+++ 2010 alkaen haaveilleet ja plussanneet +++

Ihan pikainen käynti, oma olo aikas kaamee :( ihme heikko-olo ollu aamusta asti, käyty kerran oksentamassa ja nyt oon pystyny syömään yhen leivän/2h ja juomaan lasin mehua nukkumisen välissä, mutta eiköhän tämä tästä taas :heart: En tiedä olisko tas jotain hormonimuutosta kehossa, kun reagoin aina kaikkeen huonollaololla :headwall:

Kirsten Hieno plussahan tuo on :heart: ja viikkoihin nähden, niin digihän voi heittaa muutamalla päivällä, voisin veikata, et saat huomenna tai ylihuomenna raskaana viikko 3+4 :heart: Ja hienoa, että pääsit seurantaan!! Ne on sitten aina selkeitä :heart: ja mukava kuulla, että olet jo iloinen siellä :heart:

uusille Tervetuloa :flower: :wave:

kertomisesta kerrottin heti kans kaikille, oli niin "kauan" hankalaa yritystä takana, että ei sitä osannut olla hiljaa ja suurinosa tiesi yrityksestä, ajattelin asian, niin että en osais sitten km:kaan olla hiljaa :p eli NeliApilan kanssa samoilla linjoilla :)

Manzu ihana viivathan sinulla on :heart:

skorppioni toivottavasti seuraavalla terkalla olisi tietoa enemmän, epätietosuus on pahinta :(

Sisa kannattaa sanoa, kun soitat neuvolaan aikaa tosta, toivottavasti siellä sitten osaava terkka puhelimessa :) ja onneksi loppu hyvin kaikki hyvin :heart:

piupula ja esteri 33+3

Piupula Toivottavasti tuo olo ei enteile synnytystä :( Nyt vaan huilaat kovasti! Ja se pahoinvointi kun voi tulla takaisin loppuraskaudesta, ainakin W:sta mulla tuli...

Mä tässä arvon, että oliko tän aamun rfsu vahvempi kuin toissapäivänen vai ei, mutta kyllä se vissiin on...
Kun tässä on vielä se toissapäivänen
Aijaa.com - 7074521.jpg
Ja sitten tän aamunen
Aijaa.com - 7085543.jpg
Ei ole samanlaatuset kuvat, joten sinällään vähän hankala verrata, mutta kyllä se silti ehkä vähän tummempi ja selkeempi viiva on :D

Pahoinvointi mulla vaan yltyy ja yltyy, eilen oli lähes koko päivän huono olo ja rinnat aristaa ihan tolkuttomasti :( Ja mä vihaan näitä aamuja, kun eilenkään ei sen aamun jälkeen vuotanut yhtään, mutta nyt taas tänä aamuna vähän. Voisin hypätä aamujen yli, josko ne vuodotkin katoais!

Kristen ja tirpana 4+5 (laitan la:n nyt sitten neuvolan laskujen mukaan... )

Kristen: Onhan tuo tän aamuinen ihan selvästi tummenpi viiva, ja huomaa ihan helti ilman mitään tarkkaa tutkimista =) On tuo kyllä tyhmä testi, kun on niin "epäherkkä", että antaa hailuja viivoja. Toisaalta niin myös David 10 antaa musta tosi hailuja viivoja, vaikka onkin tosi herkkä. Siis heti jo ihan alussa, vaikka hormonimäärä ei olisikaan vielä niin suuri, että menisi yli herkän testin "ymmärryksen". Apteekin oma taitaa olla näistä "epädigitaalisista" testeistä se paras ja luotettavin =)

ON: Mulla ei kyllä vieläkään ole oikein oireita :| Tai no on jotain, mutta tosi lieviä. Varsinkin iltasin palelee aika paljonkin, tissit on vaan vähän arat (iltasin enemmän), nenän tukkoisuus ja joskus vähän nipistelee/vihlaisee alavatsaa. Olisi kyllä turvallisempi olo, jos olis enemmän oireita... Eniten mua ihmetyttää tuo tissien "vähäkipuisuus", kun esikoisesta ne oli niin kipeet, ettei niihin voinut edes koskea. Jopa rintaliivien poisottaminen sattui sillon niin paljon, että itku meinas tulla. Se oli siis niin vahva oire mulla, että kuvittelin jotenkin, että sama toistuis jos uudestaan raskaaksi tulen. Muita oireita mulla ei sillon ollutkaan. En ole siis koskaan kärsinyt esim. pahoinvoinnista. Mutta tiedän kyllä, ettei oireita kaikille tule ollenkaan ja samankin ihmisen raskaudetkin on erilaisia. Mutta silti mietityttää ja pikkuisen huolestuttaakin : /

Ja saattaahan se olla, että saan kokea vielä sen kaipaamani pahoinvoinninkin esimmäistä kertaa tämän raskauden aikana :LOL:

SiSa78 ja Pulla 4+6

SiSa Alun luettuani piti jo kommentoida, että kaikkihan ei kärsi minkäänlaisista oireista raskauden aikana ja kyllä se varmaan vähän helpompaa on jaksaa... Mutta tiedän kyllä senkin, että tämä "ihan kamala olo" rauhottaa, sillä tietää, että jotain pitäis vielä olla matkassa. Ja kuten itsekin totesit, jokainen raskaus on erilainen, ja toisaalta, jos tulokas onkin eri sukupuolta, voi se raskaus olla sitäkin erilaisempi :D

Mua ihan naurattaa, kun mulle on ennustettu, että seuraava lapsi on tyttö. Oviksen ja petipuuhien ajotus meni vähän mönkään reissun takia ja viimeset talletukset on tehty 3pvää ennen ov:ta, ja tiettävästihän ne tyttösiittiöt on kestävämpiä ton ajan suhteen kun pojat. Sitten tää pahoinvointi, kun kaikki sanoo, että tytöstä tulee pahemmat pahoinvoinnit kun pojasta ja nyt se alkoi jo tosi aikasin, ennen 5. raskausviikkoa (eli ennen 4+0), kun esikoisesta huomasin vasta joskus rv 7 että alko olla aamusin etova olo ja oksensinkin vasta rv8 alussa ekan kerran. Eilen tosiaan oli läpi päivän ja kaksi kertaa oksensinkin :D

Että jännityksellä odotellaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan... Olishan se ihana saada se pikku prinsessa, mutta ei mulla pojastakaan yhtään valittamista ole

K+T 4+5

Kristen: Mä ajattelin itsekseni tossa aikasemmin samaa, kun mietin tota sun ovisajankohtaa ja huonoa oloa. Tuli heti mieleen, että tyttö sulla varmaan on matkassa mukana =)

ON: Nyt tuli sit paperiin ruskeaa tuhrua pyyhkiessä :( Jus kun mä ajattelin, että yritän nyt stressata vähemmän... No nythän se stressin määrä nousi sit taas tappiinsa! Voi itku, tää pelkääminen on kamalaa :'(

SiSa Voi ei :( Mutta jos yhtään lohduttaa, niin mitä ilmeisimmin nyt näyttää siltä, että nää mun vuodot on ihn harmittomia, ja kun sitä vaaleenpunasta ja ruskeeta tuhrua oli ajoittain ihan kunnolla! Ja olitkos se sinä, joka tuhruttelit ennen plussaakin, vai joku muu?
Soita neuvolaan ja pyydä päästä hcg seurantaan :D Ja muista että suurin osa raskauden aikasista pienistä vuodoista on harmittomia :D
*Joo, tosi hyvä mun tässä lohdutella ja rauhotella* :hug:

Kristen: Joo minähän se tuhruttelija olin :D Mutta silti se ahdistaa ja huolestuttaa :( Kiitos lohdutuksesta, jospa se meillä molemmilla olis vaan täysin harmitonta alkuraskauden tuhruttelua :hug:

Muoks. Täytyy kyllä nyt tosiaan harkita tota neuvolaan soittamista, jospa pääsis siihen seurantaan tai jotain...

Viimeksi muokattu:
Tässä tämän aamuiset r-testit. kp 32/31. Miten noi voikaan olla noin erilaiset? Ylempi on David puikko ja alempi on sofi one step ja molemmat herkkyydeltään 25mIU/ml.

Täytyy kommentoida tuohon raskausoireisiin. Esikoista kun odotin, mulla oli vain todella harvoin huonoa oloa (oksensin 2-4kertaa koko raskauden aikana) turvotusta ja verenpainetta senkin edestä kylläkin. Olin aivan varma, että poika tulee, kun miehellä entuudestaan 2 poikaa. Tyttö tuli! Kuopuksesta oksensin rv 4-38 eli aivan koko ajan.. huimasi ja väsytti koko ajan. Poika tuli. Vatsat olivat tyttöä odottaessa "pyöreän leveä" joka puolelta, mutta poikaa odottaessa pallo tuossa edessä. Mielitekoja tyttöä odottaessa kaikki kalaruuat + salmiakki ja oli muuten mieletön nälkä koko ajan. Poikaa odottaessa teki mieli kaikkea roskaruokaa.. pitsaa, hampparia ja kebabia.

Nyt oireet ovat turvotus, salmiakkihimo ja loputon nälkä koko ajan. Voisin syödä koko ajan. Niin, että.. voiko tästä tehdä johtopäätöstä? Ai niin, naama täynnä finnejä. Mitä sekin tarkoittaa? Tyttö rumentaa äitiä odotusaikana. :D

Manzu: Mä olen ymmärtäny tätä palstaa lukiessani, että nuo liuskatestit antaa haaleampia viivoja kun puikkotestit. En kyllä ymmärrä miksi :confused: Mutta varmuuden vuoksi mä olen nyt pidättäytynyt puikkotesteissä, ettei tule turhaa panikointia :)

Manzu, näin mullekin on selitetty, ettei noi liuskatestit ole niin hyviä. Onhan sulla tossa toisessa kuitenkin tosi hyvä viiva :)

Mulla oli kanssa kyllä esikoisesta niin tyttöoireet; maha levis sivuille, pahoinvointia oli paljon, vaikka alkoikin vasta tuollon, finnejä oli paljon jne, mutta tunne oli pojasta, ja poikahan sieltä tuli :) Ja sitten taas mun ystävällä oli kolmas raskaus niin erilainen, kun kaks aikasempaa poikaraskautta, että oli varma tytöstä, mutta poikahan sieltä tuli. Saapahan jännittää loppuun saakka, kumpi kulta sieltä on tulossa :D

Ihana muuten tuo siun laskuri! Mieki tahon :D

Viimeksi muokattu:
Juu, eihän noista oireista mene takuuseen tuleeko tyttö tai poika. Mutta onhan se ihan mukavaa vertailla näitä olotiloja ja mielitekoja. :D Mitä muuten, aiotteko kysyä ultrassa kumpi on tulossa? Mä en ole kummassakaan kysynyt ja ultrassa lääkäri loppuvaiheella sanoi, että käännä nyt pää pois ruudusta, ettet vaan nää kumpi siellä on. No, käänsin, mutta enhän mä olis osannut edes katsoa näkyykö siellä pili vai ei. :D

Tuon laskurin tein meilletuleevauva.net -sivuilta. :D

Kristen Jaa, kun tietäs.. täytyy ottaa selvää.. itse lisään erikseen joka kerta.. kyllä siinä pitäisi olla joku "allekirjoitus" -kohta tuolla asetukisissa. Onkohan siellä? En ole ehtinyt vielä tutustumaan tarkemmin. Ilmoittele, jos löydät. :D

Manzu kyselit sukupuolen selvittelystä. En aio tälläkään kertaa kysyä. Kysyin eilen mieheltä että pitäiskö kysyä mut ei sekään halua. Mukavampi kun se on yllätys.

Ja noista viivan vahvuuksista kun moni panikoi... Ei sillä vahvuudella oo mitään väliä! Jos ei pysy sisällä niin ei pysy,ei siinä viivan vahvuudet paljoo paina. Ja voihan se mennä kesken ihan millon vaan,vaikka se viiva olis ollu kuin vahva tahansa. Vaalea se oli mullakin 3+4 kun testin tein ja siinä sit vaa oottelin et alkaaks menkat vai ei. No ei alkanu nähtävästi...:p Turhaa panikointia pissiä niihin tikkuihin puoleen raskauteen asti. Nauttikaa nyt hyvät ihmiset :hug: ja murehtikaa sit kun on jotain murehdittavaa...

NeliApina ja projekti 17+4

NeliApina Ihan totta tuo, ettei ne viivan vahvuudet siihen vaikuta meneekö kesken vai ei, mua vaan rauhottaa kovasti tän vuodon keskellä nähdä, että se hormoonimäärä vielä nousee, siksi testaan. Stressi tässä vaiheessa on kai pahin vaihtoehto pikkaiselle...

Manzu En löytänyt sellasta allekirjotus kohtaa, siks kyselen :D

MG: Kiitos =) Ja toivottavasti pääset tosiaan pian tänne mukaan :heart:

NeliApina: Olet niin oikeassa. Ihan hölmöä panikoida kaikesta :ashamed: Mutta kun aina tuntuu tulevan jotain huolestuttavia oireita ja sit ei vaan osaa ottaa enää rennosti kun pelko pahimmasta ottaa vallan :ashamed:

Kysymys: Onko kellään kokemusta/tietoa alaselän kuumottamisesta/polttelusta? Siis lähinnä, että onko se normaalia? Jotenkin mulla on sellanen mielikuva, että alaselän kipu viittais keskenmenoon... Mulla ei siis ole kipua missään muualla. Ja se aamuinen ruskea tuhruttelukin näyttäis päivan aikana loppunen. Mutta silti mietityttää... :| Eli taas sain lisäsyyn panikoida :ashamed: Teillä menee varmaan kohta hermot muhun...

Sisa78 Mulla ei ole valitettavasti tietoa tuosta. Ainoastaan mulla särki alaselkää toista odottaessa loppupuolella ja sitten viikonlopun jälkeen meni lapsivedet ja supistukset alkoi. EN tiedä oliko ensioireilua vai mitä. Mutta pidän peukkuja jotta ei enteilisi mitään ikävää. Nyt sun pitää vain nostaa jalat pöydälle ja rentoutua. :)

MG Tänne vain mukaan! :D

NeliApina Oot oikeassa. Kyllä sitä pikku hiljaa alkaa rauhottumaan.. mutta meillä kaikilla on vielä niin alussa, että on luonnollista panikoida! :D

Omaa napaa: T U R V O T T A A !!!!! ja nälättää koko ajan! Vaihdoin just paremmat vaatteet päälle, kun kohta pitää lähteä kokoukseen. Peilistä kun katsoin itseäni, niin meinas jalat mennä alta.. aivan kuin olisin jo pitemmällä kun 4raskausviikolla.. sanoisimpa enemmin 12rvlla. :D Ai kauhistus. Pakko piilottaa vatsa löysän villatakin alle. :D

Mg kiitos ja mukaan vaan mahdollisimman pian :D :heart:

SiSa, sen muistan, että mulla tuli selkä kipeeks heti kun maha alkoi kasvamaan, ei kestänyt noi jotkut nikamat vai mitkä nyt olikaan, kun painopiste siirtyi eteenpäin... Mutta jos sulla ei kerta muita kipuja ole kuin tuo selkä, en usko sen viittaavan keskenmenoon. Se kun omasta kokemuksesta voi kipeytyä mistä vaan! Vaikka ihan stressistä :D Koitahan selvitä siellä :hug:

mimmimami tervetuloa :) :heart:

Manzu Mulla on kanssa toi turvotus ihan kamalaa! Kuvan voit katsoa tuolta alkupuoliskon mahakuvista, ja kun oikeesti mun maha ei ole mikään pallo :D Joten peiteltävää on luultavasti tulossa entistä enemmän täälläkin ;)

Mimmimami tervetuloa! :wave:

Ja MG, ihanaa kun kävit moikkaamassa ja toivottavasti pian hyppäät mukaan tänne pinoon ja sulostutat pinon ulkonäköä samoin kun tuolla kuumeilupinon puolella! :heart:

SiSa mulla on aika usein alaselkä kipeänä, siis ollut silloin kun en ollut raskaana, johtuu varmaan ahtaista välilevyjen väleistä ja kipu tulee ja menee. Epäilisin että sullakin vaan nikamat ilmoittelee itsestään eikä mitään vakavaa.

Osalla jo oireita tullut, itellä lähinnä edelleen hetkittäinen huono olo ja samoin kun Manzulla ja Kristenillä kamala turvotus!! :ashamed: Ei voi olla muuta syytä, kuin että nesteet kertyy nyt tohon mahan alueelle, varsinkin ylävatsaan, tosiaan lisääntynyt jano on yks oire eli koko ajan sais olla juomassa vettä ja kaikki viissiin kasaantuu vyötöröön, koska vessassa ei vielä ole tarvinnut juosta kovin tiheään.

Omaa napaa taas... eli tänään soitti se varsinainen neuvolan terkka, ei ollutkaan kuin eilisen poissa, mutta miten sitten sattukaan, että just eilen soitin neuvolaan ja siellä oli se mistään-mitään-tietämätön sijainen! No onneksi tämä varsinainen siis soitti, koska sijainen oli antanut mulle ajan hänen kotikäyntipäivälle eli aika oli joka tapauksessa vaihdettava ja samalla terkka tarkensi mun raskausviikkoja ja siirrettiin eka neuvola vasta 10.12. Saan silloin kuulemma lähetteen äitipolille, jossa mulle tehdään veriseula rv 10 (en pyytänyt sellaista, mutta kuulemma ekan raskauden ongelmat aiheuttavat nyt tämän seurannan äitipolilla) ja rv 11 on ultra ja niiden yhteistuloksen perusteella päätetään jatkoseurannasta eli onko raskauden seuranta siitä eteenpäin äitipolilla vai vaan neuvolassa. Meillä ei kyllä esikoisen poikkeavuudet näkyneet np- eikä rakenneultrissa ja kromosomitestikin oli puhdas, mutta onhan se mukava tietää, että olen tiiviissä seurannassa, lähinnä senkin takia, että jos verenpaine taas alkaa nousta ja raskausmyrkytys uhkaa (vaikka ei pitäiskään olla niin yleistä enää toisessa raskaudessa) niin olen tarkemman seurannan alla ja verenpaineelle pystytään ehkä tekemään ajoissa jotakin.

Mimmimami: Tervetuloa :wave:

Kiitos teille kommenteista ihanat naiset :hug: Kiva kun jaksatte mun panikointia :ashamed: Mä olen ottanu pari Panadolia ja se on vähän helpottanut. Toivottavasti selkäkipu ois vaan jotain muuta harmitonta jumitusta... Kävin kuitenkin varmuuden vuoksi terkkarissa antamassa virsanäytteen, että voin poissulkea virtsatietulehduksen. Se kun voi aiheuttaa alaselänkipua. Tosin mua ei kirvele vessassa käydessä, mutta tiheentynyt virtsaamistarve kyllä löytyy :D Eli kaikki muut oireet siitä on, paitsi kirvely. Niin siks ajattelin varmuuden vuoksi sen tarkistuttaa :)

SiSa78 ja kristen täältä löytyy myös yksi panikoija.. Luulen että rauhoitun vasta sitten kun liikkeet alkavat tuntumaan. Testejä on kulunut ja varhaisultrassa käyty, silti en jotenkin jaksa uskoa että kaikki on hyvin. Tämä ajatus taas saa päähäni uuden paniikin aiheen, mitä jos jotenkin "tunnen" ettei kaikki ole hyvin.. jne Onneksi np-ultra on reilun kahden viikon päästä, toivon niin paljon että pikkuisella olisi kaikki hyvin=)

Oireita ei yhäkään ole, väsymyskin rupeaa helpottamaan. Kummallista:confused:

tirpula ja pikkukultu 9+3/8+6

Huomenta!

Huoh. Lapset sairastaa jälleen. Viime viikolla kuopus kipuili MPR-rokotuksesta.. yli 40 asteen kuumeessa, näppylöitä joka paikassa, kives tulehdus ja virusperäinen tulehdus keuhkoissa. Nyt kun poika on terve, niin tyttö sairastaa. Yskä, nuhaa ja 38 kuume. Kurjaa, kun lapset on koko ajan kipeinä. :(

Siis, älytöntä kuinka voi ihmistä turvottaa.. :ashamed: Kattokaa nyt.

Ihan nolottaa laittaa kuva tänne. :ashamed: Toivattavasti pian turvotus laskee. Nimittäin tuota ei niin vain piiloteta! Ajattelimme pysyä mahdollisimman pitkään kertomatta kenellekkään.. vasta ekan ultran jälkeen ajattelimme kertoa tammikuussa. (tosin, parhaalle kaverille kyllä jo kerroin, muut ei tiedä)

Tervetuloa joukkoon Mimmimami :wave:

skorpioni Olipas sulla huono tuuri, mutta onneksi oikea terkka palas näin pian! Voipi olla, että ainakin loppuraskaudessa käyt tiheemmin seurannassa noiden verenpaineiden takia, ja saattaapi olla erityislapsen vuoksi tiheämpää seurantaa myös äitiyspolilla. Meillä päin, vaikka äitipolilla käykin seurannassa, on myös normaalit neuvolaseurannat, tosin ilman ultria...

SiSa Onko tuloksista kuulunut vielä mitään?

tirpula, Jos sulla menee myöhäsempien viikkojen mukaan, ja vaikkei meniskään, oireet yleensä helpottaa jossain vaiheessa :D Ja olen niin monesti lukenut, että alkuraskaudessa varsinkin ne oireet voi väliaikasesti kadota, vaikka yleisesti ottaen kaikki onkin hyvin :) Ja sitten taas jos oireiden katoaminen tarkottaisi keskenmenoa, kaikella järjellä eihän se hormooni laske ennen kun jotain tulee pois, eli vuotoa pitäisi olla, jotta hormoonin lasku voisi aiheuttaa oirettomuuden :hug:
Mutta juu, panikoidaan sitten kaikki yhdessä täällä :D Mäkin olin esikoisesta ihan varma monesti ettei kaikki ole kunnossa ja sata kertaa kävin sydänäänet kuunteluttamassa neuvolassa. Sitten se helpottaa vähän, kun liikkeet alkaa tuntua. Tosin jossain vaiheessa se paniikki siirtyy siihen, kun niitä liikkeitä tuleem uka niin vähän :LOL:

Manzu Mulla oli myös illalla maha jotain tota luokkaa... Onpa kiva jos maha paljastaa, kun eletään vielä niin epävarmoja aikoja :( Ja pikaista paranemista lapsillesi! Koitahan sinä jaksaa siellä hengissä :heart:

Omaa: :kieh::stick::headwall:
Että hullua voidaan pitää jännityksessä! Kävin aamulla labrassa ja kysäisin samalla mihin aikaan tuloksia uskaltaa soitella. No näyte lähetetäänkin toiseen sairaalaan tutkittavaksi (?!), joten vastauksen saamiseen menee yksi työpäivä. Eli tulosta kannattaa soitella aikaisintaa huomenna puolenpäivän jälkeen!! En jummarra kun aina tähän asti olen saanut tulokset jo samana iltapäivänä kun näyte on aamulla otettu. No jotenkin mun tuuria taas :snotty:
R-testitkin on loppu, joten en voi niilläkään rauhoitella :D
Tosin vuotoa ei tänään ole ollut juuri ollenkaan...

Yhteistyössä