40+ so what wol.13

Ottis
ON Ovis käsillä ihan näillä näppäimillä, niin juilii oikean puolen munista. Ja piliä en ole saanut :(.

Mä olen hukannut koneeltani sen uuden pinon osoitteen, kuumat aallot mitä lie olikaan? Voisko joku linkittää sen tänne, pliide?

Naapurin tyttö Hyvältä näyttää :heart:. Onnea simppajahtiin =)!!
 
Ottis - se kuumien ihunien pino, löytyy 40+ Äidit otsikon alta.:wave:
..hih, "kuumat ja ihanat" olishin ollunna hyvä nimi!:D..sellasiahan me ollaanhin.:whistle::rolleyes:

Voi ihuna Onni..olen niin pahoillani, niin pahoillani:hug:
..kovasti jaksuja siulle:heart:
 
Onni: Olen todella pahoillani. :'( Voimia ja jaksamista :hug:

Morticia Iso halaus :hug: Jospa miehesi muuttaisi mielensä!!

Minun mieshän myöskin on sitä mieltä ettei kolmatta tule.... :(

Viimeksi eilen illalla asiasta mainitsi ohimennen ... "jos et halua pillereitä alkaa syödä niin sitte kortsua aletaan käyttään"... Noh, minä hyvin (itsekkäästi) suljin korvani asialta...
 
Arvatkaas mitä..mie taisin sen koirulin pennun meille löytää!..nyt pitäis mies vain aivopestä viikon aikana - pentu varailtu meille tostaiseksi..iiiihaaanaaa!!!!

Pennussa: Cockerspanielia, Villakoiraa ja Dalmatialaista..on kyllä tyttö ihan cockerin näköinen ja väri pikimusta.

..en ole varma, on h ä n juuri se meille tuleva..luultavasti hänen sisko?..narttuja kun oli tarjolla 2 ja miulla puhelimessa se miun valitsema pikkisen kuva, en vain saa sitä tänne sieltä laiteltua..

Meidän pikkisellä taisi olla hieman pidemmät korvat..(mie sitä ihan varmana meidän pikkisenä jo pien:))

..mie niin varman päälle olen jo ottanut, että pistin tilaukseen pienelle: pannan, valjaat, hihnan ja ruokakupin..juuuuh:whistle:..woe woe..jännittää iiiihan sikana, pentu tulisi(kasvattaja tuo)meille JO la tai su.:)
 
Viimeksi muokattu:
Onnille iso halaus :hug:

Meillähän myös mies oli tokan jälkeen sitä mieltä, että ei halua enempää lapsia. Ketään ei voi pakottaa vanhemmaksi, joten päätin että minullekin riittää sitten kaksi ihanaa, tervettä lasta. Vajaa puolitoista vuotta sitten, itse asiassa aprillipäivänä, mies sitten istui sohvalla ja tuumasi, että pitäisiköhän ne yhdet isyysvapaat vielä kuitenkin pitää :O

Tuputin kyllä vuorotteluvapaatakin, jos loman tarpeessa olisi, muttei kuulemma ollut sitä. Oli vaan tajunnut, että biologinen kello tikittää, ja pian on turha enää lapsista haaveilla. Meillä junnu ehtii täyttää jo 8 vuotta, jos ja kun tämä pieni tähän maailmaan saapuu. Ehkä se on sitäkin, kun alkavat olla jo niin isoja, että kaivataan sitä yhtä hoivattavaa vielä :)

WP 11+4
 
Viimeksi muokattu:
Arvatkaas mitä..mie taisin sen koirulin pennun meille löytää!..nyt pitäis mies vain aivopestä viikon aikana - pentu varailtu meille tostaiseksi..iiiihaaanaaa!!!!

Pennussa: Cockerspanielia, Villakoiraa ja Dalmatialaista..on kyllä tyttö ihan cockerin näköinen ja väri pikimusta.

(..en ole varma, on h ä n juuri se meille tuleva, narttuja kun olitrajolla 2 mulla puhelimessa se pikkisen kuva ja en saa sitä tänne sieltä laiteltua)

..mie niin varman päälle olen jo ottanut, että pistin tilaukseen pienelle: pannan, valjaat, hihnan ja ruokakupin..juuuuh:whistle:..woe woe..jännittää iiiihan sikana, pentu tulisi(kasvattaja tuo)meille JO la tai su.:)
Heh, taitaa olla niin että mies joutuu myöntymään ;) oi että kun on suloinen kaveri :) On ne vaan niin suloisia niin pentuna kuin aikuisena nuo koirulit... oi kuinka rakastankaan miun omia turreja :) Toivon todella että miehesi tajuaa antaa periksi tälle suloisuudelle.. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Uudi
Naapurin tyttö..pakkohan hänen on antaa periksi(tai sitten ei)..muutoin saattaa tulla pesäero..hui!:O

Meillehän jo kerran koira sillä tapaa hankittiin(mie hankin)että mies EI ollut halukas..myöntyi sitten hissukseen..mutta alkoikin oireilemaan kovasti(silmät vuoti, nenästä vuosi usein verta jne)
..koiruli oli meillä reilu 4kk(ostetiin eräältä perheeltä 6kk ikäisenä kun eivät jaksaneet hoitaa/oli tulossa perheen lisäystä:|)

Pitkään fundeerasin..ja tein päätöksen: JOS sopiva, hyvä koti näyttäisi löytyvän, luovutaan tyttösestä..jos ei - pidetään.(mikäli miehen oireet ei lisi)
Hyvä koti kumminhin löytyi ja koira pääsi elelemään maaseudulle, minne sopeutuikin vallan mainiosti.=)

Meidän Sallin kohdilla mies myöntyi nopsempaan kun löytyi riistaviettinen haukku(mies kun käy metsällä ja Sallia kaveriski sinne suunniteltiin) .. Sallista tulihin sitten enämpi kainaloiseen meille kaveri.:heart:
..oikiasti tyttö sisällä hyvinkin rauhallinen..mutta ulos päästessään menee, eikä meinaa nenän osoittamaan suuntaan hajujen perässä ja häntä hurjasti heiluen!;)

Sallin aikana ei mies sitten enää ole oireillut..mistäköhän se johtuu?
Edellinen koiramme oli Skyenterrieri/Suomenlapinkora-mix ja todella runsasturkkinen!
..Sallilla enämpi karkkari mäykyn oloinen turkki..hilseen luulisi tulevan pintaa helpommin(se juuri se allergisoiva)
 
Viimeksi muokattu:
Ja naiset muka tuuliviirejä! Nyt tuo ukko armas sitten sanoi ettei oo muka koskaan sanonut ettei kolmatta, hän vaan oletti että mä en halua enkä jaksa. AAARGGHHH!!! Ja minä kun täällä itkeä tihrustin viime yönä kolmeen kun aattelin etten enää pientä nyyttiä saa. Ja ehdin (hätähousu kun olen) laittaa vauvantavaroita jo myyntiin Huutikseenkin. Mutta kuumeillaan nyt sitten taas.... :D Tarttee lisäillä itteni takas listoille huomenna, nyt en jaksa enää päivittää....
 
Naapurin tyttö..pakkohan hänen on antaa periksi(tai sitten ei)..muutoin saattaa tulla pesäero..hui!:O

Meillehän jo kerran koira sillä tapaa hankittiin(mie hankin)että mies EI ollut halukas..myöntyi sitten hissukseen..mutta alkoikin oireilemaan kovasti(silmät vuoti, nenästä vuosi usein verta jne)
..koiruli oli meillä reilu 4kk(ostetiin eräältä perheeltä 6kk ikäisenä kun eivät jaksaneet hoitaa/oli tulossa perheen lisäystä:|)

Pitkään fundeerasin..ja tein päätöksen: JOS sopiva, hyvä koti näyttäisi löytyvän, luovutaan tyttösestä..jos ei - pidetään.(mikäli miehen oireet ei lisi)
Hyvä koti kumminhin löytyi ja koira pääsi elelemään maaseudulle, minne sopeutuikin vallan mainiosti.=)

Meidän Sallin kohdilla mies myöntyi nopsempaan kun löytyi riistaviettinen haukku(mies kun käy metsällä ja Sallia kaveriski sinne suunniteltiin) .. Sallista tulihin sitten enämpi kainaloiseen meille kaveri.:heart:
..oikiasti tyttö sisällä hyvinkin rauhallinen..mutta ulos päästessään menee, eikä meinaa nenän osoittamaan suuntaan hajujen perässä ja häntä hurjasti heiluen!;)

Sallin aikana ei mies sitten enää ole oireillut..mistäköhän se johtuu?
Edellinen koiramme oli Skyenterrieri/Suomenlapinkora-mix ja todella runsasturkkinen!
..Sallilla enämpi karkkari mäykyn oloinen turkki..hilseen luulisi tulevan pintaa helpommin(se juuri se allergisoiva)
Allergia on normaali reaktio kun elimistö kehittää vasta-aineita, joillakin se kestää ja kestää siksi koska sen aiheuttajaa vältetään. Siedätyshoito olisi kaikkein parhain. Mulla on kissa allergia sekä heinä ja pöly/siitepöly allergia, tai sanotaanko näin että ollut, ei ole enää koska sitkeesti olin niiden aiheuttajan lähettyvillä ja ilman lääkkeitä.

sama pätee siskonpoikaan, ennen meni niin tukkoon koirista että piti astmapiipusta antaa avaavaa, nykyään niiden perheessä on koira :)

luultavasti miehesti on tottunut koiran hilseeseen, oireet toki voivat palata eri rotuisen kohdalla jolla hilse voi olla voimakkaampaa mutta! muistakaan edelleenkin siedätyshoito ilman lääkkeitä :) myöskin kuinka koiraa käsitellään, eli pestäänkö usein jolloin iho kuivaa ja hilseilee enemmän (pitäisi muistaa kosteutus, sillä koiran ihon kuuluisi olla öljyinen), harjataanko koiraa usein ja millaisella harjalla, silitetäänkö ja rapsutetaanko koiraa usein tai saati taputetaanko usein :)

Muistakaa muuten kasvattajalta pyytää joku emäntuoksuinen pyyhe yms mukaan pennulle niin ei tule niin voimakkaat vierotusoireet, oppii nopeammin sisäsiistiksi ;)
Mie täällä puhaltelen positiivista mieltä miehesi mieleen jotta hän myöntyy hetkessä ajatukseen. :)
 
Ja naiset muka tuuliviirejä! Nyt tuo ukko armas sitten sanoi ettei oo muka koskaan sanonut ettei kolmatta, hän vaan oletti että mä en halua enkä jaksa. AAARGGHHH!!! Ja minä kun täällä itkeä tihrustin viime yönä kolmeen kun aattelin etten enää pientä nyyttiä saa. Ja ehdin (hätähousu kun olen) laittaa vauvantavaroita jo myyntiin Huutikseenkin. Mutta kuumeillaan nyt sitten taas.... :D Tarttee lisäillä itteni takas listoille huomenna, nyt en jaksa enää päivittää....
Morticia Voi kuinka ihanaa :hug:

Meitinkin isäntä jo varailemassa vanhainkotiiin muka paikkoja, mutta silti pupustelee oikeaan aikaan minkä ehtii :LOL: Ota noista nyt sitten selvää, mitä tahtoo he :kieh:
 



Nimi / ikäKiertopv /-pit.yritysk.km / monesko haaveissa
tattinen (42)kp5/22-28yk25(2km.) 5/1.yht.
Morticia (44)kp8/29-35
yk43.
Rominas (42v)kp9/26-27yk23.
sinivatukka (43)kp12/28yk22.
Naapurin tyttö (28)kp14/29yk10v1.
lippis (43)kp15/25-28yk5( 4/2012) 1.
Perhis (44)kp18/?yk9.6v ( n. 11) 3.
Iida-Karoliina (48)kp19/26-31yk65/1.yht.
Marza (42v)kp19/30yk2v3.
Fiialiia (40+)kp20/27-30yk51.
anjamarita (43)kp21/28-30yk112./1.yht.
Euphonia (41)kp25/25-26yk271.
Onlydream (39)kp29/yk??
sarialeksandra (41)kp30/30yk yli 1v2.
Pernilla (42)kp33/28yk122/1.yht.
PippuriPiia-70 (41)kp33/30yk25.
Hanhimamma (42)kp62/29yk53/1.yht.
Tintti-Tiivari (42)kp65/25-27yk1?
annekristiina (47)kp?/2yk8(
2007) 5./2.yht
pikkutirri (42)kp?/28-30yk20( 6&8/2011) 4/2yht.

Kadonneet lampaat:

Ulla4, Mother Mary?, Raputar, velmuliina, Mynteli, Bismil, Mimmi68, Muumimamma-72, AinoEmilia, Pernilla
, Mahdotontako, mariikka70, Barbarella, Zillian, nooraneeamaria, OOAK

Taustailijat/Taukoilijat:
Räystäspääsky, Onlydream, Ballerina Bolero, Haave2010, Elysee,Piitu73, Hysteria, sarppav, Mami41, *Justiina*, Iida-Karoliina, *mur-mur*, Kastanja, pikkutirri, Oivikki, Rominas, MrsBree, anjamarita, Ninni70, Rena, Glearblue, Minttu2011, WhiskyPeat, Sussu-72, Kastehelmi, ulpunen







onlydream (39)......dpo17





Ovulaatiotestissä tasavahva viiva= dpo-1
Ovulaatio (myös oletettu ilman testailua) =dpo0
Päivät ovulaation jälkeen = dpo1..dpo2..jne..
Hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
pp = piinapäivä

RKTT= Raskaana kunnes toisin todistetaan
TOTT-päivä= "torstai on toivoa täynnä päivä"(R-testipäivä torstaina)

Ulkolainen sivusto mm: Ovulaatiolaskuri, R-testin tekopäivä laskuri, R-oireita dpo-päivittäin ja p a l j o n muuta hyödyllistä tietoa "piinapäiviin".:wave:
The Very Early Signs & Symptoms of Pregnancy | Countdown to Pregnancy



:heart:Kaikki plussanneet löytyvät pinon ensimmäiseltä sivulta!:heart:



linkki pikkuriikin sivuille: pikkupikkuriikki retroilee
 
Ja naiset muka tuuliviirejä! Nyt tuo ukko armas sitten sanoi ettei oo muka koskaan sanonut ettei kolmatta, hän vaan oletti että mä en halua enkä jaksa. AAARGGHHH!!! Ja minä kun täällä itkeä tihrustin viime yönä kolmeen kun aattelin etten enää pientä nyyttiä saa. Ja ehdin (hätähousu kun olen) laittaa vauvantavaroita jo myyntiin Huutikseenkin. Mutta kuumeillaan nyt sitten taas.... :D Tarttee lisäillä itteni takas listoille huomenna, nyt en jaksa enää päivittää....
Voi kun ihuna juttu!:kiss:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Naapurin tyttö;27203951:
Allergia on normaali reaktio kun elimistö kehittää vasta-aineita, joillakin se kestää ja kestää siksi koska sen aiheuttajaa vältetään. Siedätyshoito olisi kaikkein parhain. Mulla on kissa allergia sekä heinä ja pöly/siitepöly allergia, tai sanotaanko näin että ollut, ei ole enää koska sitkeesti olin niiden aiheuttajan lähettyvillä ja ilman lääkkeitä.

sama pätee siskonpoikaan, ennen meni niin tukkoon koirista että piti astmapiipusta antaa avaavaa, nykyään niiden perheessä on koira :)

luultavasti miehesti on tottunut koiran hilseeseen, oireet toki voivat palata eri rotuisen kohdalla jolla hilse voi olla voimakkaampaa mutta! muistakaan edelleenkin siedätyshoito ilman lääkkeitä :) myöskin kuinka koiraa käsitellään, eli pestäänkö usein jolloin iho kuivaa ja hilseilee enemmän (pitäisi muistaa kosteutus, sillä koiran ihon kuuluisi olla öljyinen), harjataanko koiraa usein ja millaisella harjalla, silitetäänkö ja rapsutetaanko koiraa usein tai saati taputetaanko usein :)

Muistakaa muuten kasvattajalta pyytää joku emäntuoksuinen pyyhe yms mukaan pennulle niin ei tule niin voimakkaat vierotusoireet, oppii nopeammin sisäsiistiksi ;)
Mie täällä puhaltelen positiivista mieltä miehesi mieleen jotta hän myöntyy hetkessä ajatukseen. :)
Ok..miulla ollut ennen Sallia jo 3 koirulia&kisuja, joten tuttua hommaa on koiranpennun/kisulin tulo taloon.=)
..oli esim. 6kk tyttö Cavaljeeri ja sitten hälle pikku Cavaljeeri sisko saapui junalla tsytkytellen Torniosta saakka - pienellä silloin ikää juuri 7vko:heart:
Samalta kasvattajalta oli nämä tyttöset.

Meillä ei pennut ole juurikaan itkeneet emon&sisarten perään.
Pikkasen on koiran petiä siirrelty oman sängyn viekkuun pariksi yöksi ja kädellä silitelty jos yöllä ikävä pennulle tullut, rahoittunut silloin heti.

Sallin tullessa nukuinhin olkkarissa ja Salli samassa huoneessa ihan rauhassa omalla pedillään.
Itse valvon aina myöhään ja koira tottuikin käymään vielä yön tunteina pisulla. - enää ei tarvitse käytellä.

Tyttö osaa pyydellä ulos kun hätä tulee ja malttaa odottaakin hienosti. Kerran on tainnut sattua vahinko pisu sisälle sen jälkeen kun pisupaperit otettiin oven suulta poijjes.

Miekin luulen, että mies taisi saada juuri sitä "siedätyshoitoa" tuon Peppi koiramme aikaan..ja Sallin tullessa, ei oirehia enää tullut.
Tällä mahdollisesti tulevalla pennulla on myös ohkainen turkki - ei pohjavillaa.

Iho Sallillakaan ei hilseile.

Mies muuten aina muistaa pestä kädet kun on Sallia rapsutellut.;)

Kiitos kaunis positiivisista tuulista tälle suunalle Naapurin tyttö, jospa mieheni tavoittaisi!:kiss:
 
Viimeksi muokattu:
Heipat kaikille tasapuolisesti!
Täällä on pinot pantu uuteen uskoon :LOL:

Morticia kyllä nuo ukot osaa oikeasti siis tuon puhumisen aina kääntää, näkyy olevan sama täällä. Jos mies jotain sanoo, niin olen kuullut aina väärin tai sitten se ei ole tarkoittanut ihan sitä mitä sanoi, vaan sen vierestä... ota nyt tuosta selvää. Joskus kyllä menee niin ristiin tuo mitä toinen sanoo, ja mitä toinen sitten kuulee.

Täällä on niitä ikäviäkin uutisia ollut, pahoittelut, nuo aina pysäyttää ja muistuttaa elämän hauraudesta ja siitä, miten onni vaihtuu itkuun. :hug: jaksuja

Tuo on omallakin kohdalla ollut km johtuen juuri niin, että en ole uskaltanut iloita raskaudesta. Jotenkin vain haluaa suojella itseään, ettei anna itsensä nauttia pienestä ihmisestä. Ja sitten kun pääsee ensimmäisten viikkojen ohi, niin alkaa nuo rakenteelliset ja muut jännitykset. On tämä naisen elo joskus niin kaksijakoista.

Mutta aurinkoista päivän jatkoa kaikille, täällä sitä luetaan joka ainoa juttu, jota tänne kirjoitetaankin!
 
ON: Malttaisinpa nyt nää pp:t olla ajattelematta koko raskautumisen mahdollisuutta. Kohta kuitenkin alan huomaamaan jotain kummia oireita ja testejä kuluu turhaan :p Noh, jos raskaudunkin, kesken se taas kuitenkin menee |O

Mur-Mur ja muut viisaat: Onko 800mg Buranalla vaikutusta hedelmöittymiseen ja/tai kiinnittymiseen? Entä 1g Panadol Olen koittanut välttää, mutta nyt selkä särkee taas niin pirusti.
 
Viimeksi muokattu:
Perhis: Ainakin ystävälleni, joka oli lapsettomuushoidoissa, sanottiin, että alkionsiirron jälkeen ei saa käyttää Buranaa. Sitä en muista, miksi, mutta ainakinhan Burana lisää kaikenlaisia vuotoriskejä. Hoitojen yhteydessä liittynee alkion kiinnittymiseen tuo kielto.

Ja vähän omaa napaa: Pikku pahoinvointi varsinkin yöaikaan alkaa vaivailla. Mutta eipä tuo haittaa, ilolla sen kestän, kun syyn siihen tiedän.
Tänään on kuopuksen 10kk neuvola ja taidan siinä samalla varailla ekaa neuvolaa.
Saa sitten ainakin varmasti ajoissa lähetteet ja ajat seulontoihin ym.

Mukavaa syyspäivää kaikille "siskoille" !
 
  • Tykkää
Reactions: *mur-mur*
Onni, ihania uutisia! Nuo vuodot on aina niin kamalia.

Perhis; Buranaa ja noita tulehduskipulääkkeitä ei suositella. Miniasperiinia taas välillä määrätään koska se saattaa joillain auttaa kiinnittymistä koska voi parantaa kohdun verenkiertoa. Mutta sitten ei saa olla mitään taipumusta verenvuotoihin hyytymistekijöissä tms.

Kuulasta syksyä toivotellen!

Lumeton ja Pikkarainen rv 25+5
 

Yhteistyössä