Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Tämän minäkin haluaisin kyseisen nimityksen saaneena tietää, koska suurin osa kirjoituksistani on positiivisia, eikä niitä tosiaankaan ole tunnistettu, mutta joihinkin tartutaan sitten oikein kunnolla, jos vaikka vain sanoisin, että itse en ota niitä B:n Suomi-projektipuheita ihan kirjaimellisesti, kuten eivät kaikki muutkaan, jatkuvasti kirjoitellaan myös jostakin lentotilasta joihinkin viestehini ja osa saa olla rauhassa? Ja kuten aamulla kirjoitin olen nyt siirtynyt kompostiin ja puutarhaan niin kauaksi aikaa, kun tilanne rauhoittuu ketjussa ja normaalien viestien poistelu loppuu, käyn nyt vain lukemassa ketjua, ihan alusta asti olen ketjuissa ollut mukana. On minua sekoitettu myöskin Haikuun ja Aitoon ja jonkun muun kirjoituksia on luultu omikseni
Tuohon vaikuttaa ehkä se, että ketjuissa on ollut niin paljon ilkivaltaa ja trollausta että porukka on näiden asioiden takia herkillä joten nähdään ehkä sitten trollausta myös siellä missä sitä ei ole. En osaa ehkä selittää tätä tarpeeksi selkeästi.
 
vierailija
Tuohon vaikuttaa ehkä se, että ketjuissa on ollut niin paljon ilkivaltaa ja trollausta että porukka on näiden asioiden takia herkillä joten nähdään ehkä sitten trollausta myös siellä missä sitä ei ole. En osaa ehkä selittää tätä tarpeeksi selkeästi.
Niitä vaatteita ketjussa kritisoinut moni muukin kuin minä en koe esim. ansainneeni mitään erillistä nimimerkkiä, jos en sitä ole halunnut ottaa käyttöön ja koen ketjun ilmapiirin muuttuneen tiettyjä kirjoittajia kohtaan jopa maalittamisen kaltaiseksi käytöksesi, joka kohdistuu muihinkin kuin itseeni välillä, silloin se ilmapiirin myrkyttäjä onkin joku muu
 
vierailija
Niitä vaatteita ketjussa kritisoinut moni muukin kuin minä en koe esim. ansainneeni mitään erillistä nimimerkkiä, jos en sitä ole halunnut ottaa käyttöön ja koen ketjun ilmapiirin muuttuneen tiettyjä kirjoittajia kohtaan jopa maalittamisen kaltaiseksi käytöksesi, joka kohdistuu muihinkin kuin itseeni välillä, silloin se ilmapiirin myrkyttäjä onkin joku muu
Jos et ole se vaatekriitikko joka mm. haukkui K:ta huoraksi ja muillakin todella inhottavilla tavoilla niin sitten ei puhuta samasta henkilöstä.
 
vierailija
Niitä vaatteita ketjussa kritisoinut moni muukin kuin minä en koe esim. ansainneeni mitään erillistä nimimerkkiä, jos en sitä ole halunnut ottaa käyttöön ja koen ketjun ilmapiirin muuttuneen tiettyjä kirjoittajia kohtaan jopa maalittamisen kaltaiseksi käytöksesi, joka kohdistuu muihinkin kuin itseeni välillä, silloin se ilmapiirin myrkyttäjä onkin joku muu
Et ole sama vaatekriitikko joka mm. haukkui K:ta h*oraksi?
 
vierailija
Et ole sama vaatekriitikko joka mm. haukkui K:ta h*oraksi?
En ole haukkunut ikinä K:ta tai B:tä/joksuja, jostain vaatteista olen sanonut, joista itse en ole pitänyt oma mielipiteenäni en vaatimuksena muiden olla samaa mieltä ja tällöin alkoivat ne puheet lentotilan käytöstä, itse en tiedä ketä vaatteita arvostellutta muuta voisit tarkoittaa, joskus näistä huo..tteluista on epäilty nimimerkillistä kirjoittelijaa mielestäni, mutta anonyymissä ketjussa on vaikea tietää onko se edes hän. Itse olen ajatellut näitä huo..tteluja kirjoittavan olevan ketjun ulkopuolinen trolli
 
vierailija
En usko että se paranee ennen kuin negailijat ja trollit lopullisesti jättää laivan.
Ei ne tule tekemään sitä ikinä. Kirjoitin täällä aiemmin, että mulla on noin 20 vuotta kokemusta vauva palstasta ja sen perusteella voin sanoa, että tuo mitä Loverpool ketjussa tapahtuu, kuuluu valitettavasti ketjujen kiertokulkuun. Trollit osaa nujertaa ketjun kuin ketjun. Ensin he hyökkäävät strategisesti tärkeisiin kohteisiin eli Loverpool ketjuissa se tarkoittaa mm. huumoria, ficcejä, ketjun keskeisiä hahmoja (kuten nimimerkillisiä, parodia hahmoja jne.) Siitä pikkuhiljaa Trollit yrittävät saada porukkaa vastakkain, ärsyyntymään, voimaan pahoin jne. Olen nähnyt niin monen ketjun nousun ja tuhon, joten voisin sanoa, että aina niissä toistuu tämä sama kaava. En tiedä miten tämän sanoisin niin, ettei tule väärinymmärryksiä, mutta trollit on myös mestareita siinä, että he saavat meidät joskus syyttämään trollauksesta väärää puuta. Voi kun tietäisi, että miten tämän junan saisi vielä pysäytettyä.
 
vierailija
Mistä erotatte häiriintyneen vakkaripalstalaisen ja trollin? En tiedä olenko ainoa tämän mielipiteen kanssa mutta olen varma että jotkut trollit pyörineet mukana niin kauan että tietävät todella paljon juttuja saagasta.
Näinhän ne trollit toimii. Pesiytyvät ketjuihin niiden perustamisesta lähtien. Kannattaa tosiaan tehdä ero trollien ja näiden ns. muiden häiriköiden välille.
 
vierailija
En ole haukkunut ikinä K:ta tai B:tä/joksuja, jostain vaatteista olen sanonut, joista itse en ole pitänyt oma mielipiteenäni en vaatimuksena muiden olla samaa mieltä ja tällöin alkoivat ne puheet lentotilan käytöstä, itse en tiedä ketä vaatteita arvostellutta muuta voisit tarkoittaa, joskus näistä huo..tteluista on epäilty nimimerkillistä kirjoittelijaa mielestäni, mutta anonyymissä ketjussa on vaikea tietää onko se edes hän. Itse olen ajatellut näitä huo..tteluja kirjoittavan olevan ketjun ulkopuolinen trolli
Miksi sitten otit tuosta vaatekriitikon tunnistamisesta itseesi, jos kerta et ole se vaatekriitikko, joka on todella rumaan sävyyn haukkunut K:ta vaatteiden lisäksi ja mm. mesosi ainakin 3pv blondista tukasta, kun se ekan kerran nähtiin?
 
vierailija
Itsekin olen miettinyt näitä samoja. Kävin kompostissa mutta en pysty siellä olemaan. Se mitä joku kutsuu pettymyksen purkamiseksi on osalla toisen päähenkilön halveksuntaa, alentamista ja haukkumista. En halua olla osallisena tuollaista missä ihmisten ilkeä haukkuminen ja arvostelu normalisoidaan ja annetaan sille joku keinotekoinen oikeutus. Eihän kumpikaan päähenkilö ole tehnyt täällä kenellekään mitään vaan itse tänne jokainen on vapaaehtoisesti hakeutunut. Eikä kumpikaan haluaisi toisesta (tai kenestäkään) puhuttavan tuollaiseen sävyyn.

Mielellään jatkaisin Vauvalla ja toivon että tilanne siellä rauhoittuu. Tietysti trolleja on mutta se jatkuva poistelu ja keskustelun kontrollointi on mielestäni suurempi ongelma. Jos porukka siirtyy Kompostiin niin itse siirryn ehkä sitten enemmän Tumppuun. Harmi vain että tämä yhteisöllisyys jää pois.
 
