*3-KYMPPISET ENSIKERTALAISET 2007*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dana76
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hannele, Lh-hormooni voi kohota vaikka ovista ei tapahtuisikaan, mutta myös yhtä hyvin ovulaatio voi tapahtua vaikka ovistikku näyttäisikin haamuja. Jos en nyt ihan väärin muista, niin ainakin Miranda plussasi vähän ennen minua kierrossa, jossa ei löytynyt tasavahvoja ovisviivoja. Joten ei ne tikut aina totuutta kerro. Pidetään peukut ja varpaat pystyssäbd bd.

Minulla oli tänään eka ultra. Viikkoja kasassa 13+4. Vauva potki ja heilui hurjasti. :heart: Energinen kaveri. Ihmekös jos on ollut huono olo, jos toinen tuollalailla mekastaa. Kaikki oli ok ja sydän sykki vimmatusti. :heart:

Tsemppiä kaikille kuumeilijoille! :flower:

Olipa kiva kuulla, että Iida-Liinalla ultra meni hyvin! :heart:

Pötkylälle :hug: hankalasta tilanteesta. Minulla ainakin inssit ovat tärpänneet hyvin ja kyllä minä vastaavassa tilanteessa miettisin tosissani, että uskaltaisinko lähteä inssiin vai odottaisinko suosiolla seuraavaa kiertoa. Itse olin aina tasaisen erimieltä lääkärin kanssa siitä, että tavoite ei ole yksi vaan kaksi kypsynyttä munista ja että kasoset olisivat onnepotku. Nyt olen kuitenkin todella tyytyväinen, että kuuntelin lääkäriä ja että masussa on vain yksi matkustaja. Kolme vauvaa kerralla on kyllä aika paljon... Tsemppiä!

Meillä on huomenna np-ultra ja jännitän tulosta kovasti.

Tuosta ovistikuttelusta omakohtaisia kokemuksiani sen verran, että haamuja sain monessa kierrossa oletetun oviksen tietämillä, joissa sitten kuitenkin kaikki muut merkit näyttivät siltä, että ovista ei lainkaan tapahtunut eli ei ollut lämpöjen nousua eikä menkat tulleet ilman terolutia. Sitten clomien kanssa kun ovulaatiosta tuli muutenkin varmuus niin kahdessa ekassa kierrossa sain selvän plussan ovistestiin, mutta kolmannessa kierrossa ainoastaan kahtena peräkkäisenä päivänä hyvin himmeä haamun ja muina en mitään ja siinä kierrossa sitten kuitenkin oli todistettavasti ovis, jonka tulos jo kovin liikkui aamuisessa ultrassa kahdentoista viikon ikäisenä. :)

Monella taitaa täällä olla nyt jo olla vois pian takana päin ja alkaa mahdollisten oireiden kuulostelu. Jos ei välttämättä voimakkaita oireita niin toivotaan kuitenkin plussia testeihin.

Iida-Liina ja lauralein Ihana että vauveleilla masussa kaikki hyvin!
Kiitos kirsikkatesempityksestä, hienoa että huomenna on ultra niin pääset näkemään mitä siellä masussa on :D

Mulla oli tänään kontrolliultra ja kolmesta follista jäljellä vain 1kpl ja sekin oli kasvanut ihan mitättömästi. Lekuri oli sitä mieltä että saattaa jäädä inssi tekemättä ja mahdollisesti meille ainoa hoito olisi koeputkihedelmöitys jos tuo jäljelle jäänyt folli ei ota jotain kasvuspurttia lähipäivinä. Pikkasen on mieli maassa, mutta se varmaankin kuuluu asiaan. Eli vaikka kliinisesti meissä ei mitään vikaa olekkaan, niin ilmeisesti (lääkäri näin arveli) mun munasoluissa vois olla jotain häikkää...
Kyllä oli pala kurkussa kun miehelle kerroin missä mennään, mietin jo että pitäisikö meidän erota että tuo ukkokulta voisi saada niitä lapsia (joita haluaa niin kovasti) jonkun toisen naisen kanssa kun mun kanssa se ei näytä onnistuvan millään.

Nyt täytyy vetäytyä takavasemmalle kun mustat pilvet vellovat päällä. Ulkonakin sataa vettä ja sinne sitä pitäisi lähteä koirulin kanssa marssimaan.

plussatuulia kaikille muille ankarasti.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.04.2007 klo 14:15 pötkylä kirjoitti:
Kyllä oli pala kurkussa kun miehelle kerroin missä mennään, mietin jo että pitäisikö meidän erota että tuo ukkokulta voisi saada niitä lapsia (joita haluaa niin kovasti) jonkun toisen naisen kanssa kun mun kanssa se ei näytä onnistuvan millään.

Voi Pötkylä :hug: Älä nyt sentään noin ajattele! Kyllä miehesi varmasti kaikista eniten kuitenkin haluaa olla juuri sinun kanssasi :heart: Voi kunpa teille pian suotaisiin ilo lapsesta!

...höh, kuvittelin että olisi jotain lohduttavaa sanottavaa, mutta nyt ei löydykään sanoja. Jaksamisia :hug:

Pötkylä iso tsemppi :hug: . Minkä kokoinen se follikkeli oli? Toivotaan kovasti, että se vielä kasvaisi ja sittenhän teillä olisi just sopivasti yksi munis valmiina lähtöön!

Jännä, että koeputkihedelmöitystä oli teille suositeltu jo tässä vaiheessa. Milaisia annoksia pistelit (en nyt muista oliko Gonalia, Puregonia vai mitä)? Meinaan vaan, että eikö voisi ajatella toista yritystä kenties isommalla hormoniannoksella?

IVF on tietty rankempi ja kalliimpi kuin inssi, mutta siinä onnistumisprosentti on myös suurempi, joten se voi tuoda teille sitten sen toivomanne tuloksen! =)

Hei taas :wave:
Töissä on pitänyt kiirettä, enkä ole paljon ehtinyt palstailemaan, mutta olen kyllä päivittäin käynyt lukemassa teidän kuulumisia. Hannelen ovistestien konepesun kestävyydestä sain kyllä päi-vän parhaimmat naurut :laugh: Kyllä kaikkea huvittavaa voi tapahtua tässä "lapsenteon" tuiskeessa ;)
En ole vielä uskaltautunut kirjautumaan odottajien puolelle, mutta olen kyllä käynyt tasaisin vä-liajoin vilkuilemassa sillekin puolelle. Kyllä tämä pino vaan vieläkin tuntuu niin kodikkaalta, että huomaa aina hakeutuvansa ensimmäiseksi tänne. Täällä on vointi varsin raskautuneen oloinen tällä hetkellä, sillä pahoinvointi alkoi tosissaan sunnuntaina. Tällä hetkellä on koossa hurjat rv5+6 ja ensimmäinen neuvola-aikakin on vasta 11.5 (rv 8). Varasimme miehen kanssa varhaisultran yksityi-selle samalle päivälle, sillä kunnallisella puolelle eka ultra on vasta rv 12 ja haluaisimme kuitenkin saada jotain varmuutta siitä, että mahassa todellakin joku asustelee jo aikaisemmin. Sillä ne häät lähestyy ja ainakin meidän vanhemmille täytyy kertoa asiasta jo äitienpäivän tienoilla... Tosin tällä hetkellä on niin kamala olo, että tuntuisi jotenkin oudolta, jos siellä ei jotain tapahtuisi :\|
Voi Pötkylä, älä vielä menetä toivoa! Meidänkin kaverit saivat ihanan lapsosen koeputkihedelmöi-tyksen avulla. Voima :hug:

Lähden nyt taas nakertamaan hapankorppua, kun mikään muu ei tunnu menevän alas... :$

Moi kaikille!

Mulla on ollut vähän samat fiilikset kuin muistaakseni miinamariallla tässä kierrossa (on muuten aloitettu tämä raskautumisen odottelu samoihin aikoihin). Olen tosissani ajatellut, että tässä kierrossa en edes halua yrittää, että pidetään kertakaikkiaan välikuukausi koko touhusta eikä vahingossakaan sekstailla otollisella viikolla. Nyt sitten kun otolliset ajat lähenevät, kummasti kasvaa se fiilis, että täytyyhän sitä nyt varmuuden vuoksi koittaa. Eihän tässä nyt viitsi munasoluja hukkaankaan heittää...Ja olishan se ihanaa jos tärppäisi, mutta jotenkin usko on ihan kateissa koko hommaan, flunssa iskee päälle jne....

Tunnelma on nyt se, että emme niin kovin aktiivisesti etsi oikeaa ajankohtaa. Mies on sitä paitsi työmatkalla loppuviikosta, joten voi olla, että mahikset menevät senkin vuoksi ohi. Mulla, kuten pötkylällä ja katillakin, on usein ovis vasta aika myöhään, joten voi olla, että se on vasta just loppuviikosta.

Eli tässä kierrossa siis sekava hälläväliämuttajoskuitenkinmuttakuneikuitenkaan-tunnelma.

:laugh:

Poistun niistämään...

:snotty:

Paljon tsemppiä erityisesti pötkylälle! :hug:

Moikka!

Pötkylä, iso :hug:
Ei tosiaan kannata heittää pyyhettä kehään vielä tässä vaiheessa! Kyllähän se on huomattu, että tää lapsen "tekeminen" on yhtä piinailua aina välillä, mutta jotenkin lohduttaa se ajatus, että meistä yli vuoden jo yrittäneistä yli kolmekymppisistä on jo aika moni plussannut. :) Tsemppiä edelleen.

Siitä koeputkihedelmöityksestä vielä. Olen kans siinä uskossa, että se monesti "toimii", vaikka muilla hoidoilla ei tulosta tulisikaan. Kuten monilla muillakin, mulla on myös yksi kaveripariskunta, jotka useiden inssien jälkeen nimenomaan tällä hoidolla onnistuivat saamaan lapsen. Meille kans lääkärimme kertoi alustavasti ensikäynnillä, että tilanteemme näyttää sellaiselta, että jos hormonilääkitys ei lähde puremaan, siinä tapauksessa siirrytään suoraan koeputkihedelmöitykseen. No, mutta tähän on vielä matkaa, kun ei olla lääkitystäkään vielä pystytty aloittamaan - vasta ensi kuun puolella.

[/b]Hannelen pesunkestävät tikut jaksavat edelleen hymyilyttää :laugh: . Meilläkin kun tossa kone on pyörimässä, niin olisikohan sisään pitänyt tuikata pari tikkua, niin johan olisivat testit ruvenneet näyttämään jotain muutakin kuin pelkkää negaa... Toiveajattelua(ko)?

Heippatirallaa kaikille

tulin ihan pikaisesti pyörähtämään näillä sivuilla kesken työpäivän. Oltiin sivulla kolme menossa ja viimeisen käyntini jälkeen on tullut viestejä tähänkin ketjuun vissiin se kolme sivua :o aktiivisia olette! En siis ihan pikavisiitillä selvinnyt.. :ashamed:

Tsemppiä kaikille kuumeilijoille, Pötkylälle etenkin hoitoihin. Minä taidan kohta olla ainoa perinteisesti lasta yrittävä :wave: *huhuilee kaveria* tässä ketjussa. No en sentään vielä (mitäs Kirsille kuuluu, pääsiäisestä on jo kulunut pari viikkoa!!?? Hannele, meri, miinamaria ja bantsku ja muut, tsemppiä teillekin - olen toki myös teidät huomannut!).

Syy, minkä takia intouduin kirjoittamaan, on sitten ihan täysin omaa napaa. Sain Ennustaja Elliltä äsken vauvaennustuksen, joka kertoi että meille syntyy poika 11.1.2008. ? :whistle: sehän tarkoittaa että tässä kierrossa on tärpännyt :D ei yhtään pöljempi tilanne se!
No mutta piinailu on ajankohtaista vasta reilun viikon päästä, joten odotellaanhan siihen saakka ennen EE:iin luottamista ;)

Aurinkoista kevättä kaikille,
ja otsikon mukaisesti: ? ensi kuun jälkeen on jo kesäkuu!<br><br>

Niinpä, me vielä perinteisesti yritämme. Nyt olen jopa niin paljon rauhoittunut tämän asian kanssa, ettei muita suunnitelmia olekaan.

Tämä oli hyvä, näin mennään!
"Eli tässä kierrossa siis sekava hälläväliämuttajoskuitenkinmuttakuneikuitenkaan-tunnelma."

Kuinka monella meillä on loppukierron päivät just vappubileiden aikaan?
Minulla KP27 aattona, vähän aikaista testata, mutta aion kyllä. Ihan siksi että saa rauhassa skoolata!

Bantsku

..vappuaattona täällä vasta kp 25, joten ei vielä mitään tietoa mistään! Tosin tarkoitus ei ole skoolatakaan, vappujuhlat eivät ole juuri perinteeseeni kuuluneet. Vappupäivänä sitten valkolakkisena on hauska katsella, kun osa porukkaa on kalpeakasvoisia ;) Toisaalta nyt perjantaina olisi (kp 22) yhdet kosteat kekkerit, oikein pitkällä kaavalla, tiedossa. Saa nähdä pitääkö jo Ennustaja Elliin luottaa sittenkin :laugh:

Moi!

Täälläkin yksi hiljaiseloa viettävä perinteisen tyylin hiihtäjä.
Vähän jännityksellä luen näitä itselle-vielä-niin-outoja hoitojuttuja täältä.

Luultavasti oma tulevaisuuskin on siellä, kai?
Ei toivottavasti.

Oma napa 9/30-33 ja yk 7..

Ei kai tässä kummempia, näillä mennään, mitä on.
Mukavaa oloa ja eloa kaikille ja tsemppiä meille jo hieman vanhemille ykkösen yrittäjille!

:)Kellukka

Heissan,
Täällä on menossa kp 21/23-27. Näkyy tuo kp 27 osuvan juuri vapulle, mutta itseäni se ei myöskään haittaa, sillä vappu kuluu perinteisesti ilman viinaksia.

Olen myös miettinyt sitä, että kun kierto jää lyhyeksi, silloin ei lienee ovista edes tapahtunut... Joku sitä joskus itsensä kohdalla pohti ja rupesin itsekin sitten asiaa havainnoimaan. Edellinen kiertonihan oli tosi lyhyt ja silloin en tainnut havaita ovulaatiota ollenkaan. Onneksi niin on aika harvoin.

Moi!

Kiva kuulla pitkästä aikaa myös Kellukan, Bantskun, Wintiön ja muiden kuulumisia. :wave:

Täällä mennään kp 15:a, eikä oviksesta ole merkkejäkään. No, enpä niitä oikeasti vielä odotellutkaan. Wapuksi osuu vasta kp 20, joten jos sillon vaikka jotain elämää olisi havaittavissa muniksistakin.

Tuohon ovuloimattomuuteen kommentti, että itse olen huomannut jo pariin kertaan, että silloin kuin kierto venyy tosi pitkäksi (mulla noin kp 40), niin silloin ovista ei ole ainakaan tapahtunut. Voi tietysti olla niinkin kuin Hannele arvaili.

Wautsi-wau, täällähän on taas vapun tietämillä monella jännät paikat. Voi että kun teillä tärppäisi.

Harmi, että Kirsille tuli kutsumattomia sukulaisia, myös Pötkylän hankala tilanne harmittaa. Kovasti vaan tsemppiä ja voimia yritykseen. Olisi mielestäni ihan reilua, että teillä tärppäisi jo!

Spark, pidän sinulle peukkuja, ettet joutuisi kovan pahanolon valtaan. Tiedän mistä puhun... Päivät ovat yhtä vuoristorataa. Juuri kun luulee voivansa hyvin, pitääkin juosta vessaan.

Tänään kävin yksityisellä varhaisultrassa. Olin ilmeisesti itse laskenut viikot väärin, kun gynen mukaan tänään on menossa rv 8+6, vaikka omien laskutoimitusten mukaan ollaan jo viikkoa pidemmällä. Yritin käydän Lasten pörssin laskurilla tarkistamassa tilanteen, mutta sivut eivät tietystikään juuri nyt toimi :kieh:. No, ultrassa oli kuitenkin kaikki niin kuin pitääkin. Se masussa oleva tyyppi on 2,2 cm pitkä, se oleilee hyvässä kohdassa ja sydänäänet ovat vahvat.

Aiemmin ihmettelin, että miksi toiset itkevät, kun näkevät ultrassa vauvan. Minä en vielä gynen luona itkenyt, mutta kun pääsin ulos, niin vollotin vuolaasti silkasta onnesta =). Perjantaina on vielä ensimmäinen neuvola.

Mutta nyt siis toivon kaikille teille kaikkea hyvää ja pidän plussapeukkuja!
+++bd bd+++

Heippa täältäkin :wave:

Niin, Vappu tosiaan lähestyy. Meillä on perinteisesti järjestetty kaveriporukassa jonkinlaiset bileet (vuosi vuodelta rauhallisemmat tosin :)) Kyllä mä oikeastaan toivon , että jotain äksöniä olis nytkin, vaikka en niihin vahvempiin simoihin koskekaan. Olis kuitenkin kiva nähdä porukalla kavereita tavalla tai toisella. Saapa nähdä...

Oma napa on rauhallinen ja tyyni tämänpäiväistä pahaolokohtausta lukuunottamatta.

Kovasti onnea Vappu-jännääjille ja Kirsille :hug: ja voimia tädin takia.

voi wintiö kunpa ennustajaelli olisi oikeassa ja se vauva tulisi teille heti alkuvuodesta.

Ja Hannele-74 hurjasti peukkuja että tulisi vappuplussa!

Jännä jännätä muidenkin puolesta, eikä aina vaan tuijottaa omaa napaan.

Meille tehtiin kuin tehtiinkin se inssi ja nyt olisi pari viikkoa piinaa. Itse suhtaudun pessimistisen positiivisesti asiaan enkä odota ihmeitä (vaikka sellaista toivonkin).
Päätin vähäksi aikaa unohtaa lääkärin pelottelut koeputkihedelmöityksestä lahjamunasoluilla, sitä asiaa ei vain ajatella toistaiseksi. Tosin mies jo sanoi ettei siihen hommaan lähdetä. Sitä miksi lääkäri pelotteli tuolla jo nyt en tiedä, mutta mun lääkärillä näyttää olevan vähän sellainen pessimistinen tyyli.

Asiasta laudan pätkään, meille ennustajaelli ennusti alkuvuodeksi 2008 kaksostyttöjä (ennustuksesta on jo sen verran aikaa, etten muista tarkkaa päivämäärää). Samanlaisen ennustuksen olen saanut jo joskus 90-luvun puolessa välissä. Silloin puolituttu ennustaja sanoi että kaksostytöt tulee pian sen jälkeen kun olen täyttänyt 35. Saas nähdä kuinka oikeassa ennustajat ovat. Ai niin ja poikavauva saadaan ennustajaellin mukaan loppuvuodesta 2011.

Nyt alkaa olla sellaisia oireita, että täti on tulossa kylään -- semmoista vihlontaa. Tein raskaustestin huvikseni, kun niitä on monta. Se oli negatiivinen. Onkohan nyt se kp 23/23-27... Alan pikku hiljaa asennoitua niin, että tänne ei vauvaa tule ilman jotain hoitoja. Oviksestani on nyt ehkä viikko, joten tuo vaadittu 10 päivää ei edes tule täyteen, jos menkat alkavat ennen maanantaita tai tiistaita. TIEDÄN, raskaustesti ei vielä olisi kertonut totuutta, mutta jotenkin ajattelin, että nyt kun näen negatiivisen tuloksen, niin en sitten pety niin paljon, kun menkat alkavat...

Viikonloppu vierähtää siskon pikkiriikkisten kanssa (1,5v ja 4kk). Tätinä on kyllä ihana olla. :)

Hannele-74 Älä vielä luovuta, joskushan alkava raskaus tuntuu ihan samalta kuin alkavat kuukautiset.
Täällä ainakin pidetään peukkuja pystyssä että se Täti menisi tällä kertaa jonnekkin muualle vierailemaan, timbuktu kuulostaisi hyvältä!!

Moi! Tulinpahan vaan toivottelemaan tsemppiä kaikille jännääjille tähän pinoon :) Ihanaa Pötkylä että homma nyt etenee kuitenkin! Mikäs se tuo inssi taas olikaan, kyselee tyhmänä hän.

Hannele: Älä menetä toivoasi luomutärpistä vielä! Tiedän ettei tämä juurikaan lohduta, mutta teillä on kuitenkin vielä niin vähän aikaa yritystä takana että vielä ei mun mielestä kannata alkaa hoidoilla päätänsä "vaivata". Mulle neuvolanlääkäri sanoi että siihen on ihan järkisyyt että kehotetaan ihmisiä olemaan vuoden verran ihan rauhassa jos ei mitään erityistä syytä ole hedelmättömyyttä epäillä. Niin suuri osa onnistuu vuoden sisällä että on todettu ettei sitä ennen kannata tutkimuksiin/hoitoihin ryhtyä. Sullakin kuitenkin ovistestit näyttävät ainakin jotain, joten varmasti sulla hormonitoimintaa on :) Peukkuja sulle!

Kirsille halit ja tsemppiä uuteen kiertoon!

Mä kävin eilen neuvolassa, kaikki oli hyvin ja hemoglobiinikin taas noussut "normaalitasolle". Terkkarin kanssa kuunneltiin pitkään pikkusydämen jumputusta, ja kyllähän siinä kyynel jos toinenkin vierähti silmäkulmasta... Jotenkin ihan uskomatonta että tuolla sisälläni elää semmoinen noin 20-senttinen, 300-grammainen ihmisenalku jonka sydän lyö vinhasti, enkä itse huomaa sitä ollenkaan. Liikkeitä pitäisi kuulemma ruveta tuntumaan tässä muutaman viikon sisään, sitä jännityksellä odottaen...

HEI kaikki!

Täältä tulee tänään omanapaisuutta tuutin täydeltä. Lapsenteon merkkihetkiä voi joskus olla luomusti bongattu ovulaatiokin - ja oviksen iloinen "varmuudenvuoksi" (heh, huomatkaa ironia)hyödyntäminen.

Täällä on ovulaatio hyvin todennäköisesti tänään ohi. Olen oikeastaan aika iloinen siitä, että nyt olen ruvennut "kuulemaan" kehoani jo aika hyvin ja olen monien oireiden analyysistäni päätellen hyvinkin varma, että ovulaatio tapahtui.

Jospa oikein listaan:

- pari päivää ennen ovista ekaa kertaa oikein oppikirjamainen "limatulppa" , josta ei voinut erehtyä..heh ja yöks
- vatsan turpoaminen
- nippailut ja juilinta alavatsalla (ei niin vahvasti kuin viime kuussa; toinen puoli sattuu enemmän)
- halujen kasvaminen
- ovulaatiolima
- outoa kuplintaa vatsassa sisällä (ei mitään juodun veden tai ruuan möyrintää, ihan erilaista, lieneekö sitä veren/nesteen vuotamista vatsaonteloon), tähän liittyy vähän heikko olo
- tänään lämmöt koholla, limat ohi ja hieman äklö olo

Ton äklötyksen oviksen jälkeisenä päivänä olen kokenut monesti ennenkin, joten en todellakaan siitä tee mitään raskautumisjohtopäätöksiä tms. Se vain on mulla näköjään ovulaatio-oire.

En ole säännöllisesti lämpöjä mittaillut, mutta nyt mittasin edellispäivänä (flunssan takia) lukemat 36, 3 ja tänään lukema oli 37, 2. Olen kuitenkin jo ihan paranemaan päin eikä olo ole kipeä, joten oletan, että noi lämmöt ovat sitä itseään.

Ehdimme kuin ehdimmekin sitten puuhailla juuri sopivaan aikaan. Ja nyt on pakko jopa vähän kehua, että ainakaan lasta ei tekemällä tehty. Se johtuu ehkä siitä "hälläväliätuleejosontullakseen"-olosta minkä olen saanut loitsittua itseeni viime aikoina.

Eli tulee jos on tullakseen, tulee jos on tullakseen, tulee....

Aumm-tyylisesti tuota ja hvyin menee...ainakin menkkoihin asti, jolloin saatte taas täyslaidallisen meriangstia, mutta nyt koitan nauttia tästä hyvästä olosta.

Oikein paljon hyvää oloa myös teille, kanssasisaret! Ja kiva kun olette täällä.

Oikein mun tavaramerkki tämä lisäily omaan edelliseen viestiin... Mutta kun kävin tässä vielä kurkkimassa, onko täällä illan mittaan käynyt kukaan, tuli sellanen olo, että pitää ehdottomasti kommentoida tuota Emman viestiä. On tosi mahtavaa, että käytte sieltä raskautuneiden puolelta meitä moikkaamassa! Oli tosi liikkistä kuvitella sitä neuvolan tilannetta. Varmasti tosi tunteellinen hetki. :heart:

Hei vaan kaikille taas ja hyvää perjantai-illan jatkoa! Ja kirjoittakaa nyt joku tänne. Huomaa, että olen seuran tarpeessa....ja että muilla on ehkä parempaakin tekemistä just nyt kuin roikkua täällä...

:D