+++ 2010 alkaen haaveilleet ja plussanneet +++

Kristen: Vielä tuosta varhaisultrasta piti kommentoida... Tosiaan, kaikin puolin olis tietenkin fiksumpaa odottaa viikolle 7+ niin syke olisi sitten varmasti havaittavissa. Mutta enpä mäkään malttanu esikoisen kohdalla sinne asti odottaa :D Kävin siis muistaakseni viikolla 6+2. Sillon en edes tienny yhtään millon ovis oli ollut... Ultrassa näkyi sillon muutaman päivän pienempi alkio (muistaakseni 5+4), jolla ei sitten tietenkään näkyny vielä sykettä. Mutta mua lohdutti paljon jo sekin tieto, että siellä kuitenkin näkyi alkio ja vielä oikeassa paikassa =) Eli saatiin siis ainakin suljettua pois tuulimunaraskaus ja kohdun ulkoinen raskaus. Ja sit sain hyvän syyn päästä vähän ajan päästä uudelleen näkemään pikkuisen ihmisen alun :D No rahaa tietenkin meni "hukkaan", mutta on sitä turhempaankin rahaa mennyt... Eli mun mielestä kannattaa pohtia asiaa sen kannalta, että onko valmis siihen uutisen, että syke ei vielä ole mahdollisesti havaittavissa. Oli muuten kumma juttu, että esikoinen oli np-ultraan mennessä ottanut kiinni tuon muutaman päivän vajeen ja vastasi sitten päivälleen viikkoja np-ultrassa :confused:

Näissä asioissa on vaan niin vaikea odottaa ja olla kärsivällinen :D

tirpula: Voi jestas millanen neuvolalääkäri teillä on ollut!!! En meinannut silmiäni uskoa kun luin kertomuksesi... Kovia olette joutuneet kokemaan :hug: Miten ihmeessä tuollainen lääkäri saa edes harjoittaa ammattiaan, varsinkaan neuvolan puolella?! Huh, mitä touhua... Ei ole tosiaan neuvolalääkäreihin luottaminen... Mulle siis teki se neuvolalääkäri päätelmän todennäköisestä keskenmenosta sen perusteella mitä olin kotona aamulla digitestitikkuun pissinyt. Sit lisäksi perusteena oli raskausoireiden puute ja tiputteluvuoto. Mutta pääsyyksi hän perusteli sen viikkonäytöllisen digitestin antaman liian alhaisen viikkomäärän :(

Huh, soitto on soitettu, tosin toinen mokoma vielä edessä kun sairaalan koneet ei toiminut, mutta en pelkää enää sitä.
Tyly nainen vastasi ja mä vaan äkkiä selitin asiani ja totesin vielä lopuksi etten mä tiennyt pitikö mun tänne soittaa vai ei, joten soitin, niin tää täti oli vaan ett VAUU PLUSSA RASKAUSTESTIIN! :D
Nyt se sitten soittelee mulle ultra aikaa, kunhan saa koneet toimimaan, joten taidan peruuttaa sen yksityisen ultran. Kyllähän siinä rahaa säästää aikatavalla, jos maksan vaan polimaksun vajaa 28e, kun yksityisen ultran reilu 100e :) JA saavatpahan sieltä laskea, koska mun sinne ultraan kannattaa mennä :D

tirpula Olipas omituinen lääkäri teillä. Onneksmun ei tarvi asioida neuvolalääkärimme kanssa, sillä pieni paikkakunta ja täällä ei ole kuin yksi lääkäri ja hänkin on mr. Kiminkinen (jos joku on saatunut sarjaa vahingossa vilasemaan) Ja että mä vihaan sitä lääkäriä :kieh: Ja kaiken pahan lisäks se ei olis pelkkä neuvolalääkäri, vaan on myös mein omalääkäri ja työterveyslääkäri. Eli mä en pääse sitä mihinkään pakoon! Mutta neuvolassa ei hänen kanssaan tarvi onneks asioida kuin jälkitarkastuksessa :ashamed:
Ja voin sanoo ettei se oikeesti mitään kotikäyntejä tee :D

Kristen: Hauska "paljastus", ettei se Kiminkinen teekään kotikäyntejä :LOL: Oon joskus kattonu vilauksen jostain jaksosta. Yritetään antaa sellanen kuva, että se olis jotenkin tosi täydellinen :D Voin hyvin kuvitella, että todellisuudessa se onkin kaikkea muuta!!!

