milas: Oho, teillä on kyllä kova tahti! =)
Hiikka: Kiitos vinkistä, korviketta mies yritti neidille silloin työvuoroni aikana antaa, mutta neiti ei yhtään tykännyt korvikkeesta eikä sitä yhtään juonut, vaan ihan itku tuli! Miehellä ja neidillä meni kaksistaan muuten hyvin, mutta äitiä taisi neiti kuitenkin kaivata lähelleen... eli vähään aikaan tuskin menen keikkaakaan töihin tekemään, neiti on kuitenkin vielä tosi pieni! Vettä neiti on juonut nokkamukista 6kk:n iästä lähtien, ja nyt noin reilun kuukauden ajan on osannut ihan itse juoda; ottaa nokkamukin pöydältä ja juo, ja sitten juotuaan laittaa -tosin vähän vaihtelevalla menestyksellä
- nokkamukin takaisin pöydälle =) Miten teillä? Noniin, saman verran meijänkin neiti noita maissinaksuja päivässä popsii =) Oho, teillä syödään jo raejuustoa! Eikö maitotuotteiden maistelu usein aloiteta vasta noin 10kk:n iän tienoilla, vai muistanko väärin? Tosin itse(kin) olen ajatellut, että juurikin tuota raejuustoa voisi pikkuhiljaa alkaa neidillä maistattamaan. Ja teillähän sormiruokaillaan jo monia juttuja, täällä päin pitäisi terästäytyä kanssa!
viiva: Meijän neidillä on hampaita nyt 5, kolme ylhäällä ja kaks alhaalla, ja ilmeisesti neljäs tulee tuonne ylös hetkenä minä hyvänsä. Mun mielestä aika paljon hampaita 8kk:n ikäisellä, vai mitä mieltä? Meijän neidillä on aina ollut tosi hyvä ruokahalu, mutta viime päivinä ja viikkoina, kun pulauttelu on lähes kokonaan loppunut, niin neiti on alkanut syömään selvästi vähemmän; varmaan nyt riittää pienemmät ruokamäärät, kun ei kaikki tule enää ylös ja ulos =) Neiti syö aamulla tissiä ja sitten kaurapuuroa kera marjasoseen, lounaalla lihaa ja perunasosetta ja tissiä, välipalalla hedelmäsosetta tai hedelmää sormiruokana, päivällisellä lihaa ja perunasosettaja tissiä ja iltapalalla kaurapuuroa kera marjasoseen ja tissiä vielä ennen nukkumaanmenoa. Tarkkoja määriä en osaa sanoa, kun en niitä mittaa, vain silmämääräisesti katson annoskokoja. Ja sitten maissinaksuja syö muutamia päivän mittaan, esim. välipala-aikaan tai silloin, kun malttamattomana odottaa ruoan valmistumista
Ja unirytmeistä vielä: Meillä ei ole oikeastaan mitään rytmiä vielä, ja aina kun tuntuu, että sellainen alkaa olla ja siihen tottuu, niin se sitten jo muuttuukin! Onkohan muilla tämmöistä... välillä vähän turhauttaa, kun ei oikein päivän kulkua osaa ennakoida... Mutta nyt viime päivinä on ollut sillain, että neiti nukkuu yhdet päikkärit, ja ne on 30min-3t, eli tosi paljon vaihtelee. Yöunet on aika pitkät, 10-12t.
masuilija. Oij, teillä tuntuu olevan kunnon toimiva päivärytmi, melkein olen kyllä kade!
Ja mitä hammastahnaa teillä hamppilääkärissä suositeltiin? Meille suositeltiin lasten Elmexiä. Meillä nyt "sekakäytössä" Colgaten Smiles ja sitten tuo Elmex. Jatkossa varmaan tuota Elmexiä ostetaan, kun siinä on reilusti vähemmän niitä aineita, mitä tuossa Smilesissä; niin ei tuu sitten mitään kiillevaurioita tms. Meillä kanssa neiti tykkää pusutella omaa kuvaansa, kun meilläkin on semmoiset liukuovet, missä on peililasi ihan lattiasta kattoon saakka. Jotenkin tosi söpöä se oman kuvan pusuttelu :heart: Hei, pakko vielä kysyä, että minkälainen kämppä ja mistä päin? =) Tsemppiä kovasti, toivottavasti saatte tarpeeksi lainaa, että saisitte oman mieleisen kodin! =)
Tinttulina: Meijän neiti kanssa tekee tuota, että unissaan kääntyy mahalleen ja sitten havahtuu siihen, ja sitten tulee kauhea huuto, ja sitten kun neidin kääntää takaisin selälleen, monesti nukahtaa saman tien uudestaan. Joskus päikkäreiltä sitten ihan kokonaan herää tuohon, kun on mahalleen sattunut kääntymään. Ja juu, muutaman kerran meijänkin vauveli nukkunut sikeästi mahalleen, on tosi suloisen näköistä kyllä, niin kuin nukkuva vauva ylipäätänsäkin! :heart: Ja eiköhän sieltä se eka hammas kohta tule! =) Itsekin olen miettinyt tuota, että kauanko jatkan yöimetystä... Hmm, jotenkin on vähän väsynyt olo, niin ei nyt jaksa tuota unikouluakaan aloittaa, mutta ehkä vähän myöhemmin sitten. Töihinpaluuta mietin aina välillä, mutta mahdollisimman pitkään haluan kyllä olla neidin kanssa kotona, kun se on vaan niin pienen hetken pieni :heart: Aika menee kyllä tosi nopeasti! Keikkaa varmasti alan tässä kevään mittaan satunnaisesti tekemään, mutta jos rahatilanne vaan sallii, niin mielelläni olisin kyllä sinne asti kotona, kunnes neiti täyttää 3 vuotta =)
Netsuli: WTF sanon minäkin, mitä sielläkin lääkäri sekoilee?! Niin kauan kuin mennään -2 - +2-käyrien välissä, kasvu on normaalia. Ja toki pitää ottaa myös vauvan oma käyrä huomioon. Ja jos kerran menee keskikäyrän yläpuolella, kasvu kuulostaa olevan ihan normaalia eikä tosiaan mitään syytä huoleen eikä seurantaan ole! Ärsyttää kyllä, kun tuntuu, että monesti itse tietää asiat paremmin kuin lääkäri
Miten annatte tuon d-vitamiinin? Meillä annan heti aamutoimien yhteydessä ihan tipat tiputtamalla suuhun, ja useimmiten neiti avaa hyvin suun, kun sanon, että "äiti antaa vitamiinin, avaa suu" =) Tietysti voisi ko. tipat myös ruokaan sekoittaa, josko se auttaisi... Mulla ollut jo 3-4 menkat tässä, ja vaikka kakkonen kiinnostaisi, on kuitenkin tuntunut olevan sen verran raskasta, etten kertakaikkiaan ainakaan tällä hetkellä usko, että järjissään selviäisimme heti perään toisesta pikkuisesta
Mutta haaveissa toki on pikkusisarus meijän neidille, sitten joskus :heart:
Mitäs meille: No meillä noustaan jo aika hyvin tukea vasten seisomaan ja siinä voidaan seisoa vaikka puoli tuntia, jos ei vaan satuta irrottamaan otetta ja kaatumaan
Ja nyt neidin lempparipuuhaa on viime päivinä ollut semmoinen, että seisoo pakastinta vasten ja irrottaa ja laittaa takaisin kiinni magneetteja siihen pakastimen oveen =) Ja hermot on neidillä usein kireällä, jos yritetään tehdä jotain muuta kuin seisoa tai kävellä
Niin, ja konttausasentoon menee ja siinä nytkyttelee ja on innoissaan, mutta ei vielä konttaa. Ja kun äiti makoilee lattialla, kiipeää äidin masun päälle ja siitä sitten toiselta puolelta varovasti alas :heart: