<3<3 The Esikoisesta Haaveilevat <3<3 vol.5

Kamalasti tekstiä tullu! :)

kuumeilija Lopetin pillerit maaliskuussa ja sen jälkeen on ollu kumi käytössä. Söin Cerazetteja. Ja mitä siihen lastentekoikään tulee, mun mielestä on parempi tehdä lapset nuorena, koska; kaverini sai hieman alle 40vuotiaana lapsen jolla todettiin Down-syndrooma ja aloin ottamaan asiasta selvää. Oon luullut aina, että Down johtuu kromosomimuutoksista, mutta itseasiassa Downin perinnöllinen osuus on vain 2%. Suurin syy on naisen ikä raskauden aikana. : / Ja onhan niitä sitte kaikkia muitakin sairauksia joita lapseen ja äitiin voi tulla äidin korkean iän vuoksi (enkä nyt tarkoita, et vain nuoret sais terveitä lapsia eikä aina saakkaan, mut todennäköisyys saada nuorena terve lapsi on suurempi).

Ella83 kyllä testiviiva on tummunut! Onnea hurjan paljon! :)

tiuhti hienoa, että täti tuli kunnolla kylään eikä jäänyt vain ovelle! :) Kyllä se siitä! Seuraavasta kierrosta sitte viiva tikkuun ja mahankasvattajien puolelle!

Pikkumyy87 tervetuloa joukkoon tummaan! :wave:

Jomi mullakin aamuisin nenä ja kurkku on tukossa ja aivastuttaa jotenkin tavallista enemmän vaikka kaikki allergiat on testattu ja pois suljettu. Kai se on vaan tää kevät ja sen epävakaa sää. :)

Puna-Musta oon pahoillani, mutta sulla on kyllä asenne kohdallaan! Hienoa! :) Kerrohan tosiaan mitä polilla sanotaan, minuukin kiinnostaa. :)

syysmyrsky ei muuta kun soitellen sotaan ja härkää sarvista! Tsemppiä tähän kiertoon! :)

ON eipä vielä tätiä ole kuulunu, mutta oireet on kohdallaan. Ei kai se huono oo jos kierto ois 30vrk? Meillä voi olla tilakaupat pian käsillä! ;) Oon ihan ikionnellinen jos saadaan koko helahoito yhdellä kertaa omaksi! :) Sitten ois tilaa minne tehdä iso katras lapsia! :) Vielä on paljon neuvoteltavaa, mutta hommaa on jo alustettu!

Miten teidän muiden miehet on suhtautunu vauvapuuhiin? Millaista keskustelua ootte käyneet alussa? Entä miten mies nyt suhtautuu vauvapuuhiin?
Meillä ukko on välillä ollut enemmän innoissaan kun minä ja olis valmis hommaan vaikka heti. Puhuu kovasti vauvoista ja kuinka mukava sellainen olisi. :)
 
Miesten mietteistä: Meillä ainakin ukko on halunnut lasta ainakin vuoden kauemmin kuin mitä minä. Oikeastaan me ei edes käyty sellaista mitä jos hankitaan vauva-keskustelua vaan kysyin vain et mitä jos jättäisin pillerit pois ja hän oli että jee jätä vaan. :D Sit se aina välillä kurkkii mitä ovis- ja rtestit näyttää. Ja vähän epäilen että mieluisinta sille on tää yrittäminen jo sen takia kun saa peuhata lakanoissa aika paljon useemmin kun mitä mä välttämättä tarttisin. :D
 
Täällä on näköjään jo vähän kaipailtu. Mä oon koittanu nyt olla vähän tässä taustalla etten kauheesti murehtis näitä vauvajuttuja, kuitenki tähän tulee sellanen kuukauden paussi niin haluu vähän mieltäkin sinänsä rauhottaa. Mut en mä nyt tiiä enää mitä pitäs ajatella :confused: Tein tosiaan tossa joku päivä r-testin, joo tiiän aivan liian aikansin, :ashamed: ja siihen tuli selkeäämpääkin selkeämpi viivanpaikka. Siis se on ihan silmin nähtävä, ei tartte tihrustella vaan sen näkee ku se on tuossa pöydällä, väriä siinä ei ole. No se on viivanpaikka ja mulle nega (salaa toivoo tietnkin muuta :rolleyes:) mut nyt on sit ovistesteihinkin alkanu piirtyä taas muutaman päivän yhtä tummia viivoja ku sinä päivänä ku muka oviksen bongasin??? Voikohan olla et tuo pco vaikutta jotenki vaihtelevasti noihin ovulaatiotesteihin? Osaiskohan kukaan kertoa? Muuta "oireita" ei oikeastaan ole ku tuo alavatsan nippailut, tuikkimiset ja välillä sellanen hento kipuilu, vähän niinku menkkaroireita ois...

Mut vähän oon oikeesti jo paremmalla tuulella :). Kävin tänään koeajamassa uutta polkupyörää ja voi sitä vapauden määrää minkä siinä koki :heart: Tuntu oikeesti siltä et kaikki murheet unohtu hetkeksi ku sai liidellä vapaana vähän niinkuin pieni lintunen, olin oikeesti aika onnellinen. Hyvä olo on jatkunu sit koko päivän. Jos huomenna sit hakis sen pyöränmurun kotiin ni sit sais fiilistellä vaikka joka päivä :heart:

-Memelisa-
 
Jomi Piinailuviikko on kyllä todellakin nimensäkin mukaan piinailua, mutta samalla jännää aikaa! Sulla aika lailla samalla viivalla kuin mulla eli eka testaus ois sit aikaisintaan seuraavana tiistaina, jolloin ois dpo10 (eli siis ens vkon sunnuntaista seuraava tiistai)!

tiuhti_ Nyt eiku imuri laulamaan ja lattialuuttu heilumaan, saa purettua hyvin aggressiotaan etenkin tuohon luuttuun :D Ja musiikki täysille pauhaamaan, tietenkin!

Namppis88
Kyllä ainakin minusta viivat tummuu ihan selvästi! Ihan holleilla muru :heart:

Dremming Mä oon kyllä kans sitä mieltä, että lapset kannattaa tehdä nuorena. Tarkoitan siis omalla kohdallani! Jotkut taas haluaa ensin vakituisen työn ja edetä urallaan ennen vauvaa, jokainen tavallaan. Iän myötä riskit suurenee raskauden aikana.

Memelisa Ihana kuulla sinusta :heart: Onpas kiva, että oot saanu muuta ajateltavaa ja nautit pyöräilystä! Toivon sinulle mukavia ja kesäisiä pyöräilyretkiä!!!!!
 
syysmyrsky Valaises vähän tätä tolloa :ashamed: Mitä tarkoittaa koti-inseminaatio???

Dremming Meillä se meni niin, että jo 2-3v sitten aloin puhua miehelle, että vois alkaa vauvaa yrittämään. Mies ei ollut vielä valmis siihen. Sitten v.2009 mies yhtäkkiä vaan siputti mun korvaan, että jätetään vaan pillerit pois! Kertoi siinä sitten, että on jo jonkin aikaa itsekseen miettinyt ja tullut siihen tulokseen, että vauva saa nyt tulla :heart: Mä olin ihan että mitä ihmettä se nyt hupattaa :O Ei me sen enempää olla vauvoista ja raskautumisesta puhuttu, kun mies ei halua niistä paljoa puhuttavan - hänelle se on "tulee jos on tullakseen". Jos mä pälpätäm vauvoista pitkään, mies vaan hermostuu, että onko pakko puhua vaan vauvoista :D
 
Namppis88 Kiitos tsemppauksesta!

Joku täällä aiemmin (oisko ollu eilen) kirjoitteli, että haluaa tänä kesänä pitää vielä vapaan kesän ja nauttia terassilla käynnistä. Pahoittelut, mä en todellakaan muista, kuka sen kirjoitti. Koetin plärätä taaksepäin, mutta ei vaan sattunut silmään niin ei. Kai se ois otettava silmä käteen ja hommattava ne tehorillit :D Mä ainakin aion elää täysin "normaalia" elämää niin pitkään, ennen kuin saan sen plussan r-testiin! Muuten tulisin hulluksi, jos pitäisi rajoittaa kaikkea ja kaikkialla. Toki jos oon lähössä ottamaan enemmän alkomahoolia, niin teen ensin r-testin, en kuitenkaan halua riskeerata mitään :heart:
 
Ja vähän omanapailua. Kyllä tuolla kropassa jotakin on meneillään. Pienen pientä kipuilua, varmaankin kasvattelee follikkelin viimeisiä millejä =) Ja kutinaa TAAS! Enteilee hyvää tämä pienikin oireilu. Voi huoh, ensi viikolla tämä on taas hetkeksi ohi :D Mutta tilalle tulee jännäily :heart:
 
kuumeilija eli siis me käytetään tätä inseminaatiota lisätalletuksena koska meillä toi seksi on sen verran eläimellistä ettei meidän kummankaan paikat kestä kahta kertaa päivässä,saati edes joka päivä :D joten meinataan tehdä tämä varmuuden vuoksi jotta saataisiin joka päivälle ainakin yksi talletus. ja miten sanonta menikään ahneella on paskanen loppu... :saint: mutta tosiaan,lääkeruiskulla siis laitetaan simpat tuonne lähelle kohdun suuta ja makoillaan lantio kohollaan puolisen tuntia, eli ihanku back up planissa ju J lo sai kaksos tytöt<3 ..oon viikon aikana pehmenny ihan täysin päästäni. hyppelehdin eteen päin ja kävelen ovenkarmeja päin!
 
Namppis Lopetitko testaamisen noihin vikoihin tikkuihin? Ylempi on ilmeisesti viime kierto ja alempi tää? Molemmissa näyttäis vähän siltä, että plussa vois olla seuraavana päivänä ja ovis siis siitä päivän, parin päästä. Tai sit oon myös kuullu noista Davidin testeistä (eiks noi niitä ole?) että niihin ei kaikille ihan tasavahvat viivat tulekaan ja noin vahvat luokiteltais jo plussaks. Kokeilehan mitä näyttää huomenna. Hurjan pitkät kierrot kyllä sullakin, syötkö vielä teroja?

Ella83 Onnittelut plussasta! Nyt paljon tarrasukkia täältäkin!!

syysmyrsky Tsemppiä ovistestailuun! Ja koti-inseminaatioon! Toivottavasti siitä tärppää!

Jomi Ei voi olla todellista!! Fritsuja anopilla!! Jo on aikoihin eletty!! Todellakin naurettavaa...
Mulla on kans siitepölyallergia, koivun ja timotein suhteen paha. Tosin noi astmalääkkeet kyllä helpottaa sitäkin, nyt en halua allergialääkkeitä turhaan ottaa kun jotenkin tuntuu et kaikki ylimääräiset lääkkeet on huonoks kropan toiminnalle. Mä lähden tästä kans lenkille, talven ajan pidin taukoa juoksemisesta kun en tykkää siitä liukastelusta (tai juosta raskailla kengillä) eikä sitä kyllä pakkasilla astmaatikoille suositellakaan. Nyt on kiva viilettää kun ei tarvi pukee raskaasti ja ilmakin on tällä hetkellä upea! Ihmeen nopeeta se alkukankeus on juoksusta helpottanu!

tiuhti Välillä tulee vaan noita kiukkupäivä töissäkin, muakin ärsytti tänään yks työkaveri ihan yli paljon. Onneks mun ei tarvi tehdä töitä sen kanssa, kattella vaan tauoilla. Tietty siltäkin välttyis kun ei pitäis taukoa, mut kuka hullu nyt sellasta jaksaa!! Tosi hyvän kuuloiset suunnitelmat sulla perjantai-illaks!!

kuumeilija Mulla on kans ollu noi terot monessa kierrossa pitkien ja epäsäännöllisten kiertojen takia. Mulle gyne sanoi, että terot ei vaikuta ovikseen. Eiköhän se sun gyne olis sanonu jos niistä jotain haittaa olis. Enemmän sun kroppa taitaa mennä sekaisin jos nyt lopettaisit ne. Kyllä se munis sieltä irtoaa kun on pari päivää kasvanut! Mäkin saan muuten digillä plussan aina päivää aikasemmin kun liuskalla, oon ajatellu että digistä 2 ja liuskasta 1 päivän päästä olis ovis mut voi olla että menee samalla lailla kun sulla että meneekin 3 päivää siitä digistä irtoamiseen.

).( Ei uutta auringon alla. Vihlaisuja on alkanut tuntumaan sivuilla eli toivottavasti ovis lähestyy. Maanantaina olis aika omalle gynelle, siellä kuulee sit lisää. Meen lähinnä kattoon et tapahtuuko tuolla muniksissa yhtään mitään ja kyseleen miks menkoista on tullu niin niukat ja tulee niitä repaleita. Sorry yksityiskohdat... :whistle:
 
Gabrielle En missään nimessä lopeta teroja tässä vaiheessa! Syön kiltisti loppuun asti, kun kerran aloitinkin :D Gynet kyllä sanoo, ettei vaikuttais ovikseen, mutta terojen käyttäjiltä on tullu niin paljon negatiivista sanomista... siksi epäilyttää kovasti. Terothan kuitenkin viestii keholle, että ovis on jo tapahtunut. Mutta hyvältä kuitenkin näyttää, kun se follikkeli oli hyvänkokoinen ja jo pikapuoliin puhkeamassa ja nytkin kipuilee hyvään malliin. Mulla se 2.terokierrossa digitesti näytti hymynaaman viikko liuskaplussan jälkeen. Ja nyt keskiviikkona eli kp20 sain ovisplussan liuskalla ja siitä näköjään menee tuo 2-3 itse irtoomiseen. Tästä on hyvä lähtee liikkeelle, aikasemmin aina luullu, että irtoominen tapahtuu 24-36h kuluessa plussasta ja ehkä siks ei oo sitten tärpännyt väärän ajoituksen vuoksi. Mutta tänä viikonloppuna rytisee ja kunnolla :LOL:

syysmyrsky Mäkin muuten joskus aattelin tuota taktiikkaa! Lähinnä se tuli mieleen sen yhteydessä, kun meillä tuo mies ei oo kovin aktiivinen seksirintamalla, niin sitten otetaan tuo teidän taktiikka käyttöön. Kertaakaan ei kuitenkaan olla kokeiltu. Laitan sulle nyt heti yksäriä!
 
Gabrielle Vielä tuohon terolut-asiaan, että gyne kehoitti seuraavissa kierroissa (toivottavasti seuraavaa kierto ei tule seuraavaan 10kk :D), että aloittaisin terot 1-2pv myöhemmin kuin mitä tässä kierrossa aloitin juuri tuon myöhäisen oviksen takia. Eli seuraavissa kierroissa terojen aloitus olisi vasta kp21 tai kp22.
 
Pähkäilen tässä, että keneltököhän minä kyselin eilen kierron pituudesta??? Jollakin oli julmetun pitkä kierto, huiteli jo yli kp70. Kyselin sitten, että eikö gyne ole määrännyt jo tässä vaiheessa teroja? Tunnistaako kukaan, keneltä oisin kysellyt?
 
Voihan vihkura, nyt menee oudoksi... viikko oletetusta oviksesta ja nyt tulee ruskeeta vuotoo??? Joko menkat alkaa tosi lyhyen luteelivaiheen jälkeen tai voiko tää olla sitä kuuluisaa kiinnittymisvuotoa??? Mä en jaksa enää toivoo mitää, menee jo niin outona nää jutut :/
 
Kuumeilija, oon siis ihan työharjoittelussa työkkärin kautta. Mulla muuten on kyllä työssäoloehto täyttynyt, mutta siihen omaehtoseen ansiosidonnaisesti tuettuun opiskeluun on nykyään 25 vuoden ikäraja :((( Yritän nyt kovasti saada pointseja näillä harjotteluilla, niin pääsis sit siihen työvoimakoulutukseen.

Olette keskustelleet miehen mielipiteistä; meillä kans mies on ihan sillä meiningillä mukana että tjot, mutta asiasta ei saa jauhaa koko ajan. Viimeksi eilen peittoja heiluteltiin ja vielä tänä viikonloppuna pitäis saada se innostumaan muutaman kerran :whistle: Mutta ei oo siis edes sanonut mistään kumin käytöstä, tietää tasan tarkkaan missä mennään ja that's it.

ON: Taas tänään tuntunu hassua nipistelyä, jotain ehkä tapahtuu tuolla sisällä! :)
Toivottavasti en nyt ala liikaa stressaamaan asiasta, sit siitä tulee ihan hullua menoa. Oon ajatellu etten ainakaan nyt alkuun ala tikuttelemaan oviksia, katsotaan alkuun ihan perusmeiningillä :)

Nyt en jaksa ihan romaania kirjoittaa, meni ranne tänään tarhassa hassusti ja nyt kirjoittaminen vihloo hemmetisti :( Puuuuh! Plussatuulia kaikille!! =)
 
Memelisa Mä niin toivon, että se olisi juuri sitä kiinnittymisvuotoa :heart: Muista Memelisa, että ihmeitäkin tapahtuu! Onko se semmosta ei-veristä keskitummaa/vähän tummempaa ihan ruskeaa väriltään? Tuleeko sitä minkä verran, paperiin pyyhittäessä vai ihan housuihin asti? Voisi hyvin ollakin kiinnittymisvuotoa, viikko oviksestakin voisi ajallisesti viitata tuohon, kun eikös se kiinnittyminen tapahdu 5-10pv oviksen jälkeen? Mä en kans jaksa toivoo mitään, on sitten kivempi yllätys, jos siellä tapahtuukin jotain. Nyt muru tsemppiä ja suuren suuret halaukset ja plussapuhureita :whistle: :heart:
 
inieh Ai siinä on ikäraja, voihan pirskatti ne kyllä keksii kaikenmaailman ehtoja :mad: Mutta sitten kannattavaa on tosiaan hakea työvoimapoliittiseen koulutukseen, on ainakin rahallisesti kannattavampaa kuin omaehtoinen opiskelu opintotuella tässä tapauksessa! Toivottavasti sun ranne paranee muru :hug: Ja nipistelyt on hyvä merkki!!! =)
 
Hey
Kuumeilija multa taisit kysellä niistä teroista..ja vastasinkin siihen tuolla jo! mutta ei täällä meinaa pysyä perässä kun tekstiä tulee ja tulee ja kaikkea ei vaan huomaa/ehdi lukea niin ajatuksella :D mutta pikapäivitys siis vielä asiaan, eli ei määrännyt gyne vielä teroja kun oli silloin vasta yksi pitkä kierto takana ja toinen munis siis normaali joten olettaa voisi että "vain" jokatoinen kierto olisi pitkä..käski tulla muutaman kuukauden kuluttua uudestaan jos kierrot heittää edelleen härän pyllyä ja siltähän tämä nyt näyttää, joten menen kyllä piakkoin uudestaan juttusille jos kohta ei ala tapahtua.
Täällä sulle peukut ja varpaat pystyssä että follikkeli irtoaa ja että tärppi käy!!! :heart: en jaksais uskoa että ne terot noin isoa follikkelia estää enää irtoamasta, kaikki toki on mahdollista ja itsellä ei tuosta asiasta tietoa ole mutta haluan uskoa että nyt teillä nappaa!!!:heart:

Jomi kiitos tsempeistä! kyllähän tää alkaa jo todella piinallista olla..onneksi on tässä ollut puuhaa sen verran että ei koko ajan pyöri asia mielessä..mietin että ottaisinko jonkun päivärajan jonka jälkeen suosiolla marssin teroja hakemaan..hmm..
Toivottavasti teillä on tärppi käynyt, isot plussapuhurit laitan täältä tulemaan!!!++++:whistle:

Lare Toivottavasti nyt pian kuitenkin löydätte mieluisan ja hyvän asunnon siinä hintaluokassa josta etsitte!!=)

Gabrielle Tsemppiä gyne käyntiin! Tulehan sitten kertomaan kuinka meni, toivottavasti siellä on follikkeli hyvin kasvamassa!:heart:

Memelisa Toivottavasti tärppi olisi käynyt ja vuoto johtuu kiinnittymisestä!!! Mäkin olen miettinyt vaikuttaako PCO ovistesteihin, mulla kun testiviivan vahvuus vaihteli myös päivittäin haaleasta yhtä tummaan kuin kontrolli ja sitten testailut lopetinkin kun ei hermot enää riittänyt tulkitsemaan ja pähkäilemään.:D

syysmyrsky plussatuulia laitan sinulle tulemaan!:heart:
Eiköhän noilla keinoilla tärppää!!

tiuhti_ Mitenkä sun ilta sujui? saitko purettua mörrimielen siivoamiseen tms? toivottavasti mieli on jo parempi! laitanpa sinulle halauksen tulemaan :hug: *rutistaa kovasti* häntä pystyyn muru :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä meinas hermot mennä kaksplussan huoltokatkoon :mad: Googletin ja löysin palstan, jossa spekuloitiin tätä katkoa. Kyllä meininki oli sillä suunnalla ihan peestä... sit ku ihmiset kertoivat, että harmittaa kaksplussan toimimattomuus tai että päivä on sen takia pilalla ja tylsää, niin jotkut oli kommentoinu tosi tökerösti, että "keksi muuta tekemistä", "hankkikaa elämä". Moni ei tykännyt kyseisestä palstasta, kun siellä ei oo hymiöitä käytössä eikä oo nimierkkejä ja muutenkin tosi sekava käyttää varmennusnumeroineen, niin eikö siihenkin joidenkin pitänyt kommentoida asiattomasti, että: "Kirjoittakaa tuohon otsikkokenttään nikkinne, oma vikahan se on, ettei oo merkkejä". Ihmiset ei siellä ymmärtäny sitä, ettei monikaan halunnut sinne kirjoitella asioistaan, kun kaipaavat omaa palstaansa, jossa on jo tutuksi tulleet tapaukset ja tietyt nimimerkit persoonineen. Kyllä ihan nauratti lukea niitä tekstejä, kun toiset vaan vänkkää, et kirjottakaa tänne, miksette muka tänne voi kirjottaa, mitä nimimerkkejä työ nyt niin kaipaatte jne. Voi hohhoijjaa mikä meininki!!! :kieh: Onneks itellä oli kuitenkin kiva viikonloppu. Avattiin grillikausi ja tehtiin herkkusieni-homejuusto-pekonirullia ja makkaraa! Sääkin on suosinut koko viikonlopun ajan =)

Osaako kukaan sanoa, jos puhutaan oikeanpuoleisesta munasarjasta, että onko tuo oikeanpuoleinen itsestäpäin katsottuna oikea puoli? Kun se gyne katsoi sillä ultralla ja totesi, että oikealla puolella kasvaa follikkeli, niin tarkoittiko minustapäin katsottuna vasenta vai oikeaa puolta?
 
Hey Hei täällä on joku paikalla, mahtavaa! Hieno homma, ei oo enää pitkä aika gynelle. Varmasti tulee joku selvyys sun tilanteeseen ja jos ei muuten, niin sitten joitakin apukeinoja käyttämällä. Alkaa kummasti yrityksen makukin parantua :heart: Niin, ja oli pakko testata eka, ku ois harmittanu, jos ois kirjoittanut pitkän tekstin ja sitten ei ois toiminutkaan. Onneksi nyt toimii!
 

Yhteistyössä