+++ 2010 alkaen haaveilleet ja plussanneet +++

Sisa mulla on alaselkä kipeä ollut jo monta viikkoa. Edellisillä kerroilla en muista et olis ollu mutta silloin en olekkaan ollu töissä joten on voinu ottaa muutenki iisimmin. Henkikään ei oikein kulje ja supistelee välillä. Että kaikkee sitä raskaus aikana saa kokea :D Enkä muuten sit tarkottanu pahalla kellekkään sitä panikointi juttua mut ajattelin lähinnä et te panikoijat voisitte rauhassa nauttia vaan kun ei niille keskenmenoille sun muille voi mitään :hug: esim mun äidillä on kaks kuollu kohtuun,toinen vk18 ja toinen 26. Et eihän sitä koskaan tiedä mitä elämässä tapahtuu. Kyllä mäki välillä ajattelen että näinkö meille tulee neljäs terve lapsi ja vielä ilman et koskaan ois tullu km tai muutakaan. En ihan vieläkään tajua että tässä tää maha nyt on ja viimestä kertaa :heart:
Niin ja kuten kristen jo ehtiki sanoo niin kun ne liikket alkaa tuntuu niin sit niitä tulee aina liian vähän yms...
Manzu kiva maha :p mulla oli kans mut sit se lähti noin viikolla 10. Maha oli ihan littee ja sit alko hiljalleen kasvaa. Parin viikon sisällä on nyt tullu enemmän ulos.

Hemoglobiinin mittasin eilen töissä ja oli 111. Ajattelinki kun väsyttää. Ens viikon pe on neuvola lääkäri aika että tarkistaa kohdunsuun tilanteen ja antaa lepolomaa selän ja hengitysvaikeuden takia. Pakaroitaki vihloo :D on tää raskasta tää raskaana olo...

Jaksamisia neidot!

NeliApina ja projekti 17+5

pikaiset kuulumiset täältä; sairaalasta kotiuduttu tänään, jouduin sisälle maanantaina kohdunsuun tilanteen takia: synnytyskanava auki, kiinniolevaa kohdunsuuta jäljellä 1cm, joten lähtö tulee, kun on tullakseen, riski aikaa jäljellä 2päivää ja sen jälkeen saa tulla. jos niin pitkälle pääsen, niin seur. ti olis painoarviota, niin tiedetään, millä fiiliksellä lähdetään synnyttämään. Kun saan kannettavan käteeni, niin luen paremmin kuulumisia, kun oon pakkovuodelevossa.

piupula ja esteri 33+5

Voi Piupula, miten mä jotenkin ennakoin tätä :confused: Koitahan nyt kuitenkin huilata kovasti ja pysyä yhdessä kasassa vielä jonnin aikaa! Ja muista että jokainen hetki enemmän, on lisäapua vauvalle :) Paljon paljon enkeleitä teidän matkaan, jos susta ei vaikka kerkiä kuulua mitään ennen vauvaa :heart: Ja vaikka kerkiäiskin, niin silti saat meidän enkelit mukaasi :)

Ei ollut pissatulehdusta. Digitesti näytti aamulla edelleen vaan 1-2 viikkoa ja hedelmöityksestä on tasan 3 viikkoa. Että eiköhän tää ollu tässä :'( Ruskeaa tiputtelua tulee edelleen, mutta selkä ei ole enää kipeä. Ainoastaan sellasta kuumotusta alavatsassa, mutta mitään kipuja ei ainakaan vielä ole. Kävin neuvolalääkärillä äsken, koska on tuota tiputtelua ja testi näyttää liian vähän viikkoja. Tokaisi vaan tylysti, että kesken taitaa mennä. Ei suostunu antamaan lähetettä verikokeeseen, koska se ei kuulemma auta mitään. Vielä väitti jopa, että ei niin tarkkoja verikokeita terkkarissa pystytä edes tekemään. Sanoi, että johan se r-testi kertoi, että hormoni on laskussa. Ultralla ei näkyny kuulemma mitään mistä vois mitään päätellä suuntaan tai toiseen. Lähetti mut siis vaan tylysti kotiin odottamaan keskenmenoa. Ja mitään jälkitarkastuksia ei sitten kuulemma keskenmenon jälkeen tarvita.

