KERMIT

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UUSI KETJU VKO 9
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomenta!!

Juu täällä ollaan taas.

Hitsin hitsi kun täti kunnolla Tuulille kurvas?! Tai ainakin on tulvinaan, muttei täysillä tule..

Mitkäs on Anun olot? Onhan täti vielä pysynyt poissa?!
Tai eikös sen vasta viikonloppuna "pitänyt" tulla... siis EI pitänyt!

Meikäläinen on tosi harvoin käynyt kurkkimassa tuolla ex-kermeissä.
Jotenkin on niin "pelottava" mennä sinne puolelle... :)

Täällä vähän ikävä fiilis, kun ei ole mitään oireita... =((
Siis EI MITÄÄN. Ei ole enää yhtään huono olo, ei väsytä (tosin nukun joka yö 11tuntia...), ei ole mitään kipuja mahassa, ei tee ees kahvi pahaa...
no, ei asialle voi mitään tehdä joten koitan elää normaalisti ja yritän unohtaa että sen ++ olen saanut ja kattellaan sit parin viikon päästä mitä ultrassa näkyy.

Tänään pitäis olla pitkään tytön kanssa ulkona, kun on nyt jääny ulkoilu viime päivien nuhan takia (tytön) ja sitä ennen kovien pakkasten takia vähäiseksi.

haleja sinne ja +++++++ tuulta ja onnea oviksen bongailuun

Kapris 4+4

Kapris, niitä oireitahan tuli ja meni ja tuli taas :)

Tuulin täti-ilmoitus jäi äsken huomaamatta. Olipa hyvä että tulin vielä käymään täällä. Pahoittelut ja lohtuhalaus Tuulille!!

Moi!

Pahoittelut Tuulille tädistä, oisit lähettänyt sen noita-akan tänne. Kyselit tuossa aiemmin siitä primaspanista. Se ehkäisee tulppaa ja on tukena piikkien ohella.

Meinaa masis jo iskeä ja palstailu jäänyt taustalle. Se saamarin ämmä ei ole vieläkään tullut. Testi näytti ma negaa ja kp on jo 41. Eipä ole ennen näin kauaa ootattanut. Lämmöt huitelee 37-37,5. Tahtoo päästä jo yrittään :( Alkaa olo oleen jo aika turhautunut.

Tehiksen ultra kuulumisia oottelen kans. Ni ja Jazzille halaus, ihanaa et kaikki oli ok!

Hyvät keskiviikot kaikille, Tl

Höh, täällä meni päivärytmi ihan sekaisin, kun poju nukahtikin rattaisiin lenkillä. Eipä ole pitkään aikaan noin päässyt käymään... Oli niin ihanan rauhaisaa tuolla kyläteillä ja lunta tuprutteli. Poitsu hyräili koko matkan, mutta en tajunnutkaan, että tuutulaulua hyräili itselleen :-D

Voi hitsinhitsi Tuuli, jos se plussailmoitus nyt siirtyy vielä eteenpäin ;-)
Mutta luota mun vaistoon, kyllä se pian tulee!!!
Pahoittelut siis, jos se kp 1 sinne tosiaan tupsahti :-(

Kapris, olehan ihan huoleti. Niitä oireita tosiaan tulee ja menee. Tyyntä myrskyn edellä??? ;-) Mullakin sen vahvan plussan jälkeen oli oireettomampaa ja oikeastaan viime viikolla eli 6+ alkoi taas enempi uskoa, että raskaana EHKÄ ollaan.

Kai mulla toi "psykiikka" yrittää varautua siihen tuulimunaan, vaikka kuinka luottavaisesti odottelisikin. Yhtään ei huolta vähennä se Pesun sivujen tieto, että kolmea raskautta johti on kolme keskenmenoa :-( Eikä se, että monirakkulaisuus nostaa tuota keskenmenoriskiä myös. Näistähän voisi päätellä jo valmiiksi, mitä huomisessa ultrassa näkyy ;-) Ja mulla defenssitkin (puolustusmekanismit) jo hypänneet kehiin: Enhän mä oikeasti mitään loppuvuoden vauvaa halunnutkaan :-D
No joo, en mä nyt oikeasti näin ajattele, enkä ole näin pessimisti asian suhteen. Mutta täytyy kuitenkin varautua!
Jos siellä nyt kuitenkin kaikesta huolimatta ;-) jotain elämää huomenna löytyy, niin sitten saatte potkaista mut lopullisesti odottajien puolelle!

Ai niin, tuolla lokakuisissa muuten yhdelle oli lääkäri sanonut, että jos 8. rv:lla nähdään syke, on keskenmenoriski enää 1%. Minusta kuulostaa kyllä uskomattomalle! Jazzilla näyttää siis oikein hyvältä :-)

Tehis rv 7+2

Tuuli: Noiden km-määritelmien teko taitaa olla todella hiusten halkomista. Mulla tyhjennystapana oli lääkkeet, joten lopullinen diagnoosi jää sitten arvoitukseksi. Vuotoja ei tosiaan ollut yhtään ennen tuota np-ultraa.

Tehis: En usko että sun tarvitsee huolestua tm. Eiköhän se veijari siellä pötköttele huomisessa ultrassa ihan hyvävoimaisena : )

R

Kiitos pahoitteluista! Masentaahan se, ei ole kieltäminen. Täytyy taas jostain yrittää kerätä lisää taistelutahtoa. Jos vielä yhden kierron yrittäis ilman lääkäreiden/lääkkeiden apua ja ottais sit härkää sarvista. Aletaan vähän kallistua sille suunnalle, etten enää mene sinne omalle gynelleni vaan tilattais seuraavaksi aika suoraan lapsettomuusklinikalle. Saatais varmaan sitten ennen kesää selville ne simpat ja verikokeiden tulokset. Tai tiedä minkälaiset jonot niissäkin on.

Mutta muuten nämä tuhrut ovat kyllä aika ihmeelliset. Minulla ei ikinä ole ollut vastaavaa (miten minusta tuntuu, että km:n jälkeen olen kirjoittanut/sanonut tuon lauseen ainakin sata kertaa). Yleensä minulla tulee tuhrua vain edellisenä päivänä, josta olen sitten arvannut, että seuraava päivä on kp 1. Nyt eilen tuli siis vasta ensimmäisen kerran verta ja sitä ennen semmosta mustanpuhuvaa tuhrua jo viime torstaista asti. Ai niin Jazzilta piti kysymäni, että kun kirjoitit aikaisemmin niistä omista tuhruistasi, en aivan ymmärtänyt mitä tarkoitit : "Mulla oli tätä plussakiertoa edeltävässä kierrossa myös ihme tuhrua. Se alkoi n. viikko oviksesta ja kesti viikon. Siitä n. puolentoista viikon päästä alkoivat menkat.". Jos minä nyt tuota yritän ymmärtää, niin sulla menkat alkoivat 3 ja puoli viikkoa oviksesta?

Voi TI, mielelläni olisin tämän noita-akan sinulle suonut, kun noin kovasti sitä odotat! Mutta tiedän, kuinka turhauttavia nuo pitkät kierrot on, sillä minä olen kaksi edellistä kertaa odotellut sitä eukkoa 44 ja 48 päivää. Tsemppiä!

Ihanalta kuulosti Tehiksen kävelyretki :)

Nyt on vihdoin pakko mennä, tuntuu ettei töistä tule taas tänään mitään.

Kesken makkarakeiton teon ja laskujen maksun jälkeen täällä taas pikaisesti.

Ti, kurjaa tuo tädittömyys :( Viheliäinen tilanne. Toivottavasti se täti nyt tulis kiireen vilkkaa - tai sitte mieluummin testiin toinen viiva!!!!

Olitkos Tuuli tehny testiä nyt tässä kierrossa. Kuulostaa tosiaan kummalliselta tuo kuvailemasi...

Tehikselle vielä oikein onnistunutta huomista ultraa! Iloisia uutisia odotellaan kovasti.

Nyt menen ihan oikeasti. Keittiöstä alkaa kantautua kypsien pottujen tuoksua... Terveisiä vielä taas kaikille!

Onnea Kaprikselle vahvasta viivasta ja Jazzille ultrakuulumisista.

Tehikselle totean sen verran, että omassa tm:ssa oireet tuli ja meni. Siis eka tosi vahvat oireet pari vkoa, sitten ei kerrassaan oireen oiretta pariin vkoon ja sit taas pientä oiretta. Kunnes vuoto alkoi. Sellaisia ihme mahakipuja oli kyllä alusta saakka, niistä yritin päästä nlalekurin kanssa jutustelemaan, mutta neuvolan täti ilmoitti että kuuluvat asiaan kun edellisestä raskaudesta on niin vähän aikaa (esikko oli silloin n. 8kk). Eiköhän teillä siellä loppuvuoden paketti ole nyt sitten kuitenkin tulossa, kaikesta panikoinnista huolimatta. Joten häntä pystyyn!

Nyt ei ehdi muuta, päivänjatkoja!

Tuulille: oviksesta kesti tosiaan reilu kolme viikkoa ennen kuin menkat alkoivat. Täysin ihmeellinen kierto, moista en ole aikaisemmin kokenutkaan. Tuhruilu on kyllä muuten ollut tuttu seuralainen keskenmenojen jälkeen. No, seuraava kierto olikin sitten tämä plussakierto, eli uskon että kroppa siellä valmistautui hedelmöittymään. Pidän peukkuja että sullakin olisi vain kropan normalisoitumisesta nyt kyse. Pahoittelut menkoista ja onnittelut päätöksestä hakeutua hoitoihin mikäli seuraavassa kierrossa ei tärppää. Vähentää paineita huomattavasti ja eiköhän ensi kierto ole sullakin se plussakierto! Halauksia.

Tl:lle halaukset tädin poissa pysymisen vuoksi! Minne hiivattiin se akka on kadonnut? Tiedän kuinka turhauttavaa on odotella menkkoja kun olisi täysin henkisesti valmis uuteen yritykseen. Toivotaan että menkat sieltä pian tulisivat.
Kiitokset onnitteluista!

Tehis: toivotaan että tämä kyseinen lääkäri olisi oikeassa ja km-riski olisi noin pieni enää. Uskomattomalta se kyllä kuulostaa. Tsemppiä sinulle edelleen! Olen täysin varma että kaikki on ok, mutta ymmärrän myös täysin tuon huonojen uutisten kuulemiseen valmistautumisen. Haleja myös sinulle!

Safiiri: mä tuun teille makkarakeitolle, hirveä nälkä!

Kapris: mulla kunnon oireet alkoivat vasta viikolla 6+, joten älä vielä lannistu. Ehdit varmasti vielä kärsimään pahoinvoinnista yms. oikein urakalla.

Niksulle vilkutukset! Kiva kun kävit moikkaamassa. PS. kohta on huhtikuu =)

Ruusaa päästään kohta jännäämään! Plussapeukutuksia.

Kaikille Kermiteille haleja ja vilkutuksia! Minä lähden nyt lounaalle ennen kuin pyörryn.

Heippa kaikille

Tässä olisi taas tämmöiset pikakuulumiset. Eli tänään aamulla kävin siellä labrassa, ylihuomenna soittelen tuloksesta.

Oviksesta ei ole juurikaan havaintoja. Äsken mittasin lämmön, joka oli 36.3, ei tuntemuksia alamahassa, ei limoja havaittavissa. Nyt on pari viikkoa siitä kun se ihmeellinen vuoto alkoi. Eli odotellaan.............

Nyt täytyy taas jatkaa työntekoa, älytöntä tälläinen kiire. Ei ehdi tännekään sen enempää kirjoitella ;)

Jazz, niinkö se tosiaan oli. Aina on huojentavaa kuulla, ettei ole ihan yksin näiden ihmeellisten tuhrujen ja kiertojen kanssa. Täytyy vain toivoa kovasti, että minullakin se seuraava olisi sitten se plussakierto.

Niin Safiiri en testannut. Eilen vähän mietin, että testaisin tänään aamulla, kun olisi tädin "normien" mukainen saapumispäivä, mutta en sitten viittinyt tuhlata testiä, kun eilen tuli sitä vertakin.

Heippa kaikille!

En tosiaan ole taas aikoihin tänne kirjoitellut. Kylläpä oli taas suru kohdannut monia syksyn -06 lopulla/ alulla -07. Mut on sitten niitä plussanneitakin. Tsemppiä kaikille!

Ahaa...!! Joo, en mä ole nyt viime aikoina tosiaan kovin usein täällä käynyt. Opiskelu on vienyt paljon ajasta ja kun ei ole nuo vauva-asiatkaan olleet ajankohtaisia. Siihen monta erinäistä henk. koht. syytä. Ja kun ei täällä ole vanhoista juuri ketään. Anu ja Sanna kait sentään. Mä olen ihan pihalla teidän stooreista. Yrittänyt olen joskus tännä kirjoittaa, mut mun viestiä ei tänne hyväksytty. Käyttäjä tunnus yhtäkkiä varattu! mitä ihmettä? Kokeilin sit vaik mitä. Nyt sitten hyväksy, kokeilujen jälkeen tuon tatti I (=tatti ensimmäinen). Anu laitoin sulle s.postia!

Tuulille *rutistus* ... eihän sen tätin pitäny sinne tulla... No, ensi kierrossa sitten, seuraavat pari viikkoa tarkkaillaan limoja ja bongataan ovis... pöllyytellään peittoja ja sitten seuraavat pari viikkoa ollaan taas tulisilla hiilillä että ei tuo sukulainen tulisi vierailulle... Jospa tutkimuksissa sitten selviäisi mikä vika? Vai onko vain huonoa tuuria?

Kiitti Senora. Semmoistahan tämä vähän on...tosin minä en nyt vielä niistä limojen odottelusta jaksa innostua. Kunhan tämä kummallinen tuhruilu nyt vaan loppuisi ja alkaisi edes kunnon vuoto! Ja jos tuurista puhutaan niin minulla on aina ollut erityisen huono tuuri...ei tiedä, missä vika vai onko missään, mutta ihan oman mielenrauhani vuoksi haluaisin kuitenkin käydä nuo perustutkimukset läpi, kun ne ei niin hirveästi maksakaan. Meinaa tuntuu niin tyhmältä tahkota ja toivoa kuukaudesta toiseen, jos se sit onkin ihan joku simppeli asia, jonka vuoksi ei tärppää. Mut katotaan miten tilanne etenee. Me lähdetään tosiaan maaliskuussa reissuun ja pahoin pelkään, että se voi taas sekottaa kiertoa. Tai voiko ne tästä nyt enää paljon sekaisemmaksi mennä...

Tuuli Mullakin tuhrutti parissa ekassa kierrossa km:n jälkeen, mutta nyt ei tuhruja oo ollu. eniten vaan huolettaa kierron lyheneminen. Minne reissuun olette menossa??

Katzulle tsemiä labratulosten odotteluun ;)

tatti... mukava lukea susta!!! sanoit että olet pihalla muutamasta historiikista... en tiedä luitko miten taaksepäin noita sivuja, mutta meille tosiaan koitti se hirvein mitä odotuksessa voi tapahtua, meidän pienestä suloisesta nupusta tuli enkelipoika rvkolla 36, ilman mitään syytä mitä olisi pystytty kertomaan. 2680g ja 48,5cm , niin valmis jo. uutta raskautta toivotaan kauheasti, vaikka se jos mikä pelottaa... huomisesta ei koskaan tiedä. mutta liity toki seuraan, kai aina sen verran on aikaa.
kaikille sen verran että www.kapy.fi kautta pääsee myös sivuille jossa on km palstoja, käykääpä kurkkaamassa. löytyy käpyn etusivulta kun klikkaa www linkit, sieltä sitte. joku oli suljettu, mutta joku auki kaikille.
omanapaa sen verran että mulle tupsahti vihanen noitaakka eilen sitte kylään, lorottaa kuin niagaran putous konsanaan... jo heti eka yönä... järkkyä.
kivaa päivänjatkoa kaikille! sanna

Täällä yksi illanvirkku vielä, kun anoppi tarjosi niin vahvat kaffeet vielä illalla. Niin, löytyhän se Jazz`n täältä. Onnea nyt rutkasti matkaan, tälle babylle! Juu, yritin kahlata noita viestiä läpi. Mua ahdistaa syvästi teidän puolesta, Sanna. Toivottavasti elonne ja olonne on jo hieman helpottanut. No, voinhan mä täällä aina sillon tällön käydä höpisemässä, vaikka mun raskaus mahikset onkin niin olemattomat.

Huomenta leidit!

Kylläpäs kuluu rutkasti työaikaa kun pitää tosiaan kahdella palstalla kirjoitella. =) Mutta ei se ainakaan minua haittaa, työnantajan mielipidettä en tosin tiedä.

Kirjoittele vaan Tatti tänne kun siltä tuntuu, olisi mukava silloin tällöin kuulla mitä vanhalle kamulle kuuluu. Kiitos onnentoivotuksista, niitä tarvitaan!

Kiitos Sanna linkkivinkistä! Pahoittelut äkäisestä tätivieraasta. Kirjasuunnitelmasi kyllä kuulostavat todella kauniilta. Sen laatiminen on varmasti myös hyvää terapiaa. Millä mielin sinä tällä hetkellä olet? Kokemanne kauheus kyllä osoittaa, ettei sitä voi huokaista helpotuksesta ennen kuin sen pikku nyytin saa kainaloonsa. Ja sen jälkeen alkaa uudet pelot... Voimia sinulle!

Katzulle kovasti tsemppiä labratulosten odottamiseen! Toivon kovasti että sieltä nyt tulisi puhdas negatulos ja uusi kierto voisi alkaa. Halauksia.

Kaprikselta piti udella, että kuinka stadin plikka on kotiutunut sinne "landelle"? Meillä kun on myös tulevaisuuden suunnitelmissa todennäköisesti muuttaa sinne keski-uudellemaalle kun mies on asunut lapsuutensa niissä maisemissa ja meidän kavereista suurin osa asustaa siellä. Itseäni kovasti mietityttää miten sitä sopeutuisi niinkin suureen muutokseen.

Wabeista kävin kurkkaamassa, että Safiiri meinaa muuttaa loppukesästä taas uudelle paikkakunnalle. Hihii, teidän ei kannata varmaan edes purkaa laatikoita kun aika menee tätä vauhtia. Saako udella että onko teillä siellä jo asunto/talo katsottuna?

Mutta nyt hyppään toiselle puolelle ja aloitan sitten ahkerana tyttönä työt...

Aurinkoista mieltä ja päivää kaikille Kermiteille!

Huomenta! Jazzhan on aikaisin tänään aloittanut. Minunkin täytyy varmaan alkaa tulemaan aikaisemmin töihin, että ehdin pysymään kahden palstan kuulumisista perillä :)

Sannalle pahoittelut tädistä! Tuo Niagaran putous vertaus oli tosi osuva ...siltä minustakin on kahdessa edellisessä kierrossa tuntunut. Ja nyt tässä kierrossa on puolestaan niukkaa tuo vuoto. Varmaan nyt sitten kroppaa tasoittaa noita edellisiä hillittömiä vuotoja, tiedä häntä.

Senora en minä usko, että sinun vielä kannattaa huolestua tuosta yhdestä lyhyestä kierrosta. Mutta on se kyllä kumma, miten se eukko aina osaa temppuilla. Miten se aina keksiikin kaiken maailman juonia? Ootko muuten tikutellut ovista tässä kierrossa? Koska olis odotettavissa? Joo reissuun lähdetään Euroopan ulkopuolelle - en viitti muuta paljastaa :)

Ja Tatille heit minunkin puolesta, vaikkei ollakaan "vanhoja" tuttuja! Ja ihan hyvin voit täällä kirjoitella, jos vain haluat. Kiva se vaan on, kun on paljon erilaista porukkaa turisemassa.

Vai Safiiri on ottanut elämäntehtäväkseen muuttamisen...ei vaan. Onko kaukana nykyisestä paikkakunnasta? Muistukin mieleeni, että puhuttiin kanssasi kerran siitä neljän kuukauden koeajasta. Koeajan aikanahan työnantaja voi erottaa, mutta käsittääkseni ei kuitenkaan ilman perusteita. Ja raskaus ei varmastikaan voi olla peruste, vaan kai se on lähinnä liityttävä jotenkin siihen ko henkilön työsuoritukseen. Itse olen kuitenkin ajatellut sen niin, että olisi aika hankalaa olla uudessa työssä, jos sattuu olemaan kovin pahoinvoiva alkukuukausina. Ja työnantaja voisi sitten arvata, että olen raskaana ja keksisi sitten jonkun syyn, millä saisi minut pois koeaikana. En tiedä, onhan tuo spekulointia, varsinkaan, kun en ole vielä saanut uutta työpaikkaa enkä ole raskaana.

Olikohan muuta? Ai niin tein eilen Apteekin raskaustestin ihan vaan haamuviivailevien kanssasisarten tueksi eli minulla ei kyllä tullut edes viivan häivähdystä, vaikka testi oli koko illan eli tuntikausia pöydällä ennen kuin heitin sen roskiin. Varsinaisesta roskishaamusta en kyllä sitten tiedä mitään, sillä en kaivanut sitä esiin enää aamulla.

Työt kutsuu, joten mukavaa päivää kaikille!

Tuuli

Heissan taas! (mä olen oikeasti aika toivoton töistä lintsaaja, hyi mua!)

Tuulille ei tullut haamua tikkuun kummittelemaan, ehkä ihan hyvä näin ettei tarvitse miettiä mistä tuhrut johtuu. Onko vuoto jo lisääntynyt? Toivotaan että menkat sieltä pian tulisivat niin sulla olisi ollut eka suht normaali kierto. Kyllä se kroppa siitä pian tasoituu ja uskon kyllä vahvasti että pian plussaat!

Tuo koeaikapohdinta on mielenkiintoinen. Meillä yhden henkilön työsuhdetta ei jatkettu koeajan jälkeen ja kyllä siihen vaadittiin hirvittävät menettelyt ennen kuin se onnistui. Käsittääkseni tämä henkilö ei olisi voinut mitenkään vaikuttaa työnantajan päätökseen, mutta paikalla oli luottamusmiehestä lähtien porukkaa. Ikävä kokemus. Mutta siis sen perusteella sanoisin minäkin, ettei pelkästään raskauden perusteella voi ketään irtisanoa. Se on toinen asia että työnantaja varmasti keksii jonkun keinon millä päästä eroon jos haluaa. Siihen varmaan riittäisi jo poissaolot jos esim. tuon pahoinvoinnin takia joutuisi olemaan saikulla?

Senora miettii kiertojen lyhentymistä. Eiköhän kaikki ole ihan ok. Jos kierto nyt jäisi alle 20 päivän olisi varmasti syytä käydä lekurilla, mutta eikös sulla kuitenkin kierto ole ihan ns. normaalin puitteissa? Miten muuten miehesi selkä, onko se jo paremmassa kunnossa? Toivottavasti, ettei jää ovikset hyödyntämättä potilaan vuoksi. =)

Nyt töiden kimppuun (ehkä... tuossa päivän lehtikin olisi vielä lukematta...)

Mielenkiintoinen juttu Jazz; noin minäkin sen olen ajatellut, ettei raskaus voi olla peruste, mutta kyllä työnantaja jotain keksisi, että pääsisi eroon. Ja muutenkin, olisi se kyllä ihan oman itsensäkin kannalta aika tylsä juttu, jos huonovointisena pitäisi skarpata ja opiskella uutta. Mutta kuten sanottua murehditaan sitä siiten jos tulee ajankohtaiseksi.

On vuoto lisääntynyt, mutta ei todellakaan ole mitään runsasta. On se kuitenkin selvästi jo vuotoa, eikä enää mitään tuhruja. Taidan päättää kp:t vasta siiten, kun näen, koska tämä loppuu.