vierailija
Miksi sitten otit tuosta vaatekriitikon tunnistamisesta itseesi, jos kerta et ole se vaatekriitikko, joka on todella rumaan sävyyn haukkunut K:ta vaatteiden lisäksi ja mm. mesosi ainakin 3pv blondista tukasta, kun se ekan kerran nähtiin?
Kyllä minä järkytyin vaaleasta tukasta juu ja olen kritisoinut K:n ja joitakin B:nkin vaatteita, en ole huo..tellut kuitenkaan kirjoituksissani, enkä tuosta mesoamisesta tunnista itseäni mitähän tarkoitat sillä? Mutta en siis myös mitään toistakaan ns. vaatteista kritisoinutta tiedä niin silloin ehkä minua tarkoitetaan
 
vierailija
Miksi sitten otit tuosta vaatekriitikon tunnistamisesta itseesi, jos kerta et ole se vaatekriitikko, joka on todella rumaan sävyyn haukkunut K:ta vaatteiden lisäksi ja mm. mesosi ainakin 3pv blondista tukasta, kun se ekan kerran nähtiin?
Hei nyt täytyy puuttua sen verran, että tässä nähdään kuinka helppo on laittaa kaikki saman hahmon syyksi. Muista en tiedä, mutta mä ainakin tunnustan nillittäneeni blondista tukasta useamman viestin verran (enkä edelleenkään ole sen suurin ystävä), mutta koskaan en ole kenenkään vaatteita arvostellut tai varsinkaan huoritellut. Osa noista viesteistä, jotka nyt niputetaan vaatekriitikolle, voi hyvin kuulua aivan toisille asiankuulumattomille. Eikö ole jo opittu, että anonyymissä keskustelussa on melko mahdotonta tunnistaa ketään, vaikka kirjoitustyylistä niin kuvittelisikin?
-eri
 
vierailija
Itsekin olen miettinyt näitä samoja. Kävin kompostissa mutta en pysty siellä olemaan. Se mitä joku kutsuu pettymyksen purkamiseksi on osalla toisen päähenkilön halveksuntaa, alentamista ja haukkumista. En halua olla osallisena tuollaista missä ihmisten ilkeä haukkuminen ja arvostelu normalisoidaan ja annetaan sille joku keinotekoinen oikeutus. Eihän kumpikaan päähenkilö ole tehnyt täällä kenellekään mitään vaan itse tänne jokainen on vapaaehtoisesti hakeutunut. Eikä kumpikaan haluaisi toisesta (tai kenestäkään) puhuttavan tuollaiseen sävyyn.

Mielellään jatkaisin Vauvalla ja toivon että tilanne siellä rauhoittuu. Tietysti trolleja on mutta se jatkuva poistelu ja keskustelun kontrollointi on mielestäni suurempi ongelma. Jos porukka siirtyy Kompostiin niin itse siirryn ehkä sitten enemmän Tumppuun. Harmi vain että tämä yhteisöllisyys jää pois.
Sanoisin, että jatketaan kunnes ei voida. Kompostiin en siirry, tumblrissa on kiva käydä, mutta Vauvalla pysyn kunnes paatti lopullisesti uppoaa.
 
vierailija
Itsekin olen miettinyt näitä samoja. Kävin kompostissa mutta en pysty siellä olemaan. Se mitä joku kutsuu pettymyksen purkamiseksi on osalla toisen päähenkilön halveksuntaa, alentamista ja haukkumista. En halua olla osallisena tuollaista missä ihmisten ilkeä haukkuminen ja arvostelu normalisoidaan ja annetaan sille joku keinotekoinen oikeutus. Eihän kumpikaan päähenkilö ole tehnyt täällä kenellekään mitään vaan itse tänne jokainen on vapaaehtoisesti hakeutunut. Eikä kumpikaan haluaisi toisesta (tai kenestäkään) puhuttavan tuollaiseen sävyyn.

Mielellään jatkaisin Vauvalla ja toivon että tilanne siellä rauhoittuu. Tietysti trolleja on mutta se jatkuva poistelu ja keskustelun kontrollointi on mielestäni suurempi ongelma. Jos porukka siirtyy Kompostiin niin itse siirryn ehkä sitten enemmän Tumppuun. Harmi vain että tämä yhteisöllisyys jää pois.
Mä olen käynyt myös kompostin puolella ja kyllä siellä pääsääntöisesti suurin osa kommentoijista puuttuu asiaan, jos jompaakumpaa päähenkilöstä haukutaan. Mä olen kyllästynyt tähän vastakkainasetteluun, koska joka ketjussa on sekä huonoa että hyvää ja kaikissa niissä käy trollit mekastamassa. Musta ei ole hedelmällistä tällainen keskustelu.
 
vierailija
Mä olen käynyt myös kompostin puolella ja kyllä siellä pääsääntöisesti suurin osa kommentoijista puuttuu asiaan, jos jompaakumpaa päähenkilöstä haukutaan. Mä olen kyllästynyt tähän vastakkainasetteluun, koska joka ketjussa on sekä huonoa että hyvää ja kaikissa niissä käy trollit mekastamassa. Musta ei ole hedelmällistä tällainen keskustelu.
Se, että ilmapiiri kompostissa mahdollistaa päähenkilöiden haukkumisen ja että asiaan puututaan "pääsääntöisesti" eikä "aina" ei luo itselleni ainakaan kovin hyvää kuvaa. Ihmisten kokemukset ja tunteet keskustelupalstoista ja ketjuista on myös erilaisia, joten mun mielestä se ei ole vastakkainasettelua kertoa omista kokemuksistaan tai todeta, ettei jokin sovi itselle.
 
vierailija
Hei nyt täytyy puuttua sen verran, että tässä nähdään kuinka helppo on laittaa kaikki saman hahmon syyksi. Muista en tiedä, mutta mä ainakin tunnustan nillittäneeni blondista tukasta useamman viestin verran (enkä edelleenkään ole sen suurin ystävä), mutta koskaan en ole kenenkään vaatteita arvostellut tai varsinkaan huoritellut. Osa noista viesteistä, jotka nyt niputetaan vaatekriitikolle, voi hyvin kuulua aivan toisille asiankuulumattomille. Eikö ole jo opittu, että anonyymissä keskustelussa on melko mahdotonta tunnistaa ketään, vaikka kirjoitustyylistä niin kuvittelisikin?
-eri
Mua on myös kutsuttu vauvan ketjussa K vihaajaksi ja trolliksi. Syy siihen oli se, että kommentoin yhteen viestiketjuun, johon ei nähtävästi olisi kannattanut vastata. Tuntui oudolta, koska olen kova K fani.💚
 
vierailija
Se, että ilmapiiri kompostissa mahdollistaa päähenkilöiden haukkumisen ja että asiaan puututaan "pääsääntöisesti" eikä "aina" ei luo itselleni ainakaan kovin hyvää kuvaa. Ihmisten kokemukset ja tunteet keskustelupalstoista ja ketjuista on myös erilaisia, joten mun mielestä se ei ole vastakkainasettelua kertoa omista kokemuksistaan tai todeta, ettei jokin sovi itselle.
Samaa voi sanoa tästäkin ketjusta. Ei ne ketjun tunnelmat nouse, jos ei haluta nähdä metsää puilta tai katsoa sinne peiliin. On aina helpompi löytää syyllinen jostakin ulkopuolelta.
 
vierailija
Se, että ilmapiiri kompostissa mahdollistaa päähenkilöiden haukkumisen ja että asiaan puututaan "pääsääntöisesti" eikä "aina" ei luo itselleni ainakaan kovin hyvää kuvaa. Ihmisten kokemukset ja tunteet keskustelupalstoista ja ketjuista on myös erilaisia, joten mun mielestä se ei ole vastakkainasettelua kertoa omista kokemuksistaan tai todeta, ettei jokin sovi itselle.
Puututaan aina, jos vaan paikalla on joku muu kuin trolli.
 
Nyt alan tosissani suunnitella matkaa Sloveniaan ensi kevääksi ehkä pääsiäisen tienoille. Ajattelin, että ensimmäiset 4-5 päivää olisi Ljubljana tukikohtana ja sieltä käsin kävisimme juuri Bledillä ja niissä tippukiviluolissa ja Piranissa ja vaikkapa tulla Skofja Lokassa eli vuokraamme auton. Mutta mitä nähtävää on sitten idässä ja missä siellä kannattaisi majoittua eli se toinen tukikohta loppuajaksi? Celje kuulostaa kivalta, mutta onko kukaan teistä käynyt siellä tai missään muuallakaan siellä päin?
East? If you like old towns, near Celje there is Laško (great thermal spa there to)
Further on, Ptuj and Maribor.
More thermal spas too, the best one Being Terme Olimje (they have 2 spas, one is for families, the other, Orhidelia for adults.)
Olimje in Laško are the best in the country in my opinion. Also Moravske toplice but I haven't been there.
If you are into nature, and you are wondering what's there towards the east, check Logarska dolina.

If you are into wine, there is a wine region In the east https://www.thinkslovenia.com/info-activities/slovenian-wine

South-east: Novo mesto and Dolenjske toplice thermal spa. A super cute town in southeast is also Kostanjevica ob Krki.

Hope this helps!
 

Yhteistyössä