40+ so what wol.12

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Ymmärrän hyvin Marza :) Onhan mulla itselläni jo kolme lasta, joten siinä mielessä ei olisi auttanut valittaa. Mutta nyt kun on uusi avioliitto ja miehellä ei lapsia ja kun näkee kuinka paljon se toinen sitä omaa lasta haluaa, niin kyllähän se pakosti vähän suorituspaineita lisää :) Ja etenkin kun ikää on jo tämän verran, niin meillä oli alunperinkin aikatavoitteena yritykselle se max. vuosi.

Totta se on, ettei kenenkään muun onni ole itseltä pois, mutta toisaalta tunteet on inhimillisiä eikä aina kovin järkeviäkään. Kyllä mä täydestä sydämestäni toivon jokaiselle lasta haluavalle sen oman käärön. Ja toisaalta hyvähän mun on sanoa, ymmärrän täysin niitä, jotka tuntevat katkeruutta siitä miksei heille, mutta muille.
 



Nimi/ikä.......Kiertopvä./kierronpit...yrityskerta...Km/monesko haaveissa

Marza (42v)...............kp1/30..................yk2v..3.
anjamarita (43).........kp3/28-35..............yk11.............2./1.yht.
Perhis (44)................kp?/?.....................yk9.5v....(n. 11) 3.
Euphonia (41)...........kp7/25-26..............yk27......................1.
Onlydream (39).........kp11/26-28............yk?....?
sarialeksandra(41)....kp13/30..................yk yli 1v...2.
tattinen (42)..............kp14/22-28............yk24(2km.)5/1.yht.
PippuriPiia-70 (41)....kp15/30.................yk2........5.
AnnaPauliina (41)......kp16/28.................yk5............4.
Morticia (44).............kp20/35..................yk3(?)......3.
lippis (43).................kp25/25-28.............yk4(4/2012)......1.
Iida-Karoliina (48)....kp25/26-31.............yk6.......5/1.yht.
Fiialiia (40+)..............kp25/27-30............yk4............1.
Rominas 42v............ kp27/26-27.............yk1....3.
Hanhimamma (42).....kp44/29.................yk5...........3/1.yht.
sinivatukka (43)........kp44/28.................yk2.......2.
Tintti-Tiivari (42).......kp48/25-27............yk1......?
annekristiina (47)......kp?/26...................yk8 (2007) 5./2.yht.
pikkutirri (42)...........kp?/28-30...............yk20(6&8/2011)4/2yht.
Naapurin tyttö (29)....67/29....................yk 10v..........1.

Kadonneet lampaat:
Ulla4, Mother Mary?, Raputar, velmuliina, Mynteli, Bismil, Mimmi68, Muumimamma-72, AinoEmilia, Pernilla, Mahdotontako, mariikka70, Barbarella, Zillian, nooraneeamaria, OOAK

Taustailijat/Taukoilijat:
Räystäspääsky, Onlydream, Ballerina Bolero, Haave2010, Elysee, Piitu73, Hysteria, sarppav, Mami41, *Justiina*, Iida-Karoliina, *mur-mur*, Kastanja, pikkutirri, Oivikki, Rominas, MrsBree, anjamarita, Ninni70, Rena, Glearblue, Minttu2011, WhiskyPeat, Sussu-72, Kastehelmi, ulpunen







Ovulaatiotestissä tasavahva viiva= dpo-1
ovulaatio (myös oletettu ilman testailua) =dpo0
päivät ovulaation jälkeen = dpo1..dpo2..jne..
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
pp = piinapäivä

RKTT= Raskaana kunnes toisin todistetaan
TOTT-päivä= "torstai on toivoa täynnä päivä"(R-testipäivä torstaina)

Ulkolainen sivusto mm: Ovulaatiolaskuri, R-testin tekopäivä laskuri, R-oireita dpo-päivittäin ja p a l j o n muuta hyödyllistä tietoa "piinapäiviin".:wave:
The Very Early Signs & Symptoms of Pregnancy | Countdown to Pregnancy

