40+ ODOTTAJAT, vol 2

Onneksi olkoon Kaislakerttu minunkin puolesta!

Oivikki, mulla on kans sama ongelma, että vieläkin yököttää ja syöminen tökkii. Paino vaan putoaa koko ajan. Joudun väkisin työntämään lämmintä ruokaa suuhun. Hedelmät ja tomaatit kyllä maistuu. Missä kohtaa pitäis olla huolissaan? Mulla tosin vasta 13 ja risat menossa... Vai mitenkäs se virallisesti sitten lasketaan, jos ne laski ultrassa 4 päivää enemmän? Sen mukaan tänään olis tasan 14 viikkoa.

Ja mua kans pelottaa keskenmenon kokeneena koko ajan. Mäkään en uskalla nauttia liikaa tai tuulettaa tätä raskautta kenellekkään, vaikka olis niin ihana kertoa vaikka koko maailmalle. Jos olis rikas mies, niin sais ostaa mulle oman ultralaitteen kotiin niinkuin Tom Cruise oli tehnyt.

Mur Mur pahoittelut sulle! Oletko jo pyytänyt sen clomireseptin? Musta ainakin tuntuu, että en saanut aikaiseksi kunnon munasoluja enää tässä iässä, mutta clomit ja eläimelliset petipuuhat toi heti tuloksen =)

Ihanan hikistä viikonloppua kaikille!
 
Padmashree Miulla on keskiviikkona lääkäri kilppariarvojen tulkintaa varten, kovasti koetan saada lääkkeen koekäyttöön.

Mie olen luullut, että Clomeja määrätään vain silloin JOS ovista ei kunnolla/säännöllisesti tapahdu?..olenko väärin ymmärtänyt?..
Miulla ovis tulee kyllä ajallansa, nyt viime aikoina kp11(ovis+/ovis kp12-13) ja nyt tämän viimeisen oviksen jälkeen kävin labrassa verikokeissa ja näytti, että tosiaan tapahtuukin!! =)

Autaisiko Clomit sitten niin, että kun se kiihdyttää munarakkuloiden kasvua, sieltä saattaisi paremmin munasoluhin irrota?..niitä kyllä enään rajallinen määrä miullahin :(

Oliko siulla Padmashree mitään muuta tukena - hoitoja?..vai pelkät clomitko vain..montako kiertoa käytit kun tärppi kävi? =)

Kävin Kysillä hakemassa sen anti-D piikin ja oli niin ihania, empaattisia hoitajia :)
Hoitaja pahoitteli kovin ja otti olkapäästä kiinni ja kovasti toinenhin neuvoi olla stressaamati(stressihormooni estää ovulaation/kiinnittymisen) ja että tärppi kuulemma hyvin voi vielä miunkin ikäisellä käydä:heart:..tiedänhän mie, että stressi EI hywä lainkaan..
Tuli hyvä mieli, vaikka se ei totta enään oliskaan..tuo tärppi meinaan..

Niin..ja mainitsi hoitaja tuosta kilpirauhasestahin, että hyvinkin voi sen raskauden alkamisen estää tai tärpin tapahtuessa loppuun asti viedä!!

Hyviä vointeja kaikille:heart:
 
Kyllä mullakin tuli ovis Murmur ja luomuna yritetty jo vuodenpäivät, muttei mitään tapahtunut. Ei viivanviivaa raskaustestissä. Oli pelkästään clomit, ei muita hoitoja. Kolmas clomikierto tärppäs. Eka ja toka meni puihin kun miehellä oli menkat eikä suostunut heruttamaan h-hetkellä :D Kolmas kierto sitten peuhattiinkin eläimellisesti oviksen eteen ja taakse. Clomit myös pidensi mun loppukierron siihen 14 päivään, mitä se ei ole ollut vuosikausiin. Kaikenkaikkiaan siis luulen, että mulla on ollut mädät munat ja ne clomit vaan buustas mukavasti omaa hormonitoimintaan, että saatiin aikaiseksi parempi munasolu kuin luomuna. Voin olla väärässäkin, mutta tällainen kutina olis...
 
murmur :hug: :flower:
kaislakerttu Onnea prinsessasta :heart:
Minäpä olin eilen sitten täysin yksin. Liam kun päätti lähteä ihan out of the blue viihteelle.
3.30 rupesin sitten tekemään pizzaa onneksi valmiita pohjia oli pakkasessa. Ja kun olin saanut sen syötyä Liam kotiutui ja alkoi norkoamaan pizzaa, menin vain suoraan sänkyyn. Mutta sain nukuttua vasta joskus 4.30. :eek: huh

Lahja 6+6 (ei kipuja tänään)
 
padmasheer kannattaa jutella neuvolan terveydenhoitjan kanssa ja kertoa hänelle tilanteesta, jos paino on ok niin varmaan vaan katsellaan eteenpäin. Ja milloin tämä loppuu sitä en tiedä, sillä aluksi minulle sanottiin, että pian loppuu ja nyt on jo sanottu, että joillain jatkuu ihan loppuun asti, mutta ei yhtä voimakkaana.

Discovery tuo on varmaan niin totta aina on jotain mitä pelkää riippuu vain siitä vaiheesta missä on menossa.

Mur-Mur ihanaa, kun sinulla oli noin mukavia hoitajia siellä sairaalassa.

Mrs Bree onneksi vointisi on ollut nyt hyvä!

Ja taas syömään...
 
Padmashree kiitti Clomi tiedoista, pistetään juttu korvan taa!! =)
..tiedä vaikka niitä kokeileisin jos saan reseptin lääkäriltä..mutta tuo kilpparijuttu on nyt se tärkein.

Ihanaa kun siulla nuin nopiaan sitten tärppi kävi kun Clomeja söit:heart:

Oivikki kyllä se mieltä lämmittää kun joku välittää :) - niin kuin tehin täällä:heart:

MrsBree kiva kun siun oloinen jo hyvä:):heart:

Ps. täällä niiiiiiiin kuuma ja hiostava, jotta hikoilen vaan ja ei tule unukka :/ ..
 
Täällä on yöllä ja aamulla minua taas supistellut (kivuttomia) . Onneksi puolenpäivän jälkeen laantui. Onnistuin vihdoin tekemään sen äitiysvaatetilauksen ellokselta. En ole tilannut aikaisemmin mitää luottokortilla. Niillä oli sillälailla ärsyttävästi, että näytti kaikkia valitsemiani tuotteita olevan, kun katsoin kassalla, mutta kun oli vahvistuksen aika niin yhdessä lukikin loppu, joten taas takaisin kokeilemaan toista väriä. No meni kuitenkin perille. Toivottavasti tilaamani tuotteet ovat oikean kokoisia, eniten mietityttää ne farkut, mutta saahan ne palauttaa.
 
Onnea Kaislakerttu :flower:

Meillä täällä oli eilen illalla se mahdoton myrsky, sähköt meni eilen 18.30 ja tulivat tänä aamua 6.30 takaisin. Nyt meinaa räpsyttää taas! Ja onkin kuulemma ennustettu uutta myrskyä...puita kaatui valtavasti, illalla minut soitettiin mummuni luokse hätiin tuohon puolen kilometrin päähän; siellä sitten juoksentelin kaatosateessa tekemässä inventaariota t-paita litimärkänä ja sandaalit vettä tirskuen! Onneksi naapurit olivat soittaneet koneet korjaamaan isommat tukit tieltä pois, maisema oli sen näköinen ettei kovin heppoisilla sahavehkeillä olisi selvittykään! Koko yö meni murehtiessa ja se illan juoksentelu ja stressaaminen kyllä teki tehtävänsä, supisteli aika lailla. Mutta pakko tietty mennä apuun, olen ainoa suvusta joka asuu paikkakunnalla ja mummulla alkaa olla ikää kohta 90 v. Mieheni oli työn takia reissussa, joten ei ollut hänestäkään apua. Oli kyllä ainutlaatuinen kokemus katsoa ikkunasta kun se myrsky eteni, oli n. 100 metriä leveä vana jota pitkin meni, ja just oli reuna meidän tontin rajalla! Puut oli kaksinkerroin, joten ei ihme että tuli tuhoa..kurjimman näköistä oli meidän hautausmaalla, siellä oli puita kaatunut reilusti ja tuli oikein paha mieli kun oli niin kaamea sotku :(
Toivotaan ettei tänään tarttis pelätä, jäin taas lasten kanssa yksin..enkä kyllä jaksaisi toista iltaa juosta pitkin peltoja ja rantoja :D

Toivo-pieni osoitti eilen kiinnostusta ympäristön tapahtumiin, oikein nauratti kun toinen yritti pyrkiä väkin navasta pihalle :) Eli hänellä ei hätää vaikka mamma juosta taapersikin...toisaalta oli varmaan hyvä saada liikuntaa, mulla meinaa vasemmassa jalassa olla tukosta, onneksi pinnallista. Mutta vähän on arka kuitenkin!

mur-mur olen syönyt clomeja myös joskus, minulle ne määrättiin juuri tukemaan ovista. Mutta en saanut niistä apua, lähinnä vain kauhean olon ja lähestulkoon avioeron...ikinä ei ole ollut niin synkkä maailma kuin silloin, ne vaikuttivat psyykkeeseeni todella paljon. Olin masentunut ja yllätin itseni pohtimasta kamalia asioita..söin kyllä sen puoli vuotta niitä, mutta minulle ne ei tosiaankaan sopineet.

Apua, nyt alkaa ajatus pätkimään kun alkoi taas jyristä...toisella kertaa lisää!

T. Unna ja Toivo 29+2
 
Onnea kaislakertulle.
Pahoittelut mur-mur, älä vaan lannistu.

Mulla olis pieni kysely...kun mua kohtukuoleman kokeneena mietityttää liikaakin pikkuisen liikkeet. Meidän esikoinen menehtyi 26+ neljä vuotta sitten. Nyt olen viikoilla 20+0 ja olen tuntenut pitkään liikkeitä. Ensin tietysti satunnaisia hipaisuja mutta ekat potkut jo 17+2 muistaakseni. Tuossa viikko sitten oli sitten jakso että tunsin paljon myös masun päältä liikkeitä mutta tällä viikolla mielestäni pikkuisen meno on ollut rauhallisempaa. Sekös huolettaa? Joka päivä kyllä tunnen liikkeitä mutta silti pelko tulee...jotenkin sitä toivoo että liikkeet olis ainakin yhtä vilkkaita joka päivä. Mutta eihän nekään voi lisääntyä koko ajan. Tunnen itseni ihan törpöksi, varsinkin kun on niitä jotka ehkä "vasta" näillä viikoilla tuntee ekat liikkeet. Olenko (olenhan?) huolissani turhasta?

Ihanaa sunnuntai-iltaa toivoo lokakuu
 
lokakuu ei ne minulla ainakaan aina ole ollut hirmu menoa siellä masussa. On ollut jokainen lapsi erillainen. Ainoa poikani oli todella rauhallinen. Monotteli aina silloin kun sitä vähiten odotti. Välillä piti oikein koputella että onko joku kotona.

Onkos teillä muilla tuttavapiirissä tulossa paljon vauvoja? Itse havaitsin tällaisen pulleamasu ilmiön facebookissa, että monella oli masunkuvaa profiilikuvana. :) Ei tosin minulla mitään suurta ystäväjoukkoa siellä ole mutta näin äkkiälaskettuna siellä kolme ystävää raskaana, siihen vielä päälle veljen vaimon raskaus.
 
Tänään viikot 20+4.Rakenne ultra oli viime viikolla.Lapsi, kehittynyt ja kasvanut normaalisti.Minkäänlaista rakenteellista vikaa ei löytynyt.Niin oli samanlainen päänmuoto, kuin isällänsä.Kätilölle asiasta mainitsin:hän vastaten;kyllä täällä poika on.Kyyneleethän siinä silmiin tulivat.Oikeasti,jotenkin nyt vasta tajusin,että totta tämä on:saan lapseN.

Lapsen isä soitteli ja kyseli miten meni...On nyt minun pois muuton jälkeen herännyt ajatukseen,että lapsi syntyy.Saamme pojan.Väläytellyt pariin otteeseen ajatusta siitä,että kun asiat saatu järjestykseen,meillä voisi olla vielä jotain...

Minun jotain vaan on se,että jätti minut yksin plussan jälkeen.Käski muuttaa pois pikaisesti,tai saan häädön....Tunteeni ovat täysin kuolleet häntä kohtaan.Koskaan en takaisin tule palaamaan,enkä anteeksi pysty tätä tekoa hänelle antamaan.

Siispä,jatkan matkaa eteen päin,yksin.Mutta niin onnellisena ja luottavaisena. =)
 
Unna toivottavsti te selvisitte uudesta ukkosesta vähemmällä. Hurjalle kuulostaa tuo. Täksikin päiväksi lupasivat vielä ukkosia jonnekin päin Suomea.

lokakuu täällä noviisin mietteitä, jospa vauva oli vähän toisessa asennossa aikaisemmin, niin näkyi ne liikkeet siihen päälle.

Surina onnea ihanista ultrakuulumisista :heart:

Jääris oletko saanut sinun Elloksen ja H&M paketit? Olitko tyytyväinen?

Täällä heltee hellittivät toistaiseksi. Myös savu on hälvennyt hiukan eilisestä, olinkin eilen "huossa hapessa" enne kuin tajusin, mistä on kyse ja otin vähän lisää astmalääkkeitä. Toivotavasti tuulet ovat meille suotuisat jatkossakin.
 
mur-mur Mullakin oli clomit kolmen kierron ajan. Niitä voi ottaa, vaikka ovis olisikin, kuten mulla kokeiden perusteella todettiin. Raskauduin lopulta neljännellä kierrolla, vaikka clomit päätin heittää seinään kolmannen jälkeen turhautuneena kahden vuoden luomuyrittämiseen. Lääkäri totesi, että clomeilla tod. näk. kuitenkin ollut vaikutusta.
 
oivikki h&m:n paketti tuli jo viikko sitten ja...42 kokoiset äitiyshipsterit kiristävät (4 kpl) :headwall: :kieh: . Kummallisen poieniä housuja vyötäröltä. Normaalisti siis olen kokoa 40. Ajattelin että hukun niiihin 42:siin ja yks tuttavakin nauroi kun kerroin kuinka isoja vaatteita olen itselleni varmuudeksi tilannut. No sitten ne housut oli tietty liian pitkät mut niin ne aina on kun olen tällainen pätkä eli täytyy lyhentää. Sukkahousuja en oo kokeillut mmut suurin koko oli L joten niitä tilasin. Elloksen paketti on tänään saapunut postiin ja täytyy huomenna hakea. NE tulee kuulemma RAnskasta asti joten toimitus kestää melkein kolme viikkoa.
 
Onnea Kaislakertulle.

Siirin ensimmäinen kunnon työpäivä takana. Ts. päivä jolloin en ollut yksin, kun koko opejoukko oli seuranani. Huoh. Eipä kerennyt seisahtumaan, hyvä kun syömään kerkesi. About kahdestakymmenestä kaksi huomasi mahani... muut varmaan ajattelivat, että on punkku ja grillattavat minulle maistuneet (niinkuin normisti maistuvatkin). Ja mä nyt normistikin oon sellainen +/- 10 kg:n seilaaja, että ei tosikaan. Nythän mulle on tullut vain 3 kg raskauden alusta painoa. Neuvolantätikin ihmetteli viiden viikon 500g:n saalistani.

Mä tunnen jo todellakin päivittäin (ts. öittäin) liikkeitä. Illalla kun menee nukkumaan niin vatsassa alkaa sellaiset zumbaharjoitteet ettei kyllä tosikaan. Itse kun on menossa niin silloin niitä ei huomaa.

Mun täytyis oikeesti kohta löytää siistejä työvaatteita! Kaksi paitista olen kirpparilta (lähestulkoon uusia) löytänyt, mutta housut ja joku hame olis vielä hakusessa. Ei näillä trikoohameilla ja caprihousuilla enää kauaa käydä... ainakaan, jos tarttis välillä laittaa "parempaa" päälle, mene tässä nyt sitten uutta sivistystoimen päällikköä tapaamaan kulahtaneissa kesäcapreissa :LOL: . Mistä ihmeestä mä löydän "suorat" housut??

-Siiri S, 21+0
 
surina70 voi miten ihania uutisia siulla ultrasta - Onnea kovasti!!:heart:
..ja jaksuja:hug: sie pärjäät aivan varmasti kahdelleenhin pikkisen kanssa!!:wave:..

tete-a-tete hmmmm..ehkä mie noita Clomeja voisin kokeilla jos vain TK lääkäri suostuisi reseptin kirjoittamaan!?..saattaisihan se antaa "lisä sykäyksen" miun vanheneviin muniksiin..:) tiedä häntä jos ei kokeile ensin..
 
Siis mua ottaa niiiiiiiiiin päähän tuo meidän ukko :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :kieh: !!!! No, piti vaan purkautua tänne kun ei muualle voi! Helpotti jo kun sai ton jonnekin ilmaista :attn: . Eipä siitä sen enempää! Tänään on äitini kanssa siivottu yläkertaa ja lapset sohlanneet siinä jaloissa. Nyt sain nuo untenmaille ja alkoi oma aika...taidan syödä pullan ja jätskin :p .
 
Moi!

Minultakin onnittelut Kaislakertulle!!

SiiriS...minäkin painiskelin tuon "suorahousuongelman" kanssa keväällä. Niitä on tosi vaikea löytää..mammafarkkuja on tarjolla joka lähtöön, mutta siistimpää työvaatetta ei meinaa löytää. Stocka voi myydä semmoisia ja jos sulla on käyntiä Hesassa niin Kampin keskuksen Bebes kannattaa käydä tsekkaamassa. Nettikaupoista en tosiaan tiedä.

Me käytiin tutustumassa synnärille ja hiukan rupes ajatukset jo kääntymään siihen suuntaan et sellainen koitos tosiaan on lähiviikkoina edessä. Mutta liikoja en halua asioita miettiä saati sitten suunnitella. Mennään sitten tuntemusten ja asiantuntijoiden kaitsemina eteenpäin. Ei mun tarvii sitä osata kun en oo ennen tehny :D

Täällä taas taivas tummenee, mutta eipä taida onneksi olla samanlaista rytinää luvassa kun eilen illalla :eek:

Hyvät voinnit kaikille!

Pinkkis 36+0 POKS :wave:
 
Hei taas, rippijuhlat on ohitse, ja jalat ihan turvoksissa kaikesta rasituksesta !
Oli reilut 30 lämmintä, ja tässä pienessä asunnossa vajaa parikymmentä henkeä koolla.
Onneksi juhlat on ohitse, vaikkakin onnistuivat ihan kivasti, näin poikien isän sukua ekaa kertaa yli viiteen vuoteen, ja kukaan ei onneksi alkanut haastaa riitaa, edes ex-anoppi.
Rippilapsi sai noin tonnin rahaakin lahjaksi, ja ostaa niillä rahoilla itselleen kunnon pelikoneen,
tällä mun halpisläppärillä ei pelata ja edellinen pöytäkone hajosi kesäkuussa.
Huomenna on neuvola, ja olen vähän pihalla palstan asioista kun olen ollut niin kiireinen.
Mutta ainakin Surinalla kivat ultrakuulumiset, ja yritän päästä kärryille muidenkin asioista.
 
Jääris minullakin aina housuissa se lyhentäminen edessä. Minä ostin H&M keväällä ihan tavan alushousuja ja niissäkin oli oudon kireä vyötärö nauha. Sitä toimitusaikaa ellokselta ihmettelinkin tänään, kun googletin ja katselin äitiysvaatteita britti kaupoista, kun joissakin oli toimitus aika tänne Suomeen 2-3 pvä. Vielä en laittanut tilausta sinne minnekään menemään, kun en jaksanut lukea niiden ohjeita yms. sääntöjä. Ehkä myöhemmin kokeilen sieltä tilata, pitänee kuitenkin olla ensin s-postilla yhtydessä ja kysellä jotain juttuja ihan vaan sen vuoksi, että näkee vastaavatko ja kuinka nopeasti.

Siiri S noissa britti kaupoissa oli useammassakin äitiysvaateissa kategoria työvaatteet eli oli siistimpääkin tarjolla. Lisäksi näin yhdellä suomalaisella sivulla (valmistavast itse ainankin housut) myös suoria housuja, jos vielä törmään siihen niin kerron.

Pinkki ai te jo pääsitte tutustumaan sairaalaan.

Tänään tilasin seuraavan neuvola ajan, joka on syyskuun puolivälissä. Unohdin kysyä, milloin ne perhevalmennukset siellä alka tälle syksylle. Pitää varmaan soittaa sinne uudemman kerran tässä lähivkoina.
 
Täällä ihan hyviä uutisia ultrassa, yksi asukas siellä oli. :heart: Lääkäri sanoi että laskettuaika voi parilla päivällä heitellä ja papereihin kirjasi ylös 29.3. Kuukautisten mukaan 27.3.
Vuoto tullut verisuonesta jossa nyt arpi, kivut kuittasi kasvukivuiksi. Np-ultraan mennään sitten 7.9.

MrsBree ja Lahja 7+1 (6+6)
 
Surinalla ja MrsBreellä hyviä ultrauutisia =) Me likey!

Doppleri tuli postissa ja pitihän sitä heti testata. Sydänäänet löyty pienen etsimisen jälkeen. :heart: Syke oli 150, joten vois sittekki olla tyttö =) . Toivon tyttöä, mutta mulla on ihan poikaolo. Oikeestihan se on ihan sama, kumpi sieltä tulee, varsinki ku on jo molemmat. Saa nähä kuinka monta päivää/tuntia maltan olla kuulematta sydänääniä :p . Ihana vehje! Helpottaa vähän tätä mun paniikkia.
 
Onnittelut Kaislakertulle !

Täällä taas valvotaan kipeän käden kanssa. Kävin töissä ja mittasin verenpaineet 159/92. Verensokeri oli lähiärrän kolmioleivän ansioista tunnin jälkeen hurjat 13.8. Päässä suhisi ja lähdin kotiin. Onneksi pääsee tonne Taysiin torstaina.

Discovery 31+2
 

Yhteistyössä