+++ 2010 alkaen haaveilleet ja plussanneet +++

laitanpa lusikkani tähänkin soppaan.. eli äizikkä, kolmas tulossa, la 17.4 paikkana kättäri, ikä 24, tyttöksi varmistunut en muista mitä tietoja tarvitsi.. :ashamed:
elikkä siis kans olin kuumeilemassa mg:n pinossa, ja nyt oho; rv 21!!!! :O
vähän oon vakoillukkin pinoa, mutta en ole aikasemmin saanut mitään aikaan.. :)

täytyypä alkaa toimia pikkujoulut ja ruoka odottaa tekijäänsä.. :D

Tervetuloa äizikkä! :wave:

Kristen sama juttu mulla, eli huimaa kanssa vähän väliä! Eikä liity edes ylösnousemiseen vaan äskenkin istualtaan maailma "pyörähti" silmissä! Aamulla kassajonossa sama juttu, aattelin että pyörryn siihen paikkaan, kun tuli ihan kamala tuska olo jo silmissä pyöri, onneks meni ohi kun tuli mun vuoro, muuten en olis kyennyt näppäilemään pankkokortin tunnuslukua siihen lukijaan. Vähäsen pelotti, että jos autonratissa tulee kanssa huippauskohtaus, niin ajanko mä ojaan! Verenpaineet ei pitäis olla syynä, koska mulla on normaalistikin aavistuksen kohonneet arvot ja ekassa raskaudessa paineet oli koko ajan koholla. Neuvola on ens viikon perjantaina, siellä selviää ainakin verenpaineet. Mulla on kotonakin mittari, mutta en oikein luota sen tuloksiin, kun viime raskaudessakin sen mukaan paineet oli muka ok.

NeliApina ihana vauvamaha sulla jo!

Hyvin selvisin eilisissä pikkujouluissa! :xmas: Satuin istumaan sellaisessa pöydässä, jossa kolme muutakin oli selvinpäin, koska olivat autolla ja kukaan ei kysellyt miksi mäkään en juonut! Pahimmat utelijat istuivat onneksi toisessa pöydässä ja heillä oli jo niin meno päällä ennen ruokailun alkamista (olivat vetäneet kunnolla pohjia), etteivät edes huomanneet, ettei mun viinilasissa ollut kun vettä! ;) Lähdin aika ajoissa kotiin, sanoin syyksi että pojalla on korvatulehdus ja täytyy mennä katsomaan, että isä pärjää itkuisen lapsen kanssa kotona, siinä kohtaa vähän huijasin, mutta pojalla on tosiaan ollut paljon korvatulehduksia, eli selitys meni hyvin läpi!

Kävin aamulla apteekissa hakemassa monivitamiinia ja foolihappoa lisää ja ihan pakko oli ostaa yksi raskaustestikin! :D Tein sen kotona päiväpissasta, kun halusin tietää onko viiva vahvistunut parin viikon takaisesta. Ja olihan se! Samantien tuli ruutuun erittäin vahva viiva, siis jo ennenkuin se kontrolliviiva oli ehtinyt tulla näkyviin! Eli hyvin tuntuu olevan raskaushormoonia. =)

Raskausviikot on nyt vähän hakusessa, tänään kai 6+5

Viimeksi muokattu:
Hyvää itsenäisyyden päivää!!
elikkä tänään taas viikko vaihtuu ja alkaakin rv 22!! :)
tässä nyt aamu toimina askartelin itsenäisyyden teemaan liittyen lippunauhankin meidän pikku mini kuuseen; alkaa olla vähän joulua jo ilmassa.. :) ja tietty pientä stressin poikasta lahjoista alkaa ilmetä, tosin olen päättäny (niin kun joka vuos) etten stressaa vaan ostan lapsille jotain ja sillä hyvä! tosin se nyt joka vuos kusee, kun on piireissä niitä ihmisiä ketä änkää lahjan joka tapauksessa; joten heille täytyy jotain pohtia.. :kieh:

täällä helsingissä on satanut lunta koko yön, ja jatkuu vaan; nyt suunnilleen satanu jo kymmenisen senttiä!! pitää vaan toivoa ettei lumimäärä nouse samaan kun viime jouluna.. :(

Piti pelastaa meidän pino, kun oli pudonnut jo toiselle sivulle...

