+++ 2010 alkaen haaveilleet ja plussanneet +++

Hilpati hei!

Kristen kun kyseli niin tajusin etten tosiaan ole kirjoitellut tähän pinoon... :ashamed:
Kiva pino on kuitenkin, kun eri vaiheissa mennään! On vaan vielä kovin hiljainen.

Np-ultrassa käytiin torstaina ja kaikki hyvin! Saatiin vielä päiviäkin 6 lisää eli nyt menossa 12+4 ja la 22.6 :) Pahoinvointi lakkas, kun seinään viikko sitten, mutta tilalle on tullut ihmeellinen jomotus oikealle puolen vatsaa/kylkeä/selkää. Eilen jo pohdin josko olis umppari, mutta ei kuitenkaan ole niin paikallinen tai kova kipu kuitenkaan. Edellissä raskaudessa mulla oli hydronefroosi, eli virtsanjohdin oli tukossa ja oikea munuainen ei päässyt tyhjentymään, joten sitäkin mietin. Toisaalta taas ilmaa tulee ja maha rutisee eli en vaan tiedä... Inhottavaa kuitenkin :|
Alaselkä särkee löhötessä ja yläselkä alkaa kipuilla töissä eli ei kovin hyvin mene ja vasta alussa ollaan. Ajattelin ne odotuslehtiset kaivaa esille ja aloittaa kaikki ne jumpat, kun on toi liikkuuminen TODELLA vähäistä ollut.

Huomenta päivää tytsyt! Eli yhdessä kasassa ollaan vielä :)

Kirsten ja NeliApila Toivottavasti ei mene sinne asti!!! :( to-pe väliosenä yönä käytiin tosiaan siellä synnärillä pe-la välinen yö/la päivä meni migreenissä ja supisteluissa ja horteessa ja eilinen aamuyö meni kipeiden supistusten kanssa, jotka loppu, kun seinään ja sen jälkeen heräsin viiden aikaan ´huonoonoloon, oksu ei tullu, mutta unta sain seittemän aikaan vasta uudestaan ja yheltätoista heräsin uudestaan, onneks olo nyt poissa. Liitoskivut pahenee kaikkien suppailujen jälkeen.. ja valivalivalivalivali.... Tää viikonloppu ei todellakaan ole mennyt putkeen ja anteeksi ´, kun ei multa irtoo, kun valitusta.. Sais nyt loppua noi supistelut tai sitten tulla ulos!!!

Kirsten kylläpäs on auttavaisia ihmisiä :( Mites teillä meni näyttö la? ja miten muuten jakselet? :flower:

äizikkä ohhoh! No johan on säästötoimenpiteet :O Kelan sivun mukaan ennen rv14 pitää käydä lääkärillä tai ei saa mitään ja sun pitäs saada papereita kelaan toimitettavaksikin jo :O Kannattaa ainakin kelaan soittaa, että mitäs nyt, kun ei ole neuvolasta otettu yhteyttä??? Ihme hommaa :O

Mimmimami :hug: Toivottavasti selkäsäryt ei pahene :hug: Mulla alko vasta pakkolevon jälken oireileen, että sympatiat sun puolella, jos joudut loppuraskauden kestämään :hug: Ja toivottavasti munuaisen kanssa kaikki kunnossa, jos yhtään epäilyttää tai mietityttää tilanne, niin käy tarkistuttamassa, ei siitä mitään haittaa ole ja parempi, että aikaisin huomataan ja turhia käyntejähän raskauden aikana ei ole! Eli soittoo vaan ja tutkimuksiin siitä hop :)

(.) Kuulumiset tulikin tossa aluksi jo :) Ärsyyntynyt siis olen omaan olotilaani ja varpaillaan olemiseen ja siihen, että vaavi liikkuu jo tosi laiskasti, kun on tuolla uumenissa jo, liikkuu kyllä aina siihen aikaan, kun pitääkin, mutta ei riehu enää niin paljon. Kivut ja säryt ei mua niin haittais ja en niihin niin kiinnittäis huomioo, ehkä normaalisti olisin vaan hidastanut tahtia, mutta kun tietää ton tilanteen tuolla kohdunsuulla (ja nyt se on jo niin kirous) niin on joutunu kuuntelemaan kroppaa ihan yli tarkasti, mitä en normaalisti tee.. Hyvä, kun löydettiin, eikä pihalle tullu niin aikasin, mutta nyt se on jo niin taakka, kun ei tiedä missä vaiheessa lähteä ja kuinka kauan uskaltaa olla kotona, ettei kotiin/ autoon synnytä...

