Ajatuksista asiaan 01/10

  • Viestiketjun aloittaja Angsteri..
  • Ensimmäinen viesti
Rossis
Perkele! Aivan mieletòntà! Annan uutiset saivat erityisesti niin hyvàn mielen. Ihanaa, ettà vihdoinkin! Kaikkea hyvàà ja tarrasukkia. Toivottavasti kaikki te pààsette àideiksi tànà vuonna. Ericalla oli hauska odotushuonekokemus. Jokainen taaplaa tyylillààn.

Anterolle sitten ihan erilainen halaus ja tarrasukkia myòs sinne! Huh. Nuudelista tulee isosisko! Ihanaa. Toivottavasti sààstyt pahoinvoinnilta, nyt ei ole aikaa makailuun ja itsetutkiskeluun kuten ekoja odottaessa. Toinen raskaus on varmasti monin tavoin erilainen kokemus, kuten JB:kin sanoi jopa korvaava kokemus. Minkà merkkinen se sun digitesti muuten oli? Mà olen niin kyllàstynyt vertailemaan viivoja ettà haluan seuraavaksi myòs digitestin. En ole sellasta ikinà kàyttànyt.

Mulla ovis nyt, onneksi ollaan taalla. On niin mukavaa ja ihanaa ollut, ettà ihan huvin vuoksi ollaan pantu menemààn joka ilta. Kurkkasin Tekayn sivuilta ja uskomatonta mutta totta, jos nyt natsais, olis LA tàsmàlleen sama kuin Puppella. Liian hyvàà ollakseen totta... Mutta ei meillà tosiaan kiire ole. Tulee kun on tullakseen.

Amildalle halauksia ja tsemppià ja voimia ja kaikkea mità tarvitset! May the force be with You.

Tulipa hyvà mieli Annan ja Anteron plussista ja Erican ultra-kuulumisista. Ihanaa pàivàà!
 
angsteri..
Kiitos kaikille, mutta tosiaan, katsotaan nyt alkaako menkat ylihuomenna vai ei... La olisi 30.9. Rosa, mä olen varma, että nyt teillä natsaa. Kohtaloa, että olisi Puppen kanssa sama la! Mä menin tänään varaamaan ajan varhaisultraan yksityiselle. Saahan sen sitten vaikka sähköpostitse peruttua.... sama ultraaja kuin Nukistakin. Nyt vaan mennään vähän myöhemmin ja samalla varaan sitten vasta tuon ultran jälkeen neuvolan, mikäli on tarvetta. Pelkään koko ajan, että tulee verta, mutta ei tätä pelkoa voi mitenkään mun kohdalla verrata Nukin yrittämiseen. Toivotaan, että kaikilla menee tämä hyvin! Ja muille jo niitä korniltakin kuulostavia plussatuulia :)

Halauksia!
 
Ulla Up
Mahtavat onnittelut raskautumisista kaikille!

Ulkopuolinenkin täällä kanssanne iloitsee ja haaveilee loppuvuodesta alkavan yrittämisen aloituksesta. :)

P.s Se on kyllä ihmeellistä miten reissuista muotoutuukin melkoisia seksilomia. Taidanpa itsekin varata ensi hätään miniloman kylpylästä.. ;)
 
Neilikka..
Angsteri, upeaa! Onnittelut seuraa sitten parin päivän päästä. Mä oon nyt vähän pihalla, että olitkos sä tässä välissä töissä? Veikkaan, että olit. Koitapa sit vähän analysoida, millaista on tulla toisen kerran (tai sulla itse asiassa kolmannen) raskaaksi. Onko enemmän vai vähemmän kauhistunut olo, kuin esikoista odottaessa?

Pimmu: sua mä en ole vielä onnitellut ihanasta pojasta! Onko Hugo vain palstanimi, vai myös oikea kutsumanimi? Reippaasti vain Suomen (ja meidän ;-) oppien mukaan noissa ruoka-asioissa, typerä lääkäri. Meidän lapset ei oo vielä tähän päivään mennessä juoneet mehua.
 
Ruoista
Huikea plussasuma! Annalle valtavasti onnea! Ihanaa. Ja Angstiksellakin näyttää lupaavalle, varovaiset onnittelut sinnekin.

Pimmu, eletäänkö siellä 70-lukua?! Ihmeellisiä suosituksia lääkäriltä. Täällä uusin tieto kannustaa aloittamaan kiinteiden maistelun 4kk iässä. Ja mehua?! Hohhhoijaa.

Talvista sunnuntaita, paitsi Rosalle joka nauttii lämmöstä. :)

Ulkopuolelta kommenttia: Samaa mieltä kaikkien kanssa siitä, että lääkärin ei tosiaan pidä syyllistää äitiä. Mutta nimenomaan nykyaikainen suositus on tuo 6 kk täysimetys. 70-luvullahan juuri oli sitä "korvike on parempaa kuin rintamaito" ja "vauvalle appelsiinimehua" yms suositusta ja 3-kuisena alettiin kiinteät. Rintamaitoa on sittemmin tutkittu kovasti ja jatkuvasti löydetään uusia hyötyjä, minkä takia kaiketi tuota suositusta on jatkuvasti pidennetty, nykyään 6 kuukauteen. Mutta siis eihän tämä tarkoita, etteikö niitä kiinteitä voisi aiemminkin maistella tai että se tekisi huonon äidin.
 
Viimeksi muokattu:
Baltsu*
Tässä taitaa olla Suomen sisälläkin eri suosituksia. Meille lääkäri tiedotti kiinteiden maistelun 4kk iässä olevan suositeltavaa viimeisimpien tutkimustulosten mukaan ja ehkäisevän allergioita. Tuolloin rintamaito tietenkin vielä se pääasiallinen ravinto. Itse nautin pitkästä imetyksestä (joo, 1,4kk ennen täyttä stoppia), mutta syyllisyyttä ei saisi kantaa suuntaan eikä toiseen. Mahdotonta meille äideille.

Huaah, maanantaiväsymys.
 
Oma valinta
Ihanaa kuulla Neiliksesta! Sua on ollut ikava! Eka vuosi on tosiaankin rankka, kaikessa ihanuudessaan rankka. Eika voi sanoa etta sulla on tuplasti yhta rankkaa kuin meilla muilla, vaan varmasti triplasti, koska univaje ei ole kiva kaveri. Ilman unta ei mistaan tuu mitaan. Kiitos etta jaoit vapaahetken meidan kanssa. Olis tosi kiva jos jatkossa ehtisit useamminkin. Ymmarran mita tarkoitat, ettei ystavyys voi olla niin yksisuuntaista mista puhuit, mutta me kylla ymmarretaan. Marmata sielusi kyllyydesta meille, me jaksetaan kuunnella. Ymmarran senkin etta on kivampi laittaa positiiviset jutut blogiin, eika niita sitten jaksa eika ehdi tanne toistaa. Hienoa muuten etta pidate blogia. Mutta tule ihmeessa valittamaan tanne useamminkin, vaikket ehtisi lukea meidan muiden juttuja.

Oho, ma jo innostuin etta Antero tarkoitti etta ODOTTAA jo toista vauvaa, mut ei sentaan. Jannataan tuleeko ne menkat. Mulla pitas olla ovis nyt viikonlopuuna, mutta napaa pistelee edelleen omituisesti ja vuoto jatkunut nain pitkalle. Ellei taa outoilu lopu, niin kayn ultrassa kun tullaan kotiin. Vauvan yritys on kova. Mut ei se oo helppoa. Mietin jo pitasko seuraavissa menkoissa vetasta sellanen pinkki pilleri joita jaljella viela. Eli Clomi. Kukakohan meista paasee ekana toiselle kierrokselle?

Neilis, Miuska, Sade+muut. Rehellisesti, mua arsyttaa se kun jotkut ilkeat sivulliset on tosi ilkeita. Mullahan on se henkilokohtainen tupakkaneurootikko, terveysfanaatikkolapseton joka toivoo mulle keuohkosyopaa ja keskenmenoja. Mutta ma aion jatkossa olla valittamatta (siis A:t kahdella pisteella! Eli vAlitan kylla mutta en válità, comprende?) Kuten Miuska ja joku muukin sanoi, ei halua purkaa tanne oikeita tuntojaan kun tulee heti kakkaa niskaan. Mutta yritetaan olla rehellisia ja valittaa kun silta tuntuu. Sita varten taa palsta meille on. Haluan etta tanne voi kirjottaa just sita milta tuntuu. Annetaan ilkeitten ilkeilla. Julkinen palstahan taa on. Mutta ei meidan tarvitse loukkaantua, annetaan olla kommentoimatta.

No nih. Internetaika ja sangria loppumassa. Meitsi menee uimaan. Puppe on uinut ja polskuttanut koko paivan uima-altaalla, sitten sai elamansa ekan jatskin ja soi sita niin autuaasti etta nukahti se suuhun. Mies vei Puppen paikkareille huoneeseen ja ma jain tahan allasbaariin. Suosittelen kaikille, ehdottomasti. Ihan mieletonta kun paasee ovesta suoraan touhuamaan ilman pukemisia. Antero oli oikeessa. Ja lentokin meni tosi hyvin.Omat rattaat oli tosi katevat ottaa mukaan. Niihin nukutetaan Puppe iltaisin ja paastaan kahdestaan syomaan. Siis tietty nukkuva Puppe mukana. Seuraavalle matkalle otetaan mun aiti mukaan, itse han sita ehdotti. Sitten saa vahan enemman kahden keskista aikaa. Vaikka hyvin taa menee nainkin.

Eilen oltiin elainpuistossa, muuten mukavaa mutta merileijonashowta ei voitu katsoa kun Puppe sai jarkyttavan raivarin kun ei itse paassyt uimaan. Naa raivarit on naurettavan (toistaiseksi naurattaa) suuria. Selka kaarelle ja korvia piinaava huuto kun ei saa esim. hypata syvaan altaaseen tai menna pussaamaan kulkukissaa. Ai niin. Mitakohan kertoo Puppesta etta ekana iltana leikkipuistossa meni valittomasti antamaan 3v(!!) italialaiselle pojalle suukon suulle. Mies sanoi etta aitiinsa tullut...

Amildan Suuri Paiva lahenee. Mielessa olette. Meinasin kysya fiiliksia, mutta eikohan se ole yhta jannitysta ja pelon ja toiveen sekaista odotusta. Toivottavasti voitte kaikki hyvin. Ma sanoin, etta tasta tulee hyva vuosi.

No, ehka nyt sitteski viela yks lasi sangriaa ja tupakka. Ihan sita mun kiusaajaa muistellen.

Pus, ootte ihania.

Voi kuule, ihan itse sinä teet hidasta itsemurhaa omasta tahdostasi (varsin ristiriitaista kuolemanpelkosi kanssa), turha siinä muita on syytellä. Tupakoiva jaksaa aina muistutella, kuinka tupakointi on vaan "oma asia", mitä se ei ole, niin kauan kuin sivulliset joutuvat siitä kärsimään, mutta sairastuttuaan ei kykene kantamaan vastuuta valinnoistaan. Huvittavaa, kun tupakoiva on ensin vuosien ajan vapaaehtoisesti tuhonnut terveyttään. Tupakoinnin voi lopettaa aina, se ei ole kenestäkään muusta kuin itsestä kiinni ja samalla huomaa, mitä ihminen oikeasti arvostaa. Eikä varmaan kannata tehdä vääriä johtopäätöksiä, ("tupakkaneurootikko, terveysfanaatikkolapseton"), jos joku ei halua vapaaehtoisesti haista tuhkakupilta tai tuhota terveyttään ja ulkonäköään tupakoimalla.

" Vanhempien tupakointi vaikuttaa lapsen terveyteen - Vanhemman tupakointi on teko lasta kohtaan

...Lapsilla olisi myös paljon kysymyksiä vanhemmille. Miksi vanhempi aloitti tupakoinnin? Mikä saisi vanhemman lopettamaan? Onko vanhempi riippuvainen? Miksi vanhempi ei välitä omasta terveydestään? Miksi vanhempi ei lopeta, vaikka lapsi sitä toivoisi? Miksi vanhempi ei välitä lasten terveydestä, toiveista ja tulevaisuudesta?".

Aivan hirveitä TUPAKKANEUROOTIKKOJA ja TERVEYSFANAATIKKOJA tuollaiset lapset!
 
Viimeksi muokattu:
Saana...
Hii, onnea Angstis! :D

Oikeasti, miten tää vauvakuume nyt enää pysyy aisoissa?? :) Mun turhat toiveet valui pois viikonloppuna. Hmph.

åollllllllllllkj dfxdjtktjtlkrjhnjylk6yp56dj56oyikytt5oi5r+4otutyry4roepe4e95u7m4sur5htjurorejtt5ddfugt6ditdiyyruegoerccccoottifififirfirofifufrufgfgggfujs dndoffkkjfjcgckdkdodrufygygygufiroororuri8eioe0peprytgt0t0tgtig9tytdutiitituytyrfjkfh gjgj tikmtororfkjvnm mvkvkfkfiifuifyf7yfyfufo9f0fpfpfrååtgo,gigoll

Terveisiä tietokonehullulta Eemeliltä.

*huokaus* Rous on jossain lämpimässä......
 
Jellybean
Ihan ensimmäiseksi, Annalle mielettömän suuret onnittelut! Tervetuloa kaikki plussanneet kirjoittelemaan raskausjuttuja, niitä on ihana lukea. Angsterille pidän peukkua!

Rosa, vietä rentouttava loma perheesi kanssa. Kaiken pelon ja vaikeuksien jälkeen olette jotain hienoa jo ansainneetkin.

Ruokakeskusteluun lisään, että meillä päin uusin neuvoloiden suositus on 4kk iässä kiinteiden aloittaminen. Suositus "tuli voimaan" noin vajaa vuosi sitten.

Ihmeelliseen tupakkakeskusteluun lisään, että mitä kenenkään tupakointi muille kuuluu? Itse suhtaudun tupakkaan yli-niposti, en siedä tupakan hajua, enkä anna kenenkään savustaa lapsiani. Mieheni silti polttaa, eikä sen polttaminen kuulu minulle pätkän vertaa. Siinä vaiheessa se alkaa kuulumaan, jos esim tupakan takia tulee impotentiksi. :) Mutta sehän ei ole mun ongelma.. Kuulostaa raa'alta, mutta turha tulla mulle ruikuttamaan jos itse on itsensä siihen jamaan saattanut. Jos tupakoija ei häiritse tupakoinnillaan muita, eikä laita ketään muuta vaaraan ja tiedostaa tupakoinnin riskit ja haitat, niin siinä tapauksessa antaa palaa vaan.

Eetin odotus ja synnytys oli niitä korjaavia kokemuksia mulle. Kaikki meni normaalisti ja niinkuin pitääkin. Omat hankaluutensahan Eetinkin kanssa oli, mutta helpompaa kumminkin. Olen monesti ajatellut Saanan synnytystä. Todellakin tarvitset korjaavan kokemuksen.

Neilikan hippiäisten kuulumisia onkin tullut luettua, mutta mukava kuulla itse Neilikankin kuulumisia.

Musta tuntuu, että mummo alkaa pikkuhiljaa toipumaan. Ei ole enää sama mummo, mutta alkaa kuitenkin pärjäämään itsekseen. Esim tänään sai aamupalan itse otettua ja teki itse päiväruoan. Jospa munkin elämä (ja työ) palaa entiselleen vähitellen. Jos pitäisi valita itseäni vähiten kiinnostava, ja ehkä vastenmielisinkin ala, niin se olisi ehdottomasti hoiva-ala. Nosta hattua niille, jotka kokevat sen kutsumuksekseen, koska itse en kykenisi siihen. Rakastan mummoani, mutta en kykene tällaiseen pidemmän päälle. Omasta perheestä huolehtimisessa on minulle aivan tarpeeksi vastuuta ja velvollisuutta.

Eetistä ja Irkusta on tullut kunnon parivaljakko. Tekevät kaiken nykyään yhdessä. Ovat kai tehneet jo tovin aikaa, mutta tänään vasta sen oikeasti huomasin. En tiedä kumpi seuraa kumpaa, mutta joka tapauksessa menevät kaikkialle yhdessä. Joskus saattaa olla, että kummallakin on oma leikki meneillään, mutta silloinkin leikkivät korkeintaan parin metrin päässä toisistaan. Yleensä kyllä kinastelevat leluista. :) Eetikin osaa jo tehdä jäynää. Ottaa Irkulta lelun ja lähtee mieletöntä laukkaa karkuun. Irkkua pitäisi saada jo kuivaksi, mutta hoitopaikassa kohdellaan kuin vauvaa, niin on jäänyt opettelut melko vähiin. Kotona haluaa ja käy itse pöntöllä, mutta suurin osa päivästä menee hoidossa, eikä siellä käytetä. Puuh. Eeti pikkupippuri ei suostu edes laskemaan pylleröään potalle, joten siinä sen pottailut..
 
sadee
kiva kuulla JB että mummosi on jo parempi. ja ihania nuo irkun ja eetin touhut =)

niinkuin aiemminkin puhuttu olen JBn kanssa yhtä nipo tupakasta ja savusta, ainoana erona on se että mun mielestä ei ole vaan tupakoijan oma asia. olen nähnyt että tupakka ihan oikeasti tappaa ja aiheuttaa valtavia tuhoja, tosin lapsena en tajunnut tuota mutta teini-iässä kun kuuli haitat niin alkoi huolissaan olo vanhemman puolesta ja onneksi selvittiin vähän vähemmällä, ei siis kuollut mutta tupakoinnin vuoksi joutui isoihin leikkauksiin ja kuolemakin oli suht lähellä. mielestäni siis jos on perheellinen niin tulisi ajatella lapsiakin, kyllähän me kaikki kuollaan ennemmin tai myöhemmin mutta jos itse siihen voi vaikuttaa niin kuka sitä haluaa 10v lyhentää elinikäänsä? mutta niin kauan kun ei mun perheessä kukaan polta niin muut saavat polttaa miten haluavat =)

tehtiin nyt miehen kanssa päätös että haettiin kotihoidontukea siihen asti kun nöpö on 3v. katsotaan sitten kuka hoitaa ja miten ja kituutellaan vähän. itse palaan nyt huhtikuussa töihin ainakin syksyyn asti.

niin ja viime yönä nöpö nukkui 3h, 4h ja 3,5h..ihan luksusta =)
 
angsteri,,
Voi muna, se on mun kantani tuohon tupakkakeskusteluun. En polta itse, mutta voi muna...

Tosi hienoa, että Jellyn mummo voi jo paremmin. Jospa se siitä. Aika voi tehdä ihmeitä :)!

Saana, vauvakuume pysyy aisoissa siten, että teette nyt toisen vauvan ;). Eikö ole oiva ratkaisu?!?!

Menkat eivät ole vielä alkaneet, mutta satunnaista kolotusta tuntuu oikeassa munasarjassa. Taitaa se kystä taas ilmestyä sinne. Neilis, kyllä tää tuntuu paljon rauhallisemmalta. Aivan yhtä onnelliselta, mutta sellainen turha ylihössötys on poissa. Turhaa hössötystä on ilmassa, siksi laitoin tuon YLIhössötys-sanan tuohon. Soitin tänään neuvolaankin sikainfluenssarokotuksesta (samalla sain ajan helmikuun loppuun) ja päätin, että jos kaikki menee hyvin, niin otan sen rokotteen vähän myöhemmin, ettei sikiö olisi niin haavoittuvainen. Niin ja olen harvakseltaan ollut osa-aika töissä, periaatteessa kuitenkin kotona.

Nyt syöttämään Nuggelia ja sitten ulos. Niin ja Sadelta ja Jellylta piti kysyä, miten miesten kanssa menee? Entä Miiulla sukulaisten?
 
Sivuselli
Älytöntä ja lapsellista tuo Rosan henkilökohtaisen vainoajan inho. Ei tuossa ole enää tupanpolton vaaroista kyse vaan henkilökohtaisesta vainosta. Aluksi kuulosti vain terveyden puolesta puhumiselta, mutta pitemmän aikaa seuranneena huomaa sivullinenkin että Rosa persoonana saa sinut suuttumaan etkä osaa puhua siitä mikä oikeasti ärsyttää. Tuo haukkuminen on jo kääntynyt sinua itseäsi vastaan. Kuulostat jotenkin kateelliselta ja surulliselta ihmiseltä. Rosan suorapuheisuus ja selkärankaisuus ansaitsevat kiitosta toisin kuin sinun haukkumisesi jonka yrität verhota valistukseen.
 
sadee
kiitos sivuellille =)

Angstikselle edelleen tarrasukkia kovasti!

meillä menee miehen kanssa ihan hyvin, huomaa selvästi että jaksan paremmin kun mies hoitaa nukutukset. miestä tosin häiritsee kun nöpö nukkuu taas välissämme mutta jos nyt saan 4h putkeen unta niin ei voi mitään. olen tarjoutunut menemään muualle nukkumaan nöpön kanssa mutta ei halua. (siis kun nöpöstä alkaa tulla isin tyttö..öisinkin on ruvennut liikkumaan aina vaan enemmän ja enemmän isin kylkeen). tuntuu vaan että päivät menee niin vauhdilla että ei ehdi kunnolla vaan olla.
 
mi-iuska
ihan hyvin pyyhkii sukulaisten kanssa.. ei ole paljon näkynyt.. nojoo, puhelimessa anoppi sanonut monta kertaa vähän törkeästi mut joka kerta olen perustellut jonkun asian miksi teen aivan toisin mitä hän neuvoo jne. enkä jaksa välittää.. siinähän rutisee ja kitisee sitten, mä teen niin kun nykyaikana suositellaan ja minkä mä koen hyväksi ja laitan tärkeysjärjestykseen asiat. kaikki niksit on tarpeen ja niitä olenkin kokeillut mutta sekään ei anopille riitä kun täytyisi vaan tehdä niinkuin hän sanoo vaikka siitä ei olisi apuja/hyötyä.. mutta siis ihan mukavasti menee.. en valita.

kävin tänään vt;:ssä ja oli taas ihanaa.. sattu sikana mut rentouttavaa :) myöskin perhekerhoiltiin ja pikkis oli niin isojen leikeissä että. mä sain juoda kahvit täysin rauhassa! uskomatonta! :)

mullekin on aika sama polttaako vai eikö, ihmettelen lähinnä sitä miten perustelee lapselle (teinille tms) että miks se ei saa polttaa jne.. tosin mullakin on tuttu joka on kahden raskautensa läpi polttanut ihan samalla tavalla kun ennenkin, ja mua raivostuttaa se ihan sikana! on keskusteltu jne mut ei, ei vaan halua muuttaa tapojaan, paitsi ehkä sit jos jotain tapahtuu.. must se oli surullista! mut kunhan ei mun nähden polta niin kykenen olemaan neutraali ja "unohtamaan" asian. eli ei ärsytä kun tapaan tätä ihmistä, kun ei sillon polta.
vainoojat tosin vois antaa jo olla,kun ei kerran mitään rakentavaa keskustelua saa aikaan..

mut nyt pikkis unten maille..

hyvä sade että mies laittaa nukkumaan, eikö olekin ihanaa?! :) ihan oma rauha ja hetki :)

huomiseks täytyy kehitellä ohjelmaa, pikkis on ihana sen kanssa voi tehdä ihan mitä vaan <3
 
Jellybean
Kävin ottamassa tänään sikainfluenssapiikin ja nyt on käsi aivan halvaantunut. Siis kun mulla on kipukynnys (ja ilmeisesti myös valituskynnys) niin matala, niin nyt olen aivan raato. Sattuuuuu! Miehen kanssa pyyhkii hyvin, kun ollaan tällä viikolla nähty joka päivä vain noin 10 minuutin ajan jos edes sitä. Se tulee töistä joskus aamuyöstä, eikä ole herännyt vielä kun minä lähden tyttöjen kanssa. Sitten kun me tullaan takaisin, niin se on jo lähtenyt töihin. Tänään se ehti juuri herätä kun oltiin lähdössä ja tytötkin näki isin pitkästä aikaa.

Onnittelut Nöpön hieman paremmasta yöstä!

Meidän naperot edelleen nukahtaa itsekseen. Joskus Irkulla ilta menee hulinaksi ja karkailee sängystään, mutta onneksi niitä iltoja on todella harvoin. Saas nähdä kuinka käy sitten, kun Eetikin siirtyy juniorisänkyyn. Aivan varmasti sama sänkyynpalautusleikki edessä. Harmittaa, kun Eetin voisi jo aivan hyvin siirtää juniorisänkyyn, mutta kun sellainen ei meidän makkariin mahdu.
 
Saana-zombie
Jee, Eemeli herätti huutoon tunnin välein viime yönä. Ja muun yön mylläsi unissaan niin pirukseen. Hehkeää herätä kesken yötä siihen, että joku lyö päänsä suoraan leukaan. Valivali. Yritän lohduttautua sillä, ettei se enää viidentoistavuoden päästä tee tuota. Laiha lohtu. Riittäiskö töiden tekemiseksi se, että kuristaisi jokaisen vastaantulijan?

JB, jännästi se vaihtelee mitä sikapiikki tekee. Mulla oli vaan seuraavana yönä käsi hellä, ei voisi sanoa edes että kipeä. Seuraavana päivänä käsi oli vähän liikaa treenatun oloinen, ei muuta.

Jatkan työasioiden mulkoilua.
 
sadee
voi saana, tsemppiä! en voi kuvitellakaan miten jaksat töissä. meillä viime yö myös kamala, nukahti hyvin mtuta sitten jatkuvaa heilumista ja vääntelyä ja kitinää ja aina kun heräsin niin valvoin tunnin kun yritin rauhoitella. ja sitten taas tunti unta ja sama uusiksi. klo5 sitten jo herättiin..että on hehkeä olo...

ja samperin avuttomat ukot. koulussa pitää tehdä ryhmätyö ja jaettiin ykjsi isompi juttu yhden ukon kanssa puokkiin ja se on kopsannut sen ihan suoraan toisesta työstä (mihin annettiin lupa kyullä) mutta kun molemmilla piti olla 10sivua niin mä tein 9 ja se teki 20! ja kun pyysin tiivistämään niin otti sivun pois. ja on tehnyt ihan jollain siansaksa-asetuksílla niin joudun muuttamaan kaikki ja vielä tiivistämäänkin. ei saada tuota koskaan ajallaan palautettua jos vielä pyydän tekemään lisää. lähteet saa kyllä ukko luvan etsiä ihan itse, lähdeluetteloon laittoi vaan kirjailijan ja vuosiluvun, ei mitään kirjan nimeä tms. siis arrgh. homehtukoon jossain, en vasrmasti enää tee toiste tämän kanssa mitään.
 
Saana
Sade, voitko merkata siihen työhön kuka on tehnyt mitäkin?
Meillä aikanaan oli ihan ok merkata työhön kenen kirjoittamia mitkäkin pätkät oli, jos jossain ryhmätyössä tuli vähänkään känää. Ei sun tarvii tehdä ryhmätyötä jonkun laiskurin puolesta.
 
angsteri..
Huoh, takanaa kaksi puoliksi valvottua yötä. Meillä muut nukkuun, minä en. En tiedä mikä on. Voisiko toi hormoonien nousu vaikuttaa unettomuuteen? Mietin lähdenkö kirjoittamaan teille kahdelta yöllä, mut päätinkin sitten et sängyssä makoilemalla voisi saada helpommin jossain vaiheessa unesta kiinni. Huomaa, että pinnakin alkaa jo olemaan kireämmällä kuin vielä pari viikkoa sitten ja kyyneleetkin on herkemmässä. Tätä vaihetta mä vihaan -oikukasta angsteria. Hermoistuin eilen Nukillekin, kun se ei melkein tunnin nukutusyrityksen jälkeen suostunut nukkumaan. Tuli kauheat morkkikset....

Sade, mäkin merkkaisin työhön, kuka on tehnyt mitäkin. En todellakaan tekisi toisen puolesta! Ei kannata. Ja jos mies on tyytyväinen omaan osuuteensa, niin sittenhän hän varmaankin haluaa mielellään laittaa nimensä omaan osuuteensa.

Saanalle tsemppiä! Monelta Eemeli menee nukkumaan? Voisiko se vaikuttaa unien katkonaisuuteen? Meillä saatetaan joskus heräillä tutin perään, jos ollaan menty "liian" aikaisin nukkumaan. Nuki menee nykyään nukkumaan aikaisintaan klo 22.

Toivottavasti Jellyn käsi voi jo paremmin! Muuten, onko teillä jonkilaiset tuplarattaat käytössä? Joo, mun ajatukset on jo syksyssä ja joo, olen tällä hetkellä luottavainen tämän onnistuimiseen.

Mitäs teillä on viikonloppu suunnitelmissa? Meillä mies on töissä koko vkl. Tänään mulla on luksus shoppailu ja kahvitteluaikaa kaverin kanssa. Huominen ja sunnuntai menee varmaankin siivotessa. Noi pakkaset ei kauheasti vedä ulos.
 
Jellybean
Hienoa Angsteri! Harmi vaan kun fiilikset heittelee. Meillä on Herqulesin tuplat ja matkarattaina graco quattro tour duot.

Blääh tuota Saden ryhmätyökaveria. Kunnon lusmu.

Käsi on vieläkin kipeä. Sillä kyljellä ei pysty nukkumaan, kun ensin jomottaa ja sitten alkaa pistämään ihan hulluna. Se olkalihas on edelleen kipeä. Miehelle ei tullut mitään, vähän vaan pistoskohta punoitti jälkeenpäin.
 
Baltsu*
Nyt lienevät onnittelut Angstiksellemme paikallaan: ONNEA!!! Ihan huikeaa. Oliko sulla univaikeuksia Nukia odottaessa? Jaksuja sinne, en voi edes kuvitella millaista olisi alkuraskauden pahoinvointi ja väsymys taaperon kanssa.

Mulla on aivan eri kanta tuohon Saden lusmuun ryhmätyöpariin. RYHMÄtyöhön ei merkitä kuka teki mitäkin. Ryhmän tehtävänä on tehdä yhteystyötä ja ratkoa mahdolliset ongelmat. Reiluus on tästä monta kertaa kaukana, valitettavasti.

Aiotteko muut kuin Jellis ottaa sikapiikin?

Nyt viikonloppuja!
 

Yhteistyössä