ON: Kävin gynellä ja verikokeessa. Tulokset saan vasta maanantaina... Gyne oli tosi mukava ja asiallinen. Ainakin tiedän satavarmasti, että on asiansa osaava, kun sen pääpaikka on lapsettomuus klinikan lääkärinä. On hoitanut 20 vuotta lapsettomuutta. Se tekee lisäksi kerran viikossa tavallisen gynen hommia tossa meijän paikallisessa yksityisessä lääkäriasemassa. Ultrassa mulla ei näkyny muuta kun paksuuntunu limakalvo :( Nyt on siis rv 5+2 ja MUN mielestä ois pitäny näkyä jotain muutakin... Edes ruskuaispussi. Gyne vaan sano, että ootetaan verikokeiden tulokset ja katsotaan sitten mikä tilanne on ja mitä tehdään. Se ei siis lähtenyt kommentoimaan kohdun tilannetta mitenkään. Varmaan ihan fiksua. Mutta kyllä mulla tuli vaan sellanen tunne, että kaikki ei ollu niin kun pitäisi... :'(

Ihanaa viikonloppua kuitenkin kaikille =) :heart:

Viimeksi muokattu:
SiSa Oletko ihan varma ovulaatiosta, eli siis kuinka tarkka tuo viikko määrä on? Ja sitten mä vähän lohduttelen sua, kun esikoista odottaessa kävin varhaisultrassa ja siellä ei näkynyt yhtään mitään. Viikoista mulla ei ole sillai tietoja, mutta jos lasketaan että sydän näkyy joskus 6+jotain viikolla, on mun täytynyt olla sillon 5+jotain viikolla...
Ja tosiaan siellä ei sillon näkynyt yhtään mitään. Kävin päivystyksessä, ottivat verikokeita ja ultrasivat ja jättivät sitten seurantaan. Kävin seuraavan viikon aikana varmaan kolme kertaa siellä ultrassa ja ensin näkyi ruskuaispussi ja sitten sydän.
Eli jos sulla on viikkoja 5+2, ei siellä välttämättä näy vielä yhtään mitään ja sen takia se gynekään ei lähtenyt kommentoimaan :hug:
Ihana, että oli nyt ystävällinen tapaus ja varmasti asiansa osaava!

Nyt viimein se täti sieltä polilta soitti ja 13.12 on ultra. En mä varmaan siltikään varaa yksityiseltä puolelta varhaisultraa, kun sillon on oviksesta laskettuna viikkoja jotain 7+1, neuvolan mukaan laskettuna jonkin verran enemmän 7+4. Eli ihan hyvä aika mennä, eikä pitäis joutua pettymään...

Noniin, nyt saatu kannettava käyttöön :)
Ihan ensiksi kiitokset kaikille tsempeistä :heaet: Ihana ryhmä täällä :heart:

Kirsten Aivan mahtavaa tuo hCg-nousu :heart: Nyt varmaan iso kivi vierähti :heart: kuten myös tuon puh. jälkeen :hug: osaa näköjään palveluhenkilökuntakin yllättää ;) Mukavaa, kun sait ultra-ajan niin nopsasti :heart:

Niin se vaan ennusti oikein :p onneksi nyt ei viel lähteny syntymään kuitenkaan :) Ja kiitos enkeleistä :heart: :hug:

