<3 Kesäkuun Kullannuput 2013 <3 *huhtikuussa*




Päivityspyynnöt punaisella tai selkeästi erilleen muusta tekstistä, kiitos!


* Meitä on nyt 104 odottajaa!! *

* 34 tyttölupausta & 25 poikalupausta & 1 poikaveikkaus *


LA/NIMERKKI/ IKÄ/ MONESKO LAPSI/ SYNNYTYSSAIRAALA

28.5.
murkku/24/1./HYS/*poikalupaus*
Eulalie/35/2./?

29.5.
Kesähaave/33/2./?

31.5.
Birre86/25/2./LS/*tyttölupaus*

1.6.
Hattiainen/28/2./PHKS/*poikalupaus*

2.6.
KatsuAmsku--/35/4./TYKS/*tyttölupaus*

3.6.
ToinenToiveissa/35/2./NKL/*tyttölupaus*
Kirsikkabanaani/29/1./NKL
Madrigal/34 /4./OYS/poikaolo *poikalupaus*

4.6.
Naene/29/1./NKL/*tyttölupaus*
Aamukaste77/35/3./TAYS/*tyttölupaus*

5.6.
Kuumeileva äippäx3/30/4./HYS/*tyttölupaus*
LilliAnn/34/2./?/*poikalupaus*

6.6.
rakkauslapsi/?/4./SeKS
Caitlyn/23/1./OAS/*tyttölupaus*
Rockstone/33/2./K-HKS/*poikalupaus*
Mustikkasuu/37/2./PS/*poikalupaus*
Nemonen/?/3./PHKS/*poikaveikkaus*

7.6.
alkusyksy/22/?/?
Kesävauvva/?/2./SeKS

8.6.
ellamariella/23/3./TAYS/*tyttölupaus*
muffi /28/2./SeKS
haavevauva/26/1./TAYS
Niiskuneiti82/31/4./TYKS/*tyttölupaus*

9.6.
ninni87/24/2./kotona?
hunajapuu/25/1./LPKS/*tyttölupaus*
lindacandy/19/1./?/poikaolo *tyttölupaus*

10.6.
Emppuli83/30/1./LPKS
hiirunhenkäys/30/2./?

11.6.
Sugarmama/24/1./TAYS
nelHM /3/4./KYS
kultakimpale2/?/2./?/*tyttölupaus*

12.6.
LittleOne/28/1./OYS/poikaolo *tyttölupaus*
Ruska79/33/1./KOS/*poikalupaus*
Hööpi/?/1./PS/*tyttölupaus*
Tindis81/31/3./OYS
Oliivipuunoksa/28/1./?
Kotiäiti-88/24/3./KAKS/tyttöolo *tyttölupaus*
*Elba*/27/1./KOS/poikaolo *tyttölupaus*
Mikaela./36/2./K-SKS
*LuNa*/29/3./PHKS

13.6.
safu89/23/2./PHKS
Neminka/30/2./KOS/tyttöolo *poikalupaus*
18andpregnant/18/1./LPKS/*tyttölupaus*
maikkii/19/1./HYS/*tyttölupaus*

14.6.
Fatu/27/1./TYKS
Ocelot/19/2./SeKS/poikaolo *poikalupaus*
kodehu/29/1./OYS/poikaolo
Kristis86/26/2./NKL/*tyttölupaus*
Tiiiiu/21/1./KOKS/*tyttölupaus*
hapsiainen84/?/3./KAKS/*poikalupaus*
amalia07/?/3./TYKS

15.6.
Sheldon/25/1./SEKS
Elselli/37/3./KOS
Miltsu87/26/1./ulkomailla/*tyttölupaus*
Amanda-88/?/2./?/*tyttölupaus*

16.6.
Inkkunen/33/1.TAYS
Terese/33/2./KHKS/poikaolo *tyttölupaus*
häpimama/29/4. & 5./KOKS/*poikalupaus*&*poikalupaus*
Kananugetti/27/2./KOS/*poikalupaus*
Annintähti/32/3./KOS/*poikalupaus*
Hellioz/23/1./OYS/*tyttölupaus*
MelkeinPrinsessa/24/1./SAS

17.6.
Kultatiuku/36/5./PKSSK/*poikalupaus*
pieni salaisuus/23/1./PHKS
sonsku89/24/3./SeKS

18.6.
Pele/33/3./TYKS/*tyttölupaus*
evamaria82/31/4./JS/tyttöolo *tyttölupaus*

19.6.
iwi/20/1./PHKS
tillukas/32/3./?/*tyttölupaus*
Dynamite/27/2./PHKS
MiiJane76/36/4./JS/*tyttölupaus*

20.6.
Onnellinen<3/25/1./OYS/*tyttölupaus*

21.6.
Sanuk/31/3./NKL
Janehh/20/2./SatKs
Limperi/29/2./VKS

22.6.
zipuli/34/2./L-PKS
Nicola81/31/3./TYKS

23.6.
Linneat/26/2./TYKS/*poikalupaus*
Kenguruemo/33/2./KOS/*tyttölupaus*
pieni toive/?/2./?

24.6.
Babyfever/27/1./KOKS/*poikalupaus*
Jessina/?/3./TYKS
edma/22/1./KOS/*poikalupaus*

25.6.
wilma79/33/2./?
Piimis/24/1./SATKS
Lilleri82/30/2./K-PKS/tyttöolo *tyttölupaus*
tiuhti_/23/2./PS/*poikalupaus*
Vanilla Tea/31/1./VKS/poikaolo *tyttölupaus*
iitu85 /?/1./ SatKS

26.6.
foibe/21/1./KOS/*poikalupaus*
aronoele/?/2./OYS/*poikalupaus*
tuulentyttö/30/3./KOKS/*tyttölupaus*
Pe/29/4./PHKS/*poikalupaus*
Kärhö/?/1./?/*tyttölupaus*

27.6.
marme/26/2./MKS
Tuisku83/29/2./TYKS/*poikalupaus*
heisu81/32/3./OAS/tyttöolo

28.6.
Brunet82/30/2./TYKS

29.6.
maja12/27/3./?
Mimmii/25/1./KYS/*poikalupaus*

1.7.
emiliainen/18/3./SeKS

2.7
Juliet83/30/1./OYS/poikaolo *poikalupaus*

3.7.
Minix/26/2./LKS



Taustalla
Pökön tyttö


Menetyksen kohdanneet
susupala
seinisipe
Naapurin tyttö
rakkaudesta äiti
Vaelimerkki
Soosoo


SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKSSK = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala



Facebook-ryhmästä kiinnostuneet, laitelkaa yksäriä emiliainen.
 
Viimeksi muokattu:
Tässä on nyt vihdoin uus pinkka. En oo ehtiny aiemmin tehdä kun meni koko pääsiäinen ylitöissä. Oon nyt näillä ylitöillä vetäny itteni niin piippuun että oon ollu tosi itkunen monta päivää. Tiedä sitten johtuuko hormoneista vai mistä... Eikä asiaa oo yhtään auttanu se että ukko oli viihteellä melkeen koko pääsiäisen. Aina sitten jää kaikki kotiaskareet ja koirien hoidot mun harteille. Nyt todella tuntuu siltä että voisin vaan ottaa jonkun äkkilähdön johonki, ihan sama minne missä sais olla vaan ja ihan yksin. Nyt päätin että nää ylityöt saa jäädä kun ei oo noita vapaapäiviä viimeiseen kuukauteen montaa ollu ja tässä näkee sitten tuloksen. Kai sitä raskausaikana vaan täytyis antaa itselleen lupa olla vaan.

Kukas oli joskus aiemmin käynyt ottaa brassivahauksen? Olitko tyytyväinen ja kauan karvat pysy poissa? Itse olen kotona tehnyt noilla easy sweetin sokereilla (www.sokerointikotona.fi) mutta pikku hiljaa alkaa tuntumaan hippasen vaikeelta kun ei tonne alakertaan enää nää kunnolla :D
 
Kiitos Elba uudesta pinosta! Koitahan ottaa nyt aikaa itelleski. Niin ne vaan kuukaudet menee, vaikka lokakuussa tuntu, että kevääseen on ikuisuus.

Sokeroinnista. Meillä mies tekee sen, on tehny aina ennenkin. Jotenki kätevämpi ku ite alkaa säätämään.

Täällä ollaan selän takia sairaslomalla. Ei vaan kestä enää toimistossa istumista. Ja kyllä tuo oireilee, jos liian pitkää seisoskelee tai kävelee, missään oo oikeen hyvä. No, onpahan aurinkoisia päiviä, käytän koiria sitte vaikka kymmenellä vartin kävelyllä päivässä. Vauva kuulema kääntyny raivotarjontaan (onneksi), sekin selvisi vain, kun lääkäri, joka pikasesti kokeili kohdunsuun tilanteen, mittasi sf-mitan ja doppleroi sydänäänet, oli kirjannu sen neuvolakorttiin, kun sairaslomaa viime viikolla hain. Mystistä, että tommosessa puolen minuutin tutkinnassa ois tarjonnanki tarkistanu eikä siitä mitään puhunu. No, itellä ei oo mitään havaintoa, että miten päin siellä köllitään, mutta jos perätilasta on käännytty, niin ei haittaa, vaikka korteista sen ois lukenu :D

kodehu 29+3
 
Kiitos elba uudesta pinosta!! :)

TÄSSÄ KUUSSA ALKAA MAMMALOMA!!!!! Jeeeeee :p :p :p

Ja huomenna alkaa KOKSin harjoittelu, eli pääsee näkemään ihania vastasyntyneitä!! :heart: toivottavasti en ala itkee, ku oon niin innoissani niistä :D

BF & poitsu 28+0 POKS :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hööpi
Mites toi kotisokerointi toimii? Tosi jännää.. eli ootte tilannu vaa tollasen sokerin ja sit jonkuu liuskan millä vedellään? Onko vaikeeta tms? Itse haluaisin todellakin kokeilla, sheivaaminen se vasta työlästä onkin ja saa koko ajan olla höyläämässä.

Kiitos uudesta pinosta Elba ja koitahan levätä :heart: BF:lle tsemit työharjoitteluun.
 
Elba kävin vuosia 3-4viikon välein brassissa ja olin tosi tyytyväinen, tosin vanhalla aina otettiin. Olin onnistunut löytämään hyvän ja edullisen paikan. Nyt sitte. Kesällä kun muutettiin en ole käynyt kuin kerran, se tehtiin sokeroimalla. Mun mielestä oli kiviliaampaa (tosin kk aika vaikuttaa), kesti vain vartin, oli karvat pidempään pois mutta lasku oli 70€. Siihen loppui toistaiseksi mun brassivahaukset ;). Täytyy kyllä ehdottomasti ottaa kodehun vinkistä ja yrittää uskaltaa miehen armoille. En ole edes ajatellut että tuon voisi itsekin hoitaa. Tai jos joku täällä sattuu tietämään Turusta hyvän ja edullisen paikan niin saa vinkata.

Mulla alkoi viikko sitten flunssa, ei muuta kuin kurkku kipeä ja kipeä olo. Tuntui jo helpottavan ja pari yötä meni mukavasti. Mutta toissa iltana alkoi todella kova päänsärky, joka ei tunnu menevän ohi. Silmät kiinni maatessa on paras olla. Olen levännyt koko pääsiäisen, eilen soitin synnärille ja lääkäri sanoi että panadolia voi ottaa 4grammaa päivässä. Tuntuu vaan niin turhalta ottaa niin paljon lääkettä kun yhdestä grammasta ei ole hetkeksikään hyötyä. Myös buranaa neuvoi yhden ottamaan, ei ollut apua. Täytyy vissiin soittaa huomenna neuvolaan. Verenpaineetkin oli vaan laskeneet 94/63, eli ei sen puolesta pitäis olla mikään raskausmyrkytyskään.
 
Elballe kiitos uudesta pinosta =). Koitahan huilata, kyllä työt hoituu jotenkin muulla tavalla, pakko. Varmasti raskaushormonit vaikuttaa, että kun on väsynyt, pääsee herkemmin itku.. tiedän tunteen. Jaksamista :hug:

Karvojen ajelusta.. Mä en pysty enää :kieh:. Mulla on tuo maha NIIIN alhaalla ja timmi, että sitä ei vaan saa siirrettyä, nostettua tmv. Mä en todellakaan nää alapäätäni.. ehkä ihan hyvä, järkyttyisin vielä. Tuntuu olevan turvoksissa kun milläkin koiralla kiimassa :stick:

Raivotarjonnasta Te, kenen vauva on rt:ssä, tuntuuko teillä, että pää painaa jo kohdunsuuta? Minä epäilen tuntevani. Mulla kun tuo vauveli on niin alhaalla, että päältä päin ei saa päätä tohon käsien väliin, siis lääkäri ei saanut, enkä minäkään sitä saa. Tunnen kyllä selkeästi muun kropan ja tiedän tarkalleen, miten päin se siellä on.. eikä vaihda edes masussa puolta, vaan ollut jo useamman viikon vasemmalla puolella ja jalat potkii oikealle kylkeen. Tuo pyllykin on tosi alhaalla.. tilaa ois vaikka kuinka tuolla ylhäällä, mutta kun koko maha tippunut tuonne alas. Ja käsien liikkeet tuntuu nivusissa :O! Ja tossa karvotuksen päällä.. minusta aika alhaalla tuntuu käsien liikkeet.. Sitten mun maha on iha pinkeenä koko ajan.. Sattuu. En pysty enää oikein istumaan normi tuolissa (esim. ruokapöydässä), koska maha painaa tuonne alas.. paras asento könöttää taaksepäin hieman. Onko muilla tällasia tuntemuksia??

Tänään supistellut aika paljon :(. Alapäähän (kohdunsuulle?) nipistelee ja vihloo, varsinkin kun supistaa. Häpyliitokset ihan tohjona myös. Mulla on joku kevät mania enkä ole osannut levätä yhtään pääsiäisen pyhinä :headwall:..

Mutta huomenna ois kolmekymppiset :D, Rusinalla :heart:

Illanjatkoja naiset =)!
Nelli&Rusina 29+6
 
Omg :D pakko lähtee venyttämään pakaroita tonne vessan peilin ääreen :LOL:

Täällä on ollut varsin riitaisa ja hormonihuuruinen pääsiäinen. Sukulaisiakin nähty ihan riittävästi vähäksi aikaa... Huomenna ajattelin varata aikaa kampaajalle, jotain kivaa mullekin vaihteeksi kiitos.

Tähän asti varsin oireeton unelmaraskaus alkaa muuttua normimeiningiksi. Selkää särkee, kävelen kuin ankka ja istuminen pitkiä aikoja tuntuu kurjalta. Yöt on levottomia kun koko ajan täytyy vaihtaa kylkeä, lonkkia särkee ja valivalivali...

Mutta hei, maali häämöttää!!! Kohtahan saa kai jo alkaa pakata sairaalakassia, joohan?!

Hööpi ja kinkku 29+5
 
Ilmeisesti mun synnytys on alkanut jo... :D ja näistä pigmenttijutuista tuli mieleen, että onko teidän kainalot muuttunut ihan mustiksi? Ei oo pelkät nännit tummentunut mulla. Kainalot on niin törkeen näköiset, etten kehtaa kyllä kesällä hihattomia käyttää. Hyi hitto.
 
Huomenta ja kiitos taas uudesta pinosta! Tässä kuussa tosiaan alkaa loma! 4 vko vielä töissä jaksettava...

karvat mulla ei tuu kysymykseen karvattomuus ihon pigmentti"vian" vuoksi, bikinirajat koitan sohia höylällä ja muuten karvat lyhyeksi saksilla. Vaikeeta on, ihan hiki tulee tuossa hommassa! Loppuajasta saa mies auttaa sekä lakata mun varpaankynnet :)

raivotarjonnasta mulla kans nyt tuntuu tosi selkeästi vauvan potkut ylhäällä ja varmaan se sitten nyrkeillään hakkaa alapäähän. Lauantaina kävelylenkillä tuntui että vauva on ihan älyttömän alhaalla, jotenkin tuli kiire kotiin kun olin yksin keskellä metsää kävelemässä! Vaikka en tosiaan usko, että näillä viikoilla mulla ois vielä mitään hätää :)

itkuherkkyys voi kyllä, vedet tulee silmiin monta kertaa päivässä! Noloa välillä! Varsinkin jos töissä joutuu olemaan itku kurkussa niin se on kamalaa!

Aurinkoista viikkoa! Dynamite ja pikku-Telle 28+6
 
BF asun kotkassa, ihan Koksin lähellä. Harmi kun olet kouvolasta "asti" :D Voihan se olla et synnärillä ollaan sit samaan aikaan.

Hormooneista: Mulla ainakin on itkuherkkyys aika kohillaan. Yhdessä palaverissakin kävi kyyneleet valumaan kun yritin selittää jotain vähän tunnepitoisempaa. Kiusallista. Minusta alkaa tuntumaan et oon meistä ihan viimeisiä töissä olevia, kaikilla tuntuu alkavan äippäloma ihan kohta (kateellinen). Mulla on 7 viikkoa vielä edessä ja paljon tekemistä. Mulla alkaa mm. yksi koulutus pääkaupunkiseudulla ja nyt ei kyllä huvittais sinne ajella ei sit yhtään. Tekis miel vaa maata ja ihmetellä kotona. Toisaalta nää pakolliset koulutukset on hyvä hoitaa alta pois ennen vauvaa, koska ei helsingissä ramppaaminen ainakaan helpommaksi tule sittenkun töihin palaan ja pieni lapsi on tossa jaloissa. Pitää nyt vaan yrittää tsempata siihen toukokuun loppuun. Toisaalta kun katsoo 7 viikkoa taaksepäin ni olin viikolla 21 ja oli rakenneultra. Että nopeasti tää aika menee sit kuitenkin. Ja olen niin tekevä ihminen et kotona vois tulla tylsääkin kun muksut on koulussa. Kuinka moni teistä on vielä töissä? Ja meinaatteko olla vielä kauan? Eli siis millä viikoilla suunnttelette poisjäämistä?
 
  • Tykkää
Reactions: Babyfever1
Moi kaikki!
Kirjoitanpas pitkän tauon jlk tänne, oon tuolla Facebookissa ollut aktiivisena kesäkuun kullannuppujen ryhmässä, mutta kaikki siellä ei taida ollakaan.

Lyhyesti (siis niin lyhyesti ku nyt voi :D ) omaa napaa:
Oon tällä hetkellä osastohoidossa supistusten vuoksi ja sain eilen ekan kortisoniannoksen vauvan keuhkoja varten ja tänään toinen sitten, plus estolääkitys aamuin illoin. Tilanne kuitenkin ihan hyvä, vaikka kypsymistä kohdunsuulla ja sormi menee kanavasta läpi ja kanavan mitta on kaiken kaikkiaan lyhentynyt 2,5cm, mutta pitkästä alkumitasta johtuen on vielä täysimittainen. :)
Meille tulee TYTTÖ ja se on jotenkin superia, kun on jo kaks poikaa, vaikka ei sillä loppuviimein väliä ookaan, kunhan pieni on terve. <3
Lisäksi mulla on streprokokki b positiivinen eli se agalactiae, eli synnytyksessä sitten laitetaan se antibioottitippa.
MUUTEN on mennyt hyvin. :D Supisteluja ollut puolivälistä lähtien ja näitä osastojaksoja muutama.

Karvat. Voi että mä vihaan niitä, mutta en näe sutia niitä pois. Brassin haen viim ennen synnytystä. Oon miettinyt laitanko miehen hommiin ja samalla vois niitä varpaankynsiäkin lakata. :D

Onko kukaan muu miettinyt tuota TENS-laitetta synnytykseen? Edellisaamuna synnyttänyt ystäväni hehkutti sen tehoa todella ja ajattelin mahdollisesti myös vuokrata sellaisen avautumisvaihetta ajatellen.

Koitan aktivoitua myös täällä, joskin kännykällä on hiukan hitaampaa, mut kotikoneella sitten. :)

Ai niin! Vauva on tällä hetkellä perätilassa ja painoarvio oli edellispäivänä 1,1kg. :)

-Pele 29+0
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa, että muillakin on kurjaa! Itsellä on juuri nyt sellainen olo, että ei kiitos enää päivääkään ja enää kolmisen kuukautta jäljellä... Mikään vaiva ei ole ylipääsemätön, mutta kokonaisuus tympii: häpyluu juilii, si-nivelet jomottaa, lonkat särkee, nivuset vihloo, supistelee, alapäässä tuntuu painetta, väsyttää, uniasentoa ei enää löydy, verenpaineet taitaa olla taas ihan olemattomat (normaalistikin tosi alhaiset) kun koko ajan pyörryttää, tai sitten hb on taas laskussa, ummettaa, tissit särkee, maha painaa, maha on tiellä... Eli ei mitään erikoista tänne ;)

Alapääkarvoitus elää täälläkin nykyään ihan omaa elämäänsä. Kun ei ylety, niin ei ylety. Toisekseen maha alkaa niin alhaalta, ettei siitä taitteesta saa edes höylättyä. Vielä sentään sain varpaankynnet jotenkuten itse leikattua. Kun siinäkin joutuu jättäytymään taas miehen armoille, alkaa tulla todella tympeä olo (kukaan ei osaa leikata kynsiäni oikein paitsi minä).

nelli kuulosti myös henkisesti varautuvan ei-sairaalasyntymään. Nyt kun kohdunkaula hiljalleen kuulostaa täälläkin kypsyvän liki olemattomilla supisteluilla, edellisen synnytys huomioonottaen ja lääkärineuvolan lääkärin (gyne) sanomiset muistaen aikanaan lähdemme synnärille reilun pyyhepinon kanssa. Matkaa on siis tuollainen rapiat tunti.

muoks. Käyttääkö joku muu jo vadelmanlehtiteetä? En tiedä oliko teellä osaa tai arpaa edellisessä synnytyksessä, jota ennen sitä join, mutta synnytys oli todella miellyttävä ja sopivan ripeä kokemus (avautuminen 3h, luomu). Siispä sitä lipitän taas, josko se jotain auttaisi.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Elballe uudesta pinosta! :flower:

Mulle voisi päivittää iäksi 33.
Kiva Pele kuulla sinustakin. Pidä nyt tyttö vielä masussa kasvamassa :hug:

Tens Ostin itselleni Tensin omaksi ja toivon, että siitä on apua varsinkin synnytyksen alkuvaiheessa. Lopussa se ei taida enää auttaakaan. Sain ekassa synnytyksessä niin paljon kaikkia kipulääkkeitä, kun synnytys pitkittyi ja haluaisin nyt vähän vähemmän mömmöjä kiitos... Toinen salainen aseeni on Epino Delphine Plus, jolla alan harjoittelemaan, kun äitiysloma alkaa. Käytin sitä myös ennen ensimmäistä synnytystä ja selvisin ilman mitään vaurioita alapäähän.

Karvat rehottaa :ashamed: Koitan bikinirajaa siistiä höylällä ja saksilla muuten lyhennellä. Mutta ei se kaunista katseltavaa ole :LOL:

Äitiysloma alkaa vappuna, jee! 19 työaamua jäljellä.

Vadelmanlehtiteen vaikutuksista en ole tietoinen. Täytyypä tutkia asiaa...

Vaivoja on lähinnä maha-ahdistus. Rasituksesta tulee supistuksia, joten liikuntaa en voi harrastaa ja se ottaa päähän.. Muuten on vaan yleisesti sellanen norsuolo, että tuntuu vaan että lyllertää paikasta toiseen ja hengästyy pienestäkin. Pitäisi kai olla vaan tyytyväinen, kun ei ole pahempia vaivoja, mutta en ole tottunut olemaan tällainen väsynyt raihnanen ämmä :D Tsemppiä kaikille jaksamiseen!

rockstone & mini 30+5
 
Vadelmanlehtitee aiheuttaa ainakin mulla mojovia supistuksia. Viimekertainen synnytys kesti vesien menosta lapsen syntymään 3h26min ja takana oli kuppitolkulla tuota teetä. :) En tiedä liekö sattumaa vai ei, mutta avaavat supistukset oli tosi voimakkaita ja kohdunsuu avautui sitten 3cm->10cm alle tunnissa. :)
 
Mulla sinällänsä hassut synnytykset. Ekasta supistuksesta n.3 tuntia, niin muksut olleet tässä maailmassa. Ja koskaan ei ole lapset laskeutuneet ennen synnytystä ja vedet ei ole menneet itekseen.

Keskimmäisen kanssa olin 9cm auki, kun sairaalaan päästiin. Siellä sitten puhkastiin vedet ja poika syntyikin.
Kuopuksen kanssa ei varsinaisia supistuksia tullutkaan ennen kalvojen puhkasua. Olin 4cm auki, kun menin Jorviin näytille, koska takareidet kipeytyi. Ja siitä vajaa 2h, niin poika oli masun tällä puolella.

En kamalasti viitsi jäädä kotiin odottelemaan supistuksia. ;)
 
Kiitos uudesta pinkasta! :flower:

Ihanan paljon tullu myös tekstiä pääsiäisen aikana. Sai työpäivän hyvin käyntiin kun lukas niitä :)

Teki kyllä terää viiden päivän loma. Tosin nyt entistä rankemmalta tuntu palata töihin. Ei oo istuminen enään yhtään kivaa!!! Pääsiäisenä tuli hiihettyä joka päivä ja käytyä patikoimassa yms. MUTTA tää istuminenon vaan tuskaa! Voisin ryhtyä lappuliisaks, niin sais olla koko työpäivän liikkeessä :p

Joku kyseli vieläkö ollaan töissä. No KYLLÄ :kieh: Tarkotus ois vielä jaksaa kolme viikkoa. Sit talviloma äippäloman kärkeen.

Täällä kans mies hoitelee mun alapään sokeroinnin. Ei taivu, ei kykene ite!

Mullakin napakuopan syvyys on nyt ehkä 2mm. Navan ympärys on just sen näkönen, että kohta repee! Oonkin pistäny miehen kanssa vetoa pystyyn, että mihin ilmestyy eka arpi :D

Nyt tulee ällövarotus…
Kiitos istumatyön + varmaan näiden reissujen pitkien automatkojen. Mun alapäässä on tuntunu kaameeta paineen tunnetta ja jomotusta. Lisäks paikat on todellakin turvonneena. Varsinkin kovalla istuminen tuntu todella inhalta. Pyysin sit miestä tekee alapään tarkan tupatarkatuksen :whistle: Ja ihanaa ihanaa, mulla on suonikohjuja alapäässä. Yök. Tukisukkia oon käyttäny jo kuukausikaupalla töissä ja kytänny jalkoja minkä oon ehtiny. Eipä käynny mielessä, että alapäähän… Nyt pitäs sit yrittää aina istuessa pitää jalkoja koholla. Ei kyllä töissä aivan onnistu : /

LittleOne 29+6
Huomenna pyöreitä. Huih :heart:
 
Kiitos Elballe uudesta pinosta ja olet jaksanut päivittää jo monta kuukautta! :)

Piti kans laskea kalenterista, koskas se äippäloma alkaa, niin vielä 7 viikkoa! Mä olisin jo nyt valmis ottamaan rauhallisemmin. Jotenkin työpäivät vaan kuluttaa paljon ja loppuilta menee väsyneenä. Uuden Poks päivän kunniaksi sai lähteä selkä kipeenä töistä. :( Pääsiäisen aikana oli hiukka parempi tilanne, mutta viime yö meni pyöriessä kyljeltä toiselle. Aamullakin jo hiukan särki, mutta ajattelin sen kestävän, kun töissä olisi ollut kiva koulutuskin tarjolla, mutta sitten se selkä vaan sanoi ei. :( Huomenna sitten lekuriin.

Liikkuminen joka toinen päivä voi kävellä normaalisti ja toinen taas lyllertää hitaasti eteenpäin. Kiva olla koirien kanssa lenkillä, kun etenavauhtia edetään.
Pitääpä myös kokeilla tuota vadelmanlehtiteetä. Jotain hajanaista tietoa olen siitä käynyt lukemassa.

Vanilla Tea & potkija 28+0 Poks!
 

Yhteistyössä