**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.4**

Heips!
Mariskalle kiitokset lohduttavista sanoista. Onneksi tosiaan meillä on ihanat miehet meitä tukemassa. :heart: Lohtuhalaus myös rakkaan koiran menetyksestä. :hug: Toivon kovasti, että teille suotaisiin kesävauva menetetyn perheenjäsenen tilalle.

Katille myös kiitokset haleista ja nyt vaan kohti uutta kiertoa ja uutta mahdollisuutta. Tehdäänkö sinulle inssi tähän kiertoon? Entä suurennetaanko puregon-annosta ettei ovis veny niin pitkälle? Eiköhän tähdätä siihen, että tehdään yhdessä plussat vielä marraskuun puolella.

Gittelle tsemppiä uuteen kiertoon. :flower:

Omaan napaan kuuluu kp 2. Täti tuli vihdoinkin n. 5 päivää myöhässä teroista huolimatta. Tänään on aloitettu Letrozole-pillerit ja keskiviikkona ja torstaina pistellään vielä gonalia päälle. Sitten torstaina uudestaan ultraan. Hieman jänittää, että mitä siellä ultrassa tulee torstaina näkymään. Muuten on jo parempi mieli täteilyistä huolimatta. Viime viikko oli ihan hirveä kun en osannut ajatella mitään muuta kuin sitä menetettyä laskettua aikaa.

Onkos kukaan jännäilyasemissa?
Plussia odotellen,
Iida-Liina
 
Moikka teille kaikille!
Täällä lähti täti eilen pois kylästä.

MARISKA: :hug: Lohtuhalaus koiranne kuoleman takia,minulla on itselläni kokemusta koiran ja kissan kuolemista ja koville se otti.Nykyinen kissani on vielä niin nuori,ikää 2v,että toivon mukaan on vielä meidän seurana monia vuosia.

Tämä päivä on mennyt siivotessa paikkoja ja kohta pitäisi tulla vieraita kylään.

Mukavaa viikonloppua teille kaikille ja jo nyt myöskin hyvää alkavaa viikkoa teille kaikille!
Peukkuja teille kaikille!
 
Iida-Liina, mä en ole vielä 100 % varma, tehdäänkö inssi tähän kiertoon, mutta uskoisin, että näin olisi tarkoitus. Jo viime kiertoon piti tehdä, mutta ovispäivä oli osumassa ikävästi juuri viikonlopulle, joten se päätettiin unohtaa. Jos siis tässä kierrossa follit kasvaa odotetusti ja päivät menee muutoin putkeen, siinä tapauksessa inssi ollaan tekemässä. Viimeksi lääkärini tosiaan sanoi, että on miettinyt Puregon-annoksen nostamista. Luulenpa, että nyt sitten annos tulee olemaan isompi kuin 50 iu. Joo, olen ihan mukana siinä, että plussataan sitten marraskuussa!!! ;)

Oma (.) nyt menossa kp 4 ja täti on onneksi jo pois lähdössä. Huomenna taas ultraan ja 4. kierto puregonilla alkakoon. Voisikohan nyt jo ajatella, että 4. kierto toden sanoo...
 
Harmaata, sateista ja tuulista syyspäivää!!!

Kiitoksia kaikille lohdutuksen sanoista ja osanotosta.

Iida-LiinaTsemppiä ja db db db db db ultraan!!!

Kati231 Toivottavasti pääsette inssiin tällä kiertoa! Tiedän kuinka turhauttavaa on kierrosta toiseen odotella ja lääkitä itteensä (turhaan!)!!!!

Oma (.): eilisestä aamusta menkkamaisia kipuja alavatsalla (jatkuu edelleen lievempänä..) ja tänä aamuna rinnat arat... Voisko olla, oliskohan?!?!? Ei uskalla muuta kuin epäillä pregnylin aih. oireiksi...Vielä pitää yli 2 viikkoa jännätä ennenkuin saa testin tehdä!!! :/

 
Mariska, täällä pidetään kyllä sulle peukkuja pystyssä. Josko se tällä kertaa olisi ihan tosissaan tärpännyt... Monesko piinapäivä sulla on menossa? Voihan pregnyl tietty joitakin oireita aiheuttaa, mutta eihän se välttämättä mitään sellaista ole.

Oma (.) tänään oltu ultrassa. Alkuvaiheeseen nähden kaikki on ok. Aloitin tänään puregonin joka toinen päivä 75 iu ja joka toinen 50 iu. Ensi viikoksi olisi suunnitteilla sitten inssi, jos vaan follit kasvaa odotetusti.

 
kati231 8 PP menossa... Alavatsan kipu jatkui koko eilisen illan ja hullu lähdin illalla ratsastustunnille... Ei ainakaan auttanut. Silloin PAS:ssa kysyin ja liikunta oli sallittua, ei kuitenkaan äärimmäisyyksiä (maratonia esim!). PP 22 saan sen testin tehdä...
Toivotan folleille kovasti kasvua!!!!!
=)
 
(yksi viesti hukkui bittiavaruuteen... :headwall: tässä koitan laittaa suht saman. Vähän lyhyemmin tosin..)

"Ja juuri kun kaikki alkoi
kuolla pois kokonaan
toi tuuli jostain miljoonasateen
ja elämän tullessaan"
(Heikki Salo: MIljoonasade)

Tiistaita tytöt!

Iso hali erityisesti Iida-Liinalle ja Mariskalle! Teillä on tosiaan ollut rankkaa kaikin puolin viime aikoina. Toivottavasti saatte pian hyviä uutisia. PIdän kovasti peukkuja.

Toivottavasti Kati inssisi ajoitus osuu nappiin tällä kertaa.

Täällä piinaillaan loppukiertoa. Onneksi en vielä ole ehtinyt kovasti jännätä - kiitos kiireiden. H-hetket osuu mulla viikonloppuun. Saas nähdä, mitään oireita ei ole. MItenkäs teillä siellä Hannele ja Vaahtokarkki, kun samaan tahtiin mennään...?

Paljon plussatuulia, miljoonasateita ja hyviä folleja kaikille! Syyssateissa on se hyvä puoli, että voi hyvällä omallatunnolla käpertyä sohvannurkkaan.
:wave:
 
Hei vaan kaikille..

.. ja tsemppiä erityisesti Iida-Liinalle ja Mariskalle menetyksistä toipumiseen.

Olen oleillut hiljaiseloa itse. Kun Merilintu kyselit, mitä meille samaan tahtiin kahlaajille kuuluu niin tuossa vastaus. En tiedä myöhästyikö ovis ja milloin se lopulta tuli, kun tikut näytti mitä sattuu ja kivut oli helvetilliset 4-5 päivää. Oonkin alkanut ajatella kauhuskenaarioita, et jospa mulla muhiikin paha endometrioosi jossain kun oviskivut on noin pahat. Mutta muuten täällä ei tietoakaan oireista :headwall: Jotenkin en osaa oikein odottaa mitään kun ovis oli niin jännä, enkä tiedä milloin nyt sit muuttuneen kierron mukaan piinailu pitäis loppua.. JOs ovis-täti vaihe olis normaali, niin joutuis odottelemaan ainaskin ensi viikolla. Mut joka tapauksessa missään ei tunnu yhtään miltään ja mieli on lähinnä tylsistynyt. Asia ei edes pyöri ihan niin paljon mielessä, enemmän on sellainen kohtaloonsa-alistunut fiilis vaikkei tässä tosiaan pitäisi vielä alistua mihinkään, mur!

Joten toivottavasti siellä sujuu odottelu paremmin tällä kertaa Merilintu!

Lievästä alakulosta tsemppiä hoitoihin ja piinailuun ja aiheen pohtimiseen tasapuolisesti kaikille!
 
Olen aivan uunituore "yrittäjä", söin nimittäin vipan pillerin syyskuun lopussa. Nyt kuukautiset ovat kolmatta päivää myöhässä, mutta vaikka kuvittelen kaikenlaisia oireita, epäilen, ettei mulla ole ollut edes ovulaatiota, mulla on nimittäin todettu pco muutama vuosi sitten.
Miehelleni lapsi olisi jo kolmas, onko täällä muita, joiden miehellä on lapsia jo entuudestaan?
Asun muuten Italiassa, enkä ole tottunut käymään keskustelupalstoilla, niin että antakaa anteeksi, jos en osaa vielä nettietikettiä sen kaikissa hienouksissaan... =)
 
Hei

Ihan pikainen kuulumisten päivitys.

Käytiin eilen kuulemassa tuloksia Väestöliitolla. Kaikki periaatteessa ok. Mulla on lyhyt kierto, joten progesteronia ei luultavasti ehdi erittyä tarpeeksi (? ). Ensi kierrossa menen munatorvien aukiolotutkimukseen ja aikaisintaan seuraavassa kierrossa sitten inseminaatioon.

Nyt en jaksa lueskella kuulumisianne, tuntuu melko rankalta tällä hetkellä elämä. Töissä tosi rankka syksy, viikonloppuna muutettiin ja sitten vielä tämä tulokseton vauvaprojekti (yk 14)... Myöhemmin sitten. Voikaa hyvin!

ps. lentoemo-76, minunkin esikoiseni olisi miehelleni kolmas.
 
Tervetuloa vaan mukaan, lentoemo-76! Kiinnitin heti viestissäsi huomiota tuohon PCO:hon, koska itselläni lievä sellainen juuri diagnosoitiin. Saisinko udella sinulta, että millaisia sun oireet (jos niitä nyt oireiksi voi sanoa) ovat olleet? Pitkä-/epäsäännöllinen kierto tms.? Eipä meillä täällä sen kummempaa etikettiä ole, joten mukaan vaan.

Kuumetta, sulle jaksamisia! Eihän tuo progesteronin vähäisyys välttämättä ongelma ole. Onneksi olette päässeet hyvään alkuun. Itselläni tuo aukiolotutkimus oli tosi helppo ja vaivaton toimenpide.

Oma (.) kp 7 menossa ja vähän huono olo on taas alkanut, kun aloitin hormonit nyt viikon alusta. Lisäksi metfomini annosta nostettiin 2 per pv, joten sekin tuo tullessaan huonoa oloa ja väsymystä tän muun normaalin syysväsymyksen ohelle. Perjantaina taas ultrattavaksi.
 
Mulla on ilmeisesti kaikki klassiset pco:n oireet ylipainoa lukuunottamatta, ja painokin on kai pysynyt kurissa lähinnä ahkeralla liikunnalla.
- Eli akne 13-vuotiaasta saakka (kolme Roaccutan kuuria alle kaksikymppisenä eivät auttaneet :( ,
- lievää hirsutismiä, tai siis sanotaan että se on pysynyt kurissa lähes 15 vuoden diane novan käytön avulla, ja onneksi ihokarvat ovat niin vaaleita, etteivät ne näy paitsi ruskettuessa.

Olen pitänyt dianen käytössä vain pari taukoa, viime kesänä vaihdoin sitten yasmineen, kun italialainen lääkäri pelotteli, että dianen antiandrogeenit aiheuttaisivat mahd. poikavauvalle vaikeuksia sukupuolielinten kehittymisessä vielä 4 kuukautta käytön lopetuksen jälkeen.

