Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Se on vaikeaa niin kauan, kun joillain on tarve tai halu tarkoituksella ärsyttää tai pahoittaa erilailla ajattelevan mieli. Ja anonyymeilla keskustelupalstoilla valitettavasti näitä ihmisiä riittää.

Välillä huvittaa, että joskus joku yrittää sanoillaan naamioida provosoinnin muka huumoriksi. Kiusaaminen on kiusaamista, vaikka kiusaajaa naurattaisikin.
No, just tämä, sopivin sanakääntein muka huumorilla provosoidaan, välillä osa alkaa vastailemaan , ja taas mentiin..
 
vierailija
En itse lue Kompostia, mutta veikkaan kyllä, että Vauvalla olisi ollut aika mahdotonta etenkin viime aikoina ja maaliskuussa, jo ko. palstaa ei olisi perustettu.
Joo kyllä siitä munkin mielestä oli jonkun aikaa hyötyä, mut nyt on sit porukka levittäytyny aika pahasti. Eikä siinä mitään jos käy kaikissa paikoissa, mut ku muistais vaan sen et missä paikassa puhuu mitäkin. Vauvan ketjun säännöt on ollu jo lokakuusta asti niin niitten ei oikeesti enää pitäis olla kenellekään mikään ongelma. Ja se poistelu on tietenki kans ollu nyt aika iso ongelma ja ymmärrän kyllä että semmoset poistetaan mitkä ketjuun ei kuulu, esim. päähenkilöiden yksityiselämä tai haukkumisviestit. Mut välillä on poisteltu ihan ihme juttuja. Ja tänään tosiaan poistu ihan aiheeseen kuuluvatkin jutut.
 
vierailija
Joo kyllä siitä munkin mielestä oli jonkun aikaa hyötyä, mut nyt on sit porukka levittäytyny aika pahasti. Eikä siinä mitään jos käy kaikissa paikoissa, mut ku muistais vaan sen et missä paikassa puhuu mitäkin. Vauvan ketjun säännöt on ollu jo lokakuusta asti niin niitten ei oikeesti enää pitäis olla kenellekään mikään ongelma. Ja se poistelu on tietenki kans ollu nyt aika iso ongelma ja ymmärrän kyllä että semmoset poistetaan mitkä ketjuun ei kuulu, esim. päähenkilöiden yksityiselämä tai haukkumisviestit. Mut välillä on poisteltu ihan ihme juttuja. Ja tänään tosiaan poistu ihan aiheeseen kuuluvatkin jutut.
Musta tuntuu, ettei mode kunnolla tarkasta noita ilmoitettuja viestejä. Poistaa vaan useimmat, joista on ilmoitus tullut. Se mahdollistaa silkan kiusan tekemisen noiden ilmoitteluiden avulla.
 
vierailija
Mistä erotatte häiriintyneen vakkaripalstalaisen ja trollin? En tiedä olenko ainoa tämän mielipiteen kanssa mutta olen varma että jotkut trollit pyörineet mukana niin kauan että tietävät todella paljon juttuja saagasta.
Osa jutuista on ihan selkeitä, esim. ei tiedetä jotain aivan ilmiselviä kaikille oikeasti fanittaville arkipäiväisiä faktatietoja tai spämmätään jotain ihan naurettavia juttuja. Mutta sitten osa moraali-Marketoista on varmaan vittuilevia trolleja ja osa häiriintyneitä vakkareita ja näistä on mahdotonta sanoa kummat siellä poistelee enemmän. Ja vaatekriitikko on ihan varmasti trolli, en oikeasti usko että kukaan oikeasti fanittava suoltaisi sellaista paskaa, jos pitäisi kummastakaan päähenkilöstä.
 
vierailija
Mistä erotatte häiriintyneen vakkaripalstalaisen ja trollin? En tiedä olenko ainoa tämän mielipiteen kanssa mutta olen varma että jotkut trollit pyörineet mukana niin kauan että tietävät todella paljon juttuja saagasta.
Ihminen joka kokee olevansa osa porukkaa, mutta onnistuu lähinnä myrkyttämään palstan ilmapiiriä. Useat heistä vielä viettävät tosi paljon aikaa palstalla. Normaalisti näitä on muutama, mutta joissain poikkeustilanteissa niitä on ollut valtava määrä. Esim. yleensä en skippaa Puutarhan viestejä, mutta viisujen aikaan piti skipata yli 500 viestiä, kun seassa oli sen verran järkyttävää ja toksista triggeröitymistä.
 
vierailija
Ihminen joka kokee olevansa osa porukkaa, mutta onnistuu lähinnä myrkyttämään palstan ilmapiiriä. Useat heistä vielä viettävät tosi paljon aikaa palstalla. Normaalisti näitä on muutama, mutta joissain poikkeustilanteissa niitä on ollut valtava määrä. Esim. yleensä en skippaa Puutarhan viestejä, mutta viisujen aikaan piti skipata yli 500 viestiä, kun seassa oli sen verran järkyttävää ja toksista triggeröitymistä.
Emoketjussa ei onneksi triggeröity vaan siellä puolustettiin Kärtsää alusta asti. Kerrankin liki kaikki palstailijat olivat samaa mieltä jostain ja henki oli hyvä kaiken myllytyksen keskellä.
 
vierailija
Osa jutuista on ihan selkeitä, esim. ei tiedetä jotain aivan ilmiselviä kaikille oikeasti fanittaville arkipäiväisiä faktatietoja tai spämmätään jotain ihan naurettavia juttuja. Mutta sitten osa moraali-Marketoista on varmaan vittuilevia trolleja ja osa häiriintyneitä vakkareita ja näistä on mahdotonta sanoa kummat siellä poistelee enemmän. Ja vaatekriitikko on ihan varmasti trolli, en oikeasti usko että kukaan oikeasti fanittava suoltaisi sellaista paskaa, jos pitäisi kummastakaan päähenkilöstä.
Vaatekriitikko vaikuttaa juurikin hyvin ongelmaiselta ihmiseltä, joka pystyi aiemmin postaamaan vielä jotenkuten asiallisesti suurimman osan ajasta, koska hän on ollut aina tunnistettava, mutta nykyään kapasiteetti ei enää riitä siihen. Mikä on harmillista, koska hän on kaikkein tuhoisin ilmapiirille.
 
vierailija
Vakkari paattilaisena, en ole sitä hylkäämässä, mutta jotain pitäis tehdä.
Paatilla keikun ja positiivisuutta yritän pitää yllä. Yhdellekään trollille en ole koskaan vastaillut, en ole lainaillut enkä edes nuolta laittanut. Se on mun tapani yrittää selvitä vaikka kuinka ärsyttäis. Aina, kun joku on trollaillut olen laittanut jotain mukavaa kuvaa, videota tai tekstiä.
Hienoa, että olet näin toiminut 👍 Kuten tuolla joku kirjoittikin, pystyttäisiinkö me kaikki sitoutumaan tällaiseen toimintaan? Uskon, että se auttaisi jo tosi paljon. Olen ollut näissä K&B ketjuissa toukokuusta 2023, ja valitettavasti en ole vielä kertaakaan nähnyt, että kukaan ei reagoisi mitenkään trolleihin ja negailijoihin - vaikka tästä taktiikasta aina puhutaan. Mehän osaamme ohittaa ilkeät, negatiiviset ja eri mieltä olevat kommentit myös muussa elämässä (esim. työkaverit, asiakkaat, naapurit, sukulaiset jne.), joten miksi emme näillä palstoillakin.
 
vierailija
Vaatekriitikko vaikuttaa juurikin hyvin ongelmaiselta ihmiseltä, joka pystyi aiemmin postaamaan vielä jotenkuten asiallisesti suurimman osan ajasta, koska hän on ollut aina tunnistettava, mutta nykyään kapasiteetti ei enää riitä siihen. Mikä on harmillista, koska hän on kaikkein tuhoisin ilmapiirille.
Anteeksi mutta miten hän on ollut tunnistettava? Ihan hyväntahtoisesti kysyn tätä, en halua aiheuttaa jankkausta.
 
vierailija
Emoketjussa ei onneksi triggeröity vaan siellä puolustettiin Kärtsää alusta asti. Kerrankin liki kaikki palstailijat olivat samaa mieltä jostain ja henki oli hyvä kaiken myllytyksen keskellä.
Kyse ei ollut Kärtsästä vaan Joksuista triggeröitymisestä... Kärtsä ei aiheuttanut täälläkään närää, mutta se Joksu-viha oli jotain järkyttävää.
 
vierailija
Mä olen kompostin alkuperäinen luoja, ja musta tuntuu että mun pitää pyytää anteeksi tekelettäni. Sen tarkoitus ei koskaan ollut aiheuttaa lisää eripuraa, vaan nimenomaan rauhoittaa sitä. Tarkoitus oli, että sinne siirtyisivät he, jotka kokevat pettymystä shippauksesta ja haluavat lopettaa sen, mutta eivät ole vielä halukkaita luopumaan keskustelusta. Nyt tuntuu, että olen luonut hirviön ja jakanut porukkaa entisestään... Mä en halua että ihmiset kuormittuu ja riitelee, vaan että nimenomaan keskustelu säilyisi hedelmällisenä sekä turvallisena ja viihtyisänä kaikille. Tuntuu pahalta, pyydän anteeksi
Mä koen tarvetta ottaa tähän kantaa Loverpoolin perustajana, vaikka sen syntyhistoria on vähän eri. Silloin aikanaan pitkän trollausjakson päätteeksi ja kun alkuperäinen K/B-fiilistelyketju oli menetetty täällä keskusteltiin, millainen uuden ketjun pitäisi olla, ja itse tartuin siihen ajatukseen, että siellä pitää olla shippaus sallittu (KB-ketjussa shippauksen etiikkaa ja oikeutusta shippaamiselle piti olla koko ajan vääntämässä) ja vain Bojere shippinä on sallittu, toisin kuin esim. tumblrissa, jossa shipataan kuten halutaan. En ollut ainoa tästä keskustelemassa ja tästä päättämässä, mutta tein ketjun näillä säännöillä ja siellä se edelleen seilaa. Ajattelin ehkä vähän naiivisti silloin, että tällaiset selkeät suuntaviivat voisivat rauhoittaa tilannetta, ja alkuun niin taisikin olla, ja sama hyvä henki siirtyi KB-ketjusta Loverpooliin. Sittemmin on tuntunut samalta, että olen luonut hirviön, jossa vain jankataan säännöistä ja harrastetaan kostopoistelua ja trollataan minkä ehditään, eli tartutaan aina niihin asioihin, joita toiset haluaisivat hienotunteisuuttaan välttää. Taitaa valitettavasti olla niin, että anonyymillä palstalla on mahdotonta ensinnäkään suitsia keskustelua tai pitää trolleja poissa, ja ennen pitkää kaikki hyvänäkin alkaneet ketjut suistuvat jonkin sortin kaaokseen ihan keskustelijoiden luonnollisenkin poistuman kautta. Tunnen kanssa syyllisyyttä, että Loverpoolista on tullut tällainen taistelutanner ja että se on jakanut turhaan porukkaa, vaikka alkuperäinen tarkoitus oli yhdistää ja luoda ketju, jossa shipparit saisivat rauhassa shipata ja fiilistelijät fiilistellä rinta rinnan.
T. Laivanrakentaja
 
vierailija
Anteeksi mutta miten hän on ollut tunnistettava? Ihan hyväntahtoisesti kysyn tätä, en halua aiheuttaa jankkausta.
Hänellä on ehkäpä koko palstojen tunnistettavin kirjoitustyyli. Hän on aina negaillut, mutta aiemmin se oli enemmän vain sitä, että piti sanoa joka asiaan mielipide, joka oli yleensä "ei" tai "en pidä" (myös aiheesen liittymättömiin juttuihin), mutta nykyään se on muuttunut paljon inhottavammaksi. (Plus poisteluterrori ja rynkytykset.)
 
vierailija
Hienoa, että olet näin toiminut Kuten tuolla joku kirjoittikin, pystyttäisiinkö me kaikki sitoutumaan tällaiseen toimintaan? Uskon, että se auttaisi jo tosi paljon. Olen ollut näissä K&B ketjuissa toukokuusta 2023, ja valitettavasti en ole vielä kertaakaan nähnyt, että kukaan ei reagoisi mitenkään trolleihin ja negailijoihin - vaikka tästä taktiikasta aina puhutaan. Mehän osaamme ohittaa ilkeät, negatiiviset ja eri mieltä olevat kommentit myös muussa elämässä (esim. työkaverit, asiakkaat, naapurit, sukulaiset jne.), joten miksi emme näillä palstoillakin.
Tätä toivoisin, koska itse teen niin.
 
vierailija
Hänellä on ehkäpä koko palstojen tunnistettavin kirjoitustyyli. Hän on aina negaillut, mutta aiemmin se oli enemmän vain sitä, että piti sanoa joka asiaan mielipide, joka oli yleensä "ei" tai "en pidä" (myös aiheesen liittymättömiin juttuihin), mutta nykyään se on muuttunut paljon inhottavammaksi. (Plus poisteluterrori ja rynkytykset.)
Mä en oikeasti muista koko tyyppiä ennen tätä vuotta ja olen alkuperäisiä seilaajia vauvan puutarha-ajoilta asti. Ehkä sitten hautautui riittävän hyvin muiden viestien joukkoon ketjun ollessa vielä aktiivinen toisin kuin nykyään.
 
vierailija
Mä koen tarvetta ottaa tähän kantaa Loverpoolin perustajana, vaikka sen syntyhistoria on vähän eri. Silloin aikanaan pitkän trollausjakson päätteeksi ja kun alkuperäinen K/B-fiilistelyketju oli menetetty täällä keskusteltiin, millainen uuden ketjun pitäisi olla, ja itse tartuin siihen ajatukseen, että siellä pitää olla shippaus sallittu (KB-ketjussa shippauksen etiikkaa ja oikeutusta shippaamiselle piti olla koko ajan vääntämässä) ja vain Bojere shippinä on sallittu, toisin kuin esim. tumblrissa, jossa shipataan kuten halutaan. En ollut ainoa tästä keskustelemassa ja tästä päättämässä, mutta tein ketjun näillä säännöillä ja siellä se edelleen seilaa. Ajattelin ehkä vähän naiivisti silloin, että tällaiset selkeät suuntaviivat voisivat rauhoittaa tilannetta, ja alkuun niin taisikin olla, ja sama hyvä henki siirtyi KB-ketjusta Loverpooliin. Sittemmin on tuntunut samalta, että olen luonut hirviön, jossa vain jankataan säännöistä ja harrastetaan kostopoistelua ja trollataan minkä ehditään, eli tartutaan aina niihin asioihin, joita toiset haluaisivat hienotunteisuuttaan välttää. Taitaa valitettavasti olla niin, että anonyymillä palstalla on mahdotonta ensinnäkään suitsia keskustelua tai pitää trolleja poissa, ja ennen pitkää kaikki hyvänäkin alkaneet ketjut suistuvat jonkin sortin kaaokseen ihan keskustelijoiden luonnollisenkin poistuman kautta. Tunnen kanssa syyllisyyttä, että Loverpoolista on tullut tällainen taistelutanner ja että se on jakanut turhaan porukkaa, vaikka alkuperäinen tarkoitus oli yhdistää ja luoda ketju, jossa shipparit saisivat rauhassa shipata ja fiilistelijät fiilistellä rinta rinnan.
T. Laivanrakentaja
Kiitos viestistäsi, helpotti syyllisyydentunnetta, ei kokonaan, mutta vähän. Haluaisin samalla osoittaa kiitoksen, koska olen viettänyt luomassasi ketjussa paljon hauskoja hetkiä, ja ketjussa käydyt keskustelut on rikastuttaneet mun elämää todella paljon.

- Kompostin alkuperäinen nikkaroija
 
vierailija
Vauvan alapeukut on myös yksi murheenkryyni, sillä ainakin itse huomaan ottavani välillä itseeni jos (omasta mielestä😅) erinomainen viestini saa alapeukkuja. Siitä lähtee mieli matamaan, vaikka ei niin tietenkään pitäisi käydä.
 
vierailija
Anteeksi mutta miten hän on ollut tunnistettava? Ihan hyväntahtoisesti kysyn tätä, en halua aiheuttaa jankkausta.
Tämän minäkin haluaisin kyseisen nimityksen saaneena tietää, koska suurin osa kirjoituksistani on positiivisia, eikä niitä tosiaankaan ole tunnistettu, mutta joihinkin tartutaan sitten oikein kunnolla, jos vaikka vain sanoisin, että itse en ota niitä B:n Suomi-projektipuheita ihan kirjaimellisesti, kuten eivät kaikki muutkaan, jatkuvasti kirjoitellaan myös jostakin lentotilasta joihinkin viestehini ja osa saa olla rauhassa? Ja kuten aamulla kirjoitin olen nyt siirtynyt kompostiin ja puutarhaan niin kauaksi aikaa, kun tilanne rauhoittuu ketjussa ja normaalien viestien poistelu loppuu, käyn nyt vain lukemassa ketjua, ihan alusta asti olen ketjuissa ollut mukana. On minua sekoitettu myöskin Haikuun ja Aitoon ja jonkun muun kirjoituksia on luultu omikseni
 

Yhteistyössä