<3<3 The Esikoisesta Haaveilevat <3<3 vol.5

Hey
"Kuumeilija", mulle just kävi niin että kirjotin piiitkän tekstin ja se katos!! tosin omasta syystä, hieman tässä siideriä ihanan päivän kunniaks ottaneena sitä painelee vääriä nappuloita!!;)

Meilläkin pitäisi piakkoin terassi valmistua ja aion myös ensimmäisenä kyllä grillata noita herkkusieni-hässäköitä! NAM!!!

Tuohon oikea-vasen munasarja asiaan, uskon että gyne on puhunut niinkuin sinun suunnasta katsottuna, olisi ainakin aika tökeröä häneltä jos puhuisi omasta suunnastaan katsottuna!

Ja niinpä, toivon että saan terot pidemmittä puheitta, nyt kuitenkin jo toinen pitkä kierto perätysten menossa joten vaikka toinen munasarja onkin normaali niin kyllä tämmönen kolmen kuukauden kierto tuntuu vauvapuuhissa aikas turhattavan pitkältä tauolta...
 
Viimeksi muokattu:
Tiuhti: Kiitos "limaoppitunnista" (samoin kuumeilija) :D.. Vois mut tonne teidän listaan lisätä, niin lämmin teidän henki täällä on. :) Eli tällä hetkellä mennään kp 1/-38? (ennen pillereitä kp 24-30). Yk2 ja ensimmäistä lasta puuhastellaan. Menkat alko muuten 12pv sen limatulpan jälkeen..

Koitan nyt aluksi seurailla teidän juttuja ja päästä vähä sisälle missä mennään.. Eli ittestä sen verran, että.. Oon 24-vuotias, mieheni kans ollaan oltu kohta 8 vuotta ja helmikuus mentii naimisii. Viimeviikolla ostettii oma koti ja sinne päästäis muuttaan sitte jouluksi (talon myyjä saa omansa valmiiksi vasta silloin). Kierroista sen verran, että viime kierto oli ensimmäinen luomukierto 7½ vuoden jälkeen. Kenties siks venähti niin "pitkäks". Mutta tulevassa kierrossa olis tarkotus tikutella ovis, lähinnä sen takia, että oppis tuntemaan omaa kehoa, ja lukea luonnollisia merkkejä ovulaatiosta..
Minkähän kiertopäivän mukaan lasken oviksen tikuttamisen alotuksen.. Ku ennen on ollu niin paljo lyhempi, ja jos tämä oli vaa joku "harhahyppy"..?
 
Hey Näin minäkin asian järkeilin tuosta oikeasta puolesta! Mut sit jäin vielä miettimään, että näyttääkö ultralaite mitenpäin sen kuvan, kääntääkö väärinpäin? On mullakin kysymykset. :LOL: Joo noi herkkusienihässäkät on parhautta, meinaa ihan kuola valua, vaikka vastahan mä niitä söin! Kyllä tällä palstalla on niin hyvä henki ja jotenkin vastaanottavainen. En ois voinut kuvitellakaan kirjoittavani tuolle toiselle kyseiselle palstalle yhtään mitään, oli heti semmonen fiilis, että siellä aika moni pörrääjä (kirjoittaja) on tyly ja epäkohtelias! Ei ollu yhtään avoin ilmapiiri, jonne "olisin ollut edes tervetullut" jorisemaan - fiilis.
 
Hey
"Kuumeilija" Musta myös se palsta vaikutti kyllä todella tökeröltä..tais tosiaan olla kaikenlaista pörrääjää liikkeellä, vihaista kommenttia joka suuntaan, ei olis uskonu että siellä ollaan samalla asialla ja toisia tsemppaamassa..
En muuten tullut ajatelleeksi että miten päin se kuva siinä ruudussa ultratessa näkyy mutta jotenki mulla on mielikuva että kun se sillä ultralaitteella itseäni viimeksi tutki niin se kyllä tuntu omasta suunnasta katsottuna olevan sillä puolella josta gyne puhui...
 
Pikkumyy87 Täällä on kyllä tosi hyvä ja avoin henki, ainakin mulla on ollut hyvä olla täällä (itsekin siis aika uusi tällä palstalla, vasta n.3vkoa kirjoitellut). Oon nyt vähän laiskalla päällä enkä jaksa rullailla tekstejä taaksepäin |O ja siks en nyt tarkkaan muista, mitä oon jorissut noista ovislimoista. Anteeksi, jos tulee uusintana eli limoihin ei kannata sinisilmäisesti luottaa, limoista ei välttämättä voi päätellä yhtään mitään! Mulla limatulppa (täysin kirkas ja venyvä) tuli kp18 illalla ja seuraavana aamuna eli kp19 limaa tuli ihan julmetusti. Samasta päivästä lähtien eli kp19 alkoikin täysin "kuiva kausi", mutta tikutin ovisplussan kp20 ja olin ihan, että mitä ihmettä, kun ei limaakaan tule! Gyne katsoi ultralla kp21 ja siellä oli follikkeli vasta kasvamassa. Arvioitu muniksen irtoaminen vasta kp22 tai kp23. Ja ei limaa sitten nimeksikään. Monet luulevat oviksen olleen jo ja pitävät taukoa seksistä luullun oviksen jälkeen ja ei sitten raskaudukaan väärän seksiajankohdan vuoksi. Kyselit, milloin sun kannattais alkaa tikutella ovista. Minä suosittelisin, että kun alkaa vasta toinen luomukierto ja kierrot voi siis heitellä ihan häränpyllyä niin kuin minulla teki yli vuoden (toivottavasti sulla jäis kuitenkin vaan tähän yhteen pitkään kiertoon ja seuraavat olis säännölliset, mutta siis toivottavasti kolmatta luomua ei edes tulis, vaan raskautuisit!!!), niin itse alkaisin tikuttaa aika alussa kiertoa, esim. kp7 ja tikuttelisin kyseisen kierron aikana niin pitkään, että saisin ovisplussan. Ja ovisplussasta menee sitten yleensä se 24-36h itse muniksen irtoomiseen, mikä ohjeissakin sanotaan, mutta suosittelen pupuilemaan ovisplussasta vielä viikon verran :D Ja tulihan nyt monimutkainen sepostus, kysäise jos on liian sekava!
 
Hey
Pikkumyy87 tervetuloa mukaan kuumeilemaan!:wave:
Tuosta oviksen tikuttelusta ei niin paljon ole itsellä kokemusta mutta jos kierron pituudesta ei ole ihan varmuutta niin varmaan kannattaa aloittaa siinä kp10 paikkeilla, (ehkä jo aiemmin) korjatkaa viisaammat jotka olette ovista ahkerammin tikutelleet!!
 
Pikkumyy87 Vielä tikuttamisesta. Heti, kun ovistesti alkaa näyttää vähän tummempaa viivaa (kp7 voi olla vielä täysin väritön tai haamun haamun haamu), niin suosittelen siitä alkaen tekemään testin 2-3 kertaa päivässä. Lh-piikki voi mennä nopeastikin ohi. Kiitos vastauksestasi, mun mielestä se tarkoitti kans minustapäin katsottuna oikeaa puolta. Kyselin tuota siksi, että oppisin tunnistamaan ovisoireita ja itse irtoamisen (joita en siis tunnista!). Nyt kun ihan ultralla todennettiin follikkeli, niin ajattelin olevan hyvä sauma kuulostella itseään tarkemmin ja oireita tsekaten. Oikealla puolella onkin tuntunut enemmän kipuilua kuin vasemmalla puolella. Eli kyllä se on se oikea puoli :D
 
"kuumeilija" Se vuoto on ollu pe & la sellasta tumman ruskeaa, todellakin vanhan näköstä verta. Tullu yleensä limojen mukana, tai pitempänä rihmana. Välillä seassa on saattanu olla hieman tuorettakin verta. Tänään tuota ruskeeta on tullu enää pyyhkäsemällä ja tosi pieniä määriä, kerran tuli jotain punertavaa, pe ja la vuotoo tuli ihan housunsuojaankin asti. Ite ajattelen et joku paikka vuotaa nyt kohdusta ja osa verestä kuivuu ja tulee kerralla ulos ja osa tulee hieman tuoreempana pyyhkästessä. Aika näyttää mitä tää on, mut aika omituista kylläkin, koska mulla ei oo koskaan ollu vastaavaa.

Olo ei oo yhtään sellanen et ois raskaana. Alavatsaa nippailee ja tykyttelee, ihanku joku työntelis välillä neulalla sieltä ulospäin. Ihmeellisintä on se et tää mun ihmevuoto sopii aika hyvin ns. kiinnittymisvuodoksi päivien mukaan + lämpötila on käyttäytyny tätä samaa tukien. Mut jotenki mä en siihen kuitenkaa uskalla uskoa... En mä ees tiiä millo mä voisin testata jos jotain ees näkys... ens viikon loppu? Voihan plääh :(
 
Laretzki
Mä oon ollut niin tuskissani täällä vaikka kuinka kauan kun en ole päässyt kyselemään tänne teiltä ihanilta tyttösiltä, että olenko mä ihan vainoharhainen vai voiko nää mun oireet olla jotain.

Ensinnäkin, kuinka pian voi olettettuja oireta ilmenevän? Perjantai iltana nimittäin huomasin yöpaitaa päälle vaihtaessani, että mun nännit oli ihan älyttömän kipeet, jo se kankaan hankautuminen tuntui ihan selkeästi. Tämä on edelleen päällä ja lisäksi ne on kohollaan melkein ihan jatkuvasti. Normaalisti mun nännit kyllä on ennen menkkoja viikonkin arat, mutta se arkuus tulee esiin yleensä silloin jos mies koskettelee niitä seksin aikana. Eikä ne nöpötä kuin silloin kun on kylmä tai mies koskettelee...

Tämän lisäksi mulla oli eilen ihan selkeitä repiviä kipuja alavatsassa, eikä niitä mitenkään voinut luulla vatsalihasten kipeyteen treenin jälkeen. Lisäksi eilen tuli täysin kirkasta limaa, joka veny varmaan kilometrin mittaiseksi paperissa(ei oo mulle normaalia). Ja tänään puolestaan oli mukana ihan hitunen verta.

Mä en tiiä kuinka hyvin mä voin kroppaani pillerikiertoon vertailla, mutta aika paljon siitä poikkeavia juttuja on. Lisäksi mä olen joten alkanut jossain määrin "pelkäämään" raskaaksi tulemista, kun se nyt konkreettisesti on mahdollista. Kun mä en ole enää varma, että toivonko tulevani ekasta raskaaksi vai en. Ja jos vastaus on ei vielä, mikä se aika vahvasti opiskelujen takia on, oon ihan varma, että herra Murphyn laki näyttää taas meille tehtävänsä.

Mä oon ollut sekasin kuin pieni eläin, eikä oo ollut mitään/ketään mille kertoa!!
 
Hey
Lare oireet on kyllä erittäin lupaavia! toisaalta mahdoton sanoa mikä on tavalliseen kiertoon kuuluvia kun vasta ensimmäinen luomukierto sinulla menossa (vai oliko?) mulla kun esim. noita repäisykipuja on normaalissakin kierrossa...mutta toisaalta taas veri voisi viitata kiinnittymiseen koska niin aikaiset kp:t menkkoihin nähden...hui kun jännää!!!! toivottavasti siellä olisi joku pesää rakentamassa ja oireet sitä itseään!!!:heart:
 
Hey
Lare vielä edelliseen...oletko tunnistanut mahdollisen oviksen? oireet nimittäin voivat viiatata siihenkin...onko teillä siis ihan yritys nyt käynnissä? (anteeksi taas kun en muista vaikka puhetta on varmasti ollut):ashamed:
 
Laretzki
Hey No kun oviskin on oireiden ja täältä saatujen apujen perusteella jo bongattu, ja se erosi tästä kivusta siten, että se oli vain oikealla puolella, ensin sellaista lyhyttä tuikkivaa kipuilua ja sitten seuraavana päivänä se oli sellaista jatkuvampaa jomotusta... Ja juu, ensimmäinen luomu menossa, tai jos ihan tarkkoja ollaan, niin eihän tää vielä ihan luomua ole. Mulla, ainakin pillereiden aikaan ja mitä nyt aikaa ennen niitä muistan, niin mulla mahakivut kierrossa on alkanut vasta sen jälkeen kun paperiin on tullut selkeää vuotoa...Muuten ei mitään...
 
Lare älä huoli! Mä tuntisin varmasti ihan samoin kun sinä tuossa tilanteessa ja oon lukenu näiltä palstoilta, että muillakin on samanlaisia pelon ja epäilyksen tunteita vaikka ois pitkään sitä lasta ehkä halunnutkin. :) Onhan lapsen tulo iso muutos elämässä, se suurin, mutta kukaan ei ole äiti tai isä syntyjään vaan siihen kasvetaan ja varmasti sitä omaa lasta rakastaa niin paljon, ettei koskaan palaisi takaisin aikaan ennen lasta. :) Mutta mitä oireisiin tulee niin kuulostaa kyllä hyvältä raskautumisen suhteen! :)

ON Mahtavaa!!! Jännitin niin kovasti miten pitkä tästä ensimmäisestä luomukierrosta tulee, mutta nou hätä! Kierron pituudeksi tuli tasan 28pv! :) Touhuttiin ilman kumiakin viikonloppu, mutta ei tässä vielä yrittämisestä ole kyse kun tiesin, että täti tulee pian kylään ja niin se tänään tuli.
 
Laretzki
Koskakohan sitä sitten kehtaisi kokeilla testausta..Blogissa asetin itselleni 23.5. maanantain, mutta jos oireet jatkuu niin en tiedä jaksanko sinne asti sinnitellä...Tai sitten oon kehittänyt itselleni ihan hitonmoisen valeraskauden, niinko koirat tekee, en sentään kantele pehmoleluja pitkin kämppää ja koeta syöttää niitä :D
 
Hey
Dremming Hyvä juttu että kierto on pysynyt samana pillereiden lopettamisen jälkeen!:)

Ja Lare yhdyn Dremmingin puheisiin, uskon myös että lähes kaikki kokee epävarmuutta, jännitystä ja pelkoa lapsen mukana tuomia muutoksia kohtaan oli minkä ikäinen tahansa, missä elämäntilanteessa tahansa ja oli lasta sitten kuinka kauan tahansa toivonut..tuskin sitä itsekään tämän valmiimpi voi olla vaikka jännitys on suuri ja varsinkin kun esikoinen on toiveissa. Pääasia että lapsi on tervetullut ja toivottu!:)
 
Lare: Kannattais malttaa varmaan viikonloppuun,eikö sunnuntaina olis kp27, ainaki.. Tiedän, ei oo helppoo, enkä itte siihen varmaan pystyis.. Mikä sun kierron pituus olikaa? Tai mitä se oli sillon ennen pillereitä? Vastasinki sulle tuola ryhmäs jo, mutta en tokikaan siä tarkottanu, että sun oireet ei vois tarkottaa raskautumista. Voi tarkottaa.. Lähinnä koitin sanoo, että yritä malttaa, ja pitää jalat maas.. Silloin plussa on iloinen yllätys ja negatiivinen ei oo niiin suuri pettymys, vaikka se sitä aina on.
 
Hey
Lare Kyllä viikon päästä saattais jo jotain näkyä! Ei toki välttämättä vielä silloinkaan mutta sitä ennen tuskin kannattaa testailla. Täällä peukut pystyssä toivon että plussaa testi näyttäis!!:heart:
 

Yhteistyössä