**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.6**

Syksy ja Ronjaliina; tsempillä vaan uuteen kiertoon..

Amandalle (ja kaikille muillekin!) plussatuulia, toivottavasti oireet on nyt sitä ;)

Mä en noilla Davidin tikuilla nyt sitten löytänyt ovista ollenkaan. Tää oli eka kerta kun tikuttelin, joten en tiiä sitten.. mutta sunnuntaina kyllä tuntui siltä, että ovis olisi ollut.

Nyt olisi siis pari päivää oviksesta, eikä mitään tuntemuksia.. paitsi ihan tolkuton väsymys, mutta sitä mulla on usein muulloinkin. Mutta nyt oon nukkunut päikkärit sekä eilen että tänään.
Niin juu ja tämä "märkä" olo ei ole hävinnyt, eli yhä vaan tulee limaa, normisti olen ollut paljon kuivempi. Mutta katsellaan katsellaan ja jännätään sitten ensi viikon loppupuolella!
 
Nima, tosi ikävää, ettei inssi toiminut... :hug: Olisi kuitenkin kiva kuulla teidän tilanteesta jatkossa. Käythän kertomassa! Ja ehkä tosiaan tuolla ivf-puolella tavataan. Kyllä muakin se pelottaa, aivan hulluna!!

Ronjaliina, pahoittelut tädistä. :hug: Hyvä, että löytyy tsemppiä jatkoon!

Tissikipu ja -turvotus on hävinnyt eikä enää ole kuvottanut ollenkaan. Taisi johtua Lugeista ja täti kurvaa kylään vuorokauden sisällä...
 
Huomenta,

Kiitos Amanda ja Mandala tsempityksistä. Onneksi noita ihan kurjimpia päiviä ei kovin usein tule. Ei sitä marinaa vain halua kuitenkaan joka kerta miehelle purkaa, joten täällä se sitten näemmä purkautuu. Kyllä tästä taas eteenpäin mennään. Sainkin tänä aamuna vähän mietittävää, kun olin töihin tulossa ja motarilla olin ajaa hirvikolarin. Vieläkin vapisuttaa ja minä, joka en yleensä kovin helposti säikähdä, vollasin koko loppuautomatkan töihin ratin takana. Ei se kovin paljosta kiinni ollut, etteikö hirvi olisi tullut pikku-Golfin etulasista läpi. Luojalle kiitos, että ajoin motarin keskikaistaa ja hirvi kääntyi juuri ja juuri takaisinpäin oikealla kaistalla.

Ronjaliinille ja Nimalle isot pahoittelut, voimia! :hug:
 
Keskiviikko 6.7.2011



Ronjaliina.........29v. ......kp2/24-29........yk9
Syksy2010.......30v. .......kp4/31-38.......yk9
Wanda_81........30v. .......kp4/28-42.......yk10
Mandala...........31v. ..... kp8/26-35........yk6
Joku_raja.........29v. .......kp13/27-29.......yk6
Sara_78...........32v. ......kp13/33...........yk6
Sintti-79..........31v. .......kp17/23-30.......yk25.... dpo6 (2*inssi)
Sissi_81...........30?v. .....kp18/28-30.......yk2......dpo9
Marjutan..........28v. ......kp19/29-31.......yk2
Anskilia............32v. ......kp21/28...........yk3
Sakara.............34v. ......kp21/?.............yk4
Tatja...............34v. ......kp28/18-29........yk11.... terolut
Ginger.............35v. ......kp29/??.............yk18.... 1kkm
Demuli.............31v. ......kp29/14-53........yk9
Amanda77........33v. ......kp32/32-37.......yk15...dpo16 ...6*ovulaation induktio, 1km
Rumor..............34v. ......kp42/31...........yk14
Jonesy.............30v. ......kp54/25-35........yk6
Cassis.............28v. .......kp90/31............yk6




Taustalla:
Nima
Scrat
PauhaavaSydän
Kippi
Annastiina79
Vadelma30
Samirja
Tunafish-78
Yameliah
Popcorn78
Lusa
Innuli
Sunny80
Lallaa77
krizze
Durasel



plussanneet
sunni..................33v. ................plussa 24.6.
KattiMattis..................................plussa
Miimau...............31v. .................plussa 21.4.
Viena.................33v. ....yk3.........plussa 8.4.
Tuiskuli..............29v. ....yk6.........plussa 7.3.
sgt....................32v. ....yk4.........plussa 20.2.
RR.....................31v. ....yk4........plussa 27.1.
Tömpsis..............31v. ...yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ...yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ...yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ...yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ...yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18.......plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ...yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ...yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ...yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ...yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ...yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................ .plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ...yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ...yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ...yk~20......plussa 1.4.
 
Sara_78: Melkoinen tilanne, onneksi ei käynyt kuinkaan!
Ja Amanda Kerrohan sitten heti, jos jotain uutta tapahtuu :)

Täällä on tullut taas uusia oireita, nyt on tissitkin kipeät. Ja nännit, jotka on yleensä ennemminkin sisäänpäinkääntyneet, törröttävät koko ajan. Hellettä pukkaa täälläkin, joten kylmä ei noita illalla tuntuvia vilunväristyksiä lukuunottamatta ole. Katotaan kauanko jaksan kuvitella :D
 
Anskilia; jännää!! :)

Hmm, tuskinpa mitkään oireet voi tulla näin pian, mut kamala väsymys ollut siis maanantaista lähtien. Joka päivä pitänyt ottaa päikkärit.. myöskin pissahätä on ollut useammin kuin normaalisti, mutta saattaa ihan johtua kyllä helteestä=olen juonutkin enemmän :D
Rinnat on vähän olleet tänään hellinä, yleensä ei ole kyllä ollut ikinä. Mutta tosiaan mahdollisesta oviksesta on nyt vasta 3 päivää että... mielikuvitus laukkaa.
--

Lisäys torstaiaamuna:
Mulla alkoi yhtäkkiä vuotaa nenästä verta ihan solkenaan. Aikoinaan vuoti useinkin, mutta nyt ei varmaan ainakaan vuoteen ole ollut näin. Vainoharhaista tai ei, mutta kirjataan nyt tämäkin ylös.. :)
 
Viimeksi muokattu:
Torstai 7.7.2011



Ronjaliina.........29v. ......kp3/24-29........yk9
Syksy2010.......30v. .......kp5/31-38.......yk9
Wanda_81........30v. .......kp5/28-42.......yk10
Mandala...........31v. ..... kp9/26-35........yk6
Joku_raja.........29v. .......kp14/27-29.......yk6
Sara_78...........32v. ......kp14/33...........yk6
Sintti-79..........31v. .......kp18/23-30.......yk25.... dpo7 (2*inssi)
Sissi_81...........30?v. .....kp19/28-30.......yk2......dpo10
Marjutan..........28v. ......kp20/29-31.......yk2
Anskilia............32v. ......kp22/28...........yk3
Sakara.............34v. ......kp22/?.............yk4
Tatja...............34v. ......kp29/18-29........yk11.... terolut
Ginger.............35v. ......kp30/??.............yk18.... 1kkm
Demuli.............31v. ......kp30/14-53........yk9
Amanda77........33v. ......kp33/32-37.......yk15...dpo17 ...6*ovulaation induktio, 1km
Rumor..............34v. ......kp43/31...........yk14
Jonesy.............30v. ......kp55/25-35........yk6
Cassis.............28v. .......kp91/31............yk6




Taustalla:
Nima
Scrat
PauhaavaSydän
Kippi
Annastiina79
Vadelma30
Samirja
Tunafish-78
Yameliah
Popcorn78
Lusa
Innuli
Sunny80
Lallaa77
krizze
Durasel



plussanneet
sunni..................33v. ................plussa 24.6.
KattiMattis..................................plussa
Miimau...............31v. .................plussa 21.4.
Viena.................33v. ....yk3.........plussa 8.4.
Tuiskuli..............29v. ....yk6.........plussa 7.3.
sgt....................32v. ....yk4.........plussa 20.2.
RR.....................31v. ....yk4........plussa 27.1.
Tömpsis..............31v. ...yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ...yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ...yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ...yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ...yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18.......plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ...yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ...yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ...yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ...yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ...yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................ .plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ...yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ...yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ...yk~20......plussa 1.4.
 
Jee täällä saa taas myötä jännittää muiden kanssa vaikka itsellä alkukierto ja toivottavasti kohta ovis vasta käsillä! Anskilia ja Amanda kertokaas miten tilanne elää. Amandalla ainakin olisi tosi lupaavaa jos ei vieläkään menkat alkaneet :heart:

Mulla jotenkin pitkähkösti tiputtelee nyt nää menkat, en tiedä johtuuko siitä että olen nyt syönyt baby aspirinia muutamana päivänä.

Mutta tsemppiä nyt loppukiertolaisille ja oviksen ohittaneille :heart:
 
sunni ja mandala, ihanaa että kyselette! Upeaa, että joku eläytyy mukana tässä taistossa! :)

Vieläkään ei ole menkat alkanu. Aiemmissa kierroissa tiputtelu alkoi jo Lugen aikana ja menkat seuraavana. Se "seuraava" päivä oli jo tiistai. Pari raskaustestiä on mukana täällä reissussa, mut en oo uskaltanu niitä tehdä. Pelkään et nega tulee ja menkat alkaa heti seuraavana päivänä... Katotaan nyt päivä kerrallaan - ehkäpä jossain välissä testaan, jos vuotoa ei kuulu. Mitään oireita ei ole, ei yhtään mitään. Tai no, jos pientä kuvotusta (kuviteltua?) ei lasketa. Mut ei väsymystä, ei tissioireita, ei vatsaturvotusta, nothing. Tänään tein pitkän juoksulenkin kuumassa ilmassa ja olo oli mitä parhain. Siksi oon skeptinen.

Mut voitte varmasti ymmärtää, et yhden kohdun ulkoisen raskauden / leikkauksesta toipumisen ja 1,5 vuoden yrittämisen jälkeen ei tiedä, mitä uskaltaisi toivoa. Siks raskaustesti ei laukussa kummemmin kuumottele. Toivoisin vaan, että menkat pysyis kauan poissa... Raportoin kuitenkin, jos tulee uutisia suuntaan tai toiseen!

Mandala, kai se aspirin voisi vuotoa ehkä pidentään kun ohentaa verta? En tiedä... Tai sitten on vaan pidempään vuotoa. Toivotaan et loppuu pian ja pääset testailemaan ovista tosi toimessa! :)
 
Viimeksi muokattu:
Perjantai 8.7.2011



Ronjaliina.........29v. ......kp4/24-29........yk9
Syksy2010.......30v. .......kp6/31-38.......yk9
Wanda_81........30v. .......kp6/28-42.......yk10
Mandala...........31v. ..... kp10/26-35........yk6
Joku_raja.........29v. .......kp15/27-29.......yk6 .... dpo-1
Sara_78...........32v. ......kp15/33...........yk6
Sintti-79..........31v. .......kp19/23-30.......yk25.... dpo8 (2*inssi)
Sissi_81...........30?v. .....kp20/28-30.......yk2......dpo11
Marjutan..........28v. ......kp21/29-31.......yk2
Anskilia............32v. ......kp23/28...........yk3
Sakara.............34v. ......kp23/?.............yk4
Tatja...............34v. ......kp30/18-29........yk11.... terolut
Ginger.............35v. ......kp31/??.............yk18.... 1kkm
Demuli.............31v. ......kp31/14-53........yk9
Amanda77........33v. ......kp34/32-37.......yk15...dpo18 ...6*ovulaation induktio, 1km
Rumor..............34v. ......kp44/31...........yk14
Jonesy.............30v. ......kp56/25-35........yk6
Cassis.............28v. .......kp92/31............yk6




Taustalla:
Nima
Scrat
PauhaavaSydän
Kippi
Annastiina79
Vadelma30
Samirja
Tunafish-78
Yameliah
Popcorn78
Lusa
Innuli
Sunny80
Lallaa77
krizze
Durasel



plussanneet
sunni..................33v. ................plussa 24.6.
KattiMattis..................................plussa
Miimau...............31v. .................plussa 21.4.
Viena.................33v. ....yk3.........plussa 8.4.
Tuiskuli..............29v. ....yk6.........plussa 7.3.
sgt....................32v. ....yk4.........plussa 20.2.
RR.....................31v. ....yk4........plussa 27.1.
Tömpsis..............31v. ...yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ...yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ...yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ...yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ...yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18.......plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ...yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ...yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ...yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ...yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ...yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................ .plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ...yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ...yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ...yk~20......plussa 1.4.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä on tosiaan täälläkin nyt peukut pystyssä ja sormet ristissä Amandan puolesta, todellakin ansaitsisit sen :heart:
Mitens meidän toinen pitkän kaavan mukaan kulkemaan joutunut, Sintti?? Alkaa noita dpo:ta olemaan kohta sopivasti kasassa.

