<3<3 The Esikoisesta Haaveilevat <3<3 vol.5

Lare mulla oli muuten ensimmäisessä luomukierrossa ties minkälaisia oireita! Meinasin jo testata, mutta sitte menkat tulikin, 3vkoa pillereiden lopetuksesta.

tiuhti aika aikainen ovis kyllä jos nyt jo tuli? Ootko tikuttanu? Eikös sulla ihan just loppunu vuoto? Mutta kaiken varalle äkkiä tallettamaan! ;)

Mihin muuten mirwu katosi???

Hey ihan pyllystä tuo pitkä kierto! : / Toivottavasti täti saapuu pian paikalle ja saat apua tilanteeseen! :hug:

ON hyvänlaiset menkat kyllä ollu nämä. En oo ikinä ollut huolissani vuodon määrästä muuta kuin siitä, että tuleeko sitä liikaa, mutta nyt kun tiuhti otti asian omalla kohdallaan esille kiinnitin itsekin huomiota enemmän meneillään olevaan tädin vierailuun, mutta ihan riittävästi minun mielestäni vuotoa tulee. Kolme sidettä menee päivässä.
Miehen kanssa eilen mietittiin lapselle nimiä. Ensimmäiselle tytölle on nimi jo päätetty aikapäiviä sitten, mutta pojan nimi tuntuu olevan haasteellisempi. Yksi nimiehdokas nousi ylitse muiden. Oon tänään sitä itsekseni toistellutkin ja maistellut kuulostaisko se hyvältä! ;)

Mitä mieltä ootte, jos jollakin lapsella on kolme nimeä pitääkö olla muillakin?
 
Dremming pakko vastata sulle tohon et meillä on jo nimet kahdelle tytölle ja kahdelle pojalle :) meidän lapsien nimistä ei tule tavallisia ja jokaisella on joku suvusta tuleva vanha nimi. Ollaan mietitty kaikki jo heti ku yritys alko käyntiin ja nyt pelkään kuollakseni että sisko käyttää heidän pojalle jonkun mitä me ollaan jo vuosi ajateltu mutku ei ole lasta mitä ristiä :D Ja mun mielestä vaikka ekalla on kolme nimeä niin ei toisella tarvii silti olla,kunhan rimmaa ja sopii yhteen eikä mikään ville kalle :D näitä nimiasioista kuume ei kyllä parane!
 
Dremming Mun mielestä kaikilla lapsilla ei tarvitse olla kolmea nimeä.

syysmyrsky Mä oon kans joskus miettinyt nimiä, jotka vois olla kivoja omalle lapselle, mutta useampi niistä nimistä on mennyt jo kavereiden ja veljen lapsille. Vielä olis muutama mieleinen nimi jemmassa ja toivon kovasti, ettei niitä nimiä anneta lähipiirissä :D
 
Dremming mielestäni kaikilla lapsilla ei tarvi olla kolmea nimeä. Itselläni ei ole kuin yksi nimi, koska isä ei halunnu mulle toista nimeä. Muilla sisaruksilla on kyllä toinen nimi. Ja mielestäni lapsilla pitäisi olla tarpeeksi erilaiset nimet muutenkin. Kammoan itse jos lapsilla on samanlaisen nimet esim. Jami, Joni ja Jimi! Tottakai jokainen tekee niin kuin haluaa ja tämä on vain minun mielipiteeni.

Muoks:
Meilläkin on nimiä mietitty jo kauan ja haluan ehdottamasti sellaiset nimet lapsille, joita ei välttämättä ihan jokaisella ole. Nimen täytyy olla "läheinen" itselle. Ja jos suvuissa on nimiä, jotka halutaan kulkeutuvan eteenpäin niin sitten niitä voi käyttää toisena tai kolmantena nimenä.
 
Viimeksi muokattu:
"kuumeilja" mun nimet onki sellasia että tilastollisesti on erittäin todennäköistä että mun lapsia tullaan koulukiusaamaan :D no ei vaan, vitsi. mutta siis epätodennäköistä on että ketään lähipiiristä näitä nimiä käyttäis,mutta...jos käy niin huono tuuri ni ei kyl naurata :D
 
PikkuHöttiäinen oot niin oikeessa, en kanssa tykkää tollai yhteen rimmaavista nimistä sisaruksilla. enkä siitä et veljeksien nimet on ville ja kalle. pahin ikinä! Minun ja siskoni nimet on Heidi ja Henriikka mutta sit taas veli on Lauri, lakkas rimmaaminen siihen :) kun me pelättiin että se kastetaan Heikiksi.

Uskaltaako täällä ketään paljastaa millasia nimiä on ajatellu?
 
syysmyrsky mulla kans harvinaisempia nimiä, varsinkin pojan nimi. Ensimmäiselle tytölle tulee toiseksi nimeksi minun toinen nimeni joka on isomummoni nimi ja ensimmäiselle pojalle miehen toinen nimi joka on kulkenut suvussa toisena nimenä jo vuosikymmeniä. :) Tykkään perinteistä. Ja voi kuinka kauniita nimiä ne onkaan! Kuume kasvaa kohisten kun lapsen nimiä tapailee! :heart: Mä myös pelkään, että joku kaveri antaa lapselleen ensin jonkun noista nimistä, mutta ovat kyllä sen verran harvinaisia, että en jaksa uskoa. Ja jos laittaakin niin perhana laitan minäkin! :D
 
Dremming toi on kiva kun niillä nimillä on joku ns merkitys. :)

Meillä nimi vaihtoehtoja pojalle ihan sekalaisessa järjestyksessä on Frans,Henry,Eevert ja Mikael.
Tytölle Irina,Verna,Minka,Retriikka,Helmiina.

Kauniita omasta mielestäni mutta makuja on monenlaisia :) Retriikka nimi on musta hauska, miehen isoisoäiti oli nimeltään Retriikka ja suomessa on kastettu vain muutama Retriikka 1850 jälkeen.
 
Laretzki
Hetken intouduin lukemaan tenttiin ja nyt oli jo tullut näin paljon lisää tekstiä! :D
Dremming Mä oon ainut meistä sisaruksista joilla on vain kaksi nimeä, siskoilla on kolme.
syysmyrsky Mä en kanssa oikein tykkää siitä että nimet on keskenään kaikki ihan samanlaisia, tai että alkavat samoilla kirjaimilla. Enkä tykkää yhtään siitäkään, että kun ollut puhetta poikien nimistä mies on ollut sitä mieltä että pitäisi olla R R eli kun sukunimi alkaa R:llä niin sit etunimikin...Ei misssään nimessä, varsinkin kun mies ehotti jotain Raimoa... :D

Itellä olis tytölle nimet, joista tykkään tosi paljon, ovat olleet itse asiassa aika pitkäänkin: Roosa Karoliina tai Aino Emilia
 
syysmyrsky toi Retriikka on kyllä tosi kiva! :) Ja nythän vanhat nimet alkaa taas nostaa päätään. Mulla itsellä on harvinainen nimi. En tunne muita itseni nimisiä kuin yhden ja senkin tapasin vuonna kuokka ja öö. :) En tykkää nimestäni, mutta en mä nyt sitä vihaakkaan.

Voin tulla sitte kertomaan nuo lapsille miettimäni nimet jos joskus saan ne lapselle annettua. :D
 
syysmyrsky Ymmärsinkö oikein, että sun nimi on Heidi? :D

Mä kans haluan antaa lapsilleni vähän erikoisempia nimiä ja suvusta tulee toiseksi tai kolmanneksi nimeksi sitten joku oikein vanha nimi. Taitaa nykypäivänä noi vanhat nimet nousta taas esiin, mikä on kiva! Ensimmäiseksi nimeksi en kyllä antaisi mitään esim. Yrjö, Uolevi, Unelma, Anelma, Jorma tms., vois olla ihan oikeastikin syysmyrsky kiusaamisen aihe etenkin peruskoulussa. Mun äidillä on sen verran erikoinen sukunimi ja mua kiusattu mm. sen takia koulussa, vaikka mulla isän sukunimi onkin. Mäkään en halua paljastaa nimivaihtoehtoja vielä.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on nimet valmiina kahdelle tytölle ja yksi pojalle. Ihan omien mieltymysten mukainen on ensimmäinen yhdistelmä ja toinen tytöistä on mun mummien nimistä väsätty yhdistelmä. Pojan nimi on yhdistelmä mieltymystä ja mieheni toinen nimi mikä on heillä kulkenut jo kauemmin. Mulle nimessä on tärkeintä ettei tule mitään ikäviä assosiaatioita kuten vanhojen koulukiusaajien nimiä en voisi ikinä lapselleni antaa vaikka kuinka mukavia samannimisiä ihmisiä olisin tavannu jälkeen päin. Mies on nimistä ensimmäisen tytön ja sit pojan kanssa samaa mieltä. Toisesta tytönnimestä vielä keskustellaan. Tosin tää ensimmäisen tytön ensimmäinen nimi on ollu mulla valmiina jo ennen kuin mieheni tapasin. :D Ittelläni on vanha ja aika harvinainen nimi näin 80-luvulla syntyneeksi.
 
Viimeksi muokattu:
Hey
tiuhti_ Nyt eikun tosiaan talletuksia tekemään ja siimahännät matkaan!!! :heart:

"kuumeilija" voi juku että on naisen kroppa ihmeellinen, kyllä mäkin liputtaisin sen oviksen puolesta mutta koska kyseessä on "väärä" puoli ja oviksenkin tosiaan jo luulisi olleen niin pidän sulle vaan valtavasti peukkuja ja lähetän niin lujat plussapuhurit että lennät kaaressa plussanneissiin!+++:whistle: josko siis kipuilut olisikin kiinnittymiseen liittyviä!:heart:
Ja voi kökkö työn kanssa, toivottavasti pian saisit ilouutisia silläkin saralla!

Lare no kylläpäs sua nyt piinataan, toivottavasti asiaan saadaan pian selvyys! ihan täällä itseäänkin jännittää!

puputille jaksuja alkukiertoon..odottamistahan tää vaan on oli kierto missä vaiheessa tahansa!:headwall:

Dremming kiitos tsempeistä! toivottavasti reilun tunnin päästä olisin jo innokkaasti taas yritykseen katse suunnattuna!

nimiasiaanMullakin on nimet valmiina tytölle ja pojalle, molemmille kolme nimiä joskin mustakin voi hyvin antaa esim. toiselle lapselle kaksi nimeä ja toiselle kolme.
En kuitenkaan uskalla paljastaa nimiä täällä! Molemmissa on kuitenkin vanhaa ja uudempaa nimeä ja suvussa kulkevaa myöskin...

ON Gynelle mars---> tulenpa parin tunnin päästä kertomaan kuinka kävi!:)
 
dorka täällä taas..siis tuleeko NE kuuluisat ovislimat sillon plussantienoilla vai mitä kevätkiimoja nää nyt sit mahtaa olla mitä tulee ku ei ovisplussaa ainaka näy :whistle:
Käytiin kyl äsken kaverin kanssa kaupungilla kattelee kauniita nuoria poikia. tai ei me niitä katottu mut ne tuli esitteleen itteensä siihen eteen. on ne niin kauniita..:p
 
Kylläpäs tänne aina kertyy tekstiä.. :)

Täälä pitkät vapaat ohi ja huomenna töihin..blöö. Tähän kotona oloon vois vaikka tottua. ;)
Menkat alkaa jo hiipuun ja aletaan bongailee ovista, kun malttais viä hetken odotella..

Nimiasiaa: Meillä ei oo nimistä viä isännän kans puhuttu, mutta ittellä tietty jo omat suosikit on.. Harmi vaa, että serkkupoika vei mun kaks kestosuosikkia jo.. Eikä viitti aiva samojakaa laittaa, kun tekemisissä kuitenkin ollaan sen verran.
 
Hey Kiitos muru!! Muniksen irtoamiseen en usko hetkeäkään tässä tilanteessa, koska en ikinä, siis en ikinä ole irtoamista kropassani tunnistanut ja viime viikon torstain gynekäynnillä näkyi jo melkein valmis follikkeli, ja gyne sanoi, että irtoaminen on perjantaina tai lauantaina. Voi jukura, että oon ihmeissäni, oon käyny kurkkimassa housuihinkin, oisko tullu rusehtavaa vuotoa tms. :D Voi muru tsemppiä gynekäynnille, toivottavasti tuot hyviä uutisia!

syysmyrsky Useimmilla tulee semmonen limatulppa ja itse muniksen irtoamispäivänä limaa tulee ihan kunnolla, ja monesti se viimeinen limapäivä on se ovispäivä. Ja limaahan yleensä tuleekin koko kierron ajan enemmän tai vähemmän, tärkeää on kiinnittää huomiota liman olemukseen (kirkasta ja venyvää, paksua, valkovuodon väristä jne.). Mutta kaikilla ei limoista voi siis päätellä yhtään mitään niin kuin mun tapauksessa. Limatulppa tuli viime ma, limaa tuli viime viikon ti aamuna kamalasti, jonka jälkeen ihan "kuiva kausi" ja ovisplussan sain siis viime viikon keskiviikkona ja oletettu muniksen irtoaminen oli viime viikon perjantaina tai lauantaina kuivana kautena. Toivottavasti selkeytti?
 
Nimistä vielä: mulla nämä ensimmäisen tytön kaikki kolme nimeä on ollu selvillä paljon ennen kun nykyisen mieheni tapasin. Pojallekin oli ensimmäinen nimi, mutta nykyisen mieheni toinen nimi pilasi kaiken sekä se, että täällä uudella paikkakunnalla tutustuin samannimiseen herraan eli se siitä. :D
Heta on kyllä kaunis nimi! Hilla myös ja sen vois antaakin tytölle, mutta mun entinen koira oli Hilla. : / Eli se siitäkin sitte. Voi kamala miten tämä keskustelu nostattaa vauvakuumetta! :heart:

ON pian pääseekin taas testailemaan ovista! (Siis teen sen ihan vaan mielenkiinnosta). Musta tuntuu, että tämä meidän suhdekin on lähtenyt taas menemään positiivisesti eteenpäin. :) Tuntuu hyvältä ja tulevaisuus näyttää valoisalta. Ihanaa suunnitella yhteistä huomista! :)
 

Yhteistyössä