40 + so what, wol 14 (2019)

Onnittelut plussanneille ja jaksamista muille! Olen taustaillut tässä jonkin aikaa. Näihin aikoihin meillä tämänkertainen yritys täyttää 2 vuotta ja enkelipojan syntymästä tuli eilen vuosi. OI ei tuonut meille uutta plussaa joten jatkamme IVF:llä. Toiveet eivät kyllä jaksa enää kovin korkealle nousta.
 
@Katti75 onnea matkaan
@Tikkerituu vaikea keksiä mitään tsemppaavaa, ku kaikki tuntuu latteilta, mutta silti haluaisin sanoa jotain rohkaisevaa
@petronella09 lämpimiä ajatuksia sinulle ja kun täti lähtee taas etsimään uusia uhreja niin onnea yrityskertaan 9

ON: kp 13/23-28 ja lemmenjuhlat on kohta juhlittu . Vielä viikko varmuuden vuoksi ja sitten on tehty kaikkemme tähän kiertoon. Silti realistisen pessimistisenä kohti piinaviikkoja
 
@Katti75 onnea matkaan
@Tikkerituu vaikea keksiä mitään tsemppaavaa, ku kaikki tuntuu latteilta, mutta silti haluaisin sanoa jotain rohkaisevaa
@petronella09 lämpimiä ajatuksia sinulle ja kun täti lähtee taas etsimään uusia uhreja niin onnea yrityskertaan 9

ON: kp 13/23-28 ja lemmenjuhlat on kohta juhlittu . Vielä viikko varmuuden vuoksi ja sitten on tehty kaikkemme tähän kiertoon. Silti realistisen pessimistisenä kohti piinaviikkoja
Kiitos :)
Tähän uuteen kiertoon kokeilen digi ovis testiä.
 
Eilen tehty siirto, nyt jännitetään! Just nyt menossa rennoimmat päivät kun ei vielä olla testailussa, mutta ekan testin aion tehdä joskus viikonloppuna. Virallinen testipäivä on 11.12.

@Tikkerituu milloin teillä alkaa IVF-kierros?
Alkoi jo, punktio sattuu varmaankin ensi viikon alkuun.

Pidetään peukkuja että sulla pieni tarraa nyt kiinni! Millainen polku teillä on IVF:ssä ollut?
 
Alkoi jo, punktio sattuu varmaankin ensi viikon alkuun.

Pidetään peukkuja että sulla pieni tarraa nyt kiinni! Millainen polku teillä on IVF:ssä ollut?
Minulla on jo 2 IVF-lasta, eka syntyi kun olin 42 ja toinen ollessani 44, nyt siis 45-vuotias vielä huhtikuuhun asti. Ensimmäinen meni tarunomaisen helposti, ekan hoidon tuoresiirrosta. Toinen vaatikin sitten useamman kierroksen, yksi keskenmeno myös oli. Toisesta kierroksesta kahden vuoden takaa jäi jäljelle pakkaseen yksi alkio, 7 päivän ikäinen blasto joka maanantaina siirrettiin. Käsittääkseni kaikkialla ei alkioita viljellä seitsemänteen päivään ja raskauden alkamismahdollisuudet ovat vasta 7. päivänä blastovaiheen saavuttaneilla alkioilla himpun verran huonommat - ei kuitenkaan niin isoa eroa, etteikö sitä kannattaisi yrittää.
 
@Momon kohtuullisen mukavasti meni molemmat raskaudet. Alkuraskauden pahoinvointi oli lievää eikä kestänyt monta viikkoa. Molemmissa puolenvälin jälkeen alkoi väsymys asteittain lisääntyä. Esikoista odottaessa vikoina viikkoina ennen äitiysloman alkua otin melkein joka päivä töiden jälkeen 1-2 tunnin päiväunet. Kuopuksen odotusaikanakin olisi ollut tarpeen, mutta ei onnistunut, kun oli taapero hoidettavana. :D Ekassa raskaudessa oli ihan lopussa liitoskipuja, tokassa ei niinkään. Molemmissa alkoi tiheä pissalla ramppaaminen jo ennen puoliväliä. Kummassakin tuli loppuvaiheessa lievä hepatogestoosi, kutina oli todella lievää mutta sappihappoja seurattiin tarkasti, tokassa oli lääkityskin. Toisin sanoen, kaikenlaista kremppaa mutta ei mitään hankalampaa.

Nyt on pp4 ja alkaa levottomuus jo lisääntyä. Viikonloppuna jossain vaiheessa ajattelin testata ekan kerran. Siirron jälkeen oli hyvinkin toiveikas ja optimistinen olo, nyt kirveltää tietoisuus siitä että todennäköisyydet ovat mua vastaan ja inhottaa ajatus lumivalkoisen testiliuskan tihrustamisesta.
 
