Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Tuossa viimeisessä kappaleessa on ilmastu yksi mun isoista ihmetyksen aiheista. Jos tuollainen suhde annetaan, miksi se jää ikäänkuin puolitiehen.
Me ei tietysti tiedetä, että se heidän mielestään jäisi puolitiehen. He voivat olla, tai selkeästi ovatkin, todella onnellisia toistensa seurassa, mutta voi olla, että se heille nyt riittää. Ja että nähdään säännöllisesti, harvoin, mutta säännöllisesti.
 
vierailija
Tuo harvoin näkeminen on kyllä nihkeää. Olen elänyt oikeastaan koko aikuisen ikäni niin, että perhettä ei ole ja läheiset ytävät ovat olleet eri maissa kuin missä itse olen. Ja oli pari läheistä ystävää, joiden kanssa tuli romanttista vipinää, mutta he eivät olleet kykeneväisiä aloittamaan suhdetta. Itse olisin ollut tyytyväinen ystävyyteenkin, mutta suretti tosi paljon, että ystävinä emme tulisi koskaan asumaan samassa maassa (lopulta ystävyyskin hajosi samoista syistä kuin mistä he eivät olleet kykeneviä parisuhteeseen)..

Toki K&B eivät nyt heti voisi asua samassa maassa, vaikka olisivatkin yhdessä, mutta toivottavasti joskus vielä voisivat.

- Joymuffin
 
vierailija
Tuossa viimeisessä kappaleessa on ilmastu yksi mun isoista ihmetyksen aiheista. Jos tuollainen suhde annetaan, miksi se jää ikäänkuin puolitiehen.

Ei uskalleta. Mulla on elämässäni yksi tällainen ystävyyssuhde, joka on minulle todella tärkeä mutta olisi voinut olla myös paljon, paljon enemmän. Molempien mielestä, mutta ei sitten lopulta kumpikaan haluttu (eli nimenomaan uskallettu) heittäytyä muutamasta isosta syystä.
Ja täytyy kyllä todeta, että varmaan kuolinvuoteella kaduttaa.

Pitäisiköhän mun oikeasti tehdä tälle jotain? Kun jo Jerppua ja Boitsua tekisi mieli ravistella että ettekö te tajua. Ja ite teen ihan samalla tavalla, ja siitä on puhuttukin jo tän toisen asianosaisen kanssa ihan 100% rehellisesti ja tiedetään, että molemmat tuntee samoin.
 
vierailija
Hei te joilla on AO3 -tunnarit, mulla olis kysymys.

Saanko ne nopeammin jos mulla on kutsu joltain jäseneltä? Jälkikasvulla on nimittäin siellä tili ja tarjosi kutsua mut en haluaisi välttämättä myöntää että olen sinnekin tekemässä tiliä kun muutenkin ne naureskelee jo mulle 😁. Mutta jos tosiaan saisin sen ansiosta tunnukset käyttöön nopeammin niin voisin harkita.
 
vierailija
Ei uskalleta. Mulla on elämässäni yksi tällainen ystävyyssuhde, joka on minulle todella tärkeä mutta olisi voinut olla myös paljon, paljon enemmän. Molempien mielestä, mutta ei sitten lopulta kumpikaan haluttu (eli nimenomaan uskallettu) heittäytyä muutamasta isosta syystä.
Ja täytyy kyllä todeta, että varmaan kuolinvuoteella kaduttaa.

Pitäisiköhän mun oikeasti tehdä tälle jotain? Kun jo Jerppua ja Boitsua tekisi mieli ravistella että ettekö te tajua. Ja ite teen ihan samalla tavalla, ja siitä on puhuttukin jo tän toisen asianosaisen kanssa ihan 100% rehellisesti ja tiedetään, että molemmat tuntee samoin.
Ehkä K&B on sinulle merkki universumilta, että vielä ei ole liian myöhäistä kuunnella sydäntäsi.
 
vierailija
Kuulin kauppakeskuksessa asioidessa SEN Justin Bieberin biisin ja hetkellisesti jähmetyin kassatilanteessa. Tuijotin myyjää ja maksupäätettä kuin peura ajovaloissa. Aivoni luulivat ensin, että kaiuttimista soi joku Jokereiden biisi, kunnes tunnistin asiayhteyden ja se poikien jakama story ryöpsähti mieleen. Mikä dopamiiniryöpsäys! Jos lähimaksu ei siinä tilanteessa olisi toiminut, en varmaan olisi muistanut omaa tunnuslukuani. Apua, mihin tämä kaikki vielä johtaakaan. Aivojen hermoyhteydet ovat varmaan menneet jotenkin lopullisesti solmuun.
Kuulin kauppakeskuksessa asioidessa SEN Justin Bieberin biisin ja hetkellisesti jähmetyin kassatilanteessa. Tuijotin myyjää ja maksupäätettä kuin peura ajovaloissa. Aivoni luulivat ensin, että kaiuttimista soi joku Jokereiden biisi, kunnes tunnistin asiayhteyden ja se poikien jakama story ryöpsähti mieleen. Mikä dopamiiniryöpsäys! Jos lähimaksu ei siinä tilanteessa olisi toiminut, en varmaan olisi muistanut omaa tunnuslukuani. 🤣 Apua, mihin tämä kaikki vielä johtaakaan. Aivojen hermoyhteydet ovat varmaan menneet jotenkin lopullisesti solmuun.
😂 voisin kuvitella tämän myös omalle kohdalleni
 
vierailija
Täällä on ollut tänään tosi mielenkiintoista keskustelua! 💕

Minusta B ja K vaikuttavat jotenkin tosi tyytyväisiltä tämänhetkiseen tilanteeseen. Ehkä tämä sitten on heille hyvä ja riittävä kuvio: pidetään yhteyttä viikoittain ja tavataan keikoilla?

Tosin etenkin Turun insta-live kyllä ihmetytti, kun B vaikutti siinä niin rakastuneelta ja onnelliselta. Tapa, jolla hän arvuutteli K:lta 'ljubavin' merkitystä poikkesi kyllä radikaalisti Alessandran kanssa tehdystä livestä. Ilman tuota liveä olisin varmaan pitänyt asiaa aivan loppuunkäsiteltynä, mutta nyt jäin kyllä vähän ihmettelemään 🤔
 
vierailija
Ei uskalleta. Mulla on elämässäni yksi tällainen ystävyyssuhde, joka on minulle todella tärkeä mutta olisi voinut olla myös paljon, paljon enemmän. Molempien mielestä, mutta ei sitten lopulta kumpikaan haluttu (eli nimenomaan uskallettu) heittäytyä muutamasta isosta syystä.
Ja täytyy kyllä todeta, että varmaan kuolinvuoteella kaduttaa.

Pitäisiköhän mun oikeasti tehdä tälle jotain? Kun jo Jerppua ja Boitsua tekisi mieli ravistella että ettekö te tajua. Ja ite teen ihan samalla tavalla, ja siitä on puhuttukin jo tän toisen asianosaisen kanssa ihan 100% rehellisesti ja tiedetään, että molemmat tuntee samoin.
Minä sanon että kyllä, tee asialle jotain. Älä ainakaan jätä puolitiehen. Jos olette tyytyväisiä nyt, se on ok, jos ette niin asialle pitää tehdä jotain. Elämme kerran ja jos onneaan pakenee niin hölmö on (ketään syyllistämättä tietenkään, elämä kun on valintoja täynnä).
 
vierailija
Täällä on ollut tänään tosi mielenkiintoista keskustelua!

Minusta B ja K vaikuttavat jotenkin tosi tyytyväisiltä tämänhetkiseen tilanteeseen. Ehkä tämä sitten on heille hyvä ja riittävä kuvio: pidetään yhteyttä viikoittain ja tavataan keikoilla?

Tosin etenkin Turun insta-live kyllä ihmetytti, kun B vaikutti siinä niin rakastuneelta ja onnelliselta. Tapa, jolla hän arvuutteli K:lta 'ljubavin' merkitystä poikkesi kyllä radikaalisti Alessandran kanssa tehdystä livestä. Ilman tuota liveä olisin varmaan pitänyt asiaa aivan loppuunkäsiteltynä, mutta nyt jäin kyllä vähän ihmettelemään
Eivät he varmaan tällä hetkellä oikeen muutakaan voi koska molemmilla näyttää olevan paljon keikkoja tässä loppuvuodesta (no Kärtsällä tietty vielä enempi)
 
vierailija
Alkaa olla neljä kuukautta kun tämä palsta luotiin. Olen ollut täällä alusta asti ja täytyy kiittää seurasta. Tuntuu että nyt on hyvä (hetkeksi) rauhoittua ja odotella tässä seuraavaa K&B jälleennäkemistä. Tuntunut NT-viikon aikana että euroviisut iski uudelleen, samalta ainakin tuntuu. Tosin nyt itselleni jäi rauhallinen fiilis heidän väleistä ja en tiedä, jotenkin vain rauha laskeutui. ❤
 
vierailija
Tuo harvoin näkeminen on kyllä nihkeää. Olen elänyt oikeastaan koko aikuisen ikäni niin, että perhettä ei ole ja läheiset ytävät ovat olleet eri maissa kuin missä itse olen. Ja oli pari läheistä ystävää, joiden kanssa tuli romanttista vipinää, mutta he eivät olleet kykeneväisiä aloittamaan suhdetta. Itse olisin ollut tyytyväinen ystävyyteenkin, mutta suretti tosi paljon, että ystävinä emme tulisi koskaan asumaan samassa maassa (lopulta ystävyyskin hajosi samoista syistä kuin mistä he eivät olleet kykeneviä parisuhteeseen)..

Toki K&B eivät nyt heti voisi asua samassa maassa, vaikka olisivatkin yhdessä, mutta toivottavasti joskus vielä voisivat.

- Joymuffin
👍
 
vierailija
Minusta on jotenkin niin liikkistä, että K on alkanut seuraamaan instassa Madame Cykaa, jolla ei muuta olekaan tilillään kuin JO ja K matskua. JO superfani jota ei edes JO pojat seuraa. Kenenkähän klippejä ja kuvia se K haluaa siellä katsella
Kärtsän some- ja muukin toiminta on kyllä niin random ja jotenkin virkistävän laskelmoimatonta.
 
vierailija
Eivät he varmaan tällä hetkellä oikeen muutakaan voi koska molemmilla näyttää olevan paljon keikkoja tässä loppuvuodesta (no Kärtsällä tietty vielä enempi)
Mä vaan en pääse siitä ajatuksesta, että jos olisin löytänyt tuollaisen ihmissuhteen, keksisin kyllä tilaisuuksia nähdä useammin. Helsingin ja Ljubljanan välin matkustaa nopeasti. Tietysti kolmas osapuoli on edelleen olemassa, eikä hänen pysymisensä mukana käy mun järkeen ollenkaan, jos noiden kahden välillä on jotain elämää suurempaa.
 
vierailija
Kaikkia asioita ei vaan voi järjellä selittää❤ Itsellekin on shippaajana armollisempaa kun keskittyy hyviin asioihin, ihaniin yhteisiin hetkiin, onnellisiin hymyihin, musiikkiin, ficceihin ja fanitaiteeseen. Me ei voida kontrolloida k/b:n todellisuutta mutta me voidaan valita sieltä ne palaset, jotka meidät tekee onnellisiksi.
 
vierailija
Mulla on näennäisesti tän tyylisestä tilanteesta kokemusta molemmilta puolilta. Siis sen kolmannen osapuolen näkökulmasta sekä varatun, mutta toiseen "väärän sukupuoliseen" tai seksuaaliselta suuntautumiseltaan "vääränlaiseen" ihastuneen osapuolen näkökulmasta. En siis väitä tietäväni mitä tässä tapauksessa kulissien takana tapahtuu, mutta näin minä tämän omien aistieni varassa näen.

Se kolmas osapuoli, ja jopa se varattu toiseen ihastunut osapuoli voi itse asiassa olla hyvinkin vakuuttuneita siitä, että tässä ei tosiaan ole mitään sen kummempaa kuin syvä ystävyys ja just tämä paljon viljelty "veljeyden" tunne. Tosin vaikka omassa tilanteessani tunnesidettä kuvailtiin melkein sanalleen näin, ei minulla ole kinä ollut yhtä syvällistä suhdetta omiin, vaikkakin muuten tosi läheisiin sisaruksiini.

Osa tästä totuuden mahdollisesti ihan tietoisesta tai sitten alitajuisesta pakoilusta voi olla ihan puhdasta epäuskoa, että ei tämä näin voi mennä. En voi oikeasti tuntea näin, tai ei minulle voi käydä näin. Omalla kohdallani tunteiden setvimiseen meni molemmissa tapauksia vuosia. Ja nyt jälkikäteen mulle on aivan selvää, että se lopullinen lähteäkö/jäädä -päätös olisi voinut kummassakin olla aivan päinvastainen riippuen aivan mikroskooppisen pienistä yksityiskohdista. Saati sitten tässä tilanteessa, jossa on vielä monta isompaa asiaa sotkemassa kuvioita (julkisuus, kielimuuri, eri asuinmaat, jne.). Ja aikaa ei kuitenkaan ole mennyt viisuista kuin muutama kuukausi, vaikka se saattaa tuntua meistä (ainakin minusta) paljon pidemmältä.

Ja sitten on olemassa sekin mahdollisuus, että K, B ja kolmas osapuoli on paljon enemmän sinut itsensä ja toistensa kanssa, ja ovat jo älynneet sen mihin mulla on tuhraantunut melkein koko elämä. Rakkaus on lahja ja rikkaus, ja se että joku jota sinä rakastat, rakastaa myös jotain toista tai vain yksinkertaisesti nauttii heidän seurastaan niin paljon, että se tekee hänet onnelliseksi, sen ei tarvitse olla sinulta pois. Ketään ei voi omistaa.
 
vierailija
Itsellekin on shippaajana armollisempaa kun keskittyy hyviin asioihin, ihaniin yhteisiin hetkiin, onnellisiin hymyihin, musiikkiin, ficceihin ja fanitaiteeseen. Me ei voida kontrolloida k/b:n todellisuutta mutta me voidaan valita sieltä ne palaset, jotka meidät tekee onnellisiksi.
Hyvin sanottu, näinhän se menee ❤💚

Ja sitten on olemassa sekin mahdollisuus, että K, B ja kolmas osapuoli on paljon enemmän sinut itsensä ja toistensa kanssa, ja ovat jo älynneet sen mihin mulla on tuhraantunut melkein koko elämä. Rakkaus on lahja ja rikkaus, ja se että joku jota sinä rakastat, rakastaa myös jotain toista tai vain yksinkertaisesti nauttii heidän seurastaan niin paljon, että se tekee hänet onnelliseksi, sen ei tarvitse olla sinulta pois. Ketään ei voi omistaa.
Tää on kiinnostava ajatus 🤔 Ehkä tässä K&B-kuviossa asiasta onkin puhuttu kolmannen osapuolen kanssa ja on päädytty johonkin tällaiseen lopputulemaan. Se voisi selittää sitä levollista vaikutelmaa.
 
vierailija
Hyvin sanottu, näinhän se menee



Tää on kiinnostava ajatus Ehkä tässä K&B-kuviossa asiasta onkin puhuttu kolmannen osapuolen kanssa ja on päädytty johonkin tällaiseen lopputulemaan. Se voisi selittää sitä levollista vaikutelmaa.
Mä en vaan pysty näkemään, että tässäkään tapauksessa voisi olla noin. Vaikka en ketään noista oikeasti tunne enkä varsinkaan gf:stä tiedä mitään, niin ne pienet tiedonmurut, joita ollaan saatu, ei jotenkin viittaa tällaiseen ratkaisuun. Siltikään, että se selittäisi, miksi sekä K että B vaikuttivat niin todella onnellisilta ja jotenkin seesteisiltä viime viikolla tästä kokonaiskuviosta huolimatta.

Kyllähän tuo kuvio edelleen näin ulkopuoliselle vaikuttaa käsittämättömältä ja kovasti tulee mietittyä siihen jonkinlaista selitystä.
 
vierailija
Mä en vaan pysty näkemään, että tässäkään tapauksessa voisi olla noin. Vaikka en ketään noista oikeasti tunne enkä varsinkaan gf:stä tiedä mitään, niin ne pienet tiedonmurut, joita ollaan saatu, ei jotenkin viittaa tällaiseen ratkaisuun. Siltikään, että se selittäisi, miksi sekä K että B vaikuttivat niin todella onnellisilta ja jotenkin seesteisiltä viime viikolla tästä kokonaiskuviosta huolimatta.

Kyllähän tuo kuvio edelleen näin ulkopuoliselle vaikuttaa käsittämättömältä ja kovasti tulee mietittyä siihen jonkinlaista selitystä.

Siis tosiaan ei tämä ole minunkaan (joka tätä alunperin pohti) mielestäni mikään kovin todennäköinen vaihtoehto koska nimenomaan henkilökohtaisesta kokemuksesta tiedän, että ei ole helppo sulateltava yhdelle, saati sitten kolmelle eri ihmiselle. Varsinkaan näin lyhyessä ajassa.

Itse kyllä silloin kolmantena osapuolena takerruin täysin epätoivoisesti sen "ihastuneen" selityksiin että eihän tässä mitään ole tapahtumassa, hyviä ystäviä ollaan, vaikka kaikki aistit huusi hoosiannaa että ei näin. Ja sitten vastaavasti ihastuneena valitettavasti selitin mustankin valkoiseksi koska tilanne oli minullekin niin hämmentävä, ja toisaalta molemmat ihmiset tuntuivat niin tärkeiltä että en olisi halunnut päästää kummastakaan irti. Ja tässä tapauksessa fyysistä pettämistä ei tapahtunut, ja molemmat ovat edelleen tärkeä osa elämääni.
 

Yhteistyössä