*3-KYMPPISET ENSIKERTALAISET 2007*

Kiva kuulla, että edes joku täällä bongaa oviksen varmuudella. Mulla on jotenkin alkanut tuokin homma menemään takapakkia :( eli testeistä huolimatta ovista ei enää tunnu löytyvän. Viime kierrossa ei ollenkaan ja nytkään ei toistaiseksi ole mitään havaittavissa - edes haamua - ovistesteissä. Että voikin olla vaikeaa...

Olipas mukava lukea Emman uusimpia neuvolakuulumisia. Toivoisin niin paljon, että itsekin voisi kohta puoliin olla samassa asemassa.

On totta, että se maaginen vuoden rajapyykki kannattaa odotella ennen hoitoihin hakeutumista. Kannattaa kuitenkin kuulostella omaa kroppaa siinä määrin, että jos on aistivinaan, että kaikki ei olisikaan kunnossa, niin silloin kuitenkin hakeutuisi hoitoihin ennen tuota vuoden kulumista. Itse olisin ainakin niin toiminut jo aiemmin näin jälkiviisaana. Ongelmia kun todellakin on tuon ovulaation kanssa. Niin, ja jos kierto epäsäännöllinen, niin sitten ilman muuta.

Pötkylä, kerropa mites teidän inssi meni? Meneekö se niin, että toimenpiteestä pitää odotella se about 2 vkoa, jonka jälkeen voi alkaa testailemaan?

[/b]Merille pidetään peukut pystyssä, josko tärppi olisi käynyt, kun kuulostaa ajoitus noin hyvältä.
Hannelelle tsemppiä uuden oviksen odotteluun ja löytämiseen.

Viikonlopun jatkoja kaikille!

Moi Kati, ja muut!

Kiva kun tulit Kati kirjoittelemaan. Mulla on mies siellä työreissussa vielä ja olen siksi palloillut täällä palstoilla melkoisesti nyt viikonloppunakin... Sosiaalista elämääkin on tiedossa vasta vappuna, joten olen täällä ihan itsekseni haahuillut verkkareissa (flunssasta toipumassa).

Tosi tylsää varmasti tuo, että ovista ei löydy. Onneksi saat ensi kuussa lääkityksen avuksesi. Toivon tosiaan, että sitten sua pian jo onnistaisi!

Vapusta oli muistaakseni tossa sivu pari sitten juttua. Olen kyllä perinteisesti juhlinut sitä ihan pitkän kaavan mukaan. Nytkin on bileet tiedossa, joten aion kyllä skumppaa nautiskella (siitä oviksesta on sitten noin 4 pv). En kuitenkaan mitään kauheita kännejä aio vetää. Tästä ei ole taidettu kauheasti tällä palstalla puhua, mutta mikäs teidän muiden suhtautuminen on alkoholiin raskautumista odottaessa? Meidän perheen kokkailuihin jo kuuluu niin oleellisesti viinit, että mitään totaalikieltäytymistä en aio harrastaa ennen kuin (jos) plussa napsahtaa. Alkukierrosta huolettomammin, oviksen jälkeen vähän tarkemmalla kontrollilla menen itse, varsinkin ihan loppukierron päivinä.

Lauantai-illan jatkoa! :wave:

Heipatirallaa tyttöset,

Täällä sitä todellakin vietetään piinapäiviä. Inssi (inseminaatio) meni ihan hyvin. Miehen siittiöt eivät tällä kertaa olleetkaan ihan priimakamaa, mutta pesun jälkeen kuulemma alkoivat vipeltää ihan huolella. Eli kuudentenatoista päivänä inssistä saisi tehdä testin, ellei täti tule ennen sitä riekkumaan. Tosin luin tuolta lapsettomuuspuolelta että rohkeimmat ovat testailleet jo yhdeksäntenä päivänä inssin jälkeen, mutta täytyy nyt katsoa miten hyvin maltan mieleni. Vielä en ole yhtään raskaustestiä käynyt ostamassa.

Omalta kohdalta fiilikset ovat sellaiset, ettei tämä tainnut tärpätä, mutta katsellaan. Inhottavaa nyt vaan niiden lugesteronien kanssa häärääminen kun on kokoajan käytettävä pikkuhousun suojaa. Yös.

Merille hurjasti tsemppiä, toivotaan että sullakin täti päättää mennä mielummin timbuktuun.

Omalta kohdalta vapun juhliminen menee varmasti ihan kotona lötkötellessä ja hyvää kirjaa lukiessa. Mies on lähdössä jonnekkin bileisiin ja ihan hyvä niin (saapahan olla hetken yksin). Mä en ole noiden viinasten kanssa lätrännyt vuosiin, ehkä yksi tai kaksi olutta menee vuoden aikana. En kuitenkaan ole mikään absolutisti tai alkoholiin vihaaja, mulle vaan ei maistu enkä oikein pidä humaltumisesta. Kaikissa juhlissa on joutunut jo pitkään selitellä miksi ei juo. Kumma juttu sinänsä, eihän kenenkään ankarasti viinaa kiskovan tarvitse selitellä kenellekkään miksi viina maittaa?

No niin tai näin. Aamukahvin keittoon täytyy tästä lähteä. Vanhuus ei näköjään tule yksin kun vapaapäivinäkin pitää herätä jo ennen kuutta

=)

? Onpa meri hieno oviksenbongauskuvaus :D kyllä se siitä! Nyt sitten parin viikon odottelut, mitä vastaan tulee.. Oireet tarkasti ylös että voit sitten kertoa meille niitä alkuraskausoireina bd

Kirsi :hug: voimia uuteen kiertoon.

Hannele jospa se plussa vielä pärähtäisi sittenkin!!?? bd

Pötkylä ihanaa ? > toteutumisonnea!!

Oma napa: tänään aamulämpö 36,8. Tässä nykyisessä seurantakalenterissani on muistissa aamulämmöt marraskuun puolestavälistä asti, siis noin 5½kk. Yhtään näin korkeaa aamulämpöä ei tähän mennessä ole ollut, ja 36,7 lämmötkin on bongattu vain kahtena aamuna, oviksenjälkeisiä molemmat. Siis vaikka päätin, että nyt en stressaa enkä oireile enkä tarkkaile itseäni (ja myös etten käy 2+palstalla päivittäin.. :snotty: ), löysin itseni kuumeilemasta/piinailemasta. Alan kohta uskoa ennustuksiin. Hui. Kp 24/28 siis menossa ja nyt pitäisi saada jäitä hattuun ettei kamala kolahdus olisi se maanpinnalle putoaminen..

Heippa!

Oma napa:kp4/28 ja täti lähti kylästä pois tänään ja laskin jo,että ovis on mulla 9.5.ja silloin pöllytellään peittoja kunnolla.

Miten teillä muilla on mennyt?

Hauskaa vappua teille kaikille =)

Hauskaa, että meitä on useampia, jotka pyhistä päätöksistään huolimatta ovat tässä kuussa kuitenkin sortuneet kuumeilemaan... Jospa meille tässä kierrossa tulisi oikein plussaryntäys. Kuitenkin haleja kaikille jotka täti on yllättänyt, jospa teillekin TÄMÄ kierto olisi se "The Only One" jolloin täti ei saapuisikaan B)

Mä eilen aamulla jo sorruin testaamaan, vaikka olikin vasta kp 22/26-38. No negahan se tietenkin vielä oli. Mutta koska testit kaapista loppuivat, tilasin jo Mammaksilta lisää =) Pääsee sitten viikon päästä testailemaan ihan oikeasti. Ja jos vaikka sattuisi niin hyvin, että ensiksi tulisikin haamu ja sitten se vahvistuisi päivä päivältä. Pitäisihän sitä sitten varmistella...

Taitaa olla meikkiksellä vähän jo vapputunnelmat vaikka olenkin täällä töissä nyt. Ja siihen alkoholia vai ei ovulaation jälkeen voisin vastata että viime viikolla ollessani työmatkalla itärajan takana ei kyllä shampanjaa säästelty ja juustojakin (siis niitä raskauden aikana kiellettyjä) meni. Tänäänkin ajattelin yhden siiderin tai oluen ottaa, kun sukulaisten kanssa grillaillaan jos ei vallan jäädytä ennen kuin saadaan hiillos aikaiseksi.

Vapputunnelmiin siis!

miinamaria

wintiö vierailee
pikaiset heipat taasen :wave:
(näin hyvin minä täältä pois pysyn..)

Oli tuo alkoholikeskustelu lipsahtanut ohi silmieni, miinamarin tekstistä vasta huomasin. Olen kyllä huomannut että joka kierrossa tulee kaksi viikkoa jarruteltua juhlaintoa ja jokaikistä juhlakutsua miettii etukäteen, sattuuko alku- vai loppukiertoon. Ai miten niin muka kuumeilen?

No mutta tänä vuonna olen peräti 2 kertaa ottanut vettä väkevämpää, joten ei tuota hirmusti ole juhlimista ja/tai selittelemistä ollut. Kohta kyllä alkaa juhlakausi, kun tasakymmeniä täyttäviä kavereita tuntuu alkukesästä olevan, yhdet polttarit ja toki sitten häätkin on luvassa.. Ja minä täällä jo mietin miten voisin salata raskauteni B) Siis todellakin, miten niin kuumeilen? :LOL: :LOL:

Joo. Odottelen kyllä tulevaa viikonloppua vähän kauhunsekaisesti. Tullako vai eikö tulla (punainen paholainen, siis), siinä vasta kysymys. Jospa sitä minä pääsisin ostamaan elämäni ensimmäisen raskaustestin. Pitäkää peukkuja! Niin minäkin pidän teille kaikille!! =)

iida-liina vierailee
Hei!
Täällähän on paljon jännäilijöitä! Oikein isot peukutukset ja tärppionnea sylintäydeltä. :flower:
Hienoa Pötkylä, että inssi tehtiin. Niihin omakohtaisiin tuntemuksiin, että ei tärpännyt, ei kannata niin varmuudella luottaa. Minäkin olin niin pessimistinen ensimmäisestä clomikierrosta, että käytin yhden päivän itkemiseen tasan kolme päivää ennen plussaamista. Fiksua.

Merille myös hurjasti onnea. Muistan, että sen oviksen löytäminen tuntuu tosi hienolta.

Sitten on pakko laittaa vähän omaa napaa (yritän lyhyesti). Viime viikoisen ultran jälkeen näin seuraavana päivänä lääkärin, joka kertoili tarkempia tuloksia ultrasta. Täällä on siis vähän se käytäntö, että ultraajat eivät pahemmin selittele, mittailevat vaan mittoja ja sanovat jos kaikki on ok. No seuraavana päivänä lääkäri kertoi sellaisen jymy-yllätyksen, että olin pudota penkiltä. Vauvoja olikin yhden sijasta kaksi. Kummallakin oli kaikki hyvin. Toinen oli kooltaan hieman toista pienempi. Alkushokista toivuttuani olen nyt äärettömän onnellinen kaksosten odottaja. :heart:

Ja tästä tarinasta tsempiksi muille. Minähän söin plussakierrossa clomeja. Päivää ennen todennäköistä ovista minulla oli ultra, jossa löytyi yksi hyvin kasvanut munarakkula ja pari huonosti kasvanutta. Nyt lääkäri pitää kuitenkin todennäköisenä, että toinen näistä huonosti kasvaneesta munarakkulasta on ottanut jonkinlaisen loppukirin ja myös irronnut. Eli koskaan ei tiedä mitä tapahtuu. =)

Mukavaa Vapun päivää kaikille! :flower:

Wau, Iidaliina Onnea :flower: :flower: Odotuksesi palkitaan siis tuplasti!!!! Varmaan oli aikamoinen alkushokki, mutta voisin kuvitella että jos omalle kohdalleni tulisi noin hieno juttu, niin olisin shokista toivuttuani aivan onnen kukkuloilla. Toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti. Aika jännää, ettei se ultraaja sanonut mitään. Mutta kai se sitten on maassa maan tavalla?

Wintiö, testaillaan sitten viikonloppuna molemmat plussaa, eiks niin? Ja sitten toisaalta jos ei tulekaan plussaa, niin pudotaanhan pehmeästi, jookosta?

Taidanpa kohta pakata repun ja lähteä tästä ulkoilemaan vähän pidemmän kaavan mukaan. Täällä Vantaalla ainakin paistaa aurinko niin kauniisti. Eilen jäi yksi makkara grillaamatta, jospa paistaisi sen tänään metsässä =)

Aurinkoista vappupäivää teille kaikille kanssakuumeilijoille!
toivottelee miinamaria

:wave: Hauskaa Wapunpäivää myös minulta kaikille! :wave:

Iida-Liina, mahtavaa kuulla tuollaisia uutisia!!! Olen itsekin joskus mielessäni tuumaillut, että jos tällä iällä kaksoset olisivat tullakseen, niin mikä ettei. Tulisipahan toivottu määrä kerralla tehtyä. :LOL: Uskon, että kohdallasi kaikki tulee menemään hyvin, kun tuollainen tuplaonni on sinulle suotu. Onnea vielä kerran!

Oma (.) tänään pitäisi kai olla kp 21, eikä ovista taaskaan näy ja kuulu - tuttu juttu. Ennen sentään todistettavasti edes ovuloin, mutta nyt sekin on jonnekin kadonnut.

Ai niin, Iida-Liina, luuletko, että clomien käytöllä on kohdallasi ollut vaikutusta tuohon "kaksosraskautumiseen"? Mikä sun tilanne muutoin oli silloin, kun clomit määrättiin eli siis ovuloitko ollenkaan vai kuitenkin silloin tällöin?

Iida-Liina ihanaa! :flower: :flower: Tuplaonnea!!

Ja sitten minä. Aina mulle käy näin. :\|
Siis joka ainoa kerta kun bongaan tosi-tosi vahvoja "oireita" ja kirjoittelen niistä tänne innoissani, päivän tai parin päästä kaikki oireet häviävät. Niin nytkin. No kierto ei vielä ole loppu, mutta kyllä se taitaa loppua kuitenkin. Se niistä oireista, menkkaennakointia kaikki tyynni.

Eipä siitä sen enempää.
Mukavaa vappuiltaa kaikille, täällä jo simaähkyssä odotellaan arkea (monessa mielessä) koittavaksi.

Iida-Liina -- olipa siinä ihanaa uutista kerrakseen! Onneksi olkoon! Nyt jouduttekin sitten miettimään kaiken tuplana... Synnytyskin on todennäköisemmin kuukausi aiemmin... =)

Tänne ei täti ole vielä tullut kylään -- viimeisin odotettu ajankohta on tänään. Mulla on näköjään joka toinen kierto 27päivää ja joka toinen sitten lyhempi. Tämän kierron vuoro olisi olla tuo 27 päivää. Hieman kyllä jännittää... Kun kierto ei ole vakio, niin joutuu jännäämään useamman päivän. Vessa-asioille menee aina tutkijan elkein hieman pelosta vapisten -- värjääntyykö vessapaperi punaiseksi vai ei. Täytyy keksiä jotain mielekästä tekemistä, sillä jännittää aikalailla, alkaako tänään tulva vai eikö ala....

Kiitos kaikille onnitteluista!

Hannelelle oidän peukkuja. :flower: Onpas sinulla jännä tilanne.

Kati231, luulen, että clomeilla on ollut vaikutusta kaksosraskauteen. Tosin ei minulla ole koskaan luomusti tutkittu montako munarakkulaa kehittyy vai kehittyykö yhtään. Sain clomit, koska pillereiden lopettamisen jälkeen kuukautiskiertoni oli 42-70 päivää. Odottelin noin kymmenen kuukautta kunnes marssin lääkärille. Syyksi minulle annettiin ainoastaan 'laiska hormoonitoiminta'. Ehdin mittailla lämpöjä puolen vuoden ajan ja vaikka kierron pituus vaihteli suuresti useimmiten lämmöt kohosivat kaksi viikkoa ennen menkkoja. Mutta ainoastaan yhden kerran lämmöt kohosivat samoihin aikoihin kun ovistikku näytti plussaa. Muulloin ovisplussa tuli paljon aiemmin, jos edes tuli ollenkaan. Siksi hermoni paloivat niiden tikkujen kanssa ihan totaalisesti. Todennäköisesti olen ovuloinut luoimustikin jotenkin, mutta munarakkula on irronnut niin hitaasti, että se on irrotessaan ollut jo liian vanha eli kaikki toivo on jo siinä vaiheessa menetetty. Minulla ei ole todettu PCO-tyyppisiä munasarjoja eikä endoa. Ja täytyy vielä sanoa, että edes clomien kanssa en pongannut minkäänlaisia ovislimoja, vaikka tuntemukset ovulaatiosta olivat silloin ihan selvät. En ole ollut ihan oppikirjan mukainen tapaus.

Vinkkinä kaikille, jotka epäilevät tapahtuuko ovulaatio, niin kannattaa ennen lääkärille menoa kartoittaa itse hyvin tarkasti, mten keho toimii, siis mittailla lämpöjä, käyttää ovistikkuja ja kirjailla oireita ja tuntemuksia ylös. Ne helpottavat lääkäriä tekemään oikean diagnoosin nopeammin ja mahdollisesti siinä säästää myös omaa rahaa.

Ai niin luin toissa päivänä artikkelin, jossa sanottiin, että kaksosraskaudet ovat lisääntyneet huomattavasti johtuen kohonneesta lastentekoiästä. Kaksosia tulee luomustikin herkemmin yli kolmekymppisille naisille, koska ovulaatiota ei enää välttämättä tapahdu joka kuukausi ja joinain kuukautena voi sitten irrotakin kaksi munarakkulaa.

Peukutukset kaikille jänskälijöille! :flower:

Tuplaonnittelut Iida-Liinalle!! :heart: :heart: Varsinainen jymy-yllätys! Ihanaa, että molemmilla vauvoilla oli kaikki hyvin. Jokos olet päässyt eroon pahoinvoinnista? Luin jokin aika sitten jostakin opuksesta, että kaksoisraskaudessa pahoinvointi voi olla hieman voimakkaampaa. Tarvitset nyt kalsiumia kahden vauvan luuston kehittymiseen, joten ota tarvittaessa vaikka kalsium-tabletteja, niin ettei oma luustosi heikenny. Minulla ei nimittäin varmaan kerry päivittäisestä ruokavaliostani tarpeeksi kalsiumia yhdellekään vauvalle ja olenkin syönyt Multitabsin kalsiumlisää kun lapsi kuulema ottaa muutoin puuttuvan kalsiumin äidin luustosta.

Oikein paljon onnea vielä kerran ja onnellista odotusta! =)

Me ohitettiin viime lauantaina 12 viikon rajapyykki ja olemme nyt kertoneet iloiset uutiset kaikille ystävillekin. Ihanaa kun odotus alkaa olla koko ajan varmemmalla pohjalla. =) Ja pahoinvointi on loppunut ja alan olla taas muutoinkin pirteämpi.

Roppakaupalla peukutuksia kaikille, joilla on parhaillaan menossa jännät ajat ! bd bd

meri pikaisesti
Mahtavaa Iida-Liina!!! =)

Paljon peukkuja Hannelelle!!

Oma napa: tuhruvuotoa, kuten viime kierrossakin vajaa viikko oviksesta.
Toivottavasti ei ole merkki hormoniongelmista, kun ei viimeksi ollut sitä toivomaani kiinnittymisvuotoakaan... :/

Ja joo, on se hassua, miten nuo "en aio yhtään kuumeilla"-päätökset kumoutuvat kummasti...tutulta kuullostaa Wintiö ja muut...

:ashamed:

Palaan paremmalla ajalla lukemaan kuulumiset paremmin.

Kesä tulee...ja aurinko paistaa risukasoihinkin... B)

Kiitos, meri ja muutkin, tsemppauksesta. Lämmöt kuitenkin romahtivat tänä aamuna, ja kaikki me tiedämme mitä se tarkoittaa tälle tai huomiselle päivälle.

Parempaa loppuviikkoa ja viikonloppua muille!

Kiitos Kirsikka tuosta kalsium-muistutuksesta. Lääkärikin siitä muistutteli, mutta enhän höyrypäisenä enää muistanut lääkärikäynniltä muuta kuin, että vauvoja on kaksi.

Eilen illalla viestisi luettuani, syöksyin samantien jääkaapille ja söin kaksi purkkia jugurttia yhteen menoon. Ihan vain varmuuden vuoksi, etteivät vauvat söisi luitani. :LOL: Taidanpa tänään kipaista hakemassa niitä kalsium-tabletteja.

Toivottavasti kohta kuullaan iloisia uutisia jännäilijöiltä. =)

Multa ei sitten tule hyviä uutisia... :'( Täti tuli tänään käymään. Voi kurja. Päivän myöhässä ja toivo oli jo korkealla. Viimeksi ollut näin pitkä kierto syksyllä. Täytyy varmaan aloittaa tässä kierrossa tarkemmat mittaukset ja ihan kirjata niitä muistiin ym. Minkälaisilla kuumemittareilla te lämpöjä mittailette? Pitäisiköhän hankkia digimittari?

Tällä hetkellä en ole maassa, sillä olemme menossa miehen kanssa yhtä taloa katsomaan. Jotain jännää elämässä...

wintiö vierailulla
voi Hannele :hug:
(perästä tullaan, tuntemusten mukaan tänään illalla..)
Tsemppiä talonkatsomiseen, kivoja käyntejä ne! :flower:

Aamulämpömittausta taidetaan suositella tehtäväksi heti herättyä ennen ylösnousua suusta tai peräsuolesta. Minä mittailen ihan tavallisella digimittarilla kainalosta, pari minuuttia se taitaa varmistella lämmön tasoa ennen piippaamistaan. Ihan selkeitä kuvioita lämpökäyrät silläkin piirtävät, ja minä tosiaan nousen sängystä sohvalle lehteä lukemaan mittari kainalossa. Kuka mitenkin tykkää ja parhaat tulokset saa.

Miinamarialle jännitystä meidän muidenkin puolesta, ja vieläkös muitakin oli tänä viikonloppuna jännäämässä?? Tsemppiä kaikille :wave:
(huomaattehan että minä jo suuntaan energiani ensi kiertoon? Hyvä minä, olenpas reipas tällä kertaa ~ eilisen itkeskelyn jälkeen :D )

ps. huomasin ettei juuri kukaan muuttele noita viestin otsikoita - huomaako kukaan koskaan edes että minä muuttelen? Galluppia galluppia siis kehiin näin työiltapäivän ratoksi :whistle: näkyykö eli eikö muutosotsikointi?

Yhteistyössä