Vappuja tännekin!
Mä tässä pohdin peilin edessä, että mun napa oli ihan varmasti viimeks vilkaistessa 5cm korkeammalla. Suuntahan on ollut alaspäin jo parisen viikkoa, mut nyt jotenki havahduin, että johan on melkoinen jauhosäkki koko reppu.
Pe kävin ylimääräisessä tarkastuksessa jatkuvan kiristelyn ja paineen takia, tilanne oli sisäsuu kiinni, kaulaa 3cm ja ulkosuu sormelle, pehmeähkö. Tästä 3vk aiemmin oli kiinteää ja kiinni.
Seisominen ja kävely tekee jalkovälissä häijyä, rakkoakin painaa. Maha tuntuu roikkuvalta ja painavalta. Eilen vissiin liitokset antoi periks, tuntui luissa kuin joku olis väkisin runnonu lantiota leveämmäks. Ja niinhän siel taitaa tapahtuakin.
Hurjaa, miten yht'äkkiä kaikki kremppa puskee kerralla päälle, ennen sitä ekaa ja toistaseks vikaa kipeää supistusta parisen viikkoa sitten mul ei ollu juuri mitään vaivoja. Kipeitä suppareita ei onneks ole koommin tullut, mut noin muuten maha välillä kovettuu kaikesta mahdollisesta, sit taas menee päiviä, ettei juuri mitään sillä rintamalla.
Hyvät päivät oonkin nyt käyttäny hyväks pyykkäämällä vihdoin pienet vaatteet. Huomenna imuroin ja höyrytän vauvan sängyn ja lipaston. Jossain välissä on vuorossa vaunut ja kai mä samalla raivolla sitten turvakaukalonkin.
Ja se sairaalakassi. Mä en kans ota mitään ylimääräistä. Omat hygieniatuotteet ja rasvat vaan, mies saa sitten tuoda kotiutumisvaatteet, jotka toki pakkaan itse etukäteen. Viimeks mulla oli pillimehua ja suklaapatukoitakin synnytykseen, mut eipä siinä syöminen kyllä ollut ensimmäisenä mielessä.
Lakuja pitää sitten jälkikäteen olla, ja luumuja. Haava persuksissa on ikävä pinnistellä, oon melko varma, et toi eppariarpi repeää, ellei tartte jopa taas leikata. Ei olis kyl väliks..
Ja hei, mul on viikko mammalomaan!
Nemi 33+5