40 + so what, wol 14 (2019)

Täällä kp26 meneillään ja testasin aamulla negan. Menkkojen alkua ja pms-hulluutta odottelen :LOL:
Puolisen vuotta ajateltiin yrittää luomusti ja sit mietitään, että jatketaanko näin vai haetaanko apuja.
D-vitskuista ja raudasta oli puhetta, kiinnostaisi kyllä tietää tuo oma ferritiiniarvo. Aiheuttaa niin monenlaisia oloja jos se on alhaalla.
Toivottavasti @mim1 huoli väistyy ja kaikki on kunnossa.
 
Täällä kp 23/23-26. Pari päivää sitten testettu nega ja sen jälkeen jäin odottelemaan tätiä. Mitään oireita ei ole, eikä mikään ei viittaa siihen, että nega muuttuisi plussaksi. Tätösen jälkeen otan ovulaatiotikut käyttöön ja kohti uutta yritystä. Nyt olemme lempineet normaalisti eli n. Joka toinen tai kolmas päivä, enkä haluakkaan siihen muutosta tai raskautumispaineita, ku on niin kivaa sellaisenaan. Lähinnä kiinnostaa, että missä vaiheessa kiertoa ovuloin, jos ovuloin. Silti pelottaa, että vaikuttaisi seksielämään jos kaikki kiertyy ovulaation ja raskautumisen ympärille. Onkohan sitä edes mahdollista välttää, kun aikaa on niin rahallisesti?
Tätiä odotellessa.
Mitäs muiden perjantaihin?
 
Täällä kp 23/23-26. Pari päivää sitten testettu nega ja sen jälkeen jäin odottelemaan tätiä. Mitään oireita ei ole, eikä mikään ei viittaa siihen, että nega muuttuisi plussaksi. Tätösen jälkeen otan ovulaatiotikut käyttöön ja kohti uutta yritystä. Nyt olemme lempineet normaalisti eli n. Joka toinen tai kolmas päivä, enkä haluakkaan siihen muutosta tai raskautumispaineita, ku on niin kivaa sellaisenaan. Lähinnä kiinnostaa, että missä vaiheessa kiertoa ovuloin, jos ovuloin. Silti pelottaa, että vaikuttaisi seksielämään jos kaikki kiertyy ovulaation ja raskautumisen ympärille. Onkohan sitä edes mahdollista välttää, kun aikaa on niin rahallisesti?
Tätiä odotellessa.
Mitäs muiden perjantaihin?
Rahallisesti=rajallisesti
 
Tuli muuten mieleen, että mulla on tossa kaapissa nyt tyhjänpanttina 40 kpl ovulaatiotestitikkuja ja 10 kpl raskaustestejä. Ostin keväällä jonkun megapaketin Raskauskeijusta ja nyt ovat siis tarpeettomia. Merkki on One Step ja päiväys näissä menee 9/21 ja 11/21. Jos joku haluaa, voin lähettää postikulujen hinnalla, ei raaskisi roskiinkaan pistää, jos jollain on käyttöä.
Hei! Vieläkö sulla nuo testit on?
Voisin maksaa postit jos..?
 
Minulla seula hälytti tämän päivän ultran jälkeen, vaikka ultrassa kaikki normaalia. Vaikka on normaali nipt takataskussa, vähän alkoi huoli tulla silti. Julkisella puolella eivät tee uutta niptiä, eli käytännössä ainoat mahdollisuudet ovat istukkabiopsia tai lapsivesipunktio, mutta niihin tuskin lähden. Täytyy luottaa siihen, että kromosomit kunnossa, kun kerran niin on tutkittu. Nimim. Neuroottinen
En olisi huolissani ollenkaan. NIPT on yhdistelmäseulaa ihan huomattavasti tarkempi. Jos on enemmän ikää, se seulahälytys voi tulla hyvin herkästi. Mulla meni just hälytysrajan yli viime raskaudessa, mutta koska oli tehty yksityisellä laaja NIPT joka normaali, en edes harkinnut lv-punktiota koska en halunnut ottaa sitä vähäistäkään keskenmenoriskiä joka siihen liittyy.
 
  • Tykkää
Reactions: mim1
Kp3/26 ja uutta kohti. Pari päivää lyhyempi kierto kuin joskus ennen muinoin. Muutenkin tosi pienet menkat vaikka odotin pahempaa. Mielenkiinnolla seuraan millainen tää seuraava kierto on. Ja kiinnostaa kyllä myös, että ovuloinko vai en.
 
Hei taas,
Olin täällä jonkun aikaa keväällä ja kesällä, sitten raskauduin lahja-alkiolla, mutta olikin sitten kemiallinen.
Nyt on uusi yritys menossa, pp7 tänään, on ollut samoja oireita kuin viime kerrallakin, joten .
Viime kerralla testasin plussan jo pp10.
 
@Äidiksi2020 , toivottavasti nyt tärppää! Oletko vielä testaillut? Sain jotain himmeää aavistusta viime raskaudessa näkyviin jo pp6-7 tienoilla, ja pp10-11 oli jo selvä. Jos pääsen nyt siirtoon, niin varmaankin aloitan jo tosi aikaisin testailut, ettei jännitys keräänny liikaa.

Nyt jännitän, saadaanko mulle lääkkeillä kunnollinen limakalvo aikaan. Estrogeenilaastarit on käytössä nyt ja perjantaina kohdun tilanteen tarkistus. Parhaassa tapauksessa silloin voi jo alkaa suunnitella siirtopäivää, mutta arvelen että limakalvoa joutuu vielä kasvattelemaan enemmän. (Ja jos limakalvo on kunnossa, seuraavaksi jännitettävänä se, että onhan alkio sulatuksen jälkeen ok. Sekin on koettu reilut pari vuotta sitten että olin siirtoon jo lähdössä kotoa, kun tuli puhelu, että molemmat pakkasessa olleet alkiot olikin menetetty.)
 
Hei taas,
Olin täällä jonkun aikaa keväällä ja kesällä, sitten raskauduin lahja-alkiolla, mutta olikin sitten kemiallinen.
Nyt on uusi yritys menossa, pp7 tänään, on ollut samoja oireita kuin viime kerrallakin, joten .
Viime kerralla testasin plussan jo pp10.
Hei, toivottavasti nyt tärppää ja tarrasukilla kunnolla kiinni <3 Meillä nyt 6+0 viikot lahjamunasoluraskaudessa. Viikon päästä ultraan, kyllä jännittää. Olisin halunnut vaan kysyä, että millä viikoilla keväällä huomasit, että olikin kemiallinen ja miten se tuli ilmi? Mietin kun tässä joutuu niitä hormoneja käyttämään, ettei varmaan vuoto ala itse, vaikka menisi kesken. Onko ultra ainoa mistä tietää varmasti. Mulla hcg arvot kyllä nousi viikossa hyvin, joten toivon että se nyt jotain kertoo. Pitkä viikko odotella ultraa...
 
Hei, toivottavasti nyt tärppää ja tarrasukilla kunnolla kiinni <3 Meillä nyt 6+0 viikot lahjamunasoluraskaudessa. Viikon päästä ultraan, kyllä jännittää. Olisin halunnut vaan kysyä, että millä viikoilla keväällä huomasit, että olikin kemiallinen ja miten se tuli ilmi? Mietin kun tässä joutuu niitä hormoneja käyttämään, ettei varmaan vuoto ala itse, vaikka menisi kesken. Onko ultra ainoa mistä tietää varmasti. Mulla hcg arvot kyllä nousi viikossa hyvin, joten toivon että se nyt jotain kertoo. Pitkä viikko odotella ultraa...
Testaan joskus tässä 3 päivän päästä niin kuin viimeksi.
Tämä kemiallinen oli nyt syyskuussa. Mulle tuli tosi vahvat oireet heti alusta, pahoinvointia, valtava väsymys, hengästymistä, jne jne. Sit ne heikkeni aika paljon. Oisko ollut viikko 6+jotain. Ajattelin varmistaa Clearbluen digistestillä joka näyttää viikot, ja näytti selvästi vähemmän viikkoja kuin ois pitänyt olla. Siitä veritestiin kahtena peräkkäisenä päivänä jasiitä sitten selvisi että oli kemiallinen. Hyvä juttu on kuitenkin se että oli ihan selvä kiinnittymisyritys.

Mulla ei oo omaa kiertoa, niin kauan kuin jatkaisin lääkkeiden syöntiä vuoto ei olisi alkanut vaikka raskaus meni kesken.
 
@Äidiksi2020 , toivottavasti nyt tärppää! Oletko vielä testaillut? Sain jotain himmeää aavistusta viime raskaudessa näkyviin jo pp6-7 tienoilla, ja pp10-11 oli jo selvä. Jos pääsen nyt siirtoon, niin varmaankin aloitan jo tosi aikaisin testailut, ettei jännitys keräänny liikaa.

Nyt jännitän, saadaanko mulle lääkkeillä kunnollinen limakalvo aikaan. Estrogeenilaastarit on käytössä nyt ja perjantaina kohdun tilanteen tarkistus. Parhaassa tapauksessa silloin voi jo alkaa suunnitella siirtopäivää, mutta arvelen että limakalvoa joutuu vielä kasvattelemaan enemmän. (Ja jos limakalvo on kunnossa, seuraavaksi jännitettävänä se, että onhan alkio sulatuksen jälkeen ok. Sekin on koettu reilut pari vuotta sitten että olin siirtoon jo lähdössä kotoa, kun tuli puhelu, että molemmat pakkasessa olleet alkiot olikin menetetty.)
Tsemppiä limakalvon "kasvattamiseen"!
Itsekin oon kokenut sen, että alkio ei sulatuksen jälkeen jatkanut normaalia kehittymistään vaan koko yritys meni pieleen. Mutta en anna näiden ainakaan vielä lannistaa.
 
Testaan joskus tässä 3 päivän päästä niin kuin viimeksi.
Tämä kemiallinen oli nyt syyskuussa. Mulle tuli tosi vahvat oireet heti alusta, pahoinvointia, valtava väsymys, hengästymistä, jne jne. Sit ne heikkeni aika paljon. Oisko ollut viikko 6+jotain. Ajattelin varmistaa Clearbluen digistestillä joka näyttää viikot, ja näytti selvästi vähemmän viikkoja kuin ois pitänyt olla. Siitä veritestiin kahtena peräkkäisenä päivänä jasiitä sitten selvisi että oli kemiallinen. Hyvä juttu on kuitenkin se että oli ihan selvä kiinnittymisyritys.

Mulla ei oo omaa kiertoa, niin kauan kuin jatkaisin lääkkeiden syöntiä vuoto ei olisi alkanut vaikka raskaus meni kesken.
Tää se on just miksi mua nytkin pelottaa, kun itsellä luomuraskauden km viime talvena oli 6+4 tai jotain viikolla, pari päivää sen jälkeen kun raskaus oli ultrassa todettu ja sydämen sykekin löytyi. Nyt kun rinnat ei yhtäkkiä olekaan kipeät, tulee heti paniikki, kunnes illalla taas on tosi kipeät. Ihan tuskaa tämä odottelu ja jännityksessä eläminen.
 
  • Tykkää
Reactions: Äidiksi2020
Kyllähän raskaana oleminen on yhtä odottelua ja tarkkailua koko ajan. Just etenkin silloin, jos on taustalla keskenmenoja yms. Aika vahva ihminen täytyy silloin olla, jos ei yhtään murehtisi. Mutta kyllä kai niitäkin ihmisiä löytyy :)

Aikoinaan kolmen keskenmenon jälkeinen raskaus oli kyllä henkisesti yhtä tuskaa. Ja kaksi siitä seuraavaakin, kun niissäkin raskauksissa tuhrutteli alkuraskaudessa. Ja edellisessä raskaudessa rusehtava tuhru ja ajoittaiset supistustuntemukset kestivät rv 13 asti. Oli piinaavaa. Nykyisessä raskaudessa tuhrua ei sitten yllättäen ole ollutkaan. Mut tämän hetken huolena vauvan liikkeiden vähyys. Ilmeisesti istukka on edessä. Aiemmissa raskauksissa lienee ollut takaseinämässä. En tiedä voiko istukka sitten näin paljon vaikuttaa.
Kaksi viikkoa vielä rakenneultraan...
Nyt rv 19+
 
Kyllähän raskaana oleminen on yhtä odottelua ja tarkkailua koko ajan. Just etenkin silloin, jos on taustalla keskenmenoja yms. Aika vahva ihminen täytyy silloin olla, jos ei yhtään murehtisi. Mutta kyllä kai niitäkin ihmisiä löytyy

Aikoinaan kolmen keskenmenon jälkeinen raskaus oli kyllä henkisesti yhtä tuskaa. Ja kaksi siitä seuraavaakin, kun niissäkin raskauksissa tuhrutteli alkuraskaudessa. Ja edellisessä raskaudessa rusehtava tuhru ja ajoittaiset supistustuntemukset kestivät rv 13 asti. Oli piinaavaa. Nykyisessä raskaudessa tuhrua ei sitten yllättäen ole ollutkaan. Mut tämän hetken huolena vauvan liikkeiden vähyys. Ilmeisesti istukka on edessä. Aiemmissa raskauksissa lienee ollut takaseinämässä. En tiedä voiko istukka sitten näin paljon vaikuttaa.
Kaksi viikkoa vielä rakenneultraan...
Nyt rv 19+
Sen mitä olen kuulluut monen suusta niin kyllä istukka edessä vaimentaa liikkeiden tuntemista.
Tuskin siinä syytä huoleen. <3
 
  • Tykkää
Reactions: Äidiksi2020
Uskallanko edes kirjoittaa...
Klinikan suosittelema testipäivä olisi ollut 25.11, mut kun näin tänään kaupassa raskaustestin, päätin testata. Ja plussa tuli!
Kaveri siellä masussa on ilmeisesti tuottanut riittävästi HCG:tä että viesti tuli perille jo nyt (ja päiväpisusta).
Toivottavasti pitää kiinni lujaa, koska meillä on luvassa varsin värikäs yhteinen matka.
(Ja hoidoissa olen siis itsellisenä).
 
Kyllähän raskaana oleminen on yhtä odottelua ja tarkkailua koko ajan. Just etenkin silloin, jos on taustalla keskenmenoja yms. Aika vahva ihminen täytyy silloin olla, jos ei yhtään murehtisi. Mutta kyllä kai niitäkin ihmisiä löytyy

Aikoinaan kolmen keskenmenon jälkeinen raskaus oli kyllä henkisesti yhtä tuskaa. Ja kaksi siitä seuraavaakin, kun niissäkin raskauksissa tuhrutteli alkuraskaudessa. Ja edellisessä raskaudessa rusehtava tuhru ja ajoittaiset supistustuntemukset kestivät rv 13 asti. Oli piinaavaa. Nykyisessä raskaudessa tuhrua ei sitten yllättäen ole ollutkaan. Mut tämän hetken huolena vauvan liikkeiden vähyys. Ilmeisesti istukka on edessä. Aiemmissa raskauksissa lienee ollut takaseinämässä. En tiedä voiko istukka sitten näin paljon vaikuttaa.
Kaksi viikkoa vielä rakenneultraan...
Nyt rv 19+
Mulla on istukka etuseinässä keskellä, ja eilen vasta ekaa kertaa tunsin varmasti vauvan liikkeet, kun se punki itsensä toiselle puolelle mahaa niin, että tuli kohouma vatsalle joka tuntu käteen asti <3 Nyt täällä raskausviikot 22+3 menossa. Tätä ennen tuntenut välillä, en joka päivä, jotain hentoista joka ehkä liikkeitä. Mutta en oo ollu varma. Ja rakenneultrassa kaikki ok :) Jos sullakin etuseinässä istukka, niin kyllähän se tosiaan useilla selvästi vaimentaa liikkeitä ja viivästyttää sitä millon niitä selkeesti alkaa tuntea. Joten en usko että syytä huoleen sen suhteen, kuten @Momonkin sanoi :)
 
Minä ajattelin panostaa tähän kiertoon ja tilasin niitä hedelmällisyystestejä sekä digitaalisen ovistestipaketin. Noh, hedelmällisyystesti oli ok, mutta ovistestiin en ole saanut pysyvää hymiötä, vaikka halvoissa liuskatesteissä plussa tuli niin kuin aikaisemmissakin kierroissa. Lisäksi ovislimat loppuivat eilen ja edellisenä yönä juili kohdun ja munasarjan paikkeilla siihen malliin, että mietin jo kohtutulehduksenkin mahdollisuutta. Aamuun mennessä juilinta kuitenkin heikkeni ja poistui kokonaan. Toivottavasti se johtuikin mahdollisesta oviksesta, vaikka tuo luotettavaksi väitetty digi ei mulla toiminut tai sitten se osoittaa ettei mulla sittenkään ole koko ovista ollenkaan. No, ainakin ehdimme lemmiskelypuuhiin toissailtana ennen noita juilintoja.
 
  • Tykkää
Reactions: Toive23
Onnea plussanneille ❤

Täällä kp21 , piinaviikko edessä,viikon päästä pitäisi menkkojen alkaa ja sitten lähtee yk9 mikäli raskaus ei ole alkanut .. Olen valmistautunut negatiiviseen lopputulokseen. Onneksi pian alkaa joulukuu, saa ehkä muuta ajateltavaa ja lomallakin olen joulun aikaan:)

Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin:)
 
Kp1 (kierto jäi onneksi nyt 27 päivään kun ovisplus tuli jo kp12)
Haamutteli jo dpo 8 ja dpo9, sitten blancoja testejä ja ei muuta ku uutta kiertoa odottelee

Toki joka kerta kun pettymyksen kohtaa, on pari päivää ihan mieli maassa että kiinnittyyköhön se koskaan enää kun on tätä ikää
 
Viime kierto venähti 28 päivään ja vaikka testi näytti negaa, niin silti ehdin jo lukea myöhäisistä plussista keskusteluja :oops: Niin se alitajunta toivoo, vaikka faktat on esillä :LOL: nyt menossa yk 2 ja kp5/23-28. Mies kävi ostamassa greippimehua, kun oli lukenut siitä. Panokset nousee. Nyt lähden pitkälle lenkille, että jaksaa taas töissä.
@petronella09 plussa puhureita piinaviikkoon
@Ljeni mites siellä?
 
Viime kierto venähti 28 päivään ja vaikka testi näytti negaa, niin silti ehdin jo lukea myöhäisistä plussista keskusteluja Niin se alitajunta toivoo, vaikka faktat on esillä nyt menossa yk 2 ja kp5/23-28. Mies kävi ostamassa greippimehua, kun oli lukenut siitä. Panokset nousee. Nyt lähden pitkälle lenkille, että jaksaa taas töissä.
@petronella09 plussa puhureita piinaviikkoon
@Ljeni mites siellä?
Kiitos:)
Eilen sorruin testin tekoon kp22/dpo9 ja negatiivinen tottakai :(
 
Täällä siirrytään pikku hiljaa kierron vaiheeseen: lempee, lämpöö ja lisää lempee. Kp7/23-28 joten lempee-jakso voi kestää taas pitkään. Onneksi se on mun lempivaihe. Toisin kun piinaviikko. Tällä kertaa tavoiteena olla testaamatta ennen kp30, jos sinne koskaan päästään. Tai edes 28
Mutta enköhän ala sekoilemaan kp 21.
Käykäähän päivittämässä kuulumisia. Toivon kaikille parasta mahdollista keskiviikkoa ja olkoon tämä onnenkierto.
 

Yhteistyössä