Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Yllä olevalle (#69220). Mä ymmärrän sua ihan tosi hyvin ja et ole liian herkkä.

Mulla on hyvin saman tyyppinen fiilis. Tän hetkinen ilmapiiri kaikissa näissä ketjuissa enemmän ahdistaa kuin tuottaa mitään hyvää oloa/fiilistä. Välillä tuntuu, että ketju kuin ketju, niin joillekin tärkeintä on vaan päästä sanomaan että toisen mielipide tai tunne on väärin.

Ite oon ratkaissut tän sillä, että olen tumpussa ja kääriä-ketjussa. Kääriä ketjussa ei tosin voi k/b shipata ja valitettavan harvaan keskusteluakaan siellä. Tumppu taas ei varsinaisena keskustelualustana ole kovin toimiva, shippaaminen taas siellä on mukavaa. Aina välillä käyn näissä muissa ketjuissa, mutta lähes aina tulee sellainen olo, että miksi edes tulin katsomaan, kun pahoitan vaan mieleni.
 
vierailija
Yllä olevalle (#69220). Mä ymmärrän sua ihan tosi hyvin ja et ole liian herkkä.

Mulla on hyvin saman tyyppinen fiilis. Tän hetkinen ilmapiiri kaikissa näissä ketjuissa enemmän ahdistaa kuin tuottaa mitään hyvää oloa/fiilistä. Välillä tuntuu, että ketju kuin ketju, niin joillekin tärkeintä on vaan päästä sanomaan että toisen mielipide tai tunne on väärin.

Ite oon ratkaissut tän sillä, että olen tumpussa ja kääriä-ketjussa. Kääriä ketjussa ei tosin voi k/b shipata ja valitettavan harvaan keskusteluakaan siellä. Tumppu taas ei varsinaisena keskustelualustana ole kovin toimiva, shippaaminen taas siellä on mukavaa. Aina välillä käyn näissä muissa ketjuissa, mutta lähes aina tulee sellainen olo, että miksi edes tulin katsomaan, kun pahoitan vaan mieleni.
Sama. Luen edelleen ficcejä ja niistä tulee hyvä mieli. Ficceihin suhtaudun nykyään niin, että niissä seikkaulevat Jere ja Bojan ovat fiktiivisiä hahmoja, joilla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa niin ei tarvitse jumittaa liikaa ajatuksissa, että jutuilla olisi mitään mahdollisuutta tapahtua tosi elämässä.
 
vierailija
Mun täytyy kyllä sanoa että en haluaisi oikein mitään pieniä ryhmiä esim whatsapp, s-posti, koska se taas jakaisi vielä enemmän ihmisiä, kun kaikki eivät halua tulla tuollaisiin...
 
vierailija
Ilmeisesti palstoilla pyörii ammattitrolleja, jotka käyvät sotkemassa kaikkia suosittuja keskusteluja, joten trollaamisen vähentämiseksi pitäisi olla alusta, josta voi heittää trollit ulos. Saittia ei enää ole (kiitos vielä saitinrakentajalle 🙏), joten mitä muuta kuin Discord, sähköposti ja Whatsapp olisi tarjolla?
 
vierailija
Mun täytyy kyllä sanoa että en haluaisi oikein mitään pieniä ryhmiä esim whatsapp, s-posti, koska se taas jakaisi vielä enemmän ihmisiä, kun kaikki eivät halua tulla tuollaisiin...
Mäkin mieluusti yrittäisin jatkaa täällä palstoilla enkä ratkoisi tilannetta jakaantumalla entisestään. Mutta jotain työkaluja tarvittaisiin trollausta vastaan.
 
vierailija
Josko saisimme sähköpostin kautta löydettyä uuden paikan postailla. Kokonaan uusi salainen ketju jonnekin eri keskustelupaikkaan.
Tai jollain salaotsikolla, jonka vaan vakkarit tietävät. Ja sitten postailla sinne vähän harvemmin, niin ei ole aina etusivulla.
Tai jotain emmä tiedä, mua riepoo tilanne yhtälailla kun muitakin.
 
vierailija
Miten tätä ilmapiiriä voisi yrittää parantaa?
Se on vaikeaa niin kauan, kun joillain on tarve tai halu tarkoituksella ärsyttää tai pahoittaa erilailla ajattelevan mieli. Ja anonyymeilla keskustelupalstoilla valitettavasti näitä ihmisiä riittää.

Välillä huvittaa, että joskus joku yrittää sanoillaan naamioida provosoinnin muka huumoriksi. Kiusaaminen on kiusaamista, vaikka kiusaajaa naurattaisikin.
 
vierailija
S-postirinki olisi ainakin parempi kuin ei mitään. Whatsapp ei ainakaan kaikille käy, enkä itsekään oikein ole innostunut siitä. Discord taas on ilmeisesti hankala käyttää
DIscord ei ole itsessään ollenkaan hankala, mutta lähes kaikista Discord-palvelimista tehdään ärsyttäviä ja tosi sekavia. Mutta en usko, että kovin moni sinne jaksaisi siirtyä.