Uuh itse täällä yritän nyt alkaa tajuamaan että tämän työpäivän jälkeen alkaa loma :heart: pitkä päivä edessä että asiat saa siihen kuntoon että edes pystyy lähtemään. Ainoa kun olen meillä kuka juuri näitä asioita hoitaa niin ei ole ketään sijaista niin saan aina hurjan lomastressin aikaiseksi että pystyy jättämään työpaikan kuukaudeksi.

Ja tajusin oman laskuvirheeni tossa viime kierrossa; mulla alkoi tuhru kp26 eli kierron pituus jäi kp25 pöh haarukka sen kun venyy vaan :( mutta siitä viis, kohta bongaillaan taas ovista lomatunnelmmissa <3

Aurinkoista päivää kaikille tasapuolisesti :heart:!
 
ON: Mulla tänään ovistestiin piirtyi vahvat viivat ja hymynaama iloitsi. Arvasinkin sen kyllä jo eilisestä testistä. Kiva, että tuli tälleen päivää aikaisemmin kuin yleensä. Jos folli oli maanantaina 13mm, niin nyt se on oletetusti 21mm eli aivan oviskuntoinen. Jännä nuo testiviivatkin, kun viime kierrossa näytti ihan haaleita viivoja, kunnes sitten yhtäkkiä aivan tummat. Tässä kierrossa oli jo eilen aika tummat. Mulle saa siis päivittää huomiselle dpo0, niin ei tarvi Mandalan muokata enää tämän päivän listaa.

Aika hyvin oon saanut ajatukset pidettyä muissa asioissa alkukierron ajan, mutta nythän se vaikeus yleensä vasta alkaa. Tsemppiä Amandalle! Täällä moni jännittää sun puolesta.
 
Onpas jännää, tsempitykset Amandalle!

Täälläpäin odotellaan ovista. Alkuviikon tuntemukset ja limat on vaimentuneet, mutta aamutestiin tuli kyllä haamu jo, joten ehkäpä se ovis ens viikolla ilmestyy. Mieli on sikäli varsin hyvä, että kävin eilen silmälääkärissä ja sain terveen paperit. Keväällä olin silmänpohjakuvauksissa diabeteksen vuoksi ja siellä löydettiin turvotusta ja vuotoja, joten lähettivät sitten jatkotutkimuksiin/-hoitoihin Helsinkiin. Vähän ollut sillä tavalla paniikki, että mitä kaikkea kamalaa mun silmissä onkaan : /. Mutta eilenpä spesialisti tutki silmät tarkasti ja totesi, ettei mitään syytä huoleen ole. Silmissä oli pieniä "murusia" muistoina aikaisemmista vuodoista (silloin kun d todettiin ja sokerit vielä korkeat), mutta niille ei tarvitse tehdä yhtään mitään eivätkä vaikuta näköön. Sanoi vauva-asioihin, että antaa mennä vain, kaikki hyvin silmienkin osalta. Helpotti. Nyt on oikeastaan nainen tutkittu melkeinpä päästä varpaisiin ja raskautuminen kaikilta osin turvallista. Kunpa vain se vauvakin ymmärtäisi tarttua tilaisuuteen =)
 
Ai niin, vielä tällainen TMI eli too much information. Mulla on greippimehun käytön yhteydessä ovislimat vähentyneet reilusti ja ne loppuu ennen varsinaista ovista, mutta nyt mehuttomassa kierrossa on homma taas kohdallaan. Luulin tuon johtuvan clomeista, mutta asia ei taidakaan olla niin. En tiedä sitten, onko se greippimehu kuitenkaan kaikille niin positiivinen asia.
 
^
mulla puolestaan greippimehu toi huomattavasti enemmän limoja.. tai siis kierukan poiston jälkeen on ollut tosi vähän vaan limaa/vuotoa ylipäätään, mut nyt greippauskierrossa enemmän (tai sen verran, mitä oli ennen hormonaalista ehkäisyä). Mulla on ohkaset limakalvot kohdussa anyway, että toivon todella greipin auttavan!

Omista oireista vielä, tänään ja eilen vatsakipua (siis ihan vatsasta, ei kohdusta tms.), turvotusta ja vähän myös huonoa oloa.. mutta eipä muuta.

Amandalle jännityksiä ja tsempityksiä!!
 
^Mulla on clomikiertojenkin aikana limakalvo pysynyt hyvän paksuisena. Se voi olla kyllä greippimehun aikaansaannoksia, vaikka limoihin vaikuttaisikin vähentävästi. Tosin käsittääkseni kaikilla clomit eivät ohenna limakalvoa.
 
Tein kaks raskaustestiä tänään aamulla (netistä tilaamani Davidin tikku ja First Signal) ja molemmat näytti puhdasta negaa, ei näkyny toista viivaa tai viivan paikkaa. Mut menkkoja ei vaan näy mailla halmeilla. Tänäänkin on yököttänyt vähän väliä (kuvittelenko edelleen?). En tajua missä mennään. Voisinko olla raskaana, vaik näyttää negaa? Nyt pitäis olla dpo 18 tai tietty voi olla dpo 16-17 jos ovis myöhästyi. JOS sitä oli. Huomenna olis kaverin synttärikemut - juodako vai eikö juoda???
 
Smi
Hei!
Kävin lukemassa vanhan pinon kuulumisia ja tuli mieleen, että kannattaisiko tuota plussanneiden pinoa järjestellä uusiksi siten, että erottaisi vuonna 2010 plussanneet oman otsikon alle. Tulipahan vaan mieleen :)
Mukavaa kesää ja plussaisia tuulia!

Smi ja ihan kohta jo 1/2 vuotias tyttö <3
 
sunni
Amanda, vielä se plussa voi tulla.
Ite tein selkeet kunnon plussat kympin herkillä puikoilla. Niin ja haamuilin niillä pregchekeillä jotka on kuulemma luotettavia,ei tee ns. viivanpaikkoja, vaan jos jotain näkyy,niin myös tarkottaa jotain.

Hommaa joku hyvä testi huomisaamuks :) Jospa sieltä viiva saadaan. Itehän tein kunnon plussat vasta kun menkkapäivästä oli kulunu 3-4 päivää
 
Mikäs Sunni sinulla on ollut vointi?

Mie kävin alkukierron verikokeissa ja tulokset saan ensi viikolla. Muuten ei mitään ihmeitä, yllättävän helposti olen toipunut menkkojen tulosta ja tässä ovulaatiota odotellassa kesälomailen rennoissa merkeissä. :)
 
Huomenta! Kiva kuulla, että Sara_78:lla on terveys kunnossa. Ja tosiaan Amanda, onpa jännät paikat. Sanoisin silti, että nauti ihan rauhassa kaverin juhlista ilman stressiä.

Mulla on alkuviikon oireet muuttuneet lieväksi kuvotukseksi, mutta väsymys ja pahin tissikipu ovat nyt poissa. Joten antaapa kattoa. Ostin testin valmiiksi ja ajattelin tehdä sen maanantaina. Silloin pitäis olla kp 26/28, mutta koskapa ovis oli jo kp10, niin eiköhän sen testin uskalla tehdä

Ihanaista lauantaita kaikille!
 
KP 1 ja suru, viha ja pettymys. Tää ei olis näin kamalaa, jos menkat olis tullu heti eikä toiveet olis ehtiny herätä. Eilenkin kuvotti ja olin varma et oon raskaana. Tuntuu et tämä kova koulu on jo vittuilua. Miksi? Ehkä tästä taas noustaan.
 
Lohtuhalaus Amandalle. Tiedän viime kierrolta, että kyllähän se usko ja toivo taas nostaa päätään, mutta ensin pitää surra ja olla pettynyt. Itkin monta päivää ja olin aivan lohduton.

Mutta kyllä olisin teille jo suonut plussan. :'(
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä