KERMIT

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UUSI KETJU VKO 9
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heipat tänne!
Tuuli, kuulostaa IHAN samanlaiselta tuo sun kierto tähän asti, kuin mulla on/oli. Tuhrua 4 pv, ja neljännen iltana tuli verta jo muutenkin kuin vaan pyyhkiessä. Lauantai melko niukkaa, ei mitään kipuja (ei vieläkään oikein), sitten sunnuntaina alkoi runsastumaan vuoto, ja edelleen tulee, tuhruista tähän päivään siis kymmenisen päivää. Todella outoa ja ennen kokematonta! Ja siis perinteiset menkkakivut loistaa poissaolollaan. Johtuuko se siitä, että vuodot alkoi niin pian oviksesta (ovisplussasta neljäntenä päivänä)?? Liittyykö se limakalvoon jotenkin, tietääkö kukaan? Mutta ihmettelen, että mistä tätä tavaraa riittääkin!

Nyt pakko lopettaa, mutta tsemppiä Tehikselle ultraan ja muillekin muuten vaan!

Huomenta kamuset!!!

Heippa Tatille, vaikka et minua ole "tavannutkaan". Itse lueskelin tätä ketjua välillä jo aikapäiviä sitten (älkää kysykö miksi) ja silloin olit vielä kuvioissa, joten olet minulle tuttu :))
ja tule ihmeessä höpöttelemään välillä tai useamminkin jos siltä tuntuu.

Tehikselle onnea ultraan !

AI Safiiri meinaa taas hetken päästä muutella... olet/olette aika sissejä täytyy sanoa ;)
Ja tosta irtisanomisesta, niin kyllä sitä koeajalla voit kenkää saada ihan "ilman syytä" ja työnantaja voi sanoa vain, että et sovi heidän organisaatioon tai ei ollutkaan sopivia töitä tai jotain muuta päätöntä...
mutta ei sinulle niin käy, koska ei kukaan työnantaja palkkaa henkilö pelkkään koulutukseen ja sit anna kenkää!!!!
Joten aikuisten oikeesti ei kannata miettiä että fudut tulis.

Ja samaa mieltä kuin Safiiri, että hyvä kun ei tullut sitä haamua, kun ois ollut sit pähkäilemistä niitten tuhrujen kanssa.
Ai Tuuli lähtee pitkälle lomalle :)))) Ihanaa! Milloin se lähtö olikaan?! Eiks ollu maaliskuussa? Eli tässä kussa siis...

Ja tosiaan Senoralle piti sanomani, että yhden tosi epänormaalin kierron voi antaa anteeksi, mut jos niitä tulee useampi niin mars mars lekuriin!!

Jazz, kyllä olen TODELLA hyvin viihtynyt täällä maalla :))
Ennen lasta ois voinu olla vähän eri mielipiteet..
Ja itseasiassa täällä maalla (keski-uusimaa) asuu nyt melkein puolet meidän kaveripiiristä ja paljon lähisukua ;)
Ja tosta ku toi motari menee stadiin, niin ei työmatkakaan kestäny (sillon ku töissä olin) 30min vaik matkaa oli 26km :))
Ja ihan keskustaan on tosiaan matkaa vaan se n.30km ja motaria sen hujauttaa NÄIN nopeesti.
Joten tänne vaan. En muuten enää mistään hinnasta muuttais niin ydinkeskustaan jossa ennen asuttiin!!!!!!!

sit (.)
On muuten hassua ku ekaa kertaa tän "vauva-projektin" alun jälkeen ei ole oireita :)
Tai en etsi niitä ja tutkiskele itseäni... On aikas vapauttava olo!!!!!
Kyllä niitä liitoskipuja tulee aika ajoin ja maha on iltasin tosi turvonnu. Mulla oli tytöstäkin vaan alussa niitä liitoskipuja ja lopun sain olla tosi huoleti ilman mitään kipuja.
Mites muuten te joilla on pieniä lapsia ennestään; niin oletteko ihan normaalisti heitä nostelleet ja leikkineet ja peuhailleet?
Meillä tyttö on kova "riehumaan" ja tykkää hyppiä mahan päällä - jota ei tosin enää äidin mahalla tee - ja sylissä pidän paljon, niin eihän siitä vielä mitään haittaa voi olla?!
Tietty jo nyt koitan rauhoittaa liikkeitäni ja nostoja etten "temmo" niin kovin :)

nyt ulos

Haleja kaikille

Kapris

Jepulis... miehen selkä alkaa olla jo parempi, pitäis kait se tänä iltana kellistää ja viikonloppuna uudelleen. en ole tikutellut, mutta ihan kalenterin perusteella oviksen pitäis olla tässä loppuviikosta. Täytyis käydä lukemassa noi vanhat viestit, mutta muistelisin että siinä tikutetussa kierrossa kaksi viivaa oli kp 13 ja 14. tikut näyttää että ovis 24-36 tunnin kuluessa. eli jos nyt ois samanlainen kierto viikonloppuna olis ovis. tänään kp 13.

Omppu tosiaan olen tässä kanssa itsekseni ajatellut, että ihan samalla kaavalla on mennyt tämä meidän kierto. Minulla tuhruttelu tosin alkoi reilu viikko oviksesta ja nyt on siis ollut tuhruja+vuotoa yhteensä viikon (viime torstaina huomasin ne ensimmäistä kertaa). Ja samalla tavalla on minulla, ei ole kipuja ollenkaan. Viime kierrossa heräsin yölläkin ottamaan särkylääkettä. On tämä niin kummallista. Huomasin muuten, että wabbilaisissa on sinun lisäksesi muitakin, jotka on aloittamassa hoitoja peruskartoituksella. Voit varoittaa siellä, että taustailen teitä nyt oikein ahkerasti =) On hyödyllistä tietoa minullekin.

Päivä on täälläkin alkanut. Mies lähti töihin ja mulla kiehuu pottukattila jälleen liedellä.

Mulla viimesessä työpaikassa, joka oli määräaikainen, kävi sillai että eivät sitte jatkaneet työsopimusta. Kyseessä oli puolen vuoden pätkä ja mää raskauduin sen aikana näkyvästi. Siis niin että vatsa alkoi hyvissä ajoin näkyä. Oon miettiny, että varmaan sen takia eivät jatkaneet, koska kaupan alalta mulla kuitenki on yli kymmenen vuoden työkokemus, ja muutama muu, ketkä tuli yhtäaikaa mun kanssa töihin, sai jatkaa. En viittiny alkaa taisteleen oikeuksistani, ku oltiin just muutettu (!) neljänkymmenen kilometrin päähän uudelle paikkakunnalle (eli sinne josta nyt häivyttiin) ja ei jotenki napannu kököttää kaupan kassalla (mulla kuitenki väh.kaupan esimieskoulutusta ja -työkokemusta) ja ajaa kilometritolkulla muutaman tunnin takia.

Tämä nykytilannehan on sellanen, että oon sen neljä kuukautta työvoimapoliittisessa koulutuksessa ja sitte vasta teen yrityksen kanssa työsopimuksen. Mietin vaan omaa "moraalia". Eli nelkku on kyllä haaveissa ja kovasti, mutta ei haittaa mitään vaikkei heti tärppäis. Hmmm, meniköhän sekavaksi???

Oli mukava kuulla Tatista. Mää muistan sut alkuajoista, ku itte kirjottelin Sipria-nimellä.

Nyt hyppäsi pikkuneiti syliin, joten teksti voi muuttua entistä sekavammaksi :) Ai niin, se tuleva uusi paikkakunta on 30 kilsan päässä täältä. Miehellä ei paha työmatka tiedossa, hän tekee niin pitkiä työvuoroja että hällä on sitte usein vapaata. Ajateltiin että parempi asua siellä "maalla" ku mulla kuitenki tulee oleen töitä ma-pe.

Terveisiä kaikille!!