Kovin on pieneksi mennyt meidän joukko. Tuolta MG:n kuumeilupinosta saisi nopsaan tulla tänne lisää odottajia, mutta valitettavan monella siellä täti on yllättänyt. :(

Omaan napaan ei kummempia, perjantaita ja ekaa neuvolaa odotellessa...

Heippa taas pitkästä aikaa!
Oli niin kiirus viikonloppu, etten kerinyt juuri kommentoimaan, eilen sitten kun tultiin reissusta kotiin, olin niin poikki, etten jaksanut tehdä kuin pakolliset ja painuin unille. Janukuinkin sitten niin että heräsin vasta puolilta päivin!! Eli väsymys on ihan kamalaa...
Masukin jatkaa vaan kasvamistaan, varsinkin iltaisin se on ihan pallo, mutta eroa edelliseen on se, ettei mitään tiukempaa housuja pysty pitämään normaalisti, sillä alavatsaa painaa ihan kamalasti! Eli masu on alkanut kasvaa jo tuolta alhaaltakin.

äizikkä Tuo lumen tulo oli ihan kamalaa! Lähdettiin puoli kymmenen maissa ajelemaan Vantaalta kohti keskisuomea ja risteykset oli ihan tukossa lumesta! Onneksi meillä neliveto, joten suht ongemitta päästiin, mutta ystäville ilmoitettiin, ettei juuri kannata lähteä ajelemaan vielä jollei ole pakko...

NeliApinalla ihana masu :heart:

Vielä vajaa viikko niin nähdään onko pikkaisella sydän paikallaan :) Ei varmaan kerkeä paljon ajattelemaan, sillä sen minkä oloiltaan kykenee, on laitettava taloa kuntoon, sillä to ja pe illan olen töissä, ja lauantaina tulee ensimmäinen talonkatsoja, ja vaikutti olevan tosissaan kiinnostunut, sillä oli hädissään, että jos tulevat vasta lauantaina, toivottavasti ei talo ole mennyt vielä :) Toivoa siis on!
Muistakaa pitää peukalot sitten lauantaina pystyssä :D

Kristen + Tirpana 6+5 (tuo la ja viikot tulee varmaan muuttumaan ultrassa alaspäin parilla päivällä, mutta mennään vielä näillä kun näyttää paremmalta :D )

Viimeksi muokattu:
Tämä aamu alkoi aika ikävästi :( Kauhea pistävä kipu vasemmalla puolella alavatsalla!
Olen menossa päivystykseen jossa vissiin ultraavat ettei ole kohdun ulkopuoleinen...
Hieman jänskättää.
Ilmoittelen kun tiedän jotakin

Kristen 6+6

Kirsten Toivottavasti kaikki kunnossa :hug: tuu ilmottelee, sitten miten kävi :hug:

Neliapila Ihana masunen sulla :heart:

(.) Täällä ollaan vielä yhdessä kasassa :) Eilen supisteli piitkästä aikaa ja tänään jatkuu, että katsellaan katsellaan, viel ei tarvis tulla, että ehkä nää kivuttomat ei tee tuolla mitään :D Argh.. Tää selkä tappaa mut viel jossain vaiheessa :( Ei toi makaaminen tehny kamalan hyvää selkälihaksille, pitkiä aikoja ei voi istua, kun alkaa särkee, mutta onneksi aina voi mennä makaamaan :) joten en valita :D

piupula ja esteri 35+5

Kristen mitä päivystyksessä sanottiin?
Mulla oli tänään lääkäri ja lätkäs 27.12 asti saikkua.Ihanaa kun saa levätä ja nauttia raskaudesta ilman kipua.Tää viikko ollu lomaa ja selkä on ihan eri kun voi ottaa rauhallisemmin. Huomenna olis sit viikkoja 20 kasassa :heart: Vauva rimpuilee :D

Ainii ja maanantaina on rakenneultra ja nyt ku on saikkua niin voin samalla käydä kattoo kaverin 7.12 syntynyttä pientä poikaa.

NeliApina ja projekti 19+6

Kristen täällä kuumeisesti odotellaan sun kuulumisia...

NeliApina hyvä että sait kunnolla saikkua ja saat levätä.

Huomenna mulla on neuvola. Täytyy ottaa puheeksi nää jatkuvat huimaukset, äskenkin työhuone heitti silmissä vaikka vaan istuin tässä tuolilla. Saattaa tietty niskat olla niin jumissa, että se aiheuttaa huimausta, mutta tällästa ei oo kyllä ennen ollu. Ja mua VÄSYTTÄÄ!! |O

Heippa ja anteeksi kun olette joutuneet odottamaan kuulumisia. Pikainen päivystyskeikka päätyi reilun vuorokauden sairaalavisiittiin.
Eilen kuitenkin kaikesta huolimatta selvisi, että vauva voi toistaiseksi hyvin ja sydän lyö vahvasti. Mittojen mukaan tänään rv 6+5, eli mennään menkkojen mukaan, kun ei ole kun muutaman päivän heitto :heart:
Kipu johtui ilmeisimmin tihuttavasta keltarauhasesta, joka jostain syystä tihkuttaa verta vatsaonteloon ja aiheuttaa tuon kivun. Olotilaa voisi helpottaa operoimalla tuota rauhasta, mutta on vähän liian riskialtis toimenpide näille raskausviikoille, sillä riskinä on koko keltarauhasen posahtaminen ja tuo keltarauhanenhan pitää sikiön elintoimintoja pystyssä siihen asti, että istukka on kehittynyt kunnolla joskus rv 10+ jotain.
Eli siis kipulääkettä naamaan ja jos ei ala vuotaa enempää, siis kivut huomattavasti lisäänny mennään näillä.
Mitään kovin painavaa ei saisi nostella, ettei se lisää tuota rauhasen vuotoa. Eli siis taidan joutua perumaan sijaisuuksia siihen asti, että kivut hellittää :|

Nyt painun takaisin huilaamaan, sillä kivut ovat pahimmat pystyasennossa... Kommentoin sitten muiden juttuja joku poäivä vähän paremmalla hetkellä

Kristen + Tirpana 7+0

Ainiin, piti vielä lisätä, että selivispä tuolla reissulla, miksi olo on hutera :D hemoglobiini 113 ja verenpaineet 116/62
Eli siis mun kivusta nousseet verenpianeet oli normaalit! Jota ne hoitajat alkuun ihmetteli...

NeliApila Hyvä, et sait saikkua, nyt vaan lepäilet :)

Kirsten Hieno homma, että vaavilla kaikki hyvin :heart: nyt vaan otat rauhassa, niin ei tule keltarauhasen kanssa mitään ongelmaa. En ole tollaisestakaan ikinään kuullut :hug: Tsemppiä nyt sinne ja ihana kuulla, että pienellä siellä kaikki hyvin ja sydän sykki :heart:

(.) Tälle tais sitten ehkä lähtl tulla, tässä oon ollu hereillä 3,5h, kun on supistellut 5min välein, yhesvaiheessa tuli puolen tunnin tauko, et tuli vaan 15min välein.. Nyt sitten vähän tullut poveria lisää supistuksiin.. Auto olllu lämpiämässä nyt kohta 1,5h, et oikeestaan vaan odottelen, et koska päätän, et on hyvä aika lähtee ainakin näytille, ellei nää taas mystisesti lopu kesken.. :D Että odotellaan odotellaan :p

piupula ja esteri 36+0 *POks*

perjantai aamun kevennys..
no alkaahan meidän isukillekkin vauva mieleen menemään; se oli viime yönä nähny unta että tyttö oli syntyny ja oli todella iso melkein kuus kilonen ja näytti ihan yks vuotiaalta.. siit tytön nimeks tuli iira mondeo.... sano vaan että kauhee painajainen.. :LOL::LOL: ja mä taas meinasin kuolla nauruun; voi toista.. :)

vaavin liikkeet
siis en kuvittele vaan että tytsy potkii kovaa; eilen illalla sängyssä halailin miehen selkää, se vaan yh'äkkiä tokas tyttö potkii mua selkään.. :D kysyin vaan; ai säkin tunnet sen?!! :heart:

kristen
ihanaa, että kaikki on hyvin (tullu täällä jännättyä sun puolesta, et kaikki on hyvin.. :ashamed:).. :heart: nyt vaan otat iisisti seuraavat viikot.. :)

piupula tuu kertomaan kuulumisia, kun pääset.. :) mahtaakohan vaavi syntyä?? :)

äizikkä ja "iira mondeo" 21+5

Kristen ihana kuulla, että vauvalla kaikki hyvin ja tsemppiä tuon oikuttelevan keltarauhasen kanssa! :heart:

Vieläkö Piupula on lähtökuopissa vai tuliko jo lähtö vai malttoiko vaavi vielä odotella maailmaan tuloa?

Äizikkä ihanaa kun vauva liikkuu noi kovin, että mieskin jo tuntee potkut.

Mulla oli aamulla eka neuvola, nyt oli paikalla sentään oikea terkka eikä se onneton tuuraaja, joka vastas silloin puhelimeen. Selitti käytännön eli tosiaan tän vuoden alusta kaikista odottajista otetaan veriseula ja np-ultra ja yhteistulos kertoo mahd. kohonneesta riskistä. Mä sain lähetteen myös äitipolille, käyn siellä lääkärissä vissiin vielä ennen np-ultraa, sieltä tulee kutsu kotiin, koska mulla on riskiraskaus johtuen edellisen raskauden raskausmyrkytyksestä, veritulpasta ja esikon sairaudesta. Muutenhan tää eka neuvola oli sitä papereiden täyttöä.
Mä päätin, etten sit mene sinne alkuraskauden ultraan. Aatonaattona yritetään neuvolassa kuunnella sydänääniä, mut voi olla ettei vielä kuulu, kun on tuota rasvakerrosta omasta takaa sen verran.
Eilen tuli kamala migreenikohtaus, sama vaiva oli esikon odotuksessakin just viikoilla 8-10 eli saas nähdä onko mulla nyt parin päivän välein migreeni! :/ Meinasin poikaa odottaessa jo tulla hulluksi niitten migreenien kanssa, kun aattelin että tätäkö tää on koko odotusaika, mut onneksi loppuivat tosiaan parissa viikossa.
Ja mä olen VÄSYNYT!! Töissä kiireisin aika vuodesta ja poika on nukkunut tosi huonosti, kun hänelle tulee nyt vasta poskihampaat ja ne on tosi tiukassa ja yöt levottomia eli en saa oikein levättyä, tekis vaan koko ajan mieli pistää silmät kiinni ja nukahtaa!
Terkka sai lasketuksia ajaksi 22.7. ja nyt ois menossa rv 8+1

Ja hb oli 153 ja paineet nyt jo koholla eli 151/95 (saattaa kyllä johtua eilisestä migreenistä, joka vielä osittain päällä) eli huimaus ei johdu ainakaan alkaisista paineista eikä hb:stä, terkka meinas, että hormonitasapaino heittelee ja aiheuttaa huimausta.

Piupulalle enkeleitä matkaan, toivottavasti kaikki menee hyvin :heart:

skorpioni Kipuhan nostaa paineita, eli siis elä vielä ole huolissasi noista paineista... Toivottavasti migreeni pysyy aisoissa, siitä kärsineenä tiedä miten ikävä vaiva varsinkin kun ei voi kunnolla lääkitä :hug:

äizikkä Ihana nimi teidän lapselle :D

Tässä kuvaa vielä tän päivän masusta. Turvotus on laskenut tai siirtynyt oikeastaan ihan ylämahaan, eli tuo pallo, joka alhaalla pömpöttää taitaa olla jo täyttä vauvamahaa :D

äzikkä Ihana uni sun miehellä :LOL: on ainakin mukana jännittämässä :D

scorpioni Hyvä, et paikalla oli oma neuvolatätoi ja sait puhuttua :) Toivottavasti paineet kunnossa, eikä migreeni ala vaivaamaan uudetaan :hug: itekkin kärsin noista migreeneistä ja ne on ihan kamalia :/

Kirsten ihana mahanen :heart: mites oot saanut levättyä? :)

(.) soitin sitten 4h supistelujen jälkeen äippäpolille, että tarviiko tulla näytille ja sano, et jos jatkuu samana, niin tuu näytille ja sano, et mee käymää lämpöses suihkussa, mut se vaan pahensi asiaa...? Noh, jokatapauksessa lähettiin puoli viiden aikaan synnärille ja niin kun arvasin, niin ei sinne piirtyny yhtää supparia ja ne helpottikin siinä sitten. Kanavaa oli vielä se 1cm jäljellä ja kiinni, noh kotio sitten nukkumaan. Ärsyttää vaan, et eka soittaa ja kysyy, et odotanko kipeitä suppareita, kun ei noi kipeitä ollu ja sanoin sen puhelimessa, ja sitten, kun sinne menee, niin sanotaan, et seuraavalla kerralla tuut sitten, kun et pysty enää kotona olemaan kipujen kanssa.. En tiedä, mutta mua kismittää, kun kuitenkin jokainen käynti maksaa sen noin 28€... No nyt tuli valitettua :D Täällä supistelee edelleen, mutta odotan niin kauan, että en pysty olee enää kotona, joko nää tästä rauhottuu tai sitten esteri päättää tulla tänä viikonloppuna ulos.. Hemmetin kohdunsuu, olis voinu olla avautumatta, niin ei tarvis kokoaikaa olla varpaillaan prkl... Anteeks, tää on tääl tänää kiukkusella tuulella.. mur

piupula ja esteri 36+0

Piupula Vaavi sai vielä muutaman lisäpäivän kasvaakseen :) Sun viikot on kuitenkin jo tosi hyvät, että ei hätiä mitiä vaikka pikkanen päättäis jo tulla :heart:
NeliApinan tavoin luulen, että sä odotat vielä 4 viikon päästä käynnistystä :D
Olet mielessä, joten muistahan aina ilmoitella itsestäsi :)

Että tää huilimääräys tuli pahaan saumaan :( Huomenna olis tulossa ekat talon katsojan ja yks makkari on remontin osalta vielä kesken. Lisäksi siivoomista olis vaikka kuinka! Mä olen ihan puoliteholla yrittänyt vähän jotain tedä pojan katsomisen lisäks, mutta kipuhan se taas paheni ja kovat lääkkeet jouduin ottamaan kehiin. En millään haluaisi, mutta noita ne sairaalassakin mulle syötti, joten kai ne vielä turvallisia on. Ja eihän se vauvalle ole hyväksi jos kauhea kärsimys on.
Nyt ei auta kun patistaa mies vaan hommiin (hääkin kipeenä) ja tyytyä siihen siisteyteen mitä tän yön aikana saadaan aikaan.

Ärsyttää vaan, kun anopin ja apen piti tulla auttamaan ja käskivät kysyä myös äitiäni apuun. No äitini ei tule, koska on tosi huono lähtemään mihinkään varsinkaan talvella ja pimeällä ja välimatkaakin on sen 65km. Siitä vissiin loukkaantuivat kun ei apua tullutkaan. Pojan sentään suostuivat ottamaan yökylään, että saadaan ilta tehdä rauhassa, mutta sitäkään eivät suostuneet tulla hakemaan, vaikka välimatka heihin on vain 8km!!
Että kiitti vaan avusta nyt kun sitä olis tarvittu :kieh:

Oltais jätetty poika viemättä, mutta kun tämä mun tilanne on niin epävarma, pitääkö lähteä sairaalaan, niin jos tarvii, voi mies lähteä minua viemään eikä tarvi tuskissaan sitten taksilla matkata. Toivottavasti ei tarvi lähteä ollenkaan!!

Nyt mä painun takaisin lepoasentoon. Kipu on vähän helpottanut lääkkeen ansiosta, mutta pää alkaakin sitten mennä jo sekaisin :(

Kristen huonona + Tirpana 7+1

tänään alkaakin rv 23.. :) aika juoksee, ja kohta kevät saapuu ja vauvan saa syliin.. :heart: pistetään tähän väliin tän hetken maha.. (tai no parin päivän takainen)

aikasemmissa raskauksissa en ole ottanut kun ihan pari kuvaa masusta, mut nyt aattelin ottaa vahingon takasin; ja ottaa kuvia parin viikon välein.. :D

meidän pikku kuopus täytti eilen 11:kk:tta.. :heart:

hmm, mulla on tiistaina toka neuvola.. voitteko kuvitella; tähän helsingin säästöissä on menty, aikasemmissa raskauksissa olen tähän mennessä käynyt lääkärillä ja ainakin kolmessa neuvolassa.. nyt en mitään.. :rolleyes: no toisaalta eihän siellä neuvolassa alussa mitään oikein tutkitakkaan.. :)

pikku-neiti mahassa liikuskelee ihan hirveesti nytkin; vissiin jumppa käynnissä.. :)

Yhteistyössä