35 v + odottajat, vol 5

Hei! :wave:

Uskaltaisinkohan minäkin jo liittyä tänne odottajiin... Roikun vain tuolla vauvakuumeisissa, kun ei tahdo vielä uskoa että olisi raskaana... Tai pelkään keskenmenoa enemmän. :|

Olen 36-vuotias ja meillä on ihana 12/08 syntynyt esikoistyttö.
Laskettu aika olisi 22.10 ja tänään olisi 5+4 rv.

Raskautena tämä on 5, keskenmenoja on ollut pari rv6 ja ensimmäinen raskaus vuonna 2005 päättyi ikävästi rv12. Silloin todettiin rypäleraskaus, jota piti hoitaa yli puoli vuotta sytostaateilla ja sen jälkeen oli 1,5 vuoden kielto raskautumiseen. Joten muutama vuosi meni lapsien hankkimisen kannalta ihan hukkaan
Mutta nyt ehkä uskaltaa toivoa ja uskoa, että tämä onnistuisi...

Neuvola aika on vasta maaliskuun puolessa välissä. Ultraa en ole varannut, mutta haluaisin kyllä käydä tarkistuttamassa tilanteen ennen sitä niskapoimu-ultraa, joka on silloin ennen rv 12. Mutta vielä en ole aikaa varannut.
Raskausoireita ei ole juuri mitään... Aikaisemmissa raskauksissa on pahoinvointi tullut melkein heti plussaamisen jälkeen, joten sekin vähän ihmetyttää.
 
Siobhan 42 netistä löytyy kyllä hus-labin sivuilta kaikkien labrojen viite arvot tsh ja t4v on noita yleisimpiä kilpirauhasarvoja. Kyllähän toi kuulostaa aika oudolta ette ole lääkärin vastaanotolle päässyt. Olen huomannut ettei noi neuvola terkkarit välttämättä kauheasti tiedä eri sairauksista. Minullekkin eilen terkkari sanoi että olisi hyvä lenkkeillä, lenkkeile nyt näillä-20 asteen pakkasilla kun olen astmaatikko!
Tervetuloa Liljaana palstalle ja toivottavasti kaikki on ok, onnea odotukseen:flower:
Minulla alkoi tässä rasvaudessa vasta viikolla kuusi pahoinvointi, joten voihan se olla että viikkoja vielä niin vähän.
Olin eilen neuvolassa painoa tullut kilon/viikko:| No nyt on pakko olla tarkempi. rr:127/83 hb oli noussut 127:ään, sf-mitta 32 eli ei järkyn suuri, vauvan syke 140. Eli kaikki ok, mutta sain kuulla vähän saarnaa painosta, mulla toinen lapsi ollut 4570 eli iso, kolmas kuitenkin 3910 vaikka paino nousi kolmannessa raskaudessa eniten. Nyt on sitten tullut kamala tarve laittaa kaikki valmiiksi vauvaa varten=) Tsukka+Jötkis 35+1
 
Tervetuloa Liljaana :wave:

Oma olo ei ole mitenkään ihmeellinen, pientä kuvotusta mutta sitäkin vaan silloin tällöin.

Kirppikseltä olen jo tehnyt vauvanvaatelöytöjä, ihan niitä pienimpiä 56-60-senttisiä neutraaleissa väreissä olen ostanut. Mä kun olen suurimman osan vauvantarvikkeista/vaatteista antanut jo pois kun en arvannut, että ikinä saan kolmatta lasta. Mies tuossa jo kurkki huuto.netistä vaunuja, mutta niitä en kyllä ihan näin aikaisessa vaiheessa vielä halua hankkia.

Ksylofoni 5+jotain
 
Helvi, ei se neuvlan täti näitä asioita itsekseen hoitele, kyllä siellä mun arvot on menneet lääkärin nähtäväksi. En vaan tiedä minkä sortin lääkärin, erikois sellaisen vai yleislääkärin, koska en ole ko henkilöä/henkilöitä koskaan henk. koht. tavannut. Ja koska mulle asiasta on ilmoitettu vain puhelimitse, ja silloin puhelimessa on vain ollut kätilö, niin enpä ole sitten päässyt pahemmin esittämään kysymyksiä. Sain kuitenkin eilen mun potilaskertomuksen ja labra-arvot kirjeellä tänne kotiin, ja siihen laboratorioraporttiin sisältyi myös raja-arvot. Ja olen sen mukaan siis ihan normaalisti niiden arvojen sisällä. Eli tiedä häntä. Mutta kiitos linkistä, katselen mitä sieltä löytyy!

Liljaanalle tervetuloa ja tarrasukkia!

Mulle iski flunssa, eilenaamulla oli olo kun olisin selkääni saanut (mies kieltää hakanneensa mua yöllä ;) ), sinnittelin sitten koko päivän töissä mutta iltapäivällä olo oli jo sen laatuinen, etten jaksanut edes lapsia hakea tarhasta. Onneksi ihana mies haki ne, kävi kaupassakin, hoiti iltakylvyt ja iltasatujen lukemiset ja mä pääsin nukkumaan. Tänään jaksoin tehdä hurjan puoli päivää töitä kotoa käsin, toivottavasti olo huomista kohden tästä kohenee...

T: Siobhan ja Plutte 17+3
 
Oi, tännehän on tullut uusia, onnea kovasti Irmeli, Ksylofoni ja Liljaana! :heart:

Liljaana: voihan raskaudet olla muutenkin vaan erilaisia ja nyt pahoinvointia ei niin tuliskaan. Mulla on 2 poikaa eikä kummastakaan ollu ku aavistuksen etovaa oloa silloin tällöin. Sama on tässä kolmannessa raskaudessa, joten mä vähän epäilen, että josko siellä olis poika taas tulossa vaikka tytöstä haaveilenkin.

Siobhan: mä oon kans ymmärtäny, että kilpirauhasjuttuja pitäs hoidella huolella raskauden aikana. Toivottavasti sullaki selkiintyis tuo tilanne, ja saisit varmistuksen, että mukana on joku asiantunteva lääkäri. Ne yleislääkärit kun nyt voi olla mitä on. Toisaalta jos oot nähny viitearvoja, ja olet niiden sisällä niin kyllähän se mieltä rauhoittaa.

Tänään vimppa työpäivä ja sit alkaa viikon loma. Ja sääkin sopivasti lauhtuu ilmeisesti loman ajaksi. Pääsee lasten kanssaki kunnolla pihalle, jihuu! Eilen oli Matin nimipäivä. Vanha kansahan väittää, että Matin päivästä alkaa kevät. Olispa nyt totta ja nuo kovat pakkaset olis takanapäin.

Täällä ei vieläkään liikkeitä tunnu kunnolla, siis silleen, että vois olla ihan varma. Joten doppler on käytössä aina silloin tällöin, ku tuntuu että haluaa varmistusta. Onneksi se sydän siellä aina on kiivaasti puksuttanut, ku oon kuunnellut. Rakenneultraa on 4 viikkoa ja tässä vaiheessa tuntuu aika matelevan hitaasti, mä niin haluaisin jo päästä sinne ultraan ja nähdä, että kaikki olis ok. Ja ehkä saada vinkkiä siitä sukupuolestakin.

Koralli & Tähkä 16+2
 
Meninkin valittamaan ettei ole raskausoireita, niin onpahan eilen ja tänään ollut etovaa oloa. Mutta ei mitään vielä verrattuna aikasempiin raskauksiin. bd
Närästystä on myöskin ollut jo jonkun verran, varsinkin kahvi närästää. No onpahan helpompi vähentää kahvin kittaamista, kun heti alkaa armoton närästys. :whistle:
Tuo kahvin juonnin vähennys mut taitaa kyllä paljastaa siskolle ja äidille, aateltiin et kerrottas vasta sillo np-ultran jälkeen.
Tänään kyllä varasin varhaisultran, mut se on vasta tuollo 16.3 ja viikkoja on sillo kasassa jotain 8++ Tietääpähän sit että onko kaikki ok.
Mulla on nyt sellanen fiilis että tää ois poika, jota kyllä toivotaankin. ;) Tyttökin ois ihana, ois valmiiksi tytön vaatteitakin vaikka kuin paljon, mutta poikaa me enemmän nyt toivotaan. Ois sitten jatkaja tälle meidän maatilalle, esikoinen voi hoitaa noi hevoset.:D

Liljaana & Aarre 5+6
 
Rentouttavaa lomaa sulle Koralli!

Mä rupean selvittään noita kilpparijuttuja edelleen ensi viikolla, eli siis varaan ajan lääkäriin. Nyt en jaksa, flunssa on edelleen päällä ja en saa mitään tehdyksi :( Toivotaan että noi olemassa olevat lääkkeet nyt kuitenkin estää sen pahimman lopputuloksen, eli että lapsesta tulee vajaaälyinen, enköhän mä itse kuitenkin tästä selviä :)

Muoks: ja kun aivot ei toimi niin saa tulla heti muokkaileen :D Eli toivotaan että vanhakansa tietää, kevät ei YHTÄÄN haittais meikäläistä =)

Liljaana, mulla ei kahdessa ekassa raskaudessa tullut yhtään pahoinvointia alkuraskaudessa, ja loppuraskaudessakin tosi vähän. Ja kaksi tyttöä meillä on. Tässä raskaudessa olen ollut huomattavasti pahoinvoivampi, joskaan en ole joutunut vessanpönttöä edelleenkään juuri halailemaan. Edelleenkään ei ole tietoa kumpi on tulossa, mutta raskaudet voi siis olla ihan erilaisia, vaikka kaikki menisikin hyvin.
T. Siobhan ja Plutte 17+4
 
Viimeksi muokattu:
Pahoinvoinnista: mun isoäiti sanoi kun odotin esikoista, että jos lapsella on pitkät hiukset tulee pahoinvointia, mä oli tosi pahoinvoiva ympäri vuorokauden ja tyttö oli kun peikko kun syntyi pitkät tummat hiukset:LOL:Kahdessa seuraavassa vähän aamupahoinvointia. No nyt oli aluksi pahoinvointia, mutta mulla muutenkin refluksia ja joudun syömään lääkettä niin vaikea sanoa, jos unohdan Omeprazolin ottaa aamulla niin kuvottaa koko päivän.
Korallille hyvää lomaa!Minä olen tässä useamman yön nukkunut huonosti, ei väsytä ja kauhea kutina, olen aika kuiva ihoinen ja muutenkin kutian. Eilen kauheat supistelut, niin on kyllä näissä maissa aina ollut, eli en usko niiden mitään vaikuttavan. Ens viikolla on loppuraskauden lääkäri. Ollut kauhean vaikeaa olla ilman herkkuja, kun sain kuulla painon noususta päätin etten syö niitä loppuraskauden aikana. Helpommin sanottu kun tehty.
Tsukka ja Jötkis 35+4
 
Tervehdys kaikille, uusille ja vanhoille!:wave:
Tässä on lomaviikko lopuillaan, on saanut jonkin verran levättyä. Väsymys on huikeeta, koko raskauden ajanhan olen ollut väsynyt. Viime keskiviikon neuvolassa hemppa oli 97 ja aloitin raudan syönnin, mistä mahani ei tykkää. Jospa se imeytyisi ja alkaisi piristyminen. Verenpaineet on tosi alhaalla edelleen, yläpaine alle sadan. Terveydenhoitaja käski lisätä joka ruokaan suolaa ja kehotti salmiakkia syömään. Närästys ei vain oikein tykkää salmiakista. Närästykseen käytän nestemäistä Gavisconia, toimii aika hyvin.
Tsukka, minä taas olen kuullut sellaisen "kansanviisauden", että jos närästää, tulee karvainen lapsi. Minua on molempien lasten kanssa närästynyt, esikoisella oli sellainen hennohko normaali tukka, toisella oli oikein paksu tumma tukka. =)

Liljaanalla
on ollut rankkoja kokemuksia, toivottavasti kaikki menee nyt hyvin.

Kurkkunaamio ja kolmonen 26+1
 
Tsukka, tsemppiä herkkulakkoon! Mulle sellainen on onnistunut raskauksien jälkeen, ja silloinkin vaan Painonvartijoiden avustuksella. Raskauden aikana sen täytyy olla ihan hirveää, ainakin jos sun mielitekos on yhtään meikäläisen luokkaa :(

Muuten ei kuulu juurikaan uutta. kauhea viime viikkoinen flunssa tuntuu alkavan vihdoinkin olla takana päin. Tänään olin sairaan esikoisen kanssa kotona, mutta huomenna työ ja tarha kutsuvat meitä molempia.

Siobhan ja Plutte 18+0
 
Nostelen vaan vähäsen kaikkien näiden uusien maaliskuuketjujen ohi :)

Mulla on huomenaamulla rakenneultra. En jaksa edes stressata, jos sieltä jotain kauhuja löytyy niin olenpahan yksin niistä kuulemassa, mies ei töiltä pääse. Esikoinen on ollut koko viikon sairaana kotona, huomenna onneksi pääsee tarhaan, ja sekä miehen, joka on jo ollut kaksi päivää kotona, sekä mun itsen tarvis vähän päästä töitäkin tekemään... Itseä painaa vielä viime viikonloppuinen flunssakin, luulisin, väsy on nimittäin kamala |O

Siobhan ja Plutte 18+3
 
Pahoinvoinneista ym. Meillä on entuudestaan kolme poikaa ja takana kolme keskenään hyvin samanlaista raskautta. Alkuraskaudessa vähän väsymystä, valtaisaa turvotusta ja etovaa, ahdistavaa oloa joka on sitten helpottanut. Loppuraskaudet on mennyt tosi hyvin. Eli helpolla olen päässyt. Vähän sitä miettii että josko olisi mahdollista että meille voisi tyttökin tulla. Tämä raskaus vaan ainakin tähän asti on kulkenut täysin noiden edellisten jalanjälkiä vaikka näin alussa ollaankin. Turvotus on valtaisaa, tänään tuli ensimmäinen hetkellinen etovan olon hetki (yleensä alkanut noin 6+ viikolla). Jotenkin toivon että tulisi nyt vaikka selvempää pahoinvointia (ehkä en sitten enää sitä toivoisi ;) ) jotain erilaista, että voisi ajatella että josko siellä tyttö olisi poikien jatkoksi. Pikkuhiljaa alkaa taas kuitenkin tuntumaan että neljäs poika siellä köllii. Viime raskaudessa oli hyvin varma tyttöolo -aina viikolle 5 asti :O, sen jälkeen olin 100 % varma että poika on tulossa, ja niinhän olikin. Nyt alkaa tuo tyttötoive taas muuttumaan poikaoloksi. Työnimenä on kuitenkin vielä Eila, katsotaan muuttuuko tuo jossakin vaiheessa hieman miehisemmäksi.

Irmeli ja Eila 5+4
 
Liljaana tervetuloa!

Siobhan No onneksi toi sun kilpirauhastilanne kuulostaa ihan hyvältä. Muista vaatia, että seuraavat niitä arvoja koko raskauden ajan. Tuskin niissä on mitään ongelmaa, jos viitearvoissa ovat. Pelästyin sun ensimmäisistä viesteistä, että olisi pahasti pielessä. Itsellä oli esikoisen jälkeen niin pahasti pielessä, että vuoden olin raskautumiskiellossakin. Sulla on muuten tosi aikaisin rakenneultra ja mulla tosi myöhään. Jostain syystä vasta, kun koossa tasan 23 viikkoa. Vielä vajaat pari viikkoa odottelua.

Mua harmittaa kovasti kaverin puolesta, jolla ei toi raskautuminen ota onnistuakseen, ei sitten edes koeputkihedelmöityksellä. Kamalaa käydä raskaat prosessit läpi ja sitten saada tulokseksi pelkkää tyhjää. Itselläkin meni pari vuotta kakkosen tekemiseen, mutta onneksi ollaan nyt jo näin pitkällä!

Hyvää vointia kaikille!
 
Hei!

Saanko liittyä vielä tässä vaiheessa mukaan uutena vaikka kuumeilijoissa ja odottajissa olenkin tämän raskauden ajan roikkunut.
Olen juuri viime kuussa täyttänyt 35v ja ennestään meillä on viisi lasta,kuudetta siis odotellaan.
Ketjun aloittajalle laitoinkin yksäriä tiedoin.
Lapsosemme ovat kohta 8v tyttö, 6,5v poika, 5v tyttö, 4v tyttö ja hetken vielä vauvana oleva 1v6kk oleva poika. Tämä raskaus tuli vähän puun takaa,pienenä yllärinä mutta mikäs siinä,raskaana oleminen on ihanaa ja olen nauttinut tästä kovasti.
Keskenmenoja olen kokenut kolme:nyt 5v tyttö oli alunperin kaksonen joista toinen meni ihan alussa kesken. 07 tuli toinen rv5 ja kolmas 08 viikolla 14 joka oli todella henkisesti rankka paikka.
Kotiäitinä olen viihtynyt lähes koko ajan,tosin 04 kävin tekemässä 7kk työpätkän sairastuttuani pahaan synnytyksen jälkeiseen masennukseen ja mies oli sen aikaa kahden lapsen kanssa hoitovapaalla nauttien joka hetkestä:)

Nannaliina 27+6
 
Tervetuloa Nannaliina :wave:

Mites Siobhanin rakenneultra meni, toivottavasti kaikki oli ok! Selvisikö vauvelin sukupuoli, vai halusitteko edes tietää?

Me tultiin parin päivän reissusta eilen takas. Torstaina menomatkalla vauva monotti autossa moneen otteeseen, oli selvää potkimista :heart: Sen jälkeen on ollu taas hiljaisempaa, mut kai se on vielä normia tässä vaiheessa, jos potkii vaikka taaksepäin. Ainakin eilen illalla sykkeet kuulu heti kotidopplerilla.

Mulla on menny tämä raskaus kans aika lailla samanlailla kuin noista mun kahdesta pojastakin joten sen perusteella olis poika taas tulossa. Elättelen kumminkin tyttötoiveita vielä rakenneultraan asti. Alussa me miehen kans jo lyötiin tytön nimi lukkoon, mut nyt on mieski ruvennu miettimään poikien nimiä, joten taitaa sekin jo alkaa kallistua enempi siihen, että poika sieltä taas tulee. Tää on meidän viimeinen lapsi, joten silleen olis kyl kiva, jos tulis tyttö, mut ihan kumpi vaan, niin rakashan se tulee olemaan.

Ainoa ero edellisiin raskauksiin on, ett olen ollu nyt väsyneempi ja närästystä on ollu jo tässä vaiheessa. Gaviscon on auttanu närästykseen hyvin. Mut mulla on lähtöpaino nyt korkeammalla ku aiemmin, joten epäilen, että närästys johtuu vain siitä.

Mulla on rakenneultra 24. päivä. Tulispa se päivä pian. =)

Koralli & Tähkä 17+4
 
Tervehdysn kaikille!
Minä olen ollut toista viikkoa sairaalassa. Kaikki alkoi sunnuntaina 27.2 klo 14 kun lapsivedet menivät, siitä sitten kiireelä sairaalaan ja siellä antibiotti-tippa. Ma iltana eka cytotec, ti vielä kaksi kertaa ja ti illalla kohdunsuu kolmelle sormelle auki. No sitten mun maksa-arvot noussu kolmeensataan, ei ole ikinä ennen tutkittu, joten ei tietoa vaikka ois ennenki noussu. Klo 20.30 synnäriin, kalvot puhkastiin 21, klo 23 spinaalipuudutus ja klo 0041 pieni poika oli syntynyt. Oli helppo synnytys. Poika oli siis vasta 36 viikkoinen, joten alku ongelmina oli eka hengitys, sitten verensokerit ja lopuski bilirubiinit. Meinasin jo laitostua 9 päivää sairaalassa vietettyäni. Pääsimme naistenpäivänä kotiin tytöt ovat aivan innoissaan hoitamassa pikku-veikkaa. Vauva arki on ihanaa ja vauva muistuttaa milloin on ruoka. Pojan mitat 49 cm ja 3190g eli iso kaveri ennen aikaiseksi. Painitrikootkin on jo saatu lahjaksi:D
Onnea kaikille odotukseen, meillä oli tämä raskaus yllätys alusta loppuun asti, osastolla poikaa sanottiinkin bonus vauvaksi.
t.Tsukka ja pieni prinssi 8 vrk:D
 
Tsukka Isot onnittelut!! Hienoa, että kaikki meni loppujen lopuksi hyvin.
Tosi hyvän kokoinen vauva kuukautta ennen syntyneeksi. Mun esikoinen syntyi rv 38 ja oli vain 2,6 kg. En siis kovin suurta odota tästä toisestakaan.
 
Paljon onnea Tsukalle! Ihanaa, että kaikki meni hyvin, ja että vauvakin on niin iso! Kyllä se siitä =)

Taisin unohtaa täällä käydä kertomassa rakenneultratuloksia. Eli en sitten kysynyt sukupuolta, mutta epäilen vahvasti tyttöä. Ensinnäkin siksi, että raskaus on pääosin ollut tosi samanlainen kuin kaksi edellistä, ja kaksi tyttöä meillä jo on. Toisekseen ultraaja aloitti sieltä vauvan peräpäästä, enkä nähnyt siinä sitten mitään poikaan viittaavaa (katseli peräaukkoa kylläkin, mutta kuitenkin). Mutta vauva oli terve sikäli mikäli sitä vielä pystyy näkemään, ja muutaman kivan kuvankin sain mukaan. Oli ihan kiva ultraaja, ja katseli tosi tarkaan kaikki jutut, varsinkin sydämen. Laskettu aika siirtyi 3 päivää eteenpäin, eli on nyt 3.8.

Mulla tuntuu olevan hirveästi vauvoja tulossa tutuille, yhdellä on 3 viikkoa laskettuun aikaan ja eilen sain tietää että toinen vanha kaveri saa ekan vauvansa heinäkuun alussa =) Ihanaa kun on kanssasisaria ihan oikeassa elämässäkin, vaikka asummekin kyllä tosi kaukana toisistamme.

Siobhan ja Plutte 19+2
 
Tsukka onnea poikavauvasta!

Itsellä kaikki muuten hyvin, mutta väsymys on kauheeta ja nyt on tullut yölläkin nukkumisongelmia. Ei jotenkin "happi riitä" ja viime yönä oli kauhea lihaskramppikin sääressä. Tässä vaiheessa olo on jo näin raskas, ja vielä 3 kk jäljellä...

kurkkunaamio ja kolmonen 28+0
 
Kunhan nostelen, ettei ihan unohduta...
Huomenna jännä päivä, rakenneultra.
Siobhan, hienoa että sulla oli kaikki hyvin. Me ollaan liian uteliaita ja kysytään sukupuoli, jos se vaan näkyy. Ei sillä niin väliä kumpi tulee, kunhan vaan kaikki olisi kunnossa.
Mulla on kanssa jo nyt noita lihaskramppeja. Herään aina välillä yöllä siihen, että pohkeesta kramppaa. Muutenkin oon nukkunut huonosti ja ollut muutaman päivän tosi väsynyt.
 
Tsukka onnea pienestä :heart: prinssistä:heart:!!! Hienoa että kaikki meni loppujen lopuksi hyvin =)

Ja tervetuloa kaikille uusille :wave:

(.) En ole piitkään aikaan saanut kirjoiteltua tänne kun koko ajan väsyttää ja lisäksi usein iltaisin ja öisin suppailee, neuvolatäti meinasi että saattaisi olla syytä jäädä jo saikulle vaikka mammalomaan vielä viitisen viikkoa... käyn hakemassa lääkärin mielipiteen ja samalla saa katsoa ettei asukki ole vielä pyrkimässä massun toiselle puolelle. Viikkoja vasta 30 kasassa :(

Siobhan kiva että sulla oli hyviä uutisia ultrasta

Helvi toivottavasti sullakin kaikki ultrassa hyvin!?

Jambo ja toukkis
 
Täällä myös ihania ultrakuulumisia. Pieni papunen syke rinnassaan nähty ultrakuvassa. Laskettu aika aikaistui päivällä 29.9. Vähän jännitti, mutta kaikki oli just niinkuin pitikin.

Muuten täällä pyörii mahatauti. Kuopus ollut oksentelun ja ripulin kynsissä jo kolmatta päivää. Keskimmäinen oksensi yöllä ja mieskin oli ihan koomassa illalla. Esikko ja minä odottelemme sitä kolmatta aaltoa : /.

Irmeli ja Eila 7+4
 
ARGH! Korjaus edelliseen viestiin. Laskettu aika ei tod. ole 29.9. vaan tietysti 29.10. Tajusin yhtäkkiä että nyt on kyllä kuukaudet sekaisin. Edellisessä kierrossa kun minulla oli hyvin varhainen km oli laskettu aika juuri tuo 29.9. Taisi nousta alitajunnasta. Ei kyllä tämän on syytä oleilla lokakuun loppupuolelle masussa ei mitään syyskuun vauvoja.

Irmeli ja Eila 7+4
 
Täällä kaikki hyvin! Lisäboonuksena tieto, että meille tulee pieni tyttö :heart: Olin ihan vakuuttunut siitä, että tämäkin on poika kuten esikoinen, mutta eipä vaan ollutkaan. Ihan yhtä onnellinen olisin silti pojasta, ei se sukupuoli tärkeintä ole. Esikoinen 4 v kitisee, että haluaa veljen eikä siskoa. Tuossa iässä kun tytöt on ihan tyhmiä :) Nyt vaan täytyy toivoa, että kaikki menee hyvin loppuun asti.
Aurinkoisia päiviä kaikille!
 

Yhteistyössä