:heart:Kaikki plussanneet löytyvät pinon ensimmäiseltä sivulta!:heart:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1897274-40-so-what-wol-12-a/

linkki pikkuriikin sivuille: pikkupikkuriikki retroilee
 
Viimeksi muokattu:
Chrissy72 Onnea hurrrrjan paljon:kiss:
Naapurin tyttö tervetuloa meidän olkkariin:wave:
Marza1970 hei siullekin:heart: jos en ole vielä tervetulleeksi tänne meidän olkkariin huudellut..en aina muista kun sama pää kesät ja talvet :LOL:

Pahoittelut kaikille joille täti pahanen kylään tullut:hug:
ON: lekurissa käyty ja niin iloinen tämä täti :) sain vielä raskautta yrittää ja muuten paikat kondiksessa mutta vasemassa munasarjoissa oli pari 1,5cm kokoista ehkä kystän alkua mutta niin pieniä ettei ainakaan vielä huolta.
2kk päästä tutkaillaan uudestaan.
Lekuri miuta tutkiessa meinas että ompa limat kohillaan juoksevaa sellaista ja meinasin että ovista pukkaa=) Simppaset eilen talletettu että nyt so,so happy:heart:

Jos lähtis suihkuun ja poijaa kohta hätisteleen unthen maille.
Öitä kauniita muruset:heart:
 
tattinen kiitos tervetuloa toivotuksista sinne.
Siis mun pää räjähtää kun mies ei osaa olla amuisin hiljaa ollenkaan vaan heiluu ku heinämies ja yskii ja huutelee koko ajan jotain keittiöstä asti makkariin ja likka herää joka aamu ennen klo 06 : / mies nyt töissä siis ja likka
nyttenkin tossa touhuilee vieressä ja olisin kyllä itsekkin vielä mieluusti nukkunut.
Eilen taas olin ku pikkupentu ku menkat alkoi,kiukkua ja itkuherkkyyttä ilmassa.
Ihmeellistä on että vaikka ikää jo 42 niin aina nää rättiviikot pistää pään sekasin.
Ihanaa oli eilen olla likan kanssa sienestänässä ja löysin paljon kanttarelleja ja mun pikkutyttö oppi tuntemaan suppilovahverot.
Hyvä tyttö :)
Pakko kirjottaa viel ku tyttö ei sano lauseita vaan sanoja tulee senkin edestä ja ymmärtää siis ihan kaiken niin on hauska kun tytöllä tulee pieru ja kun toinen ei osaa r kirjainta sanoo vaan r on siis l niin kun pieru tulee tyttö innoissaan huutaa PILLLUUU.
Metässäkin eilen huusi kovalla äänellä pillua ja kyllä uskotte että mua hävettää jos sattuu jossain julkipaikalla tollasta sanomaan kun ei pikkunen ees ymmärrä mutta kyllä kai se r kijain ja lauseet alkaa siellä hahmottua.Parempi olis sillä joulukuussa ellei lauseita ala tulla on puheterapeutille aika sitten.
 
Ihanaa oli eilen olla likan kanssa sienestänässä ja löysin paljon kanttarelleja ja mun pikkutyttö oppi tuntemaan suppilovahverot.
Hyvä tyttö :)
Wautsi, tyttösihän tuntee sitten tasan tarkkaan saman verran sieniä kuin minäkin :p Olisi kyllä kiva osata niitä herkkuja kerätä, mutta ei oikein uskalla pelkän sienikirjan pohjalta.... kun lapset olivat pieniä, käytiin kerran sienessä uskaltamatta poimia mitään... kaikki todennäköisesti syötävätkin sienet muistuttivat myös jotain myrkkysientä....

Virtaa syksyiseen päivään kaikille! :hug: Lohtuja tädin tavanneille! Ihanaa lukea hyviä uutisia kuten tattisen :)
 
Marzan pikkanen, ihunainen toinen:heart:;)

Miunhin lapsonen kerran pienenä huuteli kun kaupungilla käveltiin ja huomasi maassa paljon muurahaisia: "tule Äiti kattomaan, miten isoja "mulkkuja"..vanha pappa siitä ohitsemme käveli, katsoi lapseni osoittamaan paikkaan maassa ja tuumasi totisella naamalla:"noh, niinpä onkin isoja"..(no, ehkä pik-ka-sen hymy karehti hällä suupielessä:D)


Mukavaista viikonloppua ihunille toivottelen!!!

