nyt aio enää mennä sille ko lääkärille. Jos joskus vielä mennään yksityiselle, niin pyydän toisen. Ja meillä on nyt seuraava taas julkisella ens kuussa, ni katsotaan mitä siellä tapahtuu. Enempäa sontaa en kyllä kuuntele. Jos se alkaa siellä jotain kitisemään jostain ni sanon kyllä suoraan. Oon kyllästynyt tollaseen fucking "syyttelyyn".

Mä kävin tänäÄn uteliaisuuttani katsomassa yhdessä suomalaisessa kaupassa Piltin hintaa, 1,69€!!!!!! Kauhee hinta! Muksun puuro, sellanen iso paketti oli 5 ja jotain.. Saaa äiti kyllä raahata hedelmä soseita mulle selkä vääränä nyt kesällä kun tulee.

Ja ai nii, se yksityinen lääkäri kehotti nyt aloittamaan mehut ja kun mehua menee 100% (aloitetaan puolet vettä puolet mehua, ja pikuu hiljaa vähentää veden määrää jne) ni saa aloittaa hedelmä soseet ja vasta soseiden JÄLKEEN kasvikset sun muut. Whaaaat!? Ihan väärin päin. No ihan sama. Mä jatkan porkkanalla sun muilla ja hedelmät vasta jälkeen.

Hyvvee viikonloppua kaikille!!
 
Amilda
Jei Angstis!! Ihanaa, ihanaa!! Mitä mä sanoin, ettei nuo plussat jää tähän... Paljon onnea! (varovainen onnittelu) Ihana synttärilahja... Niin ja synttärionnittelut myös!
 
Baltsu*
Huikea plussasuma! Annalle valtavasti onnea! Ihanaa. Ja Angstiksellakin näyttää lupaavalle, varovaiset onnittelut sinnekin.

Pimmu, eletäänkö siellä 70-lukua?! Ihmeellisiä suosituksia lääkäriltä. Täällä uusin tieto kannustaa aloittamaan kiinteiden maistelun 4kk iässä. Ja mehua?! Hohhhoijaa.

Talvista sunnuntaita, paitsi Rosalle joka nauttii lämmöstä. :)
 

Yhteistyössä