Mä koen tarvetta ottaa tähän kantaa Loverpoolin perustajana, vaikka sen syntyhistoria on vähän eri. Silloin aikanaan pitkän trollausjakson päätteeksi ja kun alkuperäinen K/B-fiilistelyketju oli menetetty täällä keskusteltiin, millainen uuden ketjun pitäisi olla, ja itse tartuin siihen ajatukseen, että siellä pitää olla shippaus sallittu (KB-ketjussa shippauksen etiikkaa ja oikeutusta shippaamiselle piti olla koko ajan vääntämässä) ja vain Bojere shippinä on sallittu, toisin kuin esim. tumblrissa, jossa shipataan kuten halutaan. En ollut ainoa tästä keskustelemassa ja tästä päättämässä, mutta tein ketjun näillä säännöillä ja siellä se edelleen seilaa. Ajattelin ehkä vähän naiivisti silloin, että tällaiset selkeät suuntaviivat voisivat rauhoittaa tilannetta, ja alkuun niin taisikin olla, ja sama hyvä henki siirtyi KB-ketjusta Loverpooliin. Sittemmin on tuntunut samalta, että olen luonut hirviön, jossa vain jankataan säännöistä ja harrastetaan kostopoistelua ja trollataan minkä ehditään, eli tartutaan aina niihin asioihin, joita toiset haluaisivat hienotunteisuuttaan välttää. Taitaa valitettavasti olla niin, että anonyymillä palstalla on mahdotonta ensinnäkään suitsia keskustelua tai pitää trolleja poissa, ja ennen pitkää kaikki hyvänäkin alkaneet ketjut suistuvat jonkin sortin kaaokseen ihan keskustelijoiden luonnollisenkin poistuman kautta. Tunnen kanssa syyllisyyttä, että Loverpoolista on tullut tällainen taistelutanner ja että se on jakanut turhaan porukkaa, vaikka alkuperäinen tarkoitus oli yhdistää ja luoda ketju, jossa shipparit saisivat rauhassa shipata ja fiilistelijät fiilistellä rinta rinnan.
T. Laivanrakentaja