..niin ja semmoista vielä piti kysellä..

:attn:Olisikos täällä ihunissa halukkaita tuota listaa päivittelemään?..ei tarvitse edes joka päivä, vaikka 2x/vko.=)


Mie kyllä neuvon tarvittaessa, ei ole vaikiaa olleskaan.:wave:

Koetan itse suunnata katsetta enämpi eteenpäin, tulevaan..tähän nyt ajankohtaiseen - laihdutukseen ja leikkaushaaveeseen..mutta teitä en jätä kumminkaan kokonaan, päivittäin varmaanhin kurkin - oletta niin ihunaisia.:kiss:


:heart:*mur-mur*
(ovista pukkaa illasta/yöllä - Kp12 tänään)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Marza1970
Perhis - nyt voin toivotella, että: hyvä kun kierto uusi alkoi.:)
..pääset "kuumeilemaan":heart:

Tarkoitaisiko tuo Follit 24 VA<26 follikkelien(munarakkuloiden)kokoa?
..eli vaikka oikia 24mm ja vasen 26mm..nyt en kyllä osaa varmaksi mennä sanomaan..:confused:

Tuo nyt kuitenkaan ei kerro mitään vaihdevuosista=)..luulen tosiaan olevan ihan follikkelien mittoja nuo..
 
Perhis - nyt voin toivotella, että: hyvä kun kierto uusi alkoi.:)
..pääset "kuumeilemaan":heart:

Tarkoitaisiko tuo Follit 24 VA<26 follikkelien(munarakkuloiden)kokoa?
..eli vaikka oikia 24mm ja vasen 26mm..nyt en kyllä osaa varmaksi mennä sanomaan..:confused:

Tuo nyt kuitenkaan ei kerro mitään vaihdevuosista=)..luulen tosiaan olevan ihan follikkelien mittoja nuo..
Mulle sanottiin, että follikkelit kertoo munasarjojen toimivuudesta. Eihän verikokeissa näe jotain kokoja vai näkeekö?
Olin ehkä laittanut nuo viitearvot hassusti :p

Laitoin yv:tä
 
~*~Listan päivitysohje!~*~

Kun mie olen nyt viimeiks päivitellyt, on siinä alkukurivillä tällainen..
..se otetaan poijjes..ja samalla tuolta ihan listan lopusta se QUOTE sana laatikon sisästä hakasulkeineen.( [ ] )

Sitten jokaisen nimimerkin kohdille kiertopäivät päivitellään.

Mikäli kierto alkaa alusta-->Kp-päivitys ja yk-päivitys.
Sitten nosto listan ylimmäiselle riville: maalaa koko nimimerkin rivi hiiren vasemmalla näppäimellä(pidä vasenta näppäintä koko ajan alhalla kun maalaat) ja napauta sitten oikialla "kopioi"..sitten siirrä teksti-->napauta hiiren vasen(kursori vilkkuu)ja seuraavaksi hiiren oikialla "liitä".
Eli ihunat menee siinä alekkain kiertopäivä järjestyksessä: pienimmästä-->suurempaan.

Kun laitat uuden nimimerkin listalle, kopioi teksti-->[COLOR="magenta"[I](löytyy listalta jokaisen nimimerkin/nimen edestä)[/I]ja liitä se uuden listalaisen nimimerkin/nimen eteen ja heti nimen perään--> [/COLOR
..siksi näin, koska tätä väriä ei enää ole tuolla värivalintalaatikossa, jostahin syystä poistunut?: /
Fuksianpunaisella tulee vain nimi ja muut tiedot sinisellä.
[I](jouduin laittaamaan vaillinaisena nuo [B][COLOR[/B] jne tekstit, muutoin ei tulisi näkyviin kun kirjoittelen ohjeita, tekstirivin alkuu&loppuun siis nämä [B] [ ][/B] hakasulkeet)[/I]

[COLOR="#EE82EE"]Listan tekstin väriähin saa muutella[/COLOR], ihan miten päivittäjä haluaa ja tykkää.:wave:

Tässä ihan perus jutut päivitykseen..ja kuviahan voi lisäillä vaikka täältä: Glitter Graphics: the community for graphics enthusiasts!
..katsoo vain sellaisen passelin kokoisen tuonne listan päälle, tai minne kohdille haluaakin..tuolla RKTT-listan kohdillahin noita kuvasia ollut myöskin.

En tiedä, osasinko neuvoa selkeästi?..toivottavasti=)
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
Naapurin tyttö Tervetuloa minunkin puolestani :kiss:. Ilmeisesti olet siis testaillut, mutt lupaavaa toista viivaa ei ole testiin tullut? Onko mahdollista, ett tilaisit ajan vaikkapa terveystalon gynelle, ettei tarvitse kovin kauaa odotella?

Chrissy72 Kiva kuva =). Onnea matkaan edelleenkin masuasukin kanssa :). Tsemppiä tupakantuskan kanssa kärvistelyyn :hug:. Syy olla polttamatta ainakin on hyvä.

mur-mur :LOL: Niin totta tuo mitä kirjoitit miesten ymmärryksestä :).
 
Ottis
tattinen Kiva, että oot happy ja saitte luvan vaaviyritykseen :heart:! Ja ovat tallettelutkin näemmä onnistuneet =). Onnekasta RKTT-aikaa :kiss:!

Perhis Onnea alkaneeseen kiertoon :heart:!

mur-mur Mä voin ainakin silloin tällöin listaa päivitellä, vaikka en minäkään enää ehkä ihan joka päivä täällä käy ja on mullakin katse suunnattuna muihin kuin vauvahaaveisiin. Ainakin yritän =).
 
Ottis



Nimi/ikä.......Kiertopvä./kierronpit...yrityskerta...Km/monesko haaveissa

Perhis (44)................kp1/?.....................yk9.6v....(n. 11) 3.
Marza (42v)...............kp2/30..................yk2v..3.
anjamarita (43).........kp4/28-35..............yk11.............2./1.yht.
Euphonia (41)...........kp8/25-26..............yk27......................1.
Onlydream (39).........kp12/26-28............yk?....?
sarialeksandra(41)....kp14/30..................yk yli 1v...2.
tattinen (42)..............kp15/22-28............yk24(2km.)5/1.yht.
PippuriPiia-70 (41)....kp16/30.................yk2........5.
AnnaPauliina (41)......kp17/28.................yk5............4.
Morticia (44).............kp21/35..................yk3(?)......3.
lippis (43).................kp26/25-28.............yk4(4/2012)......1.
Iida-Karoliina (48)....kp26/26-31.............yk6.......5/1.yht.
Fiialiia (40+)..............kp26/27-30............yk4............1.
Rominas 42v............ kp28/26-27.............yk1....3.
Hanhimamma (42).....kp45/29.................yk5...........3/1.yht.
sinivatukka (43)........kp45/28.................yk2.......2.
Tintti-Tiivari (42).......kp49/25-27............yk1......?
annekristiina (47)......kp?/26...................yk8....(2007) 5./2.yht.
pikkutirri (42)...........kp?/28-30...............yk20(6&8/2011)4/2yht.
Naapurin tyttö (29)....68/29....................yk 10v..........1.

Kadonneet lampaat:
Ulla4, Mother Mary?, Raputar, velmuliina, Mynteli, Bismil, Mimmi68, Muumimamma-72, AinoEmilia, Pernilla, Mahdotontako, mariikka70, Barbarella, Zillian, nooraneeamaria, OOAK

Taustailijat/Taukoilijat:
Räystäspääsky, Onlydream, Ballerina Bolero, Haave2010, Elysee, Piitu73, Hysteria, sarppav, Mami41, *Justiina*, Iida-Karoliina, *mur-mur*, Kastanja, pikkutirri, Oivikki, Rominas, MrsBree, anjamarita, Ninni70, Rena, Glearblue, Minttu2011, WhiskyPeat, Sussu-72, Kastehelmi, ulpunen







Ovulaatiotestissä tasavahva viiva= dpo-1
ovulaatio (myös oletettu ilman testailua) =dpo0
päivät ovulaation jälkeen = dpo1..dpo2..jne..
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
pp = piinapäivä

RKTT= Raskaana kunnes toisin todistetaan
TOTT-päivä= "torstai on toivoa täynnä päivä"(R-testipäivä torstaina)

Ulkolainen sivusto mm: Ovulaatiolaskuri, R-testin tekopäivä laskuri, R-oireita dpo-päivittäin ja p a l j o n muuta hyödyllistä tietoa "piinapäiviin".:wave:
The Very Early Signs & Symptoms of Pregnancy | Countdown to Pregnancy

:heart:Kaikki plussanneet löytyvät pinon ensimmäiseltä sivulta!:heart:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1897274-40-so-what-wol-12-a/

linkki pikkuriikin sivuille: pikkupikkuriikki retroilee
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
mur-mur Pitäisköhän tuossa annekristiinan suluissa olla enkulinsiivet, kun näyttää pelkkää rastia? Ja kun napsauttaa, vie glitter-graphicsin sivuille.Tsekkasin, ett mielestäni oli kaikki merkit ok, mutt jostain syystä ei vain näytä :confused:.
 
Eipä sen puoleen kyllä tuolla 2 vuotiaalla tulee muutenkin välillä liian rumia sanoja ja olen sanonut isommille ettei opeta sellasia sanoja kun en muutenkaan tykkää kun lapset laukoo mitä sattuu.Meillä kun on 11v ja 9v ja 7v talossa niin kyllä pikkuinen perässä tahtoo olla oikea kovanaama onneksi meillä mies ei anna mitään valtaa lapsille vaan kuri on hyvä toisin kuin minulla joka lipsuu ja lipsuu kasvatuksessa tosin on osasyy että olen kuitenkin 24h lapsen/lasten kanssa ja mies kuitenkin pääsee töissä irtaantumaan kotoa.
olin pyörtyä viime viikollakin kun vessassa 2v huutaa ÄITIIIIIII ja kun meen niin tyttö näyttää pottaa ja tokasee mulle että PASKKAAA :|
joo no ei ollu vaikee arvata että mistä lie kuullut. selitin että kakka tuli hyvä juttu =)
nykyään kotona kaikki on tyhmää tyttö jos saa komentoa katsoo tuimasti silmiin ja tokasee TYHMÄ ja painelee omaan huoneeseen.

pakko sellanen kevennys laittaa viel loppuun kun meillä tuo 7v oli pikkuinen ja olin vessassa vaihtamassa tamppoonia ja poika oli niin nopea että kerkis viereen vaikka koitin ite pikaseen vaihtaa ja sujauttaa tamppoonin pönttöön.
Poika kerkis kurkkaamaan ja tokas KURKKU :LOL: siinä sit toki selitin että joo kurkkuhan se oli vedetään nyt vaan pönttö :ashamed:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: *mur-mur*
mur-mur ja Ottis, mä näköjään täällä päivittäin käyn, eli voisin ottaa kontolleni ainakin joksikin aikaa tuon listan päivittämisen, mulle kun nuo koodihässäkät on ihan tuttua juttua. Jos siis Ottis ei välttämättä halua. Ja voihan sitä molemmatkin päivittää......

ON ei erikoista, tätiä ootellaan, ei toki vielä.....
 
  • Tykkää
Reactions: Perhis
Ottis
Morticia Mun puolestani saat ihan vapaasti päivittää kp-listaa, kun se on sulle tuttua juttua ja huttua =). Jos joskus kuitenkin päivittelen, niin ett varmaan pistä pahakses :)?

Perhis Laskin pikaseen kalenteria apuna käyttäen, ett sun kierto oli 106 päivää pitkä. Taitaa se kyssäri näyttää ton luvun tilalla jotenkin lupaavammalta, joten annetaan olla ja jos ja kun (toivottavasti) tulet raskaaksi tästä kierrosta, ei sillä ole enää väliäkään :heart:.
 

Yhteistyössä