+++ 2010 alkaen haaveilleet ja plussanneet +++

no vaan pikasta päivitystä.. aika törkeetä kohtelua saanu skopioni pomoltaan.. :hug: mä kans suosittelisin ottamaan liittoon yhteyttä, koska siis toihan on selkeesti vaitiovelvollisuuden rikkomista.. törkeätä!! :mad:

piupulalleonnea matkaan, ja takasin ei ole tulemista ilman vaavi-uutisia.. :saint:

omaan napaan;
yöralli: jääkaappi-vessa-sänky-vessa- sänky alkanu kunnolla.. :( ja sitten vielä vaikka mä koko hemmetin yön juoksen vessan-sängyn-jääkaapin väliä, mä oon silti virkeä!! ihan pimeetä, vissiin hormonit vaikuttaa jo.. :) tää masumuru taas kääntyilee kauheesti ympäri-ympäri, ja tuntuu että lempiasento on poikittain (mikä ei ole kiva, kun painaa silloin älyttömästi virtsateitä; mikä taas meinaa että äiti ravaa vessassa entistä enemmän kun rakko ei tyhjene kunnolla).. ja siis noi hemmetin häpyliitoskivut on tosi syvältä, siis eilen tein siivousta ja meni kyllä ihan älyttömän pitkään kun täyty istua vähän väliä kun tukalaa teki.. :( ja tietty noissa hangissa kävely tuo oman lisänsä kipuihin, ja sitten vielä kun mä olen aloittanu pingviini-mallisen kävelyn; puoleta toiselle vaappumisen.. :) ja siis vatsahapot nousee vähän väliä suuhun (yök, varmasti halusitte tietää), masu siis on jo tosi ylhäällä.. :D

no voikaahan likat paksusti (paitsi piupula vois kyllä päästä jo piinastaan).. :heart:

meidän kuopus täyttää tänään vuoden.. :heart:

Piupula Hui kun jännät paikat siellä! Toivottavasti nyt ottavat asiakseen, ja pääset vihdoin jakautumaan :heart:

skorpioni No on kyllä jo aika törkeetä! Piupulan kanssa samoilla linjoilla, että ota nyt yhteyttä edes työpaikan luottamusmieheen. Toi ei ole enää millään tavalla reilua tai edes laillista!

En varmaan täällä ole tuota omaa synnytyskertomusta kertonut, joten Manzn innoittamana voin jakaa sen teidän kanssa :D

Eli siis rv38+4 kävin päivystyksessä liikkeiden vähyyden vuoksi. Lapsivettä todettiin olevan hyvin vähän, joten pyysivät tulemaan lauantaina käyrille ja maanantaina osastolle käynnistykseen. Niinpä me käytiin 38+5 käyrillä ja 39+0 osastolle.
Eipä ollut tilaa maanantaina synnytyssaleissa, mutta poistua ei saanut, jos sitä tilaa olisi jostain ilmaantunut. Sama tilanne jälleen tiistaina 39+1.
Viimein keskiviikkona 39+2 pääsin testeihin, miten pieni kestää supistukset vähäisen lapsiveden vuoksi. pieniä laskuja tuli, mutta lääkäri ei ollut huolissaan, joten isonsi tippaa, jotta saataisiin synnytys käynnistymään. Sanoi vielä, että kerta tippa on nyt laitettu, mä en salista yhdessä kasassa enää lähde.
No mitään ei tapahtunut, vuoro vaihtui ja uusi lääkäri patisti takaisin osastolle. En saanut koko päivänä syödä mitään ton käynnistyksen vuoksi ja päästiin viimein osastolle, kun kaikki ruuat oli jo jaettu, eli vuorokausi ilman ruokaa takana, jipii!
Seuraavana päivänä rv 39+3 oli tarkoitus jatkaa tabletilla, mutta aamuisessa käyrässä pikku miehen sydänäänet laskivat hetkellisesti, joten laittoivat sitten saliin jatkuvaan sydänseurantaan. Hetken päästä laitettiin myös tippa vahdittamaan synnytystä, joka aiheutti ihan hiivatin tuskaiset kivut, muttei saanut mitään aikaan kohdunsuulla.
Jossain vaiheessa iltapäivällä sydänäänet laskivat jälleen (lisäksi jokaisen supistuksen aikana jonkin moinen lasku), mutta ne saatiin vielä nousemaan lisähapella ja asennon parantamisella. Jossain vaiheessa puhkaistiin kalvot, mutta lapsivettä oli niin vähän, ettei sieltä mitään tullut pihalle.
Viimein lääkäri teki sektio päätöksen, kun kahteen päivään ei mitään ollut tapahtunut, vaikka kovia kipuja on ollutkin. Sillä aikaa kun lääkäri läks varaamaan salia, vauvan sydänäänet laski, eivätkä enää nousseet. Viimeisin muistikuva mulla oli, kun lukemat lähenteli 30.

Siitä kiidettiin sitten leikkuriin ja poika syntyi loppuenlopuksi terveenä rv 39+3 klo 20.11
Painoa 3030g ja pituus 45cm :)

Loppu hyvin, mutta opin sen verta, etten kahta päivää ole käynnistyksessä, jos supistukset aiheuttaa sydänäänten laskua!

Ja sitten mä mutisen tätä mein elämää. Talo tosiaan myytiin ja uuteen pääsee muuttamaan toukokuun aikana. Mä en ole kauheen sosiaalinen ihminen, enkä tykkää roikkua toisten nurkissa. Tarvin omaa aikaa ja tilaa ja rauhaa!
No sehän ei onnistu, jos muutetaan ystäväni luokse. Lisäksi joudun n. joka toinen viikko olemaan täällä kotipaikkakunnalla neuvoloiden ja äitipolien takia. Matkaa suuntaansa kertyy n. 350km, joten ajamista todellakin olisi käyntien takia, tai sitten joutuisin olemaan anoppilassa kokonaisen viikon |O Ja sehän ei mun päähän käänny millään!

Mä tein sitten pitkän harkinnan jälkeen ratkasun, että mies saa mennä helsinkiin, mä vuokraan asunnon mulle ja pojalle. Asumusero siis perjaatteessa. Nyt ei auta enää kuin toivoa, että se asunto ilmaantuu mahdollisimman pian, koska mä en todella halua majoittua toisten nurkkiin.

Mies ei ymmärrä tätä ratkasua ollenkaan, kun joutuu maksamaan vuokraa, kun taas siellä helsingissä ja vanhemmilla sais asua melki ilmaseks. Saatiin sitten sota siitäkin aikaseks ja tällä hetkellä mulla on sellanen fiilis, että odotan vaan että se lähtee :(

Kristen + Tirpana 11+2

ei ole esikko.. esikko täytti 5.v.; kuopus täyttää vuoden.. :) siis ihan käsittämättömän nopeasti menny vuos.. :) ja nyt alkaa jo mietityttää seuraava synnytys... :)
mä voisin kans jakaa miten kaks poikaa jo päivän valon nähny..
ekalla kerralla jouduin sairaalaseurantaan 34+6 raskausmyrkytyksen takia, ja sitten osastolla viikon lojuneena; oli siis 35+4 ja jotain alkoi tiputtelemaan.. sitten arvottiin päivän verran onko vai ei se vuoto lapsivettä? turhauttavaa oli että joka toinen hoitsu oli ihan toista mieltä asiasta, kun edellinen.. sitten päätettiin kello 13 aloittaa tabletti käynnistys, joka aiheutti supistuksia; ja vettä alkoi tippua lisää.. illalla mut siirrettiin synnytyssaliin, supisteli, supisteli aamulla yön suppareiden jälkeen tulos avautuminen 3 senttiä!!!! päätettiin lisätä hormonitippa+ anturi vauvan päähän; samalla huomattiin ettei kalvot olleet kunnolla puhki.. melkein heti tipan jälkeen alkoi ihan tajuttomat supistukset ja aloin epiduraalia vaatimaan; sitten on pimeitä hetkiä, teki niin pahaa.. nukuin epiduraalin jälkeen hetken, kätilö sanoi; jos ponnistuttaa paina summeria.. kysyin mitä se meinaa?? selitti että muistuttaa kaameeta kakkahätää, tokasin että siltä tuntunu pitkään.. kokeili kohdunsuun, tokas täys auki.. ja 16 minuutin ponnistuksen jälkeen poika syntyi klo 11.58..

sitten kuopus;
mentiin sairaalaan supparit oli säännöllisiä, loppui kuin seinään.. mentiin kotiin, ja meni puolitoista viikkoa.. kunnes alkoi supistamaan kello oli joku 14.00 sitten päätin että odotan isäntää, ketä tulee viideltä kotiin.. ja hän sitten tuli esikko sanoi ukolle mä meen tänään mummille!! isäntä katto häh?! sanoin vaan että lähdetään kattomaan tilanne.. sairaalaan mut kirjattiin 18.30, kätilö sano vaan että 6 senttiä auki; et mene kotiin ilman vauvaa.. laitto vauvalle päähän anturin ja käyrille supparit, ja vedet meni; jäätiin ukon kanssa siihen kahden.. sitten vähän ennen kahdeksaa alkoi supistamaan ihan tajuttomasti, pyysin ilokaasua (sitä ennen hengitin kipua pois); kätilö sano että vauva alhaalla odotetaan, lähti siitä kahville.. mun kädessä oleva neste tippa lopetti toiminnan pyysin ukkoa pyytämään hoitsun paikalle.. hoitsut tuli sisään tokaisin vaan että NYT SE TULEE!! siitä sitten vaan alettiin mun asento vaihtamaan paremmaks; ja 20.03 synty poika napanuora kaulan ympärillä tiukasti (poikkastiin napanuora jo kun pää oli syntyny).. mutta älyttömästä säihkähdyksestä huolimatta ysin poika synty..

ja nyt varmaan selkis muillekkin, miks mä tällä kerralla mietin että ehdinkö sairaalaan; oli sen verran nopea toi kakkonen.. ;) mut luomu synnytys ois taas tavoitteena.. :)

äizikkä ja muru 26+2

Voi toivottavasti Piupula on jo tositoimissa!

äizikän kuopukselle kovasti onnea syntymäpäivän johdosta!

Kristen voimia asumisjärjestelyjen kanssa! Käykö sun mies siis viikot sitten Helsingissä ja on viikonloput sun luona vai miten järjestelyt käytännössä menee?

Tosi kiva, kun olette laittaneet omia synnytystarinoita, on kiva lukea miten teillä on aiemmat synnytykset menneet. Itellä ei oikein ole synnytyskertomusta, tai siis olin raskausmyrkytyksen takia tarkkailussa rv 27 eteenpäin ja rv 30+3 synnytyslääkäri päätti purkaa raskauden, kun istukan virtaukset alkoi olla niin huonot, ettei vaavi saanut enää kunnolla ravintoa vatsassa ja hänet otettiin maailmaan kasvamaan. Poika oli syntyessään 1280 g ja 41,5 cm pitkä. Mulle ei koskaan ehtinyt tulla supistuksia puhumattakaan ponnistamisesta eli ne on toivottavasti tämän toisen raskauden myötä edessä.

Tänään siis töissä ekaa päivää loman jälkeen. Ihan kaikki ei onneksi tiedä vielä, ei pomo sentään kaikille ole ehtinyt vielä laulaa asiasta! Kävin heti aamulla tiukkasanaisen keskustelun pomon kanssa, että miksi hän on kertonut asiaa eteenpäin ja kuulemma ei ole suoraan sanonut minun tilannetta, käynyt vaan muutamalta henkilöltä kysymässä onko heillä mahdollisuus ottaa lisää töitä ja samalla on tullut ilmi, että minä en ole käytettävissä ja kuulemma joku on saattanut itse arvata miksi en ole, hän ei ole suoraan sanonut! No ainakin tälle työkaverille, joka mulle eilen soitti asiasta pomo oli kertonut todellisen syyn miksi mä en ota niitä lisätöitä, tosin työkaveri tiesi jo, kerroin hänelle ennen joulua, koska heilläkin on yritys ollut päällä jo melkein vuoden. Eli en nyt tiedä valehteleeko pomo, ainakaan kukaan ei ole tänään tullut onnittelemaan mua eli avoimesti mun raskaudesta ei vielä puhuta. Kyllä on ahdistavaa!! Huomenna pidän taas lomapäivän, kun on se ultra ja samalla reissulla äitipolilla lääkäri ja reissussa saattaa mennä helposti ainakin 4 tuntia. Kerron huomenna kyllä lääkärissä kuinka ahdistavaa töissä olo on tällä hetkellä henkisesti, ei ainakaan tasaa mun verenpainetta!! Loppuviikosta otan luottamusmieheen yhteyttä ja kysyn, miten asian kanssa kannattaa edetä, tosiaan pomo on ainakin rikkonut vaitiolovelvollisuutta. Ja kyllähän mä tiedän, että ihan turhasta ei saisi valittaa ja nurista, kun kaikilla ei oo töitä ollenkaan, mutta en mä tällä hetkellä kovinkaan paljon nauti mun työyhteisöstä, kun esimiehen "tuki" on ainakin täysin nolla.

skorpioni 12+4

Ihana lukea teidän synnytyskertomuksia :heart:

Kirsten Toivottavasti kämppä löytyy pian :heart:

(.) Täällä vielä yhdessä kasassa, väsyneenä, joten pikaisesti vain :/

Elikkäs, menin sinne polille vähän yli kaheksan ja pääsin puoli kolme kotio. Kamala määrä otettiin testejä mm.happiarvot, maksa ja munuaiskokeet, yleinen verenkuva, keuhkokuva ja ekg-käyrä. Mut kaikki oli kunnossa, missään kokeissa ei ollu mitään poikkeavaa, et en tiedä, miks mun ylävatsa oli ihan pinkee ja "turvoksissa" maha oli aamulla ihan selkeeesti isompi, kun sieltä lähtiessä, olis pitäny kuva ottaa :p

Mulla on paikat ihan auki tuolta, en tiedä onko yhdelle vai kahdelle sormelle, mutta gyne pyöritteli kalvoja ja totes, että erittäin hyvä tilanne tuolla alhaalla ja pää tuntu käteen kalvoja pyörittäessä. Esterillä olis sitten painoo nyt 3800g!!!!! :O:O:O ei mulle noin isoo vauvaa luvattu!? Pyysin kyl tänään käynnistystä, kun sanoin, et en nyt kyll mielelläni yli 4kilosta puskis tuolta, mut laitto mut kotio tänään ja huomenna soitan neuvolaan uuden ajan viel tälle viikolle ja sit saan sieltä ajan polille.. Tätäkään en ymmärtäny, kun maanantaista kuulun virallisesti äippäpolin asiakkaaksi ja ne sano, et ultrataan varmaan kohta puoliiin uudestaan vauvan paino..

Noh, Esterillä kaikki kunnossa, näköjään äidilläkin ja toivon et kalvojen pyörittely käynnistäs synnytyksen tänään :) Niin ja Esteri on solakka..? eli vyötärönympärys ei ollu mikään iso, eli en tiedä kuinka pitkä lapsi tuolta on tulossa, puhu jostain, et luut painaa??

Täs just laskin, et se on ottanu painoo 1,1kg 3viikossa.. Painoarvio 37+3 oli 2767g ja tänään 40+4 3800g

Juttelin just tos äiten kans ja kysyin, et ei mull vissiin paljoo oo kaulaakaan jäljellä, kun pää tuntuu pyöritellessä..., niin sano, et varmaan sellanen sentin verran ja veikkas, et olisin auki 2-4cm jo, et ei kyll uskalla kauaa kotona kärvistellä, kun supparit joskus alkaa :) peukut pystyssä, et tänään lähtis :heart:

väsynyt ja odotteleva piupula ja esteri 40+4

piupula nyt sitä seksiä sitte kun kohdunsuun tilanne on noin hyvä! Oon jo kaks kertaa sepostanu omasta kokemuksesta mut aina tää kännykkä pätkäsee eikä sit kotona enää muista. Mulla siis autto viimeks. Viikot oli 39+6 ja ilman et oli mitään ennakkomerkkejä alko het seksin jälkeen 5min välein supistaa. Loppu parissa tunnissa mut seuraavana päivänä alko limatulppa poistuu ja yöllä sit lähettii ja tyttö synty 40+1 aamulla. Kaikki on kyl muutenki syntyny täsmällisesti 40+0 - 40+2.
Ei sulla enää kauaa mene nyt.

NeliApina ja palli-petteri 24+5

Pikaisesti vain omaa napaa: Olo on toosii huono! Juuri muutama päivä sitten sanoin, että mitään oireita ei ole ollut turvotuksen laskemisen jälkeen (finnejä kylläkin) ja alkuviikoilla vain 4kertaa kävin oksentamassa. Noh, väsymystä on ollut.. mutta nyt se on pahentunut.. voisin nukkua koko ajan, olen todella kalpea, voimat on vähissä.. ei siis jaksa juurikaan mitään. "Onneksi" lapset kuumeilee, niin saan "huilia" omasta työstä, mikä ei poikkea normipäivästä mitenkään muutoin kuin nyt on vaan omat lapset hoidettavana. Huoh. Nyt sohvalle lepäämään.

Manzu 11+5

Äizikkä hups :D Mä mietin vielä kirjottaessa että ei esikko, ei esikko, mutta taisin ajatella liikaa ja kirjottaa esikoinen :D

Piupula no voihan höh. Mä täällä jo kuumeisesti odottelen vauvauutisia :D

nt-ultra takana mä tulin raivosta parkuen pois sieltä :kieh:
riskiluku oli 1:4300, eli kuulemma pieni ja koko vastas rv 11+6, mutta siihen ne mun tiedot jäiki. Lääkäri hölötti koko ultrauksen ajan puhelimessa! Eikä antanut edes kuvaa mukaan sieltä, vaan iski ne sinne papereiden sekaan.
Onneks ihana db hoitaja sitten reteesti vaan leikkas mulle toisen niistä kuvista mukaan :D

No sitten, kun neuvolassakin ovat sanoneet, että diabeetikoita pitää seurata kuukauden välein äitipolilla, niin mulla seuraava aika on vasta rv 20. db hoitajakin ihmetteli ja anto mulle sitten oman ajan ens kuulle että saadaan edes sokereita seurattua...

Ja tässä se mein pieni nyt köllöttelee :heart:

No sitten tosiaan menin sinne diabetes hoitajan juttusille, joka oli TOSi ihana. Ymmärs mun harmituksen ja muisti vielä edellisestä raskaudesta, että mun diabetes elää ihan omaa elämää, eikä mene kuten paperissa yleensä. Kyseli raaliaikasesta verensokeri mittarista, mutta kun selitin ettei se viime raskaudessa näyttänyt oikein kun 1-2pv/vko ja se teippi, millä anturi pysyy mahassa aiheutti kauheet ihottumat. ja että kokoajan sai olla säätämässä sen eteen että se toimi 1 vuorokauden!
Todettiin sitten että katotaan seuraavan kerran, mihin suuntaan pitkäaikanen vs on mennyt, että kokeillaanko vai ei, kun kevään aikana pitäis tulla uus kehittyneempi versio siitä mittarista.

Ja se mittari toimii siis siten, että siitä pistetään sellanen anturi mahanahkan läpi, joka mitaa verensokeria 5 min välein, ja josta jää lähetinosa mahan päälle, joka sitten pitää sillä ihmeteipillä teipata kiinni, ettei lähe irti. Sitten siinä on se itse kone, joka pitää olla koko ajan parin metrin päässä korkeintaan muttei saa kostua, eikä kuumeta liikaa, tai menee ihan sekasin (suihkussa käynnit, saunat ym, oikein mukvia! )
Ja se lähettimen pistäminen sattuu ihan törkeenä! Ja se pitää vaihtaa vähintään 7. päivän välein uuteen.

No sitte menin lääkärin juttusille vielä, ni tää oli sitä mieltä, että tää mun diabetes on niin sekava, että se reaali on pakko nyt ottaa. Piti kunnon paasauksen, kun yritin selittää, ettei siitä apua ollut viimekskään. Sitte se valitti kun en pidä kunnon 2h taukoa syönnissä, että saisin mitattua aterian jälkeisiä arvoja. Sanoin, että kun on pakko syödä tunnin välein tai tulee tosi huono olo. sitten se sano, että insuliinia on liikaa.
Mä taas sanoin ettei insuliinilla tai verensokereilla ole mitään tekemistä tän kanssa, niin lääkäri vaan totes, että no mikäs muu siinä sitten voi muka olla?!?! :O
No mikäköhän kun alkuraskau menossa... |O Että mikä urpo! Tää on ennenkin todistettu, että varmasti on pätevä lääkäri paperilla, mutta käytännöstä se ei ymmärrä yhtään mitään!

Niinpä mä nyt sitten joudun odottelemaan sitä aikaa sinne mittarin asennukseen

Mä pidättelin lähes koko sairaalareissun kyyneleitä, että miten voi olla niin julmia ihmisiä siellä töissä :D
Edellisessäkin raskaudessa (oli eri lääkäri ) ultratessa se lääkäri selitti kokoajan mitä tutkii ja miltä näyttää, tunti olonsa turvalliseks sen käsissä. Mutta tää tapaus vaan hölpötti puhelimeen ihan muita juttuja, tuskin keskitty koko hommaan ollenkaan :kieh: Ja samat lääkärit on raskauden loppuun saakka :headwall:

Mä ilmotan, että käyn vaan neuvolassa ilman punnitusta ja sen db hoitajan juttusilla :D

anteeks tällanen urputus :ashamed:

Kristen + Tirpana 11+3

Viimeksi muokattu:
Pipulalle peukut superpystyssä, että tänään lähtis syntymään!! :heart:

Kristen kylläpä sulla oli kamala lääkäri, harmittaa tosi paljon sun puolesta! Toi verensokerimittari ei kuulosta kovin kivalta, varsinkin jos laittaminen sattuu ja viikon välein pitää aina vaihtaa ja sit se teippi tekee vielä omat hankaluudet. Mutta onneksi vauvalla kaikki hyvin! =)

Mulla oli eilen kanssa se np-ultra. Onneksi otin vapaapäivän töistä, sillä reissulla meni melkein 5 tuntia eli ei ois ollu kiva tehdä kellokortille niitä tunteja takas! Ultraaja (kätilö) oli yli puoli tuntia myöhässä, kun kuulemma heillä oli ollut koko aamu jotain sählinkiä. Pelkäsin että nythän se tekee mun ultrauksen ihan hätäseen, kun on myöhässä, mutta ei onneksi. Selitti todella selkeästi ja rauhallisesti, katsoi vauvan päätä erityisen tarkkaan, koska meidän esikoisella on synnynnäinen rakennepoikkeama aivoissa, joka pitäisi jo näkyä näillä viikoilla (vaikka esikoisesta ei kyllä näkynyt edes rakenneultrassa, tosin sen teki todella huono ultraaja, joka ei meinannut saada edes perusmittoja silloin otettua) ja rauhallisesti vastaili kaikkiin mun kysymyksiin. Sain mukaan 5 kuvaa, tosi paljon paremman laatuisia kun esikoisesta! Vaavi liikuskeli ahkerasti, välillä laittoi kädet naaman eteen ja leikki piilosta kuvaruudulla! :heart:
Kaikki kätilön ottamat mitat oli ok, paitsi että koko vastasi viikkoja 12+1 ja olin itsekin sitä mieltä, että on lähempänä totuutta eli laskettua aikaa siirrettiin 5 päivällä. No sehän teki sitten sen, että tietokone ei laskenut sitä veriseulan ja ultran yhteistulosta, koska olin käynyt YHDEN päivän liian aikaisin siinä verikokeessa, koska laskettu aika nyt muuttui eteenpäin! Eli sitä riskilukua ei voitu määrittää. Kätilö laittoi mulle uuden lähetteen keskussairaalan labraan ja kävin sitten siellä verikokeessa heti ultrauksen jälkeen ja siellähän sai odottaa vuoroaan melkein tunnin! Verikokeen tulokset tulee noin viikossa ja niistä soitetaan mulle vaan jos näkyy riskiraja ylittyy. Eli nyt toivon ettei tule viikkoon soittoa äitipolilta!
Kun vihdoin pääsin sieltä labrasta takas äitipolille oli mun lääkäriaika jo mennyt ja jouduin odottamaan taas yli puoli tuntia, että lääkäri ehti ottaa mut jossain välissä. Oli onneksi tosi mukava nuori naislääkäri. Teki vielä uuden ultratutkimuksen, katsoi istukan virtaukset ja lapsen pään ja totesi, että kaikki näyttää olevan oikein hyvin. Käytiin mun eka raskaus vielä läpi ja sitten alkoi kysellä veritulpasta, joka mulle tuli sektion jälkeen jalkaan. Hänen suunnitelma oli, että alan pistää klexane-verenohennuslääkettä raskausviikosta 36 eteenpäin ja vielä 6 viikkoa synnytyksen jälkeen, ettei tulisi riskiä uuteen veritulppaan. Seuraavan ajan sain maaliskuulle, jolloin tehdään taas perusteellinen ultraus rakenneultran yhteydessä eli tarkistetaan istukan virtaukset ym. Siitä eteenpäin käyn äitipolilla noin 4 viikon välein.

