**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.4**

Heippa teille kaikille!

LENTOEMO&SOULMAMA:Tervetuloa mukavaan joukkoomme!

Oma napa:Ovis on mulla menossa,mutta rakas mieheni on työmatkalla,joten jää ovis hyödyntämättä tässä kierrossa.

Miten teillä muilla on mennyt?

Peukkuja teille kaikille!

Mukavaa alkavaa viikkoa teille kaikille!
 
tervetuloa-toivotuksista! On kyllä ihana "puhua"myös suomalaisten kanssa näistä asioista, koska lähimmillä italialaisilla ystävättärilläni ei vauvan teko ole vielä ajankohtaista (täällähän synnytetään eka lapsi lähempänä neljää- kuin kolmeakymppiä.

Olen käymässä Suomessa, meneillään kp 37, en uskalla testata aivan vielä, kaverilla testi näytti plussaa vasta kun kuukautiset olivat kolme viikkoa myöhässä, ja nyt on raskausviikkoja hänellä 27...
Alavatsakipuja on ollut jo yli viikon verran niin, että kuvittelen koko ajan kuukautisten alkavan, mutta saan vielä toistaiseksi unelmoida raskaudesta =)

Perheessä jo naureskellaan "hysteeriselle raskaudelleni", tiedän kyllä itsekin mikä on todennäköisyys tulla ekalla kerralla raskaaksi näiden mun hormoniongelmien johdosta, ja olenkin alkanut vaihtelun vuoksi pelätä kystiä tai kohdun ulkopuolista raskautta, nää mun kivut ei kyllä vaikuta normaaleilta.
Varasinkin ajan suomalaiselle gynelle ens viikolle, kun mieskin pääsee Italiasta näitä pakkasia ihmettelemään ja ultraan seuraksi...
Voi,mieluummin vaikka kystiä kuin kohdun ulkopuolinen raskaus.
Kuten näette, luulosairaus jyllää lentoemossa oikein kunnolla, mutta mieheni sentään lohduttaa, että on ihan normaalia olla hysteerinen, kun ollaan lapsen yritykses näin alussa. Mutta sitten pitäis kuulemma rauhoittua, ettei ovulaatio jätä tulematta stressin vuoksi.
Tsemppihaleja teille kaikille! :hug:
 
Voi Mariska!! Iso :hug: sinulle! Varmasti todella raskasta käydä ensin hoitojakso läpi toivoen onnistumista ja sitten tippua taas korkealta!!! Varmasti on raskasta!

Itsekin painiskelen oman masennuksen kanssa.. tuntuu, että huonot uutiset ei lopu ikinä! Nyt tämä oikean munajohtimen tukkeutuneisuus. Tyhmänä luulin, että tähystyksen jälkeen helpottaa, mutta ei..
 
lentoemo-76 ja soulmama tervetuloa joukkoon minunkin puolestani!

Mariskalle lämmin halaus. Voimia sinulle!
Ja voimia myös teille (meille) kaikille muille. Monella tuntuu olevan juuri nyt vaikea ja masentavakin jakso menossa.

:flower:
 
Moi!
Samat sanat kuin Tirlittanilla: tervetuloa lentoemo ja soulmama ja iso hali mariskalle ja muille pettyneille.

Itselläkin on mieli maassa :ashamed: Täällä on nega testattu kahteen kertaan (herkällä testillä! ei, en elättele toiveita kun testi on tehty 17 vrk oviksen jälkeen!) ja menkkoja odotellaan alkavaksi. Olen käyttänyt nyt loppukierrosta lugesteronia keltarauhashormonitason ylläpitämiseen, joten menkat ovat siksi myöhässä. Otin vielä eilen lugen, ja menkat alkavat kuulemma 2 - 3 päivää niiden lopettamisesta. Huoh.

Peppi, mullahan on nyt tämän yhden kierron kokemus clomeista ja mulla ne kyllä aikaistivat ovista useilla päivillä ja selvästi tehostivat munasolu(je)n kasvua. Nyt toisaalta mun kierto sitten taas venyy keltarauhashormonin käytöstä, vaikka ovis olikin aikaisemmin. Plääh. Ärsyttävää odottaa menkkojen alkua, kun tietää, että ne alkaa. Miten pian sulla Kati on alkanut menkat lugejen käytön jälkeen?

