35 v + odottajat, vol 5

Nostelenpa vähän tätä pinoa ettei ihan unohdu...

Oikeastaan nyt on ihan pakko vähän valittaa... Oltiin viikolla 4Dssä ihastelemassa masuasukkia, kaikki hyvin :heart: ja ihanat söpöt pienet varpaat ja kädet siellä näkyi :heart: ja nykerönenä:heart:

Mutta nyt sitten kauhea valitus tulevalta isoäidiltä kun emme kerro lapsen sukupuolta! Saatiin kyllä kuulla siitä jokin arvio, joka meidän näkemyksen mukaan ei perustu oikein mihinkään kunnon näköhavaintoon ja kyseinen lääkäri on myös veikannut useammallekkin tutulleni väärin! Päätimme siis miehen kanssa että pidämme asian toistaiseksi omana tietonamme, kun emme oikein itsekkään tiedä miten tuohon "heittoon" suhtautuisimme. Se kun vielä tiedetään että ko. isoäiti ei osaa olla shoppaamatta/ huutelematta asiaa koko kylälle ja sitten jos tuleekin eri merkkiä kun sanottiin niin siitä sataa vihat niskaan! En siis itsekkään aio ostaa poika/tyttö vaatteita vauvalle vaan jotakin mikä menee molemmille, ja nimeäkin mietimme edelleen molemmille. Ärsyttää niin etten pysty tekemään edes töitä :mad:

Toivottavasti teillä muilla alkaa viikonloppu valoisammissa merkeissä!

Jambo ja toukkis 23+6

Niin on ollut hiljaista tässä pinossa. Olin keskiviikkona neuvolassa, hb matala 111, muuten kaikki arvot ok. painoa tullut tähän mennessä 10 kiloa. Sf mitta 30 cm eli aika iso kaveri tulossa.
6-vuotias tyttäreni kysyi minulta: Äiti mitä jos vauva ei olekkaan poika, onko se varma? Sanoin ettei ole varma ja sitten vasta ollaan varmoja kumpaa sukupuolta lapsi on kun syntyy, vaikka ultran mukaa sanottu olevan poika. No tyttö siihen: Miksi sinä sitten olet hankkinut pojan vaatteeita? Minä: En minä ole mitään hankkinut vaan olen saanut äitiyspaketin, jossa nyt tosiaan oli aika pojan värisiä vaatteita=)
Minulla on ollut tosi kiirettä tässä viime päivät, huomenna 5-vuotis juhlat ja kyllä sitä on aika väsyksissä kun päivät töissä ja illat järkkää juhlia. Onneksi enää kolme viikkoa töitä ja saa jäädä äitiyslomalle.
Mukavaa viikonloppua kaikille!
Tsukka ja Jötkis rv 31+3

Meille sukupuoli sanottiin rakenneultrassa aika varmasti, mutta silti pidetään miehen kanssa asia salaisuutena syntymään asti, lapsillekaan ei olla kerrottu. Ja anoppi ei voi käsittää, "mikä siinä on, ettei sitä voi kertoa?" :D Yrittää jollain lausevalinnoilla urkkia sitä, että oikein ärsyttää. Se nyt on vain meidän linja, että katsotaan kumpi varmasti tulee, eikä puhuta etukäteen, vaikka arvaus olikin aika varma. Oma äitinikin on monessa asiassa epäkorrekti, mutta näissä lapsen sukupuolen salaamisasioissa on ollut joka kerta ihan asiallinen, ei vedä hernettä nenään siitä, ettei tiedä etukäteen.

kurkkunaamio+kolmonen 22+0

Jospa minäkin ilmoittautuisin pitkästä aikaa :wave:

Nt-ultrassa käytiin viikko sitten ja siellä näytti olevan kaikki hyvin. Turvotusta oli 1,1mm. Veriseulassa käytiin samalla käynnillä ja täällä pitää jännittää sit 1-2 viikkoa tuleeko soittoa, jos ei mitään kuulu niin kaikki on hyvin. Vielä jännäilen siis viikon verran, vaiks todennäköisesti soitto kai olisi jo tullut, mutta otan varman päälle ja ootan vielä viikon. Sen jälkeen oon nimittäin luvannu vanhemmillenikin, että saavat ruveta halutessaan kertomaan vauvauutista eteenpäin. Ja itsekin aion sitten kertoa asiasta töissä. Ja esikoiselleki kerrotaan sitten vaikka tiedänkin että hän toitottaa asian heti seuraavana päivänä eskarissa kaikille :D

Yhden kerran olen vasta neuvolassa käynyt, ensi viikolla on toinen kerta ja siellä varmaan kuunnellaan sydänäänet. Mulla on kyl kotidoppleri jolla olen ääniä jo kotona kuunnellut, joten sinällään tuo ei ole uutta, mutta kuuluuhan ne vähän paremmin neuvolassa ja sykelukematkin saa tietää siellä.

Me ollaan saatu aiemmissa raskauksissa vahva veikkaus sukupuolesta rakenneultrassa ja ollaan kerrottu asia kaikille saman tien. Mut ehkä se on pojista se vahva veikkaus helpompi tehdäkin. Toisen lapsen syntyessä kerrottiin etunimikin samantien kaikille. Meinaan esikoisen syntyessä kutsuttiin häntä sit vauvaksi pari kuukautta ja ristiäisten jälkeen oli vaikea ruveta käyttämään nimeä. Ja toisen lapsen kans olis ollu vaikeeta ku esikoinen olis kuullu kumminki nimen. Taidetaan siis nimi paljastaa tälläki kertaa heti. Toinen ja kolmas nimi saa sit säilyä salaisuutena ristiäisiin saakka.

Oon miettinyt että ottaisinko äitiyspakkausta tälle kolmannelle. Toiselle lapselle ei otettu, mut nyt en tiiä mitä tekis. Miten te muut ootte valinneet?

Koralli & Tähkä 12+3

Hello mammat!
Koralli Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! Kyllä sä tuon lukeman kanssa voit varmasti jo olla aika huoletta. Eikö olekin ihanaa, kun pääsee stressaavan ekan 12 viikon yli! =)

Sukupuolesta ja nimistä Me tiedettiin esikoisesta sukupuoli varmaksi rakenneultrassa. Saatiin mukaankin pari kuvaa pippelistä, niin ei jäänyt mitään arvailujen varaan. Sukupuoli kerrottiin kaikille heti, mutta mun mielestä se on ihan jokaisen parin oma asia, että miten haluaa menetellä ja sitä on kenenkään turha arvostella. Voi että noi anopit osaa sitten olla joskus ärsyttäviä...

Me pidettiin etunimi salassa syntymään asti, mutta kerrottiin sitten heti, kun poika oli maailmassa. Toisen ja kolmannen nimen halusin säästää ristiäisiin, mutta sitten tulin toisiin aatoksiin, kun annettiin toiseksi nimeksi mun silloin jo kuolleen isoisän nimi ja mun isoäiti oli joutunut sairaalaan ja oli huonossa kunnossa. Soitin sitten mun äidille ja kerroin nimet ja pyysin kertomaan isoäidille, mutta hän ehti kuolla samana päivänä ennen kuin äiti ehti sairaalaan (itse asuin kaukana). Mua jäi aikanaan se harmittamaan, vaikka eihän se mun isoäiti olisi enää tästä maailman menosta mitään ymmärtänyt. Joka tapauksessa, ei mulla enää syntymän jälkeen ole syytä salailla nimiä, joten sitten kerrotaan. Kunhan nyt ensin keksitään nimi! Tytölle on helppo löytää, mutta pojan nimet ovat aina tosi hankalia.

Kerrottiin tänään pojalle kohta 4 v tulevasta sisaruksesta. Oli ihan innoissaan ja pussaili vatsaa. Olisi ehkä pitänyt vielä odottaa, kun lapselle aika on niin pitkää. Tää mun maha vaan alkaa jo näkyä ja pelkäsin, että joku hölmö puolituttu heittää pojalle asiasta jotain. Poika palasi monta kertaa päivän aikana vauva-asiaan ja oli kovasti kiinnostunut siitä, onko se tyttö vai poika. Toivoo tietysti pikkuveljeä, tytöt on tuossa iässä ihan tyhmiä =)

Hyvää vointia kaikille!
t. Helvi rv 16+jotain

Pitkästä aikaa meikäläinenkin kirjoittaa tänne :)

Onnea Korallille hyvistä ultrauutisista!

Mä en itse asiassa halua edes tietää sukupuolta. Mies sitä vähän veikkaili nt ultrassa, mutta olen kyllä sitä mieltä, ettei sitä sen perusteella voinut arvata, kun ei hoitaja ultraillut juurikaan niitä alueita, ne näkyi vaan pituutta mitattaessa, ja silloinkin vaan sivulta. Muuten nt ultra meni "hyvin", se oli viime keskiviikkona rv 13+2:lla. Niskaturvotusta oli 1.9 mm, mutta kun olin ottanut verikokeet jo monta viikkoa sitten niin saimme riskiluvun saman tein (1/9211), ja ihan olin tuohon tyytyväinen =) Eli jatkotutkimuksiin ei nyt sitten mennä. Vaavikin oli ihan odotetun kokoinen, 7.5 cm, eli vastasi viikkoja +3 päivää isompi. Ultran jälkeen kerroin asiasta myös töissä, sekä 4 v esikoiselle. Tiesin, ettei hän sitä voi pitää salaisuutena, eli laskin sen varaan että seuraavana päivänä tarhassa kaikki tietävät. Miten sitten kävikin.

Me yritettiin pitää esikoisen etunimeä salassa pari viikkoa, mutta sitten mä ryydyin siihen salailuun kun se oli kuitenkin jo ilmoitettu viranomaisillekin ja vaikka mitä. Kuopuksen kanssa meillä meni pari päivää päättää ihan varmasti, mikä nimeksi tulisi, mutta sen jälkeen sitäkin käytettiin avoimesti. Toiset ja kolmannet nimet "paljastettiin" sitten ristiäisten yhteydessä, vaikka olishan ne sieltä henkikirjoittajalta utelias saanut jo aikasemminkin.

Helvi, meillä 4 vuotias isosisko toivoi itse asiassa veljeä kun asiasta kysyin. Vaikka siihen ehkä kyllä vaikuttaa myös se, että pikkusisko on jo olemassa... kerroin jo rv 13 puolessavälissä kun pelkäsin kanssa sitä, että saa kuulla joltain muulta. Parempi näin että hän sai itse kertoa uutiset tarhassa kuin että olisi siellä kuullut spekulointia joltain muulta.

Siobhan rv 13+5

Mitäpä jos vähän nostaisin tätä :)

Ei ole kyllä mitään uutta kerrottavaa, paitsi että sen sijaan, että seuraava neuvola olisi ollut pääsiäistä edeltävän viikon keskiviikkona (siis huhtikuun lopussa) niin nyt se onkin jo 8.2. Mä vähän epäilen masennuksen oireita eli menen juttelemaan sinne : /

Hyvää helmikuun alkua kaikille!
Siobhan rv 14+2

Siobhan: kiva että oli hyviä ultra -kuulumisia :) ja hyvä että suostuivat ottamaan sut neuvolaan jo ensi viikolla. Meillläpäin nuo neuvola-ajat on tosi nihkeessä...

omaa napaa: olin sokerirasituksessa.. yllättävän hyvin sain sen litkun juotua, mutta tosi paha olo tuli kun joutui käkkimään siellä terkkarissa eikä saanut yhtään kävellä ja oli koko ajan ihan hirveä jano. No tulokset pitäisi saada joskus ensi viikolla, kunhan muistan vaan soitella sinne.

Tietääkö joku mistä saisi tilata hyviä imetysrintsikoita?? (ja miten niiden koot suhteessa normaalikokoihin?)

Jambo ja toukkis 24+4

Onnittelut Korallille ja Siobhanille Ultrakuulumisista:flower:
Minulla on jo loppu suora töiden suhteen. Enää 11 työpäivää;) Että hyvin on jaksettu.
Vaavi jo laskeutunut, jota ihmettelen kun eka kyllä laskeutu jo näillä viikoilla mutta kaksi seuraavaa vasta myöhemmin. Mutta ainakin helppo hengittää. ei vielä pahasti paina mutta välillä jo alkanut tuntuu alavatsalla ja häpyliitoksessa. Vaavi tosi kova liikkumaan, joten ollut itellä hyvä mieli että ilmoittelee itsestänsä. Liikkeet jo tosi jykeviä ja hikkakin kova. Minulle tuli noi veriseulan tulokset jo viikon kuluttua kokeesta.
Tsukka ja Jötkis 32+1

Jambo, en tiedä mistä imetysrintsikoita voi tilata, mutta itse ostin Triumphin rintsikoita ja ne on olleet tosi hyviä. Kestäneet tähän mennessä kahden vauvan imetyksen, yhteensä yli kaksi vuotta. Mulla taisi mennä niin, että kun normaali kuppi koko on sellainen b+ niin näistä tarvitsin muistaakseni d:n. Mutta parasta on siis mennä hyvään kauppaan jossa on asiantunteva myyjä, sinne voi mennä varmaan jo muutamaa viikkoa ennen laskettua aikaa, ja sovittaa niitä päälleen.

Olen lueskellut noita juttuja sokerirasituskokeista monelta siellä käyneeltä, ja se kuulostaa siis tosi kauhealta. Mä kyselin kanssa kätilöltä ekalla neuvolakäynnillä josko mut passitetaan sellaiseen, Suomessa ilmeisesti juu kun olen yli 35 ja bmi:kin on 26, mutta täälläpä bmi raja onkin 35. Ja siihen on sentään vielä vähän matkaa :D Olen kyllä ihan iloinen kun ei tarvitse mennä, mulla ei ole koskaan ollut mitään ongelmia noiden verensokereiden kanssa.

Tsemppiä Tsukalle viimeisille kuille! Aika aikaisin tosiaan laskeutui :O

Tervehdys kaikille!
Jambo: Imetysliiveistä sen verran ettei kannata monia hankkia raskaus aikana kun ei tiedä miten isot rinnat on sitten kun maito nousee. Voi hankkia liivien lisäksi vaikka imetystopin siltä varalta jos rintojen koko paljon kasvaa kun maidot nousevat. En osaa kyllä suositella mitään tiettyä merkkiä, Triumphin liivit pienempiä kuin monet muut eli niissä kannattaa ostaa isompaa kokoa.
Omia kuulumisia: Eilen olin neuvolassa ja meidän tyttö heti selittämässä yhdelle iso-isälle odotushuoneessa: Meitä on kohta kuusi. Varmaan ajatteli että lasta, vaikka tyttö tarkoitti että perheenjäsentä:whistle: Vauva oli tosiaan pää kiinni hyvin jo alhaalla ja laskeutunut, joten sf-mitta oli pysynyt samana 30 cm. Hb oli noussut 123:een ja verenpaine 111/67. Painoakin tullut kohtuudella eli nyt tullut 12 kiloa. Vauva tuntuu tosi hyvin vatsapeitteiden läpi eli itsekkin jo osasin kertoa missä mikin kohta on. Kuulema sen verran ohuet vatsapeitteet, vaikka itellä jumbo olo.Vauvan syke oli 140 ja tosi voimakas. Parin viikon päästä taas neuvola.
Töitä vielä 8 päivää, eli alkaa olla jo tosi loppu suora töiden kannalta.
Tsukka + jötkis 32+6

Tsukka Tsemppiä loppusuoralle!
Jambo Mulla ainakin ne imetysliivit piti esikoisen kanssa olla pari numeroa normaalia kuppikokoa isommat. Kun normaalisti on 75A, niin nyt raskausaikana 80B ja imetysaikana oli 80C. Vitsi kerrankin pääsi ostamaan c-kupin rintsikoita :LOL: Niin ja Anita-merkkiset liivit oli hyvät.

ON: Mulla on ihan kauheeta töissä ja hirveä stressi. Pitäisi tehdä tosi pitkää päivää, muttei millään meinaa jaksaa eikä perhevelvoitteiden vuoksi ehtiä. Olen ollut huonolla tuulella enkä meinaa selvitä töistäni. Ja sitten ei riitä tarpeeksi aikaa pojalle. Ruumiillisesti työ ei ole raskasta, enemmän tuota aivokapasiteettia vaativaa. Odotan todellakin sitä, että pääsen äitiyslomalle! Nyt vaan vauvan vointikin huolettaa, kun en ole pariin päivään tuntenut liikkeitä. Ei sen puoleen että muutenkaan niitä aina erottaisin ilmavaivoista. Tänään tasan rv 18, jos oikein laskin.

Tervehdys kaikille!
Ollut täällä niin hiljaista! Kyllähän sitä tuntunut ettei ehi kun töissä ja kotona juosta. Tytöt sanoneet minulle, miksi en leiki heidän kanssa. Ei ole oikein voimat riittänyt kun kahdeksan tuntia töissä olen ollut ja sitten ruuat ja muut kotitouhut päälle. Kyllähän sitä viisihenkisessä perheessä töitä riittää jo vaatehuolto on ihan oma saransa. Huomenna vihdoin vika työpäivä, tuntuu vähän haikealta, mutta ei varmaan enää kauaa jaksaisi töissä ollakkaan enää. Alkaa kyllä pakkasetkin jo tuntua, kun joka aamu niin kylmä. Lähdemme vielä lauantaina Ruotsin risteilylle ja sitten alkaakin odotus. Vauva painaa jo aika lujaa häpyliitosta ja yöllä voi herätä kun kaveri tunkee itseänsä kylkiä kohden, ei ole muut tätä harrastanut. Ihemettelen kyllä kuinka hyvin olen jaksannut, kun luulisi että ikä tuntuisi jo, mutta ollut tähän asti ihmeen helppo raskaus.
Mukavaa viikonloppua ja voimia kaikille ketjulaisille!
t. Tsukka ja Jötkis 34+1

Tsemppiä sulle Tsukka viimeisille viikoille! Onneksi ne ei kauhean montaa viikkoa kestä ;)

Itsellä tuntuu vielä äitiysloma tosi kaukaiselle, joskin teen kyllä töitä vähän sillä mielellä, että tietyt asiat täytyy saada valmiiksi ennen sitä. Mutta sitten kun on hommat hoidossa niin voikin ottaa vähän lunkemmin. Eli jään lomalle heinäkuun alkupuolella, ja la on 31.7., eli silloin sitten äitiyslomalle. Elän toivossa, että ainakin kesäkuun vois vaan viettää lueskellen ja tekien helpompia hommia, mun aivokapasiteetti kun tuppaa romahtamaan raskauden loppupuolta kohden. Ei kauhean hyvä asia meikäläisen ammatissa... :ashamed:

Onko teillä kenelläkään muuten ollut ongelmia kilpirauhasen vajaatoiminnan takia? Mulla oli arvot rajoilla ennen raskautta, ja ekan neuvolakäynnin jälkeen jouduin sitten syömään tyroxinia. Ja nyt viime viikkoisten verikokeiden jälkeen annosta nostettiin vielä. Eli meikäläisen kilpirauhanen näyttää lopettelevan toimintaansa :(

T. Siobhan ja Plutte 16+3

Uusi ilmoittautuu 35+haaveiluketjusta :wave:

Tänään plussasin, yrityskierto 6 oli meneillään. Viikkoja nyt kasassa "huimat" 4+4 :whistle: Kolmas lapsi tulossa, joten sinällään ihan tuttua juttua, mutta eiköhän tässä ole viime kerrasta paljon unohtunutkin...

Ksylofoni Onnittelut plussasta! Hieno juttu!

Siobhan Mulla on samaa vaivaa. Tai oikeastaan sairastuin liikatoimintaan esikoisen jälkeen. Sitä lääkittiin pari vuotta ja sitten arvot alkoivatkin mennä vajaalle. Nyt mulla on lääkkeenä enää pelkkä tyroksiini 75, en ikinä muista miten ne nollat menevät. Lääkitystä nostettiin 25:llä raskauden alkuvaiheessa, kun arvot olivat menneet hiukan epätasapainoon ja viime kontrolli oli ok. Ensi viikolla seuraava kontrolli ja saa nähdä, pitääkö taas nostaa. Pidä huolta, että sua kontrolloidaan kerran kuukaudessa, jos on pahasti vikaa (mulla on joka kuudes viikko verikoe). Vajaatoiminnalla kun voi olla vakavia seurauksia sikiöön.

Oma olo on ihan ok, mutta hiukan liikaa mulla kyllä on töitä. Ensi kuussa olisi kaiken lisäksi neljä ulkomaanmatkaa, ei jaksais. Yritän kyllä päästä luistamaan yhdestä tai kahdesta, joka viikko reissaaminen ei varmasti ole hyväksi. Täysin kivuttomia supisteluja on jo ollut. Maha vetää ihan kovaksi. Onkohan se normaalia näillä viikoilla (viikko 20 alussa)?

:flower: Ksylofoni onnea odotukselle!
Helvi 10 minulla oli juuri noilla viikoilla tosi voimakkaita supistuksia, liittyvät usein kohdun voimakkaaseen kasvuun. Nyt alkaa kyllä supistella lujaa jos menee johonki isoon kauppaan, joten suosin pieniä putiikkeja.
Minulla oli tänään vika työpäivä ja kyllä oli kiire. Huh onneksi nyt ohi. Piti vielä antaa päivän lopuksi työkaverille virtaa, kun hänen autonsa hyytyi. Jep minäkin huomannut ton raskauden vaikutuksen muistiin. Laitoin pomolle viime vuoden toimintakertomuksen sähköpostilla ja unohdin laittaa sen siis linkin ja sitten taas uusi yritys. Kyllä tuntee itsensä torveksi. Yleensä kun ei tollasia lapsuksia käy. Nyt sitä sitten vaan odotellaan vaavia.:)
Tsukka ja Jötkis 34+2

Hei,

Voisin ilmoittautua myös ketjuun mukaan. Ikää 36 v. Viikkoja kasassa 3+5, plussattu muutama päivä sitten. Tulossa olisi neljäs, kolme poikaa vuosilta 03, 06 ja 09 juoksentelee jo jaloissa :) . Viime kuussa tuli jonkinasteinen yllätysplussa joka päätyi varhaiseen keskenmenoon jo 4+3. Vauvakuumehan tuosta nosti päätään ja ajateltiin mennä ajatuksella tulee jos on tullakseen. Tärppäsi sitten heti samantien vaikka puuhatkin sijoittuivat ainutkertaiseen 4 pv ennen ovulaatio peiton heilutukseen :O . Täytyy sanoa että yllätys oli kyllä molemmille. Mies on tietysti polleana kun nyt on ollut noin aikaansaapa :LOL: . Toivottavasti pienellä olisi nyt paremmin toimivat tarrasukat matkassa mukana. LA oli 30.10.

Ksylofoni :wave: , täällä tavataan.

Ksylofoni ja Irmeli74 Onnittelut plussista :flower: ja tervetuloa mukaan :wave:!!!

Helvi-10 mulla on ollut enempi ja vähempi kipeitä suppareita ihan alusta asti, kuulemma joillakin vaan on... mut sitten jos niitä kipeitä rupeaa tulemaan niin kannattaa käydä tsekkauksessa, vaikka nekään ei haitaksi ole niin kauan kuin eivät avaa paikkoja. Epämiellyttäväähän suppailu kyllä on : /

ON: Aloitin valmistelut hankkimalla tutuilta vähän kaikenlaista tulokkaalle... paljon vielä puuttuu ja pitäisi jotenkin saada olemattomat neliöt riittämään pinnasängylle ja muille tulokkaan tavaroille. Vaatii kyllä luovuutta keksiä joku systeemi... Alusvaatekaupassakin oli pakko käydä visiitillä, vanhat ei enää pelitä. Tein sitten halvan väliaikaisratkaisun niin ei niin paljoa harmita jos kuukauden-parin päästä joutuu hankkimaan taas isompia kokoja. Ensi viikolla neuvola jossa toivon mukaan kuulen sokeriraituksen tulokset (kaippa ne kuitenkin olisivat soittaneet jos niissä olisi ollut jotain hälyttävää, kävin siellä jo pari viikkoa sitten...). Painosta tullee sanomista joka tapauksessa ;)

Lumista viikonloppua kaikille!!!

Jambo ja toukkis 26+6

Irmeli :wave:

Pieni kuvotuksen tunne alkaa hiipiä kuvioihin ja tissit armottoman kipeät. Ei muita oireita - toistaiseksi.

Miehen kanssa juteltiin, että tämä on kovin erilaista odotusta kuin ennen. Ollaan uusperhe ja tämä on meidän ensimmäinen (ja varmaan jääkin ainoaksi) yhteinen lapsi, molemmilla ennestään muksuja. On kovin levollinen ja hyvä olo ja uskon, että tämän "iltatähden" odotuksen pystyy ottamaan paljon rennommin.

Ksylofoni 4+5

Tsukka ja Jambo Hyvä tietää, että muillakin on ollut supistuksia samoilla viikoilla! Eiköhän se ole normaalia. Ja totta, että nyt on kohtu kasvanut kovasti ja masu pullistuu mukavasti =)
Tsukka onnittelut äitiysloman alkamisesta!!

Irmeli tervetuloa! Toivotaan, että tällä kertaa onnistaa.

Ksylofoni ja Irmeli74 tervetuloa ja onnea plussista!

Pahaolo oli itselläni välillä enempi poissa, mutta nyt on taas palannut. Välilllä on ihan tosi oksettava olo, niin kuin alkuraskaudessa. Närästystäkin on ja se närästyslääke auttaa siihen pahaanoloonkin jonkun verran.

Supistuksia on päivittäin, mutta kivuttomia sellaisia.

Tällä viikolla oli lääkärintarkistus yksityisellä, ja kaikki oli ok. Vauva on nyt noin 750 g:n kokoinen hyvin liikkuvainen mötkäle. Eilen huomasin ensimmäistä kertaa, että liikkuminen näkyi paidankin läpi muljahteluna.

kurkkunaamio ja kolmonen 25+0

Irmeli 74 Onnea odotukseen ja tervetuloa palstalle:flower:
Minulla varmaan myös liivikauppaan meno, kun alkaa nämä liivit tuntua vähän liian pieniltä mitä olen ostanut. Kyllä on ollut menoa ja meininkiä viikonloppuna oltiin risteilyllä, tuntu että olin joka paikassa tiellä mahani kanssa. Sitten paluu matkalla kamala myrsky ainakin tuntu siltä ja minä tulen aina merisairaaksi. Makasin vaan sängyssä ja ajattelin että kuolen:ashamed: No päästiin kotiin ja kuinka ollakkaan niin vesijohtoputki oli jäätynyt. Vasta tänään mies sai se sulamaan eli vuorokausi ilman vettä kolme lasta ja mamma tässä kunnossa. Onneksi saatiin juomavettä naapureilta.
Eipä sitä osaa riittävästi arvostaa näitä arkisia asioita. Huomenna minulla on neuvola ja tuntuu että painoa on tullut. Muuten mistä saisi hankittua kohtuuhintaisia imetyspaitoja? Olen yrittänyt surffailla muttei oikein löydy.
Tsukka + Jötkis 34+6

Onnea Ksylofonille ja Irmeilille, tarrasukkia ja tervetuloa!

Tsukalle onnea äitiyslomalle =)

Ja ihanaa että Kurkkunaamiolla oli kaikki hyvin lääkärintarkastuksessa =)

Helvi, toivottavasti on matkat alkaneet hyvin! En muista ihan tarkkaan koska mulla alkoi noita supistuksia tulla edellisessä (siis kakkosen) odotuksessa, mutta muistan, että usein tuli kuitenkin tuollaisia kivuttomia suppareita. Nyt niitä ei ole vielä kuulunut, onneksi...

Mulle ei ole annettu neuvolasta sen enempää tietoa tuon kilpirauhashäiriön takia, on vaan kehotettu syömään lääkkeitä, ja annostusta tosiaan muutettiin jo kerran. Eli mitään lääkäriä en ole asian tiimoilta tavannut, se vaan kirjoittaa reseptin ja joku hoitaja soittaa mulle ja käskee hakea apteekista. Mutta täältä keskustelupalstoilta kun on asiasta lueskellut niin tajusin sitten vähitellen, että aika vakavasta asiasta on ilmeisesti kyse. Soitin sitten tänään neuvolaan saadakseni edes tietää koearvoni, ja sitten googlailemaan. Mutta en onnistu löytämään juuri mitään tietoa, sivuilla todetaan vaan, että raskauden aikana lääkityksen määrää yleensä nostetaan. Joltain amerikkalaiselta sivulta löysin vähän jotain raja-arvoja, mutta mun arvot oli ihan selkeästi niiden sisällä. Eli en tiedä, mua ottaa päähän tuo neuvola ja mietin tässä josko sitä pitäisi vaihtaa, epäilen vaan että seuraavakaan ei olisi yhtään tätä parempi : /

Siobhan ja Plutte 17+1

Siobhan Ei ihan hyvältä kuulosta tuo neuvolan touhu! Kyllä sun pitäisi vähintään yleislääkärin seurannassa olla jos ei endokrinologin! Käypä ihan ensimmäiseksi kirjautumassa kilpirauhasfoorumin sivuille Kilpirauhasfoorumi • Etusivu. Siellä on mm. palsta kilpirauhasvaivoista ja raskaudesta. Jos et halua kirjautua, voit lähettää kysymyksen vieraspalstalle, johon ei tarvitse kirjautua. Lääkäreitä ei kilpirauhasfoorumilla ole vastaamassa kysymyksiin, mutta ihmisiä, jotka ovat kamppaileet tämän vaivan kanssa vuosikausia. Itse sanoisin, että jos saat sieltä aktiiveilta kommentteja joiden mukaan arvosi ovat ok, niin ei syytä huoleen. Mutta joka tapauksessa vaatisin ihan ehdottomasti, että neuvola lähettää sut endokrinologin vastaanotolle. En ole ikinä kuullut sellaisesta, että neuvolan täti vaan hoitelee näitä asioita.

Yhteistyössä