40+ "So what"!! (vol.9) =)

juu..ja tämä vi**tus kasvaa vain koko ajan - Oili tulollaan..on tämä kanssa kun pitäis olla jo silleen "seireeninä" miestä houkuttelemassa piehtaroimaan:whistle: ..ja mie vaan olen kuin perseelle ammuttu karhu, pinna tooooosiiiii tiukalla!! |O ..ei hyvältä näytä..mie en oikiasti ymmärä tätä oloa?..olo ollunna outo, ihan siitä helmikuun lopulta kun luulin oviksen tulleen..sehän tulikin sitten 24.2 mutta ekat menkat tyhjennyksen jälkeen vasta 12.3

Niukat olivat ja 3vrk kestivät. Tuosta oviksesta eteenpäin - 21.3 lähtien on oloni ollut paljon, paljon huonompi kuin koskaan tässä aiemmin kuummeillessa :ashamed:

Mie saatan kyllä nyt olla masentunut ja siksi oireilen tällä tapaa: väsy, voimaton olo ja mahdoton ärtymys..jos ei ala helpottaa on miun haettava siihen pillereitä(Seromex)avuksi..kohta en enää jaksa..yksin ollessa kaikki Ok..vaan heti kun tulee jotain pientäkin kismaa sos. kansakäymisissä - PAM!!..saatan hermostua t o d e l l a pienestähin asiasta :( ..ihan on ylimitoitetua tuo käytökseni..vaan itse en sille mahda mitään vaikka kuinka koetan.. :/

Mie olen aina ollut herkkä näille "hormoonin heilahduksille"..ja vanhetessani näköjänsä vain pahenee..miten tässä enää mitään vauvaa jaksaa kuumeilla jos oloinen tällainen koko ajan :'(
 
Kyllä lääkärit antavat vielä 40v naisille pienen mahdollisuuden onnistua, vaikkakin sanovat selkeästi, että mahdollisuudet sen 5%..laskin juuri, että 20 naisesta 1 tulisi raskaaksi..

..ja miun ikäiseni, kohta 45v nainen raskautuu enää n. 1% verran..eli 100 naisesta 1..niin masentavaa.. :ashamed:

Stakes pitää synnyttäjistä tilastoa, joka löytyy internetistä. Sen mukaan vuonna 2001 synnyttäjiä oli 53136. Heistä 93 oli 45-vuotiaita tai sitä vanhempia ..mitä lie sitten nyt 2010..

Anteeksi tämä niin nega kirjoitteluni..kuvastaa vain miun surku oloani..eihän sitä totuutta tahtoisi katsella silmään, ei niin millään..hiljaksiin vain pakko..ja tämä korostuu juuri NYT kun oloinen tämmöinen..p**ka :(
..tosi vaikiaa nimittäin nyt ajatella, että mie olisin se yksi tuosta sadasta..

..mie hetken nyt ryvesken tässä olossani..
 
Voi murmur :hug: masennusolostasi. Kuvaamasi oireet ovat kyllä masennuksen oireita. Onko sinulla taipumusta kevätmasennukseen? Yritä nyt erityisesti tehdä asioita mistä nautit, listaa niitä vaikka paperille ja laita päiväohjelmaan. :flower: :flower: Mene lääkärille juttelemaan jos siltä tuntuu. Sinä jaksat niin ihanasti aina muita piristää ja kannustaa :hug:

Niin tuo 5% mahdollisuus 40 v. täyttäneellä raskautua kuulostaa kovin pieneltä. Suoraan sanonkin etten sitä usko. Mietin jo tuolla lapsettomuuslääkärillä käytyäni kun se niitä prosentteja lateli, että olisiko niin, että nämä prosentit on laskettu lapsettomuusklinikan asiakkaista, eikä otos ole normaaliväestöstä. Että siksi nuo onnistumisprosentit niin pieniä. Osahan ihmisistä menee aika myöhäisessä vaiheessa, hyvinkin pitkän yrityksen jälkeen hoitoihin ja varmaan suuri osa yli nelikymppisistä ei mene hoitoihin ollenkaan kun plussaa aivan luomusti kohtuullisen lyhyen yrityksen jälkeen.

Onko murmur sulla enempää tietoa tai lähdettä tosta että hormonihoidot ei lisäisi onnistumismahdollisuuksia ?

 
Ninni, mulle lapsettomuuslääkäri sanoi, että hormonihoidot kyllä voivat auttaa, mutta todennäköisyys onnistua koeputkihedelmöityksessä on samat kuin kotikonstein. Eli clomeilla/menopurilla, keltarauhashormonilla, irroituspiikeillä yms. on hänen mukaansa suotuisa vaikutus, mutta sitten siihen päälle tehdäänkö hedelmöitys maljassa vai luomusti, ei ainakaan enää minun ikäisillä naisilla asiaan vaikuta. Niin ja minä olen siis jo 45 v, mikä on ihan eri asia kuin 40 v.

Oma lääkärini on ollut erittäin kannustava, kun epäillen menin häneltä apuja hakemaan. Ja on ihan tosissaan vaikuttanut positiiviselta, mutta tulokset eivät ole kyllä loppukierrosta olleet positiivisia :)

Mur-murille jaksuja alakuloon. Mene vaan hakemaan apuja, jos olo siltä tuntuu. Liian kauaa ei kannata oireita seurata.
 
Huomenta,
Kiitos kaikille onnitteluista. Raskauskin päätettiin lopulta julkistaa vuorokauden vaihduttua. Tina-esikkoni järkyttyi suuresti, eikä oikeastaan iloinnut niinkuin muut.
Enkä ole häneen saanut yhteyttä sen jälkeen. Uutisen kuultuaan hän häipyi paikalta.

muokkaus.

MS & Taisto 10+0
 
Ottis
[/url]




Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

mur-mur (44).............kp6/26-28..yk11 (km2/10)......3./2. yht.
liiza (43).....................kp9/24-27..........yk24..............4.
Ottis (42)....................kp9/23-28..........yk10.................1.
Sariella09 (43)...........kp10/40..............yk?.............5./1.yht.
happihyppy (39)..........kp11/28............yk6(27).........3./1.yht.
Lumisydän (45)...........kp12/28-32.........yk?..................?
Rominas (40)...............kp13/25-27........yk10.................2.
Inia (43)....................kp14/26-30......yk20...........1.
oivikki (41)..................kp17/23-27........yk10...............1.
Terri (45).....................kp17/27-32........y.2,5v.............2.
Iida-Karoliina (45)......kp19/23-26.......yk12...............5./1. yht.
Little Bear (37)............kp19/23-24........y.n.2v.............1.
nillanilla (42)...............kp20/28-33.........yk9.................1.
Mahdotontako (45)......kp21/29.............yk6...............1.yht.
taavi166 (38)..............kp24/28-42.........yk12...............3.
Minnihiiri68 (41).........kp24/25-28........yk5.................2.
onlydream (37)...........kp25/23-29.........yk?.................3.
Taikakuu (41)..............kp25/27-32........y.n.3v..............2./1.yht.
ninni-70 (39)...............kp26/29-35........yk11...............2.
haave3 (41).................kp29/28..............y.2v................3.
haave2010 (43)..........kp32/29-30........yk14...............4./1.yht.
ikiemo (45)..................kp33/20-50........y?....................4.



RKTT

ikiemo (45).....................dpo22
haave2010 (43).............dpo17 PLUSSA 7.4.2010 dpo 13 :heart: :heart: :heart:
Minnihiiri68 (41)............dpo11 PLUSSA 11.4.2010 kpo11 :heart: :heart: :heart:
LittleBear (38)................dpo8
ninni-70 (39)..................dpo7
mahdotontako (45)........dpo7
Iida-Karoliina (45).........dpo7
Terri (45)........................dpo4
Taavi166 (38)................dpo2
Rominas (40)..................dpo1

[/b]
[/i]

ovistestiplussapäivä = dpo-1
seuraava (eli oletettu ovispäivä, myös ilman testiä itse oletettu ovispäivä ) = dpo0
sitten dpo1, jne.
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.

 
41-45v.

Ensis.18 uudelleens. 57 yht. 75..ja yhteensä prosentteina 1.9%

..tuo Varsinais suomen sairaanhoitopiirin tilastoista..
sairaala TYKS.

Ninni70 varmaan löytyisi netistä sehin tieto jos vain tarpeeksi jaksaisi surffailla =) ..
 
Kyllä minua on keväisin vaivannut tietynlainen väsy ja alakulo, olen enempi loppukesän/syksyn immeisiä;) ..mutta se ei ole ollut pitkäkestoista - niin kuin ei vielä tämäkään..

Viime kevättalvellä söin vielä Seromexiä kun oli kierukka - tämän vuoksi Seromexiä söinkin kun kierukan lieveilmiöt pakkasivat olemaan päällä kokoa ajan! :(..hormonikierukka ei sopinut miulle ollenkaan!!

Tämä vain jotenkin korostuu nyt kun on tuo km takana..ja vaavihaave tuntuu nyt niin saavuttamattomalta :ashamed:

..jos mie joudun pillereitä olooni popsimaan, en silloin kyllä halua vaavia yrittää..ja Seromexin vaikutuskin viimeiksi heikkeni kun vuoden niitä olin käyttänyt ja olinkin aikeissa lääkityksen lopettaa.

-09 maaliskuun lopulla lääkkeen jätin ja olo EI huonontunut yhtään vaikka ensin niin pelkäsin..ehkä se raskautumistoive oli niin korkealla vielä silloin..nyt totuus sivaltaa oikein kunnolla ja tuskaisesti..
 
Ottis Tämä olotila on yleensä vain sen hetken kun aurinkoinen ylättäin paisteleepi enemmän ja aivojen oma Serotoniinitaso järkkyy..kyllä se hyvin äkkiä yleensä on helpottanut, Toukokuussa jo eri fiilis =) toivottavasti nytkin näin menisi!
 
Kaapissa olisi vielä kuukauden annos lääkettä ja tässä rätnäänkin juuri - alanko syömään hetken verran, ehkäpä parisen kuukautta ja sitten jätän sen poijjes..päivät pitenee, aurinkoinen paistelee enempi ja lämmittää - oloinen jo parempi varmasti sitten! :)
 
Ottis en välttämäti..miun annos on tosi mieto ja varmasti heti myönteisesti lääkkeeseen reagoisin, eli pian!!..mutta on se ensin tarkisteltava omalta lääkäriltä..ja netistä löydän myös kyllä jo itsekkin vastauksen 99.99% =)

((muoks))
..löytyikin jo..

Seromex:

Raskaus ja imetys
Valmistetta voi yleensä käyttää myös raskauden aikana, mutta erityisesti raskauden loppupuolella sitä tulee käyttää varoen. Imetystä lääkehoidon aikana ei yleensä suositella.


..eli jos käytän ENNEN raskautta on varmasti ihan Ok..
 
Ottis: Hyvä hyvä ettei paikat kuivuuttaan kurtistu!! Miten on, meinaatko saalistaa tänään? ;-)
Täällä kans on pari päivää munisten kohdilla juilinut niin maan perusteellisesti...Nyt onneksi rauhoittunut, pientä aristusta ilmassa. Taitaa pallero lähtenyt reissuun... Ja miestä en saanut kellistettyä eilenkään.. :( Tuumi, että ei vehkeet tanassa kun sen verran monta konjamiinia oli kumonnu... |O Lieneekö liian myöhäistä tänään edes yrittää... :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mur-mur:
Kaapissa olisi vielä kuukauden annos lääkettä ja tässä rätnäänkin juuri - alanko syömään hetken verran, ehkäpä parisen kuukautta ja sitten jätän sen poijjes..päivät pitenee, aurinkoinen paistelee enempi ja lämmittää - oloinen jo parempi varmasti sitten! :)
Tuo voisi olla ihan hyvä ajatus.

 
Taidan vasta huomiselle jättää tuon lääkkehen aloituksen, mikäli sopii yhdessä käytettäväksi Fragminen kera - sen kun olin unhoittanut ihan..marevanin kanssa sopi..uskoisin että sopii mutta tarkistettava se on ensin. =)

Tässä oloisesssa on juuri se ikävää, että kun ärsyynyn ja hermostun aika pienestäkin nega asiasta ja se väsy aamuisin on aika lamaannuttava..menee pitkään, ennen kuin kunnolla olen valveilla..muutoin sitten saatan kukkua tuonne klo. 02.00 asti..tosin - aina olen kova ollut valvoskelemaan, siinä ei mitään ihmeellistä..

Kattellaan nyt miten tilanne muuttuu jos tuon lääkkeen hetkeksi otan kuvioihin mukaan..ei ainakaan pahenna oloa..alkuun 1-2vko:a on kyllä huonoa oloa, pyörrytystä ja käsien vapinaa - oikein inhottavaa mutta se menee sitten ohi..tuli jo ajatuksesta lääke aloittaa, hieman parempi mieli :)..tiedän sen nimittäin tuovan helpotuksen parin eka viikon jälkeen!
 
mur-mur: Niin... itellä veto ihan poissa ja ankea mieli, kun ...niinku tiiät... :( :headwall: :ashamed: Ja tympäsee ajatuskin, että mää taas alkasin ehdotteleen...olis kiva jos toinenki aloitetta tekis, varsinki kun tietää oikein hyvin, että alkas pikkasen kiire oleen talletuksille... :'(
 

Yhteistyössä