+++ 2010 alkaen haaveilleet ja plussanneet +++

Kristen Kolmatta täällä odottelen. En ole nyt muutamaan viikkoon ottanut kuvaa.. täytyykin yrittää tänään ottaa ja pistää näytille. Heh, noh, katsotaan nyt, mitä se ultraus tuo tullessaan. :) Hieman jännittää.

Täytyypä nyt vielä funtsia tuota dopplerin hankintaa.. tuo kuulokkeilla oleva taisi olla 39 euron hintainen, mutta siinä kuulee vain se yksi kerrallaan.. jotenkin haluaisin, että koko perhe kuulisi sykkeet yhtäaikaa.. mutta se taas oli aika julmetun kallis.. varsinkin näin joulun jälkeen heti hankittavaksi.. joten tämä asia jää nyt muhimaan joksikin aikaa.

Noh, mä meen nyt etsimään sitä kameraa, jospa sen kuvan ottaisi. :)

Manzu 10+5

Muoks. Laitanpa tähän äsken otetut kuvat. Käykää katsomassa masukuvia alkuraskaudessa -pinossa miten masun muoto on muutunut.

Viimeksi muokattu:
Manzu No on sulla kyllä jo aika söpö maha :heart:

äizikkä Kiitoskun muistutit noista loppuraskauden ihanuuksista :D Ei sitten turhaan haaveile vielä sitä loppua, jos ensin välissä nää olot kerkeis vähän helpottaa :D

Neuvolassa käyty ja jotenkuten hengissä selvitty :)
Meillä on typerä neuvolatäti sen suhteen, että se vahtaa painoa ihan ylitarkasti, ja mua suorastaan ahdistaa se puntarille meno. Varsinkin nyt kun syödä pitää kokoajan, mutta kipujen takia ei pysty liikkumaan oikeastaan yhtään. Lisäks kun se vatsalääke aiheutti vielä ilmapalloefektin mahaan, voitte arvata näyttikö vaaka pikkasta verta enemmän kun vajaa kuukaus sitten :(

Mutta muuten on kyllä aivan ihana! On ottanut nyt niin tosissaan mein huolen siitä onko kaikki hyvä ja yllätyksekseni pääsin taas ultraan :D :heart: Ensin pikkukaveri nukkui, vaikka neukkutäti yritti häntä herätellä, että näkis liikkeet, sitten käväsin kyljelläni ja johan löytyi vauhtia. Pikku katkarau mennä viuhto kuin viimestä päivää, ja kun se neuvolan ultra on tooosi vanhaa mallia, pikkanen käytti läjältä palloja, oli iso pallo = maha, vähän pienempi pallo = pää ja neljä pientä palloa siinä ympärillä =kädet ja jalat. Oli NIIN suloinen :heart:
Miehelle jo harmittelin kun ei päässyt mukaan, olisi varmasti hakunnut nähdä...

Verikokeissakin kävin, ja iltapäivällä pitäis soitella vielä hemoglobiinista, että millä tasolla on, että pitääkö aloittaa rautalääkitys...

Kristan + Tirpana 10+3

Manzu Kiitoksia :heart: Juu, tiedetään, tyttö on meille tulossa :) Katottu 4-5 kertaa, et ihmettelen kyllä suuresti, jos poika sieltä putkahtaakin ulos :LOL: Ihana mahanen sulla jo =)

Kirsten Ihana, kun pääsit taas ultraan :heart: Meillä onneksi ei ainakaan mun kohdalla oo painoon missään vaiheessa puututtu, mut ei mulla oo tullu, kun 11kg ekasta neuvolasta lisää painoa :) Tosin pakkolevon jälkeen tuli viikon aikana 1,5kg :D että kylllä se ottaa, kun ei voi mitään tehdä, pitäshän sun neuvolatädinkin se ymmärtää :)

dopplerista Nyt jälkeenpäin mietittynä se olis kyll ollu ihan kiva =) Tunsin kunnolla liikkeet vasta vk 22, kun istukka on tossa ihan edessä :/ Ja nyt loppumetreillä esteri on hiljentynyt mahassa enemmän, kun ei tilaakaan ole niin paljon, niin olis voinut sitten aina tarkistella, et siellä ollaan vielä :p Kävin vk20 kuuntelemassa neuvolassa sydänääniä, kun sain kauheen kohtauksen, et kaikki ei ookkaan kunnossa xD

(.) Täällä tuskaillaan viel yhdessä osassa... Alkaa kyll turhauttaa, kyll tää alkaa kuupan päälle ottaa, kun 7viikkoo elää jokapäivä niin, et se voi syntyä tänään :( Alkaa olee aika malttamaton, kun hauis saada jo pienen syliin :heart: Ja selkäkin sanoo itseensä irti, kiitos pakkolevon siitäkin :( Turhaahan tätä on miettiä ja pohtia, neiti tulee sitten, kun neiti haluaa, mitään sille en voi tehdä :D Mutta mua ahdistaa joka päivä vaan enemmän ja enemmän käyynistys :'( Alan kohta itkee, jos tää ei ala mitään kerkkejä näyttää tulemisesta :( Eihän se maailmanloppu ole, jos käynnistykseen joudun, mut mua on koko raskauden ajan ahdistanu ajatus epiduraalista tai spinaalista ja tiedän, et en tuu varmaankaan kestää niitä kipuja, jos tää käynnistetään lääkkeillä :'( Pitää pe puhua neuvolassa sitten :)

Voisinpa itekkin laittaa mahakuvaa tänne :)

eli vk36 ja sit vk39

piupula ja esteri 39+5

Viimeksi muokattu:
Liikkeistä Täytyy nyt tännekin raportoida :D Kun tää kuulostaa ja tuntuu niiiin uskomattomalta, mutta silti mmietityttää :) Oon miettinyt jo pitkään. Kun eilen tunsin sellasen "muljahduksen", lämpöisen tunteen oikealla puolella alavatsalla, siellä missä pikkukaveri majaili kun doplerilla taas kuuntelin (sykkeetkin oli aika korkeet, eli vauhti vissiin päällä ), niin että onko muka mahdollista tunte liikkeitä jo näin varhasessa vaiheessa :O
Kun suolen kuplintaa on ollut esikon raskauden jälkeen melkein koko ajan, mutta ne tuntuu toisella puolella ja on ihan erilaisia, ei jaa sitä "lämpöä" mitä tässä oli...
Esikoisestakin tunsin aikasin rv15, mutta että jo näin aikasi, mielipiteitä :confused:
viikkoja tänään 10+3

Piupulalla myös ihuna masu, tosin varmasti raskas kantaa :D
Mä tiedän ton odottelun tuskan. Esikoisesta sanottiin jo aikasin, että aletaan käynnistelemään siinä rv37 paikkeilla, ettei diabeetikoilla anneta mennä paljon pidemmälle, kun se käynnistyskin voi kestää. No loppupeleissä päästiin osastolle rv 39+0 ja käynnistys alotettiin vasta 39+2 ja poju syntykin sitten 39+3
Mä olin jo jossain vaiheessa ihan varma, ettei se ukko tule ulos ollenkaan :LOL:
Että voimia ja hermoja voin sulle nyt toivotella. Ota ihan iisisti, äläkä turhaan sätkyä sen synnytyksen suhteen, josko se siitä rentoutumisesta lähtin synnytys käyntiin :hug:

Kirsten Kiitos :hug: Pitäs kyll joo nyt yrittää rentoutua kahdeks viikoks ja sit kattoo tilannetta uudestaan :) Jotenkin en vaan osaa laittaa aivoja pois päältä, itku tuli, kun luin tota sun viestiä :) Onneks mahas ei oo, kun 3kg noin suurinpiiirtein :p Muuten olis viel hankalampi kantaa :p Alaselkäänkin alko tulla noita arpia viimeviikolla, kun reppu vetää alaspäin :D
Ja kyll mä uskon, et voit tuntee jo liikkeitä :) Eihän se mahdotonta ole, ja jos sydänäänetkin kuuluu sieltä, missä tunnet toisen olevan, niin kyllähän se siellä on :heart:

piupula ja esteri 39+5

Ihanat masukuvat teillä Manzu ja Piupula! Kylläpä se Piupulan tytteli antaa odotuttaa itseään, vaikka pelotteli äitiä jo monta viikkoa sitten. Toivotaan että synnytys käynnistyy itsestään ja menee mahdollisimman kivuttomasti. :heart:

Kristen mun kaveri tunsi liikkeitä kanssa tosi aikasessa vaiheessa tokasta lapsesta ja hänellä on myös diabetes ja vauva oli tosi suuri eli varmaan ihan mahdollista, että tunnet jo hentoja liikkeitä, varsinkin jos vauva kasvaa sullakin tavallista kiivaampaa tahtia diabeteksen takia ja on jo kovasti voimissaan. =)

Mulla on kanssa ollut parina viime yönä aika vauhdikkaita unia, aamullakin on vielä ihan sekaisin, että tapahtuiko toi oikeesti vai oliko vaan unta! :rolleyes:

Menen varmaan ensi viikolla käymään yhden mun tutun luona, joka osti oman odotuksen aikana kotidopplerin, jos hän ei ole vielä antanut sitä eteenpäin ajattelin kysyä sitä lainaksi. Ensi viikolla on kyllä jo ultrakin.

skorpioni tuon diabetes kasvattaa lasta vasta joskus rv 12 jälkeen jos on kasvattaakseen, eli siihen asti mennään samoilla mitoilla kuin muutkin :) Tiedän sen siitä, kun lääkäri sanoi viime raskaudessa, että täytyy ottaa mitat vimmeistään siihen mennessä, että sitten ei lähetä enää muuttamaan la:ta, kun jokainen lapsi alkaa kasvaa omaa tahtiaan. Tosin esikoinenkaan ei kasvanut ja oli syntyessään 3030g, joten en tiedä miten tässä käy :)
Ultrassa on ainakin vielä vastannut ihan viikkoja...

Heippa!!!
Löysinhän mie tuttujakin ;)
Kristen kyl mun mielest voi jotai tuntea jo noilla viikoilla varsinki ku esikoinen ei ole kyseessä...ihanata tuntea ne liikkeet =) lueskelin kyllä noita juttujanne mut ku meni puol tuntia eka kirjoittaa tuonne toiseen palstaan niin nyt poika tarvii seuraa... =)
piupula odottavan aika on pitkä,todella pitkä,tsemppiä ja voimia!!
ihania masukuvia <3

kristen mä olin samoilla viikoilla ja mä olin kans ihan varma muljahduksesta masussa.. mut ilkeä kätilö ultrassa sano ettei ole mahdollista vielä pitkään aikaan (tympeä täti).. :( mut mä olen kyllä sitä mieltä että jo silloin tunsin liikettä.. :) ehkä se ois sullakin sitä itteensä eli vilkas vaavi.. :heart:

jiimii82 tervetuloa!!! :wave:

pentele, mä saa otettua masukuvia; kun jäi anoppilaan kamera jouluna.. :(

hyviä vointeja leidit!!
:flower:

JiiMii, tervetuloa mukaan :heart:

Täällä kivut ovat taas pahentuneet :( Eilen ja tänään joutunut ottamaan taas kovia lääkkeitä, joita ilman pärjäsin jo pari päivää... Mä laskeudun kohta epätoivoon, että eikö tää lopu ikinä?!

Olin taas eilen tuntevinani jotain, kun illalla makoilin sängyssä... Kesn tietää, ken tietää :)

Ihan yleisön suureksi huviksi tein testin tai oikeastaan 3 kpl (tiedän, että haluatte näitä katsella kuitenkin )

Kattokaa ny, kun ovistestiin ei edes controlliviivaan riittänyt väriainetta, kun testiviiva vei kaikki :D

Dpo 29/rv 6+0

JiMii Tervetuloa joukkoon mukaan :wave:

Kirsten Jaksamista kipujen kanssa :hug: on varmasti raskasta :hug:

Huldaharks ihania viivoja kyllä :heart: Ikävä omia testailuaikoja jo :p tosin vaan sitä ensimmäistä plussaa, jonka saamiseen menikin sitten aikaa :)

(.) Täällä ollaan vielä yhdessä kasassa :( Kyllä alkaa olla mitta täynnä jo pikkuhiljaa tätä pallona olemista.. Perjantaina oli neuvola ja raskausmyrkytysepäilyksen kanssa lähdin sieltä pois... Painoo o li tullu viikossa 2,3kg ?!?!?!?! ja orotskut oli pissassa 1+:lla, paineet oli onneks kunnossa, jos paineis ois ollu jotain tai proteiinia enemmän pissassa, niin olisin menny äippäpolille suoraa, nyt sain tiukat ohjeet, et jos alkaa päätä särkee yms. niin pitää ottaa heti yhteyttä äippäpolille tai neuvolaan, Nyt olis sitten seuraava neuvola tiistaina, et kattellaan, miltä siel sitten näyttää :) Sais nyt alkaa tulemaan ulos jo... Vadelmanlehtiteetä kävin ostamassa, otin piikkimaton porukoilta lainaaan ja saunassa oon käyny melkein joka päivä ja tänään kokeillaan sitä mukavinta s:ssää ;)

piupula ja leevi 40+2

Huldasharks ihanat viivat :D

Tää elämä käy jotenkin tasapaksuks kun mitään ei pysty tekemään, edes poikaa hoitamaan kunnolla :( Eilinen meni enempi pystyssä ja tänään saan kärsiä kovista kivuista, ei siis auta kuin huilata huilta ja huilata :(

Äkkiseltään kommentoisin Kristenille noista liikkeiden tuntemisesta. Täytyy kyllä todeta, että oon minäkin "jo" tuntenut muljahduksia. Ensin ajattelin, että olisko ollut vain suolen kuplimista, mutta kun toisen kerran tunsin, oli se niin erilaista.. joten kyllä sanoisin, että on mahdollista tuntea.. (oisko sitten vain toiveajattelua, mutta onhan se kiva "tuntea" tässä vaiheessa pikkuisen menoja) Juuri äsken tunsin jälleen tuolla alavatsassa sellaisen pienen muljahduksen.. Katsoin jostain nettilaskurista, että koko vastaisi nyt noin9cm, mutta paino vastaa noin 20g.. että tiedä nyt sitten oikeasti onko se edes mahdollista vielä tuntea. Mutta täällä kyllä jo oon sitä mieltä, että vauva se siellä muljahtelee.. :D :heart:

Ens ma olisi sitten se ultra. :D

Manzu 11+3

Tässä vielä todistus tosta vauvamahasta :D Kuva on pimeä, mutta kyllä siitä oleellisen erottaa :D

Liikkeistä Kyllä mä olen aikasta varma, että ne tuntemukset on liikkeitä. Eilen kuuntelin taas doplerilla, ja pikkukaveri oli enemmän kuin vauhdissa! Ei puolta minuuttia pysynyt samassa paikassa :D Ja aina sillon tällön sieltä, missä pikkukaveri majaili, tuntu samanmoisia "muljahduksia" joihin myös dopleri reagoi pienoisella rutinalla. Vatsankuplimiset, mitä on tuntunut ja osunut doplerin kuuluville, kuulostaa IHAN erilaiselta!
Neuvolaan en kyllä sano, että liikkeet tunnen, kun se täti pitää mua ihan hulluna siellä :D

Mitenkäs työ ootte jakselleen? Jokikinen :)
Täällä meinaa närästys ottaa vallan. Ei päviääkään, etteikö närästäis :( Keskiviikkona olisis sitten se seulonta ultra, vähän jännittää, kun joudun yksin sinne menemään... Mitäs jos jotain löytyykin? Mähän menen ihan paniikkiin, kun ei ole kukaan läheinen rauhottelemassa :O Ottavat varmaan osastolle rauhottumaan sitten :D

Kristen + Tirpana 11+1

Viimeksi muokattu:
JiMii tervetuloa!

Voi piupula kun nyt vastustaa vaavin tulo, jaksamista ja voimia viime metreille ja toivottavasti ei ole raskausmyrkytystä, mene tosiaan HETI äitipolille jos tulee päänsärkyä tai näköoireita. Mulla oli ekassa raskaudessa todella vakava raskausmyrkytys ja sektiota edeltävänä päivänä näkyi kirjaimellisesti tähtiä eli vikkuvia valoja silmissä.

Kristen kurjaa että sun olo jatkuu noin kurjana. :( Mulla on kanssa keskiviikkona se np-ultra ja samalla kuulen veriseulan tulokset, kyllä jännittää!! Olo on välillä aika kurja, pahaa oloa on päivittäin ja alavatsa kipeytyy, jos tekee jotain vähänkin raskaampaa. Esikoisen odotuksessa pääsin alkuraskaudessa paljon helpommalla, ei ollut pahoinvointia ei vatsakipuja.

Manzu joko sulla on ultrakuulumisia?

Diabeteksestä vielä piti sanoa pari juttua, mun kaverilla vauvat alko kasvaa ihan heti, oltiin esikoisistamme samaan aikaan raskaana ja jo ekassa np-ultrassa kaverin vauva oli huimasti isompi kuin mun poika niillä viikoilla. Hänen molemmat raskaudet purettiin suunnitellulla sektiolla rv 36 ja esikoinen oli hänellä 4800g ja toinen 5100g eli loppuun asti ei voitu päästää, tai vauvoista ois tullu yli 8-kiloisia! :) Ihan hyvin ovat kuitenkin tasanneet painoa syntymän jälkeen. Eli näköjään tuo äidin diabeteskin on tosi yksilöllistä miten se vauvaan vaikuttaa.

Viimeksi muokattu:
skorpioni Oho, no kai mä sua sitten uskon, jos kerta faktaa on antaa :D Menikin uskottavuus kyseisen lääkärin pätevyyteen x)
Noh, mä voin onneks huokasta helpotuksesta ainakin toistaseks, sillä edellisessä ultrassa, missä vauva mitattiin, koko vastas tarkalleen viikkoja ja sen jälkeenkin ovat ultranneet lääkärit ja hoitajat sanoneet, että silmämääräsesti näyttää ihan oikealta :)

Piti tohon mun maha juttuun vielä lisätä, kun näköjään unohtui ( :whistle: ) Että Sisko kun oli vkl käymässä, hää sanoi, että mullahan on jo ihan selvä vauvamaha, ja siis siihen tuo todistuskuva.

Piupula Miten sie jakselet?

Kirsten Kiitoksia :heart: heh, mulla oli tollanen maha joskus viikolla 20 varmaan :p Saas nähdä, miten käy kakkosen kohdalla :) Kyll ne varmaan liikkeitä on :heart: voi witsit, kun itekkin olis tuntenu liikkeet ajoissa, mutta toi pirun istukka tossa edessä vaimentaa vieläkin osan liikkeistä... perhana :p Mites teillä muuttoasiat sujuu siellä? :) ja mites muuten jakselet? sanoku lääkäri mitään kivuista, et koska pitäs helpottaa? Ja tosta närästyksestä, mulla ollu kans ihan alkumetreiltä asti, aluks autto samarin ja niit meni se 2-4päivässä ja vk21-> on menny renniellä vaan ohi ja niit saakin sitten popsia melkein, kun karkkia ja tuntuu et pahenee vaan loppua kohden, joka ei käy järkeen, kun pitäs helpottaa, kun vauva laskeutuu, eli mul olis sen mukaan pitäny helpottaa jo vk30 :p

scorpioni Kiitoksia :heart: Mites siellä on jakseltu? :) Ollaankin naureskeltu perheen kans, et esteri varmaan roikkuu tuolla napanuorasta pitäen kiinni ja miettii, et enpäs oo tulossa :D :D luulet vaan :LOL:

(.) Tääl olo on ihan ok.. Turvotusta on kyll aamusta iltaan, mut päätä ei oo särkeny, tosin pulssi on kyll korkeemmalla, kun aikasemmin, mut niin se oli sen mun pakkolevon aikaankin :) Silti kyll jänskättää huominen neuvola kovasti, koska jos painoo on taas tullu lisää ja prostkut on noussu, niin varmaan polireissu olis sitten tiedossa? En tiedä kyll.. Olin ihan puulla päähään lyöty tosta painosta, koska ei musta tunnu yhtään siltä, et sitä olis tullu niin paljon. Siihen vaa'alle kun menin niin olin ihan varma, et joku 300g vaan tullu lisää :D

Kävin perjantaina ostamassa vadelmanlehtiteetä ja sunnuntaina otin porukoilta lainaan piikkimaton. Nyt oon sit niitä käyttäny täs ahkeraan :p tosin mitään mainittavaa ei oo tapahtunu :p Eilen, kun haraasteltiin taas pitkästä aikaa, niin en oo ihan varma, et onko mahdollista, mut luulen, et tunsin, et mun kohdunsuu aukes..? Eka olin ihan varma, et lapsivedet menis, kun tuntu sellanen selkää *POks* tuol kohdunsuulla, mut eipä sielt valunu mitään, enkä sit muutakaan selitystä keksiny. En uskos, et sitä vois tuntee, jos mulla ei olis tilanne niin kypsä tuol alhaalla, mut en mä silti tiedä et onko se mahdollista :D Nyt vaan odottelen, et jotain alkas tapahtumaan :) Aamulla tuli sellasia menkkajomotuksia alavatsaan ja sisäreisiin 2h ja sit loppu, sen jälkeen ei oo tullu, kun muutama kiristyssupppari, et varmaan viikonpäästä olen viel tääl odottamassa käynnistystä :p

piupula ja esteri 40+3

Piupulan uulumisia lukiessani rupesin muistelemaan edellisiä synnytyksiä ja ajattelin nyt teillekin kertoa. :D

Esikoisesta mut käskettiin pakkolevolle, kun verenpaine ja turvotus oli TODELLA suurta.. (stressistä, kun olin pääpomona remppamiehille, kun perusremontoitiin meidän juuri hankkimaa omakotitaloa) Sainkin kiellon mennä paikanpäälle. Noh, raskaus meni yliajalle ja tuskailin asian kanssa, sillä olin ollut 4vkoa pakkolevossa. Vappuaattona sanoin miehelleni, että nyt mennään kävelylle.. tehtiin kunnon kävelylenkki (noin5km) välillä kyllä istahdettiin alas,kun niin vauva painoi alas.. Noh, kotiin oli sellaiset 500m, kun keskellä kaupungin keskustaa lorahti housuun lapsivettä.. kävelin jalat ristissä kotiin jättäen sellaisen kivan vesivanan jälkeeni. :D Mies vain naureskeli mulle. Kotiin päästyämme mies rupesi tekemään ruokaa ja aukaisi punkkupullon (eka kysyi, että voiko ottaa) sanoin, että ota vaan.. ei tää kuitenkaan kunnolla ole alkanut ja kun tyhmästi ajattelin, että olin saanut 2.5. käynnistysajan, että silloin vasta vauva syntyy.. meni viisi tuntia, niin lorahti kaikki vedet olohuoneen lattialle. Sit eikun synnärille ja itse ajoin.. onneksi synnäri 300m päässä. (mies oli 2 lasia viiniä ottanut) :) Noh, tästä meni vuorokausi niin tyttö syntyi sektiolla, kun supistukset eivät lähteneet kunnolla käyntiin. Tyttö syntyi 1.5.2007 rv42+0.

Kuopuksesta lapsivedet menivät yöllä.. tunsin vain muljahduksen ja sillä sekunnilla nousin ylös sängystä ja vedet lorahti lattialle. (oltiin pari tuntia ennemmin sekstailtu) Käytiin yöllä synnärillä, mutta passittivat kotia.. mies kun ajoi, sanoi, että ei hemmetti, pitkät valot ei toimi (meidän tiellä ei katuvaloja) ja sanoin, että laitappa ne päälle ensin. :D oli ukko hieman unessa ja jännittynyt.. sitten kun päästiin pihaan ajoi mies suoraan yhden limsapullon päälle ja kuului semmoinen kova pamahdus.. :D Se siitä hiljaisesta kotiintulosta.. :D Onneksi edes äitini joka oli tyttäreni kanssa ei ollut herännyt siihen.. :D Mä hekotin vedet silmissä.. aamulla ajettiin takaisin sairaalaan, laitettiin pallotin ja taas kotia. Oltiin sitten miehen ja tyttären kanssa leikkipuistossa, kun rupesi tulemaan supistuksia. Sieltä käveltiin äitini luokse missä vielä syötiin ja lopulta jätimme tytön sinne hoitoon. Poika syntyi pihdeillä 21.4.2009 eli vasta seuraavana yönä.. eli jälleen 24t meni lapsiveden menosta.

Eli luultavammin tämäkin menee saman mallin mukaan.. eka vedet menee ja sit 24t jälkeen vauva maailmassa. :) Niin,ja jotain hassua tapahtuu jälleen. :D

Onnea ja voimia toivotan Piupulalle koetukseen! :D

No niin, näköjään luetun ymmärtäminen alkaa heikentyä, kun luulin, että sinulla Manzu oli tänään jo ultra, mutta siis viikon päästä maanantaina! :D

Hieno juttu Kristen, että sun vauva kasvaa normaalisti. Eihän se liian nopea kasvutahti ole hyväksi lapselle eikä äidillekään, tsemppiä että jatkossakin vauvan kasvutahti pysyy maltillisena. Sun vauvamaha on kyllä jo ihana!! :heart:

Pakko omaa napaa taas putkaa teille... me ei siis olla vielä kerrottu isovanhemmille eikä muillekaan sukulaisille, halutaan nyt ainakin käydä siellä keskiviikon ultrassa eka. Pomolle kerroin ennen joulua, kun alkoi puhua lisätöistä ja meinas evätä mun joululoman. Olen vielä tänään lomalla, huomenna ekaa päivää takas töihin. Yks työkaveri soitti äsken ja kertoi, että nyt pomo oli kiertäny töissä huoneesta toiseen ja kertonut, että olen raskaana ja minulle kaavaillut työt pitää nyt siis jakaa uudelleen ja oli kysellyt kuka voisi ottaa hoitaakseen ne! Että mä kiehun!! :kieh: Siis en todellakaan olisi vielä halunnut, että KAIKKI töissä tietää! Tosi kiva, jos joku menee möläyttämään esim. mun vanhemmille onnitteluja, kun he ei tosiaan vielä tiedä asiata! Pomo ei siis voinut kunnioittaa mun toivetta, ettei asiasta vielä puhuta, ainoa syy miksi ylipäätään kerroin, vaikka ei olisi ollut tosiaan mikään pakko vielä oli se, että säästyin niiltä mulle suunnitelluilta lisätöiltä ja sain rauhassa pitää pitkän joululoman. Eipä oo kovin kivat fiilikset mennä huomenna töihin...

Manzu Kiitos kertomuksista :) Oli kiva lukea =) Ja todellakin ymmärrän ton turhautumisen yliaikasuuden suhteen, ite en joutunu olee, kun 2viikkoa pakkolevossa ja nyt tää vaan asuu täällä, niin turhauttaa, kun olis sen ajan voinu eritavalla käyttää :p tosin mull kyll tilanne rauhottu aika dramaattisesti levon jälkeen, et varmaan olis ilman sitä synytynyt jo..

scorppioni Sun pomohan rikko vaitiolovelvollisuuttaan todella törkeesti!!! Huomenna otat yhteyytä liittoon asianajajalle ja työpaikan luottamusmieheen!!! Toi oli kyll ihan viimeinen pisara!! Ei sun tarvitse sietää tuollasta eikä missään nimessä katsoa sormienläpi tota touhua enää... Nyt laitat asiat rullaamaan eteenpäin!! Tai pallohan on sulla, mutta kyllä mua pistää NIIN vihaks sun puolesta!

Huomenta!

Tää lähtee sit käymään äippäpolilla. oksensin pitkästä aikaa kaheltatoista ja heräsin sit kolmelta siihen, et on hankala hengittää ja ylävatsa ahdistaa.. Soitin sit polille äsken, kun ei olo parantunut ja käskettiin ottaa herkästi yhteyttä, joten sinne menen täs tunnin sisällä syyniin... Saa nähdä jäänkö sille reissulle vai tuunko viel kotio sieltä tänään :) Epäili, et joko synnytys on käynnistymässä tai sit on jotain muuta.. Vähän kyll jänskättää, miten käy. Sairaalakassin otan mukaan, kun tästä lähden.

piupula ja esteri 40+4

Yhteistyössä