Mulla on niin paha olla, että taidan tässä viettää hieman hiljaiseloa :'( Palaan sitten kuumeilijoiden puolelle, kun vuoto alkaa...

Kiitos teille kaikille tuesta ja toivon teille parasta :heart:

SiSa78 ja suuri suru :'(

Viimeksi muokattu:
Voi SiSa :hug: Vielä ei ole mitään menetetty! Todettiin, että sulla nousee hitaasti toi hormooni, joten digi saattaisi parin päivän päästä hyvinkin näyttää 2-3vko:a, kerta vuotokaan ei ole tuhrua isompaa!
Ja olipa muuten törkeä terkka teillä! Mä pääsin heti seurantaan kun sanoin vuodosta. Olisko sulla mahdollisuutta päästä vaikka oman sairaanhoitajan kautta siihen seurantaan? Koska onhan toi nyt ihan älytöntä antaa toisen odottaa ties kuinka ja kauan.
Mä en luovu susta vielä!!

Kristen: Kiitos sinulle, olet ihana :hug: :heart: Se oli neuvolalääkäri kellä kävin. Terveydenhoitaja ( eli neuvolatäti) antoi mulle ajan just siksi neuvolalääkärille, koska kuulemma vain lääkärit saa laittaa lähetteen verikokeisiin :( Mä varasin soittoajan huomiselle sille yksityiselle gynelle, jolla ravasin noiden mun välivuotojen takia. Kysyn sen mielipidettä. Mielummin vaikka maksan niistä verkokeista yksityisellä puolella, kun vaan odottelen kotona keskenmenoa. Ja mä en usko sitäkään, että mitään jälkitarkastusta ei muka tarvitse tehdä, jos keskenmeno tulee. Meen sitten siinä tapauksessa yksityiselle, kun neuvolaan eivät mua kerran huoli :'( Sano se neuvolalääkäri vielä senkin, että kun mulla ei kummempia raskausoireita ole, niin on aika selvä juttu... Mä en ole ikinä ennen tavannu noin ilkeää ja kylmäkiskoista lääkäriä. Ihan kun ei tässä olis tarpeeksi paha olo muutenkin :'(

Tässä vielä kuva tän aamun puikkotestistä. Digihän näytti samasta näytteestä 1-2 viikkoa.

SiSa Ohhoh, mä en voi kun ihmetellä tota toimintaa. Kyllä meillä laittavat niin neuvolan tädit, kuin sairaanhoitajatkin lähetteet labraan, sen kun koneelta valkkaavat mihin laitetaan. Ja toisekseen toi oireettomuus. Eihän kaikilla ole oireita koko raskaus aikana :O
Kysy se sairaanhoitaja vielä ja sitten kipin kapin yksityiselle, ja valitusta kehiin, jos kohtelu tein neuvolassa on oikeesti tollasta!
Ja tuo viivahan on ihan hyvä sun viikoille, kun kerta se hormooni mitä ilmeisimmin nousee hitaasti...
Edelleen sanon samaa, etten mä suostu sua mihinkään vielä päästämään, enkä halua uskoa tuollasta lääkäriä, joka ei voi edes tutkia! Ja kun eihän ultralla noilla viikoilla näy kun korkeintaan paksuuntuneet limakalvot!

P.S. Niijuu, kuuntele mitä se gyne sanoo, luulis sieltä käsin saavan jotain apua...

Voi Sisa miten tökeröä kohtelua!!!!!:mad: Peukkuja pidän sulle, että kaikki olisi kuitenkin hyvin....:hug:

Piupula:hug:

Täällä oli ollut puhetta...kertomisesta Ei olla vielä kerrottu kellekään, kun odotellaan että ensin se parin viikon päästä ultra. Viime kesän tuulimunaraskauden jälkeen tämä ratkaisu tällä kertaa. Tosin juuri eilen sanoin, ettei tätä kauaa enää salailla, kun katselin pöhöttynyttä pötsiäni:LOL: Menin jo katselemaan tuonne alkupuolen masukuvia-ketjuun, että koska olisi soveliasta pullahtaa tähän kuntoon:D No ehkä se tämä neljäs raskaus vaatii veronsa.

.......sukupuolestaMeinaan ottaa selvää, jos vaan selkoa saa. Ennestään tosiaan kolme tyttöä ja nekin on aina udeltu etukäteen. Mä jotenkin tykkään tietää. Taas uskon kovasti tytön saavani, ei muita tehdä osatakaan:D Lisäksi aion kaikki seulat ottaa, kuinkas te kanssasisaret???

.....oireistaMulla kaikki erilaisia raskauksia, vaikka kaikki tyttöjä. JOstain oli pahoinvointi, toisesta tissikivut ja sittenn taas jotain muuta. Pääsääntöisesti kyllä pienillä oireilla olen aina selvinnyt tai siis pahoinvoinnit sellaista kuvotusta eikä mitään yrjömeininkiä:x Nyt ollut lähinnä se järjetön palelu ja hieman tissit kipeät. Joo ja lievä kuvotus, jos en oo syönyt pitkään aikaan.

Kaikkea Hyvää Rouvat!!

Viulu 5+3, mahasta päätellen vois laittaa ainakin ykkösen eteen:p

Kristen: Suuri kiitos :hug: Onneks on se soittoaika huomenna sille gynelle. Jospa se osais jotain fiksumpaa sanoa kun tuo neuvolalääkäri. Sitä eukkoa mä en nimittäin halua enää koskaan nähdä :mad: Meillä on neuvolassa toinenkin lääkäri ja jos tästä vielä jotain tulee, niin suostun menemään ainoastaan sen toisen tutkittavaksi. Onneksi se neuvolatäti on kuitenkin tosi mukava, harmi vaan kun se ei saa lähetettä laittaa... Kumma juttu :confused:

Kiitos teille muillekin kommenteista ja lohdutuksesta :heart:

Kristen ja Manzu: Ihanat mahat teillä =)

Piupula: Voimia sinulle ja toivottavasti pikkuinen malttaisi vielä hetken pysyä masussa :hug: :heart:

SiSalle kommentoisin...
se tuhru ei välttämättä merkkaa mitään. itte tuhrutin kirkasta verta 4-8 viikoilla. ja tein minäki varmistustestejä ja ei ne kertaakaan ollu tasavahvoja kontrollin kans! toi sun testi on paljo vahvempi ko mitä itte sain...
ja niin vaan mulla asukki möyrii mahas =)
soittoo vaan gynelle ja pääsyä verikokeeseen :hug:

maaliskuisista siis huutelen :wave:

Piupula Lepää nyt sitten kunnolla, jotta vauva siellä masussa vielä pysyisi hetken verra! :heart:

Sisa78 Voi sinua! :hug: Voi juma mikä neuvolalääkäri! :mad: Ei me sinusta päästetä irti!! Soittele sinne yksityiselle ja ilmoittele meille, mitä sieltä sanotaan. Ja jos sinulla on todettu, että hcg nousee hitaasti, niin eihän sitten ole niin kova hätä! Minä pidän peukkuja yllä! d:)b Ja niin kuin tombatar sanoi, tuhruttelusta huolimatta pikkuinen voi pysyä matkassa niin kuin hänellä! :heart: Älä heitä toivoa kaivoon vielä!

viulu Mä odottelen kolmatta ja tosiaan mun maha on kuin olisin jo 18rvlla. Huoh. Turvottaa niin pirusti! Mietinkin tässä, että kuinka raskaus pysyy salassa joulun yli.. ei varmaan mitenkään jos turvotus jatkuu samanlailla. Toista odottaessa mulla näkyi jo aiemmin maha kuin esikoisesta.. onko tosiaan niin, että mitä useimmin on raskaana, ne näkyy aiemmin? Ja tosiaan, turvotus on leventänyt jo lantioitani myös.. :headwall:

Mulla on nälkä koko ajan! Miten voi olla? Ihan nolottaa myöntää, mutta mun pitäisi muka koko ajan syödä jotain.. en uskalla edes ajatella menävän puntarille..:ashamed: ei uskalla. Ja sitten naama ihan täynnä finnejä! Kuvottaa, mutta ei okseta. hajuaisti on herkässä. Nämä kaikki viittaisi, että odottaisin tyttöä (näin esikoista odottaessa ja tyttö tuli) Kuopusta odottaessa, tunsin itseni todella kauniiksi ja iho oli todella hyvässä kunnossa. Ja poika tuli. Ja häntä odottaessa voin todella huonosti.. oksensin koko ajan ja huimasi.

Löysin muuten kiinalaisen kalenterin, joka kertoo kumpi tulee, tyttö vai poika.
Chinese Lunar Calendar

Yllätyin, kun huomasin, että omalta osaltani ja sukulaisten osalta, kaikki osuivat yhteen! Koittakaa katsoa osuuko teidän kohdalla oikeeseen!:D Mutta tiedä nyt pitääkö paikkaansa. :LOL:

Viimeksi muokattu:
Piupula tsemppiä, että pikkuinen pysyy masun sisäpuolella vielä vähän aikaa, jokainen päivä tosiaan vahvistaa keuhkoja ja vauvelia ulkomaailmaa varten. :hug:

Sisa kamalaa miten törkeää kohtelua sä sait siltä neuvolalääkäriltä, älä koskaan enää mene sen eukon puheille!! Mun yhdellä kaverilla tehtiin keinohedelmöitys eli istutuspäivä ja alkion ikä oli varmasti tiedossa. Hänellä alko vuotaa noin pari viikkoa alkionistutuksen jälkeen ja eka ohje oli, että käskettiin tekee raskaustesti ja se näytti tosi paljon hennompaa viivaa kun sulla ja silloin kanssa hedelmöitysklinikan lääkäri sanoi, ettei auta kun odotella ja seurata tilannetta ja kaveri oli ihan varma keskenmenosta. Vuoto loppui noin viikon tiputtelun jälkeen ja parin viikon päästä siitä oli kontrolli, jossa huomattiin, että pikkuinen sydänhän siellä sykkii ja terve tyttö syntyi lopulta! Eli älä menetä toivoa, tuu sitten kertomaan mitä se gyne sanoi, toivottavasti on vähän enemmän järkeä päässä kun sillä neuvolalääkärillä!

Kävin kattomassa tuolla alkuraskauden masukuvissa ja ihanat masut teillä Kristen ja Manzu jo! :heart: Mulla kanssa iltaisin turvottaa ihan mahdottomasti, varsinkin eilen, kun syötiin pitsaa ja join varmaan litran vettä illan aikana, kun koko ajan janotti, niin maha oli ihan pinkeenä tuolta tissien alta asti eli ihan kun olisin ollut jo ainakin yli puolenvälin! Olen isokokoinen ja esikoisesta mulle ei ehtinyt edes tulla kunnon vauvamahaa, sektio oli siis jo rv 30+3, yks naapuri ei ollut edes huomannut, että olen raskaana ollutkaan! Nyt tuntuu, että tää maha kyllä tulee näkymää ja kauas, jos vaan raskaus jatkuu loppuun asti. :LOL:

Manzu mä oon joskus aiemmin kattonu tota kalenteria ja muistaakseni se povas nyt tyttöä. Ei toimi oikeen kunnolla kännykällä niin pitää kotona kattoo. Edellisen ois pitäny olla poika mut kyllä se ihan tyttö on... En muista mitä muiden kohdalla. Raskaudet aina samanlaiset olleet oireiltaan paitsi eka jossa ei ollu yhtään mitään. Näppylöitä tullu aina viikko ennen oletettuja menkkoja eli kiinnittymisen aikaan ja ne on lähteny sit parin kk:n päästä. Naama on niin sileä että :D

Piupula sullahan on siellä jännät paikat...kirjaimellisesti :D Onnea koitokseen jos nyt lähtö tulee yhtäkkiä! Toivottavasti vielä vähän aikaa pysyy sisällä kumminki.

NeliApina ja projekti 17+6

Mä tulen hulluks tästä odottamisesta! :kieh: En taida kehdata heti minuutin yli kakstoista soitella tuloksia :D
Joten kommentoimpa tässä ensin teille muille :)

Manzu Mulla ei varsinaisesti ole nälkä jatkuvasti, mutta vähintään tunnin välein on jotain syötävä, että olo pysyy jotenkuten siedettävänä ja jaksan touhuta ton esikon kanssa. Että ihan samat pelot täällä, oma vaaka on rikki, joten sitä ei tarvi pelätä, mutta ensimmäinen neuvola pelottaa jo valmiiksi! Ajattelin pyytää jonkun raskausdiabeetikkojen ruokavalioohjeen, että vähän näkee, mitä oikeesti vois syödä, ettei loppuraskaudesta ole kauhea sotanorsu :ashamed:

Mahasta juu, tuo mun kuva on aamulla otettu, ettei se pahin turvotus ole vielä edes päällä, että näkisittepä iltamahan :LOL:

Kiinalainen kalenteri Näytti meille tyttöä :) Tosin esikosta olis sen mukaan pitänyt tulla myös tyttö, vaikka onkin poika, että saa nyt nähdä :D

SiSa Onko gynestä kuulunut?

Ja miten Piupula jakselee?

Vhiuuu :whistle:
Ensimmäinen arvo maanantaina oli jotain 300 ja seuraava eilinen jotain 800, eli hyvin on noussut :D
Ekan neuvolankin sain jo 16.12!!
Kivi tippui sydämeltä!

muoks. Niijuu, ja ihan uhallani varasin sen varhaisultran nyt 3.12. Ihan sillä perusteella, että luulis noiden laskureiden olevan aika paikkaansa pitäviä, kunhan hedelmöitysajankohta on tarkassa tiedossa. Ja kun se on, ja sen mukaan laskettuna sydän alkaa lyödä 2.12 en näe mitään syytä, miksei se siellä sykkisi :) :heart:
Tosin miehellekin sanoin, että jos siellä ei näykään vielä sydäntä, ei saa panikoitua, saa nähdä miten onnistun :D

Eli siis SiSa, runsaampikin tuhruttelu ja vuoto voi nyt ihan virallisesti olla harmitonta :heart:

Viimeksi muokattu:
Nyt tässä vähän, mitä kirjottelin tonne fb:n, kanettavaa ei viä oo joten tässä seisoskelen, vaikka en periaattessa sais, mutta:

Kiitokset tsempityksestä <3 <3 Viikkoja tänään kasassa 33+6, eli 1päivä riskiaikaa jäljellä. Kortisolia annettiin 2pistosta sairaalassa, jotta vaavin keuhkot on sitten valmiina maailaan, jos päättää tulla nyt.

Sairaalaan lähdin siis viiltävän vatsakivun takia, joka tuli, kun nousin sohvalta ylös, kun oli hakemas postia ja sille tielle jäin, kun en enää lattialta päässyt ylös, et 90asteen kulmassa mentiin taksiin,kun yksin olin kotona. Mitään tietoa ei ole, mikä se kipu oli, mutta 6h kesti. Sairaalaan, kun pääsin, niin mut laitettiin samantien käyrille, jossa kaikki oli ok ja ajattelin, et pääsen kotio, siinä sit odotelttiin miehen kans ja päästiin ultraan ja siin gyne sit sano, et OHO!! ei pitäs tolta sun kohdunsuun tilanne näyttää, et jäät samantien osastolle. Synnytyskanava siis auki ja kohdunsuuta jäljellä 1cm.Siitä samantien sitten perhehuoneeseen syömäkiellon kanssa (varauduttiin siihen vissiin, et tulee saamantien pihalle), mies hakee sairaalakassia (onnek pakkasin sen jo valmiiksi) ja sit musta otettiin verikokeita, sain kortisolia ja sit uudestaan käyrille. Muutaman tunnun jälkeen sain luvan siirtyä vuodeosastolle lepäämään ja klo.00.00 sain luvan syödä ekaa kertaa ja sit otettiin taas käyrät, kun tuli hetkeks mahakipu takasin. Aamuin illoin musta otettiin käyrät ja ti mut ultrattiin uudestaan, mut onneks ei ollut tapahtunut mitään muutosta. Ke sain luvan lähtee kotio vuodelepoon, istumakielto päällä, mitään ei saa nostaa, saunassa ei saa käydä, väillä saan käppäillä, ettei tuu laskimotukosta, mutta pääasiassa mn pitää vaan maata.

Mitään arvioo ei osannut sanoa, koska tulee ylos, mut lääkäri sano, et jos makoilen ja otan rauhaksiin, niin voi mennä viikolle 36 asti, mutta ei osannut kukaan mitään sanoa, jos toi sentti lähtee aukee, niin se on menoa sitte. Seuraavaksi siis menen K-HKS:n synyttämään ja jos niin pitkälle päästään, niin sitten olis ti painoarvio niin tiedetään vähän lähtökohtia synnytystä varten.

Että tällä mennään, hyvil viikoilla kuitenkin, kun niin pitkällä, et vaavi säilyy hengissä <3 Tässä sitten vaan odotellaan :)

palailen, kun saan sen kannettavan :)

Piupula: Onpa teillä ollu jännät paikat siellä! Onneksi on riskiaika melkein jo ohi =) Toivotaan, että se pikkuinen malttaisi kuitenkin vielä jonkin aikaa pysyä masussa :heart: Ja voimia koitokseen kun H-hetki tulee :hug:

Kristen: Voi miten ihana oli lukea, että sun arvot on noin hyvät :hug: :heart:

ON: Gyne ei ole vielä soittanu. Se ajanvaraustäti sano, että soitto tulee luultavasti viiden aikoihin, kun vastaanotot on päättyny. Mutta soitin neuvolatädille ja kysyin sen eilisen lääkärin nimen. Sanoin, että haluan tietää sen, jotta voin jatkossa välttää hänen palveluitaan :D Kerroin lääkärin tarpeettoman ilkeästä käytösestä ja neovolatäti sanoi vievänsä asian eteenpäin osastonhoitajalle. Kysyi vielä, että haluanko ottaa yhteyttä johtavaan lääkärin, mutta en halunnu. En jaksaisi vatvoa heidän kanssaan asiaa yhtään enempää kun on pakko. Tekee tarpeeksi pahaa tämä tilanne muutenkin :'(

Gynen kanssa juteltu. Oli tosi mukavan ja ymmärtäväisen olonen :) Pyysi mua käymään huomenna vastaanotolla. Samalla otetaan se verikoe sitten. No, ainakin tämä asia nyt selviää, suuntaan tai toiseen... Ja parempi se on tietää, kuin olla epätietoisuudessa. Oli vastaus mikä hyvänsä.

SiSa, hyvä ett gyne oli ihan toista kaliiperiä! Toivottavasti asiat selviää :hug:

Mulle tuli kauhea ahdistus. Joku sanoi siitä mun varhaisultrasta, etten voi tietää hedelmöittymistä, joten en voi tietää miten tarkka noi laskurit on. No eipä se hedelmöittymien ole voinut tapahtua kovin pitkään oviksen jälkeen, sillä petipuuhia on ollut 3pv ennen, ja eihän ne pikkuihmisetkään ikuisuuksiin elä. No toinen pointti oli se, että vaikka laskureiden mukaan sydän alkaa lyödä, se ei silti näy ultrassa :confused:
No voi olla totta ja nyt mä mietin pitäiskö mun perua se aikaa... Tää on pyörinyt mun päässä koko päivän, mutten mä tiedä ahdistaako se mua vai toinen asia; Mun pitäis varmaan soittaa sinne lapsettomuuspolille, enkä tiedä mitä sanoa, ja kun siellä on aina se tosi tosi tyly nainen puhelimessa... Kun se mun ov viiva ei ollut kertaakaan ihan yhtä vahva kuin kontrolli, joten en sitten soittanut sillon ov:n jälkeen kun aattelin, että ne pitää mua ihan typeränä, koska ei voi tietää onko se ov ollut, ja jos on, se on ollut vkl aikana niin että sille ei olis mitään voitu tehdä.
Nyt mä pelkään että ne sanoo, että tää raskaus ei kuulu enää heille, koska he eivät ole kuin määränneet lääkkeet... Se nainen on ihan kamala :ashamed:
Ja jos joku sanoo, että eihän se siellä aina ole, josko siellä olis joku muu, niin tähän asti aina kun mä olen soittanut, juui SE nainen on ollut siellä.

Tää ahdistus juurtaa juurensa siihen, kun tutkimukset aloitettiin, mulle annettiin selvät ohjeet, että käy labrassa ja soittele parin viikon päästä juurikin tonne polille siihen ja siihen numeroon. No mä soitin ja kyselin tuloksia niin tää täti sanoi tosi tylysti, että kuule tyttö tää asia ei mene ollenkaan näin. Mä olin vaan ett ok, no mulle annettiin tällaset ohjeet niin täti sanoi, että ette te sitä päätä koska te tänne tulette, vaan paperit lähetetään lääkärille joka sitten arvioi tilanteen ja aika tulee postissa kotiin. Oli NIIN tyly, että mä olin ihan itku silmässä, kun mulle annettiin selvät ohjeet soittaa sinne ja varata aikaa ja kysellä tuloksia. Siihen täti sitten vaan tylysti että sitten teille on annettu väärät ohjeet. aika tulee postissa hei!

Ja kun mulle ei tulevaisuuteen annettu muuta ohjetta kun että soitan jos ov on viikolla ja jos ei kerkiä tulla ennen vkl niin jatkan testausta :confused:

Ja mä olen nyt näin kauan pähkäillyt että soitanko vai en, ja nyt sitten päätin että soitan, jos sitä kautta vaikka pääsis ultraan, niin ei tarvis niin kauheesti maksaa, ja sitten taas kun meillä on se hoitosopimus sinne, että kai mua sitten vähän niinkun velvotetaan soittamaan sinne, vaikkevat ne ole kun lääkkeet määränneet ja yhden kerran ennen ov:ta ultranneet.

Ja mä olen ihan paniikissa jo nyt :D

Anteeks näin pitkä oma napainen selostus. Musta vaan tuntuu, että ton miehen korvat on jo ihan punasena tästä mun panikoinnista :whistle: Enkä mä edes ymmärrä miten yks puhelinsoitto voi olla näin iso juttu mulle :ashamed:

Kristen + Tirpana 5+0

Kristen: Kyllä mä ymmärrän hyvin, että voi kauhistuttaa soittaa tollaselle tyypille :hug: Jos mun pitäis soittaa vaikka sille karseelle neuvolalääkärille nyt jostain, niin kyllä menis varmaan vellit housuun :ashamed: Mutta ajattele, että sit kun se puhelu on tehty, niin sit se on ohi. Eikä sun varmaan tarvi enää ikinä asioida sen naisen kanssa =) Tsemiä kovasti puheluun! :hug: Huomenna on perjantaikin, niin jospa sillä eukolla olis vähemmän pipo kireellä :D

Hui Piupula sullahan on ollut todella kiperät paikat jo! Toivottavasti vauva pysyisi masussa vielä vähän aikaa.

Sisa78 lääkärin toiminta kuulostaa aivan uskomattomalta! Eihän sillä ole loppujen lopuksi mitään perusteita sanoa että km on käynnissä. Aivan käsittämätöntä. Eipä mullakaan ole mitään oireita ja kyllä siellä ultrassa vaan köllötteli pikkuinen ja sydän löi hurjasti:) Kannattaa muistaa ettei neuvolalääkäri ole yleensä mitään muuta kuin tavallinen terkkarin yleislääkäri, joka nyt vaan sattuu tekemään raskauden aikaista seurantaa.

Itselläni oli keskenmenneessä raskaudessa niin uskomattoan onneton neuvolalääkäri, että vaihdon sen kun rupesin esikkoa odottamaan. Kyseinen lääkäri luuli ruskuaispussia vauvan pääksi. Mittasi pääperämitaksi 22 mm, oikeasti oli 9mm, mikä todettin myöhemmin kättrillä. Lääkäri väitti, että sikiöpussi on ruskuaispussi.. Hyvää anatomian tuntemusta. Sanoi myös että vauvalla on syke, oikeasti kultu oli ollut kuolleena jo useita viikkoja:(Miehen kanssa tajuttiin jo ultrauksen aikana ettei vauvalla ole sykettä ja että lääkäri luulee ruskuaispussia pääksi. Ei siis kannata aina ihan luotaa niihin neuvolalääkäreihin..

Ihania uutisia kristen:) Tällä kertaa taitaa vauvalla olla kunnon tarrasukat ja vauvaliimat matkassa. Yhdellä hyvällä ystävälläni kävi vähän samoin kuin teillä ja hän kyllä pääsi lapsettomuus polille seurantaan. Toivottavasti tekin pääsette. Paljonko sulla on viikkoja sen ultran aikoihin? Itse oon kyllä sitä mieltä, että oman mielenterveyden vuoksi ei kannata liian aikaisin mennä ultraan. Se ahdisus mikä siitä seuraa jos lääkäri ei osaa juuta eikä jaata vielä sanoa on aika kauhe. Varsinkin jos on vähän huolestuvampaa sorttia=)

Öitä kaikille
Tirpula ja pikkukultu 9+5/9+1

Yhteistyössä