Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Miten me joka ikinen voitaisiin parantaa ilmapiiriä kaikissa ketjuissa? Olemalla provosoitumatta? Yrittämällä vastata ystävällisesti toisille ja jättää vastaamatta trolleille? Pitää taukoa jos huomaa, että käyttää palstaa omien negatiivisten tunteidensa kaatopaikkana? Antamalla shippaajien shipata ja menemällä itse siihen keskusteluun, jossa kokee viihtyvänsä parhaiten?
 
vierailija
Miten me joka ikinen voitaisiin parantaa ilmapiiriä kaikissa ketjuissa? Olemalla provosoitumatta? Yrittämällä vastata ystävällisesti toisille ja jättää vastaamatta trolleille? Pitää taukoa jos huomaa, että käyttää palstaa omien negatiivisten tunteidensa kaatopaikkana? Antamalla shippaajien shipata ja menemällä itse siihen keskusteluun, jossa kokee viihtyvänsä parhaiten?
Ja jankkauksen alkaessa, jomman kumman kannattaa jossain vaihessa olla se joka lopettaa vaikka kuinka ärsyttäis. Ne on oikeasti sivullisille yhtä tuskaa, kun jatkuvat sivu tolkulla ja sekaan saattaa jäädä mukavi/tärkeitä linkkejä/infoa.
 
vierailija
Miten me joka ikinen voitaisiin parantaa ilmapiiriä kaikissa ketjuissa? Olemalla provosoitumatta? Yrittämällä vastata ystävällisesti toisille ja jättää vastaamatta trolleille? Pitää taukoa jos huomaa, että käyttää palstaa omien negatiivisten tunteidensa kaatopaikkana? Antamalla shippaajien shipata ja menemällä itse siihen keskusteluun, jossa kokee viihtyvänsä parhaiten?
Ohittamalla kaiken mikä liittyy tuohon, koska trolleja ei kiinnosta tuollainen.
 
vierailija
Kyllä. Mietin aina kun kirjoitan, että olenko kohtelias muille jne. Jotenkin se komposti halutaan nähdä jonain pahuuden tyyssijana niinkuin kääriä ketju aikoinaan.
Ikävä kyllä se on aina vaikuttanut pahuuden tyyssijalta kun olen siellä käynyt. Se on mun kokemukseni. Mutta ehkä riittää tästä aiheesta, selvästi jotkut sieltä saa irti erilaisia kokemuksia.
 
vierailija
Jaa se on K saanut sen kääryleen synnytettyä, toivottavasti ei revennyt paikat. Hyvin passaa ajallisesti nuo ristiäiset NTn kanssa. Saikohan baby alkunsa Logomon bäkkärillä vai the yksiössä?
 
vierailija
Mä olen käynyt myös kompostin puolella ja kyllä siellä pääsääntöisesti suurin osa kommentoijista puuttuu asiaan, jos jompaakumpaa päähenkilöstä haukutaan. Mä olen kyllästynyt tähän vastakkainasetteluun, koska joka ketjussa on sekä huonoa että hyvää ja kaikissa niissä käy trollit mekastamassa. Musta ei ole hedelmällistä tällainen keskustelu.
Kiitos tästä kirjoituksesta, samaa mieltä. Minähän nyt sitten siirryin jo eilen pidemmäksi aikaa tuonne kompostin puolelle, kun se hyökkääminen joihinkin kirjoituksiini alkoi ja lisäksi tuon lisääntyneen poistelun takia, jota vauvalla on nyt ollut paljon. Oli myös niin, että minua syyteltiin siitä poistelusta. Tämä tuntui tosin pahalta, koska olen ollut sellainen mielestäni hyvis ollut siellä kuitenkin, poistellut sääntöjenvastaisia viestejä ja myös noudattanut tarkkaan niitä sääntöjä, pyytänyt ketjun avausta lukituksesta jne. Niin se vastaanotto olikin oikein hyvä ja sellainen humoristinen tälläiselle K&B shipparille. Laitoin sinne jotain shippiinkiin liittyvää ja että olin itkenyt niin se vastaanotto olikin sellainen tosi hyvä ja epäteilaava ja että antaa hänen kirjoittaa, vaikka onkin K&B shippaaja. Ja tänäänkin olen viihtynyt tuossa ketjussa, eri aihepiiritkään eivät ole haitanneet, sillä otan ne kirjoitukset tietyn ihmisen mielipiteenä ja minulla sitten voi taas olla eri mielipide jostakin, lisäksi voin sitten hyppiä osan kirjoitusten yli tarvittaessa. Vauvan ketjussa koen muuttuneen niin aiemmasta, että pienikin kritisointi jostakin koetaan niin loukkaavana ja itselle olisi tärkeää, että erilaisia mielipiteitä voidaan sanoa. Aiemmin ketjussa näin mielestäni olikin.
 
vierailija
Mä olen käynyt myös kompostin puolella ja kyllä siellä pääsääntöisesti suurin osa kommentoijista puuttuu asiaan, jos jompaakumpaa päähenkilöstä haukutaan. Mä olen kyllästynyt tähän vastakkainasetteluun, koska joka ketjussa on sekä huonoa että hyvää ja kaikissa niissä käy trollit mekastamassa. Musta ei ole hedelmällistä tällainen keskustelu.
En ole tekemässä mitään vastakkainasettelua. Kävin siellä katsomassa ja jos viestitolkulla puhutaan miten jonkun katsominen oksettaa, osa komppaa ja loput ovat hiljaa niin en halua tuollaisessa olla osallisena. Ajattelen että pysymällä ketjussa annan tuollaiselle käytökselle yleisön ja hyväksynnän. Mutta tämän enempää ei ole minulla ketjusta tarpeen puhua, se ei selvästi ole minua varten.
 
vierailija
Kiitos tästä kirjoituksesta, samaa mieltä. Minähän nyt sitten siirryin jo eilen pidemmäksi aikaa tuonne kompostin puolelle, kun se hyökkääminen joihinkin kirjoituksiini alkoi ja lisäksi tuon lisääntyneen poistelun takia, jota vauvalla on nyt ollut paljon. Oli myös niin, että minua syyteltiin siitä poistelusta. Tämä tuntui tosin pahalta, koska olen ollut sellainen mielestäni hyvis ollut siellä kuitenkin, poistellut sääntöjenvastaisia viestejä ja myös noudattanut tarkkaan niitä sääntöjä, pyytänyt ketjun avausta lukituksesta jne. Niin se vastaanotto olikin oikein hyvä ja sellainen humoristinen tälläiselle K&B shipparille. Laitoin sinne jotain shippiinkiin liittyvää ja että olin itkenyt niin se vastaanotto olikin sellainen tosi hyvä ja epäteilaava ja että antaa hänen kirjoittaa, vaikka onkin K&B shippaaja. Ja tänäänkin olen viihtynyt tuossa ketjussa, eri aihepiiritkään eivät ole haitanneet, sillä otan ne kirjoitukset tietyn ihmisen mielipiteenä ja minulla sitten voi taas olla eri mielipide jostakin, lisäksi voin sitten hyppiä osan kirjoitusten yli tarvittaessa. Vauvan ketjussa koen muuttuneen niin aiemmasta, että pienikin kritisointi jostakin koetaan niin loukkaavana ja itselle olisi tärkeää, että erilaisia mielipiteitä voidaan sanoa. Aiemmin ketjussa näin mielestäni olikin.
Minusta puolestani tuntuu ikävältä se, että vauvalaisia syytetään poistelusta, joka vaikuttaisi pääosin olevan trollien käsialaa. Minunkin ketjun aiheeseen liittyviä bojereä shippaavia viestejä on poistettu useita, joten kyseessä tuskin ovat shippaajat. Tuollaista poistelua ei kannata ottaa itseensä.
 
vierailija
Yhtä asiaa en ymmärrä. Miksi joku palstojen vakikäyttäjä haluaa mennä sinne toiselle palstalle, jossa ei itse viihdy, kirjoittamaan tarkoituksella negatiivisia kommentteja, kuten jotkut on ihan kertoneet tekevänsä. Miksei voi vaan pysyä sillä palstalla, jossa on mielestään parempi olla. Tuollainen käytöstä on minusta todella outoa, ja tämä jos mikä pilaa palstojen ilmapiiriä. Pysyttäköön siellä pilttuussa missä on itseä miellyttävimmät pehkut.
 
vierailija
Minusta puolestani tuntuu ikävältä se, että vauvalaisia syytetään poistelusta, joka vaikuttaisi pääosin olevan trollien käsialaa. Minunkin ketjun aiheeseen liittyviä bojereä shippaavia viestejä on poistettu useita, joten kyseessä tuskin ovat shippaajat. Tuollaista poistelua ei kannata ottaa itseensä.
Itse koen tuon eri lailla, koska siellä on ihminen joka on ilmoittanut poistavansa kaikki näkemänsä minun kirjoittamat viestit, tämä alkoi pari päivää sitten ja samoin väitteet lentotilasta lisääntyneet, onkin poistanut viestini lukuunottamatta niitä, joita ei ole kyennyt tunnistamaan, pidemmät aamun kirjoitukset saivat kaiketi jäädä sen takia, että ilmoitin niissä poistuvani tänne puutarhaan ja kompostiin, mutta niihinkin muistaakseni ainakin kolme kirjoittaa hyökkäsi vihaisin sanakäänteinen eivät saaneet yläpeukkuja kuitenkaan muistaakseni
 
vierailija
Kaikki palstan sääntöjen vastaiset jutut joilla trollataan pitäisi vain jättää huomiotta. Ei ruveta vänkäämään, peukuttamaan tai syyttelemään toisia kirjoittajia. Trolli haluaa sen kaaoksen ja pahanmielen ja elää niistä alapeukuista ja siitä kun saa palstalaiset tappelemaan. Ei nimitellä ketään trolliksi ei edes sitä trollia. Täysi ignooraus. Jos joku poistelee viestejä siihenkåän ei mitään huomiota. Ei saa ottaa henkilökohtaisesti noita poisteluja, se on juurikin mitä trolli haluaa. Kaikki tää on varmaan jo sanottu, mutta tässä mun ajatuksia. Trolli on kuin pieni lapsi jonka kiukuttelut tulee jättää huomiotta, eikä antaa sitä huomiota huonolle käytökselle.
 
vierailija
Kaikki palstan sääntöjen vastaiset jutut joilla trollataan pitäisi vain jättää huomiotta. Ei ruveta vänkäämään, peukuttamaan tai syyttelemään toisia kirjoittajia. Trolli haluaa sen kaaoksen ja pahanmielen ja elää niistä alapeukuista ja siitä kun saa palstalaiset tappelemaan. Ei nimitellä ketään trolliksi ei edes sitä trollia. Täysi ignooraus. Jos joku poistelee viestejä siihenkåän ei mitään huomiota. Ei saa ottaa henkilökohtaisesti noita poisteluja, se on juurikin mitä trolli haluaa. Kaikki tää on varmaan jo sanottu, mutta tässä mun ajatuksia. Trolli on kuin pieni lapsi jonka kiukuttelut tulee jättää huomiotta, eikä antaa sitä huomiota huonolle käytökselle.
Tästä kirjoituksesta tuli mieleen, että enhän minäkään oikeastaan siis voi tietää onko se hyökkäävä kirjoittaja ja poistelija normiketjulainen vai trolli joka esittää sellaista, outoa jokatapauksessa ja tänään, kun olin lukulinjalla, huomasin kyllä, että poistui jonkun toisenkin kirjoittajan viesti joka kirjoitti samankaltaisella tyylillä kuin minä?
 
vierailija
Paatilla on monta ongelmaa. Trollailu on vain yksi niistä. Itse en jaksa aina kirjoittaa koska pitää kirjoittaa todella laajasti ettei saa vihapeukkuvuorta ja ihmeellistä kiusaamista osakseen kummallisten yksinkertaistavien negojen tulkintojen vuoksi ja silti voi käydä niin jos edes yksi ottaa hampaisiinsa muut seuraavat. Se on välillä tosi raskasta.

Parhaimmillaan. paatti on kiva paikka. En vaan aina jaksa trolleja ja tuota mitä kuvailin ja näitä pois käskijöitä.
 
vierailija
Esimerkkinä pohdin muiden mukana tätä suomalaista projektia ja mainitsin kun muut pohti asiaa vain yhdestä vinkkelistä, että voihan se koskea vain Bojaniakin. Niin joku hyökkäsi ilmoittamaan miten vihaan muita Jokereita.

Häh.
 
vierailija
Ihan selkeä kummilapsikuva tuo K instassa ollut on. Taustalla oleva vanha kuva liittynee vanhempaan luulisin. Tuossa vaiheessa vauva muuttuu paljon. Ei häntä tunnista tuosta kuvasta enää hyvinkin pian eikä luva paljasta hänestä oikeastaan mitään muuta kuin että mahdollinen kummisetä on Jere Vantaalta
 
vierailija
Esimerkkinä pohdin muiden mukana tätä suomalaista projektia ja mainitsin kun muut pohti asiaa vain yhdestä vinkkelistä, että voihan se koskea vain Bojaniakin. Niin joku hyökkäsi ilmoittamaan miten vihaan muita Jokereita.

Häh.
Tunnistan ja tähän olen noissa omissa kirjoituksissani viitannut ja miettinyt, että miksi tälläinen yksittäisiin kirjoituksiin hyökkääminen on lisääntynyt
 
vierailija
Ei minua haittaa yksinäinen hyökkääjä vaan ne mukavat palatalaiset jotka heti näkee punaista kun joku sanoo niin sanotun ja alkaa hyökkäämään kimppuun. Se tuntuu suoraan sanottuna paskalta. Ymmärrän, että turhauduttu trolleihin. Mutta ei tuo äkkivääryys auta asiaa

Komposti on joka kerta ollut täynnä tosi ikävää menoa kun olen sinne mennyt. Ei oikein sovi omaan pintaan ja kiinnostaa k ja B shippaus.
 
vierailija
Ihan selkeä kummilapsikuva tuo K instassa ollut on. Taustalla oleva vanha kuva liittynee vanhempaan luulisin. Tuossa vaiheessa vauva muuttuu paljon. Ei häntä tunnista tuosta kuvasta enää hyvinkin pian eikä luva paljasta hänestä oikeastaan mitään muuta kuin että mahdollinen kummisetä on Jere Vantaalta
Eihän siinä näy kuin oikeastaan vauvan takaraivoa. Kaikki vauvat näyttävät melkein samalta, ei kukaan tunnistaisi nytkään. Niin ja on juuri selkeä kummisetä -kuva.
 
vierailija
East? If you like old towns, near Celje there is Laško (great thermal spa there to)
Further on, Ptuj and Maribor.
More thermal spas too, the best one Being Terme Olimje (they have 2 spas, one is for families, the other, Orhidelia for adults.)
Olimje in Laško are the best in the country in my opinion. Also Moravske toplice but I haven't been there.
If you are into nature, and you are wondering what's there towards the east, check Logarska dolina.

If you are into wine, there is a wine region In the east https://www.thinkslovenia.com/info-activities/slovenian-wine

South-east: Novo mesto and Dolenjske toplice thermal spa. A super cute town in southeast is also Kostanjevica ob Krki.

Hope this helps!
Thank you 🧡
I really love old towns and old buildings but Slovenia seems to be full of them.
 

Yhteistyössä