skorpioni ja nasu 12+2

skorpioni Ihana, että sulla oli hyvät kokemukset ultrasta, vaikka aikaa vähän vierähtikin :)

Pitää jakaa teidän kanssa, kun esikoinen tässä yks ilta itki hätäsenä, että äiti on syönyt pallon :D Eli taitaa se maha näkyä jo muidenkin silmiin ;)

Tää ei ole mun päivä. Herätys oli jo viiden jälkeen, kun mies piti kuskata leikkaukseen klo 7:ksi. Sinne se sitten jäi ja mua hirvittää kun miehellä on ihan hirveesti kaikkia lääke ja muita allergioita, jotka aiheuttaa tosi pahat hengitysreaktiot. ja kun kaikkea ei tiedä, niin ei osaa sanoa. Ja kun hää on nukutettuna, niin hirvittää että miten siellä on mennyt...
Otin sitten koneen ja kaikki koulukirjat ja kansiot sun muut mukaan, että saisin niitä tehtyä odotellessa, niin tokihan tuo kirjotusohjelma lakaa ja kone jumittaa niin, ettei sitä saa poistettua, että sais asennettua uuden ja tehtyä ne tehtävät :kieh: Ja ei auta käsin kirjottaminen, koska ne pitää lähettää säkhösessä muodossa TÄNÄÄN!
Lisäks en muistanut ottaa eilen illalla kipulääkettä ja nyt kivut on sitten sen mukasen :(

Ei siis ollenkaan hyvä päivä...

Scorpioni siis törkeetä toi sun pomon toiminta!!!ottaisin kyllä yhteyttä johonki liittoon..
Ihanata että ultrassa kaikki hyvin:heart:
Kristen kurjaa tollanen muuttohomma ja ku asiat ei mene niinku haluais:hug:...no pian se toukokuu onneksi tulee.ja onpa ollu tympeetä kohtelua!!ei ihan oikeessa ammatissa jos noin on toiminu,mut tirpana on ihana:heart:
Synnytyksestä pikaseen vaan sen verran et vk tais olla 41+2,yöllä meni 1 lapsivedet mitä en tajunnu ku jälkeenpäin..kärvistelin kotona puol 8 asti(ETTÄ (ex)MIES SAI NUKKUA!!!) ja sit herätin et nyt on mentävä,lähtettii sairaalaan,matkalla piti hakee vielä karkkia jne(hänelle!!!!)En ehtiny saada mitään puudutuksia tai suolihuuhteluita(mitä toivoin saavani) ilokaasua kylläkin ja siitä tuli hiton huono olo..poika synty sit 11.31 =)
Hieman jännittää täälläkin et kuinka nopeaa tämä kakkonen tulee ;)
ON (.) huono olo alkanut,tällaista en esikoisen aikaan kokenut mutta nyt...en ole pönttöö halannu mutta todella etova olo ollut pari pvja alkaa aamiaisen jälkeen ja kestää oikeestaa koko pvn..iltapäivästä olo ok ja illalla taas huono...EI KIVA!päänsärky palannut taas kuviohin =/ alkuviikon olin saikulla flunssan takia...:(

nostelen hiukan tässä samalla, ollaan aikalailla pudottu.. :( ihanaa kristen ja skorpioni onnea ultra kuulumisista.. :flower:

kristen aika hurjalta kuulosti viime raskauden hoidot diabetekseen.. :/ toivottavasti tällä kerralla pääsisit helpommalla.. :)

onkohan piupula päässy jo synnyttämään?

omaan napaan.. no siis kolotus lonkissa ja iskiaksessa jatkuu, ja harjotus suppareita tulee; ja häpyliitos kiukuttelee.. siis samoissa mennään edelleen.. mutta mulla tuli äippäloma päätös ja se alkaa 16.2 !!! :) tuntuu vaan tyhmältä "jäädä" äitiyslomalle, kun olen muutenkin kotona.. :)
hyviä vointeja!!

Taidan laittaa kaikkien nähtäville meidän pojan alapään :D

Hyvä toi nuoli ettei vaan jää pallit huomaamatta...pippeli :attn: on se pallero niitten päällä :LOL:

Mahakuvan laitan tonne 20+ pinoon...

Eipä täällä muuta ku saikulla 16.2 asti ja siitä luultavasti loppuun asti.

NeliApina ja palli-petteri 25+0 POKSUU :heart:

Viimeksi muokattu:
Kirsten ja scorpioni onnea hyvistä ultrakuulumisista :heart:

Kirsten :/ Ei kuullosta kyll helpolta ollenkaan toi diapeteksen kanssa eläminen :/ Ja harmi,että teillä asumisolosuhteet menee hankalaksi, toivottavasti uusi asunto löytyy pian :hug:

Manzu Jaksuja olon kanssa :hug:

Neliapila Jaksuja kipujen kanssa, harmi, että niitä tulee jo tässävaiheessa :hug: Itsekkin jäin tyttömänä olemisesta äitiyslomalle, et kamalasti ei elämä muuttunut :p

(.) Täällä painellaan vielä mahan kanssa :/ ei esteri halua syntyä olleskaan :p Tänään oli neuvola :) alla kuulumisia. Limatulppaa alko irtoo eilen koleman aikaan päivällä ja tänään tuli kaheksalta vielä. Tullu supistusten aikana sellasia isoja paloja keltasta paksuja isoja limäklönttejä (yösk ja anteeksi tarkkakuvaus) Supistuksia alko tulee eilen 20.30, sellasia tiukempia kiristyksiä, välillä sattu ja välillä ei ja väli oli 2-16min. Kellottelin niitä 1.30 asti ja sit menin nukkuu 2-5.30 välillä heräilin supistuksiin, en tiedä kuin usein ja viimenen kipee suppari tuli tänään kasin jälkeen, jonka jälkeen lensi laatta ja tuli sitä tulppaa. Otin sit ilon irti ja nukuin 2h ja kuin nousin niin kiristykset jatku, nyt vaan odottelen, et nää tästä kipeytyis ja sit tungen itteni polille ankä lähde ilman vauvaa kotio :)

Je neuvola kuulumisia :)

rv40+0 rv41+0
paino -600g/vk 84,1kg (84,7)
turvotus +/- (+)
RR 138/84 ja 141/84 (120/79)
pissa prot +/- (prot +)
sf-mitta 31,5 (30)
vedenmäärä N (N)
tarjonta RT (RT)
syke +140 (+140)
liikkeet ++ (++)

Yliaikaskontrolliin sain ajan keskiviikolle. Kaks tätiä kokeili mun mahaa ja oli sitä mieltä, että ti otettu painoarvio ei voi pitää paikkaansa, et jotain 3,5kg arvioi,et olis nyt eikä lähemmäs nelikilonen. Ja molemmat oli sitä mieltä, et tän viikonlopun aikana syntyy :) Jos ei jostain kummansyystä synny, niin soitan maanantaina uudestaan neuvolaan ja neuvolatäti varaa mulle ajan painoarvioon polille ja sano muutenkin, et tunget nyt ittees helposti vaan sinne polille ja päivitteli, et miks en saanu tiistaina aikaa tai miks ei ottanu käynnistykseen sinne.. :p Mutta nyt peukut pystyssä viikonlopun suhteen :) :) Mahtavaaa... vois vaikka tänään tulla ulos :D

piupula ja esteri 41+0

Piupula Hui, kyllä toi jo kuulostaa siltä, että pikku kaveri sieltä pian tulee, ainkain toivottavasti!!

NeliApina Aikasta selvä kuv ajuu :D Onnea nyt sitten aika varmasta pojasta!

Argh että mulla menee nyt järki tähän mein elämään! :kieh:
asumisesta Kävin tänään kattomassa yhtä, ja sen mä varmaan joudun ottamaan, vaikka pieni onkin. Mies pitää koko asiaa ihan huonona ja on joka ikistä asiaa vastaan. sen palkoista joutuu kuitenkin maksaa vuokran, joten vähän on kuunneltava :/ 43 neliöinen kaksio. Eli tärkeimmät mahtuu, muttei mitään muuta. Makuuhuonekin oli sellanen että hyvä ku mun ja pojan sänky mahtuu, eikä yhtään enempää :(

Miehellä oli sitten eilen se tyräleikkaus. Meni muuten ihan hyvin, mutta on niin kamalan allerginen kaikille lääkkeille, ettei ollut kun yks lääke mitä pystyy syömään. No se ei tietenkään auta, ja mies on tOSI kipeä nyt. Ei sekään vielä mitään, mutta kun ei pystynyt vasta kun tänään itse virtsaamaan, niin katetriinhan se eilen jouduttiin laittamaan. eikä sekään vielä mitään, mutta kun lääkärit kotiutti ennen kun oli tarkistanut että pissa tulee! Niinpä me sitten oltiin ehkä tunti kotona ja jatkettiin matkaa päivystykseen, jossa tosiaan katetroitiin ja joutu sitten osastolle yöks, että seuraavat, että alkaa hommat pelittää.
Täällä kaikki sano, että ihan selvä hoitovirhe, kun nukutuksen jälkeen pitäis AINA tarkistaa, että pystyy pissaamaan.

Mistä näitä idiootti lääkäreitä mein eteen tulee? :kieh: :headwall:

Tää kaikki stressi ja rehkiminen (oon miestä joutunut nostelee kun ei pääse ite ylös eikä alas mistään ) on saanut sitten aikaan aika paljon supistuksia, ei onneks kovinkaan kipeitä, mutta toi endo kipu pahenikin sitten kerta rysäyksellä aika paljon iltapäivällä. Olin jo ihan varma, että tää oli tässä, mutta onneks lääkkeet ja uni autto sen verta, että poika jää tänään vielä mummulaan hoitoon, niin saan huilata, ja koittaa tästä pikkuhiljaa selvitä...

Ja sitten kun kaikki on muuten niin loistavasti, kuulin tänään, että pojan kummisetä oli löytynyt Joensuun lentokentältä harhailemasta, kun ei tiennyt mihin on menossa tai mistä tulossa. Olivat soittaneet sieltä ambulanssin, ja nyt on sairaalassa, eikä tiedä mikä sillä on. Lähimuisti on ainakin mennyt aika pitkältä ajalta, sillä ei muistanut miehen siskoakaan kunnolla, jonka kanssa ovat seurustelleet n. 3 vuotta! Että huolta huolen perään.
Nyt ei auta kun rukoilla, että kaikki järjestyy ja olla miehen siskon tukena, että jaksaa tän vaikean tilanteen...

Kristen + Tirpana 11+5

Viimeksi muokattu:
Olin perjantaina sairaalassa tiputuksessa migreenin ja tän jatkuvan oksentelun takia. Loppujen lopuksi enää vesikään ei pysynyt sisällä. Eilen kävi aamusta Avosairaalan kotisairaanhoitajat tiputtamassa mulle nestemäistä parasetamolia täällä kotona.

Olo on kun olis jyrän alle jääny. Vieläkään en pysty yli minuuttia putkeen seisomaan, kun alkaa tärisyttää ja pyörryttää.

Ultrattiin ja vauva on nyt 6+5, eli la siirtyi 6.9
syke näkyi hienosti

Piupula oon iloinen että ei pahemmin ole ainakaan liitoskipuja niinku kahella viime kerralla.Alko jo 10+ viikoilla viimekski.Nyt on niin pitkä aika edellisestä rakaudesta että paikat on ainaki ehtiny palautua :LOL: Vielähän tässä ehtii tulla. Nyt ei ainakaan ole pakko liikkua jos ei pysty niin se on hyvä.
Mutta menehän sä nyt sinne synnyttää että pääset täältä roikkumasta :wave:

Kristen joo kyllähän toi aika selvä oli se ultraajakin sanoi silloin joulun alla että voi raukkaa jos se sit kuitenki on tyttö :D

Neuvola oli tänään ja painoa nyt tullu normaaliin reilu 4kg.Aika maltillisesti.Hb oli 107 ja nyt sit vois alottaa ne raudat....Ihan tosi : /

NeliApina ja palli-petteri 25+3

Viimeksi muokattu:
Joko Piupulalla on vauva kainalossa?

Huldasharks
toivottavasti sun olo kohentuu pian etkä joudu enää tiputukseen.

Kristen
kyllä teidän perhettä nyt koetellaan! Joko sun sisko on päässyt pois sairaalasta? Toivottavasti syy esikoisen kummisedän sekavuuteen löytyy pian ja saa apua. Kamalaa mitä hutilointia sun miehen kanssa oli käynyt leikkauksen jälkeen! Ehdottomasti kannattaa ottaa potilasasiamieheen yhteyttä! Voimia ja toivottavasti ehdit levätä ja pitää myös itsestäsi huolta.

Omaa napaa... pomon kanssa tehtiin perjantaina "välirauha". Kerroin hänellä suorin sanoin mitä olen mieltä siitä, että hän levitti mun raskausuutista eteenpäin ja oli erittäin pahoillaan ja yritti selittää, että koska mä en voinut ottaa niitä mulle tarjottuja lisätöitä vastaan hänen oli nopeasti löydettävä niille tekijä ja siinä samalla hänen oli kerrottava muille ehdokkaille miksi mä en teekää niitä töitä, ettei muille mukamas tule sellainen olo, että hän suosii minua eikä sen takia pistä mua tekemään niitä lisähommia. Sanoin että antaa olla sitten viimeinen kerta kun mun asioita levitellään tässä toimistossa ja kuulemma näin on ja hän ottaa opikseen. Piruuttani voisin kyllä viedä asian eteenpäin luottamusmiehen kautta, mutta tiedän sen kostautuvan mulle jossain vaiheessa kuitenkin. Tietty eri asia olisi, jos tietäisin etten enää palaa tohon työpaikkaan, mutta vakituinen virka on nykyään kuitenkin aika kullanarvoinen ja onneksi mun nykyinen pomo on 63v. eli jää väkisinkin eläkkeelle ennenkuin mä joskus palaan takaisin töihin hoitovapaalta. No nyt ollaan kerrottu kaikille läheisille eli sukulaisille ja ystäville eli enää pomo ei ainakaan pääse möläyttämään raskausuutista. Töissäkin varmaan jo melkein kaikki tietää, vaikka ääneen ei puhutakaan, tyypillistä hämäläistä käytöstä, joka välillä ihmetyttää tälläistä ei-hämäläistä! :confused:

skorpioni ja nasu 12+6

Heips kaikille :wave:

Taas on viikko vierähtänyt kirjoittelusta. Olo on hieman parantunut viime kerrasta. Mieskin totesi viime viikolla, että olin kuin zombie.. niin kalpeena kuljin seinistä tukea pitäen. "Onneksi" omat lapset olivat kuumeessa, niin levättiin sitten yhdessä.

Eilen oli sitten se ultra. Kyllä sitä jännitti. Yksi murunen sieltä näkyi pyörivän vikkelästi. :heart: Ja käsi meni koko ajan suuhun. :) Kyllä mieskin meni hiljaiseksi, kun oli mukana. Hänellekin sitten meni viimein perille, että me odotetaan. :D KAikki oli kunnossa. Sydän sykki hienosti ja niskaturvotuskin oli alle 1mm. Koko vastasi 12+4 (mulla eilen 12+3) eli päivän suurempi. Uusi LA 28.7.2011 mikä sattuu olemaan meidän hääpäivä. :) Mutta luulenpa, että tämä tulee jo aiemmin pois, mikäli menee samalla kaavalla kuin edellinen. Sukupuolta emme kysyneet. Hieman kyllä ihmettelin tuota vauvan kokoa. Mun kierron mukaan mulla pitäis olla la 1.8. mutta neuvola laski 28 kierron mukaan eli 29.7. mutta tämä onkin aiemmin hedelmöittynyt kuin luulin. Noh, näillä mennään. :)

Seuraava neuvola onkin sitten neuvolalääkäri 25.1. ja sitten pitäisi käydä siellä sokerirasituksessa, jota en ole vielä varannut ja rakenneultra on 15.3.

Juuh, nyt syömään ja sitten päivälevolle. :)
Manzu 12+5

neuvola päivitystä; elikkä ultrattiin ja normi jutut..
ja siis kyllä meille tulossa tyttö halusin vielä varmistaa.. :) ja siis painoarvio oli 1296g eli aika täti tulossa kun kuopus oli samoilla viikoilla 960g! :) pelkäsin sitä etukäteen kun pojat ollu pieniä, kun yleensä tytöt on vielä pienempiä; että minkälainen lilliputti tulee?! :) ja paikat mitkä viime kerralla alkoi aukeilemaan jo näillä viikoilla oli hyvin kiinni, onneksi; ei tarvitse asiaa stressata.. :) sitten aika jännää on se että viime yönä heräsin jännään paineeseen lantiolla, mietin vaan että taisi tyttö kääntyä oikein päin? ja kyllä, ultrssa selvisi; raivotarjonnassa; todella hyvä kuopus oli samoilla viikoilla vielä perätilassa.. :)

eli siis virallisesti (suluissa edelliset)
rv 27+2 (22+2)
paino 60,2 (57,5)
turvotusta ei ole
verenpaine 130/76 (118/70) olin hermostunut ennen tutkimuksia, nosti siis painetta..
pissa puhdas
kohdunpohjankorkeus 24 (17) hyppy keskikäyrälle siis.. :)
lapsivettä normaalisti
paino-arvio 1296g
raivotarjonta
syke 140 (140)
liikkeet ++

eli kaikki siis hyvin.. :) mulla on torstaina sokerirasitus.. :x odotan innolla.. :( yök yök......

piupula onkohan mahtanu jo synnyttää?? :)

en muista mitä muuta piti kommentoida, oon ihan liian tohkeissani kaikesta.. :D

hyviä vointeja!!

Lista ajantasalla, anteeksi hitauteni :ashamed:

Piupula taitaa tosiaan olla nyytin hakumatkalla, kun ei ole pitkään aikaan mitään kuulunut :)

Toivottavasti myös Huldasharksin olo alkaisi pikkuhiljaa helpottamaan...

äizikälle onnea hyvistä ultra ja neuvolakuulumisista :)

Ja kiva, että Manzullakin oli kaikki hyvin, iloista mahan kasvatusta :D

Ja sitten mä vaan valivali :(
Missä vaiheessa voi myöntää itselleen, ettei enää jaksa, kun joka päivä tulee kuitenkin jotain uutta ja ikävää?
Pojan kummisedän muisti ei vieläkään ole palautunut kokonaan. Eilen ei muistanut vielä edes kummipoikaansa. Kuulemma ihan eri ihminen, kuin mitä me tunnemme. Tilanne on todella raskas myös mieheni siskolle, ja huoli hänestäkin on suuri.
Pari päivää sitten kuulimme, että miehen setä (suku hyvin läheinen) on ajanut sirkkelillä käteensä, eikä tiedä, tuleeko kädestä enää kättä...
Kävin tänään siellä mittarin laitossa, ja he eivät saaneet sitä toimimaan, joten käskivät minun kotona alkaa vänksläämään.
Ja sitten kun olin siellä sairaalassa, mummu hoiti poikaa, niin koira oli purassut poikaa ohimosta :( Haava ei ole iso, mutta tihkuttelee kokoajan. Käytiin lääkäristä hakemassa antibiootti, ettei pääsisi tulehtumaan.
Eilen kotiin ajellessa ajoivat hyvän ystäväperheen pihaan ensihoitoauto ja hetken päästä ambulanssi pillit päällä. Nyt ei auta kuin rukoilla, ettei siellä olisi mitään vakavaa.

Mä olen henkisesti ja fyysisesti ihan rätti poikki katki. Tää kaikki huoli ja stressi on saanut aikaan vielä supistuksia, joista osa on ollut jo kipeitä :( Mä en halua ottaa uutta päivää vastaan, kun se tuo kuitenkin tullessaan taas jotain ikävää...
Eikö omasta elämästään voisi jäädä sairaslomalle? Muutaman viikon loma tästä stressistä, huolesta ja väsymyksestä voisi tehdä terää!

Väsynyt Kristen + tirpana 12+3

Manzulle ja äizikälle oikein paljon onnea hyvistä ultra ja neuvolakuulumisista!

Kristen voi miten teitä nyt koitellaan! :hug: Mulla oli aamulla kanssa sellainen olo, etten jaksa, kun töissä kaikki v**taa, täällä on sellaista ihme kyräilyä ja kamala stressi kun kaikilla liikaa töitä ja eilen kuultiin, että pojan hoitoryhmässä vaihtuu helmikuussa 2 hoitajaa, yks vaihtu jo ennen joulua eli enää sinne ei jää vanhoista hoitajista kun sellainen melkein eläkeiässä oleva täti, jonka kanssa meillä ei oikein kemiat synkkaa, kun täti ei ole koskaan hoitanut erityislasta ja luulee, että meidän poika oppii kaiken tuosta vaan katsomalla muilta lapsilta mallia, vaikka on melkein vuoden kehityksessä perässä ja ei ole tietoa tuleeko koskaan saavuttamaan ikätasoaan. Eli tuli kanssa tunne, että kehtaisko hakea sairaslomaa, ettei tarviis vähään aikaan tulla töihin ja sais pitää pojankin kotona, ettei tarvitsisi viedä päiväkotiin. Mutta kai se tästä, meidän ongelmat on kuitenkin pieniä Kristen teidän huolien rinnalla! En tiedä oikein mitä sanoa, toivon vaan sydämestäni että kaikki kääntyy teillä parhain päin. Koita saada levättyä ja nukuttua kunnolla, se auttaa jaksamaan vaikeitten päivien yli. :heart:

Piupulalla on varmaan jo pikkuinen kainalossa, kun on viettänyt listahiljaisuutta. :)

työhönsä kettuuntunut skorpioni ja masu-nasu 13+2

sokerirasituksesta selviydytty, ja nyt hivenen sokeri krapulainen äizikkä kommentoi kokemusta.. :D siis joo aamusta pöhnässä labraan, ja tietty mulle rasituksen tekijäks paljastu takakireä vanha täti, mikä ei olleenkaan tuntunu ymmärtävän että raskaus väsyttää, ja yöllinen vessa ralli.. :| ja siis sitten kun aloin sitä litkua alas työntämään väkisin, yrittäen pidättää samalla jo nieltyä alhaalla; täti tokas että se pitäis siis nopesti saada alas, vaikkakin kyllä mä sitä niin nopeasti alas kulauttelin kun vaan ikinä pystyin.. sitten se täti tokaisi siitä litkusta, että enkö mä ole ikinä juonu limua?! kun kuulemma se neste on kuin limua, ja kuulemma limukin maistuu pahemmalle, kun se litku!! kysymys herää miten h*lvetin pahaa limua se täti on juonu??!! veikkaisin että jokainen mamma ketä täällä on käyny tossa sokerikiduksessa, on samaa mieltä että se litku on ihan kauheeta........ :x

kristenille iso iso lohtu halitus :hug: ja vaikkakin klisee ; -asiat kyllä jotenkin päin järjestyy vielä.. :) ja siis raskaushan vielä yleensä vaikeuttaa asioiden käsittelyä järkevästi ja yksikerrallaan; tulee herkästi reagoitua yli, ja tuntuu että on todella vaikea ajatella huomista.. näin siis ainakin mulla, jaksamista.. :hug:

skorppionille kanssa iso hali :hug: kyllä säkin vielä saat keksittyä jonkun ratkaisun asioihin.. :)
äizikkä ja muru 27+4

Hei kaikki!

Varovaisesti hyppään minäkin tähän pinoon :) Haamu ilmestyi pari päivää sitten ja tänään tuli tasavahva plussa :heart: Hirveästi pelottaa, kun oireita ei juuri ole, mitä nyt pientä väsymystä ja ellotusta ihan minimaalisesti, mutta jos menee kesken niin menee ja sitten hyppään takaisin kuumeilijoihin.

Yritän lueskella pinoa läpi ja päästä kärryille... Iloista odotusta kaikille :wave:

muoks laskettu aika olisi oviksen mukaan 1.10. (ovis tuli useita päiviä etuajassa, menkkojen mukan olisi vasta 3+1...), synnäri SeKS ja toinen tulossa :) Tyttö-poikaolosta en osaa sanoa mitään, oviksen oireet olivat niin erikoiset ja minulla normaalista poikkeavat, että kaksosia povasivat :D Mutta jätetään nyt toistaiseksi tyhjäksi tuo ;)

Mirage ja pieni hurjat 3+6 :D

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä