+++ 2010 alkaen haaveilleet ja plussanneet +++

Voi ei SiSa! :hug: :'( Voimia ja rutkasti onnea uuteen kiertoon! Tulkaahan Viulun kanssa pian tänne odotuspinoon takaisin ja ottakaa muitakin kuumeilijoita mukaan! ;)

Tirpula onko sulla mitään oireita vai oliko tissien turpoaminen ainoa? Täällä peukut pystyssä, että pikkukyytiläinen elää ja voi hyvin. :hug:

Itse sain lauantaina pidettyä salaisuuden kaverilta, jonka kanssa oltiin tuulettumassa. Kaveri oli onneksi työviikon päälle niin väsynyt, että itse ehdotti, että mennäänkö vaan syömään eikä baariin ollenkaan ja sehän sopi mulle! ;) Tarjoiduin vielä kuskiksi ja sekin sopi kaverille, kun heidän auto ei aina tykkää oikein käynnistyä pakkasilla, joten minulla oli hyvä syy, ettei tarvinnut ottaa ruokajuomaksi mitään alkoholipitoista. Nyt pitäisi vielä selvitä työpaikan pikkujouluista perjantaina...

Kyllä Viululla vakaat suunnitelmat palata pian takaisin:) Vaikkakin tuolla "mg:n palstalla" sanoin, että jään roikkumaan sinne vaikka plussaisin niin ainakin viikolle 20 asti:D Josko sitten alkaa pieni pysymään Viulun matkassa mukana...

Voimia teille kaikille siunatussa tilassa eläville:heart:

Viulu toivottavasti pääset joukkoon nopeasti takaisin! Itse olin ennen ensimmäistä (km) raskautta ilman ehkäisyä 4vuotta. Km:n jälkeen tulin raskaaksi alle 2 kuukaudessa=)

Skorpioni sehän tässä ahdistaa kun oireita ei juuri ole:( Janotus ja väsymys ainoina tissien lisäksi ja nekin alkaneet helpottamaan. Nyt epäilen vielä että alakerrassa on jokin tuledus. Kivaa. Luulen että se on hiivaa, vaikka oireet ei hiivaan viittaakaan. Esikostakin hiivat oli ihan outoja raskausaikana. Toivottavasti ei virtsis tms. Kokeilen hoitaa hiivana ja jos ei auta pitää kai soitella neuvolaan..

Vakaa aikomus on täälläkin palata takaisin tähän pinoon :wave:

Ja YHTÄÄN ei taas tietenkään odotukset ole korkealla nopean raskautumisen suhteen (eipä!!!) :D Varsinkin kun monet on tosiaan sanonu et on raskautunut nopeesti km:n jälkeen...

tirpula: Jospa olisi vaan hiivaa tuo sun alakerrassa oleva vaiva. Se kuitenkin tulee käsittääkseni tosi helposti raskaana ollessa... Ja eikös tuo tissienkin aristaminen ole sellanen, että on usein kausittaista. Että välillä kipeemmät ja välillä vähemmän... Mutta ymmärrän kyllä hermoilun :D Eiköhän siellä kuitenkin ole pikkuisella kaikki hyvin :heart:

Heippa vaan taas kaikki! päivittelen seuraavaksi listaa, kunhan pääsen perehtymään listan saloihin :)

Viulu Suuren suuret pahoittelut uudesta menetyksestä! Asenteesi on kuitenkin ihailtava, joten toivottavasti se auttaa sinua hyppäämään pian takaisin seuraamme!

SiSa Sinullekin pahoittelut. Ikävä, että raskautesi nyt kuitenkin päättyi näin :( Eipä tämä tieto taida lohduttaa, mutta se on totta että keskenmenon jälkeen nainen raskautuu helpommin, sillä keho ns. jo valmiina raskauteen edellisen jäljiltä. Ennen tätä kiertoa sain siihen apteekin testiin aika selvän viivan, mutta vuoto kuitenkin alkoi, oliko sitten kemiallinen vai todella varhainen keskenmeno, mutta pian kuitenkin raskauduin uudestaan sen jälkeen :)

Piupula Vieläkö sie olet yhtenä kappaleena, kun ei ole hetkeen mitään kuulunut ? :) :heart:

tirpula Toivottavasti tuo oireiden väheneminen ei tarkoita mitään ikävää. Olen myös kuullut, että nuo oireet saattaa jossain vaiheessa kadota ja tulla sitten takaisin, joten toivotaan, että siellä on kuitenkin pikkaisella kaikki hyvin :hug:

Sitten omaa napaa. Olo on ihan kamala. Aamuvuoroja en pystyisi tekemään yhtään, ellei mulla olis noita pahoinvointirannekkeita! Turvotuskin vaan lisääntyy ja käynkin kohta nappaamassa kuvan tonne alkupuolen masukuviin niin saatte kaikki urakalla ihmetellä :D Mulle heräs epäilys, jos siellä on useempi tai sitten raskaus on odotettua pidemmällä, sillä tää maha on ihan kamalan iso :D
Repäsykivut alkoi eilen kunnolla, kun olin ollut kaksi päivää töissä niin kiireellään, etten alas kerinnyt istua hetkeksikään. Toivottavasti tämä ilta on hitusen rauhallisempi...

Nämä kylmät ilmat syö mua sisältäpäin ihan hulluna. Pelkkä ajatuskin ulkoilmasta saa mut kananlihalle! Poikakin lähti nyt "lomalle", joten en taida työmatkoja enempää nokkaani pihalla näyttää :D

muoks* Tässä vielä suora linkki tohon mahakuvaa. Se on ihan järkyttävä!
Aijaa.com - 7125013.jpg

Kristen + tirpana 5+6

Viimeksi muokattu:
Kristen mullaki oli kauhee turvotus alussa ja ostin ä-housut jotka roikkuu nyt mahasta :D. Turvotus kuitenki katos jotain viikolla 10 ja nytkin on sen näkönen maha ku ois vaan syöny liikaa... Ylämaha on isompi ku alamaha... Saan varsinki aamuisin mahan vielä melkeen kokonaan sisään :O Mut kohtu on taakse kallistunu ja kuulema reilusti joten seki vaikuttaa... Pitääki ottaa uus kuva ku vielä kerkee alkukuviin. Ens viikko viel ja puoliväli saavutettu.

NeliApina ja projekti 18+5

Kristen kiva kun kerkisit taas tulla kirjottelee. Ihanan pömppö maha sulla jo! Mulla iltasin kanssa turvottaa varsinkin ylämahaa, saas nähdä onko vaan tätä alkuraskauden turvotusta. Oletko Kristen saanut pidettyä vielä odotuksen salassa, kun olet näköjään noin hoikka ja varmasti jo joku on saattanut huomata vatsan?

Omaa napaa on nyt pakka purkaa, kun v***ttaa sen verran!! :kieh: Käytiin pomon (joka on seniili yli 60v. lapseton ukko) kanssa palkkaneuvottelu, joka tehdään aina näin loppuvuonna. Meillä muuttuu palkanmaksuperuste ensi vuonna ja henkilökohtaisella suoriutumisella on jatkossa isompi merkitys kun tähän asti. Toiveikkaana meni keskusteluun, sillä mulle on nyt syksyn aikana tullut hurjasti lisää töitä ja kuvittelin sen tietty jatkossa näkyvän myös palkassa. Mutta ei, pomo kehtasi vedota siihen, että olen niin nuori (siis olen 33, ollut täällä töissä kohta 10 vuotta) ja kun olen ollut paljon pois eli äitiyslomalla ja pariin otteeseen hoitovapaalla, niin mun ammattitaito ei oikein ole päässyt kehittymään ja se kehtasi periaatteessa ALENTAA mun palkkaa!! Että mä kiuhun raivosta!! Ja näyttää siltä, että sieltä mun unelmatyöpaikasta ei kuulu mitään (laitoin hakemuksen päivää ennen kuin plussasin), joten täytyy kai jäädä tänne töihin. No pappa VOI OLLA VARMA, että haen samantien sairaslomaa, jos vähänkin joku paikka alkaa ilmoitella itsestään ja varmasti pidän nyt 3 vuotta hoitovapaata, siinäpä palkkaa mulle jonkun pätevän sijaisen, varmaan jos hän saa päättää, niin jonkun keski-ikäisen miehen, joka ei AINAKAAN TEE LAPSIA!! :mad:

Hellou!

Onpas tökerö pomo skopionilla :O Todellakin kannattaa lomailla kaikki mahdolliset ajat!

Mulla oli aluksi kans mahdoton turvotus, housut kinnas ja siirryin toppahousuihin :D Viikko sitten mahtu (epämukavasti) farkutkin taas eli turvotus laski, mutta tänään on nähtävillä kunnon kumpu alamahassa eli alkaa varsinainen kasvatus!

Huomenna olis lääkärineuvola ja toivottavasti koittavat kuunnella ja kuuluis äänet.. Tarviin pikkuhiljaa jo jotain konkreettista todistetta vauvasta että vois vaikka työnimenkin ottaa käyttöön. Nyt olen vaan raskaana : /

Mimmimami ja mitäs niitä viikkoja olikaan...?

Saako täällä jotenkin tuon palkin johonkin allekirjoitukseen?

Sisa olen myös todella pahoillani, että tämä päättyi näin :hug:

scorppioni Johan on pomo :mad::mad::kieh: Todellakaan tarvitse tuollaista sietää!!! Ei luottamusmiehestä tai liitosta olis mitään apua???

Kirsten Juu täällä ollaan vielä yhdessä palasessa :heart: Jotenkin vaan kuuppa niin jumissa, että ei saa aikaiseksi oikein mitään :/ Ihana maha sulla jo :heart: siellä se pieni kasvattaa hyvin itseänsä :heart

turvotuksesta Mulla oli kans ihan törkeesti turvotusta alussa, mutta saatto kesän superhelteetkin vaikuttaa asiaan :p

(.)No niin neuvolakuulumiset: :)

Kaikki sinänsä ok :p

rv34+3
paino: 79,5 -150g/vk (79,8)
turvotus: +/- (+/-)
RR: 149/73 ja 127/73 (134/73) mitattiin kaks kertaa
pissa neg (neg)
sf-mitta: 28 (28)
vesi: N (N)
sykkeet: noin 140 (+140) heitteli 130 ja 150 välillä
liikkeet: ++ (++)

Seuraavaksi olis sitten neuvolalääkäri 7.12 ja jos niin pitkälle päästään, niin olis sitten 20.12 uusi painoarvioultra äippäpolilla.
Sf-mitta ei ollu kasvanu mihinkään viimekerrasta, mut johtuu varmaan siitä, et vaavi on laskautunu alaspäin. Ma kävin siis neuvolassa ja ti painoarvioultrassa äippäpolilla. ´

Viime ma vaavilla oli painoa 1800g ja nyt ti oli 2100g, eli hyvin oli tullut painoa lisää :heart: Lapsivettäkin oli normaalisti ja istukan virtaus oli hyvä :) Vaavilla oli siis asiat hyvin :heart:

Kohdunsuun tilanne ei sitten ollutkaan enää niin hyvä, kun perjantaina :( la-su väliset supparit oli siis tehnyt tuhoijaan tuolla. Perjantain parantuneesta tilanteesta kohdunkaula oli lyhentynyt 0,5cm ja suppiloituminen oli leventynyt ja kasvanut ja kiinni olevee kohdunulkosuuta oli jäljellä enää taas se 1cm. Eli aikasemmin kohdunkaulaa oli 3,7cm ja kiinni 1,6cm ja nyt kohdunkaulaa 3,2cm ja kiinni 1cm. Eli toi 1cm on ainoo, mikä pitää vaavia vielä mahassa sisällä. Onneksi painoa oli jo yli sen 2kg, niin ei niin pieni ole.

Perjantaihin asti olen vielä pakkolevossa makuuasennossa ja sen jälkeen saan jo istua ja kävellä kotona, koska vk35 jälkeen ei enää yritetä toista pitää tuolla sisällä. Todellisuus on kuitenkin se, eetä meidän vaavi joutuu aika tod. näk. teholle synnyttyään, kun on niin pieni kuitenkin. Itse veikkaisin, eetä päästään hyvällä säkällä joulukuun seur.viikkoon asti. Viime yönä en ole varma supisteliko taas vai ei, mutta selkä oli ihan tulessa eilen ja sattu aika paljon, säteili tonne persukseen ja jalkoihin asti, mutta loppu taas sitten, niij en viitsinyt näytille lähteä. Tässä siis mennää edelleen päivä kerrallaan. Perjantaikin olis ihan hyvä etappi :heart:

Anteeksi piiiiiiiitkä stoori :ashamed:

piupula ja esteri 34+5

Piupula nyt vaan lepoa lepoa lepoa ja käsket sen ukkokullan passata sua. Lopputuloksena te saatte lähtee käynnstykseen kun viikot tulee täyteen :D Ja ei se teho niin paha paikka ole, todennäköisesti jos kaikki on hyvin, vaikka pieni onkin, tein pikkanen menee VSO:lle joka ei niinkään ole teho osasto, vaan sastasyntyneiden tarkkailuosasto. Siellä ne pitää hyvää huolta. Mein esikkokin oli siellä vuorokauden miun diabeteksen vuoksi sokeriseurannassa ja hyvin selvisi hengissä :)

Mimmimami mä etin tota allekirjotuskohtaa, mutten löytänyt, joten en taida osata auttaa... Onnea kuitenkin huomiselle neuvolareissulle! Ja kyllä siellä kaikki on hyvin, kerta masukin on alkanut taas kasvaa :)

skorpioni Onpas kamala pomo!! :kieh: Sairaslomat vaan käyttöön. Jos muutenkin on niin epäpätevä, eihän siellä puolikuntosena osaa mitään tehdä :D

Ja tää maha on tosiaan ihan valtava. En tiedä miten ollaan pystytty salaamaan, veikkaan, ettei kukaan vaan kehtaa kysyä :D Olin jo ihan varma kun käytiin anoppilassa, että appi jotain huomauttaa, kun on niin "sutjakka" suustaan, muttei se mitään sanonut. Sitten taas kun mummini oli meillä kyläilemässä, mulla on vahva arvelus että aavisti tai arveli jotain, sillä hän on hyvin kärkäs kommentoimaan painoani ja sen nousua yms. Nyt ei sanonut mitään koko asiasta, vaikka siis maha on selvästi isompi kuin aikasemmin tai viime kerralla kun olemme nähneet...

Puhuttiin miehen kanssa, että kerrotaan sitten kun ihmiset alkaa kyselemään. Saapi nähdä koska ensimmäinen kehtaa :LOL:

NeliApinalla ihanasti viikkoja :) nää mun mini viikot näyttää siun ja piupulan rinnalla ihan onnettomia, mutta silti se tuntuu isolta kun huomenna vaihtuu jo 7. viikko!!

Saapi nähdä, koska turvotus rauhottuu... Tosin töissäkin on ollut tosi kiirettä ja näitä sijaisuuksia tulee koko ajan kauhee määrä lisää, joten sekin saattaa vaan pahentaa tota paisumista...

Kristen joo onhan nää viikot lisääntyny aika nopeesti kin mielestäni tein vasta testin ja viikkoja oli sillon 3+4 :D Huomenna taas yks viikko täynnä... Tuolla huhtikuisten pinossa taas tuntuu et oon ihan alussa vasta kun la on kuun lopussa... Suurin osa on jo puolenvälin yli.

Tyhmää ku ei oo mitään neuvola kuulumisiakaan ki edellinen oli 27.10 ja seuraava 17.12,et sellanen parin kuukauden väli. Huomenna lääkäri kuitenki niin jos on vaikka jotain kerrottavaa... Viimeks se ultras niin vauva nojaili istukkaan niin et kädet oli suorana sen päällä. Ihan ku ois sammunu pöytään :LOL: oli hassun näköstä.

NeliApina ja projekti 18+6

Piupula nyt tosiaan vaan lepoa! Hyvät oli neuvolakuulumiset, nyt vaan vauvalle vähän lisää painoa ja pääsette nopeesti sitten kotiin. Lasten teho- ja tarkkailuosastoa ei tosiaan tarvitse pelätä, meidän esikoinen vietti siellä melkein kuukauden, koska oli syntyessään vaan 1280g ja pelkästään hyviä muistoja on, vaikka alussa tietty jännitti ihan kamalasti miten pienen käy.

Pomosta vielä... tää mun nykyinen pomo on ollu mulla esimiehenä vasta reilun vuoden ja siitä ajasta mä olin viime kesänä 4 kk hoitovapaalla, joten hänellä ei todellakaan ole edes käsitystä mun työnkuvasta saatikka ammattitaidosta! Olen tosiaan ollut samassa paikassa töissä jo melkein 10 vuotta, josta yhteensä vajaat 2 vuotta pois äitiysloman ja kahden hoitovapaajakson ajan. Tää seniili pomo laitettiin mun yksikköön esimieheksi puoliväkisin "eläkevirkaan" ja pappa on ihan oikeesti suojatyössä eli kuluttaa aikaansa mm. iltalehtiä lukien, on aivan pihalla mitä yksikössä yleensä edes tehdään! Ja mun palkka-arvio perustuu puhtaasti siihen, että en ole nuoleskellut häntä ja satun olemaan nainen, jolla on pieni lapsi eli se riittää papalle perusteeksi, ettei mulle tarvii maksaa samaa palkkaa kuin esim. samaa työtä tekevälle keski-ikäiselle miehelle. Jos en olisi raskaana veisin asian varmasti liittoon ja vaatisin luottamusmiehen paikalle uuteen neuvotteluun, mutta nyt tuntuu, etten jaksa käynnistää sellaista rumbaa, vaikka täydet perusteet valitukseen olisi eli eihän tässä täyty mitkään tasa-arvo näkökulmat. Ja satun tietämään, että itse teen huomattavasti enemmän töitä, kun nuo mieskolleegat eli siinähän tosiaan etsivät mulle seuraavaksi kolmeksi vuodeksi sijaisen! Eli nyt tosiaan "kostan" pomolle huonon arvion jäämällä sairaslomalle vähäisestäkin syystä! Viime raskaudessa kävin viimeiseen asti töissä, vaikka verenpaineet huiteli jo lukemissa 180/98 ja viikon päästä siitä, kun mut "pakotettiin" sairaslomalle syntyi esikoinen suunnitellulla sektiolla, koska istukan virtaukset oli raskausmyrkytyksen takia tosi huonot ja poika oli pakko ottaa mahasta keskoskaappiin kasvamaan.

scorpioni Kannattaa jäädäkkin herkästi pois, ei tuollaisen työn takia kannata itseään kiusata :hug: Ja ärsyttää muutenkin tuollaiset suojavirat, kun olisi ihmisiä, jotka tekisi mielellään ja paremmin työt, kun tollaset eläkkeen odottajat!!!!!!! *mur* :kieh: Ja kiitos tarinasta :heart: Kunj ei ole oikein mitään kokemusta vauvojen osastosta yms, niin tuo kyllä rauhoittaa mieltä :) Ja ihana kuulla, että kaikki sujui teillä hyvin :heart:

Kirsten Varmaan siinä vaiheessa, kun maha on selkeä vauvamaha ihmiset alkaa kyselemään, sitä ennen ei varmaan uskalla :D

(.) Täällä huonosti nukuttu yö takana, ei vaan uni painanut silmään :confused: Ja en tiedä voiko tuntea, mutta tuntu ihan, kun vaavi olis laskeutunut vähän alaspäin, sellanen jännä tunne, ei nyt mitenkään sattunut tai mitään, mutta tuntu siltä, tiedä sitä sitten :D JEI!!! Huomenna on vk35+0 :cool: aivan mahtavaa, että ollaan tänne asti päästy yhtenä kappaleena!!! :heart: Ja enpäs tiedä, miksi, mutta jotenkin tuntuu siltä, että meillä on huomenna yöllä vauva maailmassa...?? Toivottavasti kuvittelen vaan ihan omiani täällä päivän ratoksi :D

piupula ja esteri 34+6 :heart:

*muoks* Niin ja piti sanoa, että mies on kyllä ihan mukisematta tehnyt täällä kotona kaiken :heart: Ja mulla on aivan ihana perhe, heti kaikki järjesti omaa elämäänsä siten, että järjesti omat asiat niin, että mulle oli kyyti ma neuvolaan ja ti polille ja nyt on ensimmäinen päivä, kun olen yksin kotona sairaalareissun jälkeen :heart: Anoppi kävi täällä siivoomassa miehen kanssa ja menee nyt ostamaan viikonloppuna joululahjoja miehen kanssa. Oon ollut kyllä erittäin onnekas ja siunattu, kun olen saanut näin mahtavan perheen ympärilleni :heart:

Viimeksi muokattu:
Piupula jännityksellä odotamme mitä yö tuo tullessaan :)

Skorpioni, joo, ei tuollaseen paikkaan kannata jäädä kärsimään, kun raskauden vuoksi voit olla poiskin. Kyllä varmaan huomaavat muutaman vuoden päästä, miten paljon sä sitä työtä siellä oikeesti teetkään!

NeliApina ihana :D

Mä en nyt osaa sanoa muuta kun poks poks vaan, 7. vko pyörähti käyntiin...

Kristen+ Tirpana 6+0

Mimmimami ihanaa!!

Argh että mulla menee hermot :kieh: Jos joku sanoo, että naiset on vaikeita, niin meidän perheessä tuo mies taitaa olla se nainen |O

Oli puhe aikasemmin, että remontoidaan toi makuuhuone, kun poika on reissussa, kun sen kanssa on vähän hankala olla täällä jos joka paikka on täynnä tavaraa. No nyt poika on toista päivää jo menossa, ja mitään ei ollut tapahtunut, joten huomautin asiasta. Sanoi, että ajatteli aloittaa varmaan huomen aamulla. Ihmettelin sitten että miten meinaa puolessa toista päivässä saada valmista, kun oli jo muita hommia lauantaille suunnitellut niin totes, ettei sitä muutenkaan olis valmiiks saanu! No sitten totesin, että sitä on turha alottaa nyt tekemään, kun on oikeesti vaarallista pojan olla täällä, jos kaikki on ihan täynnä tavaraa. Sitten mies säntäs tyhjentämään sitä remontoitavaa huonetta. Totesin, että wikö olis järkevämpää tehdä vaikka saunaa valmiiks nyt tässä välissä, mutta ei kuulemma. Menin auttamaan ja hää katos jonnekin, ja kun menin kyselemään laatikoita vaatteille, hän tiuskas että eikös hänen pitänyt tätä saunaa nyt tehdä!
Eli siis saan tyhjätä yksin ton makkarin ja toivoa, että sen sais mahdollisimman valmiiks ennen kun lähdetään reissuun ja haetaan poika kotiin.

Jäi ihan sellanen olo, että miehen on oltava joka kerta eri mieltä mitä mä ole, ihan vaan perjaatteesta :kieh:

Sitten kun tuota saunaakin on pitänyt tehdä jo puoltoista viikkoa, ja mä olen kiltisti hiljaa odottanuut, että koska tuo alkaa sitä laittamaan, enkä ole viitsinyt huomautella, kun tiedän että töissä on ollut kiirettä, niin ukko rakas sitten totes "riidan" yhteydessä vkl siskon miehelle, että ensin mä valitan kun mitään ei saa aikaseks, ja sitten kun hän yrittää jotain tehdä, niin valitan kun ei ole aikaa mulle. Että mulla kiehu siinä vaiheessa :kieh:

Onkohan tolla jotkut miesten menkat menossa :confused:

Anteeksi pieni purkautuminen. Nyt mä painun takaisin liitoskipuineni tyhjäämään tota makkaria ja repimään tapettia irti...

Siis ei ******
Pyysin miestä käymään kaupassa tullessaan, ettei mun tarvi erikseen lähteä. Painotin, että tuo jotain lihaa, kattoo onko tarjouksessa, että saadaan ruokaa kun jääkaappi on tyhjä. Päivällä tuli viesti, että onko muuta kun makkaraa (leivän päällistä) ja jotain, en enää muista mitä. Vastasin, ettei me makkaraa tarvita, vaan lihaa ruuaks ja voittepa arvata mitä se oli tuonut.
Sitä makkaraa leivän päälle, että onpahan nyt kilo kaupalla leikkelettä!! :kieh:

No mä varmaan syön sitten niitä... Ja painun huomenna sen lihan takia kauppaan, jonne on sen reilu 10km :(

Kirsten Kyllä mullakin käpy palais, jos mitään ei sais aikaseksi kotona.. Mua ärsyttää yli kaiken, jos asiat on vaiheessa, eikä niille tehdä mitään, että olisin varmaan jo ennen sua saanu kamalan kohtauksen kotona :whistle: Ja on se ihmje, ettei voinut kaupasta samalla tuoda lihaa!!! :( Ikävä sun nyt lähteä noin pitkän matkan päähän.. :stick: Voimia sinne :hug: Ja tottakai täällä saa avautua! :)

Täällä ollaan yhtenä kappaleena, käytiin taas äippäpolilla, kun mystinen mahakipu palas taas, kohdunkaula oli kiinni (käsin kokeiltaessa) ja sain luvan elää normaalia elämää rauhallisesti ja saan odottaa kotona kipeitä supistuksia tai veden menoa. Fiilis on mahtava, istuminen tän makoilun jälkeen on enemmän, kun luksusta :cool: Aivan mahtava fiillis :) :)

piupula ja esteri tunnin päästä 35+0 :heart:

Mimmimami ihanaa, että kuulit sydänäänet! =)

Piupula kiva kuulla, ettei mahakipu ollut mitään pahaa ja sait luvan normaalimpaan elämään. Tuliko yöllä supistuksia?

Kristen mä tiedän niiiiiin ton tunteen!!! Meillä kanssa ukko on välillä ennemmän nainen kun minä, varsinkin just jossain kodinhoitojutuissa! Eilenkin oli vapaapäivällä ja mä OLETIN, että hän olisi imuroinut ja käynyt kaupassa, koska talo on täynnä kissankarvoja ja jääkaappi tyhjä ja illalla oli tulossa lastenhoitaja hoitamaan esikoista, koska meillä oli teatteriin meno. Lastenhoitaja on allerginen kissoille ja saa iho-oireita, jos kissankarvaa ja pölyä on paljon, muuten voi kyllä käydä meille, jos siis on imuroitu sinä päivänä. Ajattelin ettei aikuiselle miehelle tarvitse erikseen asiasta sanoa, muttä näköjään olisi pitänyt!! Arvatkaa vaan oliko tehnyt mitään hyödyllistä koko päivänä!! No tulin itse töistä niin myöhään, että lastenvahti tuli melkein samalla ovenavauksella ja huomasin heti, ettei oltu imuroitu ja kaupassakaan ei oltu käyty! En kehdannut siinä lastenvahdin aikana alkaa miehelle räyhäämään, säästin sen automatkaan teatteriin ja olipa tosi rattoista sitten katsoa siinä esitystä, kun oli riita päällä! Mutta tätähän se elo on vastakkaisen sukupuolen kanssa! Ehkä niillä erittyy kanssa jotain raskaushormoonia, kun vaimo on raskaana! :LOL:

Vielä pakko omaa napaa... mulla on ihan järkyttävä kumpu jo! Aijaa.com - 7133306.jpg Millä mä saan tän illalla peitettyä siellä työpaikan pikkujouluissa?!

Piupula ihana, että istumakielto lopui, eikö sulla ollut jo selkäkin kipeä?

skorpioni Ihana maha :D Ja muuten teillä on saman väriset keittiön kaapit, tai ainakin laatikot kun meillä :D
Pue jotain vähän löysempää päälle, josko ei kiinnittäis niin paljon huomiota?

scorppioni Ei onneksi tullut :) Päivällä oli sellasia pieniä, mut ei säännöllisiä :) ylhäältä kireet ja tosta rinnanalta löysät hameet toimii aina :) Tai sitten joku paita, jakku päälle ja hame tai housut :)

Kirsten Kyllä vain :( Nyt varmaan saa selkää vähän parempaan kuntoon, kun ei lihakset jumita enää niin paljoo :) Pitää vaan venytellä ja ottaa rauhaksiin :D

(.) Ihme horteessa ollu koko paakolevon ajan, nyt jotenkin vasta "heräsin" viime ma jälkeen uudestaan. Kuuppa ihan jumissa ollu koko tän ajan :D Nyt saa sitten esteri tulla maailmaan mun puolesta, koska haluaa. Mun tuurillani tää menee kuitenkin kaikkia sääntöjä vastaan ja joudun vk42+ käynnistykseen ja siten valitan täällä tammikuun puolessa välissä :D :D Oon kyllä enemmän kun kiitollinen miehelle, et se on muklisematta tehnyt kaikki kotityöt täällä, mutta ihana saada omakoti "takasin" :LOL: Heti piti mennä vähän kaappeja järjestelee ja laittaa pyykkejä oikeisiin paikkoihin :D Ihan, kun niillä olis oikeesti mitään väliä, mutta mua häiritsee :LOL:

piupula ja esteri 35+0

*muoks* Mites muuten jakselette pahoinvoinnin yms. kanssa? Onko tullu mitään lisää alkuraskauden juttuja? :)

Viimeksi muokattu:
Meillä ton miehen kaa on sillee et häpeäkseni täytyy sanoo et se siivoo paljon enemmän ku mä mut ei se koskaan valita siitä et en oo siivonnu.Saattaa mainita et ois kiva jos tuun kotiin jostain reissusta niin ois siistiä :LOL: Mut se myös nalkuttaa ihan sairaasti...Mä en osaa nalkuttaa niin toi kyllä hoitaa sen homman.Mä sit vaan murahtelen :D Tulee aina mieleen melkeen se team ahma ku sil yhel oli se vaimo semmonen menevä ja äijä oli niin akkamainen että... Mut pitää olla iloinen et se tekee ruokaa ja hoitaa kotia ja lapsia.

Nyt tää menis ottaa viimesen alkuraskauskuvan sinne pinoon...
NeliApina ja projekti 19+1

NeliApina Voih, olispa meilläkin mies noin ahkera kotitöissä :D Kyllä se niitä silloin tällöin tekee, mutta jaksaa asiasta sitten myös huomautella...

Ääh, kun eilen alkoi ihan tolkuton huippaus :( Vaikkan ouset kuinka hitaasti, pystyssä ollessa huippaa ja ylöspäin et voi katsoa yhtään tai silmissä alkaa sumeta. Varmaankin matalaa verenpainetta, mutta en ole mitään lakritsin suurkuluttaja ja suolainen ei maistu, joten hitusen hankalaa hilata sitä ylöspäin.
Lähden kuitenkin tänään kokeilemaan, miltä töissäolo tuntuu, ja jos se tuntuu hirmuisen hankalalta, ei se auta kun ilmoittaa, ettei musta ole sijaisuuksien tekijäks ennen kun tää vaiva on saatu kuntoon :(
Pahoinvointi jatkuu, se on ihan hillitöntä aamuisin helpottaa hetkeksi päivällä ja palaa taas illalla. Pahimmilta oksennus"kohtauksilta" olen säästynyt pahoinvointirannekkeiden avulla. Ne tekevät aamuista siedettävät niin että jaksan olla töissä ja kai ne iltaakin vähän pehmittävät. Iltaisin tuo olo vaan meinaa puskea itseään rannekkeista läpi : /
Rinnat aristaa edelleen kovastikin etenkin iltaisin, ja kun ovat kipeät, niissä tuntuu het sellainen kyhmy! Täytynee seurailla onko vaan näitä hormoonihommia, vai pitäisikö lähteä tutkimuksiin, sillä suvussamme on rintasyöpää. Pelottaa vaan ne tutkimukset kun rintaa kuulemma venytetään siihen koneeseen ihan tolkuttomasti ja kun rinnat ei vielä kovin riiput ole varsinkin tämän turvotuksen kanssa, ja kun ovat muutenkin kipeät että se sattuu IHAN hirveästi. Kun se kuulemma sattuu muutenkin :ashamed:
Ja kun mulla on TOSI matala kipukynnys :D

Kristen + Tirpana 6+2

Yhteistyössä