35+ Lapsettomat

vilkas75 voiko olla totta, siehän plussasit!! Onneksi olkoon ja nauti nyt juhannuksesta hymysuin =)

samoin Ninnatar kiitos vielä tuosta linkistä, jonka laitoit. :flower: Kiinnostaa kovasti lueskella tuollaisia juttuja, saan niistä uutta toivoa.
Yritä rennosti olla nyt raskaana, koska mitäänhän et voi nyt tehdä, kuin odottaa.. Oletko kuitenkin saaanut vahvat viivat r-testiin, niin eikö se kerro jotakin hcg:n pitoisuudesta?

Hyvää juhannusta ja keskikesän juhlaa kaikille :flower: :flower: :flower:
 
Hei kaikki! Täällähän on nyt aivan mieletön draivi päällä! Hyvä naiset! Onnittelut Vilkas, loistava juttu. :flower:
Kyllä meidän muidenkin tuuli kääntyy vielä...

Me varattiin miehen kanssa just matka etelän aurinkoon, olen aivan innoissani. Meren tuijottamista ja vuokra-autolla huristelua kymmenen päivää.. ah.

Sain todella hämmentävän meilin siltä viimeksi raskautuneelta ystävältäni, jossa hän miehensä kanssa ilmoitti että he eivät nyt ole tulossa yhteiseen juhannuksenviettoon minun vuokseni, koska arvelevat minun ahdistuvan raskaana olevasta seurasta. Olin aivan puulla päähän lyöty. Ystäväni on aiemmin meilaillut kanssani paljon koska on itsekin pitkään toivonut lasta, ja tietää henkilökohtaisesti ne pelon ja katkeruuden tunteet (tosin hänellä vähän eri ongelma kuin minulla, lähinnä ei ole ollut yrityskertoja joista olisi voinut raskautua). Ymmärrän siis että tarkoitus oli hyvä, mutta silti loukkasi kyllä pahemman kerran. Miksi minulta ei kysytty? Aivan kuin en olisi itse kykenevä enää päättämään omista asioistani. Ystävä vielä päivitteli että on kamalaa että ystäväpiiri hajoaa "tämän lapsiasian takia". Tuntui todela hirveältä, kun aamusta iltaan yrittää tsempata että ystäväpiiri nimenomaan ei hajoaisi, ja sitten tullaan sanomaan että sun takia tässä nyt käy näin.
Kivaksi tarkoitettu viesti tuntui kyllä ennemminkin siltä kuin joku kääntäisi veistä haavassa. Samalla se oli tietysti myös voimakas muistutus, että "sinä et ole raskaana ja se on ongelma".
Nyt tuntuu täysin absurdilta mennä juhannuksenviettoon tietäen että ystävä ei sinne tule minun vuokseni, tosin täysin minulta kysymättä.
Sama kaveri on raskautumisensa jälkeen muutenkin kommentoinut lähinnä tosi ahdistavasti. Ensitöikseen hän lähetti minulle pitkän neuvovan kuvauksen siitä miten itse tuli raskaaksi. Viesti tuntui olevan että jos minäkin tekisin niin kuin hän niin saisin sitten lapsen. Ja kun ohjeet on osastoa "foolihappoa ja jalat ylös" niin teki mieli vastata, että kuule, jos jossain internetissä sanottaisiin että tuoleja syömällä tulee raskaaksi niin meillä istuttais jo lattioilla ja minä nakertaisin tuon sohvankin kaiken varalta...

Tuon viestin jälkeisenä yönä näin painajaisen jossa lääkäri julisti minut parantumattomasti lapsettomaksi. Oli kyllä ihanaa herätä kahvikuppiin jonka mies pisti nokkani alle.

No, ehkä sitä on myös tullut liian herkäksi. Mutta jotenkin nuo viestit ovat loukanneet. Tuntuu että lapsettomuuden kokemus unohtuu heti kun nappaa. Päätin etten itse ainakaan siihen sorru ja aloin pitää päiväkirjaa näistä tuntemuksista. Se voi olla ihan kiinnostavaa luettavaa sitten jos asiat joskus kääntyvät... että noinkin hullu voi olla! :LOL:

Näiden sekavien tuntemusten myötä toivotan teille kaikille mahtavaa, iloista, kaunista juhannusta!
 
