+++ 2010 alkaen haaveilleet ja plussanneet +++

Ihanaa Huldasharks! Onnea hirmuisesti ja tervetuloa tänne odotuspinoon! :) Osa on jo pidemmällä ja toiset ihan alkumetreillä, mutta sulassa sovussa täällä kirjoitellaan ja jaetaan pinolaisten ilot ja surut. Väkeä on listalla vielä niin vähän, että täällä "tutustuu" ihmisiin paremmin ja jännittää helposti toisten mukana, tosin lista putoilee välillä toiselle sivulle, kun porukkaa on niukasti eli kaikki uudet ovat tervetulleita! Tuolla kuumeilijoiden listalla alkaa näköjään välillä tunteet kuumeta, tietty ymmärtäähän sen, kun tärkeästä asiasta on kyse ja kaikilla varmasti mielipide ja varsinkin jos yrityskerrat lisääntyy tulee tunne, että "miksi aina muille, mut ei meille?".

Omaa napaa sen verran, että kävin äsken neuvolassa, yritettiin doblerilla kuunnella sydänääniä, mutta ei kuulunut, kuten ei esikoisestakaan, joten en ole huolissani. Vaikka olisihan se ollut kiva kuulla, että tuolla pikkuinen sydän sykkii...

Kaikille oikein rauhallista ja lämminhenkistä joulunaikaa!

skorpioni07 ja pikkuinen 9+6

Huldasharks Ihana viiva sinulla jo :heart:

Jokohan Piupula on saanut oman joulunyytin?

Tänne tulikin sitten hyvin rauhallinen ja yksinäinen joulupäivä :( Sisko joutui lähteä takaisin sairaalaan, sillä kateri on ilm. aiheuttanut virtsatietulehduksen tai jonkun muun ikävän vaivan, että alapää on ihan turvoksissa ja istuminen ei enää onnistu :( Mies lähti sitten kiertämään kyläpaikkoja jonne meidän piti lähteä yhdessä, mutta itse en sitten kyennytkään...

Kipu alkoi taas muistuttamaan itseään ja oli päivällä jo sitä luokkaa että jouduin ottamaan kovan kipulääkkeen. Kipu ei laantunut kunnolla, mutta lääke sekoitti sen verta päätä, etten tiedä kävelemään lähtiessä kuinka pitkälle jalat kantaa, joten katsottiin sitten miehen kanssa parhaaksi jättää minut kotiin.
Toivon vaan, ettei kipu kauheasti enää pahentuisi, sillä silloin minun olisi lähdettävä sairaalaan, ja siellähän se kiva olisikin viettää joulua :( Lisäksi pelottaa, kun olo on NIIN heikko, että se rauhanen on nyt sitten alkanut vuotaa enemmän, ja joutuisi leikkuupöydälle :(

Yritän tässä nyt kuitenkin selvitä joko tiistain neuvolaan tai toivonmukaan keskiviikon äitipolille asti, ettei tarvitsisi ylimääräisiä lähteä tuonne ruuhkaan jonottelemaan.

Parempaa jatkoa muille
Kristen + Tirpana 8+5

flunssainen joulu tervehdys.. :) en tosin niin kipeä ole, pientä yskä-nuha-huono olla-oloa.. :( oon varmaan lapsilta tän saanu, tää flussa on niillä kiertäny melkein koko syksyn.. noh, sentään joulu tuli juhlittua; ja lapset sai kaikkkea, SIIS kaikkea sälää.. :) joulupukkia ei ehditty näkemään, kun oli käynyt hautausmaa kierroksen aikana tuomassa lahjoja anoppilaan (oli muuten miellyttävät -20, kun käytiin haudoilla).. :D nyt vaan potemista, ja uuden vuoden odotusta.. :) eilen oltiin isännän kanssa leffassa, ja tytsy reagoi leffaan potkimalla todella kovaa isukkia käteen.. :heart: ai niin ja riks-raks-poks, viikko 25 alkaa.. :heart:

toivottavasti kristenin kivut menis ohi, ja pääsisit vihdoin nauttimaankin odotuksesta.. :heart:

Huldaharks Paljon onnea plussasta ja tervetuloa joukkoon mukaan :heart:

äizikkä Parannus puhallus flunssaan *PuuhHHHH*

Kirsten Mukava kuulla, että sisko paranemaan päin :hug: Ikävä tuo sinun kipuilu :hug: Toivottavasti kohta alkaa helpottamaan :heart: Mites siellä nyt jaksellaan?

(.) Täällä olaan vielä yhtenä kappaleena :) Täällä herätty 5-8 välillä tosi kipeisiin suppareihin ja muutaman kerran tuli sellanen fiilis, et pitäskö ponnistaa ja sen jälkeen tuli menkkajomotuksia selkään ja alavatsaan ja nyt suppailut lakannu, mut olo on jotenkin toooooosi kummallinen, sellanen tukala, ihan, kun olis menny liian täytenä saunaan ja ottanu kamala...t löylyt ja tullu ulos tuskailee...? Paineen tunne alapäässä (kummallakin puolella) aikamoinen paripäivää. Noh, ei auta valittaa kaveri on ilmeisen tyytyväinen tuolla ja liikuskelee sen verran, mitä tila antaa myöden :heart: Keskiviikkona olis seuraava neuvola :) Muuten täällä aikas tasasta :p

piupula ja esteri 38+3

Kristen > Olisikohan sulla mullekin onnentestejä? :D Tässä saattaisi olla vielä toiveita, että toinen lymyäisi oireita aiheuttamassa vaikka yksi sieltä joulun aikaan vuoteli pois. :| Fiilikset on ristiriitaiset ja hämmentyneet. Aamulla teen varmaankin tuttavuutta digin kanssa, koska sain ohjeekseni tarkistaa. En kyllä uskalla odottaa Raskaana -tekstiä vaikka ihan hirveästi sellaista toivonkin. Jospa kuitenkin pääsisin tänne ennen kesää, kun lapsettomuuspolillekin on nyt aika tulossa. Kuumeilukin on mukavaa, mutta ei siellä kenenkään pitäisi ainakaan vuotta kauempaa joutua viipymään. Hienosti on taas porukkaa plussaillut. Toivottavasti hyvät uutiset jatkuvat ja vauvaliimaa on riittävästi tarjolla.

Ottakaahan rauhassa (varsinkin Kristen vuotojen vuoksi) ja voikaa hyvin. Onnea odotukseenne! :wave:

Huldasharks > :flower:

En vielä testaillut, mutta luultavasti käyn tännekin puolelle raportoimassa. :D En uskalla plussaan uskoa, mutta toiveethan ovat korkealla vaikka se plussa ei vielä kyytiläistä tarkoitakaan. Olisipa posti tullut ja tuonut apteekin testit. :snotty:

Testiraporttia tulin kirjoittamaan. Tulos: Ei raskaana. :( Mutta koska kaikissa puikkomallisissa testeissä "lukee" Pura testi tulosta tiiraillaksesi kurkkasin tietenkin myös tuon sisuksiin. :whistle: En ymmärrä miksi siellä on kaksi kapeaa liuskaa, mutta kyllä minä niissä viivat nään. Toisessa on ihan selkeä ja sitten vahva, toisessa himmeämpänä molemmat. Testin sulkemisen jälkeen näyttöön ilmestyi teksti Raskaana 1-2 ja lisäsorkkimisen jälkeen näyttö sekosi täysin. Taidan yrittää tujua näytettä torstaiaamuksi ja dipata apteekin oman. Toivottavasti saapuvat huomenna. Seuraavan digin käytänkin vasta sitten, kun perinteinen testi on antanut selkeän testiviivan. Purkamisesta pitävä tutkiskelija kun olen eikä se oikein sovi yhteen digitestin kanssa. :D

Fiilis on ristiriitainen edelleen, mutta eiköhän mielenrauha aikanaan saavu. Odotukset huomiselle ovat entistä pienemmät, joten pudotus ei tule olemaan järisyttävä. Ovista odotellen, muu ei auta.
Lainasin tuon kuumeilupinosta. Sen verran pitäisi tekstiä muokata, että huuomenna en meinaa testailla vaan joudun odottamaan testien saapumista ja dippailemaan torstaina. Eilen tuli viesti, että tilaus on toimitettu, joten huomenna pitäsi tulla perille (kun ei tänään vielä tullut).

Hui macy gray kuinka jännät paikat sulla! Toivon koko sydämestä, että saisit vahvan plussan! :heart:

Omaa napaa.. kauhea flunssa päällä koko perheessä, pojalla yskää ja keuhkoputkentulehdus, mies saikulla ja mulla on lomaa töistä ja kuinkas ollakaan kuumetta, nuhaa ja yskää, eipä oo eka kerta kun sairastan lomalla. Aamuisin on suu ihan kuin hiekkapaperia, kun nukun suu auki, koska ilma ei kierrä nenän ollenkaan ja suun limakalvot on rutikuivat. Veto on ihan pois, eipä paljon olla muuta kuin nukuttu ja katteltu telkkaria koko porukka, vaikka tarkoitus oli nauttia lomalla ulkoilusta ja siivota työhuone ja vaikka mitä. :snotty:

Piupula, jäitkö sie neuvolareissulle jo synnyttämään? :D

MG Valitettavasti mä luovuin kaikista testeistäni, kun totesin, etten niitä nyt enää tarvitse. Olen yrittänyt käydä kurkkimassa kuumeilu puolella tilannettasi, mutten nyt ole ihan perillä, täytynee siis käydä urkkimassa lisää... Tuosta testistä sen verta, että ei se koskaan sörkkimisen seurauksena mulla ole tulostaan muuttanut.

Skorpioni tota flunssaa taitaa olla vähän joka paikassa liikenteessä :( Pikaista paranemista koko perheelle, kuin myös äizikän perheelle.

Täällä pyhien kipuilu vei sairaalaan, ja sitä kautta sairaalaan, ja vasta tänään pääsin pois :( -kivut kävivät yltiömäisiksi, eikä syytä löydetty, vaikka kuinka tutkittiin. Viime yönä kipu sitten muutti vähän muotoaan ja syy löyty! Mulla on ENDOMETRIOOSI (tai joku sellainen...). Se selittää niin paljon, että ihana että löytyi (mm. vaikeudet lapsen saannissa, epäsäännölliset kierrot ja kivut ovulaation aikoihin ). Jännä, ettei sitä ennen ole löydetty. vaikka tutkimuksissa ollaan lapsettomuuspuolella käyty.
Nyt sitten yritän kitkutella särkylääkkeillä (tällä hetkellä menee 3x 1g panadol, 3x 600mg burana ja 3x Litalgin ) Buranasta pitäisi päästä mahdollisimman pian eroon, mutta viikon kuuri ei kuulemma ole vielä haitaksi (oli oikein kokoenut vanha synnytyslääkäri ja gynekologi).
toivottavasti ensi vuosi lähtisi vähän paremmin käyntiin : /

Hui Kristen, rankkaa ollu sulla kipujen kanssa :hug: Onneksi (jos niin voi sanoa) löytyi syy, itse luulee itseään helposti luulosairaaksi, jos ei lääkärit löydä kivuille syytä. Toivottavasti olosi helpottaa pian!
Sama homma pienten lasten koliikin kanssa, mä en usko koko koliikkiin vaan siihen, että lapsen kipuitkulle löytyy kyllä syy, jos lääkärit vaan haluaisivat sen selvittää. (Esim. silent refluksi, refluksi, allergiat yms.)

MG :( höh :( oltais kyll otettu sut ilomielin vastaan tänne :hug: :heart:

Kirsten Hui kamala :hug: Onneksi syy selvisi kipuihin ja ihme, ettei ole ennen löytynyt :eek: jos saa kysyä, niin kuinka pahana löysi? eli jouduntko paljon hoitoja käymään synnytyksen jälkeen? Nyt vaan rauhaksiin ottamaan ja toivottavasti kivut hellittävät. Mites teillä muutto asiat sujuu? =)

(.) En jääny synnyttämään :) Olisin kyll voinut :D Eli yhdessä kasassa ollaan ja kohta näyttää jo oikeesti siltä, että käynnistyksessä ollaan :headwall: Ei ihan niin pitkälle kyll tarvis viihtyä tuolla yksiössään :p Mutta niin anteeksi hiljaiselo täällä :( oon ollu vaan jotenkin tosi nuutunut ja väsynyt :( Varmaan johtuu siitä, et oon jo ainakin 6viikkoo heränny 2-3h välein vessaan, kun esteri päätti laskeutua jo vk 30 tonne asemiin ja nyt on oli viime neuvolareissulla tos häpyluun kohdalla pää, niin painaa tohon virtsaputkeen, niin saa asua aina vessassa pissalla lirkkimässä sen 10-20min, jos haluaa saada rakon tyhjäks, eikä juosta 5min välein vessassa xP Tääl suppailee aina välillä, mut enää viel mitään synnytyssupistuksia ole, sais kyll jo purkautua yksiöstään, mutta nyt neuvola kuulumisia :)

Neuvolakäyntiä taas :)

rv38+5 (37+4)
paino: +0,0 81,8 (81,8)
turvotus: +/- (+/-)
pissa: prot. +/- (neg.)
RR: 129/70 (126/67)
sf-mitta: 29 (32,5) eri mittaaja taas :)
lapsivesi: N (N)
tarjonta: RT (RT)
syke: +140 (++)
liikeet: ++ (++)

Mitään erikoista ei ollu, nyt uumoili jo seuraavan vuoden vauvaa :D Ja yliaikaskontrolliin täällä siirrytään äitipolille 41+3-> Ja toivon todellakin, et en joudu sinne... Pitääkin ottaa s:t käyttöön ;)

piupula ja esteri 39+1

huomenta!! :) flunssa meni parissa päivässä ohi, ja pesue taas meillä terve.. :) uutena vuotena meillä taas oltiin kotona lasten kanssa ja muutaman vieraan voimin, ja raketteja isäntä ammuskeli muutaman.. ja sitten tietty nakkeja ja perunasalaattia.. :D

mulla on neuvolalääkäri 18 pvä, tätä kuuta; ja toivon että ultraa.. :) sit vois varmistaa, että tulokas on tyttö varmasti.. :)

tänään vaihtuu viikko 26, elikkä siis kymmenen viikkoa siihen ku esikoinen synty, ja 11 viikkoa siihen kun kuopus synty.. :heart: loppu häämöttää.. :heart:

kristen toivottavasti kaikki menee kuitenkin hyvin.. :hug: ja positiivistahan on se että, kun tuommoinen vaiva on löytynyt; sitä voidaan hoitaa jatkossa.. :)

piupulalle isoja :hug: , kyllä se loppu jo häämöttää.. :)

Niin tosiaan, hyvää uutta vuotta kaikille :)

Eilen kuunneltiin doplerilla miehen kanssa ja sieltä se pikkuinen sydänmen syke löytyi :heart: Ihanaa kun nyt saan rauhotella mieltäni, jos joku arveluttaa!

Kipuja on edelleen, onneksi särkylääkkeillä olen pärjännyt, eikä buranaakaan tarvinnut eilen ottaa. Katsotaan mitä tämä päivä tuo tullessaan...
Piupula kyseli jotain jostain laajuudesta/vakavuudesta. En suoraan sanottuna tiedä :( En ole tautiin niin perehtynyt kun olen luullut ettei se minua kosketa. Lääkäri vain totesi diagnoineensa sen minulla, joka nyt aiheuttaa nämä kivut, eipä oikeastaan muuta. Eli uskoisin, että jatkohoito riippuu hyvin pitkälti raskauden jälkeisestä olotilasta ja vaivoista...

Mä käyn täällä aina lähes joka päivä lukemassa, joko meillä olisi ekoja vaivauutisia :D

Kristen + Tirpana 10+0 Poks :heart:

äizikkä Kiitoksia :heart: Sais kyllä jo lopullinen loppu häämöttää jo kunnon suppailujen merkeissä ;) Ja ihana kuulla, että siellä on parannuttu jo :heart:

Kirsten Aika harmillista, ettei lääkäri sen enempiä sanonut.. :( Itsellä on tuttava piirissä ihmisiä, joilla on endometrioosi, yhdellä on leikattu 2kertaa ja aika suurella tod.näköisyydellä ei lapsia tule koskaan saamaan :'( Osalla se tarvitsee leikata ja osalla pysyy ns. oireettomana koko elämän :)

Täs muutama linkki, mitä löysin pikasesti:

Endometrioosi :: Terveyskirjasto
Endometrioosi - Naisten kanava - Poliklinikka.fi
Tietoa endometrioosista

(.) Tänne ei mitään sinänsä uutta, eilen oli 4h kipeitä suppailuja sillon tällön ja limatulppaa irtos taas, ja pari yötä menny jo sillain, et kun herään vessaan pissalle ja nousen niin alkaa kipeet supparit, mut loppuu samantien, kun meen takas sänkyyn :/ Ja mulla menee nyt NIIIN hermo lähipiiriin..... Nyt oon saanu jo 6viikkoo vastata kysymyksiin ja kuunnella, et ootko vielä yhdessä kasassa? Koita nyt pitää esteriä sisällä vielä tämä ja tämä aika, tämä ja tämä päivä olis hyvä päivä synnyttää, Aina, kun soittaa, niin pitää alottaa, et en ole synnyttämässä tai menossa synnyttämään... IHAN KUN SE OLIS MUSTA KIINNI, KOSKA TÄÄ PÄÄTTÄÄ PURKAUTUA YKSIÖSTÄÄN!!!! ARGH!!! ei oikein jaksa enää puhua puhelimessa tai vierailla tai pyytää ihmisiä tänne, kun ei jaksa käydä samaa litaniaa päivästä toiseen läpi... Kyll sitä itekkin haluis jo vauvan syliin ja oman kropan takasin, noh 2viikkoa ja 5päivää enintään enää jäljellä ja sitten on oma nyytti sylissä :heart: Eniten ehkä kuitenkin pelkään tota käynnistystä, halusin, et tää lähtis tulee ihan itsestään, kun en haluis epiduraalia ottaa, mut tiedän, et jos menee käynnistykseen, niin joudun sen ottaa, kun oksitosiini aiheuttaa kuitenkin kovemmat kivut... Anteeksi valitus+stoori..

piupula ja esteri 39+2

Piupula, kiitos linkeistä :) Toivottavasti sä pääsisit nyt pian synnyttämään, sillä se käynnistyskään ei ole mikään ensteks ihanin juttu :( Ja tosta ärsytyksestä, kun kaikki kyselee, niin tiedän tunteen! Esikoisesta mummut ja papat rupes soittelemaan loppuviikoilla lähes päivittäis, että joko se syntyy |O No kai me nyt ilmotetaan, sitten kun lähetään sairaalaan synnyttämään, tai kun pikku herra on syntynyt! Muutenkin tukala olo, niin rupeevat sitten vielä painostamaan :kieh:

Mihin mein ihmiset on kadonnut? Olis mukava kuulla miten toisilla menee, yhtään vähättelemättä teitä, jotka kuulumisia käytte minun lisäksi kertomassa :D

Unista, onko raskaus kenelläkään teistä vaikuttanut unten näkemiseen? Ennen mä näin tosi harvoin unia, mutta nyt nään, tosi rajuja ja todellisen tuntusia niin että ihan aina mä en ole varma mikä on unta ja mikä totta :D Ja ne unet on lähes joka öisiä, ihan hulluja ja lähes joka kerta pitää miettiä herätessä, että onko jotain taoahtunut oikeesti!

Ihanaa kun mein pienen sydän on alkanut kuulua doplerilla :) En ole käyttänyt sitä niinkään itseni rauhotteluun, se on vaan ihana kun konkreettisesti voi koska tahansa kuulla, että masussa todella on joku :heart:
Pari päivää sitten löyty äänet ja tänään kone sai laskettua jopa sykkeen :) Varmaan pari minuuttia se siinä paikoillaan köllötteli, että sai rauhassa kuunnella, mutta sitten kaveri lähti taas reissuilleen, eikä jaksanut enää etsiä! Tällä hetkellä aika vilkas kaveri :D

Pahoinvointi jatkuu edelleen, ei onneks kovin voimakkaana oksenteluna, mutta etovaa oloa kyllä riittää! Väsymys on onneks jo helpottamaan päin, tosin sekin saattaa johtua siitä, että nykyjään vaan huilaan kaikki päivät : /

Kristen + Tirpana 10+1

Viimeksi muokattu:
Kirsten unista, mulla ainakin tullu ihan hulluja unia koko raskauden ajan :D Nyt loppua kohden vähentynyt, mutta näin kans tosi todentuntusia unia ja niissä ei ollu mitään järkeä :LOL:
Jutellaan tääl kohta kaksistaan :p No nimenomaan, en ymmärrä, miks ihmiset ei ymmärrä, et ilmotetaan kyllä, koska lähtö tulee, kun tiedetään, et ne odottaa sitä kuitenkin :kieh: Ja viimestään siin vaiheessa, kun vaavi on maailmassa :) Onneksi on pahoinvointi alkanut helpottamaan :heart: Mulla kesti 24/7 pahoinvointi vk14-15 asti ennen, kun alko helpottaa ja sen jälkeen meni 2viikkoo, ennen kun pysty syömään kunnolla :/ Ja nyt tuli kuviohin loppuraskauden pahoinvointi, joka näyttäs laantuneen :cool: Siis ollu vaan sellasta, et jos oon syöny ennen klo.12 jotain, niin 2h ollu pahaolo ja oon röyhtäilly ennen kun oon käyny oksentamassa.

(.) Tääl tätä samaa, eilen käytiin kaupassa, tehosiivosin ja kävin saunassa, mut en saanu ittelleni muuta, kun prkl:een kipeen alaselän, nivuset ja alapään :stick: Mut tänään on ollu ihan mahtava päivä, vaikka en oo saanu unta klo. 3.00 jälkeen (heräsin vaan, enkä oo saanu unta sen jälken..??) Aamupala ennnen 12: sta pysy sisällä \0/ Aivan mahtavaa :) :) :) Mutta eipä tänne kummempia, pe neuvolaa odotellessa, sen jälkeen on varmaan yks neuvola ja sen jälkeen siirrynkin sitten äippäpolin syyniin.. Nyt kaikki peukut ja varpaat pystyyn, et tää lähtee luonnollisesti tuleen täältä ulos... Jos mun kävely ei olis sellasta lyllertämistä, niin lähtisin lenkille savustaa tätä ulos :D

piupula ja esteri 39+3

Täällä ollaan, olin pari päivää nettipimennossa, kun veli oli käymässä ja oli niin paljon kaikenlaista tekemistä, etten ehtinyt edes käynnistää konetta. Tää viikko on vielä lomaa, onneksi! Viime viikko menikin sairastaessa, joten jos vaikka tällä viikolla saisi jotain aikaiseksi...

Kristen
pahoittelut endometrioosin löytymisestä! Varmasti tosi rankkaa kipujen kanssa, mutta samalla ehkä helpottaa saada tieto, mistä kivut ja lapsensaantivaikeudet ym johtuu. Voimia!

Piupula täällä on kaikki ulokkeet pystyssä, että pikkuinen älyää lähteä syntymään itekseen!! :wave:

Omaa napaa... kävin tänään taas neuvolassa, yritettiin kuunnella sydänääniä, mutta ei vieläkään kuulunut. :( Terkka sanoi, ettei hän ole vielä huolissaan, ei multa esikoisestakaan kuulunut vielä näillä viikoilla, mutta olisihan se ollut kiva saada varmistus, että tuolla joku tosiaan majailee... Ultra on viikon päästä keskiviikkona. Paha olo on ollut pari päivää melkein jatkuvaa, ainakin jos ei muista syödä säännöllisesti tulee tosi huono olo ja iltaisin mulla tulee oksettava olo. Paljonko sellainen koti dopleri Kristen maksaa ja missä sellaisia myydään? Voisin harkita sellaisen ostamista.

skorpioni07 ja pikkuinen 11+3

Viimeksi muokattu:
Pika pikaa skorpionille noista doplereista;
Raskausajan laitteet | Raskauskeiju.fi
Meillä on se kallein, koska mies oli sitä mieltä, ettei kannata halpoja "rimpuloita" tilata :D Tosin oon nähnyt noita halvimpia aika paljon liikenteessä, eli tuskin nekään ihan mahottoman huonoja voi olla...
Jos istukka on edessä tai kohtu taaksepäin kallistunut tai huono neuvolatäti kuuntelemassa, ei ne välttämättä kuulu ennen rv12 +, noissakin ohjeissa on, että sydänäänet kuuluu alkaen rv12, mä vaan hätäsenä olin kuuntelemassa jo aikasemmin :D Ja tietysti jos mahan päällä on peitettä, tai jos kohtu on leikattu useemman kerran niin että on päässy muodostumaan enemmän arpea, ei ne äänet kuulukkaan niin helposti tai aikaseen.
Toivotaan, että siellä on kaikki hyvin :heart:

Pahoinvoinnista pitikin mennä sanomaan, koska n. tunti kirjottamisen jälkeen sain jälleen kerran juosta vessanpönttöä morjestamaan |O

Tervehdys kaikille pitkästä aikaa ja oikein paljon onnea toivotan uudelle vuodelle!

Kylläpäs aika on vierähtänyt tovin. Joulun ajan meillä oli tietoisesti tietokone boikotissa. Haluttiin viettää loma vain perheen kesken ja kylläpäs teki hyvää. :)

Kristen Pahoitteluni endometrioosi -diagnoosista! Voimia :hug: Hyvä, että löysivät syyn kipuihin! Unista kyselit, juu mäkin oon aina välillä nähnyt tosi selkeitä unia ja muistan ne kauan.. mutta vielä en ole nähnyt näitä kumpi tulee -unia.. molemmissa raskauksissa näin noita vauva-unia vasta puolen välin jälkeen.. joten luultavammin tulevat vielä rikastuttamaan uniani. :) Tuosta dopplerista, nyt kyllä kiinnostaisi hankkia kyseinen kapistus, mutta on aikas lailla dyyris.. vähän täytyy miettiä että onko viisas päätös hankkia.. ja muutenkin, en uskalla sitä tilata ennen meidän ultraa, joka on parin viikon päästä. Hyviä ja huonoja puolia siis huutelen täällä tuosta dopplerista! Kantsiiko hankkia?

Piupulalla loppu häämöttääkin! Ihanaa! <3 Tiedät muuten kumpi sieltä on tulossa? Onnea ja voimia koitokseen! <3

(.) turvotus on muuttanut muotoaan, toisin sanoen hävinnyt ja selkeä vauvamaha tullut jo tilalle. Väsymystä aina vain ja naama kukkii. Onneksi tässä raskaudessa vältyin tuosta pahoinvoinnista.. edellinen odotusaika oli kaamea.. oksensin rv 5-20 saakka ainakin. Mikään ei pysynyt sisällä. Joulunalla kerroimme omille vanhemmille ja sisaruksille, mutta töihin en ole vielä kertonut. Yritän pitää vielä salassa ainakin ensikuuhun saakka jos ei pitempään. Mä en nimittäin näe pomoa, kuin noin 1 kerran kuussa, joskus voi mennä pitempääkin.

Tosiaan, 17.päivä täällä olisi sitten ultra. Hieman jännittää. Meille, kun on monet sanoneet, että kaksoset tulee, kun niin varhaisessa vaiheessa tuli tuo masu esiin. Mieskin latelee kaksoisvitsejä koko ajan. Itsellä ei ole sellaista oloa, että kaksoset olisivat tulossa. Eihän meidän kummankaan suvussa (ainakaan lähisuvussa) ole kaksosia. Joten ultrassa odotan näkeväni yhdet sykkeet. <3

Palaillaan jälleen,
Manzu 10+4

Manzu, mukava kuulla pitkästä aikaa :) Monesko lapsi teille on tulossa? Olen ymmärtänyt, että aika monella lapsiluvun lisääntyessä mahakin pullahtaa aikaisemmin näkyville. Itseltänikin olen huomannut, että maha näkyy selvästi aikaisemmin kuin esikoisesta, vaikkei olekaan vasta kun toinen kyseessä. Tosin joskushan sukuun on ne ensimmäisetkin kaksoset synnyttävä, jotta ultrakuulumisia kanssasi jännäille :D

koti doplerista Siinä on hyvät ja huonot puolensa. Ohjeissa sanotaan, että sydänäänet kuuluu rv12 alkaen, toisilla liikkeet tuntuu myös aikaseen, mullakin esikoisesta jo rv15. Eli jos ihan vaan itsensä rauhotteluun tuota kapistusta haluaa ja noudattaa ohjeita välttyäkseen pahimmilta paniikeilta, jää käyttö aika aika pieneksi, kunnes liikkeet alkaa jo rauhottelemaan.
Toisaalta eihän ne liikkeetkään alkuun ihan joka päiväisiä ole...
Sitten jos on kova panikoimaan ja huolestuu herkästä, ei tota siinääkään tapauksessa kannata hommata ainakaan ennen rv12! Ihminen, joka ei koskaan ole moista laitetta käyttänyt, todennäköisesti löytää pienen vilkkaan ja piiloutuvan ihmisen alun sykkeen paaaljon huonommin, kuin kokeneempi neuvolatäti, joilla heilläkin on monesti vaikeuksia löytää sykettä ennen rv12... Tai sitten pitää ottaa se asenne, että vaikka ei kuulukkaan, se ei tarkota vielä mitään, ja vaikka kuuluu ja jää väliin ettei kuulukkaan, sekään ei vielä tarkoita mitään :D

Mua on kummasti rauhottanut, kun on ollut tätä vuotoa aika paljonkin + kipuja, ja joka kerta ultratessa kaikki on ollut hyvin. Ja tieto siitä, ettei ne äänet kuulu tosiaan välttämättä itsellä edes vielä sillon rv12, on saanut vaan uteliaan kokeilemaan. Ekat äänet löyti mies, kun itse rentouduin pitkällään ollessa.
Ja pikku kaveri on niin vilkas, ettei se syke kauaa yhdestä paikasta löydy ja jälleen saa etsiä. Tänään oli valahtanut niin alas, etten osannut edes kaivella ja niimpä ääniä ajan kuluksi etsin melkein tunnin :D ehkä 15sek kuului ja pikkuinen jatkoi taas matkaansa.

On siis aika paljon ihmisestä kiinni, kannattaako sitä hommata vai ei. Jos osaa jättää pahimman huolen ja stressin syrjään, onhan se ihana kuunnella sitä jumputusta kotosallakin sillon kun itsestään tuntuu :heart:

Uusi ikävä vaiva ilmestynyt :( Anteeksi jos ällöttää, mutta kun olen kärsinyt ummetuksesta jo tooosi pitkään. Eilen sain sitten apteekista vatsan pehmikettä ja kun normaalin alotusannoksen otin aamulla, olen saanut ravat koko päivän vessassa ihan vesi ripulilla! Lisäksi turvotus ja kurja tunne vatsassa onkin sitten sen mukaista :( Ei koskaan hyvä, joko ei tuu ollenkaan, tai sitten ihan liikaa |O

doblerista mä taas tilasin tuolta Suomen Nettitilaus verkkokauppa mun käsittääkseni toi on edullisin.. ja hyvin toimii, mä sain sillä viikolla 10 kuuluviin istukan äänet (vai oisko ollu rv 9, jopa).. :heart: oli etenkin alussa tosi lohdullinen vehje, kun oli ollut vuotoakin alussa.. tosin nyt tulee aika vähän käytettyy kun potkut ja liike tuntuu niin hyvin.. :heart: tuolla oli nopea toimituskin, tais tulla alle viikossa.. :) tuolla myös on tuotetieto tosta laitteesta ja ääni näytteitä mitä pitäs kuulua Fetal Doppler Baby Heartbeat Sounds | Fetal Doppler Facts.org.. onnea vaavin äänien etsintään.. :)

kristen mulla kans toi ummetus on ollu vaivana.. :( mä oon "lääkinny" sitä aamukahvilla, ja kävelyllä (vaikka väkisin, kun maha ollu tosi kipeä).. mut en oo vielä apteekista käyny mitään asiaan pyytämäs, kun tiedän että noin voi käydä.. :(

unista kyllä kans mulla.. :wave: siis niin sekopäisiä unia, ettei mitään järkeä; milloin mies pettää, ja milloin joku ihme tyyppi perässä; ja osa on niin toden tuntusia, että pitkän aikaa heräämisen jälkeen miettii vaan että mitä h**vettiä??!!

sitten mulla alkanu hormonit valvottaa öisin.. herään viideltä pirteenä, ja takasin nukkumaan meno on tosi vaikeeta.. :headwall: ja sitten kun oon pyöriny tunnin, ja kärsiny levottomista jaloista ja elohiiristä, nukahdan ja kuopus herää vähän jälkeen seittemän.. :headwall: noh tätä se loppu sit on.. :) yritän pitää katseen palkinnossa.. :heart: sit mä tajusin et ens kuussa alkaa äippäloma (alotan siis mahdollisimaan ajoissa).. :)

hyviä vointeja kaikille!! :flower:

Yhteistyössä