Juu, Keski-Uusimaa rules, tänne vaan kaikki!! Itse myöskin Helsingin plikkana täytyy sanoa, että en muuttais takaisin kaupunkiin mistään hinnasta. Taiskin juuri tulla kymmenen vuotta täyteen tätä "maalaiselämää" vuoden vaihteessa. Aikoinaan Helsingissä asuessani ja siellä työskennellessäni matkaan julkisilla kulkuneuvoilla meni melkeinpä enemmän, kuin täältä autolla lähtiessäni! Nyt onneks olen omalla paikkakunnalla työssä.

Tuuli, taustaile vaan ihan vapautuneesti -toki olet tervetullut mukaan ihan kirjoittelemaankin :) Myös mulla muuten oli viime täti tosi äkänen ja kivut kovat. Onkohan se tosiaan niin, että seura tekee kaltaisekseen..? Siinä tapauksessa, haluaisin kovasti tulla plussanneiden kaltaiseksi, kiitos :)

Aamuvarhain noustaan lentokoneen kyytiin, ihanaa lähteä, vaikka vaan viikonloppureissu onkin!

Oon samaa mieltä, että varman Tuulille parempi ettei tullu mitään haamunkummajaisia. Ois sitte saanu miettiä, että mitähän se vuoto sitte on. Ai niin, onhan se nytki niin kummallista, että saahan sitä miettiä. *puistelee päätään ja toivoo kaverin vuodon ja kierron normalisoitumista*

Lämpöinen kiitos kaikille tsempittelijöille! <3
Hähää, minäpäs tarkoituksella jätin kertomatta mihin aikaan sinne ultraan menen ;-) Nimittäin kävin siellä jo heti aamulla...
Ja siellähän se pieni sydän jumpsutti :-) Päivällä aikaistui laskettu aika, rv:t nyt 7+4.
Todellakin siellä oli VAIN yksi! Ihme ja kumma, olen niitä kaksosia niin paljon "pelännyt".

3% keskenmenoriskistä näillä viikoilla puhui tämä mun lääkäri.
Jazz, sullahan ultrattiin 8+ eli varmaan prosentit tuosta pienemmät.

Anteeksi oma napa, nyt pitää hakea syötävää. Jatkan myöhemmin...

Tehis rv 7+4

Ihanaa Tehis ja PALJON onnea ultrakuulumisista :) Jostain syystä ajattelinkin, että olet varmaan juuri nyt aamusta siellä ultrassa. Ja nytkö aiot jättää meidät ja siirtyä odotuspuolelle? Nyyh ;( Mutta suotakoon se sinulle, kunhan vaan muistat joskus käydä meitä täällä tsemppaamassa!

Joo ja ehdottomasti se oli hyvä juttu, ettei tullut haamua. En kyllä sitä odottanutkaan ja oikeasti olin tosi helpottunut, että oli ihan tyhjä se toinen ikkuna. Halusin vain lähinnä testata tulevaisuutta silmällä pitäen, kun täällä on niin paljon puhuttu tuosta Apteekin testistä. Eli haamu taitaa tulla vain, jos oikeasti on raskaana. Mutta sitähän ei sitten tiedä koskaan vahvistuuko se viiva siitä vai tuleeko menkat kumminkin. Joopa.

Ompulle ihanaa viikonloppumatkaa! Minäkin odotan jo kovin meidän matkaa, on taas vähän muutakin ajattelemistä kuin nämä hommat. You know. Ja muutenkin on niin kiva, kun tulee kevät, ei ahdista niin kovin ja aika tuntuu lentävän siivillä. Toisaalta hyvä, toisaalta paha tämä ajan kuluminen. Aamulla sanoin miehelle, että on varmaan hyvä käydä ne perustutkimukset läpi keväällä ja sit kesällä sulatella asiaa ja syksyllä, jos tarve vaatii, alkaa kunnon toimiin. Ja Omppu, voipa olla, että sinne wabbilaisiin jossain vaiheessa kirjottelenkin, siellä tuntuu nyt moni olevan samantapaisessa tilanteessa kuin minä. Ja kivaa + maanläheistä porukkaa muutenkin!

Onnea Tehikselle!!! Kivoja ultrakuulumisia...
Hyvää matkaa Ompulle!
Kai sinä Tuuli kerrot vähän ennen lähtöä, että osataan toivottaa sulle mukavaa matkaa?? *Mietii samalla, että mihinkähän menee, kun on noin salaperäinen :)* Ja Tervetuloa Wabbeihin myös kirjoittamaan... Kun olet taustaillut, niin tiedät jo monet. Ja aika monta Kermiäkin siellä kirjoittelee... Jokos olet pakkaillut bikinit mukaan??

Katzu... ei voi ymmärtää, miksi arvot ei laske nollaan...

Joka viides nainen joutuu kokemaan keskenmenon. Moni näistä naisista on tuntenut saaneensa huonoa kohtelua terveydenhuollossa, toteaa lääketieteen toimittaja, fil. maist. Ulla Järvi. Järvi on kirjoittanut keskenmenosta ensimmäisen suurelle yleisölle tarkoitetun suomenkielisen tietokirjan "Syntymätön".

Keskenmenojen yleisyydestä huolimatta niistä ei Järven mukaan juuri puhuta. Vaikka tapahtuman surtaisiin perheen sisällä pitkään, ystävät ja suku saatetaan jättää kokonaan ulkopuolelle. Moni nainen kokee myös vaivautuneisuuden laskeutuvan huoneeseen, jos hän ottaa keskenmenon puheeksi.

Järvi kirjoitti kirjan, kun hän oli turhaan etsinyt asiallista tietoa aiheesta. Hän huomasi, että keskenmenon kokeneet naiset hakeutuvat tiedon ja keskustelukumppanien puutteessa nettikeskusteluihin.

Internet suorastaan tulvii keskustelupalstoja keskenmenon kokeneille. Suosituimmilla sivustoilla on jopa tuhansia kävijöitä kuukaudessa. Näillä palstoilla kuitenkin uskomukset, harhaluulot ja tieto ovat sekaisin.

Keskenmenon kokenut nainen on myös yliherkkä syyllistämään itseään. Jokainen siideri, savuke, lääkekuuri tai automatka tulee mieleen. Tieto ja vertaistuki tasapainon löytämiseksi ovat todella tarpeen.

Hoitokokemus voi olla tyly
Usein keskenmenon kokeneet pariskunnat surevat lapsensa menettämisen lisäksi sitä, ettei heillä ikään kuin ole oikeutta

surra samalla tavalla kuin täysiaikaisena kuolleen lapsensa menettäneillä.

Lääkäri tuskin tiuskaisee lapsensa menettäneelle vanhemmalle, että "älä itke siinä, sinua ei voi tutkia". Näitä sanoja joutuvat kuitenkin nielemään keskenmenoaan tutkimuspöydällä surevat naiset, toteaa Järvi.

Järvi muistuttaa myös, että se, mikä on lääkäreille ja hoitajille rutiinitoimenpide, on keskenmenon kokeneelle loppuelämäksi mieleen jäävä tapahtuma. Moni nainen on sanonut, että lääkärin viesti "Sinä et ole voinut tätä aiheuttaa" antaa voimia itsetunnon palasten kokoamiseen. Yhtä helposti mieleen jää lääkärin varomaton lausahdus tai tyly kohtelu.

Kaikille syy ei aina selviä
Keskenmenoon on aina jokin syy, ja alkushokista selvittyään nainen ryhtyy yleensä sitä peräämään. Lääketiede pystyy nykyisin yhä useammin myös tarjoamaan selityksen tapahtuneelle.

Kaikki naiset eivät kuitenkaan vastausta saa. Selitykseksi voi saada vain, että luonto hoitaa kehityskyvyttömän lapsen pois. Järven mukaan tällaiset puheet voivat satuttaa menetyksen kokenutta naista ja lisätä entisestään epäonnistumisen tunteita.

Järvi kuitenkin muistuttaa, että keskenmenot ovat niin yleisiä, että sitä ei pitäisi kokea henkilökohtaisena epäonnistumisena. Jopa 10-15 prosenttia kaikista raskauksista päättyy keskenmenoon.

Voihan nenä, pitkät tekstit häipyivät taivaan tuuliin kun painoin jotain ihme nappulaa.

Katzulle lähetän kovasti voimia! Onpas ikävä tilanne. Kuulostaa tutulta siltä osin, että mulla viime km:ssa hcg-arvot seilas ihan miten sattuu. Lääkäri epäili että kohtuun oli jäänyt pala istukkakudosta joka silloin tällöin aktivoitui tuottamaan hormonia. Mulla oli myös välillä vuotoa, jota itse luulin menkoiksi, mutta liittyi edelleen kohdun tyhjentymiseen. Lääkäri jäi seuraamaan tilannetta koska mulla on jokaisessa km:ssa kohtu tyhjentynyt itsestään, hitaasti mutta varmasti.
Toivottavasti lääkärisi tekisi nyt asialle jotain sillä hulluksihan sitä tulee tästä epävarmuudesta ja odottamisesta. Halauksia kovasti!

Tuulille oikein ihanaa reissun odotusta! Minustakin kevät on aivan ihanaa aikaa. Tässä aamulla huomasin että aamut ovat varhaistuneet, jo seitsemältä on valoisaa, ja illatkin jatkuvat kuuteen. Ihanaa!
Apteekin testi on mun suosikkini, se ei tosiaankaan mitään virheellisiä hämäyshaamuja näytä.

Tehikselle onnittelut myös tällä puolen ihanista ultrakuulumisista!

Ompulle oikein mahtavaa luksuslomaa! Tuleekohan teille ikävä poikaanne?
Eiköhän mekin tosiaan sinne Keski-Uudellemaalle suunnata kun tässä syksyllä tulee toivon mukaan tarve lisätilalle. =) Sen verran hyviä myyntipuheita on tullut.

Safiirilla on moraalinen dilemma, mutta en tiedä kannattaako niitä vauvahaaveita sen takia lykätä. Vaikka sulla huonoja kokemuksia sen suhteen onkin. Tuttuja ovat ajatuksesi, tässä itsekin niitä mietin vaikka mulla ihan vakkarityösuhde onkin. Ajattelin tässä piakkoin kyllä julkaista tämän uutisen, koska meille rekrytoidaan uusi jäsen tiimiimme ja siinä samalla olisi ihan hyvä miettiä jo mun tulevaa sijaista. Sitä kun ei koskaan tiedä kauan sitä pystyy töitä tekemään.

Hienoa että Senoran miehellä on selkä jo paremmassa kunnossa.

Mutta nyt poistun taas häiriköimästä. Mukavaa päivän jatkoa!

Juups, ei laiteta vauvailua jäähylle (on tässä sen verran aikaa jo tahkottu *näyttää kieltään tädille*) vaan totta tosiaan tjottaillaan :) Eli tämä ei tiedä nyt yhtään missä mennään. Tosin eilen oli taas se tuttu pääkipu, joten ovista vois ootella ens viikonlopun jälkeen... Mutta mutta.

Määki lukaisin tuon artikkelin. Ihan asiaa puhuttiin. Pitäis tosiaan lukea tuo kirja!

Nyt tämä häipyy taas. Terveisiä ja halauksia kaikille!!

Tää asia on ollut aika kipeä ... Kun joku silloin kerran kyseli kirjallisuutta, niin en voinu kuvitellakkaa että jotain niistä lukisin... Kirjan on kustantanu Kirjapaja ... tuli vaan nyt sitten mieleen että kirjan loppu voi olla jotain jeesustelua ... Aattelin tänään käydä katsomassa kirjakaupassa, olisko kirjaa hyllyssä... jos ei oo, niin tilaan nettikaupasta. hinta oli kyllä 29e ja jotain hiluja päälle...

(just, ja mä kun meinasin tän palstan jättää... mutta ei täältä malta olla pois)

Voihan vitsit Katzu! Harmi, kun ei ollut laskenut, mutta ei varmastikaan mitään vakavaa niin kuin Jazzkin kirjoitti. Toivottavasti lääkärisi sanoisi huomenna jotain järkevää. Tsemppiä!

Senora kiitti paljon artikkelista! Minä jo kerran tässä yritin lainata tuota kirjaa kirjastosta, mutta ei heillä sitä vielä ollut. Oiskohan nyt jo tullut? Täytyypä kysyä. Haluan kyllä lukea sen. Joo ja kerron, kun poistun linjoilta. Itse asiassa kahden viikon päästä loma alkaa! Hahaa enpä taida kertoa otanko bikiinit mukaan vai en =) Ollaan reissussa 10 päivää. Sillä aikaa täällä varmaan kaikki plussaa ja minä en enää löydä koko ketjua.

Mitä ihmettä Tuuli sinä enää tätä haaveilijoiden ketjua etsisitkään, kun tulet suoraan odottajien puolelle :-)

Katzu, tosi harmillista, että tilanne junnaa. Toivoisin niin sinulle hormonielämän tasoittumista ja uuden yrityksen aloittamista!

Kapris, kuulostaa tosi tutulta tuo ihanuus, kun ei tarvitse oireita vahdata :-) Mullahan ei tässä tärppikierrossa ollu piinaviikkoja lainkaan, kun alkoi heti roskishaamuilemaan. Uskomatonta, mutta tosiaan dpo 9 tuli jo ihan oikea viiva. En ole tiennytkään, että mulla hormonit nousee nopsaan, kun en ole aikaisemmin harrastanut aikaisia testailuja. Tän jos olis tiennyt, niin ei olis yhtä piinakiertoa tarvinnutkaan viettää ;-)

Missä ihmeessä on meitin ANU???

Taidan tänään viedä lapset ultrakuulumisten kunniaksi Heselle syömään, kun iskäkin on reissussa. En kylläkään kerro lapsille mistä nyt tuulee... ;-)

Sniif, kyllä sitä tosiaan pitäis nyt teitä yrittää jättää vähitellen :-( Mutta taatusti taustailen!!!!!

kylläpä tänään on oltu aktiivisia...
jazz, kyllä tämä tästä, on hyviä ja sitten huonoja päiviä. joku välillä kysyy että olenko mä päässyt jo yli? en, enkä varmaan koskaan pääsekään, miten voisikaan, se on osa itseä ja omaa elämää, se vaan muuttuu ajanmyötä, pehmenee, muttei katoa.
oli pakko käydä eka sivulla kurkkaamassa olenko mä tän porukan vanhin... en ole, sentään, senora taisi vetää pisimmän korren... ;)))! ja oli siinä vielä joku muukin, jee.
täällähän näyttää olevan porukkaa paljonkin täältä keski-uudeltamaalta, ties vaikka olisi kylillä törmäilty!
päivänjatkoja... sanna

Et ole Sanna tosiaankaan vanhin; Senora, minä ja Safiiri taidetaan olla sinua vanhempia. Täytän syksyllä 35 ja olen vähän myöhäisherännäinen tämän lapsen hankinnan suhteen. Olin 33-vuotias, kun alettiin miehen kanssa puhua, että olis varmaan jo aika. Siinä meni sitten puoli vuotta, ennen kuin uskalsin jättää pillerit pois. Ja siitä 5kk tärppiin, joka meni kesken. Täytin 34 pian sen jälkeen, kun olin saanut keskenmenon viime syyskuussa. Eli olisi vaan kannattanut aloittaa aikaisemmin...

Kiitti Tehis, kun jaksat vielä rohkaista. Ei auta muu, kuin taas vaan alkaa odottamaan...mut, kun nyt loppuis tuo vuoto, et viittis edes harkita petipuuhia.

Jaahas, täällä siis porukan toiseksi vanhin. Mää täytän kesäkuussa 35. Hei, seuraava joka avaa uuden ketjun, laitatko mun asuinpaikaksi Keski-Pohjanmaa!!! Se on näemmä vaihtunu takas Keski-Suomeksi.

Mää olin 28 ku sain ensimmäisen lapsosen. Vielä 27 ku raskauduin.