+++ 2010 alkaen haaveilleet ja plussanneet +++

Manzu harmi juttu, että sulle jäi huono maku ekasta neuvolasta. Toivotaan että terkalla oli vaan huono päivä ja oli sen takia kuivakka.

Nyt on taas pakko purkaa omaa napaa: jouduin äsken tilanteeseen, jossa piti esimiehelle paljastaa odotus! Mulle on koko syksy lyöty lisää töitä ja nyt oli pelkona, että saisin vielä yhden lisähomman omien töiden lisäksi. Äsken esimies pyysi huoneeseensa juttelemaan, että milloin aloitan tän uusimman lisähomman opettelun ja se jopa uhkaili, että en saa pitää suunnittelemaani joululomaa, koska homma pitäisi opetella vielä tämän vuoden puolella tai viimeistään tammikuun alussa. Menin aivan paniikkiin ja jotenkin tuntui niin nurkkaan ahdetulta, että oli pakko kertoa, että olen raskaana eli en enää (toivottavasti) ensi kesänä ole töissä eli minun ei kannata muutaman kuukauden takia opetella hommaa ja saattaa olla, että keväällä tulee paljon sairaslomia, mikäli verenpaineet ym. alkaa reistailla. Pomo otti asian tosi nuivasti ja alkoi puhista, että aikamoiseen pulaan heidät laitan! Ja juuri pari viikkoa sitten sain palkkakeskusteluissa kuulla olevani "perussuorittaja", jonka palkkaa ei voi nostaa!! :kieh: Nyt vasta pomo kai huomaa, että miten isoa työpanosta olen hoitanut ja olisi siis pitänyt vielä ottaa lisätöitäkin samalla palkalla!

No ei siinä mitään, olin kyllä ajatellut kertoa töissä vasta ultran jälkeen, mutta tuli ihan hyvä mieli, että kerroin esimiehelle jo nyt, ettei tule sitten tilannetta, että joudun esim. puhelimessa kertomaan, jos joudun esim. äkilliselle sairaslomalla.

Mutta eikös esimiehellä oli vaitiolovelvollisuus?? Äsken nimittäin olimme kahvilla ja eräs työkaveri (keski-ikäinen) alkoi puhella leikillään, että hän voisi vuokrata jollekulle kohtua, koska haluaisi vielä olla kerran raskaana, mutta ei jaksaisi enää yöheräämisiä ym. lastenhoitoa. Siis ihan leikillään puheli ja minä siihen jotain leikillään vastasin, niin esimies sanoi pöydän toiselta puolelta mulle kovaan ääneen, että "sähän et mitään kohdunvuokrausta enää tarviste eli kannattaa jättää toillaiset puheet". En tiedä tajusko kukaan muu pöydässä asiaa, mutta musta tuntui pahalta, että esimies tavallaan paljasti mun odotuksen, vaikka en töissä ole puhunut kun kahdelle lähimmälle työkaverille ja en halua, että kaikki vielä tietää, kun omat vanhemmatkaan ei vielä tiedä.

Viimeksi muokattu:
skorpioni Ohhoh! Luojan kiitos sä saat jäädä sairas- ja äitiyslomalle tuollasen pomon alaisuudesta! Kyllähän heillä vaitiolovelvollisuus on, mutta monessako paikassa sitä oikeasti noudatetaan :confused: Valitettavasti aika harvassa :(
Koitahan nyt jaksaa siellä sen aikaa kun on pakko. Kyllä he viimeistään sinun pois jäädessä tajuavat, kuinka arvokkaan työntekijän menettävät! :hug:

Mä olen pelännyt tätä päivää kuin pahinta painajaista! Siis vuoto alkoi taas :( Tuli sellainen pienen pieni veriklöntti ja sen jälkeen tuhrutellut ruskeaa valkkaria :'(
Jotenkin mä osasin odottaa, että tää vuoto vielä jossain vaiheessa alkaa, sillä tuhruttelin esikoisenkin alkuraskaudessa ja jos tässä raskaudessa ekat poisjääneet menkat vuoti verestävänä tuhruna, on ihan odotettavissa että se tuhruttelu alkaa seuraavienkin menkkojen aikaan.
Toisekseen, esikoisen aikaan gyne sanoi, että joka viidennellä raskaanaolevalla naisella on alkuraskaudessa täysin harmitonta jonkin moista vuotoa, ja tuolla toisessa pinossa joku oli selvittänyt syytäkin, mutta silti pelko viiltää selkäpiitä, jos me nyt menetämmekin tämän pienen :(
Joulu on lopun ikää pilalla, jos vuoto tosiaan nyt voimistuu!

Toivotaan kuitenkin että elän seuraavat päivät pelko persiissä turhaan, ja joulun jälkeen ultrassakin kaikki on vielä hyvin...

Tää pahoinvointi on mennyt ihan yli! En voi syödä yhtään mitään, jotta ei tarvitse oksentaa! Että mä kiroa, jos tila on yhtä paha vielä jouluna :kieh:

Anteeksi, tällä eletty hiljaiseloa ja nytkin ihan lyhyt pikanen :/ Lukemassa olen kyllä käynyt, mutta jotenkin voimat ihan lopussa, möllötän vaan kotona ja hoitelen pakolliset jutut :) Yhdessä kasassa ollaan siis vielä ja nyt olis vaavikin täysaikanen, eli eilen poksuttiin vk 37 :heart:

Jaksuja ja haleja kaikille niitä tarvitseville :hug: :heart:

Tänään tulee vieraita, josko sitä sitten taas sais energiaa, jos ei niin sitten otan päket, kun vieraat lähtee :p Mukavaa viikonloppua kaikille :wave:

piupula ja esteri 37+1

Piupula Mukava kuulla sinusta :) Puhkun nyt kovisti synnytystuulia sinne, ettet reppana joudu oikeasti odottelee sinne yliviikkojen käynnistykeen :D

Vuoto hellitti taas toistaiseksi. Silti jokainen vessakäynti pelottaa :( Ruokavaliokin on muodostunut oikein terveelliseksi :D Aamulla koitin syödä yhden näkkärin (olen himoinnut niitä nyt jonkin aikaa), mutta se tuli sitten ulos :( Heikko olo alkoi valtaamaan pelkän teen voimalla, joten avasin sitten eilen ostetun hot rod pussin, kun ajattelin, että jos ei ihan heti tulis ulos, niistä kerkiää imeytyä jonkin verran energiaa niin mitä vielä, en oksentanut :D Ja jonkun ajan päästä kokeilin sitten viilistä, niin oksentamaanhan sitä taas joutui :(

Eli siis hunajateetä ja hot rodeja, terveellistä ja monipuolista, eikö :D

Kristen + Tirpana 7+5

:':)':)'(
Kirkas verinen vuoto alkoi.
Odotettavissa, joo, mutta silti pelottaa nyt ihan hulluna! :(
Positiivisesti ajateltuna mulla olis nyt menkkojen aika, jos raskaana en olis ja selailin noita lappuja että esikoisesta oli kanssa kirkasta veristä vuotoa just näillä viikoilla.
MUTTA, kyllä mä silti pelkään pahinta! Koko aamun ja eilisen illan kun on juilinutkin menkkamaisesti :'(
Lääkäri 14.45, josta varmaan laittavat lähetteen keskussairaalaan ultraan, tai ainakin toivon kovasti, että näkee onko siellä kukaan enää elossa... :(

no niin pikaista päivitystä, elikkä rv 24 alkaa.. :heart::heart: aika juoksee.. :) toivottavasti meneekin tällä tahdilla huhtikuun lämpimiin ilmoihin, siis täällä helsingin päässä on nyt yön ja päivän aikana tullu reippaat kymmenisen senttiä lunta; eikä loppua tunnu näkyvän.. :stick: ja pahentaa iskiaksen kiukuttelua toi lumessa tarpominen.. :headwall: alan olemaan tosi kypsä siis noihin hankiin.. :mad:

kristen
voi ei.. toivottavasti ei ois mitään vakavaa.. :hug: tuu kertomaan, kun tiedät jotain.. toisaalta mulla oli kans viime raskaudessa kirkasta vuotoa alussa, mut se meni ohi; ja terve vauva synty tammikuussa.. ja tässä raskaudessakin oli, ja edelleen oon kyllä hyvin paksuna.. :) eli toivotaan parasta, koita ottaa rauhallisesti.. :heart:

Voi ei Kristen! Toivottavasti on vaan harmitonta tuo verentulo! :hug: Monilla tosiaan tulee kirkastakin verta alkuraskaudesta ja silti kaikki kunnossa. Olet ajatuksissa joten tulethan kertomaan tänne kuulumiset heti kun ehdit/jaksat.

Piupulalle jaksamista viime metreihin! Teillehän saattaa tulla joululahja pikapuolin!

Äizikkä tuo lumentulo saisi kyllä loppua pikkuhiljaa! Tein aamulla jo lumityöt ja nyt kohta saa mennä tekemään uudestaan, tai taidan jättää miehelle kun tulee töistä, alkoi nimittäin jo aamulla lumen työntely ottaa vatsasta, vatsa meni ihan kivi-kovaski ja tuli valtava paineen tunne eli taisi tulla rehkittyä vähän liikaa.

Viimeksi muokattu:
Saan jälleen huokaista helpotuksesta! Pieni sydän sykki edelleen vahvasti ja ultraava lääkäri sanoi, että vuoto näyttää tulevan enemminkin kohdun suulta, kuin kohdusta, joka on hyvä asia, sillä silloin vuoto ei voi viedä pikkuista mennessään.
Papa kokeen käski pyytää seuraavalla neuvolakäynnillä, sillä kohdunsuu oli hyvin verestävän näköinen.

Toivon, että vuoto hiipuu pian pois, niin ei tarvitse pelätä joka hetki!

Äizikkä juu, tämä alkutalvi opetti minua taas muistamaan, miksi en valita kesän helteitstä! Katsotaan sitten heinäkuussa kun mittari näyttää +35 ja mä olen iiihan tuskissani palloni kanssa :D
Täällä keski-suomessakin tota lunta on tullut ihan riittävästi. Onneks appiukko poikkeaa aina välillä työmatkallaan ja työntelee sitten samalla isoimmat lumet tosta oven edestä ja mäestä :)

skorpioni Ei ehkä kannata ihan nuin rehkiä sen lumen kanssa, se ei sieltä mihinkään karkaa, mutta kovat supistukset jo tässä vaiheessa ei liene kovinkaan hyväksi...

Ja nyt mä sitten puran tänne kiukkumustani, ettei ulkopuoliset joudu kärsimään :kieh: Appivanhemmat on tulossa tänään saunomaan meille, ja tää kämppä on saatava siistiksi! Appi on niin kova arvostelemaan siisteyttä ja paljonko on laittanut joua jne... Meillä oli tiskikoneaine lopunut, joten tiskit oli sitten aika lailla kerääntynyt ja keittiö muutenkin aika räjähtänyt, kun missään ei ollut oikein vapaata tilaa. Pesuhuone vaatekaaoksen alla, kun vaatekaappi on ollut mäsänä jo pitkään, eikä niitä puhtaita vaatteita saa mihinkään. Kouluhommatkin painaa niskaan kun tehtävien, joita en todellakaan osaa ihan tosta noin vaan, eräpäivä on keskiviikko aamuna. Me ollan nyt tehty niin, että mies pääasiassa siivoaa täällä, kun tuo pojan hoito vie aikalailla mun voimat ja alkaa olla kipukynnys mahan kanssa jo rajalla. No ajattelin sitten unohtaa kouluhommat ja koko eilisen päivän siivosin sitä keittiötä (tiskasin käsin kaikki astiat ja se on kyllä homma mitä mä vihaan! ) ihan vaan auttaakseni ja ilahduttaakseni miestä. PEsin sitten pyykkiäkin, ettei miheltä lopu vaatteet kesken... Ja olin aivan totaalisen poikki ja mahaa vihloi niin ettei uskaltanut juuri muuta kuin huilata enää loppuillasta.

Ja mitä vielä! Mies tuleek otiin, valittaa kun pesuhuone on niin kamalassa kunnossa vaatteiden takia! (tuli kotiin joskus viiden aikaan ). Huomautin hälle vaatekaapista, että korjaa sen niin saan vaatteet paikalleen, mutten lupaa tänään kaikkia laittaa, kun pitäis vielä leipoa jne. ja tarkotuksella olin kaikki tehnyt niin, että mies kerkee vielä illasta vähän siivota, ja mun ei tarvis tänää enää kuin leipoa. No mies alotti kaapin korjauksen yheksän jälkeen illalla, levitti kaikki tavarat ympäri asuntoa. Kyllä mä itkin aamulla kun huomasin mikä kamala työsarka täällä on! Se mokoma eli koko illan kun elopellossa, vaikka mä olin viimesillä voimillani täällä yrittänyt häntä auttaa ja siivota!
Miks niitä tavaroita ei voi laittaa paikalleen?!?!

Nyt on taas vaihteeks ihan kamala olo (oksettaa, pyörryttää, väsyttää, heikottaa ja pää on ihan jumalattoman kipeä ) ja mulla olis tää päivä aikaa siivota, laittaa pyykit ja leipoa! Kouluhommat taidan unohtaa tyystin ja yrittää sitten yöllä vieraiden lähdettyä niitä väsätä sen mitä kerkiän :(

Että taas ottaa päähän ja lujaa :kieh:
Miks miesten pitää välillä olla NIIN miehiä?! :headwall:

Kristen + Tirpana 8+1

kristen ota opiksi; nyt vaan siivoat keittiön, olkkarin, ja saunan järjestät; viet ylimääräsen kaman teidän makkariin (vedät oven kiinni, sinne ei ketään mene), kaapit mitkä pursuaa(vedä kiinni), tiskit altaaseen; pyyhi tasot.. pyyhi lattioista vaan näkyvät osat (siis mitkä näkyy ovesta tultaessa) ja tadaa siivous tehty, turha tehdä mitään älytöntä rehkimistä (etenkään tässä tilassa); teet vaan vähän ja jos tulee haukkuja, sanot vaan että on ollu kiireitä.. :) mä tein noin ennen pojan synttäreitä, ja kaikki katto; ompa teillä siistiä (joo, siis ainahan meillä :D).. :D ja muistaakseni ton neuvon antoi josssain lehdessä martta.. :)

äizikkä Kiitos muuten toimivasta ideasta, mutta a) mein makkari on rempattu vastaikää, joten varmasti korkkaavat ja b) siinä ei ole tällä hetkellä ovea, kun lattia nousi eikä se mahu olemaan siinä ennen kun mies fiksaa sen :D
Mä koitan nyt saada tän jotenkin näyttämään edes kohtalaisen siistiltä... Haasteena toi poika, joka levittää vielä tavaraa sitä tahtia kun mä korjaan niitä pois :D

Me ollaan täällä oltu flunssassa pari viikkoa.Hyvähän tää on saikulla sairastaa :D Joulu on suunnilleen valmiina,pipareita ja semmosia viel leivotaan mut muuten on kinkut ja muut ostettu. Eipä täällä muuta ihmeellistä tapahdu...

NeliApina ja palli-petteri 21+4

Täältä taas piitkästä aikaa ilmottelen itsestäni :p

Kirsten Ihana, ettävuoto oli harmitonta :hug: Toivottavasti kahenviikonpäästä alkaa kipu hellittää, kun keltarauhanen kuihtuu pikkuhiljaa pois :hug: HÖH! Kyllä ne miehet osaa olla ajattelemattomia aina välillä :( Ja mitä appivanhempiin tulee, niin aika inhottavaa, jos ei ymmärrä, et remontin, muuton, koulutöiden, lapsen yms. kanssa ei kerkee/kykene/jaksa/ole tilaa pitää kotia tiptop kunnossa :( Ei ole helppoa, kun ei arvosteluakaan jaksa kuunnella, eikä mielestäni tarvisikaan, mutta vaikea siinä on mitään takaisin/vastaan sanoa. Eli jaksamista päivään :) Teet sen, minkä kerkiät ja jaksat, jos ei pysty tai ei jaksa, niin jätät siihen ja jos tulee sanomista niin sanot ihan rohkeesti, et tilanne on nyt sellanen, et ei ole yksinkertaisesti aikaa tai voimia :)

äizikkä samaa mieltä kirstenin kanssa, jos ei ole pakko, niin anna miehen kolata :) Tai tee pienissä erissä :) Ite en oo mitään painavaa nostanu kk tai muutenkaan tehny mitään raskasta, kun kiellot ollu päällä ja nyt ei enää selkäkään kestä ja esteri painaa mahassa, jos kumartuu edes vähän :) Eli rauhaksiin vaan siellä, jos pystyy olemaan

scorpioni Kiiotksia :heart: tänään sais syntyä tai sitten pysyä mahassa vielä 10päivää, niin menis sitten suraavalle vuodelle :p

(.)
Dodiin, eli täällä taas neuvolassa käyty :)

37+4 37+0
paino +200g (+280g/vk)
turvotus +/- (+/-)
RR 126/67 (148/74)
pissa neg (neg)
sf-mitta 32,5 (30) eri mittaaja taas :)
lapsivesi N (N)
tarjonta RT (RT)
syke ++ (+140)
liikkeet ++ (+)

Vaavi vaihto eilen puolta vasemmalta oikeelle ja voin kertoo, et sattu aika törkeesti eilen tonne alakertaan, kun pää kinnyttyneenä tonne alas kunnolla :] Ja siitä seuras sitten kunnon liitoskivut, että kaikki sympätiat Teille kaikille, jotka niistä kärsineet :/ Ei tullu yöllä nukkumisesta mitään, kun sattu, jos liikutti jalkaa yhtään, mutta pikkuvaiva vielä, niin en valita :) Tässä nyt kun tarinoin, niin tuntuu tosi hölmöltä, kun tottunu tuntee liikkeet vasemmalla puolella, kun nyt tuntuu yhtäkkiä oikeella puolella :D Neiti siis majaillu vasemmalla puolella varmaan 10viikkoa :p

Nyt niihin neuvolajuttuihin :p Eli kaikki oli kunnossa, tämäkin terkka epäili,että kauaa ei enää tuolla mahassa olla, mutta toisaalta sitä mulle on sanottu jo viimesen kk :D Uutena tietona tuli, et pitää mennä samana päivänä näytille, jos edes epäilee, et lapsivettä on lorahtanut, kun infektioriski on niin suuri, kerto, että oli vauva kuollut kohtuun yhdellä naisella muutama vuosi takaperin, kun ei käynyt näytillä :( Että heti vaan testeihin, jos epäilee yhtään! Vaavilla oli jumpat menossa ja sano, et liikkuvainen kaveri sulla kyllä mahassa, anto ylävitosta neuvolatädille, kun kokeili, mis tytsi majailee :D Painosta sano, et oon hyvin saanu pidettyä painon hyvissä mitoissa, et ylimäärästä ei ole tullut ja kohtu tuntu aika pinkeeltä ja maha on siro :) Niin ja maha on todella alhaalla, kuulemma kohdun yläreunan ja ylamahan välissä paljon väliä. Hmm.. muuta siin ei sitten tainnut ollakkaan :)

piupula ja esteri 37+4

Ja se siitä vähäisestäkin joulumielestä sitten :(
Sain kuulla, että sisko on teho-osastolla... En tiedä juuri muuta, kun kukaan ei vaiaudu ilmoittamaan mulle mitään. Ainoastaan, että eilen on sinne joutunut.

Kirsten :hug: hui kamala :'( Jos tiedät sairaalan, niin soita sinne? Jos muuten et tietoa saa. Kyllä sukulaisille mun mielestä kerrotaan. Jaksuja :hug: toivottavasti kaikki kääntyy parhaipäin :hug: :heart:

Kamalaa Kristen! :'( Onko selvinnyt mitään tarkempaa sun siskosta? Voimia ja voin uskoa, että joulumieli on varmasti kaukana.

Mulla oli eilen illalla ihan mega-järkyttävä migreeni, käsi puutui ihan toimintakyvyttömäksi, puhekyky meni ja sitten alkoikin se aivan kamala päänsärky! Otin panadolia ja menin nukkumaan, yöllä heräsin siihen, että toinen käsi puutui taas ja päänsärky oli jotain aivan sietämätöntä! Nyt aamulla kipu oli onneksi poissa, sain muutaman tunnin nukuttua, mutta pää on aivan sekaisin ja tuntuu kun olisi vahvassa humalassa, kun ei meinaa puheesta tai kirjoittamisesta tulla mitään! Oli pakko tulla töihin ainakin aamupäiväksi, koska olin sopimut hoitavani pari kiireellistä juttua tänä aamuna. Huomenna meen neuvolaan, yritetään kuunnella sydänääniä, täytyy ottaa puheeksi taas tämä alkuraskauden migreeni, esikoisesta oli sama juttu näillä viikoilla. :x

Kävin katsomassa siskoani eilen. Tilanne kuulosti pahemmalta, mitä se sillä hetkellä oli... Eli siis siskollani oli happomyrkytys, joka johtui liian pitkään olleistä liian korkeista verensokereista.
Hengenvaarallinen tila, mutta onneksi apu tuli ajoissa. Tai aika viime tipassa, sillä ambulanssimatkasta siskoni ei muista enää mitään :(
Tänään hällä olisi toiveissa päästä osastolle, ja jos pääsee, toivottavasti pääsisi jouluksi kotiin!

Mun olo on ihan kamala. Taas kauppareissulla meinasin pyörtyä ja olo oli ihan kamala! Puolilleöin väkersin koulutehtäviä ja heräsin jo viiden aikaan, kun olo oli ihan kamala :( Sen jälkeen en sitten ole juurikaan nukkunut ja nyt kun poika nukuttelee päikkäreitä, en pääse huilaamaan, sillä minun vanhempani tulivat auttamaan joulusiivouksessa.
Voi pöh tätä ihanuutta...

skorpioni Koitahan jaksaa siellä töissä, nuo migreenit ovat tosi inhottavia, kun raskaana ollessa sitä ei pysty kunnolla edes lääkitsemään :( :hug:

Ihanaa ja rauhallista joulua kaikille tasapuolisesti :heart:

Täällä akoi taas vuoto :( Mutta jos se pysyy näissä aisoissa, niin en aio nyt huolestua. Jotenkin tuntuu että toi vuoto on suhteessa tekemiseen... Sunnuntaina vuodin, kun oli kohtuullisen rankka lauantaipäivä takana, nyt kaks päivää ollut yhtä hulinaa, kauhee kiire ja kokoajan jotain pitää olla tekemässä ja taas illalla vuoti.
Eli joulu taitaa mennä pääosin huilaillessa, ettei ylimääräiset vuodot säikyttele meitä...

Kristen :heart:

Otatteko mut tälle puolelle jo? En enää "kehtaa" olla tuolla kuumeilevien puolella, jotenkin nolottaa oma plussa, I know, hulluja ajatuksia. Olisin niin mielelläni sieltä ottanut muutaman ihanan ihmisen mukaani.

Mitäs tänne on kirjoitettu etusivulle? En pääse lukemaan, mutta laitetaas nyt vaikka alustavasti:

Huldasharks, kolmas tulossa, la ~3.9.2011, K-HKS olis sairaala

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä