Jaaha, terve kaikki!
Ihan ensimmäiseksi kiitokset
Elballe uudesta pinosta. Mietiskelit noita harkkasuppareita ja niiden tehoa. Mulla kävi niin, että esikoisesta harjoitussupistuksetkin ilmeisesti tehos, koska kohdunkaula lyheni ennen aikojaan ja jäin aikaisin sairaslomalle. Tässä raskaudessa tulee myös (välillä tosi kipeitäkin) harkkasuppareita, mutta vielä ei ainakaan ole tehonneet. Eli kyllä se kohdunkaulan tilanne kannattaa tarkastaa, jos yhtään mietityttää!
Tuulentyttö täällä ollaan vielä töissä, äippäloma alkaa 18.5 eli sen 30 päivää ennen laskettua aikaa. Ajattelin yrittää olla ihan loppuun asti, vaikka välillä jo nyt on aika tukalaa olla töissä.
Karvojen poisto. Mä kiinnostuin nyt tuosta sokeroinnista. Itse olen vielä sheivaillut alapään ja sääret normaalisti, mutta rupee se olemaan kyllä aika raskasta ja kyllä se alapää aika sokkona menee. Kohta varmaan luovutan ja rehotan loppuraskauden. Mies tosin näyttää tykkäävään sekä karvattomasta että karvasesta versiosta ja sanoi, että anna sen alapääsi nyt olla kerrankin rauhassa ja rehottaa
Tuota sokerointia voisi kyllä ruveta harjoittelemaan sitten raskauden jälkeen, en taida uskaltaa nyt ruveta.. Pystyykö sillä siis ottamaan ihan kaikki karvat pois??
Suonikohjuja ei täällä (kai) ole. Miltä ne näyttää? :ashamed: Istumatyötä kyllä teen minäkin, niin en yhtään ihmettele jos niitä tulee jossain kohtaa. Mutta muuten noista noloista vaivoista, mulla taitaa olla
peräpukama, ehkä useampikin. Ummettaa niin pirusti ja tuntuu kuin siellä olis jotain ylimääräistä. Ärsyttävää.
Muuten
vaivoina on helvetillinen närästys edelleen, kävely on tukalaa, liitoskivut on tosin paljon paljon helpommat mitä ne oli jossain vaiheessa, mutta pitkät kävelymatkat aiheuttaa edelleen tuskaa, selkäsärkyä on jonkin verran, samoin takalantion kipua.. Että ei tässä mitenkään kovin hehkeä ja hyvinvoiva olo ole.
Vauvan asennosta mulla ei ole hajuakaan. Kääntyilee ilmeisesti vieläkin ihan hirveesti, kun liikkeet tuntuu niin eri puolille. Usein myös puskee itseään mahasta läpi, mikä on tosi friikin näköistä ja aika ikävänkin tuntuista. Mutta on se vaan niin ihanaa silti :heart:
Rockstone mietin myös tuota rakkoasiaa. Mulla esikoisen synnytys kesti noin 13 tuntia, josta ponnistusvaihe alle 10 min. Mutta se avautumisvaihe eteni aika hitaasti, kunnes sitten mulle laitettiin katetri ja voi hyvänen aika miten paljon sitä pissaa tuli! :O Siis sitä vaan tuli ja tuli. Ja saman tien rakon tyhjennyksen jälkeen vauva potkaisi pari kertaa todella lujaa, kalvot puhkes, lapsivedet tuli ja mulle tuli järjetön tarve ponnistaa. Niin jotenkin tuntuu, että se täysinäinen rakko oli ensin tiellä.
Naene meillä mies lopetti tupakoinnin reilu vuosi sitten. Mutta se oli kyllä mulle sellainen stressin aihe ja ahdisti silloin aivan älyttömästi. Varmaan jos se ei olis lopettanut tupakointia, niin riideltäisiin siitä nyt koko ajan. Ymmärrän siis sua täysin, mutta ei kai se lopettaminen onnistu, ellei miehesi sitten todella halua itse sitä?
Eiköhän tässä ollut tätä tekstiä tarpeeksi
Linneat 28+4