  • Tykkää
Reactions: Momon
Tsemppiä ihan jokaiselle!
En ole nyt ehtinyt kommentoimaan täällä. Ollut vähän kaikenmoista, mutta lukemassa oon käynyt teidän juttuja. Terveenä ollaan vielä säilytty ja hieman epäilyttää tuo tuleva koronarokotteen turvallisuus, koska ensimmäisten joukossa sitä mullekkin ollaan tyrkyttämässä. No joka tapauksessa viime kierrossa oli lupailevia oireita: tissit pullistuivat, nippailuja alavatsalla ja kahtena päivänä unien jälkeen kävin jopa oksentamassakin. Kaikesta huolimatta hanat aukesivat ryminällä viime yön aikana. Tähän alkaa jo turtua. Kun ei onnistu niin ei onnistu. Toivoa en kuitenkaan heitä menemään. Uutta letrokiertoa vaan putkeen.
 
Olispa @Hulbertiina jo teidän vuoro! Toi uuteen kiertoon joutuminen aina uudestaan on niin masentavaa,

ON: Meillä eilisen UÄ:n perusteella kymmenkunta follia kasvamassa. Ei kovin paljon mutta mun superlaiskoista munasarjoista ei kovin paljon saa piiskattua irti. Punktio on keskiviikkona. Täytyy todella toivoa että sieltä jokunen kelvollinen solu löytyisi.
 
  • Tykkää
Reactions: Toive23
Täällä kp 19/23-28. Katsoin juuri neljän vuoden tilastot kierroista ja se on tuo 25vrk. Muutama poikkeuskierto välissä, kuten tuo 28vrk viime kuussa ja 32vrk vuosi sitten kesällä. Eli voisin sanoa piinaviikon alkaneen Ei oireita, ei tuntemuksia ja ei mitään. Ei edes pienen pientä etiäistä.
 
Mä tulen tänne huutelemaan, anteeksi. Kaipaan vertaistukea, sillä tuo IVF-pino on aivan sekaisin eikä mikään viesti mene perille.
Onko mitään toivoa PP9 ja tuhruvuoto + menkkaolot? Meillä oli PAS-siirto huonolla alkiolla, lääkäri ei osannut sanoa oikein mitään kantaa alkioon, sillä se sulatuksen + 1vrk viljelyn jälkeen ei ollut jakaantuntut eikä kuukahtanut. Alkion olisi pitänyt olla jo monisoluvaiheessa, muttei ollut kuin 3-soluinen. Elättelen hurjasti toiveita, mutta varmaan turhaan.
 
Mä tulen tänne huutelemaan, anteeksi. Kaipaan vertaistukea, sillä tuo IVF-pino on aivan sekaisin eikä mikään viesti mene perille.
Onko mitään toivoa PP9 ja tuhruvuoto + menkkaolot? Meillä oli PAS-siirto huonolla alkiolla, lääkäri ei osannut sanoa oikein mitään kantaa alkioon, sillä se sulatuksen + 1vrk viljelyn jälkeen ei ollut jakaantuntut eikä kuukahtanut. Alkion olisi pitänyt olla jo monisoluvaiheessa, muttei ollut kuin 3-soluinen. Elättelen hurjasti toiveita, mutta varmaan turhaan.
Kuopuksen kanssa mulla alkoi ruskea tuhruttelu siinä pp8 tienoilla, jatkui muistaakseni pari päivää ja ajattelin silloin, että tää oli tässä. Sitten se loppuikin ja kaikki meni ihan hyvin.

Mulla on nyt pp6, testasin eilen ja tänä aamuna, vitivalkoiset negat tuli vaikka odottelin pitkään, tunninkin päästä tarkastelin ja tihrustelin. Mieli on maassa vaikka tiedän, että oli tosi aikaista testata. Kuopuksesta sain pp6 hyvin hyvin hailakan aavistuksen jo. Tällä kertaa ei voi tulla vuotoja, kävi miten kävi, koska tämä siirto on täysin lääkkeellinen, aiemmat siirrot on tehty avustettuun ovulaatioon.
 
Kiitos katti75!

Toivo on kyllä todellakin menetetty, tein testin ja blankkohan se on. Lisäksi kovat menkkakivut, tuntuu että ne tulee läpi kohta.

En oikein tiedä mille palstalle kuulumisia alkaisi kirjoittelemaan, aika hiljaista kaikkialla. Ikää minulla "vasta" 38 ja hoidoissa ollaan oltu pari vuotta. Viimeisiä PAS alkioita päästiin yrittämään koronatemppuilun yms jälkeen ja toinen ICSI häämöttänee.
 
Kiitos katti75!

Toivo on kyllä todellakin menetetty, tein testin ja blankkohan se on. Lisäksi kovat menkkakivut, tuntuu että ne tulee läpi kohta.

En oikein tiedä mille palstalle kuulumisia alkaisi kirjoittelemaan, aika hiljaista kaikkialla. Ikää minulla "vasta" 38 ja hoidoissa ollaan oltu pari vuotta. Viimeisiä PAS alkioita päästiin yrittämään koronatemppuilun yms jälkeen ja toinen ICSI häämöttänee.
Mä kirjoitin testinä viestin tuonne Ivf-keskusteluun, mutta tosiaan hävis johonkin. Ja mulla ainakin näkyy viimeisin viesti viime keskiviikolta. Onkohan sieltä monikin viesti vasn kadonnut..
 
Minulla on nyt ollut fyysisesti tosi helppo raskaus verrattuna kahteen edelliseen eli ei se ikä aina automaattisesti tarkoita, että olisi vaikeampaa
Mulla sama kokemus - tosin nyt oon paljon paremmassa lihaskunnossa kuin aikaisemmilla kierroksilla. Ja ehkä on vähän myös pään sisällä sellaista kiitollisuutta tästä asiasta, ettei jaksa niin kolotuksiin kiinnittää huomiota.

Kaikkein vaikein raskaus mulla oli mun toinen raskaus, joka alkoi reilu vuosi esikoisen syntymän jälkeen - kroppa ei ollut vielä kunnolla palautunut edellisestä. Nyt on välissä 6 v.
 
Täällä saatu ovis plussa tänään kp10. Vähän arveluttaa noin aikainen plussa..

Onko muita yhtä aikaisia ovis plussaajia? Ehtiikö limakalvo edes paksuuntua tarpeeksi?

Johtuukohan korkeammasta iästä aikaiset ovikset vai kertooko se lähestyvistä vaihdevuosista ? :(
 
vierailija
Liittyisin mukaan tähän ketjuun- ollaan päästy vauvakuumeesta askel eteenpäin ja toivottaisiin kovasti mieheni kanssa iltatähteä.Vanhimmat lapset ovat jo teini-iässä ja minulla sekä miehelläni ikää vasta/jo 38-v, miten sen nyt ottaa! Gyneltä sain kylläkin adenomyoosi diagnoosin, mutta muuten näytti hyvältä. Tavoitteena olisi hieman pudotella painoa ja myös lantiopohjanlihaksia saada parempaan tikkiin- eipä juuri nämä jutut mielessä pyörinyt sillon parikymppisenä Jännittää kyllä valtavasti yrityksen aloittaminen- kokemusta on kolmesta keskenmenosta aiempia raskauksia yrittäessä joten jotenkin varaudun myös pettymyksiin. Ennen kaikkea kuitenkin mielen valtaa ilo edes mahdollisuudesta yrittää❤ Tsemppiä kaikille,
koitan saada luotua tunnukset kyllä.
-Cilla83
 
Tervetuloa Cilla83! :giggle: Paljon menestystä yritykseen, toivottavasti onnistaa pikaisesti!

Mä sain tänä aamuna (pp8) plussan!! Mikä ihana tunne eilisen hermoilupäivän jälkeen. Aloitin siis testailut jo la-aamuna jolloin pp5. Silloin ja sunnuntaina ihan vitivalkoiset liuskat vaikka miten yritin katsoa. Sitten eilen aamulla olin näkevinäni aamun liuskassa jotan ihan aavistuksenomaista, kun juuri oikealla tavalla ja oikeassa valossa tikkua kallisti. Pieni toivonkipinä heräsi. Jostain mielen oikusta sitten tein alkuillasta vielä toisen testin, ja se oli taas aivan valkoinen, ei edes hyvällä mielikuvituksellakaan voinut siinä nähdä mitään. Totesin, että taisi se aamun testin tihrustelukin olla ollut vain toiveajattelua ja olin pahalla tuulella loppuillan. Sitten yllättäen tänä aamuna ei edes tarvinnut tehdä mitään erikoismanöövereja kun tikkua katsoi, vaan siinä näkyi ihan rehellinen toinen viiva ilman temppuilua! :love: Olihan se toki vielä haalea, mutta silti.

No, ihan vielä ei voi julistaa siirtoa onnistuneeksi, kun voihan tämä jäädä kemialliseksikin. Seurailen siis tulevina aamuina viivan vahvistumista, ja verikokeessa aion kyllä käydä muutaman päivän päästä. Saan nyt kuitenkin ainakin tämän päivän olla onneni kukkuloilla!
 

Yhteistyössä