35+ Lapsettomat

Kiitos Ninnatar viestistä.
Itse olen aivan koukussa tuohon vehnänalkioöljyyn, kun se maistuukin niin taivaalliselta!
Pelkään vain hieman ettei tulisi e-vitskun yliannostusta kun samalla syön monivitamiineja. Ja e-vit oli rasvaliukoinen.
Seleenin kanssa kannatta yliannostuksen vuoksi myös kai olla varovainen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ekavekara-:
Kiitos Ninnatar viestistä.
Itse olen aivan koukussa tuohon vehnänalkioöljyyn, kun se maistuukin niin taivaalliselta!
Pelkään vain hieman ettei tulisi e-vitskun yliannostusta kun samalla syön monivitamiineja. Ja e-vit oli rasvaliukoinen.
Seleenin kanssa kannatta yliannostuksen vuoksi myös kai olla varovainen.
Liikasaantivaaran vuoksi itse kannatan vitamiinien ottoa eri purkeista, jolloin tosiaan tietää mitä ottaa ja minkä verran tai voi tarvittaessa ottaa jotakin enemmän/vähemmän. Itse en ole koskaan maistanut vehnänalkioöljyä. Pitänee kokeilla :)

 
Ninnatar kiitos coctail-listasta. Aikamoinen paketti on :eek: Mielenkiintosta on, että sullakaan ei ollut ne kilppariarvot ton korkeemmat. Kunpa vaan saisin jostain haalittua voimia, että selvittelisin niitä. Se vaan on niin monimutkainen juttu, että koneella saisi istua päivätolkulla jos haluais siitä jotain ymmärtää.

pottu kiva että on uudet suunnitelmat valmiina. Miten teillä tehdään se viides hoito, onko lääkäri keksinyt jotain uutta kokeiltavaa tähän hoitoon, vai menettekö aiemmalla kaavalla?

Soulmama tsempit huomiseen testiin! Toivottavasti hyppäät kyytiin nyt kun juna on vihdoin ja viimein saatu liikkeelle d =) b
 
Iines, me jatkamme samalla kaavalla tämän seuraavanki hoidon, koska olemme päässeet siirtoon saakka ja solut ovat olleet hyvälaatuisia, vaikka niitä on ollut kovin vähän. Niinkuin lääkäri sanoi, luonto järjestää sen mitä tapahtuu siirron jälkeen.

Voi kunpa Soulmama jatkaisi viime päivien myötätuulta tässä porukassa!
 
Sieltähän se täti tuli. Ja maha on niin per#%leen kipee. Joutuu varmaan kohta ottamaan Panacodin... Pettymys on tietenkin suuri, vaikka en oo inssiin kauheesti toivoja laittanutkaan. Nyt vetäydyn sit kesäksi nuolemaan haavoja ja palaan ruutuun sit syyskuussa, kun pääsemme yleiselle puolelle jatkamaan. Mukavaa kesää kaikille ja tsemppiä yrityksiin! :flower:
 
Soulmama :hug: voi ei!! Pahoittelut tädistä. Mutta rentoa kesää ja yritä ajatella muita juttuja, syksyllä taas hoidot ja uudet toiveilut jatkuu, se tulee pian! :flower:

ON aloitin Primolutit tänään. Niillä siirretään tulevia kuukautisia n. viikolla eteenpäin. Mulla on toive punktiosta tietylle viikolle (oon lomalla silloin, ettei tarvi työpoissaoloista stressata), siksi näin. Sitten tulee vielä sumuttelut ja yksi vuoto, jonka jälkeen alkaa Gonalin piikitys.
 
Chloe Kiva kuulla susta pitkästä aikaa. Toivottavasti inssi onnistaa. Tää palstailu on tosiaan koukuttavaa, kun välillä ois pakko ottaa etäisyyttä, mutta sitten taas putoaa kärryiltä, miten muilla menee.

pottu Hyvä, että on taas suunnitelmat selvillä.

Soulmama
:hug: Voimia.

Jaksuja kaikille. Ihana kun jaksatte perehtyä vitskuihin ja ruokavalioihin ja jakaa tietoa. Mä oon syönyt erilaisia vitamiinikoktaileja. Perustuen lähinnä täältä saamiini neuvoihin, mitä kannattaisi miehelle syöttää simppojen parantamiseksi. Oon sit samoja napsinut itsekin. Foolihappoon oon kiinnittänyt huomiota. Viimeksi oon syönyt ihan vaan Multivitaa tai Berexiä, kummassakin on käsittääkseni riittävästi foolihappoa. Ruokavalio on ollut ihan hirveä ja oon ollut vaihtelevalla voimakkuudella ahdistunut ja stressaantunut. Nyt on ihan pakko alkaa syömään terveellisesti ja liikkumaan.

Iines kysyi oireista. Ne on hyvin samanlaisia kuin menkkaoireet, mikä on aika pelottavaa. Rinnat arat, alavatsaa nipistelee ja turvottaa ja valkovuotoa on ehkä tavallista enemmän. Turvotus saattaa kyllä johtua myös ylensyömisestä ;) "Menkka"oireista johtuen oli ihan pakko tehdä tänään uusi testi. Kyllä Apteekin testiin kaksi viivaa tuli... kunpa nyt vaan pysyisivät.
 
Kiitos Ninnattarelle :flower: innostuin hankkimaan varastot täyteen vitamiineja (monivitaa, foolihappoa, maitohappobakteereja, kromia makeanhimoon, miehellekin omaa vitamiinia ja 10 raskautestiä!) 100 euroa kului rahaa, mutta siitä viis, nyt on tosi hyvä mieli. Uskon että piristyn nyt uuden ruokavalion ja vitskukuurin myötä. Ja johonkin mahdollisuuteen (vaikka ei tehoaisikaan) tässä lapsettomuuden suossa on uskottava!!

Liisa toi on kyllä hämäävää ja hermoja raastavaa, että raskaus- ja menkkaoireet on samanlaisia. Toivotaan että kaikki sujuu hyvin ja peukut on täällä pystyssä kaikille muillekin plussanneille! Ootte kuitenkin sen ekan etapin saavuttaneet eli plussa tikussa! :heart:
 
Sunnuntai iltaa!

pottu mulla on myös ollut vähänlaisesti soluja, mut laadultaan hyviä. Ekassa hoidossa kaikki hedelmöittyi, tokassa vaan yks kunnolla, syystä tai toisesta. Nyt vaan tavoitteena saada niitä enemmän. Kunpa tää nyt tois hyvänlaatuisia, vähän enemmän. En kuitenkaan toivo mitään kahtakymmentä, koska sit taas laatu saattaa kärsiä. Mä myös toisaalta uskon, et siirron jälkeen on arpapeliä nappaako kiinni vai ei. Lääkärin mukaan siihen ei mitään kikkaskonsteja ole, joko ottaa tai ei.

Soulmama vai niin siinä kävi, voi pettymys. Jaksamisia ja :hug: Koitahan nauttia kuitenkin kesästä. Kerätään kesä voimia uuteen taisteluun.

Liisa minkäslaisia coctaileja sä olet syönyt? Ja mitä miehelle syöttänyt? En nyt yhtäkkiä muista oliko miehelläsi simpoissa jotain ongelmaa? Meillä ihan alkuun tutkimuksissa todettiin, et miehellä on hitaita, mut niistä ei ole enää mainittu mitään. Ekassa hoidossa kyllä lääkäri mainitsi niitten olleen hyviä. Tuskin siitä kuitenkaan haittaakaan on, jos sille jotain syöttäisi ;) Mulla on kanssa päässyt vähän toi ruokavalio repsahtaan, tarvis varmaan tehdä jotain... Kyllä monella on ollut niitä menkkamaisia oireita ja turvotusta. Ja jollain muistaakseni oli just tota runsasta valkovuotoa jo ennen testiä, josta arvelikin tärpänneen. Me uskotaan että se plussa on ja pysyy!

Meillä onkin enää kolme piinistelijää, vilkas, ikäneito ja Chloe. Mitkäs fiilikset teillä on? Ja mikä on ikäneidon vointi? Seuraavan kerran piinailijoita onkin sit vasta elokuussa. Paitsi jos joku tekee kesällä yllärit luomuna ;)
 
Voi suru Soulmama :'( Luomutuulia kesälaitumelle!

Ninnatar kiitos vitamiinitiedoista :heart:

Iines mulla lugeista johtuen kaikki mahdolliset tuntemukset... rinnat mega-arat, viluttaa välillä, turvonnu olo, kuumia-aaltoja ja vatsakipuja joka lähtöön. Oon ollu ilosella ja positiivisella mielellä inssistä lähtien, lukuun ottamatta muutamia epätoivon hetkiä, kun ajattelen että ei tästä kuitenkaan mitään tuu. Nyt tällä viikolla luin Julia Indichovan "Inconceivable" -kirjan ja se loi taas uskoa tulevaan, vaikka tällä kierrolla ei lottovoitto osuiskaan kohdalle. Suosittelen kaikille ko kirjaa!
 
Ninnatar, voisinko mäkin saada sen sun salaisen vitamiiniresreptin? Mä olen vetänyt vaan beroccaa kuukausitolkulla. Onko sulle ollut jo kuukauden kuluessa hyötyä tosta koelääkityksestä? Monet lääkärithän ei suostu määrään lääkkeitä, ellei arvot ole selvästi pielessä. Mäkään en olisi omilla arvoillani saanut (TSH 2,1 ja t4-V 12,7) ellei olisi tätä lapsettomuustilannetta ja keskenmenoa. Kuinka vahva annos sulla on? Mä olen napsinut niitä nyt viikon ja päikkäreitä vedän edelleen, mutta muuten olen ollut jotenkin pirteämpi ja aikaansaavampi.

Iines, mikä toi sun kilpparitilanne on? Olet sitä täällä pohdiskellut omalta osaltasi, mutta en muista lukemiasi.

Potulle tsemppiä, mä todella toivon, että teidän seuraava siirto onnistuu!
:wave:

Soulmama, olen tosi pahoillani teidän puolestanne. :hug: Ei muuta kuin kaikki voimavarat nyt varastoon syksyä varten eli nautikaa kesästä!

Liisa, tuttuja oireita ja tuttuja pelkoja! Melkein tulee haikea olo. Juuri noi menkkamaiset kivut ja valkovuoto kuuluu alkuraskauteen.

Chloe ja pp 3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Chloe70:
Ninnatar, voisinko mäkin saada sen sun salaisen vitamiiniresreptin? Mä olen vetänyt vaan beroccaa kuukausitolkulla. Onko sulle ollut jo kuukauden kuluessa hyötyä tosta koelääkityksestä? Monet lääkärithän ei suostu määrään lääkkeitä, ellei arvot ole selvästi pielessä. Mäkään en olisi omilla arvoillani saanut (TSH 2,1 ja t4-V 12,7) ellei olisi tätä lapsettomuustilannetta ja keskenmenoa. Kuinka vahva annos sulla on? Mä olen napsinut niitä nyt viikon ja päikkäreitä vedän edelleen, mutta muuten olen ollut jotenkin pirteämpi ja aikaansaavampi.
Resepti lähti postiluukuusi :)

Koelääkitys on poistanut sen ns. aivosumun, josta kilpirauhaspotilaat puhuvat, eli se on sellinen epäskarppi olo. Muuten en osaa sanoa, että auttoiko se raskauteen koska aloitin sen suurin piirtein samoihin aikoihin kun omien laskujeni mukaan raskaus on ehkä alkanut. Mulla edesauttoi varmankin tuon koelääkityksen saannissa sen, että olen kärsinyt kilpparisairauksien perusoireista jo 15 vuotta ja nyt kun keväällä testattiin kaikki mahdolliset arvot, eikä missään vikaa, niin sanoin, että voidaanko testata kielä thyroxinilla. Nyt testiaikana olen ottanut aamuisin 1/4 osa tabua.

Mitä olen nyt perehtynyt noihin vitamiiniasioihin, niin kuulemma miltei kaikilla suomalaisilla on vitamiinipuutteita, koska maaperä- ja ruokavalio on niin ravintoköyhää, vaikka muuta väitetäänkin.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Solakka Silakka:
Kiitos Ninnattarelle :flower: innostuin hankkimaan varastot täyteen vitamiineja (monivitaa, foolihappoa, maitohappobakteereja, kromia makeanhimoon, miehellekin omaa vitamiinia ja 10 raskautestiä!) 100 euroa kului rahaa, mutta siitä viis, nyt on tosi hyvä mieli. Uskon että piristyn nyt uuden ruokavalion ja vitskukuurin myötä. Ja johonkin mahdollisuuteen (vaikka ei tehoaisikaan) tässä lapsettomuuden suossa on uskottava!
Onnittelut hyvistä ostoksistasi! :) Koska määrät ovat ne, jotka ratkaisevat, niin vertaa vielä tuoteselosteissa olevia määriä omiin käyttämiini määriin, jotta saat maximivaikutuksen ja pääset plussajunaan pikaisesti :)


Muistaakseni täällä oli aiemmin joku raskautunut syödessään runsaasti B-vitamiinia, joten olen varma, että moni saa vitamiineista apua :flower:
 
Soulmama, voi harmitus :(
Mulla taitaa olla sama tilanne. Täti kolkuttelee, mutta yritän vielä jatkaa itsepetosta, koska aamulla alkaneeseen tuhruiluun ei oo vielä tullu mukaan menkkakipuja, mitkä on mulla normaalisti tosi kovat. Mullahan oli jo vaikka mitä kivoja ja erikoisia nipistelyjä alamahassa tossa pari päivää sitte ja nännit tosi arat, mutten eilen en niitä tuntemuksia enää huomannu. Nyt aamusta alkaen tullu vähän vuotoa, ei tosin vielä kuukautisten mittakaavassa. Yritän vielä aatella, että tää vuoto johtuu lugeista.
Mies on meillä tosi pettyny ja moittii itseään tuhkamunaksi, vaikka eihän tää homma siinä vaiheessa vielä menny metsään, ku monta hedelmöittynyttä munasolua saatiin aikaseksi.
Olin jostakin syystä aika toiveikas, ku vaste hormoneihin oli niin hyvä, mutta ei nyt vaan tainnu onnata. Noh, meillä on 2 yritykseen vielä pakkasessa alkioita, että jos niillä sitte lomien jälkeen yritellään. Nythän tässä on aikaa alkaa tosiaan vitamiinikuurille ja treenata alavatsaa yms lihaksistoa kaiken varalta.
 
Oikein roppakaupalla onnea plussasta Liisalle ja Ninnattarelle! :flower:
Ja voimia niille, joilla ei ainakaan vielä ole onnistunut.

Uskon myös minä, että vitamiinit ja sokeriton + vehnätön kuuri voi hyvinkin avittaa näissä lapsiasioissa. Itse olin keväällä kuukauden ihan ilman sokeria ja suurimmaksi osaksi myös vehnättömällä ruokavaliolla, koska sain tosi sitkeän hiivan. Meillä tosin sekään ei välttämättä ole kovin merkityksellistä, koska eipä minun kuurini lisää siittiöitä tai niiden laatua yhtään. Onhan se mieskin syönyt omia vitskujaan, mutta jos taustalla on lapsuuden aikainen tulehdus, niin siihen on paha vaikuttaa enää.

Se meidän hoito oli kyllä melkoinen jännitysnäytelmä, mutta päästiin kuin päästiinkin siirtoon (yksi epäkypsä munasolu kypsyttämisen jälkeen sitten hedelmöittyi ja jakautui). Ei siis puhettakaan, että jotain olisi pakkasessa. Nyt mennään jo toista viikkoa eikä sitten minkäänlaisia oireita ole ollut. Tai on tietty aina lugejen laiton jälkeen noin 1 - 3 tuntia, mutta eipä niistä kannata paljon perustaa. Tästä jos plussa tulee, niin on kyllä melkoinen ihme (kerran olen saanut ja silloin oli oikeita oireita eli jatkuvaa vilutusta, hajuaistin paranemista, rintojen kipeytymistä yms.).

Parempaa onnea muille jännääjille ja kaikille oikein auringontäyteistä kesää!
 
Tulin pitkästä aikaa käymään ja... WAU!
Aivan hillittömästä onnea Ninnatar ja Liisa! Jee!
(Ninnatar, yritin laittaa sulle privaviestiä et laittaisitko mullekin sen vitamiinikoktailin, mut en osannu. Osaisitko pistää viestin mulle?) kiitos!
 
Soulmama, voi ei. Onpa surullista kuulla :hug: . Kunhan selviätte pettymyksestä, niin toivon teille tsemppiä ja voimia seuraavaan hoitoon.

Chloe Pidän peukkuja, että inssi tuottaa plussan :)! Kyllä teillä on niin monta hoitoa takana, että olisitte nyytin ansainneet. Hienoa, että miehesi tupakkalakko on pitänyt! Tsemppiä piinailuun!
Kiitos paljon myötätunnostasi. Meille on tehty eka IVF-hoito syys-lokakuussa 2008. Ajallisesti ei olla siis kovin kauan oltu hoidoissa, mutta hoitoja on tehty useita. Tutkimukset meille tehtiin keväällä 2008. Koska mitään vikaa ei löydetty, niin emme lähteneet heti hoitoihin. Mulla on endoa, mutta sen ei ole todettu vaikuttavan meidän lapsettomuuteen. Mene ja tiedä. Jos vaikka se olisikin vaikuttanut munasarjoihin, vaikka ei niissä ole koskaan endoa nähtykään.. Olemme mieheni kanssa jutelleet, että yritämme vielä lahjamunasoluilla. Vähän kyllä vielä kummittelee ajatus, että pitäisikö vielä tehdä yksi hoito omilla soluilla. Lähinnä siksi, koska kahdessa viime hoidossa tuli hyviä alkioita ja tässä hoidossa ei tullut. Lääkkeenä edellisissä hoidoissa oli Menopur ja tässä viimeisessä Pergoveris. Ehkä olisi pitänyt käyttää Menopuria. Minä sain viimeiseen hoitoon myös kortisonin. Kuulemma auttaa kiinnittymisessä, jos on vasta-aineita. Nyt en kyllä osaa sanoa tarkemmin, mistä vasta-aineista on kyse.
Toisena hetkenä taas ajattelen, että en jaksa enää yhtään hoitoa lisää, mutta niin se mieli saattaa muuttua. Katsotaan nyt, mitkä on fiilikset kesäloman jälkeen.
Se on kyllä uskomatonta, että ihmiset ei todellakaan ymmärrä, mistä lapsettomuudessa on kyse, vaikka siitä kuinka on kertonut. Mulle on kans käynyt "kivoja" tilanteita, mm. sellainen, että olin kertonut ystävälleni epäonnistuneesta hoidosta ja ystäväni saman puhelun aikana kertoi siskonsa raskausuutisen! Kyllä sen uutisen olisi voinut kertoa toisella kertaa. Mulle on kans tää sama ystävä sanonut, että eihän muiden onni ole meiltä pois. Näin asia tietysti onkin, mutta kyllä se on rankkaa, kun muut raskautuu ja saa vauvoja, mutta itse ei.

Kilppariarvoista sen verran, että mulla oli TSH 2.0 ja T4-V 15. Lääkäri suositteli nostamaan tyroksiiniannoksen 75 mcg/pv aiemman 50mcg sijaan.

Plussapuhureita teille: Vilkas ja Ikäneito!
 
Soulmama, voihan kurjuus... Pidä nyt oikein rentouttava kesäloma, jotta saat energiat takaisin syksyyn mennessä!

Ninnatar, saisinko minäkin sen kuuluisan koktailin? Suurkiitos, kun jaksat lähetellä meille kaikille posteja... Vaikka uskon, että vitamiinesta on apua, olen ollut todella huono muistamaan edes sitä yhtä monivitamiinipilleriä. Mutta ehkä kuuri onnistuu paremmin, kun sen ottaa oikein asiakseen: pistää rahat sileäksi ja tilaa kaapin täyteen purkkeja! =)

ON: Olen taustaillut täällä eli viettänyt kesälomaa hoidoista - ja ollut positiivisesti yllättynyt, miten tämä alun perin täysin tekopirteä etäisyyden ottaminen tuntuukin ihan toimivan! Saattaa mennä parikin päivää, etten murehdi lapsettomuutta ollenkaan. Sen tuntuu todella ihmeellisen helpottavalta, vaikka tiedänkin, että se on väliaikaista ja jo heinäkuun lopulla alan murehtimaan uutta hoitoa... Seurailen nyt kuitenkin palstaa toisella silmällä ja pidän peukkuja teille kaikille hoitojen kanssa kamppaileville!
 
Kiitos reseptistä Ninnatar ;)

Ollaan lähdössä mökille, enkä ole koneella ennen sunnuntaita, joten tulin toivottamaan kaikille
OIKEIN IHANAA AURINKOISTA JA RENTOUTTAVAA JUHANNUSTA! Vaikka sataisikin, niin koitetaan löytää paistetta sydämestä.
:heart: :heart: :heart:

Terv.
Chloe ja pp 7
 
Minulle ei tuota kärsivällisyyttä ole kait sitten ihan kauhalla annettu. maanantaihin asti jaksoin olla testaamatta ja nyt taas ti-ke ja tänä aamuna testannu intona B) muttamutta nyt on näinä kolmena aamuna testi näyttänyt plussaa :heart: eli pakko kait se on CB:ta uskoa, vaikka huomenna vasta virallinen testipäivä. hcg verikokeeseen pääsen tiistaina 29.6. kun kotiudutaan mökiltä.

Kyllä tässä on saanut itseään useampaan kertaan nipistellä, kun ei oikein mene jakeluun että voisin olla näin onnekas, että inssistä - mun fsh-arvolla - plussan saisin.

Kaikista takaraivossa väijyvistä peloista (noin tsiljoona asiaa mitkä seuraavina päivinä-viikkoina voi mennä pieleen) aiotaan nyt ainakin piiitkän juhannusviikonlopun ajan rakennella miehen kanssa pilvilinnaa, joka ei toivon mukaan romahda, ja nautitaan tästä sekopäisen onnekkaasta olosta.

Kauheasti paljon plussapölyä täältä teille kaikille puhaltelen, erityisesti piinailijoille
Ikäneito, Chloe ja Fiialiia :heart:

Aurinkoista ja rentouttavaa juhannusta :flower:
 
Vilkas75 Aivan mahtavaa :heart: Sylin täydeltä onnea! Minäkin pyydän ensi viikolla hCG:n mittauksen, koska olen hyvin skeptinen plussan suhteen niin kauan kuin toisin todistetaan :) Ja vaikka olisikin tuulimuna tai vastaava, niin ajattelen, että olen kuitenkin pystynyt raskautumaan, joka on hyvä merkki ainakin tässä tilanteessa.
 

Yhteistyössä