*3-KYMPPISET ENSIKERTALAISET 2007*

Ihania kuulumisia Kirsikalla :heart: on se vaan huikea näky kun pikkuinen siellä pitää hirmu vilskettä!

Monella raskautuneella tuntuu olevan tuota ongelmaa hajujen kanssa. Mulla ei ole ollut sellaista ollenkaan, samoin mitään ruokainhokkeja tai -himoja ei pahemmin ole. Nyt teen kuitenkin synnintunnustuksen: olen laittanut leivän päälle pari kertaa maksamakkaraa, kun se on mun suurta herkkua :ashamed: Kysyin kyllä neuvolalääkäriltä ensin, ja hän sanoi että jos ei päivittäin syö eikä suuria määriä, niin siitä ei voi olla haittaa. Ja kun nyt tunnustuslinjalle päästiin, niin menköön samassa rytäkässä sekin että kaksi kertaa olen ruuan kanssa ottanut puoli lasia punaviiniä! Oon ajatellut että en halua ihan ehdotonta nollalinjaa pitää jos mieli tekee, kun tiedän että se puoli lasia riittää.

Mun mies on muuten ottanut oikein asiakseen huolehtia että mä syön hyvin ja tarpeeksi ja oikeita aineksia. Keittelee innoissaan pakasteherneitä ja huuhtelee salaatinlehtiä :heart:

Sparkin oireet tosiaan kuulostaa enemmän kuin lupaavilta. Nyt Danan perinteinen plussaloitsu vielä kehiin niin eiköhän ala tapahtua :)

Ai niin, Neferille vielä tsempitykset pahan olon kanssa taisteluun! Se on niin raivostuttavaa ja väsyttävää, mutta toisaalta kuitenkin lohduttavaa että ilmeisesti kaikki on hyvin kun oireet on vahvat :)

Dana pikailee
Ihanaa Kirsikka :heart:

Olispa se munkin ultra ollut eilen, niin kuin piti, mutta vielä pitää kärvistellä :kieh:

Plussaloitsu:

Kautta Kyöpelinvuoren noidan ja kissan pitkän hännän,
tilanteen olemme saaneet, piinaavan ja jännän.
Jos kerran taivaalla lentää luuta, niin testi plussaksi muuta!!

.....no sellanen siitä nyt tuli.
Kattellaan sitten onko tuosta apua

:D

Wau, mikä loitsu! Mikä rytmi, riimi - ja tunnelma! On se tosiaan kumma, jos ei AINAKIN yhtä plussaa tuolla loitsunnalla irtoa, keneen se sitten osuisikin. Katellaan...Palaan tänne kertomaan sitten kun piinailutilanne selviää, muutaman päivän sisällä...

Oikein hyvää pääsiäistä kaikille! Olette ihania nettiystäviä!

Erityistsemppi Wintiölle, Sparkille ja Hannelelle, kanssapiinailijoille!

:heart:

Olipas mahtava loitsuruno Dana! Tuo ei voi olla tepsimättä. :) Kunpa pian jo kuuluisi plussauutisia ja odotuspuolen pino kasvaisi.

Minä siirryin pääsiäisen viettoon jo tänään pitämällä vapaapäivän ja olimme mieheni kanssa siellä ekassa äitiysneuvolassa. Vaikka olin pitänyt sydänäänien kuulumista vielä aika epätodennäköisenä mm. tuon taaksepäin olevan kohdun takia, niin kyllähän se junan tsuktsutus sieltä kuului selvästi. :) Tämänpäiväinen oli muuten jotenkin hienompi hetki, kuin katkaravun ja sykkeen näkeminen pari viikkoa sitten ultralla. En tiedä miksi. Jotenkin ehkä vain tuntui konkreettisemmalta todisteelta, että siellä masussa joku tosiaan on kun kuuli sen sydämen sykkimisen oman sykkeensä rinnalla. Nyt voi hyvällä ja hetken myös varmalla mielellä lähteä pieneen reissuun.

Oli muuten kiva kuulla Kirsikka sun ultrakuulumisia samoilla viikoilla eli mulla nyt 9+3 ja LA 5.11. (kummalla muuten väärä viikko menossa. ;)). Meikäläisen mahassa jotain samanlaista ois siis parhaillaan nähtävissä. Varattiin nyt positiivisten neuvolakuulumisten jälkeen niskaturvotusultra vasta 23.4., koska 19.4. on lääkäri, jossa kuitenkin kuunnellaan sydänäänet niin jos tuolloin 23. päivä on vielä kaikki ultrassa kunnossa niin kriittisiä viikkoja ei sitten siinä kohtaa ole enää kuin yksi jäljellä ja voi olla varmemmalla mielellä. Plus että tietty ultrassa on silloin sitten myös jo varmaan vähän enemmän katsottavaa kuin pari viikkoa aikaisemmin milloin ois ollut toinen vapaa aika.

Emman tunnustusten myötä meikäläinenkin paljastaa syöneensä lakua välillä reilustikin ( mulla korkeat verenpaineet, joten syytä ois välttää) plus että menin leipoessani nuolemaan taikinakippoa ja näin siis syömään myös raakaa kanamunaa. Laku ei niin ole harmittanut, mutta tuo taikinan syöminen kylläkin. No toivotaan, ettei ole aiheuttanut mitään. Kaipa sitä aika huono tuuri saisi olla.

Vaikka pahasta olosta nykyään kärsinkin joka päivä ainakin illansuussa niin kaikki ruoka maistuu yhä ja mikään haju ei ole tuntunut pahalta. Ihmisten lisääntynyt pahanhajuinen hengitys ja hienhaju sen sijaan ovat selvästi lisääntyneet yleisillä paikoilla, joten kaipa se hajuaisti on kuitenkin tarkentunut.

Emman punaviinin maisteluista muuten tulikin sellainen mieleen, että onko teillä millaisia kokemuksia alkoholittomista oluista ja siidereistä? Mä olen nyt kahta olutta maistanut ja yhtä siideriä ja tuloksena se, että toinen olut meni suoraan viemäristä alas ja siideri (Fizz) oli ihan kuin limsaa, joten juon limsaa sitten ennemmin. Se toinen olut (nikolai) vielä maistui jotenkin oluelta, mutta kylläkin laimealta sellaiselta. Vielä ei ainakaan ole kyllä tullut mitään haluja alkoholin suhteen, mutta lähinnä mielenkiinnosta on tullut etsittyä alkoholittomista vaihtoehdoista maistuvia niin voipa sitten niitä jossain tilanteissa esim. kesällä terasilla nautiskella. Viinistäkin olen ajatellut niin, että puoli lasia silloin tällöin ei voi olla pahaksi, joten varmaan myöhemmin munkin tulee viiniä Emman tavoin juotua. En tiedä onko siinä mitään perää, mutta jotenkin ajattelen, että nyt näin alkuvaiheessa vaikutus olisi suurempi ja siksi jätän suosiolla viininmaistelut just jonnekin tonne myöhemmille raskausviikoille.

Iloista pääsiäistä kaikille!

Emma, kiitos rohkaisusta! Aikaisempien lukemieni tekstien perusteella muistelisin, että saatamme olla samalla alalla... Joten työllistymistilanne saattaa seuraille tiettyä linjaa... Tosin tänään innostuin, kun huomasin, että mullahan on vielä opinto-oikeutta jäljellä syksyyn asti ja päätin sitten ruveta sivistämään itseäni viestintätekniikan opinnoilla. Aika monta verkkokurssia on tarjolla, joten aika paljon voin opiskella etänä, kunhan vaan muistan pitää opintoviikot (tai pisteet nykyään) työkkärin sallimissa rajoissa.

Tänään tuli yllättäen täti kylään... Olin niin hämmästynyt, että en edes masentunut. En ehtinyt piinaamaan. Eilinen synkkyyskin selittyi sitten sillä... Noh, liityn tikuttelukerhoon, sillä tilasin sellaisia jokunen viikko sitten. Ehdin tietysti kuitenkin jo miettiä, että jos olen raskaana, tikuille pitää löytää toinen käyttäjä... Mutta turha pelko. Pääsen minäkin analysoimaan ovulaatiotani tarkemmin.

Mieheni tuossa totesi, että kirjoittelen taas naistenjuttuja... Kysyi toivotanko munarikasta pääsiäistä...

Iloista ja toiverikasta pääsiäistä kaikille! Ja munarikasta niille, joilla SE aika kuusta on... ;)

Ah, ihanaa, että te muutkin ootte sortuneet kiellettyihin aineisiin ;)
Mä oon syönyt lakua, salmiakkia, kraavilohta, ilmakuivattua kinkkua, aurajuustoa, pellavansiemeniä... voi varjele.. Siis lähinnä noita kerran vaan, paitsi lakua vähän useammin.
Siideriä meni viikonloppuna puoli lasia. Alkoholiton Kopperi on kaapissa, mutta sitä en ole vielä maistanut.
Eniten kaikista on mietityttänyt hiustenvärjäys. Tuli värjäytettyä ihan alussa n. 5. viikolla tukka kaks kertaa peräjälkeen. Vasta toisella kerralla väri päässä istuessani mietin, että saiskohan tätä muuten tehdä :ashamed:

Muuten en tosiaan hirveästi panikoi mistään, mutta yritän jättää silti noita riskinottoja nykyään vähemmälle. Alussa sitä vaan ei meinannut tajuta, mitä ei saa syödä.

Kiitoksia pääsiäisloitsun palautteesta ja toivotaan, että se sitten todella puree.
Hannelelle kuitenkin :hug: tädin takia.
Sulle loitsu taisi tulla tähän kiertoon vähän liian myöhään, sorry :)

Kiitti, Dana, pääsiäisloitsusta! Toivottavasti se toimii meille vielä lapsettomille, kuten aikanaan tännekin palstalle esiin tuotu ennustus (en muista, kuka sen kertoi) hyvästä raskautumisvuodesta...

[/b]Hannelelle myös tsemppiä uuteen kiertoon!

Itselläni ei ole tapahtunut mitään muutosta suuntaan tai toiseen eli kp taitaa olla nyt jotakin luokkaa kp 35, eikä tätiä vieläkään näy. Tosin en usko raskautumiseen, koska mitä suurimmalla todennäköisyydellä en ovuloinut tässä kierrossa ollenkaan. Ilmeisesti sellaisessa ovuloimattomassa kierrossa kierto saattaa venähtää aika pitkäksikin.

:flower: HYVÄÄ PÄÄSIÄISTÄ KAIKILLE :flower:

Moi,
mulla on kanssa niskaturvotus-ultra 23.4, niin kuin Lauraleillakin. Viikkoja silloin 13. Mulle se on vasta eka varsinainen ultra, missä katotaan sen turvotuksen lisäksi kaikki muutkin (oikeastihan en edes tiedä mitä siellä katotaan :LOL: ).
Ostin kyllä yhden brittiläisen raskausajan lehden missä oli pitkä artikkeli, mitä kaikkea pitää saada ekasta ultrasta selville. Oli ihan tarpeellinen löytö minulle, sillä niskaturvotus ym. lääketieteelliset vatsankasvatukseen liittyvät englanninkieliset termistöt ovat minulle vähän hakusessa. On se hyvä, että tämä raskaus kohentaa myös kielitaitoa :D .

Ja tunnustetaan täälläkin. Suomesta kävi vieraita, jotka toivat tuliaisina ruisleipää ja salmiakkia. Salmiakit katosivat kyllä nopeammin kuin 50 gramman päivävauhtia :x . Mutta eipä tuo paljoa huoleta, kun lisää ei saa vaikka haluaisi. Sampanjaa olen juonut kerran pari kulausta ja miehen viinilasista maistanut punaviiniä. Suurin kipukynnykseni on sushi. Minua edelleen ällöttää melkein kaikki ruuat, mutta jostain kumman syystä sushia tekisi mieli koko ajan. Yhden kerran olen syönyt kasvis/rapu-sushia, joissa oli merilevää, kun sitäkään ei kai saisi syödä jodipitoisuuksien takia. :\|

Nyt on tunnustettu. Tulipa synnitön olo :D .

Danan loitsu oli mahtava. :) Tuolla taialla pitäisi vähintään tulla kaksosia. Sparkilla kuulostaa ainakin olevan tosi jännä tilanne. Pidetään peukut pystyssä.

Mukavaa pääsiäistä! :flower:

KIITOS DANA LOITSUSTA, toivottavasti se toisi plussan meillekkin

omassa navassa KP 25/29 ja toiveet korkealla.... Jos ei kuitenkaan olis pakko siihen inssiin turvautua??

Nyt on pakko paeta koiran kanssa metsään kun se jo jonottaa tuolla ovella. Onneksi tuo koira pitää mut järjissäni, metsässä kun rymyää niin ei ehdi noita vauvajuttuja miettimään.

Voi käääääk sentään kun on karmea olo. Ihan mahtiflunssa päällä, mukava olla reissussa.. Kuumetta ei sentään (tai jos se on hävinnyt tonne mun omituisiin lämpöihin?). Toivottavasti kukaan teistä ei KOSKAAN saa tällaista totaalitukko-oloa! Henki taitaa tällä hetkellä kulkea ihon läpi, kun kaikki muut kolot ovat ihan kertakaikkisen läpäisemättömissä :E .

No palstan aiheeseen palatakseni.. Onpas mukava lueskella masuasukkien muutoksista, ja Emman, Lauralein, Danan ja Iida-Liinan ruokalankeemuksista : ) jospa sitä itse pääsisi myös miettimään suuhunpantaviaan kyytiläisen näkökulmasta! Ja sitten Kati, kylläpäs sulla päivät paukkuvat! Entäs jos se tällä kertaa onkin ihan sitä itseään??? Kyllä nyt pitää pitäää jo varpaatkin pystyssä db bd bd db. Ja entäs sitten Hannele, uutta ovulaatiota kohti vaan. :flower: Piinailuitta välttyminen on ihan huojentava juttu välilillä - tämän voit lukea äänensävynä 'kokemuksen syvä rintaääni' : oma kiertoni oli kaksi päivää yllätyslyhyt ja täällä menossa nyt kp2. Ei siis tullut vauvaa vuodelle 2007.

Ohoh, mites tänne näin paljon tuleekaan asiaa, pitänee jo luovuttaa kone tarvitsijalleen ja lähteä itse nauttimaan pääsiäisherkuista (tämä sitten sarkastisella äänensävyllä, kun mitään en maista..). Ensi viikolla sitten jälleen kotosalta kirjoittelen, uusin voimin ja uusin suunnitelmin.
Ihanaa, aurinkoista pääsiäistä kaikille :wave:

Wintiö, enpä taida tälläkään kertaa uskoa raskautumisen mahdollisuuteen, vaikka nyt onkin jo kp 38! Mitään oireita ei ole minulla ollut, jotka siihen viittaisivat. Luulenpa, että tässä on tosiaan vain ja ainoastaan kyse siitä, että hormonitasapaino oikuttelee eli olen ollut kokemukseni perusteella havaitsevinani, että mikäli ovista ei tapahdu, kierron pituus voi olla aivan älytön. Mullahan gyne on sen jo ultralla todennut, ettei ovista tapahtunut. Odottelen vaan, että täti suvaitsisi saapua mahd. pian, että päästään asiassa eteenpäin. Kerrankin näin päin... ;)

Pötkylä, pidän peukkuja sullekin, että tärppi olisi käynyt! Onhan moni onnistunut raskautumaan juuri ennen hoitojen aloittamista.

Pääsiäisen jatkoa kaikille! =)

Heippa teille kaikille!

Oma napa:kp11/28 ja eilen laitettiin simpat liikkeelle ja sama uudelleen huomenna,kun tiistaina on ovis,toivottavasti pääsiäisen taika tuottaa tulosta ja saisimme tammivauvan.

Miten teillä muilla on mennyt?

Ohhoh, me oltiin tiputtu jo kolmannelle sivulle, joten ajattelin nostaa meidät pois suosta :kieh:

Mitäs Mariskalle kuuluu?

Entäs muut tämän kuun jännääjät, joko saadaan lisää plussia?
Mä en usko plussaavani nyt, kun en ole ennenkään B) , mutta onneksi meidän isäntä päätti ruveta suunnittelemaan keittiöremonttia... eipähän ehdi muuta miettimään. Kai tota ukkoakin jännittää inssiin meno, mutta pääasia että saadaan jotain muuta ajateltavaa. Muo kyllä hirvittää ajatuskin keittiöremontista, kun meillä on tapana kinata kaikissa remonttihommissa niin että mun hiukset muuttuvat harmaiksi... No, onneksi on vasta haettu hirvittävä pino esitteitä ja keittiötä on mittailtu joka suunnalta.

Kyllä tämä kevät tästä lähtee vielä iloisesti liikkeelle.

Terkut myös kaikille masuissa asuville katkaravuille ja vauvanaluille :D

Danan loitsu oli kerrassaan upea! Toivottavasti siinä on paljon taikavoimaa ja plussia alkaa ropista!

Olipa helpottavaa lukea, että muutkin plussanneet ovat koetelleet sallittujen ruoka-aineiden rajoja. Minulle ainakin oli ennakkovaroituksista huolimatta yllätys, kuinka paljon ruoka-aineita on "kielletyllä listalla". Esim. parmesan -juusto oli iso menetys, sillä nyt ei voi enää syödä omatekoista pestoa, joka on tosi hyvää. :\| Minulle on tullut himo vahvoihin juustoihin ja just nyt niitä ei saakaan syödä. Pääsiäisenä kyllä sorruin kun oltiin Euroopassa ja ostin ison kimpaleen alppijuustoa, vaikka siinä ei ollut mitään merkintää että se olisi tehty pastoroidusta maidosta. Muutoin olen kyllä oppinut jo ne paikat, joissa lounassalaatin mozzarella on tehty pastoroidusta maidosta. Olen varmaan oikein nirson asiakkaan perikuva, kun kysyn aina hirmuisen tarkkaan, mitä mikäkin lisuke pitää sisällään! :kieh:

Pahaolo ei ole vielä helpottanut, tänään viimeksi ennen töihin lähtöä koko aamupala päätti tulla ulos. Parin viikon päästä pitäisi jo onneksi helpottaa.

Lauralei, meillä on viikot todellakin lähes samoissa ja samoin LA:t ovat ihan lähekkäin. Minulla on nyt menossa rv 9+4

Aurinkoista tiistaita!

Mahtava loitsu Dana! Eiköhän tuollaisen loitsun voimalla pitäisi plussia alkaa pulpahdella! Omalla kohdallani tosin en vieläkään oikein usko moiseen "plussa-aaltoon". Nyt kp 27/26-32 ja mulla on viime viikosta saakka tullut päivittäin pikkaisen ruskeaa tuhrua, kuten aina ennen tädin tuloa ja menkkakipuja on päivittäin. Joten tätiä odotellaan kylään.... :kieh:

Mites muut piinailijat, Meri ja Pötkylä? Hannelelle ja Wintiölle :hug: inhottavan tädin vierailusta. Toivottavasti Wintiön flunssa helpottaa! Plussatuulia Kirsille :whistle:

Bantsku
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.04.2007 klo 08:49 Wintiö kirjoitti:
Ei siis tullut vauvaa vuodelle 2007.
Ei meillekään....hukkaan meni siis ennustukset hyvästä vauva-vuodesta omalla kohdallani. En kyllä kauheita tälle kierrolle odottanutkaan, että pettymyt ei ollut suuri. Sen on vyöhyketerapia aiheuttanut, että kuukautiskipuni ovat hävinneet, siis ihan kokonaan! Kärsin ajoittain kovistakin säryistä,joten tämä on kivaa vaihtelua. Ja onhan merkki siitä että jotain muutosta on tapahtunut.
Mariskalle, tsemppiä hoidon odotukseen ja Danalle kiitos loitsusta. Jospa se tehoaa....tälle kierrolle otan kyllä taas kaikki aseet käyttöön, asperiinista lähtien!
/Bantsku

Moi kaikki!

Spark, kiitos kysymästä, täällä vielä odotellaan menkkoja. Mulla on viime perjantaista asti ollut vaihtelevasti menkkajuilintaa, vaan eivätpä pahus vieläkään ole alkaneet. Odottelin tämän olevan 29 päivän kierto kuten pari aiempaa, mutta koska en ovista tikuttanut, eipä tuosta voi mitään päätellä. Nyt on siis muistaakseni kp 31. On siis hyvin mahdollista ja todennäköistä että huomenna alkavat. Olen jo monta kertaa ollut aivan varma, että nyt, mutta pitää täällä vieläkin piinata. Höh. Olen tällä hetkellä hyvin jalat maassa -asenteella, eli Sparkin kanssa samat fiilikset.

Kirsille voisi sanoa, että ehkä ton Danan pääsiäisloitsun paras teho kohdistuukin niihin, joilla oli ovis pääsiäisenä... =)

Bantsku, mikä aspiriinikikka? Luulin jo (lähes) kaikki konstit tietäväni. Onko aspiriinikin joku raskautumisrohto??

:hug: kaikille punaisen paholaisen yllättämille!

Eikö vaan, että voi sen hyvän vauvavuoden 2007 tulkita niinkin, että se lapsi TEHDÄÄN sinä vuonna...

B)

Itselläni tosiaan täti tulla tupsahti aikaisemmin kylään kuin odottelin. Tuli torstaina, kun olin lähinnä ajatellut maanantaita. Mutta hyvä näin -- uutta kierrosta mennään 6/23-27. Tällä kierroksella aloitan tikuttelun. Jotain jännää uutta jälleen (muutama kuukausi sittenhän "piristin" itseäni kuukupilla ;) ). Mielenkiinnolla odotan, mitä tikut kertovat ovulaatiostani. Viime kierrossa oli tosi selkeät ovulaatio-oireet. Saas nähdä miten nyt käy...

Bantsku
Nii-in, voihan sen niinkinpäin ajatella. Ja täytyykin nyt!

Merillä on jännät päivät....toivotaan parasta!

Niin, asperiinista oli kait toisaalla täällä puhetta. Joku kertoi sen olevan muualla maailmassa raskautumisvaikeuksiin käytetty apu silloin kun on korkea hemoglobiini/matala verenpaine ja / tai niukat vuodot. Kaikki nuo voivat kuulemma kertoa kohdun limakalvon ohuudesta. Asetyylisalisyylihapon pitäisi siis edistää limakalvon kasvua. Ohje oli yksi "baby" asperin, tai puolikas normaalia kierron ekasta päivästä oletettuun ovulaatioon saakka.
Minun hemoglobiini on normaallin rajoissa, eikä verenpainekaan ole matalalla, mutta vuodot ovat kovin niukkoja, joten kokeilen nyt ainakin!
/Bantsku

Moikka!

Onpas taas liikaa menkkoja liikkeellä. Höh! No jos koitetaan positiivisesti ajatella niin tosiaan seuraavista kierroista tärppäävistä lapsista tulee ikäluokkansa vanhimpia eikä niitä, jotka saavat odottaa mm. ajokorttia melkein vuoden kauemmin kuin samanikäiset alkuvuodesta syntyneet kaverinsa. :) Kaikesta löytyy siis hyviä puolia. :) Merille ja Pötkylälle pidän silti vielä peukkuja pystyssä, että nyt olisi tärpännyt!

Täällä raskaana olevan elämä jatkuu yhä erittäin epävarmana ja hermoja on koeteltu taas viime päivinä kovin. Perjantaina sänkyyn hulahti suuri määrä kirkasta verta, hyytymiä ja krämmäleitä, joten arvanette, että siinä tilanteessa usko raskauden jatkumiseen oli aika olematon. Valvotun yön ja seuraavan aamupäivän aikana lääkäriin pääsyä odotellessa sitä oli jo täysin siinä ajatuksessa, että meille tuli keskenmeno ja mietti jo, että mitä kaikkea pitää peruuttaa, kenelle kaikille ilmoittaa, mitkä suunnittelmat muuttuvat ja saadaankohan me koskaa enää lasta tai kuinka kauan kestää, kunnes on uudestaan raskaana. Ilo ja ihmetys oli sitten tietenkin suuri, kun lääkärissä ultrasta löytyi yhä syke ja vatsassa oli jo ihmisen näköinen olento, joka heilutteli käsiään. .) Syytä verenvuodolle ei kuitenkaan osattu sanoa ja neuvottiin vain palaamaan, jos vuoto jatkuu. Vaikka suuri helpotus oli tietysti nähdä se syke, kun oli ollut jo ihan varma, että kuollut sikiö voisi tulla minä hetkenä hyvänsä ulos niin silti tuo epämääräinen vuoto pitää mielen aika matalana ja epävarmana. Maanantaina verta tuli sitten uudestaan ja kävimme uudestaan lääkärissä, mutta samoin eväin lähetettiin kotiin. Nyt pitää vain levätä ainakin tämä viikko kotona ja sitten taas katsotaan, että mikä on tilanne. Vaikkei noihin vuotoihin liittynyt minkäänlaisia kipuja, mikä on kuulemma hyvä merkki niin nyt sitä sitten kuulostelee itsessään kaikkia pieniäkin tuntemuksia ja ihan hermoheikkona pohtii erinäköisiä tuntemuksia vatsassa. :(

Toivon niin, ettei teidän muiden tarvitse ihan tällä tavalla raskausaikana jännittää ja pelätä ja itsellenikin toivon, että jossain kohtaa tästä raskaudesta pystyisi nauttimaan varmemmalla mielellä.

Täällähän on siis menossa kp 28/29 ja ihan hirveän kipeä alaselkä. Mä olen jo luullut kaikki menkkakivut kokeneeni, mutta tämä on uusi kokemus... Huomenna siis varmaan taas saan aloittaa rättisirkuksen... nooh, olenpahan ainakin yhden askeleen lähempänä sitä inssiä :/

Mulla tuli kyllä itku silmään kun luin Lauralein viimeaikaisia koettelemuksia, toivottavasti se raskaus sujuisi jo pian siten että voit nauttiakkin siitä :flower:

Jahas, jos vaikka jatkaisi työntekoa ja lopettaisi tämän laiskottelun :LOL:

Yhteistyössä