Viimeisin ultra munasarjoista on kuuden vuoden takaa, pitänee taas käydä kuvauttamassa. Gyne käski ruveta yrittämään heti pillerin käytön jälkeen, koska ekoina kolmena kuukautena on kuulemma parhaat tsänssit. Sitten vaan oikeaa lääkitystä pyytelemään.
Niin siis kierto on tietenkin tosi pitkä tai tod.näk. sitä ei ole lainkaan, silloin teininä saattoi kulua vuosikin ilman kuukautisia, viim. 15 vuotta mun munasarjoja on siis lepuutettu dianella, ja kun olen pitänyt taukoa, on se pidentynyt aina noin viikon verran per kuukausi, kunnes olen taas alistunut nappaamaan dianea... Täll kertaa iho meni huonoon kuntoon jo kaksi viikkoa yasminen käytön jälkeen :/
 
Tervetuloa Lentoemo! Toivotaan, että plussa räpsähtäisi pian sinullakin. Että kuuluisit niihin, jotka käyvät tällä palstalla vain kääntymässä.

Mitähän kuuluu Mari-Leenalle (muistinkohan nimen oikein)? Onkohan täti (=kuukautiset) jättänyt rauhaan ja plussa jo tullut testiin?

Täällä mennään kierron viimeisiä päiviä. Tänään oli aika kovat menkkakivut, joten odotan tätiä kyllä saapuvaksi mahdollisesti huomenna. Testailinkin, koska ajattelin, että mitä ihmettä mä niitä testejä oikein säästelen, kun niitä kerran on kertynyt useita aina ovistestien kylkiäisinä. Ehkä on pehmeämpi lasku tädin tuloon, kun on testikin näyttänyt negaa.

Kuumetta. Kuinka lyhyt kierto sulla onkaan? Onkohan mullakin tuo sama ongelma (kp23 joskus)... Itse odottelen edelleen aikaa tutkimuksiin -- sitten lakkouhan väistyttyä lienee saapuisi aika. Olen kuullut muuten useita tarinoita siitä, kuinka aukiolotutkimuksen jälkeen on heti raskauduttu. Röörit ovat olleet tukossa ja sitten jo pelkkä tutkimus on ne avannut.

Ihmettä odotellessa...
 
Hei vaan kaikille,

Olen kyllä ahkerasti käynyt lukemassa teidän kuulumisianne mutta kirjoittelu on jäänyt vähemmälle.

Hannele, mäkin olen kuullut monelta että aukiolotutkimuksen jälkeen on raskauduttu heti. Sinne kohtuonteloon ruiskutettava neste saattaa poistaa munajohtimista joitain esteitä, en ihan tarkkaan muista mitä se gyne asiasta selitti, mutta jotain perää tässäkin on.

Kuumetta täällä pidetään peukkuja pystyssä että aukiolotutkimuksen tulokset olisivat hyvät, ja se plussa tulisi pian.

Katille tsemppiä tähän kiertoon ja toivottavasti munasolu irtoaa sopivasti keskellä viikkoa että pääsette siihen inssiin asti!

:hug: kaikille niille, joiden elämää täti on taas riemastuttanut läsnäolollaan.

Plussatuulia puhaltaa

pötkylä ja pikkuElvis 29
 
Heips!
Kiitokset merilintu ja Vaahtokarkki tsemppailuista ja haleista. :heart: Tsemppiä myös teille loppukierron odotukseen. Voi kun saataisiin ensimmäinen plussa tähän uuteen pinoon.

Tervetuloa Lentoemo mukaan jännäilemään. Ei täällä todellakaan sen kummempaa nettietikettiä ole. Vaihdetaan kuulumisia puolin ja toisin tämän saman projektin ympärillä. Minäkin asun ulkomailla ja tällä palstalla mukava jutella suomeksi, kun meillä ei tuo mieskään juuri suomea osaa. Minulla on myös mahdollinen lievä PCO-epäily, josta ei tosin ole muuta näyttöä kuin pitkä epäsäännöllinen kierto. Sinun kannattaa tuon PCO:n takia jo heti alkuun ruveta tarkkailemaan tapahtuuko ovista ja jos mitään ei näy eikä kuulu muutamaan kuukauteen niin on varmaan hyvä mennä lääkärille jo varhaisessa vaiheessa. Tosin jotkuthan raskautuvat PCO:sta huolimatta hyvinkin helposti. Eli ahkerasti vain peittoja heiluttelemaan. :heart:

Omaan napaan kuuluu kp 6. Tänään oli ultra ja pikkuisia folleja siellä näkyi molemmin puolin. Gonal-F piikittelyä jatketaan vielä seuraavat kolme päivää... kirveltävät kovasti :/ . Sunnuntaina uuteen ultraan.

Aurinkoa lähettelen sinne Suomen syksyyn!
 
Moron kaikki!

Taidan liittyä joukkoon. Tarinani seuraavanlainen:

Ex-mieheni kanssa yritimme 2 vuotta tehdä lasta. Hän sairasti nuorena imusolmukesyövän, jonka takia sitten annettu sädehoitoa. Menimme tutkimuksiin, minusta ei löytynyt vikaa, mutta hänellä hitaat siittiöt. Meille tehtiin kerran ivf, ei onnistunut. Sitten kun odotettiin toista hoitokertaa, mies tuumasi, että kiitti riitti ja erosimme. Ei kuulemma olisi halunnutkaan mennä hoitoihin, mutta lähti, koska minä halusin. (ei mitään järkeä!) N. puoli vuotta eromme jälkeen sain kuulla, että hänen uusi vaimokkeensa on raskaana, luomusti...

No, elämä jatkui ja löysin uuden miehen. Olemme nyt yrittäneet n. vuoden. Meillä oli pikku tauko välillä, kun kävin silmäleikkauksessa, mutta nyt kesästä taas yritetty. Ovistikkuja olen muutaman kerran käyttänyt, turhia r-testejä muutaman kerran tehnyt ja aina pettynyt... :( Mutta ehkä vielä joku päivä tärppää! Tsemppiä vaan kaikille!
 
Tuulista torstaita!

Tervetuloa Lentoemo!!!

Kuumetta Jaksuja!! :hug: Voihan olla että aukiolotutkimus helpottaa jo raskautumista!!! Toivotaan näin!!

Iida-Liinalle ulkomaalimaan myös tsemppiä follien kasvatukseen! Ja oikeassa olet, tämän pinon ensimmäinen plussaaja vielä puuttuu!!! Toivotaan kovasti plussatuulia tähänkin pinoon!!! =)

Oma(.): 10 PP menossa. Vatsakipu loppunut. Rintojen arkuutta edelleen, muuten ihan oireetonta menoa!! Hypin seinille ennen kun testin saa tehdä, enää (lue: VIELÄ :eek: ) 12 päivää. Aika neuroottista tämä oireiden kyttäys alkaa olla... Mies sanoo että ajattele jotain muuta... SIIS AJATTELE JOTAIN MUUTA!!!!!! Voitteko käsittää... Ollappa putkiaivot mitkä saa käännettyä toiselle kanavalle välillä!!!! :D Ei vaiskaa, toinen yrittää parhaansa mukaan keksiä mulle muuta tekemistä ja ajattelemista, ja minä rutisen täällä... :ashamed:

Pitkää pinnaa kaikille!!!! Kärsivällisyyttä... :whistle:
 
Mariska, kieltämättä pitkä on tuo odotuksesi. Mutta älä sitä oireettomuutta pelkää. Silloin kun raskauduin kaksosista, niin ensimmäiset oirehdinnat tulivat yli kolme viikkoa ovulaatiosta ja minulla oli silloin sentään kahden alkion verran hormooneita liikenteessä. Niin ja enpä tiedä miten ne ajatukset kääntää pois siitä piinailusta. Itse vastaavassa tilanteessa järjestän itselleni niin paljon ohjelmaa kuin mahdollista... suursiivouskin on tullut tehtyä pari kertaa ihan hetken mielijohteesta. ;)
 
Hei todella pitkästä aikaa! Tulin pikaisesti katsastamaan ja kertomaan kuulumisia. Minulla nyt menossa 16. raskausviikko ja suurimmat pelot alkavat pikku hiljaa hellittää, varsinkin ensimmäiset 12 vkoa olin koko ajan ihan kauhun vallassa keskenmenoa odottamassa... Ihan tyypillistähän tuo taitaa olla. Laskettu aika on 22.4., jos haluatte päivittää tuonne listaan. Ai niin ja jos joku haluaa ostaa halvalla pois kuljeksimasta muutaman Mammaksin ovis- ja raskaustestin niin laittakaa yv:tä tulemaan. Paljon tsemppiä ja plussaonnea!! :)
 
Tervetuloa mukaan Soulmama! Tsemppiä teille yritykseen.

Mariskalle toivottelen edelleen kovasti plussia! Sullahan on jo tässä vaiheessa piinailut melko pitkällä. Ymmärrän kyllä hyvin, että kun jotakin tärkeää odottaa, niin odottavan aika on todella pitkä - ja hidas.

Mukavaa oli myös kuulla teistä jo raskautuneista, Viljaliina ja Pötkylä! Teillähän molemmilla on jo raskaus tosi pitkällä. Niin se aika vaan kuluu...

ON: mulla lähti menemään hoidot vähän takapakkia - tai oikeastaan en oo ihan varma vielä asiasta. No, olen tässä tämän viikon alusta aloittanut taas Puregonit normaalia vähän suuremmalla annoksella. Eilen olin sitten uudelleen ultrassa ja kuinkas ollakaan, 3 munista oli lähtenyt yhtäaikaa kehittymään ja olivat kaikki noin 11-12 mm. Ei siis hyvä tilanne, kun yhtä ainoastaan pitäisi yrittää kasvattaa. Jatkan nyt viikonlopun ylin taas normaalilla annostuksella ja maanantaina ultrataan tilanne. Toivottavasti ne 2 muuta olisi ymmärtäneet jättää kasvamatta ja sen yhden kanssa päästäisiin inssiin. Jos siis kaikki 3 edelleen ovat kasvaneet, ei inssiä (ja ehkä seksiäkään) voida ajatellakaan. Yksi mahdollisuus lääkärimme mukaan on tietenkin siirtyä lennosta IVF:ään eli lähteäkin kasvattamaan näitä kaikkia ja sitten tehdä punktio. On kyllä vähän sekavat fiilikset tän kaiken kanssa. Yksi ja vieläpä kaksi hedelmöittynyttä munasolua tietenkin olisi ok, mutta ei missään nimessä kolmea. Sellaiseen ei klinikkakaan tietenkään riskien takia edes olisi lähdössä. Onhan se tietenkin niin, ettei välttämättä yksikään hedelmöittyisi, mutta ainahan se mahis on kuitenkin olemassa.
 
Tervetuloa mukaan myös Soulmama. Sinulla on jo kovasti kokemusta tästä yrittämisestä. Toivottelen kovasti tsemppiä ja kärsivällisyyttä vauvaprojektiin. Kyllä se onnii vielä joskus omallekin kohdalle osuu tavalla tai toisella.

kati231, eihän se tilanne vielä kolmen follin kanssa niin huono ole kun ne ovat vasta kuitenkin suhteellisen pieniä. Olen ymmärtänyt, että tuossa vaiheessa moni rakkula voi jäädä vielä johtofollin jälkeen. Onko sulla kaikki ne kolme samalla puolella? Kahden follin kanssa lähtisin kyllä inssiin. Inssi minun lääkärini mukaan nostaa raskautumista 5% verrattuna normi seksiin. Mä kanssa jännitän seuraavaa ultraa, sillä oon jotenkin ihan varma, että mulla kehittyy follit molemmille puolille. Kaksi on mulle ihan ok, kunhan ei nyt enempää tulisi. Lueskelin tässä jokin aika sitten lapsettomuuspuolelta, että jollekin tehtiin inssi, vaikka ultrassa näkyi neljä täyskokoista follia. Mistä ihmeestä johtuu tällainen vaihtelu eri klinikoitten kesken?