Anja :hug: kirjoitit herkästä asiasta. Tuo on jotain käsittämätöntä käytöstä, jonka olen itse myös kokenut. Olen jäänyt myös ystävyyden ulkopuolelle, kun ystäväni aikoinaan raskautuivat. Olin aivan iloinen heidän puolestaan ja luulin että ystävyytemme jatkuu kuten ennen. Suuri ihmetys oli kun monta ystävää "jäi" useaksi vuodeksi unholaan, koska he eivät "halunneet" olla tekemisissä kuin toisten lapsellisten perheiden kanssa. Tai oikeastaan yhteydenpito ja tapaamiset vain jäivät, jonka osittain ymmärrän vauva-arjen takia, mutta ei kai puhelinsoitto sillointällöin niin paljoa vie aikaa? En tiedä mitä se on, miksi he tekevät näin? Ehkä eivät tiedä mistä enää jutella kanssani? Nykyään nuo ystävät ovat ottaneet yhteyttä ja lämmittelevät välejämme uudelleen, mutta 10-15 vuotta olin unohduksissa, kun minulla ei ollut lasta. En tavallaan kuulunut joukkoon. Jotain minusta tuntui puuttuvan kun en ollut kokenut äitiyttä. Sain töissä ylennyksiä, ja siellä arveltiin sen johtuvan siitä, kun olen lapseton ja voin tehdä ylitöitä helposti. Yksi ystäväni töksäytti kerran, kun tarjouduin lastenhoitoavuksi, ettei voi jättää lastaan minun hoitoon, koska en ole äiti. :eek: Käyttäytyminen minua lapsetonta kohtaan on siis ollut käsittämätöntä ja luonut edelleen kuvaa itsestäni, että olenko outo, kun minulla ei ole lasta.

Noh.. noista on aikaa ja elämä on opettanut ja kasvattanut, myös ystäviäni... enkä enää välitä.
 
Wau, tosissaan ne tuulet on nyt kääntyneet suotuisammiksi. Onnittelut vilkas plussasta :flower:

Jokohan ikäneito on mahtanut testailla? Peukkuja pidetään joka tapauksessa lauantain testaukseen.

Anja olipas uskomaton tapaus taas. Mitä ne ihmiset oikein ajattelee, vai ajatteleeko ne ollenkaan?

Kaikille teille ihanille toivottelen hyvää juhannusta :heart:
 
Onnittelut Vilkkaalle :flower:
Ollaan oltu vähän reissussa, niin on jääny palstailematta, enkä nytkään ehtinyt kovin tarkkaan kaikkien kuulumisia vielä lukea.
ON: Testasin keskiviikkona, koska sillon oli 2 vkoa kulunu siirrosta ja käskivät 2 vkon kuluttua testaamaan. Negahan se oli ja sitä jo oottelinkin kun kaikki erikoistuntemukset, mitä mulla oli runsaastikin siirron jälkeen, häipyi vähän ennen piinailun loppua. En käyny missään hcg - mittauksissa, kun ei käsketty, ja sieltähän ne menkat sitte alkoivatkin keskiviikkona, ja niitä tuntuu riittävän... eivät onneksi oo mitenkään kivuliaat normaaleihin verrattuna, mutta niin runsaat, ettei varmasti enää voi olla mikään raskauden aikanen vuoto kyseessä.
Tuli kyllä jokseenkin kurja olo. Seuraava panikoinnin aihe on sitte se, että selviääkö pakkasukot sulatuksesta, kun joskus syyskuulla siitä on tarkoitus jatkaa. Kuinka pian muuten yleensä tuoresiirron jälkeen voidaan PAS tehdä? Mä ajattelin, että heti elokuussa ilmoittautuisin PASsia varten, mutta käskivät vasta syyskuun kuukautisten tienoilla olla yhteydessä.
 
ikäneito70 :hug: Voimia. Mun klinikalta sanottiin, että yleensä tuoresiirron ja pas:in välissä odotellaan yksi normaali kierto. Mulle tehtiin pas niin sanotusti luonnolliseen kiertoon eli lääkkeittä heti suoraan tuoresiirron perään, koska olis tullut kesätauon takia 2kk:n tauko. Aika kumma musta, jos eivät voi sulle elokuussa tehdä.

Mä oon viettänyt juhannuksen vatsaflunssassa tms. Toivottavasti muut ovat pääässeet nauttimaan!
 
Iltaa!

ikäneito voi harmi, :hug: Kyllä mullekin tehtiin pas yhden välikierron jälkeen, eli sun tapauksessa just elokuussa.

Liisa toivottavasti olo on paranemaan päin.

Eipä täälläkään ihan nappiin mennyt juhannus. Aatto vielä oli ok, saunottelua ja siideriä. Juhannuspäivä sit ei enää mennyt, koira sairastui. Tänään sit ollaankin oltu päivystävällä eläinlääkärillä, koko päivä on mennyt sitä hoitaessa ja vointia seuratessa.

Toivottavasti muilla meni paremmissa merkeissä. Chloe taitaa olla ainoa piinailija, mites menee?
 
lyhennetyllä listalla nyt hoidossa olevat ja hoitoa odottavat

pidempi lista löytyy sivulta 131

Perjantai 2.7.2010

Solakka Silakka 41/40.............2.ivf..................vko 33
Rosmariini -74 35/36..............1.ivf/icsi..............elokuu
janetski74 35/35...................3.icsi..................elokuu
wabisabi 41/40, Graviditas......2.ivf...................elokuu
ekavekara- 40+, fel...............2.ivf..................elokuu
Carinna 38/34.......................3.icsi:n 1.pas......elokuu
Seinäkukkanen 45..................3.ivf..................elokuu
pottu70 39/41......................5.ivf..................elokuu
ikäneito70 40......................1.ivf/icsi:n 1.pas...elo/syyskuu
Chloe70 40/43.......................3.ivf.................syyskuu
Iines-74 36/41......................3.ivf..................syyskuu
Soulmama 36/39, In-Tiim........2.iui..................syyskuu
toivorikas-72 37/46...............4.icsi.................syksy
StellaR 38/45.......................5.ivf..................syksy
Anja73 35............................1.iui..................syksy
Vesiheinä 39/43....................3.ivf..................syksy?
Marjaana71 37/34.....clomit
Sointu2010 40/40......femarit+clomit
Niiskunen 36/28.........clomit+pregnyl+luget
Sinivatukka 40/37.....3.ivf:n 1.pas ?
Relish 35/38...............1.ivf ?
Sharlin 35/42............jonottaa luovutettuja munasoluja
MariAnne-S 40/37.................6.ivf?
Frangipani 35/39...................2.iui?
Miisamari 36/36.....................?

Plussanneet :heart:

Tikru70, tyttö syntyi 22.8.09.......... (3.ivf)
Maaria, poika syntyi 17.12.09........ (5.icsi)
Vaahtokarkki, tyttö syntyi 13.1.10 ..(3.icsi)
sarina13, tyttö syntyi 17.2.10..........(1.ivf:n 1.pas)
talvikauris, poika syntyi 24.3............(1.ivf)
tiki-71, LA 24.5.10 (tuplat).............. (3.ivf)
vilhelmiina72 (tuplat)..(1.siirto luovutetuilla, taustalla 6 ivf:ää omilla)
Auringonkukka, tyttö syntyi 30.5.10....(3.icsi)
tyhmäblondi73............................... (1.ivf:n 1.pas)
idaliina, LA 13.7. ............................ (2.icsi)
Möhkö-72...................................... (1.ivf/icsi)
mileena......................................... (luomu)
Wäinö............................................(luomu, inssiä odotellessa)
Mullu, LA 21.10.10.........................(3.icsi:n 2.pas)
meriharakka...................................(2.ivf)
jipsis...............................................(luomu)
Villiheinä, LA 20.11.10....................(3.ivf/icsi)
Siiri Sisilisko....................................(luomu)
wellamo........................................(1.ivf:n 3.pas)
karmilla........................................(1.ivf)
PetKat.........................................(1.ivf)
Ninnatar...............................(luomu, hoitoon pääsyä odotellessa)
Liisa34..........................................(1. icsi:n 1.pas)
vilkas75.........................................(1.iui)


 
Iines Kiitokset taas listasta. Kesätauko tosiaan lähestyy, kun enää Chloe piinailee. Toivotaan niitä Ninnataren aloittamia luomuihmeitä lisää. Kysyit aiemmin tuosta vitskukoktailista. Sain täältä joskus sellasen ohjeen (jonka joku oli saanut lekuriltaan), että miehelle B-, C-, D- ja E-vitamiinia sekä sinkkiä ja magnesiumia. Mun lääkärini kuitenkin totesi, ettei vitamiineilla tai lääkkeillä olla onnistuttu parantamaan miesten hedelmällisyyongelmia. Mutta tuskin niistä haittaakaan on ja voihan niillä pientä parannusta saada aikaan. Meillä tosiaan siittiöt on sitä "suoraan icsiin" -tasoa eli ei niitä vitskuilla normaalitasolle saa. Mutta ehkä suht hyvästä spermasta saa vielä parempaa. Jotkut lääkärit niitä kuitenkin edelleen neuvoo ottamaan.

vilkas Onnittelut! Ihanaa!

ON: Vietän kesälomaa sairastellen. Viimeisin diagnoosi on munuaistulehdus. Nyt jo suht hengissä ja jaksan surffatakin. Ens viikolla on alkuraskauden ultra.
 
tuhannetkiitokset onnitteluista :heart: äsken tein sydäntätykyttävän puhelintiedustelun hcg-arvosta, aamulla kävin labrassa, ja puuuh arvo hyvä 5055, eli toistaieksi kaikki hyvin, nyt sitten eteenpäin taaperrusta päivä kerrallaan toivoen että pikkukyytiläinen pysyy mukana... mistä nettikaupasta saisi tilattua vauvaliimaa...

Ikäneito voi suru, iso voimahali :hug: ja toivottavasti saat PASn jo elokuulle!

Liisalle paranemisia ja samoin Iineksen koirulle :flower:

Ja Chloelle tsemppiä torstain testipäivälle d =) b
 
Anja jaksuja ja :hug: Jos heinäkuussakaan ei tärppää niin eikö sitten ollutkin jo teillä suunnitelmissa inssi, sitten kun saatte hoidot aloitettua niin henkisesti helpottaa! niin ainakin mulla. Posittiivista mieltä äläkä anna ajattelemattomien ihmisten/ystävien masentaa!

Mullakin oli toissa viikonloppuna karsea kokemus siitä kuinka ajattelemattomia lähimmätkin ystävät voi olla... Oltiin minä plus kaksi kaveria saunomassa. TAUSTA: toinen on tietänyt meidän lapsettomuudesta jo pitkään ja on itse nyt 4kk raskaana ja ennestään 9v tytär aiemmasta liitosta. Ja tämä viimeinen raskaus alkoi 2kk yrittämisen aloittamisesta. Toiselle olin juuri kertonut meidän tilanteesta, kun en hormoonihoitojen päällä ollessa voinut juoda mitään.

Niin sitten siellä saunalla tämä raskaana oleva, minun kanssani saman ikäinen, rupeaa kauhistelemaan ja voivottelemaan sitä kuinka idiootti sitä täytyy olla että hän tämän ikäisenä on hankkiutunut raskaaksi... ja että on se ihan kauheata TÄMÄn ikäisenä sitä vauva-arkea pyörittää... SiiS TÄ ihan kuin heiltä olisi kokonaan mennyt ohi että minä tässä vasta vienosti toivon että lähivuosina saisin lapsen, enkä todellakaan pidä itseäni hulluna saati liaan vanhana tähän. No itku siinä tuli niin pahalta se sai olon tuntumaan :'( ja ulkopuoliselta.
 
Vilkas, joo, meillä on kai elokuussa inssi.

Hei, sanokaa nyt onko tämä ihan älytöntä, mutta: mua pelottaa se kun ei ole löytynyt mitään vikaa. (Hullua, tiedän...) Jotenkin vain toivoisin että olisi jotain selkeetä, mitä voi hoitaa. Ahdistaa se ajatus että entä jos jotain ei ole vain huomattu ja kaikki tämä on turhaa. Mut meneekö se niin?
Mikä teidän kokemus on? Miten tavallista selittämätön lapsettomuus on ja miten tavallista se että sitä voidaan hoitaa kuntoon noilla ihan samoilla keinoilla kuin muutakin?

Taustaa: mulla on lapsesta asti traumaattisen monia kokemuksia pitkällisistä tutkimuksista, joiden lopputulos on aina että vaikka oireita on, mitään syytä ei löydy. Esim verenpaineeni on älyttömän korkea vaikka syön terveellisesti, urheilen yms. sitä selvitettiin vuosia kaikenlaisissa kokeissa ja lopulta tulos oli että ei me nyt tiedetä miks se on noin korkea. Kun erilaista kremppaa on niin paljon, en voi olla ajattelematta että ne liittyy jotenkin toisiinsa vaikka lääkärit hoitaakin aina vain yhtä asiaa kerrallaan.Tämä lapsenteko tuntuu vain uudelta lisältä jatkumolla, jossa minussa on jotain pielessä mutta kukaan ei tiedä että mitä.
 
Anja73 Meidän perheessä ja suvussa on todella paljon erilaisia sairauksia ja oireita, mutta kokeissa ei näy koskaan mitään. Meidän suku on tuolta Kymenlaakson suunnalta, jossa ymmärtääkseni on tällaista samanlaista "omituisuutta" aika paljonkin.
 
Anjalle pahoittelut negasta :hug: Syksy tulee pian ja pääsette uudelleen hoitoon, siitä se taas piristyy. Olen myös selittämätön tai olin ainakin aiemmassa suhteessa, jossa en alle kolmikymppisenä saanut spontaanisti raskautta alulle. Yli 10 vuotta veivasin saman miehen kanssa ilman tulosta. Silloin kun kävimme tutkimuksissa, sanoi lääkäri, että 1/3 lapsettomuuden syy löytyy naisesta, 1/3 miehestä ja 1/3 syytä ei löydy.

Nyt kun lähdin nelikymppisenä uuden miehen kanssa tutkimuksiin, toivoin (ja pelkäsin) että löytyisi selkeä syy. Helmikuisen ekan ivf:n jälkeen, tuloksena olikin kasa huonolaatuisia munasoluja, jotka eivät jatka "kauniisti" kasvuaan. Lääkärikin oli yllättynyt. Joten epäilen ongelmani olevan solutasolla. Ja sitähän ei voi tutkia etukäteen, vaan juuri ivf:ssä tulee eteen. Toisaalta lääkäri lohdutti, että toinen ivf voi tuottaa eri tuloksen, ehkä parempia soluja? Sen luulon varassa jaksan odottaa vielä elokuun hoitoa, enkä uskalla edes ajatella, jos silloinkin tulee vain huonoja soluja.

Mutta Anja lohdutukseksi sinulle: niin monella tärppää hoitojen avulla, joten siihen on luotettava! :heart:

Vilkas :hug: nuo toisten ihmisten laukomat ajatukset todella satuttavat joskus. Koeta kuitenkin kestää. Ja onhan sinulla pieni salaisuus siellä masussa :heart: Itse olen myös hiljaa nieleskellyt loukkaavia sanoja. En oikein ymmärrä miksi monesti naisilla on tapana töksäyttää huomioimatta läsnä olevia ihmisiä ja olemalla epäkorrekti. Eihän toisten ihmisten elämän valintoja tai polkuja voi mennä arvostelemaan ja varsinkaan omiaan tuoda ainoana oikeana ratkaisuna tai tapana elää. , Olenkin miettinyt miksei sitten yhtä hyvin voisi laukoa takaisin ja pistää siellä toisessa päässä "luun kurkkuun"? Noh.. pelkään tietysti sillä paljastavan vauvakuumeeni.. ja sitä en halua monellekaan kertoa ettei tarvi kuukaudesta toiseen jankkaa sitä samaa, että ei en vieläkään ole raskaana.

Chloe miten menee?
 
Vilkas Aivan mahtava juttu! Paljon onnea! :flower:

Ikäneito Voi surku :hug: . Kerätään kesä nyt voimia ja syksyllä sitten paremmalla onnella.

Anja Yritä jaksaa. Hyvä, jos pääsette elokuussa inssiin. Minä olen myös välillä toivonut, että jotain vikaa löytyisi, niin olisi ehkä helpompi hyväksyä tämä tilanne. Mekin ollaan selittämättömiä, eikä mitään selvää syytä ole tosiaan löytynyt. Samoja hoitokeinoja meille on käytetty kuin muillekin ja saimmehan jopa yhden kohdunulkoisen aikaiseksi. Onneksi suurin osa saa hoitojen avulla lapsen, joten uskotaan ja luotetaan siihen.

Liisalle pikaista paranemista!

Iines Voi koira-parkaa. Toivottavasti hän on jo paremmassa kunnossa.

Chloe Onnea testailuun. Täällä peukut pystyssä :).
 
Pp 12 ja Inte Gravid täälläkin. Ostin hyperkalliin Clearblue-testin viikkonäytöllä, lorottelin siihen juuri ja pyyhkiessä alkoi verenvuoto samantien. Eipä tarvinnut edes jännittää testin tulosta. Tottakai mulla on ollut taas kerran kaikki mahdolliset oireet pahoinvoinnista turvotukseen ja vatsanipistelyistä lämmönnousuun - ilman lugeja. Jotenkin kai niin kovasti eläydyn raskauden mahdollisuuteenkin, että saan kaikki mahdolliset oireet. Jotenkin tähän pettymiseenkin turtuu, ei enää sureta, lähinnä vain vituttaa ja kaikki paska tuntuu yhdentekevältä. Ollaan lähdössä Riikaan lomalla, no voinpahan vetää viinaa kaksin käsin ja muun aikaa lomaillessa kytätä kuinka naapurin rouvan maha kasvaa päivä päivältä. Musta oikeasti alkaa tuntua, että tää homma ei vaan toimi meillä! Se mitä tää vuosi hoidoissa ja 9 hoitoa on saanut aikaiseksi, niin yksi keskenmeno, kymmenen kiloa läskiä, kaksi sairaalakeikkaa, katkeran mielen ja henkisen ihmisraunion. Mikä ei tapa, vahvistaa, sanotaan. Mä ainakin olen päivä päivältä heikompi ja surkeampi otus!

Solakka Silakka ja Anja, mulla on sellanen olo, että jaksan vain tiety kiintiön kuussa näitä perheellisiä ystäviä, ovat niin täynnä sitä elämää, että sitä on raskasta katsoa, vaikka tietenkin sen heille suon. Kuinkahan moni lapseton eristäytyy. Mulle juuri yksi lapseton työkaveri paljasti, että taustalla on epäonnistuneet hoidot. Taidan yrittää tutustua häneen enemmänkin.

Anja, mä ainakin ymmärrän hyvin sun fiilikset, koska mitään selvää syytä ei meilläkään ole ja diagnoosi on selittämätön sekundaarinen lapsettomuus. Sitä toivoo, että joku poppakonsti ratkaisisi ongelman, mutta toisaalta ei hoidot välttämättä onnistu sen paremmin, vaikka syy olisikin selvillä. Aika samoilla keinoilla eri syistä johtuvaa ja selittämätöntä lapsettomuutta kuitenkin hoidetaan. Mä toivoin kilpparilääkityksestä apua, mutta ei ainakaan vielä ollut. Toinen toivo on miehen tupakanpolton lopettaminen, jonka vaikutukset pitäis näkyä elokuussa. Ja mun pitäis saada tätä painoa alas, olen jo lievän ylipainon puolella, mikä ei edesauta yhtään raskautumista! Mäin tunnen itseni aika usein vialliseksi valmistuseräksi.

Tunnemme usein itsemme ulkopuoliseksi ja ajatellaan yleisesti, että nainen on nainen vasta äitinä. Mutta toisaalta me tiedetään jotakin sellaista syvältä riipaisevaa naisena olemisesta, mitä ei keskiverto nainen koskaan tiedä ti kohtaa itsessään. Siinä mielessä me ollaan enemmän naisia kuin moni muu!
 
Ikäneito, Anja ja Chloe iso voimahali teille! :hug:

Anja, olen miettinyt itse ihan samaa asiaa. Mekin ollaan periaatteessa selittämättömiä, vaikka olen itse alkanut selittämään epäonnistumisia jo ikä-tekijällä... Olisi niin paljon helpompaa saada varmuus asioihin. Toisaalta selittämättöminä on kuitenkin helpompi pitää toivoa yllä... Toivottavasti toivut pian pettymyksestä. Koetetaan jaksaa yhdessä uusia hoitoja kohti!

Chloe, on vaikea elää tervellisesti, kun on niin stressaavia juttuja mielessä. Itse jätin jo kertaalleen kaikki vettä sakeammat juomat pois, mutta niin vain palasin entisiin muutama viinilasi per viikko - kuvioihin, kun hoito meni pieleen. Jotenkin tämä on niin raskasta, ettei terveysintoilu nyt oikein innosta ja rentoutuminen tuntuu tärkeämmältä kuin pinnan kiristäminen. Ja siinäkin on sitten vaaransa, jos innostuu kuntoilemaan ja hoikistumaan liikaa... Jospa yritetään tsempata kohtuuden rajoissa - niin että pystytään kuitenkin nauttimaan elämästä näiden hoitorupeamien keskellä. Voimia sulle toipumiseen!!
 
Anja ja Chloe :hug: Tuo Anjan tuttavapiiri kyllä a) sikiää koko ajan b) puhuu mitä sattuu. Ja ihan käsittämätöntä laittaa tuollainen asia sähköpostilla. Musta hyvä sääntö on, että jos ei uskalla ääneen sanoa kasvokkain tai puhelimessa niin parempi pitää mölyt mahassaan.

Itse tapasin jussina tuttavan, jota olen vältellyt sen jälkeen, kun hän viime syksynä sai lapsen. Totesin, että olen tehnyt ihan oikean ratkaisun vältellessäni. Hänen juttunsa olivat pelkkää äitiyttä, lapsiperheen hulinaa yms. Nyt oman plussan jälkeen se vaan ärsytti, ei sattunut, mutta aiemmin oisin varmaan joutunut pakenemaan paikalta. Mutta joistain ihmisistä pitää niin paljon, ettei tahtoisi vältellä... ja se ongelma.

Mulla tää lääkärillä ravaaminen vaan jatkuu. Tulehdusarvot on nyt parantuneet, mutta pe vielä verikokeisiin. Olo on suht ok, mutta aika vetämätön. Ja johtuu ilmeisesti tulehduksesta eikä raskaudesta. Siirsin meidän Viron reissua nyt viikolla, jospa sitten oisin kunnossa. Alunperin olin lähtö varattuna huomiselle.
 
Heippa taas!

Ensinnäkin kiitos vilkas ja MariAnne. Koiran hoito jatkuu edelleen. Kyllä ne eläimet niin tärkeitä on, välillä tuntuu että tässä pysyy suht järjissään vaan niitten avulla.

Liisa no mistä ihmeestä se munuaistulehdus tuli? Mulla on myös joskus ollut, olin tosi kipeä. Toivottavasti sulla on olo jo parempaan päin.

Chloe voi ei! :hug: Koitetaan jotenkin kesä keräillä voimia siihen syksyn koitokseen. Oon kyllä samaa mieltä kun wabisabi, eli sopivassa suhteessa molempia. Rentoudutaan kesällä hyvän ruoan ja juoman parissa. Mä ainakin aion syödä mitä huvittaa ja juoda myös. Sit kuitenkin vastapainoksi tulee enemmän myös liikuttua; pyöräilyä, uintia, pihahommia...

Mulla alkaa oleen nuttu nyt ihan tyhjä, toi koiran sairastuminen on vienyt viimeisetkin mehut. Tosin sen kanssa on pitänyt välillä valvoa öisinkin. Mut kuitenkin nyt tuntuu siltä, et olis jo todella sen loman tarpeessa.

Mites te muut, joko olette lomalla? Lomailijoilla on ainakin lämmintä B)
 
Chloe, oon tosi pahoillani. Voi itku... :hug:
On tosi hyvä että pääset nyt lomalle. Irtautuminen on oman kokemukseni mukaan ainoa mikä näihin tuskiin auttaa. Nauti matkasta ja miehesi seurasta ja yritä elää tässä hetkessä miettimättä tulevaa.
Ja kun sitten palaatte... kohti uusia koitoksia.

Ai niin, ette usko mutta: jälleen uusi raskausuutinen eilen. Se on sit yhdeksäs tänä vuonna. Menetän kohta järkeni näiden kanssa.
 
Chloe pahoittelut negasta :hug: Hyvää ja rentouttavaa lomaa kuitenkin!

ON täällä alkoi Primolutin jälkeinen vuoto tänään, tarkoittaa että tästä 21 päivää ja alkaa sumuttelut. Hurjaa, miten mieli taas toivoo ja unelmoi että rupualkiot oliskin superalkiota seuraavassa punktiossa :heart:

Iines lomakyselyyn: töitä teen koko heinäkuun, otin loman vasta elokuulle, jotta saan käydä rauhassa hoidossa ja ultrissa. Ei voi mitään, asiat vaan on nyt näin tärkeysjärjestyksessä.
 

Yhteistyössä