Sisa Aivan kamala lääkäri sulla!!!!! Käsittämätöntöntä käytöstä ---> Tee valitus ehdottomasti, jos vaan voimia riittää :hug: Ihana, että yksityisen gyne mukava ja otti asiakseen hoitaa ja katsoa tilannetta :hug: Noh, ei heitetä kirvestä vielä kaivoon :hug: ja mukavaa viikonloppua sinullekkin :heart:

MG tääkin toivoo, että se pääsee tänne puolelle kovasti paljon :heart:

scorpioni Hieno homma, että sait oman terkan kiinni ja pääset hyvään seurantaan :heart:

mimmimami tervetuloa joukkoon mukaan :wave:

tirpula kyllä teidänkin kohdalle on lääkäri eksynyt :mad: :hug:

(.) Anteeksi, aika suppeaksi jäi kommentointi :( ei jotenkin kuuppa oikein toimi :headwall: Täällä päivät menee sängyn, sohvan ja wc:n välillä. "Esterillä" (mahan toiminimi) hirveet jumpat ollu nyt tunnin menossa tuolla mahassa :LOL: ihan, kun yrittäs kaivautua ulos tuolta :LOL: Muuten olo ollut ihan tasanen :) päivä kerrallaan mennään :)

piupula ja esteri 34+0 :heart:

Kristen: Kyllä se viikkomäärä on mun kohdalla ihan satavarma :( Testasin oviksen digillä ja myös tunsin sen sillon. Kaiken kukkuraksi mulla oli sillon meneillään gynellä kuukautiskierron seuranta mun välivuotojen takia (kävin siis kerran viikossa sillon ultrattavana). Mulla oli sitten sattumoisin heti ovista seuraavana päivänä ultra ja gyne vahvisti silloin ultralla oviksen tapahtuneeksi. Oispa kyllä ihanaa jos sieltä vielä pikkuinen löytyisi, niin kun sullakin kävi esikoisen kanssa :)

Piupula: Onpa ihanaa, että olet vielä yhtenä kappaleena ja riskiaika on ohitettu :hug: :heart: Mä kerroin siitä neuvolalääkäristä mun neuvolatädille ja se lupas viedä asian eteenpäin osastonhoitajalle. Varsinaista valitusta mä en jaksanut lähteä tekemään kun surettaa tää tilanne muutenkin :( Mutta onneksi meillä on neuvolan puolella toinenkin lääkäri eli mun ei tartte nähdä sitä kotkaa enää ikinä! Ilmotin mun neuvolatädillekin, että jos saan ikinä toista lasta, niin sen kyseisen lääkärin kanssa en aio enää koskaan asioida :kieh: Neuvolatäti sanoi, että ei mun tarvitsekaan :D

Thank Ladies!! Mietin vaan että kun ei ole mitään hyytymiä (vielä) tullut, niin pitäisköhän mun maanantaina oikein mennä jonnekin vai riittäiskö pelkät verikokeet ja niistä nuo hcg-arvot?? Olo jotenkin yllättävän rauhallinen (vielä). Kaikkea hyvää teille:heart:

Jään vielä toviksi tänne roikkumaan ja palailen sitten tuonne kuumeilijoihin......

Viulu Toki saat jäädä :heart::hug: Mun mielestä kannattaa soittaa ma neuvolaan osaavat siellä sitten neuvoa eteenpäin :flower: Jos saa kysyä, niin tämä äei kirjoittamasi perusteella ollut ensimmäinen km? Ootko päässyt johonkin tutkimuksiin yms.? Tietenkään ei ole pakko vastata, ihan mielenkiinnolla kyselen. Paljon voimia seuraaviin päiviin ja viikkoihin ja saat olla täällä niin kauan, kun haluat :hug:

(.) Käytiin eilen miehen kanssa äippäpolilla näytillä, kun tuli sellasia mahankovettumis suppareita epäsäännöllisen säännöllisesti. Eka otettiin käyrät ja sitten katsottiin pissanäyte, joka oli puhdas ja pääsin siitä sitten lääkärin ultrattavaksi. Tilanne oli parantunut siten, että kiinnioleva kohdunsuu oli kasvanut 6mm :heart: ja sain sitten supistuksen estolääkettä käsivarteen. Harjoitussupistuksia mulla ei enää kuulemma ole, että kaikki tuntemukset pitää laskea ja seurata, jos tulee säännöllisesti, niin sitten pitää lähteä näytille. Kipeisiin supistuksiin asti ei saa tilannetta päästää, kun mulle pitää keretä antaa joku antibiootti ennen synnytystä. Päivä kerrallaan mennään.

piupula ja esteri 34+1

piupula joo mulla oli eka keskenmeno kesäkuulla, meni 9+ viikolla ja tulikin ihan yhtääkiä hulahduksena kauheat vuodot silloin. En tiedä onko sillain mitään vikaa, kun kuitenkin 3 tervettä lasta eikä aiemmin koskaan keskenmenoja. Olisko ikä?? 35 v tai sitten vaan on ollut jotain pielessä.

Ei muuta kuin eteenpäin

Viulu Ihana asenne sinulla :heart: Kyllä tuo on varmasti raskasta :hug: Et mielestäni kyllä kaman vanha ole, eetä ikä siihen vaikuttaisi : / Paljon voimia ja hallauksia :hug:

Mites täällä muut jakselee?? :)

Viulu: Et sä mikään vanha ole =) Voimia uuteen yritykseen :hug: :heart:

Piupula: Ihanaa, että olet vieläkin yhtenä kappaleena =) :heart:

ON: Mulla on huomenna "tuomiopäivä" :'( Saan verikokeen tulokset... Mä olen kyllä ihan varma, ettei tällä raskaudella ole mitään toivoa. Tein tässä viikonloppuna vielä yhen digitestin, joka näytti edelleen 1-2 viikkoa :( Nyt olis siis pitäny olla jo rv 5+4 eli digin olis pitäny näyttää 3+ viikkoa hedelmöityksestä. Toi 1-2 viikkoa on auttamattomasti liian vähän, ei siitä mihinkään pääse vaikka asiaa kuinka kääntäisi :( Ja kun ei siellä ultrassakaan näkyny kun paksuntunu limakalvo... Että kyllä tää tais olla tässä :'(

Mä olen kyllä jo ehtinyt hieman asennoitua asiaan. Että ei muuta kun uutta matoa koukkuun! Ja onneks on Joulukin tulossa :heart:

Viulu voi ei! :hug: :'( Ihanan positiivinen asenne sulla kuitenkin. Alkoiko selkäkrampit sulla yhtäkkiä? Ja miten pian tuli vuotoa? Sillä kyselen, kun itsellä ei ole kokemusta keskenmenosta ja tietty hirmusesti tässä alkuvaiheessa pelottaa sekin mahdollisuus.

Piupula ihana kuulla teiltä hyviä uutisia!

SiSa tuu sitten heti kun jaksat kertomaan meille (toivottavasti hyvät) tulokset. Voimia!

Omaa napaa... turvotus jatkuu, välillä kuvottaa, rinnatpäät on todella kosketusarat, eipä juuri muita oireita. Viikonloppuna oltiin vanhempien luona käymässä, ei vielä kerrottu kun haluan käydä ainakin ekassa neuvolassa ennenkuin kellekään kerrotaan mitään. Päivä kerrallaan tässä mennään eteenpäin, tänään olis laskurin mukaan 6+2

skorpioni07 perjantaina alkoi juilimaan "menkkamaisesti" selkää ja lauantaiaamuna alkoi tosiaan tuo vuoto, joka siis jatkuu runsaana edelleen. Hyytymiä tullut mukana. Tänään soitin neuvolaan niin menen lääkäriin vielä tänään ja vuorossa ultraus. Liusäksi katsotaan sitten nuo kilpirauhasarvot, sokerit (ollut aiemmin RD) ja hormonitasoja. Katsotaan mitä niistä selviää, että onko nyt joku "este" ettei raskaus kestä.

Onneksi kun on kolme onnistunutta raskautta niin ei mene mieli mustaksi:)

Sisa78 pidän niiiin peukkuja, että kaikki kunnossa b:|d ja:hug: myös matkaan.

Voikaahan "paksusti":LOL:

Toivottavasti viulu pääset pian takaisin. Ja kiva jos löytyis joku selvä syy myös.

Tää viikko olis töitä ja sit viikko lomaa,ihanaa!!! Paitsi jos saan perjantaina sairaslomaa niin sit loma siirtyy :D varmaan perjantaina myös ultrataan kun tuolla neuvolalääkärissä on semmonen. Pääsee kurkistaa projektin etenemistä vähän useemmin. Rakenneultra on sit 13.12 ja seuraava neuvola 17.12.

Sisa joko oot saanu tulokset?

NeliApina ja projekti 18+3

scorpioni Kiitoksia :heart:

Viulu *Onneksi ottivat asiakseen tutkia :hug: Ja ihana kuulla, että olet noin pirteänä liikenteessä :heart:

Sisa Tulehan kertomaan kuulumisia, kun jaksat :hug:

Kirsten mites siellä menee?

(.) Tänään neuvolassa käyty, mutta kirjottelen huomenna enempi, kun oon käyny ultrassa, niin tiedän sitten enempi :)

piupula ja esteri 34+3

Heippa!

Se mun hcg-arvo on tosiaan aivan liian alhainen... :'( Mä en enää muista, että oliko se 218 vai 281, mutta liian alhainen kuitenkin viikkoihin nähden. Tuollainen arvo pitäisi kuulemma olla rv 4+0 ja mulla oli rv 5+2 perjataina kun verikoe otettiin. Nyt otetaan keskiviikkona vielä sitten uusi verikoe, että nähdään onko se nousussa vai laskussa. Lääkäri sanoi, että on tosi epätodennäköistä, että tässä olisi enää normaalista raskaudesta kyse. Tuo kontrollikoe kai otetaan vaan siksi, että voidaan päätellä, onko kyse tuulimunasta, kohdun ulkoisesta raskaudesta vai mistä... No jokatapauksessa tämä raskaus oli minun osaltani tässä :'(

Kiitos teille kaikille kommenteista ja lohdutuksesta :heart: Ja kaikkea hyvää teille :hug: Jospa minä sitten pääsen myöhemmin tänne puolelle takaisin :wave:

Minut voi siis poistaa listalta, jos joku viisaampi osaisi sen tehdä. Kiitos :)

No nyt alkoi sit vuoto :'( Se kyllä oikeastaan vaan päästi mut tuskistani. Siis koska tiesin, että se on tulossa, niin olen oikeastaan helpottunut, että se alkoi nyt eikä myöhemmin... Nyt sitten vaan nokka kohti uusia tuulia ja toivottavasti nähdään myöhemmin täällä odottajien puolella :wave:

Hyppään takaisin tuonne kuumeilijoiden puolelle...

Sisa ja viulu suuret pahoittelut menetyksistä:hug: Tuollaisia uutisia ei toivoisi kenellekkään.

Piupula taitaa olla yhä yhtenä kappaleena, hienoa=)

Itsellä taas pelko nostaa päätään. Tissit on taas "lysähtänyt", se vähäinenkin turvotus mitä niissä oli tuntuu hävinneen. Ahdistaa. Tyhmänä kokeilin vielä kotidopleria ja eihän sieltä mitään kuulunut. Silloin kun koin keskenmenon tisut lopahti samoihin aikoihin kun vaavi kuoli ja siitä syystä hirveä ahdistus nyt (taas) päällä.. Vielä melkein kaksi viikkoa ultraan, en tiedä miten pää kestää:headwall:

tirpula ja kultu 9+5 (neuvola väittää 10+2)

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä