Hei taas!
Eme - Tuossa Ellinoora jo selvensikin tuota sivuvaunuvauvansänkyä, mutta tarkennan vähän vielä meidän systeemiä: toinen sängyn pitkistä laidoista irroitettu kokonaan (Sampon sänky ei siis ole sellainen, jossa on laskettava laita - laskettavaa laitaa ei taida muuten saada tarpeeksi alas niin, ettei se jäisi vähän haitolle) ja pohjalevyn alle on isäntä ruuvannut jotain ""rimaa"" tukemaan sitä. Sitten vaan kiinnitettiin pinnis nippusiteillä parisänkyyn minun puolelleni (yöpöydästäni jouduin luopumaan, mutta onneksi en vanhaa vekkariani tarvitse, kun on tuollainen 7-kiloinen herätyskello

). Patjojen (siis pinniksen ja parisängyn) väliin jäänyt rako tilkittiin niin, ettei poika pääse sinne ""tippumaan"". Käytännössä poika siis nukkuu sekä minun vieressäni että omassa sängyssään, ja olen sitä mieltä että tämä on meille paras systeemi (välttämättä se ei tietenkään ole sitä muille). Olipas sekavasti selitetty...
Tuosta Huggasta joku kyseli: en tiedä, että onko se jotenkin ylivertainen muihin kantoliinoihin verrattuna, koskapa en ole mitään muita liinoja päässyt kokeilemaan, mutta netistä lukemani perusteella sitä pidetään tosissaan ""laatuliinana"". Suosittelen siis kokeilemaan ainakin jotain sidottavaa liinaa, jos sellaisen vain saa jostain lainaan. Kantoliinakanavan sivuilta taitaa muuten löytyä lista kaikista liikkeistä, joista saa liinoja lainaan pientä korvausta vastaan.
Ellinoora - Olen antanut Sampolle maitohappobakteereja (laktophilus-merkkisiä) ja meidän kokemukset niistä on kyllä tosi positiivisia, samoin myös meidän ""vauvatutuilla"". Kerran oli välissä kolme päivää, jolloin en pojalle muistanut maitopöpöjä antaa ja silloin kyllä tuli masuvaivoja. Eihän tuo tokikaan ole mikään tieteellinen todistus, mutta meillä toimivat hyvin.
Meille kuuluu remontti- ja muuttokiireitä, olin jo melkein unohtanut, miten työlästä tällainen on... Sampo kasvaa niin että kohina käy, kiinteitäkin menee jo ihan mukavasti. Oma nyrkki tuntuu olevan maailman suurinta herkkua ja tarttumista on kiva harjoitella äidin silmälaseilla.
Mikäs Athenella on fiilis? Millaisia mietteitä lähestyvästä synnytyksestä? Ponnistusvoimia tulevaan! Taas mä olen vähän kateelinen, kun minäkin tahtoisisin kokea sen syntymänihmeen jo uudestaan. (hullu, mikä hullu - tiedän)
Dora ja Sampo (joka ei omasta mielestään ole enää pikkuvauva)