*3-KYMPPISET ENSIKERTALAISET 2007*

Heippa teille kaikille!

Oma napa:kp13/28 ja tikutin ovistestiin vahvan plussan äsken ja laitamme simpat liikkeelle vielä tänään,niin sitten vappuna näkee saadaanko tammivauva,ainakin on laitettu pääsiäisenä jo simppoja odottamaan valmiiksi ovista.

Miten teillä muilla on mennyt?

Heippa teille kaikille!

Oma napa:kp13/28 ja tikutin ovistestiin vahvan plussan äsken ja laitamme simpat liikkeelle vielä tänään,niin sitten vappuna näkee saadaanko tammivauva,ainakin on laitettu pääsiäisenä jo simppoja odottamaan valmiiksi ovista.

Miten teillä muilla on mennyt?

:wave: , minä täällä taas kurkin!

Tulin Lauralei sinulle antamaan ison :hug: !
Kyllä nuo sinun koettelemukset saisivat jo loppua, ja toivottavasti tuo oli viimeinen sellainen. Onpa ikävää, että sittenkin vielä kiusataan epävarmuudella ihan urakalla, kun on jo raskaaksi tullut. Voimia!

Jihuu, häppideissit saapuivat, aivan kuten tiesin niiden saapuvan. Kyllä on hienoa olla NAINEN.
Jos jotain positiivista pitää tästä löytää niin nyt voi ainakin ruvata varaamaan aikaa ensimmäiseen ultraan jotta pääsee piikittelemään itseään. Blaah.
Jos tuolla mun miehellä ei olisi niin kova vauvakuume, niin mä kyllä varmaan jättäisin koko homman tähän. Yli kolme vuotta on jo harjoiteltu ilman tulosta, oliskohan pitänyt palkata joku VALMENTAJA sängyn viereen tarkkailemaan että homma hoidetaan oikeaoppisesti :LOL:
Eli nyt on menossa kp 1/29. Toivottavasti siihen inssiin päästään tämän kierron aikana.

++++++++kaikille muille, joita täti ei ole vielä riemastuttanut tulollaan.

Bantsku
Pötkylälle :hug: ja
Lauraleille myös :hug:
Olisihan se ihanaa kun saisit nauttia raskaudesta ilman huolta, niinkuin Pötkyläkin sanoi. Eiköhän sekin päivä vielä koita.
/Bantsku

Voi kamala Lauralei mitä jouduttekaan kokemaan... :hug: Ihmeellistä ettei mitään syytä tuohon vuotoon löydy, kun vauvalla kuitenkin kaikki näyttää olevan onneksi hyvin! Hurjasti voimia ja jaksamista, koita nyt ottaa rauhallisesti kaikesta huolimatta.

Pötkylälle lohdutukset! Kolme vuotta on kyllä jo TOSI pitkä aika odottaa sitä onnistumista...

Höh, tässähän alkaa tuntua olo ihan etuoikeutetulta kun kaikki on mennyt itsellä niin hyvin raskaudessa eikä yrittämistäkään meillä ehtinyt edes vuotta tulla täyteen. Monet muut joutuvat niin paljon rankempia asioita käymään läpi...

Jännääjille vielä peukutuksia tältäkin suunnalta!!!

Voi Lauralei :hug:
Täällä pidetään kädet kyynärpäitä myöten ristissä, että kaikki jatkuisi edelleen hyvin.

Voihan tympeys, miten paljon tätejä liikkeellä :(
Yrittäkää säilyttää positiivinen mieli kaikesta huolimatta.
:hug: kaikille teille.

Positiivia uutisia kuitenkin täältä:
Eilen ultrassa näkyi reippaasti liikkuva pikutoukka ja 170 takova pulssi.
Ihanaa!
Lääkäri oli tosi mukava. Onneksi on sama, joka tekee neuvolankin ultran kolmen viikon päästä.
Ilmoiteltiin sitten uutisia muutamille sukulaisille ja olivat ihan onnesta soikeita.
Nyt uskallan mennä ostamaan Odotus-lehden
:D

muoks.
niin lääkäri vahvisti la:ksi 5.11.
ja nyt rv. 10+3
(paperiin kirjoitti kuitenkin, että sikiö vastaa viikkoja 11+2. En tiedä tuliko siinä virhe, vai onko tosiaan niin..)

- Positiivisuutta uhkuva Dana<br><br>

Heipparallaa pitkästä aikaa!!!

On aika mennyt niin tiiviisti rakentaessa, että ei koko pääsiäisenä ehtinyt kun kotona nukkumassa käydä!! Loppusuoralla ollaan... Ihanaa päästä vihdoin ja viimein omaan kotiin (tosin ehkä vasta toukokuun lopulla...)!!!!

Lauralei Voimia, voimia!!!! :hug: Toivotaan todella että kaikki on kunnossa!!!!

Punaisia paholaisia on näköjään ollut IKÄVÄN paljon liikenteessä!!! :hug: Kaikille lohdutus-halit yhdessä & erikseen!!!!

Danalla Mukavia, mukavia masu-asukki kuulumisia!!! Noita on mukava lukea! Antaa hieman toivoa tulevaan!!!

Täällä oman navan puolella ollaan odottelevalla kannalla... Toisaalta on tosi hyvä fiilis kun asiat lähtee rullaamaan näin mielettömällä vauhdilla! Toisaalta kärsimätön ja vähän saamaton olo. Tuntuu aika kurjalta ajatella että periaatteessa asioihin ei itse pysty millään lailla vaikuttamaan itse. Kemiallisesti säädellään kierto Tampereen aikatauluihin sopivaksi jne. Greippimehut ja ovulaatiotestit on unohdettu... Mutta rakennuksella ja samaten töissä on nyt niin hirveää kiirettä ja hälinää et eipä tässä ehdi paljon tässä suossa rypeä!!! Mies on ollut aivan ihana, hirveän positiivisella mielellä. Mutta kaiken kaikkiaan epätoivoon ei ole vaivuttu ja itse asiassa toisaalta on todella helpottavaa tehdä kaikki vain kirjallisten ohjeiden (lääkitykset, gyn. käynnit...) mukaan, helppoa olla toisten ohjailtavana! Toivotaan vaan että se myös johonkin johtaa!!! :)
Mut ihan peruspositiivisesti täällä asia otetaan, ihmeen vähän stressaan asian takia...

Tuulisin terveisin, Mariska :wave:

Noniin,

liityn joukkoon, hmmm, punaiseen. Aamuisen negatestin jälkeenhän se paholainen porhalsi paikalle, vielä aika kamalien kipujen kera. Olen ollut töissä hätää kärsimässä, kun olen yrittänyt jotenkin pystyä seisomaan ja istumaan normaalin näköisesti (enkä kippuralla kerien). Lisäksi töissä oli harvinaisen rasittava päivä.

Lisäksi olen töiden jälkeen ravanut ostamaan kahdelle vastasyntyneelle lahjaa. Aika absurdia toimintaa juuri tänään.

Pötkylälle kaikki sympatia. Kun itselläkin välillä on sellainen olo (ja nyt lainaan jostain toisesta pinosta löytämääni ajatusta), että ihan kuin jonottaisi kaupassa jonotusnumeron kanssa mutta muut kiilaisivat edelle. Eli joskus näinä synkkinä päivinä on sellainen olo, että eikö se jo pian olisi minun/meidän vuoro. Pötkylä, sun vuoro tosiaan olisi, samoin Mariskan ja monen muunkin toki, Katin, Kummin, Kirsin, Bantskun, Wintiön...

Tsemppiä teille! Kiva kun Mariska olet positiivisella mielellä.

Tämä vuodatushan ei siis tarkoita sitä, että suhtautuisin teihin onnekkaisiin nopeasti raskautuneisiin negatiivisesti. Olen vaan välillä kade. Ottakaa tämä merin jokakuukautisena marinana.

:LOL:

Olen nimittäin huomannut, että käyn täällä aina vuodattamassa synkkyyttä, kunnes sitten vaihdan huumoriin, ja positiivisuuteen, ja ooptimismiin, ja....Eli kuten pötkylä sanoi: naisen elämäähän tämä.

On muuten jännä, miten mulla kierrot 3 kuukauden sykleissä tasaavat niin, että keskiarvo on noin 31 päivää. Eli tyyliin: pitkä kierto, lyhyt kierto, keskipitkä kierto TAI lyhyt, lyhyt, pitkä. Ja taas keskiarvo on sama. Joku muukin ihmetteli muistaakseni samantapaista asiaa...Lopulta menkat alkavat vaihtelevista pituuksista huolimatta taas samana päivämääränä.

Lopuksi: Dana, ihania kuulumisia sulla! Niitä ei ole jostain syystä YHTÄÄN ankea lukea, teidän ihkujen vatsakatkistenne ja mönkijöidenne kuulumisista.

Hyvää vointia itse kullekin! Vieläkö joku jännää tällä viikolla?

:wave:

Joo, eipä täälläkään enää jännätä ei - punainen paholainen saapui tänään jälleen kerran paikalle, vaikka se olikin ihan odotettavissa. Kiertopäiviä kertyi tässä kierrossa niinkin paljon kuin kp 40! Ihan sairasta! Mutta, kuten sanottu, olen tehnyt oman "diagnoosini" sen suhteen, että jos ei ovuloi, niin silloin on kiertokin pitkä. Meitä tädin yllättämiä taitaakin olla juuri nyt harvinaisen paljon.

Meri, kiitti sulle tsempityksestä! Mulla on ihan samat fiilikset sen suhteen, että koska olisi oma vuoro... Tietysti täytyy iloita vilpittömästi kuitenkin kaikkien raskautuneiden puolesta. Epätoivo vaan välillä valtaa mielen - halusi tai ei...

Ton kierron pituuksien osalta en ole itse tehnyt samanlaisia havaintoja, koska mulla ne nyt on mitä on - kaikkea löytyy väliltä kp 28-41. Aika jännä kuitenkin tuo Merin havainto.

Pötkylä ja Mariska, meillä kans alkaa uudet tuulet puhaltamaan näissä jutuissa. Todennäköisesti alkaa se Pötkylän mainitsema piikittely täälläkin - HUI! Ennen sitä kuitenkin pitäisi vielä tällä viikolla käydä labrassa ottamassa pari testiä ja sitten ensi viikolla aukiolotutkimukseen, jota odotan pelokkain fiiliksin. Kuten Mariska osuvasti sanoi, on toisaalta helpottavaa olla jonkun toisen ohjailtavana ja noudattaa vaan parhaan kykynsä mukaan annettuja ohjeita. Toivotaan, että me päästään pitkälle, eikös juu? Missä te muuten olette hoidoissa/aloittelette hoitojanne, jos saa kysyä?

Ai niin, Dana, onnittelut lasketun ajan vahvistumisesta ja vilkkaasta pikkukyytiläisestä!

Lauralein kertomusta lukiessa kyllä karvat nousivat pystyyn. On se niin kumma, että sitten kun kaikkien näiden hankaluuksien jälkeen onnistuu raskautumaan, niin sitten se pelkääminen vaan jatkuu toisella tavalla.

Heipsun! Täällä sitä ollaan ensimmäistä kertaa! Jännäten lueskelen tilanteitanne. Ihan uusia ilmaisuja mulle noi punaiset paholaiset ja tädit... Hih!

Oon 33v iloinen tytönhupakko ja nautin elämästä, vaikka omat pienet piiperoiset ympäriltä vielä puuttuukin. Yrittäminen meillä aloitettiin tosissaan 02/2005, keskenmenoja ei ole ollut. Nyt takana kolmen kierron Terolut-kuuri ja yhden kierron Clomifen +inseminaatio.

Tervetuloa, Soraya :wave:

Pahoittelut puolukkapäiväläisille ja tsemppiä piikittelijöille ja muille hoitoja aloittaneille ~ tuntuu olevan paljon porukkaa aina samassa tilanteessa kerralla, jänskä juttu. Niin ja jo kyydittäjille sitä vauvaliimaa rutkasti!

Täällä ei mitään kuulumisia, siis kp 7 menossa (lue: tylsä vaihe) ja koulutuspäivään lähtö edessä. Alkaa jo mietityttää tuo hoitoihin hakeutuminen, kun kuitenkin kolme vuotta vaavi on saanut tulla tjot-meiningillä ja yli vuosi on jo oikein yritetty. Mutta odotellaan varmaan nyt luomuna sinne tulevaan vuodenvaihteeseen, kun siitä kerran jo sovittiin.

Mitäs muille kuuluu?
Aurinkoista päivää kaikille!

DANA, ihania vauvauutisia sulla, olen tosi iloinen että masuasukilla kaik hyvin =)

Kati 231; mä käyn helsingissä väestöliiton klinikalla, vaikka en helsinkiläinen olekkaan, ollaan miehen kanssa oltu tosi tyytyväisiä siitä miten nopeasti asiat etenee (etenkin mies on ollut kun sillä olisi hirveä kiire ostamaan pinnasänkyä) ja henkilökuntakin on hirmu mukavaa.
Kyllä vähän hirvittää kun lekuri sanoi että tavallisesti endon kanssa suositellaan suoraan koeputkihedelmöitykseen siirtymistä mutta meillä nyt kokeillaan 3-4 inssiä ensin kun meissä ei muuta vikaa ole (paitsi päässä).
Ja onhan noi inssit tietty vähän edullisempia kuin koeputkihedelmöitys (käydään siis yksityisesti).

SORAYA[/b] tervetuloa mukaan.

Voi itku miten paljon tätejä pöllähtänyt kylään :( Ja miten vastustaa raskausaika Lauraleillakin, voimia :hug: Toivottavasti vuotojen syy selviäisi, eikä mitään aihetta huo-leen olisi, sillä tuo tietämättömyys on aina kaikista pahinta! Danalla oli ihania vauvakuulumisia! Kaikkea hyvää sinne masu-asukille!

Minä täällä jotenkin vielä ihmeen kaupalla sinnittelen ilman menkkoja :eek: Mulla on nyt meneillään kp 29/26-32 ja mielestäni olisi vuorossa n. 28-29 päivän kierto. Olen itselleni luvannut, että lauan-taina käyn ostamassa elämäni ensimmäisen raskaustestin ja teen sen sunnuntai-aamuna (kp 32) mi-käli menkkoja ei sitä ennen näy. Rinnat ovat edelleen ihan älyttömän kipeet ja nyt pari päivää nän-nit ja niiden ympäristö on ollut niin arka, että pelkkä hipaiseva kosketuskin sattuu. Muuten mitään raskausoireita en ole bongannut. Mulla oli vielä alkuviikosta pienen pientä tuhrua päivisin, mutta tiistain jälkeen ei kerrassaan mitään, joskin menkkakipuja on ajoittain pahastikin. Tässä siis odotel-laan ja ihmetellään... Tuntuu, että täällä niin moni on odottanut ja yrittänyt jo todella kauan, niin eihän meillä voi tärpätä näin nopeasti, kun kuitenkin tämä on vasta 4. yk. No, senkin mahdollisuu-den näkee sitten sunnuntaina, mikäli täti ei kurvaa ennen sitä paikalle. Mutta tsemppiä ja lämpöisiä ajatuksia kaikille hoitoihin ryhtyneille ja niihin meneville!

Ja tervetuloa Soraya !

Ihan ensiksi :hug: kaikille tädin yllättämille sekä Lauraleille kaikesta kokemastasi huolesta. Onneksi sydän sykkii :heart:. Oli myös hyvä kuulla, että Kirsillä oli vahva ovis. Toivottavasti kuulette vappuna hyviä uutisia!

Saadaan onneksi jännittää Sparkia, oireesi kuulostavat edelleen lupaavilta. Mäkin olin ihan päällä puuhun lyöty, kun meillä tärppäsi yk 2:sta. Olin henkisesti varautunut vuoden odotteluun, mutta toisin kävi. Välillä nolostuttaa oma onni, kun muut ovat joutuneet niin pitkään yrittämään, mutta toisaalta, nämä asiat lienevät niitä, joihin ei itse voi juurikaan vaikuttaa.

Danalla oli ihania ultra-uutisia. Minulla on parin viikon päästä varhaisultra ja samalle viikolle ajoittuu ensimmäinen neuvolakäyntikin, joten toivon ajan kuluvan sukkelaan. "Oikea" ultra on vasta toukokuussa, kun ensimmäinen kolmannes alkaa olemaan takana päin.

Ajan kulkua kiirehdin siksin, että toivoisin tämän pahan olon jo loppuvan. Yritin käydä yhtenä päivänä töissä, mutta se ei oikein sujunut, joten olen nyt sairaslomalla. Ensi viikolla on kyllä otettava itseä niskasta kiinni ja mentävä töihin. Tiedän kyllä jääväni heti kiinni tästä raskaudesta, kun en voi sulkeutua omaan huoneeseeni. Mun piti jo kertoa pomollekin, missä mennään ja yksi työkaveri arvasi heti, kun näki minut...

Eli aika ristiriitaisissa tunnelmissa edetään. Toisaalta on ihana olla raskaana ja tuntea se, mutta olen jo ihan uupunut tähän pöntön halailuun ja heikkoon oloon.

:whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: - siis paljon plussatuulia kaikille heti sillä silmänräpäyksellä, kun punahilkat, tädit ja muut vierailijat ovat häipyneet maisemista.

Nefer, rv 8

j.k. Tervetuloa joukkoon, Soraya

Uteliaisuutteni kyselen, että kuinka paljon nuo lääkitykset, hoidot, koeputkihedelmöitykset ym. maksavat? Voi henkisesti alkaa valmistautumaan, jos ei vuoden loppuun mennessä ole raskaaksi tullut...

Mulla on tänään ollut iloinen päivä. Aamulla sain kutsun työhaastatteluun. Eikä siinä kaikki -- hetken kuluttua soitti hyvä ystävä ja kertoi saaneensa töitä! Valmistuimme samana päivänä. Olen murehtinut hänen työttömyyttään lähes yhtä paljon kuin omaanikin. Huomenna on siis oma työhaastatteluni... Saas nähdä kuinka käy...

Tervetuloa Soraya :wave:

Hannelelle hurrrjasti tsemppiä ja onnea työhaastatteluun!!!
Toivottavasti saat työpaikan. Monestihan sellaiseen tilanteeseen saattaa se vauvakin sitten haluta tulla. :)

Tänne ei ihmeitä. Talviloman jälkeen eka työpäivä, blääh!
Olisin voinut jo jäädä samalla äitiyslomalle :LOL:
...noh, pakko kai on vielä vähän rahaa ansaita..

Luulin jo, että väsymys on mennyt menojaan, mutta kyllähän tuon työpäivän jälkeen olin ihan poikki ja päikkärit poikaa.

Sparkille jättipeukut!! bd

Tervehdys!

Tervetuloa, Soraya minunkin puolesta! Mukavaa saada tänne uutta porukkaa!

Spark, täällä pidetään peukut pystyssä! Oireesi kuulostavat kyllä niin siltä itseltään... Monethan ovat juuri kertoneet rintojen arkuudesta, josta sitten raskauden havaitsivat.

Hannele, hinnoista en itse vielä tarkkaan tiedä, koska vasta ensikäynti takana. Puhutaan kuitenkin monista, monista sadoista euroista aina tuhansiin saakka. On se hullua, kun tällaisenkin rahan voisi kyllä mielellään käyttää myös ihan johonkin muuhun. Toisilla kuin se itse varsinainen lapsen tekeminen ei maksa mitään sanan varsinaisessa merkityksessä. :LOL:

Pötkylä, me käydään Felicitaksessa. Alustavasti lekuri sanoi, ettei meillä kannattaisi ryhtyä insseihin ollenkaan, vaan ensin kokeillaan tota hormonilääkitystä piikityksellä ja jos se ei toimi, niin sitten suoraan ivf:ään.

