Pp 12 ja Inte Gravid täälläkin. Ostin hyperkalliin Clearblue-testin viikkonäytöllä, lorottelin siihen juuri ja pyyhkiessä alkoi verenvuoto samantien. Eipä tarvinnut edes jännittää testin tulosta. Tottakai mulla on ollut taas kerran kaikki mahdolliset oireet pahoinvoinnista turvotukseen ja vatsanipistelyistä lämmönnousuun - ilman lugeja. Jotenkin kai niin kovasti eläydyn raskauden mahdollisuuteenkin, että saan kaikki mahdolliset oireet. Jotenkin tähän pettymiseenkin turtuu, ei enää sureta, lähinnä vain vituttaa ja kaikki paska tuntuu yhdentekevältä. Ollaan lähdössä Riikaan lomalla, no voinpahan vetää viinaa kaksin käsin ja muun aikaa lomaillessa kytätä kuinka naapurin rouvan maha kasvaa päivä päivältä. Musta oikeasti alkaa tuntua, että tää homma ei vaan toimi meillä! Se mitä tää vuosi hoidoissa ja 9 hoitoa on saanut aikaiseksi, niin yksi keskenmeno, kymmenen kiloa läskiä, kaksi sairaalakeikkaa, katkeran mielen ja henkisen ihmisraunion. Mikä ei tapa, vahvistaa, sanotaan. Mä ainakin olen päivä päivältä heikompi ja surkeampi otus!
Solakka Silakka ja Anja, mulla on sellanen olo, että jaksan vain tiety kiintiön kuussa näitä perheellisiä ystäviä, ovat niin täynnä sitä elämää, että sitä on raskasta katsoa, vaikka tietenkin sen heille suon. Kuinkahan moni lapseton eristäytyy. Mulle juuri yksi lapseton työkaveri paljasti, että taustalla on epäonnistuneet hoidot. Taidan yrittää tutustua häneen enemmänkin.
Anja, mä ainakin ymmärrän hyvin sun fiilikset, koska mitään selvää syytä ei meilläkään ole ja diagnoosi on selittämätön sekundaarinen lapsettomuus. Sitä toivoo, että joku poppakonsti ratkaisisi ongelman, mutta toisaalta ei hoidot välttämättä onnistu sen paremmin, vaikka syy olisikin selvillä. Aika samoilla keinoilla eri syistä johtuvaa ja selittämätöntä lapsettomuutta kuitenkin hoidetaan. Mä toivoin kilpparilääkityksestä apua, mutta ei ainakaan vielä ollut. Toinen toivo on miehen tupakanpolton lopettaminen, jonka vaikutukset pitäis näkyä elokuussa. Ja mun pitäis saada tätä painoa alas, olen jo lievän ylipainon puolella, mikä ei edesauta yhtään raskautumista! Mäin tunnen itseni aika usein vialliseksi valmistuseräksi.
Tunnemme usein itsemme ulkopuoliseksi ja ajatellaan yleisesti, että nainen on nainen vasta äitinä. Mutta toisaalta me tiedetään jotakin sellaista syvältä riipaisevaa naisena olemisesta, mitä ei keskiverto nainen koskaan tiedä ti kohtaa itsessään. Siinä mielessä me ollaan enemmän naisia kuin moni muu!