Mitä kuuluu merilintu? Joko olet testannut? Plussapeukutuksia.

Meille tupsahtaa huomenna miehen vanhemmat kylään pariksi viikoksi. Emme tapaa kovin usein koska asutaan eri maissa. Ihan hyvään saumaan osuu tuo vierailu. Ehkä pysyy ajatukset vähemmän tässä vauvahankkeessa, kun on kaikkea muuta ylimääräistä puuhaa.
 
Tietääkö kukaan mikä on käytäntö kunnallisella puolella, jos muuttaa kaupunkia kesken hoitojen? Pääseekö sitä suoraan sinne toisen kaupungin hedelmöityshoitoihin? Kai se hoitotakuu on Suomen kattava? Eli ennen puolta vuotta olisi hoitoihin päästävä, vaikka muuttaisi mihin päin Suomea?

 
Tervehdys, tänne uuteen pinoon ilmoittaudun minäkin. Tähystysleikkaus takana.. Ei mikään miellyttävä kokemus. Mulle tuli mieletön pahoinvointi leikkauksen jälkeen ja mut siirrettiin osastolle. Tähystyksessä poistettiin oikeasta munasarjasta endometriooma kysta ja tehtiin samalla aukiolotutkimus, jonka kautta huomattiin oikean munajohtimen olevan tukossa. Endometrioosi ei ollut ärhäkkä ja lääkärin mukaan meillä on hyvät mahdollisuudet saada luomuna vauva... Itse suhtaudun asiaan hieman negatiivisemmin. Huolestuttaa tukossa oleva munajohdin.. epäilen, että se on mennyt tukkoon endometrioosista, koska ikinä minulla ei mitään tulehduksia ole ollut. Toivotaan, että aukiolotutkimus olisi jotenkin vaikuttanut aukiolevaan munajohtimeen ja raskaus alkaisia PIAN!! Meillä on uusi aika lapsettomuusklinikalle, missä sitten pohditaan jatkoa. Jos raskautta ei kuulu, ryhdytään ivf-hoitoihin..

Itse henkilökohtaisesti suosittelen tästä lähtien kaikkia hakeutumaan lääkäriin mahdollsimman pian, jos on pienikin epäilys vaikeudesta tulla raskaaksi.. Itse en todellakaan osannut epäillä mitään endometrioosia. Pidin omia kuukautiskipuja ihan normaaleina.

Onko kellään muuten kokemusta clomeista? Lääkärin mukaan harkitaan niiden aloittamista, koska ovulaatio on niin myöhään..

Pirteää pakkaspäivää kaikille ja tsemppiä! Lämpimästi tervetuloa uudet tulokkaat!!

Peppi =)
 
Heh, kolme johtofollia täälläkin 2 oikealla ja yksi vasemmalla kokoa 14 ja 13mm. :eek: Nyt laitettiin taukoa piikittelyyn, että jos jompikumpi noista oikeanpuolen 13 millisistä vaikka ymmärtäis jättäytyä jälkeen. Tiistaina uudestaan ultraan.
Pepille tsemppiä. Toivottavasti pian tärppää, kun endometriooma on poistettu.

Nyt poistun leipomaan. =)
 
Heippa teille kaikille!
LENTOEMO&SOULMAMA:Tervetuloa mukaan mukavaan joukkoomme.

Oma napa:Ovista eletään täällä parhaillaan,mutta rakas mieheni on työmatkalla,joten jää ovis hyödyntämättä,todella harmi,no ensi kierrossa sitten.

Miten teillä muilla on mennyt?

Peukkuja teille kaikille!

Mukavaa alkavaa viikkoa teille kaikille!
 

Yhteistyössä