Illan jatkoja! Ja ihanaa, kun huomenna on jo perjantai ja kaunis viikonloppu tulossa! B)

Hannele-74:käy kurkkaamassa esim väestöliiton sivuilta, siellä on hintatietoa. Aina on tietysti vaihtoehtona kunnallinen hoito, joka ei siis maksa muuta kuin polimaksut ja lääkkeet eli tulee edullisemmaksi. Mutta pidetään peukkuja ja pottuvarpaita pystyssä että plussaatte luomusti +++

Me valitsimme yksityisen koska: Halusimme päästä liikkeelle vauhdilla. Lisäksi tietysti minä olen ylipainoinen (en sairaalloisen, mutta on tuota kumminkin), ja kunnallisella puolella oltiin sitä mieltä ettei mitään tehdä ennenkuin laihdun normaalipainoiseksi (ja sitä ei tapahdu koskaan). Yksityisellä tutkittiin ja hutkittiin ja tultiin siihen tulokseen että mun ylipaino ei vaikuta raskautumiseen millään tavalla. Mulla on ns. hyvänlaatuista ylipainoa kun on tuota lihasmassaakin jonninverran kertynyt.

Kati231 Meille kans lekuri sanoi että voitais siirtyä suoraan koeputkihedelmöitykseen jo ennenkuin mun endo selvisi. Itse pyysimme inssin mahdollisuutta ja siihen suostuttiin kun onnistumismahdollisuudet kuitenkin ovat olemassa ja mä en ole ihan varma haluanko koeputkihedelmöitykseen ollenkaan?
Olen kuullut että joillain klinikoilla tehdään alkuun ns. koti-inseminaatioita eli hormoonilääkitys on ihan sama kuin inssissäkin, lekurilla käydään tarkistuttamassa munisten koko ja irrotuspiikkikin otetaan silloin kun lääkäri niin määrää, mutta siittiöiden vienti kohtuonteloon hoidetaan kotikonstein. En tiedä kumpi parempi tai huonompi. Meillä siis ensimmäinen inssi edessä, jos kaikki menee hyvin, parin viikon päästä :p
Äläkä kauhiasti pelkää sitä aukiolotutkimusta, hyvin se menee!

Mikäs on Sparkin tilanne?

Aurinkoista perjantaita!
Ihanan lämmintä luvattiin viikonlopuksi, kesä on selvästi tulossa!!!! B)

Kati231 Hoidoissa käydään täällä länsirannikolla Vaasan KS:ssa. Itse koeputkihedelmöityshän tehdään sit TaYS:ssa.

Tere Tulemast Soraya!!!

Hannele-74 Onnea työpaikka haastatteluun!! Itse kävin viime vkolla haastattelussa, 40 hakijaa oli ja 6 haastateltiin. Alkuviikosta soittivat että uusi haastattelukierros, tällä kertaa haastatellaan enää 3!! IIK, ensi viikolla siis uudelleen!! Jännittävää!!!
Noista hinnoista; mehän ollaan matkassa TK-lääkärin lähetteellä joten pkl käynnit (sis. TaYS:n käynnit) on pelkillä PKL maksuilla. Lääkkeet tietysti joutuu itse hankkimaan ja karkeasti laskettuna jo pelkät TaYS:n keräykseen valmistavat (ei siis kaikki) maksavat 1 kierrolta 850 e... Kelahan korvaa koko loppuvuoden jos tulee täyteen n. 650 e. Toi rajahan paukahtaa meillä heti.

Spark Toivotaan parasta!!! TSEMPPIÄ!!!!

Lähdenpä valmistautumaan iltavuoroon!!!! Nauttikaa auringosta!!

:wave:

Yhteistyössä