ANTEEKSI oikeesti, kun en tee muuta, kun valitan :ashamed:

piupula ja esteri 36+2

Piupula, kiva kuulla että olet vielä kasassa :)Tuo olonsa kyttääminen on varmasti inhottavaa! Odotan kauhulla, jos tää raskaus etenee normaaliin itsestään käynnistyvään synnytykseen, että koska sitä sitten viitsii lähteä, kun matkaa sairaalaan suuntaansa on sen melki 70km...

Mites MUUT KAIVATUT? Huoli nousee kohta kun ei mitään kuulu :(

Mun on pakko jakaa eilinen turvotus teidän kanssa, mun maha oli kirjaimellisesti ihan pallo :D
Aijaa.com - 7176892.jpg

Mietin tässä (anteeksi tyhmä aihe), mutta kun eilen illalla harrasteltiin petipuuhia miehen kanssa, ja tänä aamuna ensin alkoi menkkajuilinnat ja kun nousin ylös, kipu siirtyi enempi selän puolelle ja vatsalle jäi sellainen "polte". Ja valkkaria lorahtelee (tiedän että on valkkaria) ihan hullunlailla, aika juoksevana niin että housut tuntuu koko ajan märältä ja saan juosta vessassa tarkastamassa ettei ole verta.
Että voiskohan näillä olla yhteyksiä? Että kannattaisikohan noita puuhia välttää...?

Kirsten onhan tossa jo vatsaa :D Hmm.. tohon petipuuhiin en osaa kyll mitään sanoa, kun meillä ei paljon peittoje heiluteltu alkuraskaudessa, kun mulla oli 24/7 pahoinvointia :stick: mies tykkäs kovasti :LOL: En tiedä vaikuttaisko se keltarauhanen jotenkin?

(.) supistelematon yö takana :) Ihan jees, tosin en saanu nukuttua, kun 4,5h, kun ei vaan tullu uni aamulla enää silmään :) ehkä sitä päikkärit sitten kutsuu myöhemmin =) tänään siis paljon parempi päivä :) Tosin loppuraskaudenpahoinvoinnin voisin lahjottaa jollekkin? olisko ottajia :D Taitaa loppuraskauden kaikki aamut mennä oksentaessa, mutta onneks on vaan aamusta :cool:

Olipas ihana päästä eilen anoppilaan valmiiseen ruokapöytään :heart: ja käytiin samalla mun vanhempien luona (asuu 1km säteellä toisistaan) :) Äiti on kätilö ymsyms.. niin laitoin sen taas koklaa mun mahaani, on se ihana, kun on oma neuvolatäti lähellä :flower: siltä oon kyselly aikas paljon kaikenlaista varsinkin nyt loppuajasta :D Helpottavaa oli kuulla, että käsikopelolla meidän neiti painais nyt noin 2,6-2,7kg, pää on niin alhaalla, kun voi olla ja pääsin sitten samalla kysymään, että mitä tarkotti, kun kätilö sano perjantaina, et kohdunsuu on kiinni, mutta johtoviivassa, niin mulla on kaikki synnytystä vaille valmiina tuolla, ett enää odotellaan, että kaveri haluaa tulla ulos :D

piupula ja esteri 36+3

Ainiin taas :D
Mimmimamille piti tosta selästä kommentoida... Mulla meni alaselkä ihan jumiin sairaalassa ollessa, kun ne sängyt on ihan onnettomia ja mulla herkkä selkä. Sitten tää makaaminen ei sovi mun yläselälle, eli se onkin nyt sitten lisäks kipeenä :( Samoja ajatuksia purin miehelle joku päivä sitten, että kiva kun nyt jo on ihan jumissa ja kipee, saatika kun lantion löystyminen vielä lisää sitä kipua huomattavasti!
Että nautinnollinen raskausaika tulossa :D

Ja Piupula, mä voin ottaa sun loppuraskauden pahoinvoinnin, jos sä otat tän mun alkuraskauden :D

piupula siis mulla huomenna normineuvola, mut siis mä oon kans ihmetelly; kun ei ole lääkäriä näkyny; mut helsinki säästää.. : / mut kai siis se lasketaan kuitenkin vissiin neuvola käynneiks; se eka käynti+ultrat, ja siis todennäkösesti huomenna tulee ne kelan paperit.. veikkaan ettei enää siis tarvitse lääkärin lausuntoa kelalle, vaan riittää että ultrassa on todettu raskaus.. ilmeisesti, täytynee kysellä huomenna; ja siis kolmatta odotan ja hivenen kummastuttaa käyntien vähyys; mut toisaalta, ei tarvitse niin älyttömästi suunnitella menoja.. :)

Kirsten no joo, ehkä pitäydyn täs 2h pahoinvoinnissa :D

äizikkä eiköhän se lasketa :) On toi kyll aika kummallista, mutta toisaalta on siinä se hyvä puoli kyllä, et ei tarvii niin paljoo suunnitella :) ihania kyl noi säästötoimenpiteet :kieh:

Limatulppaa puski taas ulos ja mahakin taas sekasin, joskos sitä tästä kohta jakautuis :)

äizikkäTosi typeriä tollaset säästöt! Typerä kehuskella, mutta mä en niistä onneks joudu kärsimään, sillä pääsen suoraan äippäpolille seurantaan mun diabeteksen takia ja eka aika sinne onkin jo 29.12...
Eli säästelköön vaan rauhassa, mä pääsen silti seurantaan.

Piupula Kun mä tossa mietin, niin ihan hyvät viikothan sulla olis jo synnyttää, ettei tarvis jännittää, eli Hyvältä kuulostaa, peukut pystyssä, että nyt jos joudutte lähtemään, ette lähde turhaan :)

NeliApina Onnea pojasta!! :)

Niijuu, me saatiin eilen myytyä tämä talo!! Kaupat tehdään joulun jälkeen :) Jipii!

Kristen + Tirpana 7+4

Viimeksi muokattu:
Tännehän on viikonlopun aikana tullut paljon kirjoituksia, kiva kiva!

Mimmimamille ja NeliApinalle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!

Ja Kristenille onnea talokaupoista! Joko teillä on uusi asunto katsottuna?

Piupulalle tsemppiä viime metreille!

Omaa napaa... olo on kaikkea muuta kuin hehkeä, tukka rasvoittuu päivässä, jatkuva paha olo ja kuvotus, väsyttää ihan mielettömästi, hermo ihan piukassa ja mikään ei huvita. Äsken kaupassa alko kova kipu oikealla puolella vatsaa, koko oikea puoli oli kipeä, kesti noin vartin ja sitten ei taas mitään. En tiedä mistä mahtoi johtua. Sori valitusvirsi, mutta jotenkin tuli tarve saada purkautua. :ashamed:

Heips vaan kaikille pitkästä aikaa! :wave:

Oon kyllä käynyt teidän kuulumisianne lukemassa, mutta ei ole sitten vaan tullu kirjoitetuksi mitään.. :ashamed: Ehkä senkin takia, kun kuopus on niin sairastellut (kova huoli hänestä sydämen takia) ja sitten on niin stressaavaa töiden ja opiskelun takia. Joten siihen, kun vielä lisätään raskausoireet, vilu, väsy ja pahoinvointi sekä yskä ja nuha= Voimavarat vähissä. :snotty:

Onko teillä mitään vinkkejä jolla saisi järkyttävän yskän pois? Raskaana kun ei saa yskänlääkettä ottaa. Yöllä, kun saan sellaisen ihanan yskänpuuskan, mikä sitten herättää koko perheen.. ihan vedet silmissä yskin. :( Mynthoneita on mennyt monta askia jo.. ja nekin aiheuttavat jo pahoinvointia.. :x

Luulin jo, että säästyn tässä raskaudessa pahoinvoinnilta, mutta viime pe lähtien oon tehnyt lähempää tuttavuutta pöntön kanssa. :x Naama kukkii edelleenkin. Huoh.

Pahoitteluni, mutta en jaksa kommentoida jokaiselle erikseen.. :ashamed: joten toivotan kaikille tsemppiä alkuodotukseen ja sen tuomaan/tuomiin oireisiin! Kunhan tämä eka kolmannes on selätetty, toivon mukaan myös olot kohenee! :D

Manzu 7+3
Eka neuvolakin on tällä viikolla, torstaina. :D

Manzu > Kurkkaamassa olen täällä ja näköjään voisin vähän kommentoidakin. :) Mielestäni nimittäin Codetabs yskänlääketabletit sopivat myös raskaana oleville. Kannattaa kysyä lääkäristä tai apteekista, sillä ovat yllättävän tehokkaita yskän rauhottajia. Paras ennaltaehkäisevä kotikonsti on kuitenkin ainakin itselläni kohotettu yläkroppa ja rintaan sekä yläselkään hierottu Vicks VapoRub. Myös nenäsumutteiden sopivuudesta kannattaa kysyä, sillä nieluun valuvan liman erittymisen hillitseminen on sekin hyvä keino minimoida yöllisiä yskimisiä. Pikaista paranemista! :hug:

Macy gray Kiva, kun poikkesit täällä käymään! :) Tervetuloa tänne jutustelemaan ja voisit jo pikku hiljaa siirtyä odottajien puolelle! :) Mikäs muuten on kierron tilanne, joko piinailet? Pidän peukkuja! Terkkuja vauvakuumeilijoille ja plussatuulia! Kiitos kommenteista. Täytyy yrittää noita keinoja. :)

NeliApila Onnittelut pojasta :heart: ja hyvä, että ultrassa kaikki kunnossa =)

Kirsten onnea talokaupoista :flower: Viikot on ollu hyvät jo 35-> mutta huolissani oon ollu tosta painosta ja et jaksaako imee tissiä, jos olis tullut jo :) Ja nyt, kun mulla on tuolla kaikki valmiina niin synnytys ei varmaan ihan kamalan kauan kestä, niin pitää osata sitten lähteä oikeaan aikaan :) Mulla on aika korkee kipukynnys, niin täytyy lähtee sillon, kun suppareita tulee 2min välein vaikka pystyskin kotona olemaan vielä :) Tässä enää vaan odotellaan, eetä kaveri tulee ulos :)

Manzu paranemisia täältä :hug: nenäsumutteista ei saa käyttää mitään avaavia :( kysyin viime kesänä, kun mul oli nenä ihan tukossa, mutta löysin sellasen sniffer-merkkisen hengitettävän menthol puikon ja mulla avannut nenää tosi hyvin :) Höyryhengitys vois kanssa auttaa. Toivottavasti tauti paranee kohta :)

scorpioni kyll täällä saa valittaa :) itekkin tullu sitä harrastettua tässä viimeaikoina ;)

(.) tänne ei mitään uutta :) sain nukutukskin viimeyönä/aamuna hyvin :) Eilen tuli kauhee energia piikki ja siivosin meidän vessaa 40min, tein ruokaa, imuroin ja pesin lattiat ja nyt kroppa huutaa hosiannaa, mutta onpa ainakin puhdasta :) Ihan kiva oli välillä, kun oli taas virtaa :)

piupula ja esteri 36+4

Valittakaa vaan kaikki kun siltä tuntuu, niin mäkin tuun tekemään :D

Ollaan katottu yhtä taloa, mutta siitä ei ole vielä kauppoja tehty, kun pitäis käydä yksi seinä tutkimassa onko siinä kosteutta. Täytyy nyt toivoa että se on hyvä, eikä mene ennen kun me ostetaan se koska muuten me ollaan kohta ilman asuntoa :D

skorpioni Toi olo on ihan kamala :( Tuo kipu saattoi johtua niistä kiinnikkeistä, kun venyy ja paukkuu. Eli kohtu mennyt jotenkin siihen asentoon, että otti vähän pidempään kipeää, ja kun se sitten pääs taas vaihtamaan asentoa, kipu helpotti. Tuskin siis mitään vaarallista, mutta jos usein rupeaa vaivaamaan, mainitsehan jollekin...

Manzu Kiva kuulla sinusta, mutta voi kurjuus mikä tilanne siellä! Paljon paljon jaksamista ja paranemisia teille jokaiselle!

MG, kiva kun kävit kurkkimassa, toivottavasti pääset pikapikaa vakituisesti tänne :) Ja kiitos yskänlääkevinkistä! Täälläkin meinaan kärsitty yskästä jo jonkin aikaa, ja kun lima lähtee liikkeelle, meinaan joka kerta oksentaa :(

Piupula No nyt sitten vaan arvot, koska on sopiva hetki lähteä :) Eiköhän sitä painoakin ole jo riittämiin, sillä alat olla sellaisilla viikoilla, jolloin diabeetikoiden raskauksia aletaan käynnistämään jos yhtään näyttää, että pienellä on riski kasvaa liikaa...

Ja nyt minä valitan! Tää väsymys, on ihan kamalaa! Nukun 9-10h yöunia, ja kun poika käy nukkumaan, munkin on pakko nukkua, ja nukutaan yleensä sen 2-3h ja siltikin mä olen ihan sippi. Kun painan pään tyynyyn, milloin tahansa, ja laitan silmät kiinni, ei mene kuin hetki kun mä olen ihan umpiunessa.
Missä vaiheessa tää alkaa helpottamaan? :ashamed:
JA sitten toi maha. Eilen oltiin kaupungilla jouluostoksilla ennen esikon lääkäriä. PAri tuntia käppäiltiin niin johan mä kuljin melkein kaksikerroin. Ei kestä siis mitään! Mä en voi kun olla möllöttää ja ihan ihan vähän yrittää tehdä joulua kerralla. Ja selkä huutaa hoosiannaa!

Mutta onneksi mies osti mulle etukäteisjoululahjaks sen hierovan istuinpäällisen :D Ja äitini tostesi eilen, että alkaa mulla jo vauvamaha näkyä :LOL:

Macy gray Kiva, kun poikkesit täällä käymään! :) Tervetuloa tänne jutustelemaan ja voisit jo pikku hiljaa siirtyä odottajien puolelle! :) Mikäs muuten on kierron tilanne, joko piinailet? Pidän peukkuja! Terkkuja vauvakuumeilijoille ja plussatuulia! Kiitos kommenteista. Täytyy yrittää noita keinoja. :)
Piinailenpa hyvinkin. :D Kp32/30-32 ja dpo12 lasken vielä olevaksi vaikka vuorokausi ehtikin jo vaihtua. Lääkärin kanssa tänään juttelin ja laittoi lähetteen lapsettomuuspolille. Tämän aamun testiä voi vilkaista kuumeilupinossa. :whistle: Hieman on siis oloja vaikka raskautuneeni en uskokaan. Testin dippasin aamulla ihan huvikseni tuon lääkäriajan takia ja perjantaina viimeistään dippaan toisen, jos vuotoa ei edelleenkään kuulu. (Luultavasti en malta odottaa aamua pitemmälle. :xmas: ) Odottelin tätiä jo maanantaina toisen Terolut-kierron perusteella, mutta on tainut eksyä matkallaan. Toivottavasti onkin eksynyt niin pahasti, että pääsen tänne livahtamaan turvaan. :D

Kristen > Olen NIIN mukana tuossa talokauppojen hengessä. :D Toivottavasti kaikki sujuu ongelmitta ja pääsette uuteen kotiin. :) Meillä edelleen haaveillaan ja selvitellään asioita. :rolleyes: Jospa tässä nyt sitten kävisi niin, että plussattuani saisi taloasiakin uutta tuulta. ;)

neuvola kuulumisia eiliseltä: ja siis tää oli mun vasta toka neuvola.. :) suluissa edelliset.
rv 22+2 (rv 8+3)
paino 57.5 (56.8) huimat 1kg ja 300g tullu lisää..
turvotusta ei ole
verenpaine 118/70 (109/75) tosin hölkkäsin neuvolaan, eli ei ihme että paine nousi
sokerit minus, proteiinit plussalla (mutta ei merkkejä tulehduksesta, joten seuraillaan seuraavalla kerralla)
hb 117 lisää rautaa siis tarvis (jippii, maha menee taas ihan rullalle)
kohdunpohjankorkeus 17 cm
tytön syke 140
lisäksi tyttö ei masussa oikein tykänny mahan painelusta, ja alkoi jumppaamaan niin kovaa että neuvolatäditkin näki miten tyttö liikku masun sisällä.. :heart:

en muista mitä mun piti kullekkin kommentoida, no ainakin mg:lle ehkä siellä vauva lymyileekin haamun takana.. :heart:

Tuun nyt varoen tänne, koen jotenkin että keskenmeno riski kasvaa kun täällä oleilee ja "nauttii" no pääsin vihdoin plussaamaan ja pelottaa eniten onko se tuulimuna, sain ultran vasta viikoille11 eli tammikuun vikaan päivään..

pientä pahoinvointia on ilmassa mutt esikoisessa oksensin niin paljon että näillä viikoilla olin jo sairaalassa tiputuksessa ja pääsin sieltä pois rv13 eli en siis valita:)

tissejä hieman aristaa ja maha juilii edelleen menkkamaisesti, eniten pelottaa työni (tarjoilia) kaikki ne olut tynnyrit sun muut.

päätettiin miehen kanssa kertoa jo kaikille että ollaan pullat uunissa, ei ainakaan ole sitten niin yksinäinen olo jos jotain negatiivistä sattuisi tällä muruselle <3

ihanaa kun täällä on tuttuja

tämän hetkinen laskettu aika tosiaan menee miehen syntymäpäivälle eli 16.8 ja toista odotetaan jos kevään km ei oteta mukaan.

sairaala naistenklinikka

miimii10 ja rv5+1 muru

äizikkä Ihania hyviä neuvolauutisia :)

miimii10 Onnea plussasta vielä täälläkin! Tiedän tuon tunteen ja pelon, että jos asian myöntää todeksi, keskenmenon riski muka kasvaa... Hope not! Meilläkin tietää jo kaikki läheisimmät (molemman vanhemmat ja siskot + paras ystävä ) Toivotaan nyt kuitenkin, että teillekin se toinen pieni nyt suotaisiin ilman suurempi ongelmia :heart:

Voi elämä tätä oloa! Nää aamut on ihan kamalia :snotty: Mies jäi työttömäksi kun ei ottanut töitä vastaan kun hällä piti olla tyräleikkaus nyt 15 pv. Peruivat sairaalasta viime tipassa ja pienellä paikkakunnalla ei niitä töitä ihan tosta noin vaan saakaan samana päivänä... Niinpä mä jo aattelin että tässäkin jotain hyvää, että hän herää sitten pojan kanssa, niin mä saan nukkua pahimman olon pois. Ja mitä vielä. Aamulla se lähtee 8 maissa jonnekin ja tulee sitten iltapäivällä! Tekee pikku hommia pimeänä... Että juupajuu, se niistä helpotetuista aamuista :kieh:

Huomenna olisi ensimmäinen neuvola. Toisaalta jännittää, toisaalta ei, kun ei kai ne vielä näillä viikoilla tee muuta kun täyttää antaa miljoonittain papereita. Innolla odotan, miten tuo esikoinen malttaa siellä istuskella!

Kristen + Tirpana 7+6

Neuvolassa käyty. Vähän otettiin takapakkia, mutta se nyt oli ihan odotettavissa. Oli mukava ylläri, kun täti päättikin ultrata miut :)
Siellä se pieni sydän edelleen sykki niin nätisti ja oikeessa paikassakin oli edelleen, ettei ollut lähtenyt uiskentelemaan muualle :D

Laskettuaika siirtyi 31.7 ja mittarin mukaan tänään viikkoja vasta 7+3. No, huonomuistiselle hyvä kun uusi viikko alkaa aina maanantaista :D Neuvolakortissa tosin näyttää pahalta tuo G5 ja P1 :(

Seuraava neuvola jo parin viikon päästä! 28.12 ja äitipoli sitten seuraavana päivänä 29.12 ja neuvolatäti veikkasi, että se NT-ultra tulee jo tammikuun alkupuolelle. Eli hyvässä seurannassa ollaan ja sehän passaa tälle panikoijalle! :)
Sitten jaan vielä pari kuvaa teille ;) Ensimmäisessä näkyy miun ihka aito vauvamaha ilman turvotuksia ja toisessa se pieni rakas joka sitä masua kasvattaa :heart:

Kristen + Tirpana 7+3

miimii10 onnea plussasta ja tervetuloa tänne odotuspuolelle! :wave:

Kristen onnittelut hyvistä neuvolakuulumisista! Teillähän on tosi kiva, jos neuvolassakin voi ultrata, meillä ei oo ultraa kun äitipolilla ja sinne pääsee vaan lähetteen kanssa.

äizikkä onnea myös hyvistä neuvolakuulumisista!

Omaa napaa... äitipolin gyne soitti, puhui erittäin huonoa suomea enkä meinannut saada selvää, lisäksi hän oli käsittänyt väärin, että mulla olisi muka nyt veritulppa jalassa (veritulppa tuli siis sektion jälkeen) ja olisi halunnut nyt jo aloittaa mulle liuotushoidon. Onneksi lopulta taisimme ymmärtää toinen toisiamme ja hän varasi minulle np-ultran ja lääkärin 12.1. eli rv:lle 12 ja siellä suunnitellaan raskauden seurannan jatko. Verenohennuslääke pitää aloittaa sitten, jos taas päädytään sektioon, ei vielä raskausaikana aloiteta mitään lääkitystä, ellei tietty tule jotain tulppaoireita. Gyne ihmetteli miksi en ole käynyt jossain kokeissa, jossa olisi selvitetty onko mulla perinnöllinen taipumus veritulppaan. En edes tiennyt että tuollaisia testejä on saatikka että ennen uutta raskautta olisi pitänyt käydä testissä! Veritulppa tuli siis pitkän vuodelevon, kohonneen verenpaineen, ylipainon ja sektion yhteisseuraamuksena ja jouduin syömään puoli vuotta marevan-verenohennuslääkettä. Lääkäri joka seurasi mun veriarvoja ja lopulta antoi luvan lopettaa lääkityksen ei kyllä maininnut mitään mistään testeistä eikä varoitellut uudesta raskaudesta. Onkohan ulkomailla (en tiedä minkä maalainen tämä gyne on) tiukemmat seurannat veritulppa-asiassa?

skorpioni07 ja pikkuinen 8+6

Viimeksi muokattu:
skorpioni Joo, ultra siellä on, tosin aika heikkolaatuinen, enkä uskonut että mua ultraavat (eivät tehneet sitä esikoisestakaan) kun pääsen kuitenkin äitipolin kautta monesti ultrattavaks :) Ehkä neuvolatäti otti tosissaan mun keskenmenot ja halusi rauhoitella että siellä on kaikki kunnossa :)
Mäkin olen huomannut, että noi lääkärien ohjeistukset on vähän erilaisia. Trkoitan sitä, että toiset sanoo jotain ohjeita ja toiset jättää sanomatta ja sitten ihmetellään, miksen mä ole kuullut jotain juttua :D Toivotaan ettei sulle mitään komplikaatioita tule sen veritulpan suhteen...

Piti teillekin jakaa tää itkuherkkyys :D Kyyneleet tuli silmiin, kun katsoin naisten ampumahiihtoa ja suomalainen hävis ekalle 1,8 sekunnin erolla :LOL:
Ehkä tää väsymys ja kaamee olo (oksensin niin että vatsa kramppas :( ) saa tunteet vähän pintaan :D

Tänään oli sitten eka neuvola ja voin sanoa, että eipä jäänyt kiva fiilis ollenkaan. Huoh. Tuntui olevan tämä terkkari niin kuivan oloinen ja koko ajan oli nenä kiinni joko paperissa taikka koneessa. Eipä se suostunut doplerillakaan kuuntelemaan vielä. Antoi kouraan vain papereita ja labraviemisiä.. jouduin virtsaseurantaan, joka kk pitää näyte viedä ja sitten vielä tuonne sokerirasitukseenkin passitti jälleen. Mutta sinne sitten vasta helmikuussa. Ei mulla kyllä edellisillä kerroilla ole ollut tällästä tiukkapipoa. Toivottavasti tämä nyt oli sitä alkujäykkyyttä ja että seuraava kerta sujuisi sitten paremmin. Seuraava neuvola onkin vasta 25.1.2011.. Aikas pitkä aika välissä. Noh, 17.1.2011 on sitten ultra. Toivotaan, että sinne asti päästään ja että kaikki on kunnossa.

kristen ihanaa, että sulla oli hyvä eka neuvolakerta! Oon kade. Mä oon ihan epävarmana täällä itse.

Juuh, että oma napaisuutta enimmäkseen, sori leidit! Nyt piparitaloa pystyttämään.

Manzu Jos yhtään lohduttaa, tuskin olis noilla viikoilla vielä doplerilla kuulunutkaan. Mulla on se käsitys, että kuuluu yleensä aikasintaan 9+ jotain... Kurjaa kuitenkin että tollanen täti oli :( Mulla esikoista odottaessa ensimmäinen sijainen oli ihana ja mukava, sitten oli joku vakio, aika neutraali ja sitten tuli tää mun täti, joka vaikutti alkuun TOSI kuivalta ja ikävältä tyypilta. Mitä useemmin siellä sitten kävi, sitä mukavammaks tää tätikin kävi ja valittamista on ainoastaan siitä kun se kauhisteli mun painon nousua koko raskauden ajan, vaikka sitä tuli vaan n. 15kg kun papereissa on ohjeena, että pitäis tulla alle 18kg :D
Ja on tosiaan tietoinen noista varhasista keskenmenoista, joten siks varmaan ultras, vaikka varottelikin, ettei heidän koneella siellä välttämättä mitään näykään...

Toivotaan, että teilläkin on vaan jotain typerää alkukankeutta, ja hoitosuhde lähtis siitä sitten rullaamaan :hug:

Voi kun me ollaan hiljasta porukkaa! aina saa etsiä 2. sivultak oko pinoa :(
No mä pidän juttua yllä, jos jotakuta vahingossa sattuis kiinnostamaan :D

Jotenkin tuntuu, että pahin väsymys alkaa helpottamaan! Tai tosi nuutunut olo on koko ajan, mutta esim. illalla nukahtaminen tuottaa vaikeuksia ja tänäänkään en meinannut aamulla osata nukkua, huilasin vain silmät kiinni pedillä. Pahoinvointi sitten onkin jo ihan toista luokkaa. Pitää miettiä tarkoin mitä suuhunsa pistää, ettei oksu lennä samantien :( Esim. miun herkku kaalilaatikko, saa juoksemaan vessaan melkein samantien, johtuuko hajusta vai mistä, mutta harmittaa kun pitkästä aikaa tein ja nyt en pysty sitä syömään!
Toinen, minkä haju lähettää vessaa kohti, on pojan lempinäkkäri, siis paprikamaustettu riisikakku. Ja se on pojan suurinta herkkua! Ja jos poika tulee eväänsä kanssa paria metriä lähemmän, tämä mamma juoksee vessaan.

Voi plääh! Olisin pitänyt mielummin sen väsymyksen...

Kristen + Tirpana 7+4

Yhteistyössä