Itse työskentelen vakavasti mielenterveysongelmaisten ihmisten parissa enkä jaksaisi vielä vapaa-ajallakin katsoa kun jotkut postaajat jatkuvasti kumoavat kaikki mt-ongelmansa ja muun palstoille. Tumpun koen vain käyttöliittymältään tosi luotaantyötävänä, niin sekään ei ole oikein ratkaisu. En tiedä onko sellaista käytännössä olemassa.
 
vierailija
Mäkin mieluusti yrittäisin jatkaa täällä palstoilla enkä ratkoisi tilannetta jakaantumalla entisestään. Mutta jotain työkaluja tarvittaisiin trollausta vastaan.
Vakkari paattilaisena, en ole sitä hylkäämässä, mutta jotain pitäis tehdä.
Paatilla keikun ja positiivisuutta yritän pitää yllä. Yhdellekään trollille en ole koskaan vastaillut, en ole lainaillut enkä edes nuolta laittanut. Se on mun tapani yrittää selvitä vaikka kuinka ärsyttäis. Aina, kun joku on trollaillut olen laittanut jotain mukavaa kuvaa, videota tai tekstiä.
 
vierailija
Mä olen kompostin alkuperäinen luoja, ja musta tuntuu että mun pitää pyytää anteeksi tekelettäni. Sen tarkoitus ei koskaan ollut aiheuttaa lisää eripuraa, vaan nimenomaan rauhoittaa sitä. Tarkoitus oli, että sinne siirtyisivät he, jotka kokevat pettymystä shippauksesta ja haluavat lopettaa sen, mutta eivät ole vielä halukkaita luopumaan keskustelusta. Nyt tuntuu, että olen luonut hirviön ja jakanut porukkaa entisestään... Mä en halua että ihmiset kuormittuu ja riitelee, vaan että nimenomaan keskustelu säilyisi hedelmällisenä sekä turvallisena ja viihtyisänä kaikille. Tuntuu pahalta, pyydän anteeksi😔
 
vierailija
Pakko kyllä sanoa itse myös kaikkia ketjuja lukeneena, että kompostissakin saattaa hyvin olla myös joku trolli vaan lukemassa viestejä josita sitten jotakin tuo vauvalle kun tietää mistä ärsyynnytään. Eikä se kyllä ainakaan tietenkään paranna tilannetta, että näihin eri ketjuihin jakaantuneet haukkuvat toisiaan, vaikka mitenkäänhän ei näillä anonyymeillä palstoilla voi tietää kuka se "syyllinen" lopulta on
 
vierailija
Mä olen kompostin alkuperäinen luoja, ja musta tuntuu että mun pitää pyytää anteeksi tekelettäni. Sen tarkoitus ei koskaan ollut aiheuttaa lisää eripuraa, vaan nimenomaan rauhoittaa sitä. Tarkoitus oli, että sinne siirtyisivät he, jotka kokevat pettymystä shippauksesta ja haluavat lopettaa sen, mutta eivät ole vielä halukkaita luopumaan keskustelusta. Nyt tuntuu, että olen luonut hirviön ja jakanut porukkaa entisestään... Mä en halua että ihmiset kuormittuu ja riitelee, vaan että nimenomaan keskustelu säilyisi hedelmällisenä sekä turvallisena ja viihtyisänä kaikille. Tuntuu pahalta, pyydän anteeksi
En itse lue Kompostia, mutta veikkaan kyllä, että Vauvalla olisi ollut aika mahdotonta etenkin viime aikoina ja maaliskuussa, jo ko. palstaa ei olisi perustettu.
 
vierailija
Vakkari paattilaisena, en ole sitä hylkäämässä, mutta jotain pitäis tehdä.
Paatilla keikun ja positiivisuutta yritän pitää yllä. Yhdellekään trollille en ole koskaan vastaillut, en ole lainaillut enkä edes nuolta laittanut. Se on mun tapani yrittää selvitä vaikka kuinka ärsyttäis. Aina, kun joku on trollaillut olen laittanut jotain mukavaa kuvaa, videota tai tekstiä.
Tää on se oikea tapa, hienoa että olet toiminut niin ❤ Minä myönnän, että olen välillä provosoitunut ja vastaillut silloin, kun pitäisi vaan jättää huomiotta. Yritän parantaa tapani.
 
vierailija
Mua melkein...siis melkein trolleja enemmän Vauvalla ärsyttää nää "huumoria syövät Marketat".
Jotka tyrkyttävät tosikkomaisuutta, negatiivisuutta ja poistelevat kaiken hauskan, lannistavat mayhemit ja hepulit.
Mutta samaa ohittelu-taktiikkaa käytän heihin kuin trolleihinkin, enkä anna heille muuyenkaan huomiota.
 
vierailija
Mua melkein...siis melkein trolleja enemmän Vauvalla ärsyttää nää "huumoria syövät Marketat".
Jotka tyrkyttävät tosikkomaisuutta, negatiivisuutta ja poistelevat kaiken hauskan, lannistavat mayhemit ja hepulit.
Mutta samaa ohittelu-taktiikkaa käytän heihin kuin trolleihinkin, enkä anna heille muuyenkaan huomiota.
Mä oon ajatellut että he on myös trolleja?
 

Yhteistyössä