Meilläkin alkaa tuo inssivaihtoehto olla ajankohtainen. Mietityttää vain, kuinka käy hoitojen ja hoitojonojen julkisella, jos hoitajat irtisanoutuvat... Sekin harmituttaa.

Nyt olisi pakko keksiä jotain piristävää, mutta kovin vaikeaa se välillä on. Yleensä liikunta auttaa, mutta nyt en jaksa edes raahautua jumppaan, on niin passiivinen ja masis olo.
 
Voi kurjuus Merilintu! Suuren suuri :hug: ! Jos yritetään ajatella positiivisesti, niin tämä oli ensimmäinen clomikierto! Jostain luin, että clomit tuottavat kolmen kuukauden sisällä tulosta, jos on tuottaakseen... Eli ehkäpä ensi kierrosta tärppäisi!!
 
Heippa :wave:
Käväisin lueskelemassa kuulumisia täällä ja voi TODELLA haluasisin saada teidät pitkään puurtaneet tuonne odottavien puolelle. Olette sen ansainneet.
Itselläni on nyt menossa rv 40+1 eli LA ohitetiin eilen. Uskomattoman nopeasti on mennyt raskausaika. Mutta hyvässä muistissa on vielä se pitkä piinailu ennen plussaa, joten osaan kyllä asettua vielä hyvin teidän kin asemaanne.
Paljon :hug: ja rajattomasti plussatuulia teidän pinoon!
Yrittäkää pitää positiivista asennetta ja huumoria yllä pettymyksistä huolimatta :)

terv. Dana ja (vielä )masuvauva
 
Mariska ja Merilintu, suuren suuri :hug: teille kumpaisellekin! Pepille myös tsempitykset tuon munanjohdinasian kanssa. Taas kerran voi kyllä todeta, että kyllä tää raskautuminen on niin pienestä ja monesta eri osatekijästä kiinni. Kaikki vaan pitää kerta kaikkiaan natsata.

Iida-Liina, mun folleista 2 oli vasemmalla ja 1 oikealla. Nyt kun maanantaina kävin ultrassa, vasemman puoleisista toinen oli kasvanut tosi hyvin ja oli noin 18 mm ja toinen noin 13 mm. Oikealla puolella oleva oli noin 13 mm. Inssiin siis mennään keskiviikkona. Jännittävää! Pistin eilen illalla pregnylin ja nyt kyllä vasemmalla puolella tuntuu jatkuvasti sellaista nippailua ja jomotusta eli kyllä siellä jotakin tapahtuu. Täytyy yrittää hyödyntää mahd. hyvin tällaisen kierron mahdollisuus raskautua, kun 3 hyvää follia on kehittynyt ja periaatteessa mikä tahansa niistä voisi hedelmöittyä. On siis ikäänkuin 3-kertaiset mahikset onnistua - mutta ei siis kolmosia, kiitos. ;)

Merilintu, niistä lugeista. Mulla on kyllä menkat alkanut ihan säännönmukaisesti noin 3. päivänä lugejen lopettamisen jälkeen. Ekana päivänä on yleensä alkanut tulee tuhruvuotoa ja siitä sit eteenpäin. Omalla kokemuksella olen kyllä huomannut, että luget pitkityttää menkkojen alkamista näissä tilanteissa, kun ei oo raskautunut.

Kirjoitin tossa jokin aika sitten pitkän viestin, mutta kaikki meni taivaan tuuliin. Toivottavasti tää tulee nyt perille... Tosiaan, huomenna sitten elämäni ekaan inssiin. Toivottavasti kaikki menee hyvin, eikä satu kauheasti...
 
Heippa kaikille,

Ensin tervetuloa vaan uudet Lentoemo ja soulamama, täällä on monta erilaista tarinaa, joten mukaan mahtuu.

Mariskalle ja Merilinnulle voimaa vaan. Ei oikein tiedä, mitä ihmettä aina sanoisi kun se täti vaan löytää paikalle. Toivottavasti kuitenkin clomit auttaa vaikka tässä kiekassa!

Katillakin on mielenkiintoiset vaiheet meneillään, toivottavasti inssi menee hyvin!

Itse olen pitänyt vähän taukoa kirjoittelussa. Tuntuu, ettei mitään uutta ole. Täti tuli kylään pari päivää myöhässä, mutta silti kovin säännöllisesti kp 30. Tuo pari päivää aiheutti tietysti hirmuisen tunnemylläkän, että entäs jos.. Vaikka vatsa kyllä kipuili menkkamaisesti jo useita päiviä. Vaan eipä. Nyt lähtee 6. kierto, missään ei tuntuisi edelleenkään olevan oikein vikaan, mutta kovasti ihmetyttää. Vähän tosin mietin keltarauhastasoja, koska oviksesta menkkoihin tuntuu olevan noin 12 päivää ja pientä tiputteluaki on pari päivää ennen alkamista. Mutta jotenkin olen lamaantunut tähän odotteluun.. Ei kai pitäisi olla vielä huolta, eikä hakeutumista edes tutkimuksiin, mutta jostain sitä pelkoa vaan kumpua kun mitään ei tapahdu. Joten täällä hengaillaan kp2/28-30 ja mietitään, että oliskohan tässä kierrossa jotain toisin. Ei löydy aiheeseen oikein uutta sanottavaakaan, kun kroppa toimii kiltisti kuin kello - vaan ilman tulosta :headwall:

Joten totean vaan, että ei auta kuin porskutella. Toivottavasti kaikilla löytyy tsemppiä tai pieniä ilonaiheita hoitojen etenemisestä tai vaikka kirpakasta syystalven ilmasta!
 
Osaisitteko te luomukierron paremmin tuntevat kertoa mistä mun alavatsakivut voi johtua?

Mulla on aika gynelle ma 12. päivä, mutta mua on alkanut huolestuttaa, kun mun epämääräiset alavatsakivut (varmaankin kuukautiskipuja muistuttavia, en oikein tiedä, kun en ole kuukautiskivuista kärsinyt pillereiden aikana, enkä myöskään niinä harvoina taukoina, jolloin en ole pariin kuukauteen pilleriä ottanut) ovat jatkuneet jo reilusti yli viikon.

Alkoivat kp 26 tienoilla, olen koko ajan odottanut kuukautisia alkaviks,mutta mitään ei kuulu. Testasin negan kp29 ja kp31, sen jälkeen en ole uskaltanut...
:ashamed:

Voiko ovulaatio- tai kuukautiskivut jatkua näin kauan? Voisiko syy olla Yasmin-pillerissä, jota söin vipat 4 kuukautta Dianen jälkeen?
Nyt on siis eka kierto pillerin jälkeen, aiemmin mulla on kuukautiset alkaneet pillerien jälkeen ekassa kierrossa tasan tarkkaan kp28. Muuten kyllä kärsin pco:lle tyypillisestä erittäin epäsäännöllisestä kierrosta.

Ehdin jo epäillä kystia tai endometrioosia, mutta niiden ei kai pitäisi ilmaantua näin nopeasti pillereiden lopettamisen jälkeen, aiemmin mulla ei sellaisia olekaan todettu. Niinpä olen lukenut kohdunulkoisen raskauden oireita, ja siihen tuo eilen alkanut ajoittainen vasemman puolen vihlominen kai sopisi. Nyt olis korkeintaan rv 5 kai menossa, voiko kohdunulkoisen oireet tulla jo näin nopeesti?

Ens viikon maanantai näyttää olevan ikuisuuden päässä...
En millään haluis testata, kun jos se olis positiivinen, se voisi olla tuo kohdunulkoinen...
Hysteriaa... :/
 
Moi! Taas kävin täällä kurkkailemassa teidän kuulumisia. Voimia ja jaksamista kovasti teille kaikille! Tosiaan, kuten Dana tuolla sanoi, erittäin hyvin on vielä muistissa tuo piinailuaika ja epätoivon tunteet... Vaahtokarkin tunnelmat kuulosti varsinkin tutuilta, mulla oli ihan sama juttu että kroppa toimi kuin kello, mutta ilman toivottua tulosta niin pitkään...

Toivon todella että pian tekin kukin vuorollaan siirrytte tuonne odotuspuolelle! Tuntuu jotenkin niin pahalta ajatella että minäkin kerkesin melkein vuoden tässä porukassa kirjoitella, ja nyt mulla on pian 2 kk:n ikäinen poika, ja silti täällä piinailupinossa on vielä tuttuja nimiä omilta piinailuajoilta :/

Plussatuulia!
 
Moikka!
Lentoemo, voisiko tosiaan olla niin onnekkaasti käynyt, että olisit raskaana? :) Omalla kokemuksellani en osaa sanoa tuollaisista vatsakivuista, mutta onhan mahdollista, että plussa näkyisi vasta myöhemmin.

Kiva kuulla Emmasta taasen. Täällä sitä ollaan edelleen - ja poispääsystä ei oo tietoa...

Oma (.) mulla oli tosiaan ke inssi. Kaikki meni oikein hyvin, eikä toimenpide sattunut laisinkaan. Kuvittelin itse asiassa jotakin isompaa juttua, mutta noin 5 min. kaikki oli jo tehty. Tänään sitten mennään pp 2 ja parisen viikkoa pitäisi sitten sinnitellä. Vatsassa ei oo ollut muita tuntemuksia kuin turvonnut olo. Onkohan se jokin merkki....
 
Mies pääsi Suomeen ja ehti juuri innostua, että kyllä mä varmaan oon raskaana, kun kuukautiset sitten 2 vkoa myöhässä alkoivat. Hänkin huomas muutokset mun rinnoissa, mutta ehkä mulla sitten on hormonit muuten vaan sekaisin.
Oon kyllä miettinyt, että saattopa olla varhainen keskenmeno, sen verran outoja nää mun alavatsakivut olivat ja vuoto oli heti niin kirkkaan punaista, toisin kuin yleensä.

Oon itse asiassa tyytyväinen,että en sitten enää testannut, ei oo niin kauheen surullinen olo, kun en ole koskaan varmasti tiennyt olleni raskaana. Toisaalta helpottaa,että ma on se gyne, niin voi tarkastaa, ettei kohtuun tai munasarjoihin oo jäänyt mitään tulehduspesiä.
Ja jos en sit ollut raskaana, ois kyllä kiinnostavaa tietää tuleeko mulla olemaan tulevaisuudessakin kahden viikon menkkakivut :kieh:

Että tällästä täällä... Onhan tää mun yritys niin alussa, että en jaksa olla edes ihan kauhean pettynyt. Mies yritti esikoistaan ex-vaimon kanssa 3 vuotta, niin et kauankohan meillä sit menee, kun mulla on lisäksi tää hiton pco...
Ainakin mies jaksaa lohduttaa ja uskoa =)

Tsemppihaleja ja plussatuulia teille muille
 
Eli yritän nyt sitten epätoivoisesti saada tietoa, olisko mitään luonnonmukaisia keinoja tuon ovulaation aikaan saamiseksi?
Aiomme ainakin puolisen vuotta yrittää ilman lääkkeitä, niin että olen nyt ruvennut juomaan greippimehua ja syömään helokkikapseleita. Onko kellään niistä kokemusta tai kymmenennen käden tietoa? :)

Itse luin uutisen, jossa kerrottiin,että amerikkalaisilla sairaanhoitajilla tehdyn tutkimuksen mukaan foolihappolisiä syöneiden hedelmällisyys kasvoi ja raskauksia oli vissiin peräti 30 prossaa enemmän verrattuna verrokkiryhmään, jossa ei mitään lisiä syöty. Italialainen gyneni vahvisti tiedon.

Kuinkahan paljon tota greippimehua pitäis juoda? Mulla se ainakin aiheuttaa närästystä


:LOL:
 
Lentoemo, pahoitteluni tädin tulemisesta. Kertomasi perusteella kyllä se on hyvinkin voinut olla varhainen keskenmeno. Hyvä, että olet menossa heti gynelle tsekkaamaan tilanteessa. Mulla on kans tuo PCO, ja todella nyt 1,5 v yrityksen jälkeen uskon, että sillä on ollut osansa tähän tärppäämättömyyteen.

Helokeista sitten, mä käytin niitä jonkin aikaa (olisko ollut 1/2 v.-vajaa 1 v.), mutta lopetin se sitten, koska mielestäni näytti, ettei niillä ollut mitään vaikutusta ainakaan minulla. Sama pätee greippimehuun. Kun aloitettiin nää hormonihoidot, katsoin myös paremmaksi olla käyttämättä mitään muita juttuja. Kyllähän helokeilla kai on tarkoitus tasata hormonivaihteluita kropassa tms. ja varmaan joillakin se on johtanut jopa raskautumiseen. Kokeile ihmeessä! Itse käytän tällä haavaa lääkkeiden lisäksi lääkärin kehotuksesta Berexiä (b-vitamiinivalmiste) ja Multitabs-raskaus -tabletteja.
 
Ciao Kati231,
sinä sitten tiedät erityisen hyvin kuinka masentava tuo pco saattaa olla. Mulle sanottiin jo pari vuotta sitten,että mun munasarjoilla ei luomusti tule raskaaksi, ja sen jälkeen asia on vaivannut, vaikka emme lasta ruvenneetkaan yrittämään ennen kuin nyt, kun ehdimme viime kuussa kunnantalolle naimakauppoja hieromaan :)
Italialainen gyne määräsi italialaisen monivitamiinivalmisteen, joka mun piti aloittaa jo kolme kuukautta ennen yrittämistä, hän myös kehotti käyttämään hyväksi nää ekat pillerin jälkeiset kuukaudet erityisen hyvin, kun nuo pillerin hormonit kuulemma saattaa avittaa asiaa vielä parikin kuukautta lopetuksen jälkeen.

No, yritän nyt vähän rauhoittua tämän mun "alkuhysterian" jälkeen, ja ottaa lungisti ainakin nää pari seuraavaa kuukautta. Ainakin mä nyt ruumiinlämpöä mittailemalla tiedän, että mulla oli viime kuussa ovulaatio, lämpötila on nyt nimittäin todellakin laskenut ne strategiset 0.3 astetta, jotka sen pitäis ovulaation jälkeen nousta. Olen siis niiden vuosia sitten kuulemieni kauhuskenaarioiden jälkeen tyytyväinen, että mulla on ylipäätään ollut ovulaatiota, vaikka se nyt sitten ei pysyvään raskauteen johtanutkaan. :attn: :attn:

Miksi se sun lääkäri on määrännyt just niitä b-vitamiineja ja sitä monivitamiinivalmistetta? Ihan varmuuden vuoksi,vai selittikö jotain erityistä? Mulle siis gyne sanoi, että nimenomaan toi foolihappo on tärkeää.

Muhun on muuten valanut uskoa mieheni parhaan kaverin vaimo, jolle oli sanottu n. 7 vuoden hedelmötyshoitojen jälkeen, että hänellä oli niin paljon ongelmia munasarjoissa JA kohdussa, että lapsen saaminen olisi ihme. Keskenmenoja hänellä oli useita, mutta eipä vain luovuttanut. 36-vuotiaana hän sitten koki lääketieteellisen ihmeen ja synnytti esikoisensa =) ja kahden vuoden kuluttua syntyi (muutaman keskenmenon jälkeen) toinen lapsi.

Nyt hän kyllä itkee uupumustaan, koska lasten kanssa on kuulemma niin rankkaa :kieh: ,
mutta eihän me ihmiset olla ikinä tyytyväisiä.

Pieniä ja isoja ihmeitä kyllä tapahtuu, eli jaksetaan toivoa, eikö niin? :hug:
 
Lentoemo meille myös lapsettomuushoidoissa lääkäri kehoitti käyttämään multivitan raskausvitamiineja ja syynä tähän oli mm foolihapon riittävä saanti (jää meillä suomalaisilla aika usein alle suositusten). Lisäksi lääkäri oli sitä mieltä että kaikkien vitamiinien ja hivenaineiden riittävä vuorokausiannos vaikuttaa hyvin suotuisasti koko elimistön toimintaan ja sitäkautta siitä voisi olla hyötyä myös munasolun kypsymisen kannalta. Ainakin minä kiltisti vitamiineja napsin, enkä tiedä oliko niillä osuutta asiaan, mutta meillä ensimmäinen inssi on tuomassa toivotun tuloksen.

Kati täällä pidetään jälleen peukkuja ja warpaita pystyssä, jotta ne pikkusimpat olisivat löytäneet graalin maljansa, eli munasolun ja että yksi sisukas pikkuveikko olisi päässyt panssarin läpi hedelmöittämään sen!

Kaikille kovasti voimia ja tsemppiä välillä rankkaankin yritykseen.

plussatuulia puhaltamassa
pötkylä ja pikkuElvis 30+3
 
tsemppauksestasi, aion minäkin jatkaa tätä vitamiinien syömistä, vaikka epäilin jo,että gyne ei vain luottanut mun vakuutukseeni monipuolisesta ruokavaliosta... :LOL:

Mähän siis on tosi alussa tässä mun yrityksessäni, mutta kun mulla on ollut vauvakuume 13 vuotta, ja oon aina toivonut tulevani vahingossa raskaaksi (siis oon käyttänyt pilleriä viimeiset 16 vuotta, huom! taitaa olla pillerienkka tälläkin palstalla =) ), niin että oon testaillut vuosien varrella moneen kertaan,vaikka pilleriä käyttävällä pco-potilaalla ei kai sentään oo mitään mahiksia tulla raskaaksi. pöpi mikä pöpi ;)
Minkäs sille tekee, että tuo äidinvaisto on niin kovin vahva.

Halusin kyllä että mies hinkuu itse uutta lasta, koska mulla oli lähellä varoittavia esimerkkejä siitä, mitä tapahtuu, jos nainen "hankkii" lapsen vastoin isän tahtoa... Pari vuotta siihen meni,mutta jo vuosi sitten mies alkoi puhua siihen malliin, että ehkä sen vaipparuljanssin jaksaisi aloittaa taas alusta :LOL:

Nyt sitten rupesimme tositoimiin, ja jos mulla oli edes ovis tässä kuussa,niin tuntuu kuin ois lotossa voittanut.

Nauti pötkylä raskaudestasi meidänkin puolesta, jookos?

Ja meille muille uskoa ja tsemppiä!
 
Kiitti, Pötkylä! Sulla on kyllä jo tosi pitkällä sun raskaus. Tuntuu, että vastahan se oli, kun täällä ilmoitit plussanneesi. Onnea vaan matkaan!

Täällä ei sit taida paljon muita kirjoitella kuin minä ja Lentoemo ;). Huhuu, missäs kaikki on???

Lentoemo, kuten Pötkylä tuossa kirjoittikin, niin kyllä se foolihappo on se kaikken tärkein vitamiini tässä vaiheessa. Nuo molemmat mainitsemani valmisteet sisältävät sitä, eikä se kuulemma ole liikaa, jos molempia käytän. Lisäksi sen monivitamiinin mukana tulee paljon muutakin tärkeää vitamiinia/hivenainetta.

Oma (.) olo näin ekan inssin jälkeen on edelleen melko oireeton. Tässä olen ihan huulipyöreänä, että pitäisikö jonkinlaisia oireita ylipäänsä olla? Mulla niitä ei kuitenkaan ole lukuun ottamatta parin ekan päivän vatsan nippailua ja juilimista.
 
Niin,mä oon jo kirjoittamassa romaania tänne... =)
Kati, , ihan hirmuisesti sulle raskaita onnentuulia sinne!

Eikö nuo plussanneet aina lohduta, että samallakin naisella voi aivan hyvin yksi raskaus olla oireittensa puolesta kuin lääketieteen opuksista ja toinen taas täysin oireeton.

Luin muuten jostain, että suklaata syövillä on vähemmän keskenmenoja kuin muilla, eli eikö siinä ole meille kaikille syytä kylliksi, kun siinä fazerin sinisen edessä epäröimme?
Ja Helsingin Yliopiston tutkimuksessa oli kaksi raskaana olevien naisten ryhmää, kummassakin naiset olivat stressaantuneita.Niillä stressaantuneilla naisilla, jotka söivät raskauden aikana suklaata, oli iloisempia ja tyytyväisempiä alle yksivuotiaita kuin niillä stressaantuneilla, jotka eivät suklaata syöneet.

Huom! En ole suklaatehtaalla töissä... :LOL:
 
Huhuu, kyllä täällä ollaan, vaikka kiirettä on vähän viime aikoina ollut.

Lentoemo, minäkään en ole huomannut greippimehun litkimisestä olleen mitään hyötyä, mutta helokkiöljykapseleista on mahdollisesti ollut vähän apua. Minulla oli nimittäin noin vuoden verran kierrot 42-68 päivää. Keskenmenon jälkeen olen syönyt helokkiöljykapseleita ja luomukierrot ovat olleet 31-36 päivää. Voi tietenkin olla, että kroppani rupesi toimimaan muuten vaan aavistuksen verran paremmin km:n jälkeen. Tiedä häntä, mutta edelleen popsin niitä helokkeja kun ne ainakin tekee hyvää iholle. Lisäksi napsin päivittäin foolihappoa ja multivitamiinia.

Mulle pistettiin viime keskiviikko aamuna pregnyl, mutta olen ollut ihan pihalla siitä, koska ovulaatio sen jälkeen tapahtui. Jomotukset alkoivat jo keskiviikko iltana, mutta tulivat sitten uudestaan vielä perjantaina ja ihan lievinä vielä tänään. Keskiviikon ultrassa näkyi yksi iso folli ja sen lisäksi 13 ja 14 millinen. Mietinkin tässä ovatkohan ne pienemmätkin follit mahtaneet kehittyä tarpeeksi ja irrota sitten myöhemmin. Tietääkö joku kasvavatko follit vielä sen jälkeen kun pregnyl on pistetty? Eikös Kati sinullakin ollut samanlainen tilanne, että yksi folleista oli iso ja sen lisäksi oli kaksi pientä? Tiedätkö koska ovulaatio sinulla tapahtui pregnyl-piston jälkeen?

Oikeastaan ihan hyvä, etten tiedä tarkkaa ovulaatio päivää, sillä en voi nyt tarkalleen pelätä sitä päivää kun tädin pitäisi tulla kylään. Joka tapauksessa samoihin aikoihin tässä Katin kanssa jännäillään.

Mariskalle toivotan kovasti voimia ja uskoa tulevaan. :hug:

Myös Merilinnulle voimahalit. Älä luovuta!

Pötkylä, olisipa niin ihana päästä sinne plussanneiden puolelle vielä kun siellä on tuttuja.
 
Huomenta teille kaikille!

Mä olen käyttänyt omega3,b-vitamiinia ja helokkikapseleita ja niistä on kyllä ollut apua kuukautiskiertoon mulla.Mulle sanoi lääkäri,että greippimehusta ei ole mitään hyötyä raskautta yrittäessä,että enemmän on hyötyä vitamiineista ja niissä suositteli b-vitamiinia ja sinkkiä.

Täällä odotellaan tätiä kylään aivan lähipäivinä.

Miten teillä muilla on mennyt?

Hyvää alkavaa viikkoa teille kaikille!

 
Hei

Pikapäivitys kuulumisiani ennen töihin lähtöä. Koetan ehtiä lukea muiden kuulumisia jossain vaiheessa. Muutto ja kaverien auttaminen ja työ ovat pitäneet minut poissa täältä tehokkaasti :(. Lievähkö stressi...

Mulla on menossa kp27, mikä on melko kummallista, koska kierrot olivat keväällä ja kesällä 22-23 päivää ja kaksi viimeistä kiertoa 24.Eilen kuitenkin testasin negan, joten nyt vain odottelen menkkoja alkavaksi..

Voikaa hyvin kaikki!
 

Yhteistyössä